Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - piotpal

Strony: 1 2 [3] 4
61
Pomoc w tworzeniu / AI rusza spod semafora z sygnałem S1
« dnia: 14 Lutego 2006, 18:43:48 »
No i mam kolejny problem. Otóż kończę scenerię i ostatnio bawię się eventami. Doszedłem już prawie do wszystkiego, ale mam pewien problem. Otóż jedna z misji wygląda tak: EP08 rusza, po czym staje przed semaforem nastawionym na sygnał S1 (czerwone dla niewtajemniczonych). Zauważyłem jednak, że po kilku minutach, bez naciskania przeze mnie jakiegokolwiek klawisza, AI daje sygnał i samo rusza. Oto moje wszystkie wpisy, które tyczą się tego kawałka:
- tor na którym staje AI
node -1 0 Bsem_D_sem_info track normal 100.0 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
  -7719.83 0.0 100.0 0.0 // Point 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
  -7819.83 0.0 100.0 0.0 // Point 2
  0.0
event1 Bsem_D_sem_info1
event0 Bsem_D_sem_info1
endtrack

Semafor nastawiony na S1:
include;SS4zcpbI.inc;Bsem_D;-7719.830;0;102.5;270;D;72;end
event:
event Bsem_D_sem_info1 multiple 0.0 none Bsem_D_sem_info endevent
wpis składu:
trainset none biecz_tor3 0.0 20.0
node -1 0 EP08-008 dynamic PKP\EP08 EP08-008 4E1 0.0 headdriver 0 0 enddynamic
node -1 0 5051-503320-2 dynamic PKP\Sgs none 412Za 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5051-503320-2 dynamic PKP\Uahs none 408R 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5051-503320-2 dynamic PKP\Uahs none 406Ra 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5051-503320-2 dynamic PKP\Sgs none 412Za 0.0 nobody 3 0 enddynamic
endtrainset

Pracuję nad tym w wersją 22.06.04. Proszę o pomoc, bo już naprawdę nie dużo mi zostało.

62
Pomoc w tworzeniu / Manewry robione przez AI
« dnia: 14 Lutego 2006, 18:15:40 »
No właśnie chodzi mi o jazdę o tyłu. Mógłby ktoś podać zapis takiego eventa?

63
Pomoc w tworzeniu / Manewry robione przez AI
« dnia: 12 Lutego 2006, 20:49:56 »
Mam konkretne pytanie: w jaki sposób zbudować scenerię, aby AI robił manewry? Nie chodzi mi o nic skomplikowanego. Po prostu chciałbym, aby w scenerię nastąpiły takie zdarzenia:
1. Lokomotywa AI wjeżdza na stację (to potrafię).
2. Lokomotywa AI zmienia czoło jazdy.
3. Po sygnale na tarczy manewrowej/semaforze jedzie do wskaźnika W5 (jest to granica przetaczania).
4. Lokomotywa AI zmienia czoło jazdy.
5. Lokomotywa AI jedzie z powrotem, ale już na inny tor.
Mam już opanowane poszczególne eventy, ale właśnie mam problem z tymi odpowiedzialnymi za:
* przechodzenie AI ze stanu pociągowego na stan manewrowy
* zmiana czoła jazdy przez AI
* przypisanie wskaźnika W5 do toru, tak aby reagował na niego AI.
Dla ułatwienia dałem pod spodem wpis przypadkowego toru:

node -1 0 BIzo_1 track normal 100.0 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
  -7381.278 0.0 100.0 0.0 // Point 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
  -7481.278 0.0 100.0 0.0 // Point 2
  0.0
endtrack

Będę wdzięczny za podpowiedzi.

64
Bieżące kolejowe / Ilostan en57 i innych ezt
« dnia: 07 Lutego 2006, 16:27:39 »
Przejrzałem wyniki w google, ale nie poszukałem takiego ilostanu. Czy istnieje taki w sieci?

65
Publikacje / trasa Krzyżowa - Drawowo Gł. do pobrania
« dnia: 03 Lutego 2006, 10:42:45 »
Cytuj
Kilometraża niestety nie będzie, z SBL tak zrobię.

Może lepiej wstawić samoczynną blokadę jednokierunkową? Jakby nie patrzeć na sieci PKP jest bardzo mało linii z blokadą dwukierunkową (chociaż ogólnie SBL to w Polsce ewenement ;) ).
Cytuj
Ale wtedy musiałbym się pozbyć AI, bo nie wiem czy potrafi wykonywać manewry.

