Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - piotpal

Strony: [1]
1
Rainsted / Błąd: floating point division by zero
« dnia: 20 Stycznia 2013, 18:38:53 »
Zacząłem się zabierać za stworzenie nowego scenariusza na linii053. Podczas eksportu scenerii do RSF wyrzuca mi błąd: Floating point division by zero. Będę wdzięczny za pomoc. Czy podejrzenie jak nazywają się nazwy torów obecnie jest możliwe tylko przez edytor scenerii Ra?

2
Chciałbym zadać dwa pytanie odnośnie tworzenia scenariusza:
- czy komenda Shunt -1 x, czyli doczepianie AI do składu już działa? Jeśli tak, to poproszę o podanie na jakimś konkretnym przykładzie jej zastosowania;
- wejście przy pomocy F5 do innego pojazdu - jaki wpis musi mieć pojazd, aby można było do niego wejść i co dzieje się z pojazdem przez nas opuszczonym?

3
Na warsztacie / Gorlice Zagórzany - powrót do scenariusza
« dnia: 09 Czerwca 2012, 14:45:17 »
Kiedyś, kilka lat temu rozpocząłem projekt, do którego chciałbym wrócić. Rzecz polegała na rozbudowaniu scenerii ND - obecnie już chyba nieco zapomnianej. Odgrzebałem stare pliki, ale nie chcą chodzić na najnowszej paczce całościowej. Dlatego proszę o pomoc, gdzie leży błąd? No i oczywiście o opinie, czy rzeczywiście taka rzecz cieszyłaby się popularnością?

4
Symulator / Linia 61+144 - tym razem pochwały
« dnia: 22 Listopada 2011, 21:17:32 »
Właśnie jestem po jeździe pociągiem osobowym na linii 61+144 i muszę powiedzieć, że to dobrze wykonana trasa. To co Autorzy przedstawili zasługuje na pochwały, m. in. za to, że pojawiły kolejne wskaźniki, których we wcześniejszych scenariach nie było. No i zupełnie inaczej (bynajmniej mi) podróżuje się po liniach, które istnieją w realu, chociażby dla śledzenia jakie szczegóły zostały ujęte, a jakie nie.
Chciałem też zauważyłem pewien problem, otóż na forum nie znalazłem miejsca, w którym mógłbym pochwalić Twórców, dlatego piszę tutaj. Być może brak takiego subforum i jednocześnie późniejsze dręczenie Autorów w Pomocy błędami (najczęściej wynikających z braku czytania instrukcji) powoduje, że niektórym odechciewa się pisania?

5
Trasy / L053 - służba osobowy - uwagi
« dnia: 02 Października 2011, 18:55:46 »
Misja z osobowym na linii053 jest jak najbardziej godna uwagi. Losowo pojawiące się eventy  zmuszają do ciągłego śledzenia wyświetleń semaforów, przy innych misjach po kilku przejazdach można było jechać prawie że na ślepo. Jednakże mam kilka uwag:
- brak wskaźników przed To
- wskaźniki wskazujące drogę hamowanie, nie wiadomo czemu obrócone są o 180 stopni
- niewidoczne właściwie oznaczniki na trakcji
- brak wskaźników przed przejazdami
- niewidoczne wskaźniki wskazujące prędkość na linii.

6
Poszukuję, chcę zrobić / WOS: Częstchowa - Lubliniec
« dnia: 20 Lutego 2010, 20:27:36 »
Przygotowuję misje do linii Częstochowa-Lubliniec, opartych na rozkładzie jazdy 2002/2003. Czy ktoś posiada dla tego okresu WOS, albo też dla zbliżonego terminu. Będę wdzięczny za pomoc.

