Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - miko22

Strony: [1] 2 3
1
Bieżące kolejowe / Odp: Imprezy Kolejowe
« dnia: 17 Października 2022, 16:23:09 »
Jazdy "dla starszych dzieciaków" trzeba by kiedyś zorganizować i może przyjechałyby też inne osoby ze swoimi pulpitami

Fajny pomysł. Może jakiś deadline wpłynąłby na szybkość postępu prac nad moim :>

Cytuj
ale chyba mamy jeszcze jakiś "stan epiddmi" nie odwołany do końca
Stanu epidemii nigdy nie było. Był stan zagrożenia epidemiologicznego, na podstawie którego obostrzenia nie były właściwie legalne. Byłem w błędzie, co Jaco poniżej wyjaśnił.
Ale to już offtop, który i tak niczego nie zmieni tam, gdzie są jakiekolwiek władze. Cieszę się, że nie witamy się łokciami w skafandrach.

Cytuj
pozycja N1 nastawnika (tu akurat przydałaby się poprawka w exe jak i dla bezpiecznika hamowania EP)

Napisz kiedyś do mnie w czym rzecz. Ja się na lokach nie znam, ale mogę drobiazgi dziargać w exe.

2
Bieżące kolejowe / Odp: Imprezy Kolejowe
« dnia: 16 Października 2022, 01:30:35 »
Z ciekawości - wybiera się ktoś dziś (niedziela)? Wpadnę koło południa przywitać się i pocmokać nad hebelkami ;>

EDIT: Dzięki miko22 za jazdę i pogawędkę. Miło było poznać :) Pulpit pierwsza klasa.

3
Bieżące kolejowe / Odp: Imprezy Kolejowe
« dnia: 15 Października 2022, 20:06:18 »
Potwierdzam, fajne prowadzenie, ale Oerlikon do poprawy. Natomiast musisz kiedyś zrobić wersję/spotkanie dla "starszych dzieciaków" :P
@Roboś, kiedy i o której byłeś? :)

4
Bieżące kolejowe / Odp: Imprezy Kolejowe
« dnia: 14 Października 2022, 18:18:20 »
pulpitu EN57-1829
Potwierdzam-byłem, widziałem, miałem okazję nawet zrobić rundkę po Bałtyku jeżdżąc za prawdziwym pulpitem EN57. Wrażenia z jazdy z pulpitem wspaniałe i niezapomniane. Całkowicie inna jazda niż z samej klawiatury. Także kolego @miko22 - Bardzo Miło było mi Cię poznać osobiście:) Dzięki za super spotkanie.

5
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 16 Lutego 2022, 23:43:05 »
Pierwsze próby z NMT, wykonałam jeden kwadrat (2x2km) w okolicach przełęczy Sieniawskiej. Dzięki @Toprus i @JAN21 udało się opracować w miarę sensowną metodę, aby uzyskać równowagę pomiędzy optymalizacją a wyglądem, choć będzie wymagać to jeszcze kilku prób. Teren najpierw odsiałam w CC do NMT2/8 na płaszczyznach, następnie w Blenderze za pomocą pędzla do zaznaczania i narzędzia decimate najmniej wrażliwe na szczegółowość elementy, takie jak zbocza gór, zostały ręcznie odchudzone. Przy następnej próbie spróbuję podkręcić śrubę - zwiększę szczegółowość okolic torów, a jeszcze bardziej zmniejszę szczegółowość gór. Ogólnie cały kwadrat w obj ważył 6mb, scm wyszedł 20mb.
Na koniec uprzedzę jeszcze komentarze - kwadrat był jedynie obiektem testowym, nie końcowym fragmentem terenu. Nie zostały również poprawione nasypy i przekopy, dlatego tory wyglądają, jak wyglądają. A tak, to ogłaszam połowiczny sukces :)

6
Na warsztacie / D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 15 Lutego 2022, 13:43:07 »
Podobno bab się nie da zrozumieć. Może to dlatego, że rozumieją rainsteda?

Od początku grudnia ubiegłego roku pracuję nad projektem obejmującym docelowo swoim zasięgiem całość kolejowej Zakopianki (D29-97/98/99), wraz z przyległościami (D29-117/94, kontynuacja linii 97 w stronę Żywca). Całość powstaje w, mam nadzieję, już wręcz "standardzie" nowych map - układ torowy położony zgodnie ze sztuką, w większości na podstawie pozyskanej dokumentacji, jeżeli nie, to na podstawie dokładnych wyliczeń z geoportalu. Teren na podstawie NMT-1. Reszta tradycyjnie, no może poza tym, że otoczenie powstawać będzie z naciskiem na nowe, odświeżone obiekty. Całość odwzorowywana głównie na okolice roku 2009, z pewnymi odchyleniami czasowymi w pojedynczych miejscach. Docelowa długość scenerii to około 240km (obecnie około 150km).

