Autor Wątek:  Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem  (Przeczytany 16135 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1051
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 907
Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem
« dnia: 09 Sierpnia 2023, 04:48:04 »
Ten post jest odpowiedzią na powracające wciąż żądania, żeby przyznać innej osobie stanowisko administratora. Jest to prezentowane przez część osób aktywnych w projekcie jako panaceum na wszelkie problemy z którymi od dłuższego czasu boryka się projekt MaSzyny w sferze zarządzania.

Faktem jest, że w ostatnim okresie część członków administracji zrezygnowała ze stanowiska, a moja aktywność jest niewielka. Nie jestem jednak skłonny nominować nowych administratorów, zarówno ze względu na ostatnie doświadczenia z przyznawaniem dostępów osobom które nadwyrężyły nasze zaufanie, jak i moje przekonanie że żonglowanie rangami nie wprowadzi realnej zmiany jakościowej.

Podnosi się argument że nowa administracja miałaby ożywić projekt, jednak w jaki sposób miałoby się to wydarzyć? Przecież nie jest wymagane aprobata od administratora, żeby poprawiać błędy, tworzyć nową zawartość czy wprowadzać zmiany w exe.

W celu uregulowania tej sytuacji, chciałbym zaproponować pewne zmiany w funkcjonowaniu projektu. Niezmiennie od początku mojej aktywności jestem przeciwnikiem specjalnych stanowisk, ukrytych działów, limitu postów w działach, czy innych rozwiązań ograniczających transparentność (i co za tym idzie, ilość afer związanych z dostępem do ukrytej treści i wycieków stamtąd) jak i uniemożliwiających pełne zaangażowania nowych osób bez zbędnych przeszkód.

Proponuję więc:
- Zlikwidowanie działów niepublicznych (deweloperów, betatesterów, repozytorium, promocji, webmasterów, promotorów). Nie pełnią one istotnej funkcji, poza możliwością bycia punktem niezdrowych konfliktów. Należałoby tu zrobić przegląd zawartych w nich treści i wyciągniecie tego co możemy wykorzystać (są odpowiednie zgody itd.) do działów publicznych. Reszty, skoro i tak nie można wykorzystać niech zostanie jedynie w czeluściach archiwum serwera, bez ogólnego dostępu.
- Utworzenie zespołu składającego się z kilkunastu osób z doświadczeniem w projekcie, którego głównym zadaniem byłaby akceptacja zmian wprowadzanych na repozytorium symulatora. Nie wiązałoby się to z żadnymi dodatkowymi benefitami czy dostępem.
- Wprowadzenie przejrzystej procedury wprowadzania zmian na repozytorium, w formie zbliżonej do obecnego testu dodatków. Zmiany wymagałaby akceptacji przez powyższy zespół, np. przez aprobatę N jego członków.
- Zespół mógłby w jakiś sposób dodawać nowych członków, np. przez nominację przez N jego członków i następnie głosowanie większością.
- Dodawanie treści na mediach społecznościowych również przechodziłoby proces aprobaty tak samo jak dla zmian repo, zaakceptowany post wstawiany byłby na platformę przez administrację/moderację, ale to byłaby czynność jedynie techniczna.
- Aktualizacji repozytorium po zaakceptowaniu zmian dokonywałaby również administracja, moderacja i wyznaczone przez nią osoby, ale to byłaby czynność jedynie techniczna. Docelowo powinno zostać opracowane narzędzia które to zautomatyzują.
- Wprowadzony zostałby stały cykl wydawniczy paczki, w którym terminy byłyby ściśle określone, np. miesięczne czy kwartalne. Zawierałyby stan repozytorium na dany dzień, bez osobnej fazy wydawniczej, testów, przesuwania terminów bo coś się nie załapało, itd. Publikacją paczki zajmowała by się administracja i moderacja (w obecnej sytuacji pewnie ja), do momentu przygotowania narzędzi które będą to robić automatycznie.
- Administracja i wyznaczeni przez nich moderatorzy czuwaliby nad zachowaniem kultury wypowiedzi. Zasadniczym wyzwaniem jest niedopuszczenie do eskalacji wszelkich dymów i zatrzymanie ich na samym początku. Jeżeli regulamin jest w tych kwestiach niewystarczająco jasny, może warto wprowadzić dodatkowy CoC.

Oczywiście to tylko wstępny zarys propozycji. Jeżeli opinia społeczności byłaby pozytywna, to trzeba przygotować uszczegółowione zasady, w szczególności w zakresie sposobu akceptacji, głosowania/aprobaty N osób, sposobu nominacji nowych członków, sposobu wyboru początkowych członków zespołu itd. Zachęcam do propozycji w tym zakresie.

Offline Sebeq

  • Wiadomości: 321
  • Projekt: Wschodnia Lubelszczyzna - 62% ukończenia
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 105
Odp: Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Sierpnia 2023, 09:35:52 »
Biorąc pod uwagę to co dzieje się od kilku miesięcy, taki plan jest chyba wystarczający, powinien zlikwidować spory. Chociaż osobiście uważam że odsłonięcie działów specjalnych sprawi że znowu stanie się pobieralnią dodatków, to warto podjąc jakieś kroki w kierunku ponownego rozpędzenia projektu. W razie co zawsze będzie można wrócić do tego co było przed.
z MaSzyną od PC2010

Offline x_Zielu

  • Deweloper
  • Wiadomości: 964
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1468
Odp: Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Sierpnia 2023, 11:34:13 »
"Zlikwidowanie działów niepublicznych (deweloperów, betatesterów, repozytorium, promocji, webmasterów, promotorów). Nie pełnią one istotnej funkcji" - no moim zdaniem jednak pełnią, za swojej kadencji nie miałem styczności z żadną sytuacją, w której o te działy były kłótnie, za to można wstawić rzeczy do dokończenia, można wstępnie testować przez osoby bardziej kompetentne niż szary użytkownik, ja np. odkopuję w starych wątkach materiały na tekstury pojazdów, które wyszły już X lat temu.