7
Pomoc doraźna / Wahania FPS
« dnia: 08 Lutego 2010, 21:38:20 »
Problem jest taki, że od kilku dni po odpaleniu scenerii co kilkanaście sekund wyraźnie spada FPS, średnio z ok. 16 na 2 lub 3 FPS, i po kilku sekundach znowu ląduje na 16 FPS. Wcześniej na tym samym sprzęcie było wszystko ok. Czy może to być wina nowej aktualizacji instalatora Ra czy też zainstalowania .NET Framework? Tylko te dwa rzeczy przychodzą mi na myśl, które mogą być tego powodem. Oto początek mojego logu:
Compilation 26-12-2009
Online documentation and additional files on http://www.eu07.pl
Authors: Marcin_EU, McZapkie, ABu, Winger, Tolaris, nbmx_EU, OLO_EU, Bart, Quark-t, ShaXbee, Oli_EU, youBy and others
Renderer:
GeForce4 MX 440 with AGP8X/AGP/SSE/3DNOW!
Vendor:
NVIDIA Corporation
OpenGL Version:
1.5.5
Supported Extensions:
GL_ARB_imaging GL_ARB_multitexture GL_ARB_pixel_buffer_object GL_ARB_point_parameters GL_ARB_point_sprite GL_ARB_shader_objects GL_ARB_shading_language_100 GL_ARB_texture_compression GL_ARB_texture_cube_map GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_mirrored_repeat GL_ARB_texture_rectangle GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_vertex_buffer_object GL_ARB_vertex_program GL_ARB_vertex_shader GL_ARB_window_pos GL_S3_s3tc GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_abgr GL_EXT_bgra GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_clip_volume_hint GL_EXT_compiled_vertex_array GL_EXT_Cg_shader GL_EXT_draw_range_elements GL_EXT_fog_coord GL_EXT_multi_draw_arrays GL_EXT_packed_pixels GL_EXT_paletted_texture GL_EXT_pixel_buffer_object GL_EXT_point_parameters GL_EXT_rescale_normal GL_EXT_secondary_color GL_EXT_separate_specular_color GL_EXT_shared_texture_palette GL_EXT_stencil_wrap GL_EXT_texture_compression_s3tc GL_EXT_texture_cube_map GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_texture_env_dot3 GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_EXT_texture_lod GL_EXT_texture_lod_bias GL_EXT_texture_object GL_EXT_vertex_array GL_IBM_rasterpos_clip GL_IBM_texture_mirrored_repeat GL_KTX_buffer_region GL_NV_blend_square GL_NV_fence GL_NV_fog_distance GL_NV_light_max_exponent GL_NV_packed_depth_stencil GL_NV_pixel_data_range GL_NV_point_sprite GL_NV_register_combiners GL_NV_texgen_reflection GL_NV_texture_env_combine4 GL_NV_texture_rectangle GL_NV_vertex_array_range GL_NV_vertex_array_range2 GL_NV_vertex_program GL_NV_vertex_program1_1 GL_SGIS_generate_mipmap GL_SGIS_multitexture GL_SGIS_texture_lod GL_SUN_slice_accum GL_WIN_swap_hint WGL_EXT_swap_control
glClearColor (FogColor[0], FogColor[1], FogColor[2], 0.0);
glFogfv(GL_FOG_COLOR, FogColor);
glClearDepth(1.0f); 
glEnable(GL_TEXTURE_2D);
glShadeModel(GL_SMOOTH);
glEnable(GL_DEPTH_TEST);
glEnable(GL_ALPHA_TEST);
glEnable(GL_ALPHA_TEST);
glAlphaFunc(GL_GREATER,0.04);
glBlendFunc(GL_SRC_ALPHA, GL_ONE_MINUS_SRC_ALPHA);
glDepthFunc(GL_LEQUAL);
glHint(GL_PERSPECTIVE_CORRECTION_HINT, GL_NICEST);
glPolygonMode(GL_FRONT, GL_FILL);
glFrontFace(GL_CCW);
glEnable(GL_CULL_FACE);
glLineWidth(1.0f);
glPointSize(2.0f);
glLightModelfv(GL_LIGHT_MODEL_AMBIENT,ambientLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_DIFFUSE,diffuseLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_SPECULAR,specularLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_POSITION,lightPos);
glEnable(GL_LIGHT0);
glEnable(GL_COLOR_MATERIAL);
glColorMaterial(GL_FRONT, GL_AMBIENT_AND_DIFFUSE);
glMaterialfv (GL_FRONT, GL_AMBIENT_AND_DIFFUSE, whiteLight) ;
glEnable(GL_LIGHTING);
glFogi(GL_FOG_MODE, GL_LINEAR);
glFogfv(GL_FOG_COLOR, FogColor);
glFogf(GL_FOG_START, 1000.0f);
glFogf(GL_FOG_END, 2000.0f);
glEnable(GL_FOG);
Font init
Font init OK
Sound Init
textures\logo.bmp
OK