Zawartość i stan scenerii:

D29-91 (odcinek Kraków Zabłocie - Kraków Prokocim Osobowy) - Geometria pozioma, geometria pionowa;
D29-94 (odcinek Kraków Płaszów - Podbory Skawińskie) - Geometria pozioma, geometria pionowa;
D29-97 - Geometria pozioma, geometria pionowa;
D29-117 (odcinek Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona - Kalwaria Zebrzydowska) - Geometria pozioma, geometria pionowa
D29-98 - Geometria pozioma, geometria pionowa, wskaźniki, profile, usrk;
D29-104 (odcinek Chabówka - Rabka Zdrój) - Geometria pozioma, geometria pionowa, profile, wskaźniki, usrk;
D29-99 - Geometria pozioma, geometria pionowa, profile, wskaźniki, usrk;

Aktualnie prowadzone prace:

W obecnej chwili prowadzone są wstępne prace dekoracyjne na przygotowanej do tej pory części; połowie scenerii. Autorka również uczestniczy w projektach dodatkowych, mających na celu umożliwienie wykonania, poprawnego wykonania, bądź wykończenia elementów infrastruktury kolejowej. Trwają przygotowania do rozpoczęcia prac nad dekorowaniem scenerii. Trwają prace nad najważniejszymi obiektami dedykowanymi.

FAQ

Dlaczego nie ma węzła krakowskiego? - Jest to duży obszar, a sceneria jest i tak wystarczająco długa, i będzie powodować z dużym prawdopodobieństwem problemy. Jest to jednak plan na przyszłość.

Dlaczego nie skupisz się najpierw nad pojedynczą linią? - Skupię się, lecz nie na tym etapie. Tory idą stosunkowo szybko, więc warto już teraz przygotować na przyszłość materiał do dalszej pracy. Choć i tu już nałożyłam sobie pewne ograniczenia, bowiem linia 117 się kończy na ten moment chwilę za Kalwarią Zebrzydowską, a 97 zaraz za Suchą Beskidzką. Etapowanie prac będzie miało miejsce dopiero przy urządzeniach przytorowych, terenie i dalej.

Czy potrzebujesz pomocy przy pracach? - Na ten moment nie. (patrz niżej!) Mam czas, a chciałabym się jak najwięcej nauczyć jeżeli o budowanie scenerii chodzi. Również szczególnie mi zależy na zrobieniu pewnych elementów - w szczególności układu torowego - po swojemu, na porządnie (nie ujmując oczywiście innym twórcom). Na pewno pomoc będzie potrzebna przy drogach, obiektach dedykowanych i otoczeniu.

Czy sceneria jest w jakikolwiek sposób powiązana z poprzednimi próbami odtworzenia tych okolic? - Nie, nie jest, jest to całkowicie nowy projekt. Nie mam kontaktu, i nie kontaktowałam się z innymi autorami. Nawet jeżeli byłaby dostępna jakaś wersja, to raczej bym nie skorzystała, biorąc pod uwagę, kiedy to było (2011/2015). "Ratowanie trupów" niestety mnie nie interesuje.

Ogłoszenia:

Chętnie przygarnę, i w razie potrzeby podszkolę, osoby zainteresowane pomocą przy dekorowaniu scenerii, oraz innych drobnych pracach w zależności od umiejętności i czasu dostępnego dla osoby zainteresowanej.

Peace.

7
Na warsztacie / Bałtyk - SKM - Multi
« dnia: 06 Lutego 2022, 14:21:33 »
W załączeniu przesyłam Bałtyk SKM 2 przystosowany do SCS-1 autorstwa Paula. Jest to program umożliwiający sterowanie ruchem zewnętrznym. Link do pobrania wersji 2021 prosto od Paula: https://isdr.pl/index.php/topic,565.msg8742.html.

Autor pulpitu: Emik z TD2
Poprawki pulpitu, dostosowanie scenerii: ja

Aktualizacja paczki - 12.02.2022 23:45


Co można:
- puścić skład AKŁ do Alakowic, a po manewrach wrócić nim bez rozkładu
- puścić skład 2xEN96 do Plaży (nie chce się obracać na powrót)
- wypuścić siódemkę z krytymi do Alakowic
- przyjąć i dowolnie wypuścić pociąg CTL
- przemanewrować ST45 w Bałtyku, wypuścić ją na szlak
- przyjąć i wyprawić pociągi od stony Chojnic (Alakowice) i Wejherowa (Bałtyk) - pociągi przyjeżdżają co 5 minut z opóźnieniem losowym do 3 minut
- po ręcznym uruchomieniu spotów z żeberka w Bałtyku można nimi manewrować i pojechać
- usunąć wszystkie składy i poustawiać je po swojemu