A gdyby tak zrobić scenerie gdzie byłby tylko jeden skład do prowadzenia przez człowieka (z manewrami), a resztą dowodziłby AI (bez manewrów)?
Cytuj
Z tym składem pospiesznym dobry pomysł, ale... mam już przygotowane manewry w Krzyżowej dla towarowego (wypychanie składu na tor postojowy, podczepianie innego składu, oblot i powrót do Drawowa).

Brzmi bardzo ciekawie...
Gdybyś potrzebował pomocy co do poprawek w scenerii to mogę pomóc.

66
Publikacje / trasa Krzyżowa - Drawowo Gł. do pobrania
« dnia: 02 Lutego 2006, 23:06:32 »
Przejechałem właśnie kilkoma pociągami wersję 1.1 i oto moje uwagi:
* brak kilometraża
* blokada tak jak na wielu sceneriach na przeciwnym torze jest włączona w tą samą stronę, da się to w ogóle zmienić?
* brak manewrów przed jak i po jeździe pociągowej, mimo, że istnieją wprost do tego usytuowane tory
* na jednej linii, tam bodajże gdzie w wersji 1.0 była SBL nie ma wskaźników przed tarczą ostrzegawczą
* w scenerii osob+brutto proponuję zamienić pociąg towarowy na pospieszny, mógłby on wlec się przed osobowym aż do stacji Klonowo, po czym wyprzedziłby osobowego na tej właśnie stacji (osobowy musiałby mieć kilkuminutowy postój w Klonowie, bo do Krzyżowej nie ma blokady).
Mam jeszcze kilka pomysłów, ale nie wiem jak do tej trasy jest ustosunkowany jest twórca. Poza tym nie chciałbym ujść za marudzącego, bo mimo uwag które wyżej napisałem, uważam że trasa jest naprawdę dobra, dlatego warto ją dopieścić.
Aha, jeszcze jedno pytanko: dlaczego wersja full tak słabo chodzi, co ma na to wpływ? Ilość użytych składów, czy może eventy?

67
WWW / Aktualizacje
« dnia: 02 Lutego 2006, 18:29:42 »
A co ze sceneriami? Być może nie wszyscy wchodzą na Forum. Poza tym te trasy, które znajdują się na głównej stronie są lekko przestarzałe.

68
Poszukuję, chcę zrobić / Poszukuję planu stacji...
« dnia: 26 Stycznia 2006, 22:50:08 »
Cytuj
P.S. Co do map to mam mapy wojskowe (z edonkeya 3 cd) - raczej układu torów nie zobaczysz ale wysokości i prowadzenie szlaku widac w miare dobrze.

Możesz opisać te pliki, jak się nazywają itd. Też chętnie je sobie ściągnę. Dziękuję z góry.

69
Poszukuję, chcę zrobić / Poszukuję planu stacji...
« dnia: 26 Stycznia 2006, 19:43:33 »
Cytuj
Raz postanowiłem chodzić po stacji z notatnikiem i odrysowywać plan torów. Już więcej tego nie zrobię, bo po paru minutach chodzenia po torach zaczął mnie gonić jakiś facet!

Może to był dyżurny ruchu? Jak po raz pierwszy miałem praktyki na PKP, to dostałem ochrzan, że chodzę torami, chociaż nastawnia była pośrodku torów.
Co do Twoich poszukiwań to może spróbuj poszukać zdjęć, na nich też czasami widać część układu torowego. Może koło stacji jest jakiś most nad torami, wtedy też mógłbyś pstryknąć zdjęcie. Inną metodą jest popstrykanie zdjęć z pociągu, ale musiałbyś conajmniej ze dwa razy przejechać przez Mikołów.

70
Publikacje / trasa Krzyżowa - Drawowo Gł. do pobrania
« dnia: 26 Stycznia 2006, 19:29:19 »
Jedna z lepszych tras Maszyny. Piszę tak, ponieważ nie zauważyłem najbardziej rażących błędów, np. złe wskazania semaforów. Oby tak dalej! Jeżeli chcesz w dalszym ciągu rozbudowywać scenerię to proponuję stworzyć jakiś "realistyczny" rozkład jazdy i spróbować zrobić coś z czasem podobnego jak to zrobił Hunter w Linii 546 (ciemność, mgła itd.). Poszczególne misje zrobiłbym jako zamknięte obiegi, tj. wystawianie składu, przejazd do, przejazd z powrotem i kolejne manewry. Jeżeli potrzebujesz pomocy (np. zrobienie jakiejś dokumentacji czy coś podobnego) to daj mi znać na PM. Pozdrawiam Autora i dzięki za trasę.