A oto konfiguracja sprzętu:
AMD Athlon XP 2000+
Geforce4 MX 440 with APG8X - sterowniki NVidia Win2KXP 81.98
Windows XP

Będę wdzięczny za podpowiedzi, gdyż jestem w trakcie tworzenia misji do linii Częstochowa Stradom - Lubliniec, a nagły spadek FPS utrudnia pracę.

8
Inne niekolejowe / Kanon Krajoznawczy Polski - chętni?
« dnia: 16 Czerwca 2008, 14:03:44 »
Witam! Poszukuję chętnej (bądź chętnych) osoby do zdobycia Odznaki Krajoznawczej Polski z szafirem. Jej regulamin znajdziecie tutaj:
http://krajoznawca.republika.pl/ok/index.html
Pokrótce tylko powiem, że aby ją zdobyć trzeba zaliczyć ponad 400 wskazanych obiektów w Polsce. Jej zdobycie jest więc czasochłonne, dlatego też liczba jej zdobywców jest niewielka, możecie to sprawdzić na stronie podanej powyżej. Wszystko rozpoczynam od początku, od najniższych odznak.
Będę zaliczał kolejne obiekty średnio co trzy tygodnie w weekendy, podstawowym środkiem transportu będzie pociąg oraz własne nogi. Zamierzam wyjeżdżać w piątki wieczorem, a wracać w niedzielę w godzinach wieczornych, a wyjątkowo tylko w poniedziałek rano. Noclegi w kwaterach bądź w pociągu. Wszystkie szczegóły są do obgadania z osobami zainteresowanymi. Nie ma dla mnie znaczenia płeć czy wiek, sądzę, że z każdym mogę się dogadać. Przez wiele lat organizowałem wycieczki solo, więc wszelkie sprawy organizacyjne (planowanie, dojazd itd.) nie sprawiają mi trudności. Pierwsze wyjazd na początku lipca. Mieszkam w Tczewie, więc poszukuję osób z Trójmiasta i okolic.
Kontakt: centrumsrjp@op.pl

9
Bieżące kolejowe / Rozkłady jazdy, dodatki i filmy kolejowe
« dnia: 16 Sierpnia 2007, 19:45:15 »
Witam! Od pewnego czasu kolekcjonuję wszelkie rozkłady jazdy (oficjalne i służbowe), dodatki do nich i filmy przedstawiające trasę widzianą z przedniego okna lokomotywy. Co sądzicie o tym, aby założyć specjalny temat/dział w którym użytkownicy mogliby się darmowo wymieniać takimi rozkładami (skany), dodatkami (skany) i filmami (w tym ostatnim wypadku tylko wyłącznie jeśli są ich Autorami) oraz je komentować. Wszelkie takie pliki można by umieszczać na sewerach i podawać do nich linki. Czekam na komentarze. Sam mógłbym przedstawić ocenę zebranych przeze mnie filmów i udostępnić kilkanaście plików z rozkładami. W ten sposób można by wypełnić lukę, ponieważ nie ma w sieci stron z taką tematyką.

10
Poszukuję, chcę zrobić / Połączone siły twórców tras
« dnia: 26 Czerwca 2007, 18:37:41 »
Witam! Większość osób czytając tego posta pomyśli, że to kolejny nieprzemyślany pomysł jednego z użytkowników, ale chciałbym aby sprawa została przedyskutowana.
Problem jest następujący: czy sądzicie, że projekt powstania linii PKP mającej odniesienie w rzeczywistości jest realny (oczywiście wszystko w ramach zdrowego rozsądku, bardziej mi tutaj chodzi o realność układów torowych, rozmieszczenia stacji, budynków, lasów itd.)? Jako, że odległość od punktu 0;0 w programie nie może być za duża, taką trasę można by podzielić na kilka mniejszych odcinków. Każdy z twórców mógłby wykonać powiedzmy, 20-30 km kilometrów torów i scenerii. Przejścia do kolejnych etapów po prostu polegałyby na wciśnięciu F10 i potem odpaleniu kolejnej trasy. Oczywiście, że względów technicznych wszystkie większe stacje zostałyby pomniejszone, zaś te średniej i małej wielkości nie stanowiłyby raczej problemów z FPS. Sądzę, że pomocne mogłyby się okazać plany schematyczne stacji kolejowych, zdjęcia jak i rozkłady jazdy pociągów pasażerskich i towarowych na podstawie których tworzone byłyby eventy (posiadam takie rozkłady, zaś pozostałe rzeczy czerpane były z sieci). Proszę o rozważne wypowiedzi i pytania z konkretnymi argumentami.