"Należałoby tu zrobić przegląd zawartych w nich treści i wyciągniecie tego co możemy wykorzystać (są odpowiednie zgody itd.) do działów publicznych. Reszty, skoro i tak nie można wykorzystać niech zostanie jedynie w czeluściach archiwum serwera, bez ogólnego dostępu." - wykorzystać to my możemy tam większość rzeczy. Taka mała sugestia - te rzeczy nie bez powodu siedzą w zamkniętych działach, modele niedokończone, materiały, które w założeniu miały być udostępnione małej ilości osób - to wszystko w mojej subiektywnej opinii nie powinno być dostępne dla każdego, jest to po prostu głupie.

"Utworzenie zespołu składającego się z kilkunastu osób z doświadczeniem w projekcie, którego głównym zadaniem byłaby akceptacja zmian wprowadzanych na repozytorium symulatora. Nie wiązałoby się to z żadnymi dodatkowymi benefitami czy dostępem." - a rozwój symulatora? Komu to potrzebne, zatwierdzanie rzeczy z testu dodatków (który został otworzony właśnie po to, żeby nie było do tego tak wąskiej liczby osób) do repo, to jest to. Przecież to brzmi jak zaprzeczenie testu dodatków dla wszystkich, żeby testowali, skoro i tak ktoś z wyznaczonej grupy musi to przejrzeć i zatwierdzić. To by zrównało rolę testu dodatków do pobieralni, bo i tak nie ważne co stestujesz, ostateczne zdanie należy do kogoś innego xd
Ponadto - jak chcesz zachęcać nowe osoby do tworzenia? Brakiem benefitów czy nawet głupiego napisu przy nicku?

"Wprowadzenie przejrzystej procedury wprowadzania zmian na repozytorium, w formie zbliżonej do obecnego testu dodatków. Zmiany wymagałaby akceptacji przez powyższy zespół, np. przez aprobatę N jego członków" - To my chcemy zaorać test dodatków? Chyba właśnie po to został otworzony, żeby miał kto to testować, a nie teraz zamykać i robić kopię, ale dla jakieś rady XD

"Zespół mógłby w jakiś sposób dodawać nowych członków, np. przez nominację przez N jego członków i następnie głosowanie większością." - a potem ktoś coś odwali i będzie jak TK, który nie może orzekać, bo nie ma odpowiedniej liczby osób do głosowania XD

"Dodawanie treści na mediach społecznościowych również przechodziłoby proces aprobaty tak samo jak dla zmian repo, zaakceptowany post wstawiany byłby na platformę przez administrację/moderację, ale to byłaby czynność jedynie techniczna" - No, to jeszcze uwalić moją robotę, żeby dbać o stronę na FB, bo tak xD Ty jakiś niepoważny jesteś? Jaka jest argument za tym, co zepsułem, że chcesz mi zabrać opcję wstawiania postów? Może są za często, i nagle się wydaje, że symulator się rozwija, a Simrail nie? Bo nie jestem w stanie tego pojąć.

"Aktualizacji repozytorium po zaakceptowaniu zmian dokonywałaby również administracja, moderacja i wyznaczone przez nią osoby, ale to byłaby czynność jedynie techniczna. Docelowo powinno zostać opracowane narzędzia które to zautomatyzują" - o, to jeszcze nie dość, że mamy radę, to ta rada nawet jak wyda jakąś decyzję, to nie może jej sama wykonać, tylko łaskawie czekać XD

"Wprowadzony zostałby stały cykl wydawniczy paczki, w którym terminy byłyby ściśle określone, np. miesięczne czy kwartalne. Zawierałyby stan repozytorium na dany dzień, bez osobnej fazy wydawniczej, testów, przesuwania terminów bo coś się nie załapało, itd. Publikacją paczki zajmowała by się administracja i moderacja (w obecnej sytuacji pewnie ja), do momentu przygotowania narzędzi które będą to robić automatycznie" - pod warunkiem, że będzie to jasno ustalone, kiedy będą te paczki, a nie będą zrzucane jak bomby w postaci "tu jest paczka, zajmijcie się resztą", kiedy ustalenia były inne, a co za tym idzie, będzie można nie zapowiadać rzeczy, które się nie załapią itd, to w tej kwestii się powiedzmy że zgadzam z tą propozycją.

Poza propozycji z paczką, uważam, że zmiany są na minus, robione na siłę i realnie nie rozwiązują istniejących problemów.
Taurusy, to jest przyszłość. Chociaż teraz to i inne pojazdy Siemensa :3
Aktualne projekty: Link

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4119
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1348
Odp: Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem
« Odpowiedź #3 dnia: 09 Sierpnia 2023, 12:26:45 »
Z upublicznieniem Wydziału Promocji bym się wstrzymał, ponieważ wiele lat temu w kilku wątkach podawaliśmy tam różne dane, które niekoniecznie powinny być publiczne: imiona, nazwiska, numery telefonów, maile, adresy, numery rachunków bankowych itd.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie
14 lat z MaSzyną!

Sceneria Tomaszewo - zapraszam do otwartych testów scenerii.

Offline tor424

  • Wiadomości: 129
  • Spokojny człowiek
    • Zobacz profil
    • Wielkopolska galeria kolejowa.
  • Otrzymane polubienia: 70
Odp: Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem
« Odpowiedź #4 dnia: 09 Sierpnia 2023, 12:38:08 »
Cała organizacja tego projektu leży już od dobrych paru lat. Świeży i chętny programista nie wie nawet gdzie może znaleźć aktualny kod źródłowy, ponieważ powstał jakiś idiotyczny podział pomiędzy repozytorium tmj, a milka. Główne repozytorium praktycznie było aktualizowane raz na jakiś czas od święta.