71
Na warsztacie / Zbieram ludzi do tworzenia trasy
« dnia: 24 Stycznia 2006, 22:34:28 »
Moje prace postępują powoli, acz systematycznie. Oto kilka scrennów:

Wyjazd w kierunku Stróż.


Widok na perony.


Wyjazd w kierunku Biecza.
Do rozmieszczenia budynków przyczynił się jeden z użytkowników Forum maszyny.
Obecnie pracuję nad eventami, a potem będę próbował odzwierciedlić ruch kolejowy na stacji. Jeżeli ktoś ma jakieś rozkłady jazdy pociągów towarowych dla stacji Gorlice Zagórzany to proszę o pomoc.

72
Cytuj
Coś w stylu: "Zgłaszajcie się do mnie a ja rozdam wam zadania i poczekam aż zrobicie" :P

Naprawdę nie wiem czemu tak storpedowałeś mój pomysł? Jeśli chodzi o mój wkład to po prostu spróbuję wziąść wszystko co zostanie do zrobienia. Poza tym coś tam robię na boku, ten temat jest tutaj:
http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=3356&highlight=gorlice
Narazie męczę się się z eventami, miałem tutaj pytanie:
http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=3632
ale nikt nie odpowiedział. Więc insynuowanie, że chcę wykorzystywać innych, a sam nic nie robić jest trochę nie ok. Ale to już Twoja sprawa. Dla mnie Forum nie jest po to żeby się wykłócać.
Cytuj
Marzenia chłopie. Lepiej weździe się do roboty i poróbcie jakieś budyneczki jak nie chcecie mijać samych drzew w SPT.

Rozumiem, że Twój projekt jest ważny (właściwie dla wszystkich użytkowników to najważniejszy na Forum), ale można by spróbować także czegoś innego. Przecież powyższą "grę" będzie można także zastosować w SPT. Zresztą i tak wszystko rozbije się o chętnych użytkowników do współpracy. Jeśli tacy się nie znajdą, będzie wiadomo, że mój projekt jest chybiony.
Cytuj
Może plik loga + taśmę z Haslera w formie pliku .dat

Też o tym myślałem, ale mimo długiej zabawy w Maszynę, nigdy nie próbowałem wykorzystać tego programu. Widać, że czas zacząć :)

73
Witam! Od pewnego czasu chodzi mi po głowie pewien pomysł, który mógłby ożywić symulator. Skończyła mi się sesja i chcę poświęcić się jakiemuś przedsięwzięciu. Wszystko jednak zależy od chęci innych ludzi.
Tak więc, chciałem przedstawić wszystkim użytkownikom Maszyny swój własny projekt. Nie będzie to trasa, ale raczej pewna gra (oczywiście zastrzegam sobie, że wiem, że Maszyna nie jest grą). Cały mój pomysł polega na odzwierciedleniu całości życia kolejowego,
Wybrałem do tego scenerię Huntera – linia 546. Już porozumiałem się z Autorem i na razie wyraził zgodę co do modyfikowania trasy (właściwie to jak jest z prawami autorskimi?).
Sądzę, że ta trasa z uwagi na ciekawe układy torowe i otoczenie nadaje się do tego najlepiej. Poniżej zamieszczam w punktach przybliżone zasady takiej gry:
- na początek trzeba zrobić na papierze rozkład jazdy pociągów towarowych i pasażerskich dla tej linii, oparty byłby na miejscowych warunkach, tj. liczbie mieszkańców, rozmieszczeniu fabryk itd.
- następnie w oparciu o tej rozkład należałoby wykonać misje dla wszystkich poruszających się pociągów (tutaj byłoby trochę roboty, ale na początek można byłoby stworzyć rozkład jazdy mający niewiele obiegów pociągów, sądzę, że 2-3 osoby spokojnie z tym by się uporały, w końcu to tylko eventy)
- każda misja byłaby zamkniętym obiegiem, a więc do-powrót, tak aby odzwierciedlić właściwą pracę na kolei, ewentualnie gdyby trzeba byłoby za długo czekać na powrót zrobiłoby się dwie misje
- kolejnym punktem byłby nabór uczestników gry
- cała gra polegałaby na przechodzeniu kolejnych poziomów: maszynista sm42 dla pociągu sieciowego, sm42 dla pociągu zdawczego, elektr. dla pociągu towarowego, elektr. EZT, elektr. osob. (czyli eu07), elektr. pospieszny
- poszczególne misje wysyłane byłyby na email użytkowników, po ich przejechaniu odsyłaliby do moderatora plik loga i otrzymywaliby kolejną misję, powiedzmy, że byłby tydzień na zaliczenie każdej misji, po trzech tygodniach ciszy, użytkownik zostawałby wykreślany z listy pracowników danego zakładu kolejowego
- w ten sposób dostawaliby punkty, które odpowiednio zebrane pozwoliłyby im przejść do kolejnego zakładu (czyli kolejny poziom)
- jeśli ktoś chciałby zarobić dodatkowe punkty to mógłby zbudować kolejny odcinek linii (kawałeczek toru, albo np. powierzchnię, budynki na jakimś krótkim odcinku).
Sądzę, że ta gra pozwoli nie tylko w jakiś sposób odzwierciedlić życie kolejowe, ale także przyczyni się do rozbudowania całej scenerii. Na początek jednak trzeba poprawić błędy, które występują w tej scenerii. Nie chodzi mi tutaj o eventy, ale o rozmieszczenie semaforów, ułożenie kilometraża itd.
Dlatego najpierw pierwszym etapem będzie poprawienie trasy. Na razie wykryłem dwa błędy:
- na pierwszej stacji, gdy wyjeżdżamy w niewłaściwym miejscu są tarcze manewrowe
- brak kilometraża.
Do tych właśnie zadań potrzebuję ochotnika/ochotników, którzy poprawią błędy. Jeśli jesteście chętni napiszcie do mnie na PM. W zamian mogę zaoferować punkty, które będą rozdawane po rozpoczęciu gry. Poza tym potrzebuję dwie osoby do tworzenia eventów. To na razie byłoby na tyle, jeśli macie jakieś pytania to piszcie śmiało. Wiem, że na razie jest wszystko lekko zagmatwane, ale mam nadzieję, że z Waszą pomocą uda Nam się coś stworzyć.