11
Bocznica / Gorlice - problem za problemem
« dnia: 16 Kwietnia 2006, 19:20:07 »
Witam! Znowu znalazłem trochę czasu więc pracuję nad projektem Gorlice. Szczegóły znajdziecie tutaj:
http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=3356&highlight=gorlice
Patrz od wypowiedzi z dnia: Sro Gru 28, 2005 20:18
Trasa jest w proszku, ale niestety dopadł mnie pewien problem. Otóż wstawiłem jedną lokomotywę z wagonami. Mają one dojechać do stacji Gorlice Zagórzany, problem w tym, że kiedy pociąg wjeżdża na stację (nastawiam jazdę na wprost) pociąg nie hamuje w odpowiednim momencie. Co więcej, kiedy już się zatrzyma i przekładam zwrotnice, aby ułożyć wyjazd pociąg samowolnie odjeżdża. Czy ktoś może mi w tym pomóc? Poniżej zamieszczam link do tego co obecnie zrobiłem.
Dla ułatwienia podaję podstawową klawiszologię:
* wjazd spod sem P - X
* wyjazd spod sem E - e
Zwrotnice potrzebne do ustawienia wyjazdu na prawą stronę:
* zwrotnica 5 - 5 (+Shift)
* zwrotnica 4 - 4 (+Shift)
Tutaj jest plik trasy:
http://s56.yousendit.com/d.aspx?id=2F25ODV9TY3CG1A3JVGHRVNNCL
Używam start który zajmuje 921kb.
Czekam na podpowiedzi.

12
Bieżące kolejowe / Kamery kolejowe w internecie
« dnia: 09 Kwietnia 2006, 17:39:45 »
Witam! Czy są dostępne kamery internetowe z których jest widok na jakąś stację kolejową na sieci PKP? Będę wdzięczny za linki, chociaż przejrzałem internet i nic nie znalazłem. Natknąłem się tylko na taki widok drezdeńskiego dworca:
http://141.30.204.10:81/

13
Pomoc w tworzeniu / AI rusza spod semafora z sygnałem S1
« dnia: 14 Lutego 2006, 18:43:48 »
No i mam kolejny problem. Otóż kończę scenerię i ostatnio bawię się eventami. Doszedłem już prawie do wszystkiego, ale mam pewien problem. Otóż jedna z misji wygląda tak: EP08 rusza, po czym staje przed semaforem nastawionym na sygnał S1 (czerwone dla niewtajemniczonych). Zauważyłem jednak, że po kilku minutach, bez naciskania przeze mnie jakiegokolwiek klawisza, AI daje sygnał i samo rusza. Oto moje wszystkie wpisy, które tyczą się tego kawałka:
- tor na którym staje AI
node -1 0 Bsem_D_sem_info track normal 100.0 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
  -7719.83 0.0 100.0 0.0 // Point 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
  -7819.83 0.0 100.0 0.0 // Point 2
  0.0
event1 Bsem_D_sem_info1
event0 Bsem_D_sem_info1
endtrack

Semafor nastawiony na S1:
include;SS4zcpbI.inc;Bsem_D;-7719.830;0;102.5;270;D;72;end
event:
event Bsem_D_sem_info1 multiple 0.0 none Bsem_D_sem_info endevent
wpis składu:
trainset none biecz_tor3 0.0 20.0
node -1 0 EP08-008 dynamic PKP\EP08 EP08-008 4E1 0.0 headdriver 0 0 enddynamic
node -1 0 5051-503320-2 dynamic PKP\Sgs none 412Za 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5051-503320-2 dynamic PKP\Uahs none 408R 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5051-503320-2 dynamic PKP\Uahs none 406Ra 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5051-503320-2 dynamic PKP\Sgs none 412Za 0.0 nobody 3 0 enddynamic
endtrainset

Pracuję nad tym w wersją 22.06.04. Proszę o pomoc, bo już naprawdę nie dużo mi zostało.

