Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - piotpal

Strony: 1 2 3 [4]
91
Na warsztacie / Zbieram ludzi do tworzenia trasy
« dnia: 26 Września 2005, 19:24:23 »
Cytuj
Na tym symku mozna juz na wstepie zrezygnowac z tworzenia trasy realistycznej, "realistycznej" badz jakiejkolwiek opartej na realiach.

Ok, dlatego napisałem "realistycznej", z rzeczywistości wzięte byłyby tylko nazwy stacji, odległości itd. Trasa byłaby podobna do tej z mapy, ale tylko na skali 1:300.000, to znaczy zbliżone byłyby układy torowe, miejsce zabudowań, ważniejszych dróg, lasów itd., w żadnym wypadku nie promowałbym tego jako realnej trasy. Oczywiście z biegiem czasu można byłoby urealniać trasę, czyli wprowadzać poprawki. Coś na wzór "Roztocza" do Microsoft Train Simulator.
Cytuj
2) Pomysl z pisaniem tego w notatniku to pomysl w/g mnie poroniony.
Z calym szacunkiem ale nie da sie zrobic porzadnej trasy operujac na notatniku.

Zerknij tutaj:
http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=2944&highlight=ko%B3obrzeg
wiem, że ta stacja daleko odbiega od Twoich wyczynów (chylę czoło), ale wszystko to co widać zrobiłem w notatniku, zajęło mi to dokładnie 19 dni (prowadziłem kalendarium, ale niestety padł mi komputer i nie dało nic się odzyskać).
Cytuj
3) Szlaku moze byc i 150000 mln km jednakze ma byc to caly czas tor prosty to ja podziekuje.

Nie wiem, skąd wziąłeś pomysł z torem prostym, przecież w jecie da się zrobić łuki.
Cytuj
Ze swojego doswiadczenia powiem ze Calkowo robione od poczatku w 3ds zajelo okolo 4 miesiecy czasu nie liczac czasu na lenia:) Zakladam ze napisanie (jezeli w ogole byloby mozliwe) w notatniku tych 40 km trasy zajeloby cos kolo roku. Powiesz podzielimu robote. Ja powiem bez sensu bo zeby jedna osoba (od trakcji) mialaby co robic to druga osoba (od torow) musialaby swoja robote juz miec gotowa. Juz nie mowie ze stworzenie jakiegos sensownego terenu (gorek dolinek) zajeloby makabrycznie duzo czasu.

Przygotowałem taki schemat, który przedstawia podział pracy. Weźmy dla przykładu, że budujemy linię kolejową A-B-C. Najpierw wykonywany jest układ torowy stacji A i B oraz szlak A-B (w jecie nie zajmuje to wcale dużo czasu, jedynie różnice poziomów trzeba byłoby wprowadzić ręcznie). Następny etap to powierzchnia, z tym tylko, że można byłoby to robić w maxie, przecież tory nie byłyby potrzebne, dzięki jetowi można spisać punkty na którym jest tor, reszty nie potrzeba. Potem tylko dołączyłoby się powierzchnię do torów czyli wklejenie do pliku z torem. Następnie pracę rozdzieliłoby się pomiędzy osoby, jedna np. robi sieć trakcyjną, druga powiedzmy podsypkę do zwrotnic, jeszcze inna budynki, zauważ, że te rzeczy nie kolidują ze sobą. Osoba, która wykonuje układy torowe w tym samym czasie może pracować nad szlakiem B-C. No i tak w kółko. Plusem jest to, że każda osoba może kiedy chce przystapić jak i odejść z projektu, który przez to się nie zawali.
Cytuj
a) nie rzucac pomyslu na forum zanim nie jest w przynajmniej 50% gotowe bo rozne rzeczy moga sie stac i zostana tylko puste slowa.

To w jaki sposób mam poszukać sobie ludzi do projektu?
Cytuj
b) porobic sobie w swoim domowym zaciszu male scenerie, pobawic sie skryptami eventami a dopiero potem zabrac sie za cos powaznego.

No właśnie ten etap mam już za sobą.
W każdym bądź razie dzięki za uwagi.