74
Publikacje / Wykolejnice
« dnia: 18 Stycznia 2006, 21:42:08 »
Nie jestem żadnym ekspertem, ale mam pewien pomysł co do tej wykolejnicy. Nie wiem czy wykonalny.
Chodzi głównie o to, aby w miejscu wykolejnicy dać rozjazd w którym niewidoczny byłby tor na zboczenie jak i wskaźnik zwrotki. Jeżeli wykolejnica byłaby nałożona na tor, rozjazd wskazywałby na zboczenie, które by się kończyło. Po przejechaniu takiej wykolejnicy z rozjazdem, po prostu wyskakiwałby błąd, no i koniec gry. Gdyby natomiast wykolejnica była zdjęta z toru rozjazd ułożony byłby na wprost.
Jeżeli to jest wykonalne to trzeba byłoby albo stworzyć nową wykolejnicę z niewidocznym rozjazdem, bądź sam rozjazd. Co o tym sądzicie?

75
Pomoc w tworzeniu / Memcell - problem
« dnia: 08 Stycznia 2006, 14:16:33 »
Cytuj
to może te eventlaunchery ponazywaj inaczej, bo jak są dwie rzeczy nazwane tak samo to symek robi różne rzeczy

Też spróbowałem i nic. Może zacznijmy z innej beczki. Czy ktoś może mi łopatologicznie wytłumaczyć działanie tych komórek pamięci? Wiem, że posiadają one dwie wartości. Wiem także za pomocą jakich eventów zmienia się te wartości, ale prosiłbym o jakieś szczegółowe opisanie tego tematu, przetrząsnąłem całe forum, ale nie znalazłem nic szczególnego.
Dodane 24 sty 2006:
Zrezygnowałem z tych komórek pamięci. Po prostu podzieliłem stację na dwa okręgi nastawnicze. Ustaliłem obszar na którym musi znajdować się użytkownik, aby eventy zadziałały. Przez to mogę w obu głowicach stacji używać tych samych klawiszy. Dzięki wszystkim za powyższe posty i pomoc.

76
Pomoc w tworzeniu / Memcell - problem
« dnia: 08 Stycznia 2006, 10:52:34 »
Pierwsza z tych liczb jest końcowką nazwy semafora, więc wątpię, aby miało to znaczenie. Zresztą przetestowałem także scenerię z inną nazwą semafora pomocniczego bez liczb i także się nie wyświetla. Jeżeli jest ktoś chętny to niech napisze, a prześlę mu na maila ten kawałek scenerii.

