Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - piotpal

Strony: [1] 2 3 4
1
Rainsted / Odp: Błąd: floating point division by zero
« dnia: 20 Stycznia 2013, 22:07:10 »
Dzięki za odpowiedź. A jak sobie poradzić z rozczytaniem rozjazdów krzyżowych?

2
Rainsted / Błąd: floating point division by zero
« dnia: 20 Stycznia 2013, 18:38:53 »
Zacząłem się zabierać za stworzenie nowego scenariusza na linii053. Podczas eksportu scenerii do RSF wyrzuca mi błąd: Floating point division by zero. Będę wdzięczny za pomoc. Czy podejrzenie jak nazywają się nazwy torów obecnie jest możliwe tylko przez edytor scenerii Ra?

3
Chciałbym zadać dwa pytanie odnośnie tworzenia scenariusza:
- czy komenda Shunt -1 x, czyli doczepianie AI do składu już działa? Jeśli tak, to poproszę o podanie na jakimś konkretnym przykładzie jej zastosowania;
- wejście przy pomocy F5 do innego pojazdu - jaki wpis musi mieć pojazd, aby można było do niego wejść i co dzieje się z pojazdem przez nas opuszczonym?

4
Na warsztacie / Odp: Gorlice Zagórzany - powrót do scenariusza
« dnia: 09 Czerwca 2012, 20:27:18 »
Tory w Gorlicach Zagórzany robiłem przy pomocy Jet'a - to było dawno temu, a układ torowy zrobiłem w miarę posiadanych danych. Jeżeli dobrze się orientuję, do tej pory brak w sieci schematu tej stacji.

5
Na warsztacie / Gorlice Zagórzany - powrót do scenariusza
« dnia: 09 Czerwca 2012, 14:45:17 »
Kiedyś, kilka lat temu rozpocząłem projekt, do którego chciałbym wrócić. Rzecz polegała na rozbudowaniu scenerii ND - obecnie już chyba nieco zapomnianej. Odgrzebałem stare pliki, ale nie chcą chodzić na najnowszej paczce całościowej. Dlatego proszę o pomoc, gdzie leży błąd? No i oczywiście o opinie, czy rzeczywiście taka rzecz cieszyłaby się popularnością?

6
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« dnia: 04 Marca 2012, 14:08:58 »
Cytuj
Jesli dobrze widze to jest tam prosty odcinek. Maszynisci powinni widziec siebie z daleka dzieki czemu ta predkosc powinna sie znacznie zredukowac. Wg roznych zrodel tor nr 2 byl zamkniety. Jesli to prawda to maszynisci powinni buyc poinformowani o ruchu po jednym torze wiec jesli dostrzegl swiatla z przeciwka powinien zaczac reagowac.
Mimo, że tor 2 był zamknięty, nie znaczy to, że nie mogło na nim coś stać. Jadąc 100km/h i mając przed sobą prosty odcinek toru trudno ocenić, czy pojazd z naprzeciwka też jedzie, czy stoi.
Czy dobrze rozumiem, z poprzednich wypowiedzi, że szlak ten po obu stronach jest obsługiwany przez jednego dyżurnego?

7
Symulator / Linia 61+144 - tym razem pochwały
« dnia: 22 Listopada 2011, 21:17:32 »
Właśnie jestem po jeździe pociągiem osobowym na linii 61+144 i muszę powiedzieć, że to dobrze wykonana trasa. To co Autorzy przedstawili zasługuje na pochwały, m. in. za to, że pojawiły kolejne wskaźniki, których we wcześniejszych scenariach nie było. No i zupełnie inaczej (bynajmniej mi) podróżuje się po liniach, które istnieją w realu, chociażby dla śledzenia jakie szczegóły zostały ujęte, a jakie nie.
Chciałem też zauważyłem pewien problem, otóż na forum nie znalazłem miejsca, w którym mógłbym pochwalić Twórców, dlatego piszę tutaj. Być może brak takiego subforum i jednocześnie późniejsze dręczenie Autorów w Pomocy błędami (najczęściej wynikających z braku czytania instrukcji) powoduje, że niektórym odechciewa się pisania?