92
Poszukuję, chcę zrobić / Nastawnia 3D
« dnia: 26 Września 2005, 18:16:06 »
Ok dziękuję za odpowiedź. A już myślałem że przegapiłem, bo wiele tras żeby ściągnąć to trzeba całe forum przetrząsnąć. :)

Na prosbe autora temat zamkniety OlO_EU

93
Na warsztacie / Zbieram ludzi do tworzenia trasy
« dnia: 26 Września 2005, 17:09:26 »
Cytuj
Mateu Chcesz pisac siec w notatniku? Powodzenia....

A czemu sieć trakcyjna w notatniku miałaby być tak trudno wykonalna? Prawda jest taka, że narazie wykonałem kilka testowych scenerii bez drutów, ale kombinowałem z wklejaniem takiego wpisu:
node 800 0  none traction pwr01 3500 4500 0.01 Cu 3.0 1
-2781.278 5.8 100
-2711.278 5.8 100
-2781.278 7.5 100
-2711.278 7.5 100
0.4 4.0 3 0.04 vis
endtraction
include tr/L-STB1-3D.inc -2711.278 5.8 100 267.54 BetonRelief1 end
I wychodził normalny słup z siecią trakcyjną. Oczywiście zaraz zastrzegam, że nie wiem jak się robi sieć do końca (tzn. bramki itd.), więc proszę o krótkie wytłumaczenie dlaczego sieć jest tak trudno zrobić w notatniku. Będę wdzięczny.

94
Na warsztacie / Zbieram ludzi do tworzenia trasy
« dnia: 26 Września 2005, 15:54:02 »
Po pierwsze dziękuję za szybką odpowiedź.
Cytuj
Jak Ty masz zamiar to zrobić nie używając 3D Studio Max?
Bo mi się coś to nie widzi. Ale może jakoś...
W każdym razie życzę powodzenia i pozdrawiam.

Myślałem o notatniku, jeżeli każdy współtwórca otrzymałby jakieś 8-10 km szlaku (czyli normalny odcinek pomiędzy dwoma stacjami) i miałby tylko do wykonania określoną działkę (jak np. sieć trakcyjna) to praca w notatniku byłaby do zrobienia. No chyba że nie wiem o jakichś szczegółach.
Cytuj
1000? 2000?Prostego toru... W JECIe to raczej nie ma szans... Polecam panom 3dsa...

Ale czego 1000, 2000. Kilometrów? Czy na przykład wczytałoby mi trasę 100-150 kilometrową z takim zagęszczeniem budynków jak na przykład podstawowa trasa w maszynie quarkmce? Jeżeli chociaż wczytałoby trasę około 100 kilometrową to można potem w razie dalszych robót taką całą linię podzielić na kilka odcinków, rzadko przecież jakiś pociąg jedzie po całej linii od początku do końca.
Ps. No, ale mam nadzieję że jacyś chętni się znajdą :)

95
Na warsztacie / Zbieram ludzi do tworzenia trasy
« dnia: 26 Września 2005, 14:03:25 »
Hej! Ostatnio chodzi mi po głowie pomysł stworzenia "realistycznej" trasy kolejowej w Maszynie. Napisałem "realistycznej" ponieważ wiadomo, że do końca nie mogłaby być ona taka realna, wszyscy przecież wiedzą jak się rzecz ma z budynkami itd. Realne miałyby być układy torowe, rozmieszczenie stacji, peronów itd. Innymi słowy wszystko to co można byłoby zobaczyć na zdjęciach w Internecie. Na końcu można byłoby stworzyć realny rozkład jazdy, taki jaki jest obecnie bądź też któryś z poprzednich.
Chciałbym aby trasa była spora (powiedzmy 100-150 km), ale wiadomo, że praca nad takim projektem dla jednej osoby jest wprost niewykonalna, dlatego pomyślałem sobie, żeby skrzyknąć do tego kilka osób. Widzę, że jest sporo ludzi, którzy wykonują małe traski, mogliby oni wykonać wspólnie jedną większą. Mniej więcej wyobrażam sobie to tak: buduję układ torowy w jecie, a potem następuje podział prac, tzn. każdy dostałby swoją działkę. Mniej więcej widziałbym takie zadania:
1. Układ torowy.
2. Trakcja.
3. Powierzchnia.
4. Urządzenia stacyjne (nastawnie, perony, wskaźniki).
5. Inne budynki.
6. Semafory + eventy + rozkład jazdy.
Jeżeli ktoś jest chętny niech się odezwie, sądzę, że 5-6 osób spokojnie miałoby co robić. Pierwsze co trzeba byłoby wykonać to wybrać jakąś trasę z sieci PKP, w tej sprawie też czekam na Wasze propozycje. Ja ze swojej strony proponuję linię nr 25 Łódź Kaliska - Dębica, oczywiście wybranoby jakiś odcinek na początek, bo cała linia liczy 323,263 km. Jest dosyć zróżnicowana (elektryfikacja, bez elektryfikacji, szlaki jedno i dwutorowe) więc można byłoby użyć całkiem sporo taboru, ale czekam też na Wasze sugestie.
Interesuje mnie też ile komputer Athlon 2000, 1,66 Ghz z 256 MB DDR RAM może kilometrów wczytać?