14
Pomoc w tworzeniu / Manewry robione przez AI
« dnia: 12 Lutego 2006, 20:49:56 »
Mam konkretne pytanie: w jaki sposób zbudować scenerię, aby AI robił manewry? Nie chodzi mi o nic skomplikowanego. Po prostu chciałbym, aby w scenerię nastąpiły takie zdarzenia:
1. Lokomotywa AI wjeżdza na stację (to potrafię).
2. Lokomotywa AI zmienia czoło jazdy.
3. Po sygnale na tarczy manewrowej/semaforze jedzie do wskaźnika W5 (jest to granica przetaczania).
4. Lokomotywa AI zmienia czoło jazdy.
5. Lokomotywa AI jedzie z powrotem, ale już na inny tor.
Mam już opanowane poszczególne eventy, ale właśnie mam problem z tymi odpowiedzialnymi za:
* przechodzenie AI ze stanu pociągowego na stan manewrowy
* zmiana czoła jazdy przez AI
* przypisanie wskaźnika W5 do toru, tak aby reagował na niego AI.
Dla ułatwienia dałem pod spodem wpis przypadkowego toru:

node -1 0 BIzo_1 track normal 100.0 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
  -7381.278 0.0 100.0 0.0 // Point 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
  -7481.278 0.0 100.0 0.0 // Point 2
  0.0
endtrack

Będę wdzięczny za podpowiedzi.

15
Bieżące kolejowe / Ilostan en57 i innych ezt
« dnia: 07 Lutego 2006, 16:27:39 »
Przejrzałem wyniki w google, ale nie poszukałem takiego ilostanu. Czy istnieje taki w sieci?

16
Witam! Od pewnego czasu chodzi mi po głowie pewien pomysł, który mógłby ożywić symulator. Skończyła mi się sesja i chcę poświęcić się jakiemuś przedsięwzięciu. Wszystko jednak zależy od chęci innych ludzi.
Tak więc, chciałem przedstawić wszystkim użytkownikom Maszyny swój własny projekt. Nie będzie to trasa, ale raczej pewna gra (oczywiście zastrzegam sobie, że wiem, że Maszyna nie jest grą). Cały mój pomysł polega na odzwierciedleniu całości życia kolejowego,
Wybrałem do tego scenerię Huntera – linia 546. Już porozumiałem się z Autorem i na razie wyraził zgodę co do modyfikowania trasy (właściwie to jak jest z prawami autorskimi?).
Sądzę, że ta trasa z uwagi na ciekawe układy torowe i otoczenie nadaje się do tego najlepiej. Poniżej zamieszczam w punktach przybliżone zasady takiej gry:
- na początek trzeba zrobić na papierze rozkład jazdy pociągów towarowych i pasażerskich dla tej linii, oparty byłby na miejscowych warunkach, tj. liczbie mieszkańców, rozmieszczeniu fabryk itd.
- następnie w oparciu o tej rozkład należałoby wykonać misje dla wszystkich poruszających się pociągów (tutaj byłoby trochę roboty, ale na początek można byłoby stworzyć rozkład jazdy mający niewiele obiegów pociągów, sądzę, że 2-3 osoby spokojnie z tym by się uporały, w końcu to tylko eventy)
- każda misja byłaby zamkniętym obiegiem, a więc do-powrót, tak aby odzwierciedlić właściwą pracę na kolei, ewentualnie gdyby trzeba byłoby za długo czekać na powrót zrobiłoby się dwie misje
- kolejnym punktem byłby nabór uczestników gry
- cała gra polegałaby na przechodzeniu kolejnych poziomów: maszynista sm42 dla pociągu sieciowego, sm42 dla pociągu zdawczego, elektr. dla pociągu towarowego, elektr. EZT, elektr. osob. (czyli eu07), elektr. pospieszny
- poszczególne misje wysyłane byłyby na email użytkowników, po ich przejechaniu odsyłaliby do moderatora plik loga i otrzymywaliby kolejną misję, powiedzmy, że byłby tydzień na zaliczenie każdej misji, po trzech tygodniach ciszy, użytkownik zostawałby wykreślany z listy pracowników danego zakładu kolejowego
- w ten sposób dostawaliby punkty, które odpowiednio zebrane pozwoliłyby im przejść do kolejnego zakładu (czyli kolejny poziom)
- jeśli ktoś chciałby zarobić dodatkowe punkty to mógłby zbudować kolejny odcinek linii (kawałeczek toru, albo np. powierzchnię, budynki na jakimś krótkim odcinku).
Sądzę, że ta gra pozwoli nie tylko w jakiś sposób odzwierciedlić życie kolejowe, ale także przyczyni się do rozbudowania całej scenerii. Na początek jednak trzeba poprawić błędy, które występują w tej scenerii. Nie chodzi mi tutaj o eventy, ale o rozmieszczenie semaforów, ułożenie kilometraża itd.
Dlatego najpierw pierwszym etapem będzie poprawienie trasy. Na razie wykryłem dwa błędy:
- na pierwszej stacji, gdy wyjeżdżamy w niewłaściwym miejscu są tarcze manewrowe
- brak kilometraża.
Do tych właśnie zadań potrzebuję ochotnika/ochotników, którzy poprawią błędy. Jeśli jesteście chętni napiszcie do mnie na PM. W zamian mogę zaoferować punkty, które będą rozdawane po rozpoczęciu gry. Poza tym potrzebuję dwie osoby do tworzenia eventów. To na razie byłoby na tyle, jeśli macie jakieś pytania to piszcie śmiało. Wiem, że na razie jest wszystko lekko zagmatwane, ale mam nadzieję, że z Waszą pomocą uda Nam się coś stworzyć.