8
Trasy / Odp: L053 - służba osobowy - uwagi
« dnia: 08 Października 2011, 19:38:35 »
Jeżeli komuś, tak jak mi, nie wyświetlają się wskaźniki w tej misji, należy kliki .inc wskaźników z katalogu Scenery umieścić w podfolderze ip

9
Trasy / Odp: L053 - służba osobowy - uwagi
« dnia: 02 Października 2011, 20:08:54 »
Czy WOS dołączony do Twojego scenariusza jest aktualny także na innych scenariuszach? Jeżeli tak, wezmę się w najbliższym czasie za poprawki tej linii. Pytanie tylko, czy mamy obecnie wskaźniki, które będą widoczne w nocy?

10
Trasy / L053 - służba osobowy - uwagi
« dnia: 02 Października 2011, 18:55:46 »
Misja z osobowym na linii053 jest jak najbardziej godna uwagi. Losowo pojawiące się eventy  zmuszają do ciągłego śledzenia wyświetleń semaforów, przy innych misjach po kilku przejazdach można było jechać prawie że na ślepo. Jednakże mam kilka uwag:
- brak wskaźników przed To
- wskaźniki wskazujące drogę hamowanie, nie wiadomo czemu obrócone są o 180 stopni
- niewidoczne właściwie oznaczniki na trakcji
- brak wskaźników przed przejazdami
- niewidoczne wskaźniki wskazujące prędkość na linii.

11
Zdjęcia są z moich dawnych czasów i nie robiłem fotek z przeznaczeniem na Maszynę, ale wkrótce wybiorę się i na takie łowy.

12
Dorzucam jeszcze materiały na znaki drogowe, ciekawą bramę (nie wiem, czy akurat to ujęcie da się wykorzystać), cegły i trawę.

http://eu07.pl/userfiles/1087/foto-Znaki_brama_cegly_trawa.rar

13
Trochę materiałów na most i wskaźniki:
http://eu07.pl/userfiles/1087/foto-Do_Eu07.rar
Jeżeli są w porządku, to wrzucę kolejne.

14
Próbuję umieścić na forum zdjęcia, ale trochę to trwa i wyskakuje komunikat:
Twoja sesja dobiegła końca podczas pisania. Spróbuj ponownie wysłać wiadomość.
Jak to ominąć?

15
Screeny / Odp: z lini61, lecz nie tylko...
« dnia: 05 Grudnia 2010, 12:19:55 »
Skoro w przyszłości wyjdzie ta trasa, może ktoś miałby ochotę się pokusić o zrobienie ruchu pociągów w oparciu o istniejący kiedyś rozkład jazdy? Posiadam do tego materiały (rozkłady srjp, dodatki itp.) i mógłbym wykonać wykresy ruchu. Ktoś tylko musiałby to przenieść na trasę.

16
Poszukuję, chcę zrobić / WOS: Częstchowa - Lubliniec
« dnia: 20 Lutego 2010, 20:27:36 »
Przygotowuję misje do linii Częstochowa-Lubliniec, opartych na rozkładzie jazdy 2002/2003. Czy ktoś posiada dla tego okresu WOS, albo też dla zbliżonego terminu. Będę wdzięczny za pomoc.

17
Pomoc doraźna / Odp: Wahania FPS
« dnia: 20 Lutego 2010, 20:23:53 »
Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Powodem przycinania się obrazu był proces ekrn.exe, który co kilkanaście sekund zajmował 100% procesora. Okazało się, że to jeden z procesów antywirusowych NOD32, który teraz wyłączam i wszystko jest jest OK. Temat można zamknąć.