Jak uruchomić
Jednorazowo wykonujemy kroki:
0a. Wypakować paczkę "multi" do głównego folderu maszyny
0b. W pliku eu07.ini wstawić wpis "multiplayer 1"
0c. Ściągnąć SCS i wypakować gdzieś na boku
0d. Rozpakować gdziekolwiek archiwum Maszyna-Baltyk_scs.
Gdy już mamy SCS i scenerię:
1. Odpalić SCS i włączyć plik maszyna-baltyk.scs - w dowolnym miejscu na komputerze
2. Uruchomić scenerię baltyk_skm_multi.scn


Przykładowa rozgrywka:
Film nie jest obrabiany - stąd też od razu polecam przewinąć o kilka/kilkanaście minut, aż się wszystko rozhula.



Pomysły do zrobienia:
- cześć torów w okolicach semaforów należałoby pociąć, żeby sensownie ustalić punkty podziału izolacji
- brak semafora R w Bałtyku Plaży - do zastanowienia, jak to rozwiązać, bo ten wyjazdowy S w sumie też jest z czapy tam - w moich okolicach po prostu na końcu byłby uporek i wyjazd przez maszynistę bez sygnału
- wykazuje ciągle zajętość odcinka za rozjazdem 111 w Bałtyku - do zastanowienie, czy ma to być odrębnym odcinkiem i czy nie dołożyć tam tarczy manewrowej
- wykazuje zajętość w okolicach rozjazdu 33 w Bałtyku, brak tarczy TM12 na gruncie - trzeba ustawić na scenerii tarcze manewrowe zgodnie z pulpitem
- nie wiem, na ile udałoby się podpiąć oryginalne skrypty radiotelefonu do scenerii, można by umieścić emitery dźwięków na Bałtyku z komunikatem "pociąg XYZ wyjechał" i zgłoszenia przy mijaniu tarczy ostrzegawczej
- przydałoby się znać od początku kolejność wyprawianych pociągów celem uporządkowania ruchu (odstawianie towarowych na bok)
- ustawienie domyślnych pozycji kamer w najważniejszych punktach scenerii

Miłego dyżurowania!

8
Wydział zamówień / Odp: Skrzynka SOD
« dnia: 29 Stycznia 2022, 00:33:38 »
Joł, joł, joł! Wczoraj z nudów i po namowach kolegów strzeliłem sobie SODa, bo szkoda, żeby temat kisnął przez kolejne pół roku. Teksturka 2k + zestaw Normal, Specgloss :) Aktualnie jest na skryptowaniu u @YouBy. Jakby ktoś miał zdjęcie wersji dla 4 członowych EZT to prosił bym o podesłanie, kwestia 15 minut i to też by było ogarnięte ;P

9
Wydział zamówień / Odp: Skrzynka SOD
« dnia: 11 Września 2021, 17:34:26 »
Niestety jak to w życiu bywa, bywa ono przekorne. Dziś znalazłem chwilę i ulepiłem wstępnie bryłę, więc muszę rozczarować tych co pisali, że nastąpi to w 2025 roku. W blaszy zrobię wycięcie jak @miko22 mnie dośle resztę wymiarów. Możesz pomierzyć też od razu śrubki ;).

10
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 06 Września 2021, 14:40:17 »
To może jak coś się ruszyło w exe to ja odświeżę majowy temat obsługi radiotelefonu...
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,29423.msg542931.html#msg542931
Byłaby szansa?

11
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Września 2021, 20:57:17 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawki logiki oraz udzwiekowienia wentylatorow silnikow trakcyjnych

- poprawki odtwarzania dzwiekow z losowym przesunieciem

- poprawka, przy wyswietlaniu sekcji ladunku exe potrafi umiejetniej zliczyc do trzech

- poprawka, interpretacja parametrow indywidualnych wpisow soundproofing jest zgodna z interpretacja parametrow ogolnych danego pojazdu

- poprawka, kalkulacja wartosci departuredelay uwzglednia pierwsza wyswietlana stacje rowniez po uplywie czasu odjazdu

- maszyna stawia na jakosc, prad dla silnika zasilanego z akumulatora pobierany jest z rzeczonego akumulatora zamiast wirtualnej sieci

- lekcje dla ai, przy uruchamianiu pojazdu ai uwzglednia obecnosc przetwornicy i/lub sprezarki zamiast zakladac ze wszystko jest siudemkom