77
Pomoc w tworzeniu / Memcell - problem
« dnia: 07 Stycznia 2006, 15:03:55 »
Tworzę właśnie symulację nastawni. Chcę, aby każdą zwrotnicę, semafory i tarcze zwrotnicowe ustawiało się za pomocą osobnych klawiszy (nie tak jak jest w ND, że ustawiamy zaraz cały przebieg). Niestety, aby tego dokonać brakuje mi kombinacji klawiszy (można tylko stosować klawisze alfanumeryczne + Shift to jednak jest za mało, bo potrzebuję około 100 kombinacji). Dlatego też wymyśliłem sobie, powiązanie. Rzecz polega na tym, że utworzę pomocniczy semafor i najpierw będzie trzeba wyświetlić na semaforze odpowiednie światło (np. zielone dla semaforów, białe dla tarcz manewrowych i pomarańczowe dla zwrotnic), dopiero wtedy będzie można uruchamiać zwrotnice. Daje to tyle, że te same klawisze można używać i dla zwrotnic i dla semaforów (dla czego będzie zależało od światła na semaforze pomocniczym). Mam nadzieję, że wytłumaczyłem to dosyć jasno.
Tak to wygląda w praktyce:
//sem_H
event sem_H_s_10 multiple 0 none sem_H_sem_ligh10 endevent
event sem_H_s_2 multiple 0 none sem_H_sem_ligh13 endevent

event sem_H_sem_ligh10 lights 0.0 sem_H 1 0 1 0 0 endevent
event sem_H_sem_ligh13 lights 0.0 sem_H 0 0 0 1 0 endevent

node -1 0 key eventlauncher 0 0 0 1000 h 0 sem_H_s_10 sem_H_s_10 condition stronabiecza SetVelocity 2 2 end
node -1 0 key eventlauncher 0 0 0 1000 i 0 sem_H_s_2 sem_H_s_2 end

//sem_pomoc1
event sem_pomoc1_sem_ligh1 lights 0.0 sem_pomoc1 0 0 1 0 0 endevent
event sem_pomoc1_sem_ligh2 lights 0.0 sem_pomoc1 1 0 0 0 0 endevent
event sem_pomoc1_sem_ligh3 lights 0.0 sem_pomoc1 2 0 0 0 0 endevent
event sem_pomoc1_sem_ligh4 lights 0.0 sem_pomoc1 0 2 0 0 0 endevent
event sem_pomoc1_sem_ligh5 lights 0.0 sem_pomoc1 0 1 0 0 0 endevent
event sem_pomoc1_sem_ligh10 lights 0.0 sem_pomoc1 1 0 0 1 0 endevent
event sem_pomoc1_sem_ligh11 lights 0.0 sem_pomoc1 2 0 0 1 0 endevent
event sem_pomoc1_sem_ligh12 lights 0.0 sem_pomoc1 0 2 0 1 0 endevent
event sem_pomoc1_sem_ligh13 lights 0.0 sem_pomoc1 0 1 0 1 0 endevent
event sem_pomoc1_sem_lighs2 lights 0.0 sem_pomoc1 0 0 0 0 1 endevent
event sem_pomoc1_sem_lighz1 lights 0.0 sem_pomoc1 0 0 1 0 2 endevent

event sem_pomoc1_sem_s_2 multiple 0 none sem_pomoc1_sem_ligh2 infomemcell endevent

node -1 0 key eventlauncher 0 0 0 1000 m 0 sem_pomoc1_sem_s_2 sem_pomoc1_sem_s_2 end
//memcell
node -1 0 stronabiecza memcell 1.0 1.0 1.0 wyjazdy 0 0 none endmemcell
event infomemcell updatevalues 0 stronabiecza SetVelocity 2 2 endevent

Powyżej są same eventy. Niestety mimo moich prób semafor H nie chce się przestawić. Wiecie może jaka jest przyczyna?

78
Pomoc w tworzeniu / Eventy uruchamiane bez shifta. Jak zrobić?
« dnia: 01 Stycznia 2006, 15:05:07 »
Dzięki za podpowiedź. Właśnie tworzę coś w rodzaju symulacji nastawni, no i nie mogłem dojść do ładu z tymi eventami. Szukałem w scenerii ND eventów key, ale nie mogłem ich znaleźć, teraz wiem czemu. Wybróbowałem już podane przez Was eventy i działają. Dzięki serdeczne.
Ps. Jeszcze jedno pytanko, czy w tej dwójce klawiszy musi być koniecznie shift czy możliwe jest także użycie innego klawisza, np. 1+alt ?