Zobaczcie na ten przykładowy projekt: https://github.com/multitheftauto/mtasa-blue To multiplayer do gta san andreas. Gra ma prawie 20 lat bo została wydana w 2004 roku, a ten projekt gdzieś w 2006. Działa do dziś, rozwijany jest do dziś, ciągle przybywa nowych funkcji i developerów - Wiecie dlaczego? Bo to jest w jakiś sposób zorganizowane. Jest repozytorium, do którego nie ma uprawnień każdy, ale każdy może stworzyć pull request i po testach i sprawdzeniu przez doświadczonych programistów dana zmiana zostaje zaakceptwoana i dodana do gry lub odrzucna z podanym powodem czy sugestią poprawek.

Mało tego, oprócz normalnie dostepnego repozytorium mamy też tam instrukcje jak skompilować projekt, co jest potrzebne, jakie są ich wytyczne nt. kodowania, co robić, czego nie robić, dobre praktyki https://wiki.multitheftauto.com/wiki/PL/Kompilowanie_MTASA, https://github.com/multitheftauto/mtasa-blue/blob/master/CONTRIBUTING.md#contributors-guide i obszerna dokumentacja na wiki.

Tymczasem w MaSzynie mamy 3 różne repozytoria, przestarzałą i wybrakowaną wiki, brak jakichkolwiek instrukcji dla nowych programistów i atmosferę jak w obozie, każdy do każdego ma pretensje. Szary użytkownik nie może wyrazić swojej subiektywnej opinii na temat jakichś decyzji czy modeli, ponieważ zaraz wszyscy na niego lecą "nie podoba się?! To nie graj albo zrób lepsze".

Należy iść z duchem czasu i stworzyć oficjalnego discorda, gdzie byłaby administracja, wytypowani moderatorzy do zarządzania treścią na discordzie, a developerzy tak samo jak i w tamtym projekcie będą mieli wyróżnienie w postaci rangi na forum czy discordzie. Tam też każdy robi za darmo bo to projekt open source darmowy. Jedyną nagrodą jest wyróżnienie rangą na discordzie bo na foorum trzeba się mocno postarać i wpis do autorów. Przecież discord dzisiaj to najpopularniejszy środek komunikacji, niż jakiś mattermost czy irc.
Pasjonat elektroniki, informatyki i programowania - C++,C#,Lua i reverse engineering

Offline RafaPolska424

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 653
  • ISE Siedlce
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1907
Odp: Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem
« Odpowiedź #5 dnia: 09 Sierpnia 2023, 12:50:09 »
no moim zdaniem jednak pełnią, za swojej kadencji nie miałem styczności z żadną sytuacją, w której o te działy były kłótnie, za to można wstawić rzeczy do dokończenia, można wstępnie testować przez osoby bardziej kompetentne niż szary użytkownik
Zdarzały się kłótnie o te działy, pamiętam że coś było z wyciekiem elfa; za to test dodatków jest z założenia do testowania często niedokończonych dodatków, nie ma też przeszkód aby bardziej kompetentne osoby testowały właśnie tam.
ja np. odkopuję w starych wątkach materiały na tekstury pojazdów, które wyszły już X lat temu.
Milek zasugerował przegląd treści w tych działach. W takiej sytuacji te zdjęcia najprawdopodobniej by po prostu trafiły do wątku ze zdjęciami na tekstury.
Taka mała sugestia - te rzeczy nie bez powodu siedzą w zamkniętych działach, modele niedokończone, materiały, które w założeniu miały być udostępnione małej ilości osób - to wszystko w mojej subiektywnej opinii nie powinno być dostępne dla każdego, jest to po prostu głupie.
Równie dobrze autor tych materiałów i modeli mógłby rozesłać te rzeczy osobom, do których chce aby się dostały. Wtedy też jest mniejsze ryzyko wycieku, bo daje się osobom zaufanym, a nie każdej osobie z uprawnieniami.
"a rozwój symulatora? Komu to potrzebne, zatwierdzanie rzeczy z testu dodatków (który został otworzony właśnie po to, żeby nie było do tego tak wąskiej liczby osób) do repo, to jest to. Przecież to brzmi jak zaprzeczenie testu dodatków dla wszystkich, żeby testowali, skoro i tak ktoś z wyznaczonej grupy musi to przejrzeć i zatwierdzić. To by zrównało rolę testu dodatków do pobieralni, bo i tak nie ważne co stestujesz, ostateczne zdanie należy do kogoś innego xd
Nie widzę tutaj nic co by zastopowało rozwój. W pomyśle Milka też jest wiele rzeczy do doprecyzowania. Moim zdaniem test dodatków mógłby być nadal funkcjonalny, jeżeli to grono nie zajmowałoby się testowaniem od zera, a sprawdzaniem czy dodatek ogólnie działa i czy zostały poprawione zgłoszone błędy, a jeżeli nie to dlaczego.
Ponadto - jak chcesz zachęcać nowe osoby do tworzenia? Brakiem benefitów czy nawet głupiego napisu przy nicku?
Działalność w symulatorze nie powinna być motywowana benefitami. Moim zdaniem też system rang powinien być przebudowany, np na system reputacji.
To my chcemy zaorać test dodatków? Chyba właśnie po to został otworzony, żeby miał kto to testować, a nie teraz zamykać i robić kopię, ale dla jakieś rady XD
Jak się odniosłem wyżej. Gdyby dobrze to zorganizować, ma prawo to działać.
a potem ktoś coś odwali i będzie jak TK, który nie może orzekać, bo nie ma odpowiedniej liczby osób do głosowania XD
Tutaj bym się zgodził. Taki system niesie spore ryzyko, choć to też mógłby kontrolować Milek.
No, to jeszcze uwalić moją robotę, żeby dbać o stronę na FB, bo tak xD Ty jakiś niepoważny jesteś? Jaka jest argument za tym, co zepsułem, że chcesz mi zabrać opcję wstawiania postów? Może są za często, i nagle się wydaje, że symulator się rozwija, a Simrail nie? Bo nie jestem w stanie tego pojąć.
Jeżeli zrozumiałem Milka to pisałbyś nadal posty, ale dodawałaby je moderacjo-administracja. Niemniej nie jestem fanem tego pomysłu, bo wydaje mi się to dodawaniem zbędnej biurokracji. System zatwierdzania postów jednak popieram, bo dzisiaj przepraszałeś za brak impulsów, a ja Ci musiałem napisać jakiś czas temu, żebyś nie pokazywał moich tektur węglarek, bo pokazanie n-tej tekstury węglarki jest śmiechu warte i nie pokazuje rozwoju symulatora.
o, to jeszcze nie dość, że mamy radę, to ta rada nawet jak wyda jakąś decyzję, to nie może jej sama wykonać, tylko łaskawie czekać XD
Milek napisał, że administracja mogłaby mianować osoby do tego i najpewniej osobami uprawnionymi przez administrację byliby członkowie tych rad, co też zasugerował Milek kilka punktów wyżej. Sam pomysł dodawania przez uprawnione osoby jest powrotem do przeszłości, bo kiedyś zmianami na repozytorium, włącznie z dodawaniem rzeczy z testu, zajmował się głównie (jeżeli nie wyłącznie) wydział repozytorium.
pod warunkiem, że będzie to jasno ustalone, kiedy będą te paczki, a nie będą zrzucane jak bomby w postaci "tu jest paczka, zajmijcie się resztą", kiedy ustalenia były inne, a co za tym idzie, będzie można nie zapowiadać rzeczy, które się nie załapią
Milek napisał że terminy paczek byłby ściśle określone.
Poza propozycji z paczką, uważam, że zmiany są na minus, robione na siłę i realnie nie rozwiązują istniejących problemów.
Więc jakie są realnie istniejące problemy? W tym poście Milek się odnósł do tego, co pisał w innym poście Jakub, a ciągłe gadanie o braku administracji jest męczące.
Проходи, не задерживайся.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem
« Odpowiedź #6 dnia: 09 Sierpnia 2023, 14:11:10 »
Glowna idea dzialow zamknietych, dawno temu bylo:
Beta-dopracowac jakas oczewkiwana nowosc, aby dla userwo bylo przyslowiowe wow. Unikano wtedy narzekania, ze to, ze tamto i ze ciulowe, bo nie dziala. Takie tam niespodzianki dla uzytkownikow.
Dev-protopy, rozmowy rozwoju itp, rozdzieleanie zadan-poziom wyzej niz beta.