- funkcjonalnosc, dodany wpis MainStart w sekcji Cntrl. pliku fiz, okreslajacy metode zamkniecia wylacznika szybkiego

- funkcjonalnosc, dodatkowe wartosci eventu whois:
40+1 = kolejna stacja w rozkladzie jazdy skladu do ktorego nalezy pojazd, ktory wyzwolil event
40+4 = identyfikator czy na rzeczonej kolejnej stacji ma miejsce postoj

- funkcjonalnosc, plik .mat zawierac moze wpis shadow_rank: X gdzie X jest wartoscia w zakresie 1-3 okreslajaca "wage" cieni rzucanych przez obiekt pokryty danym materialem. Cienie z waga wyzsza niz wartosc zdefiniowana wpisem gfx.shadow.rank.cutoff X w pliku eu07.ini beda pomijane przy rysowaniu. (czyli np jesli wpis w pliku ini ma postac gfx.shadow.rank.cutoff 2 to przy rysowaniu pomijane beda cienie z waga 3. Ograniczenie ilosci malowanych cieni ma pozytywny wplyw na wydajnosc silnika graficznego symulatora.

- funkcjonalnosc, w pliku eu07.ini mozna podac parametr gfx.shadow.angle.min X okreslajacy dopuszczalna dlugosc malowanych cieni. X moze przyjac wartosci w zakresie 0.2-1.0, gdzie 0.2 oznacza brak skracania dlugosci cieni, zas 1.0 powoduje najwieksze ograniczenie dlugosci. Skrocenie cieni ma pozytywny wplyw na wydajnosc silnika graficznego symulatora.

- funkcjonalnosc, z poziomu skryptow pythona dostepny jest klucz train_stationstart podajacy numer stacji wyswietlanej w danym momencie jako pierwsza w rozkladzie pojazdu

12
Wydział zamówień / Odp: Skrzynka SOD
« dnia: 20 Sierpnia 2021, 21:54:01 »
Hej jak masz dostęp to pomierz obie jeśli to nie problem.
EDIT:
Wymiary dostarczone będzie robione. Dzięki.

14
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 01 Lipca 2021, 22:03:55 »
Faktycznie, jeszcze nie była zrobiona obsługa przy dodawaniu pojazdu. Poprawiony też zapis ustawień.
https://eu07.pl/userfiles/7492/starter210702.zip

15
Powinno być naprawione w r. 379.

16
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy
« dnia: 09 Czerwca 2021, 13:32:21 »
Jako że jestem coraz bliżej końca to wrzucę trochę screenów, które przedstawiają różne detale na scenerii. Postarałem się aby przy każdym posterunku, stacji czy przystanku trochę posiedzieć nad dekoracjami i otoczeniem aby podczas postoju użytkownik mógł sobie po scenerii "polatać" i trochę ciekawych rzeczy pooglądać :)

Screeny: LINK

17
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, przygotowane przez YouBy korekty obslugi kranu St133

- poprawka, przejscie do edytora w sytuacji gdy przebywamy w kabinie nie powinno konczyc sie zablokowaniem kamery

- poprawka, edytor nie dlawi sie juz na nazwach obiektow z polskimi literami

- poprawka, AI powinna nieco lepiej radzic sobie z umozliwieniem wymiany pasazerskiej

- dobra zmiana, AI powinna nieco sensowniej okreslac kiedy wypada zalaczyc ogrzewanie skladu

- dobra zmiana, lista podstacji w panelu F12 powinna sledzic tylko faktyczne podstacje

- eksperymentalnie, w przypadku wykrycia za plecami sygnalu Ms2 w trybie manewrowym AI reaguje na niego od razu rowniez gdy porusza sie w kierunku semafora z sygnalem stoj, zamiast tak jak do tej pory dopiero po dociagnieciu do blokujacego jej ruch semafora

- funkcjonalnosc, pulpitom podlaczonym przez modul uart udostepniony zostal stan cisnienia pantografow, jako 16-bitowa wartosc w bajtach 34+35  Uwaga: zmiana ta wiaze sie ze zmiana skladni wpisu uarttune ktory ma teraz postac nastepujaca
uarttune
 mainbrakemin mainbrakemax
 localbrakemin localbrakemax
 tankmax tankuart
 pipemax pipeuart
 brakemax brakeuart
 pantographmax pantographuart // 2 nowe parametry
 hvmax hvuart
 currentmax currentuart
 lvmax lvuart

18
Na warsztacie / Obsługa OpenVR
« dnia: 20 Listopada 2020, 17:52:20 »
Pisałem w wątku o zmianach w exe, ale tam w gąszczu zmian może się zagubić więc zakładam oddzielny wątek dla widoczności i dyskusji o tej funkcji.