18
Pomoc doraźna / Wahania FPS
« dnia: 08 Lutego 2010, 21:38:20 »
Problem jest taki, że od kilku dni po odpaleniu scenerii co kilkanaście sekund wyraźnie spada FPS, średnio z ok. 16 na 2 lub 3 FPS, i po kilku sekundach znowu ląduje na 16 FPS. Wcześniej na tym samym sprzęcie było wszystko ok. Czy może to być wina nowej aktualizacji instalatora Ra czy też zainstalowania .NET Framework? Tylko te dwa rzeczy przychodzą mi na myśl, które mogą być tego powodem. Oto początek mojego logu:
Compilation 26-12-2009
Online documentation and additional files on http://www.eu07.pl
Authors: Marcin_EU, McZapkie, ABu, Winger, Tolaris, nbmx_EU, OLO_EU, Bart, Quark-t, ShaXbee, Oli_EU, youBy and others
Renderer:
GeForce4 MX 440 with AGP8X/AGP/SSE/3DNOW!
Vendor:
NVIDIA Corporation
OpenGL Version:
1.5.5
Supported Extensions:
GL_ARB_imaging GL_ARB_multitexture GL_ARB_pixel_buffer_object GL_ARB_point_parameters GL_ARB_point_sprite GL_ARB_shader_objects GL_ARB_shading_language_100 GL_ARB_texture_compression GL_ARB_texture_cube_map GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_mirrored_repeat GL_ARB_texture_rectangle GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_vertex_buffer_object GL_ARB_vertex_program GL_ARB_vertex_shader GL_ARB_window_pos GL_S3_s3tc GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_abgr GL_EXT_bgra GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_clip_volume_hint GL_EXT_compiled_vertex_array GL_EXT_Cg_shader GL_EXT_draw_range_elements GL_EXT_fog_coord GL_EXT_multi_draw_arrays GL_EXT_packed_pixels GL_EXT_paletted_texture GL_EXT_pixel_buffer_object GL_EXT_point_parameters GL_EXT_rescale_normal GL_EXT_secondary_color GL_EXT_separate_specular_color GL_EXT_shared_texture_palette GL_EXT_stencil_wrap GL_EXT_texture_compression_s3tc GL_EXT_texture_cube_map GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_texture_env_dot3 GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_EXT_texture_lod GL_EXT_texture_lod_bias GL_EXT_texture_object GL_EXT_vertex_array GL_IBM_rasterpos_clip GL_IBM_texture_mirrored_repeat GL_KTX_buffer_region GL_NV_blend_square GL_NV_fence GL_NV_fog_distance GL_NV_light_max_exponent GL_NV_packed_depth_stencil GL_NV_pixel_data_range GL_NV_point_sprite GL_NV_register_combiners GL_NV_texgen_reflection GL_NV_texture_env_combine4 GL_NV_texture_rectangle GL_NV_vertex_array_range GL_NV_vertex_array_range2 GL_NV_vertex_program GL_NV_vertex_program1_1 GL_SGIS_generate_mipmap GL_SGIS_multitexture GL_SGIS_texture_lod GL_SUN_slice_accum GL_WIN_swap_hint WGL_EXT_swap_control
glClearColor (FogColor[0], FogColor[1], FogColor[2], 0.0);
glFogfv(GL_FOG_COLOR, FogColor);
glClearDepth(1.0f); 
glEnable(GL_TEXTURE_2D);
glShadeModel(GL_SMOOTH);
glEnable(GL_DEPTH_TEST);
glEnable(GL_ALPHA_TEST);
glEnable(GL_ALPHA_TEST);
glAlphaFunc(GL_GREATER,0.04);
glBlendFunc(GL_SRC_ALPHA, GL_ONE_MINUS_SRC_ALPHA);
glDepthFunc(GL_LEQUAL);
glHint(GL_PERSPECTIVE_CORRECTION_HINT, GL_NICEST);
glPolygonMode(GL_FRONT, GL_FILL);
glFrontFace(GL_CCW);
glEnable(GL_CULL_FACE);
glLineWidth(1.0f);
glPointSize(2.0f);
glLightModelfv(GL_LIGHT_MODEL_AMBIENT,ambientLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_DIFFUSE,diffuseLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_SPECULAR,specularLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_POSITION,lightPos);
glEnable(GL_LIGHT0);
glEnable(GL_COLOR_MATERIAL);
glColorMaterial(GL_FRONT, GL_AMBIENT_AND_DIFFUSE);
glMaterialfv (GL_FRONT, GL_AMBIENT_AND_DIFFUSE, whiteLight) ;
glEnable(GL_LIGHTING);
glFogi(GL_FOG_MODE, GL_LINEAR);
glFogfv(GL_FOG_COLOR, FogColor);
glFogf(GL_FOG_START, 1000.0f);
glFogf(GL_FOG_END, 2000.0f);
glEnable(GL_FOG);
Font init
Font init OK
Sound Init
textures\logo.bmp
OK

A oto konfiguracja sprzętu:
AMD Athlon XP 2000+
Geforce4 MX 440 with APG8X - sterowniki NVidia Win2KXP 81.98
Windows XP

Będę wdzięczny za podpowiedzi, gdyż jestem w trakcie tworzenia misji do linii Częstochowa Stradom - Lubliniec, a nagły spadek FPS utrudnia pracę.