Mysle, ze czasy sie zmienily na tyle, ze juz ta struktura nie jest optymalna i mysle takze, ze jak byscie nie kombinowali, to aktywnych jest wciaz za malo, aby z przytupem ruszyc z miejca. Tak to odbieram, jako juz maszynowy emeryt. Dobrze by bylo, iz jesli ktos zapodaje co jest zle i propozycje zmian, aby wzial cos na siebie np wiki, poradniki spiac czy cos. Samo sie nie zrobi.
Pozdrawiam zaloge.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1613
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1306
Odp: Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem
« Odpowiedź #7 dnia: 09 Sierpnia 2023, 14:46:01 »
Kilka osób narzeka tutaj na wiki, że jest zła. Przecież rok-dwa temu została gruntownie przebudowana i zaktualizowana przez Balaclavę! Co tam jest nie tak? Uważam ją za najlepsze źródło informacji o symulatorze.

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1051
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 907
Odp: Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem
« Odpowiedź #8 dnia: 09 Sierpnia 2023, 17:15:56 »
za to można wstawić rzeczy do dokończenia
Równie dobrze rzeczy do dokończenia mogą wisieć publicznie. Przecież wiele jest niedokończonych rzeczy w działach takich jak Na warsztacie, i nie ma z tego powodu problemu.

Taka mała sugestia - te rzeczy nie bez powodu siedzą w zamkniętych działach, modele niedokończone, materiały, które w założeniu miały być udostępnione małej ilości osób - to wszystko w mojej subiektywnej opinii nie powinno być dostępne dla każdego, jest to po prostu głupie.
Co znaczy "udostępnione małej ilości osób"? Możliwości są dwie:
a) mamy zgodę na wykorzystanie danych materiałów, więc równie dobrze może wisieć w publicznym dziale, kiszenie w zamkniętym nic tu nie pomaga
b) z jakiegoś powodu nie możemy materiału wykorzystać, więc... po co mieć działy z materiałami, których nie da się wykorzystać? I tak są bezużyteczne.

Przecież to brzmi jak zaprzeczenie testu dodatków dla wszystkich, żeby testowali, skoro i tak ktoś z wyznaczonej grupy musi to przejrzeć i zatwierdzić.
Czym niby różni obecny się test dodatków od tego? Ostateczna decyzja przecież należy do tego kto wgrywa dodatek na repozytorium. Jasne, jest zasada że zgłoszone błędy muszą być poprawione, ale jak ktoś zgłosi, że piksel powinien mieć kolor 342534 zamiast 342635 to nikt nie będzie wstrzymywał dodatku z tego powodu, tylko zostanie wrzucony na repo mimo że teoretycznie był zgłoszony błąd. Moja propozycja ma na celu uregulowanie tego przejrzystymi zasadami: jest aprobata N osób - zmiana jest akceptowana. Żeby było jasne: ten system zastępowałby obecny test dodatków, po prostu trafiałyby tam wszystkie zmiany, zarówno nowe dodatki jak i zmiany które obecnie są robione na repozytorium bezpośrednio przez osoby z dostępem; w zasadzie byłoby to rozszerzeniem zakresu testu dodatków.