Ostatnio została uruchomiona w exe wstępna obsługa OpenVR. Żeby tego użyć potrzeba:
- posiadać headset działający w SteamVR

- pobrać najnowsze exe rozwojowe z mojego brancha
(https://dev.azure.com/milek7/maszyna/_build lub https://ci.appveyor.com/project/Milek7/maszyna/history, należy kliknąć najnowszy build z gałęzi sim i z zakładki Artifacts pobrać exe, oraz wypakować do katalogu shaders/ zawartość shaders.zip)

Cytuj
- do uruchomienia najnowszych exe potrzebny jest dodatkowy plik dll:
32bit: https://github.com/ValveSoftware/openvr/raw/0eb70325a4ea3edca2a0ff8aefa631f2529e6eb7/bin/win32/openvr_api.dll
64bit: https://github.com/ValveSoftware/openvr/raw/0eb70325a4ea3edca2a0ff8aefa631f2529e6eb7/bin/win64/openvr_api.dll

- oraz kolejny plik dll:
32bit: https://eu07.pl/userfiles/22158/glfw3_32.zip
64bit: https://eu07.pl/userfiles/22158/glfw3_64.zip

- wypakować dodatkowe pliki konfiguracyjne: http://mm.milek7.pl/files/3k7cjopr3idhbc1ipgygiwuwgy/public?h=zBxhvqvFgQcvemQLzRN1F-yXnau9RRh9WNsRJo7jK3I (należy wypakować do głównego katalogu symulatora, tak aby w folderze openvrconfig były pliki .json)

- w pliku ini dodać wpisy:
vr.backend openvr
vr.enabled yes

Obecnie obsługa kontrolerów jest na wstępnym etapie, działająca jako celowanie w elementy kabiny wskaźnikiem i wybieranie dwóch dostępnych akcji. Dla kontrolera Index Knuckles dołączone jest mapowanie pod przyciskami A/B, dla innych trzeba samemu zbindować te akcje (PrimaryAction oraz SecondaryAction) w menu SteamVR. Dodatkowe sposoby obsługi oraz możliwość obsługi pozostałych funkcji symulatora kontrolerem będzie dodana w przyszłości.

https://youtu.be/mntI7eARhuQ

19
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 17 Listopada 2020, 18:19:55 »
Podobną sugestię zgłaszałem już na czacie przy okazji wspominania, że dźwięki silnika SM42 na zewnątrz powinny brzmieć zupełnie inaczej.

Mamy już rozróżnienie na dźwięki zewnętrzne i wewnętrzne przy okazji opadów deszczu, więc jakiś progres jest.

20
Pomiary wykonano na postoju (no prawie, bo maszyna czasem przemieszczała się kilkanaście centymetrów w ramach luzu na sprzęgu śrubowym): https://youtu.be/p4rs5Ty-Tr0
Reszta w opisie do materiału wideo :)
Pozdrawiam