96
Poszukuję, chcę zrobić / Nastawnia 3D
« dnia: 26 Września 2005, 13:38:06 »
Cytuj
Juz zrobil

A czy można gdzieś to zassać?

97
Na warsztacie / Projekt Kołobrzeg
« dnia: 03 Lipca 2005, 12:08:43 »
Witam! Dlugo sie nie odzywalem, ale mialem sesje i projekt zostal chwilowo wstrzymany. Ponizej dolaczam screnny ze stacji Kolobrzeg (oczywiscie fikcyjna i nie piszcie ze w rzeczywistosci wyglada inaczej). Mam tylko pytanie: mam bardziej skupic sie na manewrach i czy milej widziana bylaby jakas dluzsza trasa.









Aha, i nie ma sieci poniewaz chce wprowadzic rozklad 1985/1986, a wtedy elektryfikacja nie dotarla do Kolobrzegu.

98
Na warsztacie / Projekt Kołobrzeg
« dnia: 30 Maja 2005, 10:41:11 »
To ja może skończę tą rozmowę, pisząc że używam także jeta. Jest dla mnie podstawą i przepraszam, że go nie uzględniłem (w tym miejscu głęboki ukłon dla twórcy jeta) w moim ostatnim poście.

99
Na warsztacie / Projekt Kołobrzeg
« dnia: 27 Maja 2005, 12:37:29 »
Z jednej strony: nie będę się zarzekał, że trasę dokończę, ale z drugiej strony nie wydaje mi się to tak bardzo skomplikowane. Mam już zrobioby cały układ torowy i powierzchnie. Teraz zabieram się za budynki. Wiem, że to dopiero poczatek, ale sceneria będzie zawierać tylko jedną, średnią stację. Najwięcej roboty będzie pewnie z eventami. Pracuję w notatniku i całkiem nieźle to wychodzi. Wystarczy trochę wyobraźni przestrzennej. Pozdrawiam wszystkich.

100
Na warsztacie / Projekt Kołobrzeg
« dnia: 25 Maja 2005, 11:18:49 »
Tam wyżej to ma być real :).
Mniej więcej zapoznałem się z trudnościami jakie mnie czekają. Wiem że AI nie potrafi się łączyć, więc chciałbym w scenerii umieszczać lokomotywy jako wagony, które by łączyliśmy ze składem. Czy można tak? Cała sceneria obejmowałaby 24h, przy czym planuję sesję po jakieś 2h. Wtedy też podczas pierwszej sesji podstawialibyśmy skład, a w drugiej mógłby już ruszać w drogę (tak planuję rozwiązać problem lokomotyw).
Niektóre zwrotnice miałyby być uruchamiane poprzez klawisze, byłoby to odzwierciedlenie zwrotnic ręcznych w bocznych torach. Czy to jest mozliwe?
I jeszcze jedno. Mam komputer 1,66 GHZ, 256 DDR Ram, Geforce4, czy uciągnie on stację z jakimiś sześcioma torami zelektryfikowanymi i dość rozbudowanym układem torowym?
Z przyjazdami pociągów problem mam tak rozwiązany że w miejscach niewidowcznych (czasami bardzo odległymi) mam zrobione pętle (jeżeli pociąg wyjeżdza na szlak, a po jakimś czasie przyjeżdża taki sam skład) bądź też eventy, które uruchamiają inne pociagi. Czy to będzie działać?
Sorki że tak duzo pytań, ale nie chciałbym, aby w czasie kończenia okazało się że wszystko jest do... no wiecie.
Obecnie mam układ torowy, sieję trawkę. Pewnie najwięcej roboty będzie przy eventach.
Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.