Brakiem benefitów czy nawet głupiego napisu przy nicku?
Jak ktoś robi coś tylko dlatego żeby mieć głupi napis przy nicku, to smutne to jest.

a potem ktoś coś odwali i będzie jak TK, który nie może orzekać, bo nie ma odpowiedniej liczby osób do głosowania XD
Dlatego liczę na dyskusję w jaki sposób miałoby to dokładnie działać - "będzie jak TK" niewiele tu wnosi. Administracja cały czas pozostanie, ale podejmowanie działań przez nią to jedynie ostateczność gdy system zawiedzie. Trzeba tak stworzyć procedury żeby zminimalizować to ryzyko.

No, to jeszcze uwalić moją robotę, żeby dbać o stronę na FB, bo tak xD
Chodzi o to żeby nie było specjalnych stanowisk, tylko wszystko przechodziło tą samą ścieżkę: dowolny użytkownik (również ty...) może napisać post, gdy uzyska aprobatę zespołu to jest dodawany.

Z upublicznieniem Wydziału Promocji bym się wstrzymał, ponieważ wiele lat temu w kilku wątkach podawaliśmy tam różne dane, które niekoniecznie powinny być publiczne: imiona, nazwiska, numery telefonów, maile, adresy, numery rachunków bankowych itd.
Nie chodzi mi o upublicznienie działów, tylko bardziej likwidację. Wyciągniecie przydatnych treści po to żeby nic nie zginęło w sytuacji: mamy zgodę na wykorzystanie materiałów, nie ma przeszkód żeby je wykorzystywać, ale zostały wrzucone do ukrytego działu. Wypisałem wszystkie działy, w praktyce pewnie z promocji, webmasterów, promotorów nie będzie nic do wyciągnięcia.

Jest repozytorium, do którego nie ma uprawnień każdy, ale każdy może stworzyć pull request i po testach i sprawdzeniu przez doświadczonych programistów dana zmiana zostaje zaakceptwoana
Właśnie coś w rodzaju pull requestów mam na myśli, z uregulowanymi zasadami zatwierdzania.

Niemniej nie jestem fanem tego pomysłu, bo wydaje mi się to dodawaniem zbędnej biurokracji. System zatwierdzania postów jednak popieram
Osób upoważnionych do dodawania postów może być więcej (wyznaczonych przez administrację/moderację), ale chodzi o to że byłaby to funkcja jedynie techniczna, po prostu wstawiane byłyby posty które zostałyby zatwierdzone przez zespół.

o, to jeszcze nie dość, że mamy radę, to ta rada nawet jak wyda jakąś decyzję, to nie może jej sama wykonać, tylko łaskawie czekać XD
Rada decyduje merytorycznie, i sama zarządza swoim składem. Końcowe wrzucenie na repozytorium to tak jak wyżej jedynie czynność techniczna, administracja/moderacja może wyznaczyć więcej osób w celu usprawnienia procesu.

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1051
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 907
Odp: Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem
« Odpowiedź #9 dnia: 09 Sierpnia 2023, 17:41:11 »
Od strony technicznej, docelowo najprawdopodobniej postawiony zostałby interfejs do gita, i zostałyby utworzone repozytoria:
- strony głównej eu07.pl (zostałaby przeniesiona na generator hugo, zmiana plików aktualizowałaby treść strony)
- posty na mediach społecznościowych (dodawanie pliku oznaczałoby nowy post, który zostałby dodany przez wyznaczone osoby (lub automatycznie, ale nie sprawdzałem jeszcze czy to jest możliwe))
- repozytorium symulatora (w tym celu repozytorium zostałoby zmigrowane do gita, oraz zostałby postawiony serwer git-as-svn żeby dalej dało się korzystać z narzędzi svn)
- repozytorium exe (zostałoby przeniesione z mojego githuba, na którym jest obecnie aktualna gałąź)
Zmiany mogłyby być proponowane przez każdego użytkownika utworzeniem pull request, po aprobacie N członków zespołu byłby automatycznie mergowane.
« Ostatnia zmiana: 09 Sierpnia 2023, 17:43:04 wysłana przez Milek7 »

Offline robert357

  • Wiadomości: 204
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 225
Odp: Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem
« Odpowiedź #10 dnia: 09 Sierpnia 2023, 17:50:38 »
Należy iść z duchem czasu i stworzyć oficjalnego discorda, gdzie byłaby administracja, wytypowani moderatorzy do zarządzania treścią na discordzie, a developerzy tak samo jak i w tamtym projekcie będą mieli wyróżnienie w postaci rangi na forum czy discordzie. Tam też każdy robi za darmo bo to projekt open source darmowy. Jedyną nagrodą jest wyróżnienie rangą na discordzie bo na foorum trzeba się mocno postarać i wpis do autorów. Przecież discord dzisiaj to najpopularniejszy środek komunikacji, niż jakiś mattermost czy irc.

No ale co to ma dać, co to zmienia? Discord nie jest czytelny do takich rzeczy i szczerze nie wiem po co by był. Ot kolejna platforma, gdzie trzeba by było śledzić, by przypadkiem czegoś nie przegapić.

Taka ciekawostka z takiej innej gierki - Simrail. Oni mają forum, Discorda i FB. Jak zaczęli pokazywać nowości tylko na Discordzie i FB to widziałem głosy niezadowolenia na forum czemu te wiadomości się tam nie pojawiały. Od tego jest właśnie forum - jedno miejsce do dyskusji i publikacji, a reszta jak np. FB to tylko dodatki informacyjne pokazujące to co jest dostępne na forum, nie na odwrót.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1613
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1306
Odp: Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem
« Odpowiedź #11 dnia: 09 Sierpnia 2023, 18:01:51 »
b) z jakiegoś powodu nie możemy materiału wykorzystać, więc... po co mieć działy z materiałami, których nie da się wykorzystać? I tak są bezużyteczne.
Zawsze można próbować jeszcze załatwić zgodę, zamiast niszczyć czyjąś pracę nad np. konwersją modelu.