79
Bieżące kolejowe / nowy ROK
« dnia: 01 Stycznia 2006, 13:11:49 »
No to i ja dołączam się do życzeń. Przede wszystkim życzę mniej problemów w życiu osobistym i zdrowia. A dla wszystkich maniaków Maszyny życzenia otwarcia wielu nowych szlaków kolejowych z nowym sprzętem jeżdżącym i pokonania wszelkich trudności związanych z Nebulą.
No i jeszcze trzeba pamiętać o moderatorach tego Forum, w Nowym Roku 2006 roku życzę im jak najmniej pracy i jak najwięcej radości ze swojej działalności.

80
Pomoc w tworzeniu / Eventy uruchamiane bez shifta. Jak zrobić?
« dnia: 31 Grudnia 2005, 19:25:42 »
Mam pytanie:  jak zrobić event uruchamiany za pomocą klawisza 1, ale bez użycia shifta? Dostałem odpowiedź:
http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=3356 ale chyba coś jest nie tak, po mi i tak event nie działa. Proszę o pomóc, najlepiej rzućcie jakiś kawałek eventa, uruchamianego za pomocą klawisza 1. Z góry dziękuję i życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku. [/code]

81
Infrastruktura kolejowa / Wskaźnik W6a
« dnia: 30 Grudnia 2005, 11:00:01 »
Widzę, że fotografia z wskaźnikami nie została dokładnie umiejscowowiona na sieci PKP. Otóż zdjęcie zostało zrobione na linii 264 Wąbrzeźno-Wąbrzeźno Miasto. Linia ta przechodzi przez miasto, stąd pewnie tyle tych wskaźników. Jako ciekawostkę podam, że była to pierwsza linia zelektryfikowana na ziemiach polskich (1898 rok).

82
Publikacje / Linia 546
« dnia: 29 Grudnia 2005, 11:58:06 »
Cytuj
ja chętnie tlko trzeba by było znalezc osobę ktora sie bedzie tym opiekowala

Na początek do opieki wystarczyłaby jedna osoba (czyli mówiąc nieskromnie: ja). Kilka osób (2-3) potrzebne byłoby do tworzenia eventów. Poza tym, gdyby projekt się rozrósł to pewnie znalazłoby się kilka osób chętnych do pomocy.
Cytuj
najpierw moznaby zebrac chetnych ustalic zelazne zasady a pozniej ustalic trase lub stworzyc nowa na potrzebe zabawy

Aby nie przedłużać czasu na czekanie, chciałbym aby ta właśnie trasa stała się podstawą. Ale jak już pisałem wyżej, pierwszorzędną sprawą jest zgoda Autora (ewentualnie liczę, że zgodziłby się wziąść w tym udział). Dopiero po stworzeniu pierwszych misji, zrobiłbym nabór uczestników, tak aby nie było czekania i ciągłego dopytywania. Jeżeli chodzi o zasady to mam już nakreślony pewien schemat, ale poczekajmy, aż wypowie się więcej osób (przede wszystkim Autor). Póki co zgłaszajcie, że jesteście zainteresowani czymś takim.

83
Publikacje / Linia 546
« dnia: 29 Grudnia 2005, 10:02:17 »
Cytuj
Marzenia. Może w NEBULI

Tutaj nie chodzi o wersję Maszyny, tylko o osoby, które byłyby zainteresowane tym.