19
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2009
« dnia: 30 Stycznia 2010, 19:33:10 »
Jeżeli chodzi o linię 053 to nulltrack pojawia się za sprawą dwóch zwrotnic, które sąsiadują ze sobą. W poprawce paczki całościowej zostanie to pewnie poprawione.

20
Bocznica / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2009
« dnia: 24 Stycznia 2010, 20:39:40 »
Wszystkim niecierpliwym podaję linka do poprawki w linii 053. Wywalało nulltracka z powodu sąsiadujących ze sobą bezpośrednio zwrotnicach. Plik należy rozpakować i podmienić w folderze Scenery.
http://rapidshare.com/files/340485029/linia053.7z

Raz, że na rapidshare. Dwa, że poprawki etc. muszą przejść wpierw przez test dodatków (obecnie zamknięty). Trzy - już zostało napisane, że poprawka na to będzie w SP1 - proszę cierpliwie czekać.

Sumując - ostrzeżenie.
ZiomalCl

 Niezastosowanie się do Regulaminu.
ZiomalCl

21
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2009
« dnia: 20 Stycznia 2010, 14:38:03 »
Mimo usilnych starań (z wykorzystaniem antynulltrack'a) nie mogę pozbyć się błędu nulltrack w scenerii Dębica-Sandomierz. Czy ktoś mógłby umieścić pliki z poprawionymi torami dla tej scenerii? Wiem, że prowadzone są prace nad poprawką paczki całościowej, ale nie wiadomo kiedy wyjdzie.
I na koniec: jestem pełen podziwu dla osób, które tworzyły paczkę. Świetna robota!

22
Trasy / Odp: Problemy z trasą: Linia 61
« dnia: 14 Stycznia 2010, 21:24:57 »
W takim razie jeszcze jedno zapytanie: czy macie jakieś przetestowane przez siebie sposoby na wyrzucenie eventów ze scenerii, tak aby można było postawić nową misję z nowymi eventami? Czy też trzeba zrobić to ręcznie, szukając ich w plikach?

23
Trasy / Odp: Problemy z trasą: Linia 61
« dnia: 11 Stycznia 2010, 21:19:28 »
Mam zapytanie do Autora scenerii (pisałem do niego na PW, ale się nie odzywa): czy mógłbym zaopatrzyć Linię 61 w inne eventy i tym samym stworzyć nowe misje? Posiadam odpowiednią dokumentację, więc można byłoby wprowadzić istniejące ostrzeżenia stałe, prędkości szlakowe, namiastkę jeżdżących pociągów wg rozkładu jazdy (oczywiście zakładając jakiś moment, np. 2006/2007).

24
Publikacje / Odp: Sceneria manewrowo3.
« dnia: 21 Sierpnia 2009, 19:15:37 »
Po prostu byłem zbyt daleko od zwrotnic, trzeba się nieco obniżyć. Tak dla przypomnienia dla innych użytkowników.

25
Publikacje / Odp: Sceneria manewrowo3.
« dnia: 21 Sierpnia 2009, 13:26:21 »
Gratuluję scenerii! Niestety w moim przypadku nie chcą się przekładać zwrotnice ręczne. Od pewnego czasu miałem pauzę na forum i dlatego trudno mi się odnaleźć. Działam na instalatorze Ra i exe 735 kb. Będę wdzieczny za pomoc.

26
Z tego co pobieżnie przejrzałem należałoby jeszcze dodać niezrealizowany drugi tor na linii Jarocin - Września - Nakło nad Notecią - Chojnice.