21
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 09 Listopada 2020, 12:28:22 »
Nowa wersja, zmiany:
  • Dodawanie do wybranego pociągu składu z magazynu,
  • automatyczne dodawanie pojazdów wieloczłonowych wraz ze sprzęgiem,
  • automatyczna zmiana tekstury we wszystkich członach wybranego pojazdu.
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter201109.7z
Do obsługi pojazdów wieloczłonowych należy w pliku textures.txt danego taboru wieloczłonowego dodać informację ^x gdzie x to ilość kolejnych sprzężonych wpisów.
Przykładowy fragment pliku dla ET41:
^2
41-001-A'15.mat=203E-A,ET41-A,ET41-001-A'15//v2,ET41-001,PKPC,Wschodni_Zakład_Spółki_w_Lublinie,20.10.2015,PKP_CARGOTABOR_ZNT_Ostrów_Wielkopolski,MR6,Stele&sebol82&darek71wrc
41-001-B'15.mat=203E-B,ET41-B,ET41-001-B'15//v2,ET41-001,PKPC,Wschodni_Zakład_Spółki_w_Lublinie,20.10.2015,PKP_CARGOTABOR_ZNT_Ostrów_Wielkopolski,MR6,Stele&sebol82&darek71wrc
41-001-A-HIST.mat=203E-A,ET41-A,ET41-001-A//v2,ET41-001,PKPC,Zakład_Taboru_we_Wrocławiu,27.06.2002,ZNTK_Oleśnica,RafaPolska424&szogun,?
41-001-B-HIST.mat=203E-B,ET41-B,ET41-001-B//v2,ET41-001,PKPC,Zakład_Taboru_we_Wrocławiu,27.06.2002,ZNTK_Oleśnica,RafaPolska424&szogun,?
...
Wpis sprzężający możemy stosować wielokrotnie w tym samym pliku, gdy kolejne wpisy taboru dotyczą pojazdów o innej ilości członów:
^3
EN57-001RA.DDS=6BAI,EN57-RA,EN57-001RA//v2,EN57-001,PREG,Zakład_Przewozów_Regionalnych_w_Krakowie,31.12.2005,ZNTK_Mińsk_Mazowiecki,?,?
EN57-001S.DDS=6BSI,EN57-S,EN57-001S//v2,EN57-001,PKP,Zakład_Przewozów_Regionalnych_w_Krakowie,31.12.2005,ZNTK_Mińsk_Mazowiecki,?,?
EN57-001RB.DDS=6BBI,EN57-RB,EN57-001RB//v2,EN57-001,PREG,Zakład_Przewozów_Regionalnych_w_Krakowie,31.12.2005,ZNTK_Mińsk_Mazowiecki,?,?
...
EN57-996'11RA.mat=6BAII_led,EN57-RA,EN57-996'11RA//v2,EN57-996,PREG,Zakład_Przewozów_Regionalnych_Katowice,25.02.2011,NEWAG_Nowy_Sącz,RafaPolska424,Patryk_"hanys"_Farana
EN57-996'11S.mat=6BSII,EN57-S,EN57-996'11S//v2,EN57-996,PREG,Zakład_Przewozów_Regionalnych_Katowice,25.02.2011,NEWAG_Nowy_Sącz,RafaPolska424,Patryk_"hanys"_Farana
EN57-996'11RB.mat=6BBII_led,EN57-RB,EN57-996'11RB//v2,EN57-996,PREG,Zakład_Przewozów_Regionalnych_Katowice,25.02.2011,NEWAG_Nowy_Sącz,RafaPolska424,Patryk_"hanys"_Farana
^4
EN71-005RA.mat=6BAII_led,EN71-RA//v2,EN71-005,PREG,Zakład_Przewozów_Regionalnych_w_Krakowie,29.02.2008,ZNTK_Mińsk_Mazowiecki,szogun,?
EN71-005SA.mat=6BSII,EN71-SA//v2,EN71-005,PREG,Zakład_Przewozów_Regionalnych_w_Krakowie,29.02.2008,ZNTK_Mińsk_Mazowiecki,szogun,?
EN71-005SB.mat=6BSII,EN71-SB//v2,EN71-005,PREG,Zakład_Przewozów_Regionalnych_w_Krakowie,29.02.2008,ZNTK_Mińsk_Mazowiecki,szogun,?
EN71-005RB.mat=5bgb_led,EN71-RB//v2,EN71-005,PREG,Zakład_Przewozów_Regionalnych_w_Krakowie,29.02.2008,ZNTK_Mińsk_Mazowiecki,szogun,?
Wpisy sprzężone powinny być podane w odpowiedniej kolejności- w katalogu EN57 należy na przykład człony końcowe przesunąć za człony środkowe- tak jak w powyższym przykładzie. Ustawiany jest najwyższy pasujący sprzęg.

22
Tabor kolejowy / Odp: Transformator przetwornicy w EU07 i uzwojenia obce
« dnia: 06 Listopada 2020, 21:03:28 »
Dzięki za odpowiedź @biovital1! Jak zawsze można na Ciebie liczyć! :)
:)
Cytuj