17
Pomoc w tworzeniu / Memcell - problem
« dnia: 07 Stycznia 2006, 15:03:55 »
Tworzę właśnie symulację nastawni. Chcę, aby każdą zwrotnicę, semafory i tarcze zwrotnicowe ustawiało się za pomocą osobnych klawiszy (nie tak jak jest w ND, że ustawiamy zaraz cały przebieg). Niestety, aby tego dokonać brakuje mi kombinacji klawiszy (można tylko stosować klawisze alfanumeryczne + Shift to jednak jest za mało, bo potrzebuję około 100 kombinacji). Dlatego też wymyśliłem sobie, powiązanie. Rzecz polega na tym, że utworzę pomocniczy semafor i najpierw będzie trzeba wyświetlić na semaforze odpowiednie światło (np. zielone dla semaforów, białe dla tarcz manewrowych i pomarańczowe dla zwrotnic), dopiero wtedy będzie można uruchamiać zwrotnice. Daje to tyle, że te same klawisze można używać i dla zwrotnic i dla semaforów (dla czego będzie zależało od światła na semaforze pomocniczym). Mam nadzieję, że wytłumaczyłem to dosyć jasno.
Tak to wygląda w praktyce:
//sem_H
event sem_H_s_10 multiple 0 none sem_H_sem_ligh10 endevent
event sem_H_s_2 multiple 0 none sem_H_sem_ligh13 endevent

event sem_H_sem_ligh10 lights 0.0 sem_H 1 0 1 0 0 endevent
event sem_H_sem_ligh13 lights 0.0 sem_H 0 0 0 1 0 endevent

node -1 0 key eventlauncher 0 0 0 1000 h 0 sem_H_s_10 sem_H_s_10 condition stronabiecza SetVelocity 2 2 end
node -1 0 key eventlauncher 0 0 0 1000 i 0 sem_H_s_2 sem_H_s_2 end