84
Publikacje / Linia 546
« dnia: 28 Grudnia 2005, 23:02:45 »
Na temat tej trasy napiszę tylko tyle: naprawdę dobra robota. Wiadomo, że przydałoby się kilka poprawek, które już dostrzegli moi przedmówcy, ale trasa jest na 5.
A teraz na nieco inny temat. W związku z tą trasą mam do zaproponowania swoistą grę forumową. Oczywiście wszystko zależy od twórcy tej trasy, czy wyrazi chęć uczestnictwa w czymś takim. Otóż cały mój pomysł polega na odzwierciedleniu całości życia kolejowego, sądzę że ta trasa z uwagi na ciekawe układy torowe i otoczenie nadawałaby się do tego najlepiej. Poniżej zamieszczam w punktach przybliżone zasady takiej gry:
- na początku trzeba byłoby zrobić na papierze rozkład jazdy pociągów towarowych i pasażerskich dla tej linii, oparty byłby na miejscowych warunkach, tj. liczbie mieszkańców, rozmieszczeniu fabryk itd.
- następnie w oparciu o tej rozkład należałoby wykonać misje dla wszystkich poruszających się pociągów (tutaj byłoby trochę roboty, ale na początek można byłoby stworzyć rozkład jazdy mający niewiele obiegów pociągów, sądzę, że 2-3 osoby spokojnie z tym by się uporały, w końcu to tylko eventy)
- każda misja byłaby zamkniętym obiegiem, a więc do-powrót, tak aby odzwierciedlić właściwą pracę na kolei, ewentualnie gdyby trzeba byłoby za długo czekać na powrót zrobiłoby się dwie misje
- kolejnym punktem byłby nabór uczestników gry
- cała gra polegałaby na przechodzeniu kolejnych poziomów: maszynista sm42 dla pociągu sieciowego, sm42 dla pociągu zdawczego, elektr. dla pociągu towarowego, elektr. EZT, elektr. osob. (czyli eu07), elektr. pospieszny
- poszczególne misje wysyłane byłyby na email użytkowników, po ich przejechaniu odsyłaliby do moderatora plik loga i otrzymywaliby kolejną misję, powiedzmy, że byłby tydzień na zaliczenie każdej misji, po trzech tygodniach ciszy, uzytkownik zostawałby wykreślany z listy pracowaników danego zakładu kolejowego
- w ten sposób dostawaliby punkty, które odpowiednio zebrane pozwoliłyby im przejść do kolejnego zakładu (czyli kolejny poziom)
- jeśli ktoś chciałby zarobić dodatkowe punkty to mógłby zbudować kolejny odcinek linii (kawałeczek toru, albo np. powierzchnię, budynki na jakimś krótkim odcinku).
Narazie to tyle. Wiem, że jeszcze nie napisałem wszystkiego, być może są niektóre rzeczy ze sobą sprzeczne, ale sądzę, że byłoby wielu chętnych do takiej gry. Narazie poczekajmy co odpowiedź twórcy trasy. Pozdrawiam.

85
Na warsztacie / Zbieram ludzi do tworzenia trasy
« dnia: 28 Grudnia 2005, 20:18:11 »
Jako, że w okresie świąt ruszyło się co nieco na forum, także ja chciałbym się do tego dorzucić. Niestety mam Wam do zaproponowania tylko screnny. Narazie zrezygnowałem z tworzenia trasy (zbyt mała liczba chętnych, właściwie tylko jeden) i pracuję nad symulacją nastawni. Już na początek zaznaczam, że nie będzie tam pulpitu. Jednakże wziąłem się za realną stację kolejową, która istnieje na sieci PKP. Są nią Gorlice Zagórzany, oczywiście wiadomo, że okolica jak i budynki będą pozmieniane, ale za to planuję realny rozkład jazdy jak i istniejący układ torowy. Oto screnny:

To jest widok w kierunku Stróż.

Widok na perony.

Widok w kierunku Jasła.
Jak widzicie mam narazie zrobione tory, powierzchnię, perony oraz semafory. Teraz pracuję nad eventami. Budynki rozmieszcza kolega eu7_304.
Pozdrawiam.
Ps. Mam jeszcze pytanie: jak zrobić event uruchamiany za pomocą klawisza 1, ale bez użycia shifta?

Jak już zamieszczasz obrazki na imageshacku to wklejaj na forum linki od Thumbnail for forums.
Oli_EU

Dopiska: Przepraszam za te obrazki, ale trochę się spieszyłem i nie mogłem już poprawić. Dzięki za poprawki w moim poście.

86
Pomoc w tworzeniu / żółty pas pod semaforem
« dnia: 11 Grudnia 2005, 14:37:16 »
Przepraszam, że odgrzewam nieruszany od kilku miesięcy temat, ale mam ten sam problem co YouBy. Niestety w linku który podał Mateu nie ma tego pasa. Mógłbym prosić o ten plik?

87
Pomoc w tworzeniu / Słupy z kotwą. Problem z teksturą.
« dnia: 05 Listopada 2005, 18:48:49 »
Mam takie wpisy:

include tr/STB1-kotwaK-napr14.inc -882.901 5.8 97.968 -96.20 191.865 BetonRelief1 end

i dalej tekstura słupów nie chce się wyświetlać? Jaka jest potrzebna tekstura do tego? Jeżeli BetonRelief1 to taką mam, ponieważ wyświetla się tekstura innych słupów. Proszę o pomoc.
Po 2 min.:
Wielka zagadka rozwiązana: miałem jedną liczbą za dużo we wszystkich wpisach kotew.

Quark-t - skoro wszystko dobrze, to zamykam wątek.