Jak ktoś robi coś tylko dlatego żeby mieć głupi napis przy nicku, to smutne to jest.
A ja uważam, że ten napis to jednak trochę szpanu daje i satysfakcję z jego posiadania. No i na pierwszy rzut oka wiadomo, kto zrobił coś więcej dla projektu.

Od strony technicznej, docelowo najprawdopodobniej postawiony zostałby interfejs do gita, i zostałyby utworzone repozytoria:
[...]
Zmiany mogłyby być proponowane przez każdego użytkownika utworzeniem pull request, po aprobacie N członków zespołu byłby automatycznie mergowane.
Czy drobne zmiany takie jak poprawienie literówki w skrypcie czy wrzucenie nowych/aktualizacja czcionek do wyświetlaczy także automatycznie tworzyłaby ticket w teście dodatków, i musiałbym czekać na aprobatę X osób? Z jednej strony skompletowanie wszystkiego jako jeden pull request ułatwiałoby instalację dodatków (patrz dźwięki Fordana), z drugiej wymuszałoby kompletność implementacji (plus dyskusje czy dać jako losowane czy zastąpić), z trzeciej nie trzeba by było tworzyć struktur katalogowych i mieć pewność, że wszystko leci w konkretne miejsce.

Mam nadzieję, że interfejs nie będzie tak toporny w użytkowaniu jak bugtracker, gdyż strasznie ciężko się z niego korzysta (i dlatego tam nie wchodzę).

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1051
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 907
Odp: Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem
« Odpowiedź #12 dnia: 09 Sierpnia 2023, 18:29:06 »
Czy drobne zmiany takie jak poprawienie literówki w skrypcie czy wrzucenie nowych/aktualizacja czcionek do wyświetlacz
Tak, wszystkie zmiany przechodziłyby tą samą procedurę.

Mam nadzieję, że interfejs nie będzie tak toporny w użytkowaniu jak bugtracker, gdyż strasznie ciężko się z niego korzysta (i dlatego tam nie wchodzę).
Prawdopodobnie Gitea/Forgejo. Ewentualnie GitLab, ale ze względu na jego ociężałość i złożoność raczej bym nie chciał, byłby bardziej zajmujący dla administracji.
Bugtracker zostałby też przeniesiony w to samo miejsce.

Offline spot57

  • Wiadomości: 135
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 100
Odp: Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem
« Odpowiedź #13 dnia: 09 Sierpnia 2023, 18:35:45 »
W pełni zgadzam z postulatami, jednak uważam, że aż takie rozebranie hierarchii mogłoby doprowadzić do samowolki. Ponadto apeluję o dokładne przejrzenie archiwalnych tekstur i scenerii (które często są nieprzejezdne), lub wydanie okrojonej, alternatywnej paczki lite.
Fascynuje mnie trasopisarstwo, ale czasu jak zawsze brak...

Offline x_Zielu

  • Deweloper
  • Wiadomości: 964
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1468
Odp: Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem
« Odpowiedź #14 dnia: 09 Sierpnia 2023, 18:38:51 »
za to można wstawić rzeczy do dokończenia
Równie dobrze rzeczy do dokończenia mogą wisieć publicznie. Przecież wiele jest niedokończonych rzeczy w działach takich jak Na warsztacie, i nie ma z tego powodu problemu.
No tylko że jakby autor chciał, żeby dane prace były upublicznione już w trakcie prac, to by je dawał do działu publicznego, a nie zamkniętego? Nie wiem po co upubliczniać prace nad chociażby nowymi lokami, moim zdaniem skutkiem tego będzie jedynie nakręcanie niepotrzebnych pytań "KIEDY MODEL X WIDZIAŁEM ŻE JEST ROBIONY".

Taka mała sugestia - te rzeczy nie bez powodu siedzą w zamkniętych działach, modele niedokończone, materiały, które w założeniu miały być udostępnione małej ilości osób - to wszystko w mojej subiektywnej opinii nie powinno być dostępne dla każdego, jest to po prostu głupie.
Co znaczy "udostępnione małej ilości osób"? Możliwości są dwie:
a) mamy zgodę na wykorzystanie danych materiałów, więc równie dobrze może wisieć w publicznym dziale, kiszenie w zamkniętym nic tu nie pomaga
b) z jakiegoś powodu nie możemy materiału wykorzystać, więc... po co mieć działy z materiałami, których nie da się wykorzystać? I tak są bezużyteczne.
c) możemy korzystać z materiałów, ale autor takowych nie chciałby, aby były publicznie dostępne. Tak, wiem, można wysłać to do konkretnej osoby, ale materiały o których mówię (celowo nie wymieniam które, bo o to właśnie chodzi), nie będą użyte  teraz, a za np. X miesięcy - i mogą być w tych zamkniętych działach, bo wtedy można robiąc projekt je po prostu wziąć, a nie pisać po wszystkich czy przypadkiem czegoś nie mają. 

Przecież to brzmi jak zaprzeczenie testu dodatków dla wszystkich, żeby testowali, skoro i tak ktoś z wyznaczonej grupy musi to przejrzeć i zatwierdzić.
Czym niby różni obecny się test dodatków od tego? Ostateczna decyzja przecież należy do tego kto wgrywa dodatek na repozytorium. Jasne, jest zasada że zgłoszone błędy muszą być poprawione, ale jak ktoś zgłosi, że piksel powinien mieć kolor 342534 zamiast 342635 to nikt nie będzie wstrzymywał dodatku z tego powodu, tylko zostanie wrzucony na repo mimo że teoretycznie był zgłoszony błąd. Moja propozycja ma na celu uregulowanie tego przejrzystymi zasadami: jest aprobata N osób - zmiana jest akceptowana. Żeby było jasne: ten system zastępowałby obecny test dodatków, po prostu trafiałyby tam wszystkie zmiany, zarówno nowe dodatki jak i zmiany które obecnie są robione na repozytorium bezpośrednio przez osoby z dostępem; w zasadzie byłoby to rozszerzeniem zakresu testu dodatków.
No to jak mamy to wprost - ja osobiście, po niedawnym otworzeniu testu dodatków, nie jestem zwolennikiem tworzenia czegoś zamiast testu dodatków, nie podoba mi się ten pomysł, tak po prostu.