//sem_pomoc1
event sem_pomoc1_sem_ligh1 lights 0.0 sem_pomoc1 0 0 1 0 0 endevent
event sem_pomoc1_sem_ligh2 lights 0.0 sem_pomoc1 1 0 0 0 0 endevent
event sem_pomoc1_sem_ligh3 lights 0.0 sem_pomoc1 2 0 0 0 0 endevent
event sem_pomoc1_sem_ligh4 lights 0.0 sem_pomoc1 0 2 0 0 0 endevent
event sem_pomoc1_sem_ligh5 lights 0.0 sem_pomoc1 0 1 0 0 0 endevent
event sem_pomoc1_sem_ligh10 lights 0.0 sem_pomoc1 1 0 0 1 0 endevent
event sem_pomoc1_sem_ligh11 lights 0.0 sem_pomoc1 2 0 0 1 0 endevent
event sem_pomoc1_sem_ligh12 lights 0.0 sem_pomoc1 0 2 0 1 0 endevent
event sem_pomoc1_sem_ligh13 lights 0.0 sem_pomoc1 0 1 0 1 0 endevent
event sem_pomoc1_sem_lighs2 lights 0.0 sem_pomoc1 0 0 0 0 1 endevent
event sem_pomoc1_sem_lighz1 lights 0.0 sem_pomoc1 0 0 1 0 2 endevent

event sem_pomoc1_sem_s_2 multiple 0 none sem_pomoc1_sem_ligh2 infomemcell endevent

node -1 0 key eventlauncher 0 0 0 1000 m 0 sem_pomoc1_sem_s_2 sem_pomoc1_sem_s_2 end
//memcell
node -1 0 stronabiecza memcell 1.0 1.0 1.0 wyjazdy 0 0 none endmemcell
event infomemcell updatevalues 0 stronabiecza SetVelocity 2 2 endevent

Powyżej są same eventy. Niestety mimo moich prób semafor H nie chce się przestawić. Wiecie może jaka jest przyczyna?

18
Pomoc w tworzeniu / Eventy uruchamiane bez shifta. Jak zrobić?
« dnia: 31 Grudnia 2005, 19:25:42 »
Mam pytanie:  jak zrobić event uruchamiany za pomocą klawisza 1, ale bez użycia shifta? Dostałem odpowiedź:
http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=3356 ale chyba coś jest nie tak, po mi i tak event nie działa. Proszę o pomóc, najlepiej rzućcie jakiś kawałek eventa, uruchamianego za pomocą klawisza 1. Z góry dziękuję i życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku. [/code]

19
Bocznica / Stare rozkłady jazdy
« dnia: 02 Listopada 2005, 19:47:30 »
Jako że kiedyś spotkałem się z masą ludzi chcących ode mnie kupić stare rozkłady jazdy, zamieszczam linka do strony oferującej na wymianę stare rozkłady jazdy:
http://republika.pl/centrumsrjp/

[Nie wiedziałem gdzie umieścić ten temat, jeśli to zła subfora to proszę moderatora o przeniesienie tego tematu]

20
Pomoc w tworzeniu / Słupy z kotwą. Problem z teksturą.
« dnia: 31 Października 2005, 11:51:30 »
Witam! Właśnie tworzę scenerię, mam jedno pytanie. Robię ją w jecie i notatniku, ostatnio zrobiłem trakcję, ale nie chcą mi się wyświetlać tekstury słupów z kotwami. Oto screen:

Wpis tego słupa wyglądają tak:
include tr/L-STB1-3D.inc -867.278 5.8 100 267.54 BetonRelief1 end
Co mam poprawić?

