Autor Wątek:  Słupy z kotwą. Problem z teksturą.  (Przeczytany 2677 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline piotpal

  • Wiadomości: 104
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Słupy z kotwą. Problem z teksturą.
« dnia: 31 Października 2005, 11:51:30 »
Witam! Właśnie tworzę scenerię, mam jedno pytanie. Robię ją w jecie i notatniku, ostatnio zrobiłem trakcję, ale nie chcą mi się wyświetlać tekstury słupów z kotwami. Oto screen:

Wpis tego słupa wyglądają tak:
include tr/L-STB1-3D.inc -867.278 5.8 100 267.54 BetonRelief1 end
Co mam poprawić?
Piotpal

Offline Grand

  • Wiadomości: 382
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Słupy z kotwą. Problem z teksturą.
« Odpowiedź #1 dnia: 31 Października 2005, 14:32:14 »
Musisz dodac niebo i bedzie wszystko cacy.

wklej to na samym poczatku pliku przed wszystkim co masz


atmo 0.7 0.8 0.9 300 2600 0.7 0.8 0.9 endatmo  //atmosfera: kolor nieba, mgla: poczatek, koniec oraz skladowe RGB (0...1)
light -500 500 200  0.5 0.46 0.40  0.30 0.33 0.35  0.75 0.74 0.70 endlight //pozycja, kolory RGB skladowych ADS swiatla dziennego
/ \  / \  / \

Offline eu43

  • Wiadomości: 239
    • Zobacz profil
    • http://www.eu43.fora.pl/
  • Otrzymane polubienia: 0
Słupy z kotwą. Problem z teksturą.
« Odpowiedź #2 dnia: 31 Października 2005, 18:11:00 »
Niekoniecznie ;) wpisy z nieba nie muszą wcale być na początku. Jeżeli robisz scenerię w 3ds max, to żeby za każdym razem nie wpisywać tego nieba gdy wyexportujesz do SCN to zrób tak:

-uruchom skrypt main.ms
-kliknij na "custom"
-w ramkę wpisz atmo 0.6 0.7 0.8 300 1600 0.6 0.7 0.8 endatmo
light -500 500 200  0.3 0.33 0.35  0.70 0.65 0.6  0.75 0.74 0.70 endlight
-kliknij na "create"
-na koniec powstały niebieski sześcian umieść byle gdzie w scenerii

Teraz gdy wyeksportujesz do SCN nie będziesz musiał znowu wpisywać tego nieba, a słupy będą "cacy".

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6164
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Słupy z kotwą. Problem z teksturą.
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Listopada 2005, 11:40:51 »
include tr/L-STB1-3D.inc -867.278 5.8 100 267.54 BetonRelief1 end ale to jest wpis słupa z wysięgnikiem, a nie odciągu. Wpis poprawny totr/STB1-kotwaK-napr14.inc -867.278 5.8 100 267.54 BetonRelief1
STB1-kotwaP-napr14.inc -867.278 5.8 100 267.54 BetonRelief1

w zależności od tego, gdzie to jest, czy na początku, czy na końcu trakcji. Przydaje się to zwłaszcza w 3ds'ie, gdzie przypisuje się słupy do węzłow i przy eksporcie wychodzą na swoim miejscu.

a do odpowiadających wcześniej:
A niebo nie ma tu nic do rzeczy, bo mu chodziło o to, że słupy widzoczne z przodu są białe, a nie te dalej
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline piotpal

  • Wiadomości: 104
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Słupy z kotwą. Problem z teksturą.
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Listopada 2005, 18:48:49 »
Mam takie wpisy:

include tr/STB1-kotwaK-napr14.inc -882.901 5.8 97.968 -96.20 191.865 BetonRelief1 end

i dalej tekstura słupów nie chce się wyświetlać? Jaka jest potrzebna tekstura do tego? Jeżeli BetonRelief1 to taką mam, ponieważ wyświetla się tekstura innych słupów. Proszę o pomoc.
Po 2 min.:
Wielka zagadka rozwiązana: miałem jedną liczbą za dużo we wszystkich wpisach kotew.

Quark-t - skoro wszystko dobrze, to zamykam wątek.
Piotpal