Hm, nie wiem może mam jakieś braki z elektrotechniki, ale obciążenie mam rozumieć jako rezystancję? Bo jak rezystancję to z jej zwiększeniem chyba mniejszy prąd? Czy że chodzi o zwiększenie obciążenia silnika?
Tak, chodzi o obciążenie silnika tzn. bardziej obciążona prądnica próbuje wyhamować nam silnik. Przykładowo na ET21 przetwornicę napędza typowy silnik szeregowy i on obciążony taką prądnicą jaką ma EU07 (17 kW) bardziej zmniejszał by swoje obroty podczas pracy sprężarki. Na ET21 głównym obciążeniem jest wentylator chłodzący silniki trakcyjne jednego wózka, a prądnica ma znamionowo OIDP 3kW. W sumie wentylator silnie stabilizuje obroty takiej przetwornicy, bo zgodnie z prawami wentylatorowymi zapotrzebowanie wentylatora na moc rośnie do potęgi trzeciej wraz z obrotami. Poza tym zwiększanie obciążenia kojarzy mi się ze zmniejszeniem rezystancji. Przykładowo żarówka 100W ma 10 razy większą rezystancję podczas swej normalnej pracy (zmierzona w stanie zimnym ma małą rezystancję) niż grzejnik 1000W.
Cytuj
A jeżeli tak, to czy zwiększające się obciążenie daje większy prąd?
Tak. Przykładowo przetwornica pobierająca 10 A z sieci o napięciu 3000 V pobiera z niej 30 kW mocy. 20 amperów przy tym samym napięciu oznacza 60 kW.
Cytuj
I w końcu takie pytanie trochę na boku ale związane z tematem, co powoduje zwiększenie/zmniejszenie strumienia-prąd czy napięcie?
Strumień magnetyczny zmieniamy za pomocą prądu. Zwiększone napięcie powoduje zwiększenie pola elektrycznego.
Cytuj
I wybaczcie mi jeszcze, pytanie o podłączenie-uzwojenia obce prądnicy są połączone szeregowo z nią, a uzwojenie obce silnika bocznikowo z silnikiem?
Obce uzwojenie naszej prądnicy jest podłączone w szereg z silnikiem WN, czyli strumień magnetyczny indukowany przez to uzwojenie zależy od prądu pobieranego przez silnik z sieci 3kV. Obce uzwojenie silnika jest wpięte równolegle do wirnika prądnicy, a więc tu strumień zależy od napięcia na zaciskach prądnicy.
Cytuj
I ostatnie pytanko-co daje dowzbudzenie prądnicy
Daje w efekcie większe napięcie na jej zaciskach.
Cytuj
PS A ktoś może dysponuje jakąś DTR, czy opisem regulatorów impulsowych stosowanych na siódemkach? Dzięki z góry za wszystkie odpowiedzi!
DTR regulatorów tranzystorowych typu IRN-1/110V (posiadam z 1987 roku) zeskanowałem dziś i jest tu:
https://photos.app.goo.gl/z8iKBpMyDtMWcH7HA
Pozdrawiam

23
Tabor kolejowy / Odp: Transformator przetwornicy w EU07 i uzwojenia obce
« dnia: 06 Listopada 2020, 17:03:02 »
Cytuj
Hm, nie wiem może mam jakieś braki z elektrotechniki, ale obciążenie mam rozumieć jako rezystancję? Bo jak rezystancję to z jej zwiększeniem chyba mniejszy prąd? Czy że chodzi o zwiększenie obciążenia silnika?
W tym kontekście chodzi o zwiększenie obciążenia silnika

Cytuj
I w końcu takie pytanie trochę na boku ale związane z tematem, co powoduje zwiększenie/zmniejszenie strumienia-prąd czy napięcie?
Prąd. W starych książkach można się spotkać z jednostką amperozwój.

Cytuj
I ostatnie pytanko-co daje dowzbudzenie prądnicy, bo w przypadku silnika szeregowego, wiadomo-osłabienie obrotów, a w przypadku dowzbudzenia prądnicy, co się stanie?
"Goła" prądnica bocznikowa czyli posiadająca tylko uzwojenie bocznikowe bez jakieś zewnętrznego regulatora napięcia i przy stałych obrotach zachowuje się tak że zwiększenie pobieranego prądu powoduje zmniejszenie napięcia. Dodanie teraz odpowiednio dobranego uzwojenia szeregowego dowzbudzającego  powoduje powoduje że prądnica podczas zwiększania poboru prądu zachowuje stałe napięcie bez stosowania jakiegoś zewnętrznego regulatora napięcia. Na kolej takim przykładem może być turboprądnica PP-32 z parowozów

24
Tabor kolejowy / Odp: Transformator przetwornicy w EU07 i uzwojenia obce
« dnia: 06 Listopada 2020, 15:12:58 »
Mam gdzieś całą instrukcję obsługi /dtr regulatora IRN ale musiałbym poskanować.

25
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 06 Listopada 2020, 11:04:04 »
Dokładnie oto mi chodzi, tylko może niezrozumiale napisałem. Sterowanie poprzez mapkę 2D, działa na wszystkich typach rozjazdów. Natomiast przekładanie na scenerii za pomocą klawiszy T/t w przypadku manualnych, lub gdy dodana jest komenda sterująca ( niektóre zwrotki mają dopisaną).

