91
Na warsztacie / Zbieram ludzi do tworzenia trasy
« dnia: 26 Września 2005, 19:24:23 »Cytuj
Na tym symku mozna juz na wstepie zrezygnowac z tworzenia trasy realistycznej, "realistycznej" badz jakiejkolwiek opartej na realiach.
Ok, dlatego napisałem "realistycznej", z rzeczywistości wzięte byłyby tylko nazwy stacji, odległości itd. Trasa byłaby podobna do tej z mapy, ale tylko na skali 1:300.000, to znaczy zbliżone byłyby układy torowe, miejsce zabudowań, ważniejszych dróg, lasów itd., w żadnym wypadku nie promowałbym tego jako realnej trasy. Oczywiście z biegiem czasu można byłoby urealniać trasę, czyli wprowadzać poprawki. Coś na wzór "Roztocza" do Microsoft Train Simulator.
Cytuj
2) Pomysl z pisaniem tego w notatniku to pomysl w/g mnie poroniony.
Z calym szacunkiem ale nie da sie zrobic porzadnej trasy operujac na notatniku.
Zerknij tutaj:
http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=2944&highlight=ko%B3obrzeg
wiem, że ta stacja daleko odbiega od Twoich wyczynów (chylę czoło), ale wszystko to co widać zrobiłem w notatniku, zajęło mi to dokładnie 19 dni (prowadziłem kalendarium, ale niestety padł mi komputer i nie dało nic się odzyskać).
Cytuj
3) Szlaku moze byc i 150000 mln km jednakze ma byc to caly czas tor prosty to ja podziekuje.
Nie wiem, skąd wziąłeś pomysł z torem prostym, przecież w jecie da się zrobić łuki.
Cytuj
Ze swojego doswiadczenia powiem ze Calkowo robione od poczatku w 3ds zajelo okolo 4 miesiecy czasu nie liczac czasu na lenia:) Zakladam ze napisanie (jezeli w ogole byloby mozliwe) w notatniku tych 40 km trasy zajeloby cos kolo roku. Powiesz podzielimu robote. Ja powiem bez sensu bo zeby jedna osoba (od trakcji) mialaby co robic to druga osoba (od torow) musialaby swoja robote juz miec gotowa. Juz nie mowie ze stworzenie jakiegos sensownego terenu (gorek dolinek) zajeloby makabrycznie duzo czasu.
Przygotowałem taki schemat, który przedstawia podział pracy. Weźmy dla przykładu, że budujemy linię kolejową A-B-C. Najpierw wykonywany jest układ torowy stacji A i B oraz szlak A-B (w jecie nie zajmuje to wcale dużo czasu, jedynie różnice poziomów trzeba byłoby wprowadzić ręcznie). Następny etap to powierzchnia, z tym tylko, że można byłoby to robić w maxie, przecież tory nie byłyby potrzebne, dzięki jetowi można spisać punkty na którym jest tor, reszty nie potrzeba. Potem tylko dołączyłoby się powierzchnię do torów czyli wklejenie do pliku z torem. Następnie pracę rozdzieliłoby się pomiędzy osoby, jedna np. robi sieć trakcyjną, druga powiedzmy podsypkę do zwrotnic, jeszcze inna budynki, zauważ, że te rzeczy nie kolidują ze sobą. Osoba, która wykonuje układy torowe w tym samym czasie może pracować nad szlakiem B-C. No i tak w kółko. Plusem jest to, że każda osoba może kiedy chce przystapić jak i odejść z projektu, który przez to się nie zawali.
Cytuj
a) nie rzucac pomyslu na forum zanim nie jest w przynajmniej 50% gotowe bo rozne rzeczy moga sie stac i zostana tylko puste slowa.
To w jaki sposób mam poszukać sobie ludzi do projektu?
Cytuj
b) porobic sobie w swoim domowym zaciszu male scenerie, pobawic sie skryptami eventami a dopiero potem zabrac sie za cos powaznego.
No właśnie ten etap mam już za sobą.
W każdym bądź razie dzięki za uwagi.