101
Na warsztacie / Projekt Kołobrzeg
« dnia: 25 Maja 2005, 11:06:59 »
Witam wszystkich! Właśnie rozpocząłem prace nad nową "trasą". Jest w cudzysłowie, ponieważ będzie to jedna stacja (Kołobrzeg) gdzie będziemy kierować, a właściwie manewrować sm42. Docelowo sama stacja będzie wyglądała zupełnie inaczej niż w ralu (chodzi mi tu głównie o budynki itd.). Realistyczny ma być układ torowy oraz rozkład jazdy. Chciałbym zamieścić prawdziwy obieg składów pasażerskich i towarowych, oraz wszystkie trudności z tego wynikające. Mam pytanie, czy ktoś w ogóle jest zainteresowany taką trasą? Patrz dalej... drugi post

102
Bieżące Symulatorowe / Prawa autorskie??
« dnia: 20 Kwietnia 2005, 18:28:21 »
Dzięki za odpowiedź. To super. Tak tylko spytałem. Nie chciałbym aby ktoś zaczał się obrażać. czy coś takiego.

103
Bieżące Symulatorowe / Prawa autorskie??
« dnia: 18 Kwietnia 2005, 13:23:54 »
Mam pytanie. Tworzę właśnie trasę. Jak to jest z budynkami i innymi elementami statycznymi wykorzystywanymi w innych trasach?  Czy mogę je bez żadnych zastrzeżeń wykorzystywać? Pozdrawiam wszystkich.

104
Pomoc w tworzeniu / Czas w Symulatorze
« dnia: 17 Lutego 2005, 08:38:22 »
Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Chodzi mi właściwie tylko o te wspomniane trzy linijki kodu, bo dalej mam wszystko opracowane. Sceneria będzie 24 godzinna, aby nie czekać zrobię po prostu 24 trasy, niby te same, ale rózniące się czasem, np jeżeli pociąg będzie odjeżdzał o 22: 15 to wczytasz trasę XXX-22 i poczekasz te pietnaście minut, w najgorszym wypadku będziesz czekał 55 minut, ale zreszta zawsze będzie można coś przecież poprzesuwać albo z godzinami, badź też pomanewrować, napewno nie będziecie się nudzić, coś wymyslę. Aha, i jeszcze jedna sprawa, gdy już to zrobie, to jak sądzicie, jak to opublikować, przecież te 24 "trasy" nie zmieszczą się chyba na tej stronie. Może założę własną strone, tylko że nie umiem ich projektować, jak ktoś miałby ochotę to zapraszam. Jeżeli chodzi o moją trasę, to będzie miała na początek 37 km, narazie mam położone tory w pełni z podsypkami, zabieram się właśnie za trakcję. Pozdrawiam.

105
Pomoc w tworzeniu / Czas w Symulatorze
« dnia: 11 Lutego 2005, 11:19:03 »
O to chodzi, że chciałbym przeprowadzić realistyczną symulację obejmującą  całe 24 godziny.

106
Pomoc w tworzeniu / Czas w Symulatorze
« dnia: 11 Lutego 2005, 10:44:15 »
Witam! Mam pytanie, właśnie tworzę dosyć realistyczną scenerię. Chciałbym wykorzystać realistyczny rozkład jazdy. Mam go pod ręką, ale czy ktoś wie, jak zmienić czas w Maszynie? Chodzi o to, że jak pociąg ma odjazd o 14.00 to przecież nie można kazać czekać komuś za kompem 3 godziny. Co trzeba zrobić, aby zegar zaczął po wczytaniu pokazywać inną godzinę niż 10:30? Pozdrawiam. Piotpal

107
Bieżące Symulatorowe / Nowe trasy nie będące na www
« dnia: 06 Lutego 2005, 14:54:24 »
Witam wszystkich kolejarzy!
Pisze po raz pierwszy i mam pytanie. Czy są jakieś trasy dostępne, ale nie opublikowane na oficjalnej stronie Maszyny?
Poza tym mam pewien pomysł na nową trasę. Chciałbym wykorzystać jakiś realistyczny odcinek, może niezbyt realistycznie odwzorowany co do szczegółów, ale za mógłby być poparty realistycznym rozkładem jazdy (mam ich bez liku). Wtedy niezbyt długą trasę można byłoby przekształcić w całkiem długie misje. Co Wy na to? Pozdrawiam. Piotpal
Ps. Aha, i co z tą nebulą?

Strony: 1 2 3 [4]