21
Na warsztacie / Zbieram ludzi do tworzenia trasy
« dnia: 26 Września 2005, 14:03:25 »
Hej! Ostatnio chodzi mi po głowie pomysł stworzenia "realistycznej" trasy kolejowej w Maszynie. Napisałem "realistycznej" ponieważ wiadomo, że do końca nie mogłaby być ona taka realna, wszyscy przecież wiedzą jak się rzecz ma z budynkami itd. Realne miałyby być układy torowe, rozmieszczenie stacji, peronów itd. Innymi słowy wszystko to co można byłoby zobaczyć na zdjęciach w Internecie. Na końcu można byłoby stworzyć realny rozkład jazdy, taki jaki jest obecnie bądź też któryś z poprzednich.
Chciałbym aby trasa była spora (powiedzmy 100-150 km), ale wiadomo, że praca nad takim projektem dla jednej osoby jest wprost niewykonalna, dlatego pomyślałem sobie, żeby skrzyknąć do tego kilka osób. Widzę, że jest sporo ludzi, którzy wykonują małe traski, mogliby oni wykonać wspólnie jedną większą. Mniej więcej wyobrażam sobie to tak: buduję układ torowy w jecie, a potem następuje podział prac, tzn. każdy dostałby swoją działkę. Mniej więcej widziałbym takie zadania:
1. Układ torowy.
2. Trakcja.
3. Powierzchnia.
4. Urządzenia stacyjne (nastawnie, perony, wskaźniki).
5. Inne budynki.
6. Semafory + eventy + rozkład jazdy.
Jeżeli ktoś jest chętny niech się odezwie, sądzę, że 5-6 osób spokojnie miałoby co robić. Pierwsze co trzeba byłoby wykonać to wybrać jakąś trasę z sieci PKP, w tej sprawie też czekam na Wasze propozycje. Ja ze swojej strony proponuję linię nr 25 Łódź Kaliska - Dębica, oczywiście wybranoby jakiś odcinek na początek, bo cała linia liczy 323,263 km. Jest dosyć zróżnicowana (elektryfikacja, bez elektryfikacji, szlaki jedno i dwutorowe) więc można byłoby użyć całkiem sporo taboru, ale czekam też na Wasze sugestie.
Interesuje mnie też ile komputer Athlon 2000, 1,66 Ghz z 256 MB DDR RAM może kilometrów wczytać?

22
Na warsztacie / Projekt Kołobrzeg
« dnia: 25 Maja 2005, 11:06:59 »
Witam wszystkich! Właśnie rozpocząłem prace nad nową "trasą". Jest w cudzysłowie, ponieważ będzie to jedna stacja (Kołobrzeg) gdzie będziemy kierować, a właściwie manewrować sm42. Docelowo sama stacja będzie wyglądała zupełnie inaczej niż w ralu (chodzi mi tu głównie o budynki itd.). Realistyczny ma być układ torowy oraz rozkład jazdy. Chciałbym zamieścić prawdziwy obieg składów pasażerskich i towarowych, oraz wszystkie trudności z tego wynikające. Mam pytanie, czy ktoś w ogóle jest zainteresowany taką trasą? Patrz dalej... drugi post

23
Bieżące Symulatorowe / Prawa autorskie??
« dnia: 18 Kwietnia 2005, 13:23:54 »
Mam pytanie. Tworzę właśnie trasę. Jak to jest z budynkami i innymi elementami statycznymi wykorzystywanymi w innych trasach?  Czy mogę je bez żadnych zastrzeżeń wykorzystywać? Pozdrawiam wszystkich.

24
Pomoc w tworzeniu / Czas w Symulatorze
« dnia: 11 Lutego 2005, 10:44:15 »
Witam! Mam pytanie, właśnie tworzę dosyć realistyczną scenerię. Chciałbym wykorzystać realistyczny rozkład jazdy. Mam go pod ręką, ale czy ktoś wie, jak zmienić czas w Maszynie? Chodzi o to, że jak pociąg ma odjazd o 14.00 to przecież nie można kazać czekać komuś za kompem 3 godziny. Co trzeba zrobić, aby zegar zaczął po wczytaniu pokazywać inną godzinę niż 10:30? Pozdrawiam. Piotpal

25
Bieżące Symulatorowe / Nowe trasy nie będące na www
« dnia: 06 Lutego 2005, 14:54:24 »
Witam wszystkich kolejarzy!
Pisze po raz pierwszy i mam pytanie. Czy są jakieś trasy dostępne, ale nie opublikowane na oficjalnej stronie Maszyny?
Poza tym mam pewien pomysł na nową trasę. Chciałbym wykorzystać jakiś realistyczny odcinek, może niezbyt realistycznie odwzorowany co do szczegółów, ale za mógłby być poparty realistycznym rozkładem jazdy (mam ich bez liku). Wtedy niezbyt długą trasę można byłoby przekształcić w całkiem długie misje. Co Wy na to? Pozdrawiam. Piotpal
Ps. Aha, i co z tą nebulą?

Strony: [1]