Brakiem benefitów czy nawet głupiego napisu przy nicku?
Jak ktoś robi coś tylko dlatego żeby mieć głupi napis przy nicku, to smutne to jest.
Idk, ale ja tam pamiętam, że jak po ponad roku robienia niezbyt dobrej jakości skórek w końcu mi się udało dać kilka na repo i dostać ten głupi napis, to tak, było to dla mnie "coś", co dało mi motywację do dalszego działania. Uważam też, że dodaje to jakby nie patrzeć trochę satysfakcji, że się wyróżniasz, że coś realnie robisz dla symulatora, i tak, brak absolutnie niczego w tym stylu może być po prostu demotywujące dla nowych twórców.

a potem ktoś coś odwali i będzie jak TK, który nie może orzekać, bo nie ma odpowiedniej liczby osób do głosowania XD
Dlatego liczę na dyskusję w jaki sposób miałoby to dokładnie działać - "będzie jak TK" niewiele tu wnosi. Administracja cały czas pozostanie, ale podejmowanie działań przez nią to jedynie ostateczność gdy system zawiedzie. Trzeba tak stworzyć procedury żeby zminimalizować to ryzyko.
Dobrze, to jako, że nie jestem zwolennikiem tego pomysłu, pozostawiam go pod dyskusję innym osobom.
Czy drobne zmiany takie jak poprawienie literówki w skrypcie czy wrzucenie nowych/aktualizacja czcionek do wyświetlacz
Tak, wszystkie zmiany przechodziłyby tą samą procedurę.
To ja tutaj byłbym na nie, że musisz mieć aprobatę X osób, żeby poprawić 5 pikseli na teksturze, bo dałeś je nie tego koloru co trzeba.

No, to jeszcze uwalić moją robotę, żeby dbać o stronę na FB, bo tak xD
Chodzi o to żeby nie było specjalnych stanowisk, tylko wszystko przechodziło tą samą ścieżkę: dowolny użytkownik (również ty...) może napisać post, gdy uzyska aprobatę zespołu to jest dodawany.
Teraz już nie ma specjalnych stanowisk, bo robię to ja, nie mają żadnego stanowiska, większość postów przechodzi wewnętrzny akcept i nie trzeba się bawić w wysyłanie tego do moderatorów czy administratorów. Nie widzę realnej potrzeby wprowadzania tutaj zbędnej biurokracji, mogę, jak bardzo jest to potrzebne, podsyłać posty grupę beta/dev na mm, żeby tam przechodziły akcept.

Należy iść z duchem czasu i stworzyć oficjalnego discorda, gdzie byłaby administracja, wytypowani moderatorzy do zarządzania treścią na discordzie, a developerzy tak samo jak i w tamtym projekcie będą mieli wyróżnienie w postaci rangi na forum czy discordzie. Tam też każdy robi za darmo bo to projekt open source darmowy. Jedyną nagrodą jest wyróżnienie rangą na discordzie bo na foorum trzeba się mocno postarać i wpis do autorów. Przecież discord dzisiaj to najpopularniejszy środek komunikacji, niż jakiś mattermost czy irc.

No ale co to ma dać, co to zmienia? Discord nie jest czytelny do takich rzeczy i szczerze nie wiem po co by był. Ot kolejna platforma, gdzie trzeba by było śledzić, by przypadkiem czegoś nie przegapić.

Taka ciekawostka z takiej innej gierki - Simrail. Oni mają forum, Discorda i FB. Jak zaczęli pokazywać nowości tylko na Discordzie i FB to widziałem głosy niezadowolenia na forum czemu te wiadomości się tam nie pojawiały. Od tego jest właśnie forum - jedno miejsce do dyskusji i publikacji, a reszta jak np. FB to tylko dodatki informacyjne pokazujące to co jest dostępne na forum, nie na odwrót.
Oczywiście, że discord jest czytelny, da się stworzyć posegregowanego discorda dla takiej usługi, nie ma on służyć pokazywaniu nowości tylko tam, ale też na forum (test dodatków na ten moment) i na fb. I gwarantuję ci, że discordem i facebookiem dotrzesz do osób młodych, mogących rozwijać ten projekt przez lata, a nie przez forum, które wśród tych osób jest mało popularnym środkiem kontaktu.

Słowem podsumowania, co do zaorania działów niepublicznych jestem na nie, co do tej rady, to będę obserwować istniejącą dyskusję. Co do FB, zdanie jak wyżej, nie jestem fanem tego pomysłu. Co do paczek, poddałbym to jednak pod dyskusję - bo co z tego, że mamy paczkę raz na kwartał, jak w tej paczce jedynymi nowościami są węglarki, skórki na pojazdy i trochę obiektów. No sorry, ale jak sobie wejdziesz na FB czy discorda, to opinie są dość jasno nakierowane na impulsy i na to, że nie warto pobierać, bo nie ma żadnych nowych modeli ani nic w tym stylu.
W mojej opinii paczka powinna być raz na 3-6 miesięcy, ale przystosowana jednak o to, żeby zawierała coś więcej, aby odbiór był jednak nieco lepszy. Budować wrażenie, że coś się dzieje, można poprzez regularne posty na FB, bo to zaczęło przynosić efekty. Takie jest moje zdanie w tym temacie.