26
Tabor kolejowy / Odp: Transformator przetwornicy w EU07 i uzwojenia obce
« dnia: 06 Listopada 2020, 08:59:13 »
Tak praktycznie podchodząc do tematu, jakie trafo od przetwornicy ma zadania?
Stabilizuje przetwornicę w stanach przejściowych które występują podczas wahania napięcia w sieci np. podczas odrywania się pantografu od tejże oraz podczas przejazdu przez izolatory sekcyjne. Gdy płynie tylko prąd stały transformator przedstawia sobą tylko niewielką rezystancję, czyli nic nie wnosi. Ogólnie chroni przetwornicę przed pracą generatorową jej własnego silnika podczas zaników napięcia w sieci, gdyż rozpędzony silnik przetwornicy z uzwojeniem szeregowo-obcym byłby wzbudzany z prądnicy. Transformator niestety nie pomoże lub pomoże słabo przy dłuższych zanikach np. spowodowanych przez samego maszynistę który np. wyłączając i ponownie włączając przetwornicę nie odczeka aż zaniknie ładowanie.
Cytuj
Kolejna sprawa to te wzbudzenia obce-jak każde z nich jest połączone odpowiednio z silnikiem i prądnicą oraz jak też wygląda uzależnienie jednego od drugiego i tak na koniec czy jest współpraca między RN i tymi uzwojeniami?
Podłączone jest tak, że szeregowy silnik WN jest odwzbudzany gdy "przysiądzie" napięcie na zaciskach wirnika prądnicy i odwrotnie, gdy jest za wysokie to silnik WN jest dowzbudzany, a więc jego obroty lecą w dół. Jeżeli jest za niskie napięcie na prądnicy - odwzbudzony silnik zwiększa obroty. Drugie uzwojenie obce jest skojarzone z prądem silnika WN. Jeżeli silnik jest obciążony, bo np. zwiększyło się obciążenie prądnicy przez włączenie sprężarki to płynie przez niego większy prąd (więcej prądu na jego własnym uzwojeniu szeregowym zmniejszy jego obroty, zwiększy się strumień magnetyczy jego stojana a zatem siła przeciwelektromotoryczna), który dodatkowo dowzbudza prądnicę i pomaga jej uzyskać odpowiednie napięcie. Elektroniczny regulator napięcia współpracuje tylko z uzwojeniem bocznikowym prądnicy. Ogólnie układ jest tak pomyślany, że przy założeniu sztywnego napięcia w sieci = 3kV w każdym miejscu i warunkach - regulator napięcia byłby zbędny, bo układ sam by się wyregulował.

27
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 01 Listopada 2020, 20:21:39 »
Nowa wersja, zmiany:
  • Reorganizacja ustawień pogodowych,
  • poprawiona obsługa komentarzy wewnątrz trainset,
  • obsługa parametru maxcabtexturesize,
  • inne drobne zmiany.
"Inne drobne zmiany" to m.in. zmiana ustawień głośności za pomocą suwaków, podziałka na skali temperatur, dokładniejsze opisy opcji ustawień. @Joachimowicz, kilka rzeczy z wypisanych będzie później aż zrobię to w sensowny sposób. @joey, sprawdziłem plik oraz próbowałem powtórzyć opisany problem- nie udało mi się.
Link do paczki:
https://eu07.pl/userfiles/7492/starter201101.7z

28
Thanks! Typ V43 from Hungary.
A picture from "behind": pokeys + pic18f6622 with optocouplers. Pokeys the keyboard emulator and the output data gate, the PIC makes some logical calculations 'couse this Loko has got a little bit different principle of operation. For ex. the main controller.
And of course the inverter for the Teloc, wich I thanks so much again for the Collegue! :-)

29
First test. 🙂
We have got  a lot of work yet, but basically its working.

30
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 22 Października 2020, 00:33:11 »
Aktualizacja jak najbardziej na plus, natomiast opcję uwzględniania elementów odbić wrzuciłbym po prostu do grafiki. Mam nadzieję, że nie wymaga to uzasadnienia. ;) 

Wyłącz warstwę wizualną - trochę za mało mówi co tak właściwie zmienia.
Odświeżanie odbić - może lepszy byłby suwak, albo żeby chociaż była podana wartość w opisie? Bardzo wysoka czy niska, nie specjalnie coś mówi. Przy opcji "zasięg cieni" jest to fajnie rozwiązane.
Rozdzielczość cieni  -||-
W całej sekcji dźwięk powinny być suwaki, albo ewentualnie wartość liczbowa.

W sekcji "pogoda" brakuje mi podziału na pory roku. Zwykłe podziałki rozwiązałyby problem.
W temperaturze oznaczenie zera byłoby miłym udogodnieniem. Skala od -15 do 45 chyba jest nietrafiona. O ile nie jest to wymuszone jakimiś zależnościami w exe, to chyba całkiem rozsądne byłoby -40 - 45.
Przy widoczności przydałoby się określenie widoczności za pomocą zasięgu na jaki pozwala nam widzieć mgła, tak jak ma to miejsce w tabelce pod F12. Sytuacja jest podobna przy zachmurzenie. Fajnie byłoby wiedzieć jaką wartość określa dana kategoria. O ile do wartości 1.00, nie ma to większego znaczenia, tak przy deszczu dodatkowo zmniejsza się widoczność.

Strony: [1] 2 3