27
Inne niekolejowe / Kanon Krajoznawczy Polski - chętni?
« dnia: 16 Czerwca 2008, 14:03:44 »
Witam! Poszukuję chętnej (bądź chętnych) osoby do zdobycia Odznaki Krajoznawczej Polski z szafirem. Jej regulamin znajdziecie tutaj:
http://krajoznawca.republika.pl/ok/index.html
Pokrótce tylko powiem, że aby ją zdobyć trzeba zaliczyć ponad 400 wskazanych obiektów w Polsce. Jej zdobycie jest więc czasochłonne, dlatego też liczba jej zdobywców jest niewielka, możecie to sprawdzić na stronie podanej powyżej. Wszystko rozpoczynam od początku, od najniższych odznak.
Będę zaliczał kolejne obiekty średnio co trzy tygodnie w weekendy, podstawowym środkiem transportu będzie pociąg oraz własne nogi. Zamierzam wyjeżdżać w piątki wieczorem, a wracać w niedzielę w godzinach wieczornych, a wyjątkowo tylko w poniedziałek rano. Noclegi w kwaterach bądź w pociągu. Wszystkie szczegóły są do obgadania z osobami zainteresowanymi. Nie ma dla mnie znaczenia płeć czy wiek, sądzę, że z każdym mogę się dogadać. Przez wiele lat organizowałem wycieczki solo, więc wszelkie sprawy organizacyjne (planowanie, dojazd itd.) nie sprawiają mi trudności. Pierwsze wyjazd na początku lipca. Mieszkam w Tczewie, więc poszukuję osób z Trójmiasta i okolic.
Kontakt: centrumsrjp@op.pl

28
Na warsztacie / Odp: Nastawnia Wielki Kac
« dnia: 12 Grudnia 2007, 22:36:54 »
Hmm, a lepiej skupić na projekcie przebudowy programu Kolejarz na bardziej bliższy rzeczywistości? Chodzi mi o wstawienie kostek pulpitu zamiast zielonych i żółtych kreseczek.

29
Bieżące kolejowe / Rozkłady jazdy, dodatki i filmy kolejowe
« dnia: 16 Sierpnia 2007, 22:09:19 »
A co sądzicie o rozszerzeniu akcji "słupek kilometrażowy" na całą Polskę? Jeżeli niektórzy nie wiedzą o co chodzi, to proszę kliknąć w ten link:
http://km.lhs.pl/
Istnieje wiele galerii kolejowych, ale nie znalazłem na żadnej, aby zdokumentowano w ten sposób jakąś inną linię. A sądzę, że taki projekt mógłby być całkiem ciekawy. Można by sobie obejrzeć niektóre szlaki, tym bardziej te zamknięte. Problemy byłyby tylko z miejscem na te zdjęcia, ale są przecież darmowe serwery, gdzie można umieszczać paczki. Poza tym takie zdjęcia można by wykorzystać przy budowie scenerii dla Maszyny.

30
Bieżące kolejowe / Rozkłady jazdy, dodatki i filmy kolejowe
« dnia: 16 Sierpnia 2007, 21:07:52 »
Cytuj
Wątpie że mechanicy nakręcają takie filmy, obsługa kamery i lokomotywy w tym samym momencie? Nie wydaje mi się to bezpieczne! A jak chcesz wejść na lokomotywe to się po prostu zapytaj mechanika czy Ci pozwoli, chyba nie ma nic prostrzego?

No przecież nikt nie będzie trzymał nieruchomo kamery przez godzinę. Jest coś takiego jak statyw.
Chciałbym się dostać na lokomotywę, ale sądzę, że już samo narażanie mechanika na mój pobyt wystarczy. Stojący statyw chyba wzbudzałby za dużo podejrzeń, a nie chciałbym nikogo wkopać. A sądzicie, że napisanie podania do jakiejś jednostki kolejowej mogłoby być rozpatrzone pozytywnie? Czy trzeba skończyć jakieś przeszkolenie/kurs, aby dostać się na lokomotywę? (nie chodzi mi tutaj o zostanie mechanikiem, ale zdobycie pozwolenia na pobyt w loku).

Strony: [1] 2 3 4