88
Bocznica / Stare rozkłady jazdy
« dnia: 02 Listopada 2005, 19:47:30 »
Jako że kiedyś spotkałem się z masą ludzi chcących ode mnie kupić stare rozkłady jazdy, zamieszczam linka do strony oferującej na wymianę stare rozkłady jazdy:
http://republika.pl/centrumsrjp/

[Nie wiedziałem gdzie umieścić ten temat, jeśli to zła subfora to proszę moderatora o przeniesienie tego tematu]

89
Pomoc w tworzeniu / Słupy z kotwą. Problem z teksturą.
« dnia: 31 Października 2005, 11:51:30 »
Witam! Właśnie tworzę scenerię, mam jedno pytanie. Robię ją w jecie i notatniku, ostatnio zrobiłem trakcję, ale nie chcą mi się wyświetlać tekstury słupów z kotwami. Oto screen:

Wpis tego słupa wyglądają tak:
include tr/L-STB1-3D.inc -867.278 5.8 100 267.54 BetonRelief1 end
Co mam poprawić?

90
Na warsztacie / Zbieram ludzi do tworzenia trasy
« dnia: 26 Września 2005, 21:43:09 »
Narazie wypracowałem taki podział pracy:
1. Układ torowy + drogi  + rzeki (do zrobienia w jecie, ja wziąłbym tą część, mógłbym też pełnić rolę koordynatora) zajęte
2. Powierzchnia + dobranie tekstur powierzchni (do zrobienia w maxie, pisałem o tym wyżej w jaki sposób) wolne
Po tych dwóch punktach następuje rozdzielenie pracy:
3. Dalsze prace:
a) podsypka pod zwrotnice, czyli wiadomo o co chodzi wolne
b) sieć trakcyjna, oczywiście z odciągami i wskaźnikami trakcyjnymi wolne
c) budynki, narazie upchniemy tutaj też budynki kolejowe oraz mosty i przejazdy zajęte
d) semafory + wskaźniki wolne
e) ustalenie rozkładu jazdy + eventy wolne
4. Kwestie końcowe, czyli coś do poprawki, np. tekstury powierzchni, nachodzące na siebie części itd.wolne
Oczywiście możemy jeszcze podyskutować o tym podziale, zresztą zobaczymy jak to się sprawdzi w praniu i kto się zgłosi. Dajcie znać jeżeli czegoś nie uwzględniłem w tym podziale.
Cytuj
Jak coś, to ja byłbym chętny do tego (trasa W góry na Mazury była pisana w prawie całości w notatniku [oprócz torów]). Zająłbym się budynkami.

Ok, niech każdy chętny zgłosi się do mnie na priva. Dla EU7_304 wstępnie rezerwuję budynki (narazie niech będą wszystkie), ale daj mi jeszcze znać na priva.
 
Cytuj
Witam!!!
Koncepcja zła i niedobra od samego początku do końca ;). Predzej bym podzielil prace nad trasą na odcinki kolejowe o określonej długości np. po 10km na osobę. Jednak to też ma swoje wady. Proponowałbym aby ktoś zajął się stacjami, ktoś zajął obiektami kolejowymi, osobno obiekty cywilne (domy, łąki, pola) no i potrzeba kogoś kto całą tą pracę będzie koordynował i łączył wszystkie etapy.

No właśnie na początek będzie tylko jedna stacja, szlak i druga stacja. Wszystko podzieliłem, no i ja będę koordynatorem (jeżeli nie będę miał czasu to po prostu poproszę o to kogoś z ekipy). Wypracowałem też swoje reguły nazywania torów, eventów, budynków itd., aby każdy w notatniku mógł skumać o co chodzi.
Jest tylko kwestia zgłoszeń i obranej trasy (wolę jednak wziąść coś z sieci PKP, aby potem nie toczyć dyskusji w stylu: a może tutaj stację zrobimy, a może zelektryfikujemy itd.). Wybiorę na początek jakieś dwa małe stacje i krótki szlak, aby zobaczyć jak to pójdzie. Chodzi tylko o to jaką linię bierzemy. Nikomu oczywiście nie obiecuję, że trasa wyjdzie kiedykolwiek, ale ja np. często jak coś projektowałem to sobie myślałem, fajnie jak ktoś zająłby się trakcja itd., właśnie teraz jest taka okazja, aby prace trochę przyśpieszyć. Zresztą wydaje mi się, że takie siedzenie w jednej rzeczy zrobi każdemu dobrze, zawsze też będzie można się przeprowadzić na inną działkę. Dajcie mi szanse, przecież oprócz czasu nic nie stracicie. Ja też do końca nie na wszystkim się znam, ale liczę też na ludzi z forum maszyny! No co jest ludzie z Wami?!

Strony: 1 2 [3] 4