Dalej uważam, że mimo że temat przeorany, to potrzebujemy drugiego człowieka w administracji, żeby była opcja B w sytuacjach awaryjnych.
Z tego miejsca chciałem cię również Milku przeprosić za niecenzuralne wypowiedzi z dnia wczorajszego, byłem nieco zbyt zirytowany, że przyszedłeś i bez zapowiedzi nikomu wrzuciłeś paczkę, mimo innych, wcześniejszych ustaleń.
Taurusy, to jest przyszłość. Chociaż teraz to i inne pojazdy Siemensa :3
Aktualne projekty: Link

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1051
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 907
Odp: Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem
« Odpowiedź #15 dnia: 09 Sierpnia 2023, 19:07:15 »
Uważam też, że dodaje to jakby nie patrzeć trochę satysfakcji, że się wyróżniasz, że coś realnie robisz dla symulatora, i tak, brak absolutnie niczego w tym stylu może być po prostu demotywujące dla nowych twórców.
Jak to ma komuś pomóc, to można zrobić jakiś licznik punktów, gwiazdek, eurogąbek czy czego tam, ale to byłoby za zaakceptowane zmiany na repozytorium, a nie za zasiadanie w radzie.

To ja tutaj byłbym na nie, że musisz mieć aprobatę X osób, żeby poprawić 5 pikseli na teksturze
Nowy zainteresowany użytkownik miałby takie same możliwości wprowadzania zmian jak każdy inny - a nie że jest jakaś uprzywilejowana grupa, której procedura nie dotyczy.

Słowem podsumowania, co do zaorania działów niepublicznych jestem na nie
Istnienie działów niepublicznych wymaga istnienia uprzywilejowanej grupy która ma do nich dostęp. Moim zdaniem to negatywny czynnik ograniczający możliwości udziału w projekcie nowym użytkownikom.

Dalej uważam, że mimo że temat przeorany, to potrzebujemy drugiego człowieka w administracji, żeby była opcja B w sytuacjach awaryjnych.
Jest 5 administratorów którzy logowali się w ciągu ostatniego roku. Czyli: zmian nie chcesz, ale chcesz kolejnego administratora, który ma wszystko uzdrowić. Aha.

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 938
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 730
Odp: Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem
« Odpowiedź #16 dnia: 09 Sierpnia 2023, 19:22:08 »
przestarzałą i wybrakowaną wiki, brak jakichkolwiek instrukcji dla nowych programistów i atmosferę jak w obozie, każdy do każdego ma pretensje.

Tak jak Jakub wspomniał, Wiki jest aktualnie najbardziej uporządkowanym i dla niektórych aspektów (choćby chory system obslugi przezroczystości) nawet jedynym źródłem informacji o działaniu symulatora. Od dłuższego czasu czułem, że nie będę mógł ciągnąć w nieskończoność rozwoju maszyny w pewnych aspektach a chciałem zapewnić w miarę ponadczasowe źródło podstawowej wiedzy o strukturze symulatora. O ile można powiedzieć, że dział teoretyczny, przynajmniej w zakresie moich zainteresowań tj. modeli, scenerii i struktury plików jest w zasadzie kompletny, to zabrakło chęci i czasu na stworzenie strony praktycznej tj. poradników dla początkujących.
Myślę że było by to kluczową rzeczą do przyciągnięcia nowych deweloperów. Czasem trzeba na prawdę niewiele - jakiś czas temu napisała do mnie na FB pewna osoba, zadała łącznie kilkanaście pytań a teraz widzę że co parę dni wrzuca nowe modele do testu i są to konkretne, potrzebne i dobre jakościowo assety. To wystarczyło. Trzeba tylko pamiętać, że to wymaga poświęcenia własnego czasu, bez gwarancji że przyniesie to owoce. No cóż, nie każdy się w tym odnajdzie, ale jak nie będziemy probować, to nikt nowy już tu nie przyjdzie tworzyć i nie pomogą żadne reformy administracyjne.

Na temat organizacji części biurokracyjnej i administracyjnej zdania nie mam.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline x_Zielu

  • Deweloper
  • Wiadomości: 964
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1468
Odp: Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem
« Odpowiedź #17 dnia: 09 Sierpnia 2023, 19:35:18 »
To ja tutaj byłbym na nie, że musisz mieć aprobatę X osób, żeby poprawić 5 pikseli na teksturze
Nowy zainteresowany użytkownik miałby takie same możliwości wprowadzania zmian jak każdy inny - a nie że jest jakaś uprzywilejowana grupa, której procedura nie dotyczy.
Nigdzie nie powiedziałem że tak nie będzie, powiedziałem, że istnienie takich ról jak "deweloper" na forum symulatora jest czymś prestiżowym i tak, nowi twórcy (a przynajmniej tak było w moim przypadku) dążyli do tego. Tak, młodego człowieka nie zmotywujesz już tym, że patrz, może i nic nie dostaniesz w zamian, ale przynajmniej poświęcisz na to dużo swojego wolnego czasu.

Słowem podsumowania, co do zaorania działów niepublicznych jestem na nie
Istnienie działów niepublicznych wymaga istnienia uprzywilejowanej grupy która ma do nich dostęp. Moim zdaniem to negatywny czynnik ograniczający możliwości udziału w projekcie nowym użytkownikom.
Moim zdaniem nowy użytkownik, który dotychczas dostaje rangę po max 10 dodatkach dodanych na repo, wcześniej niekoniecznie będzie potrafił wnieść dużo jakościowo do projektów typu nowy model pojazdu, który jest w zamkniętym dziale, a może być pewnego rodzaju motywacją dla nowego użytkownika. Moja subiektywna opinia na podstawie moich doświadczeń.

Dalej uważam, że mimo że temat przeorany, to potrzebujemy drugiego człowieka w administracji, żeby była opcja B w sytuacjach awaryjnych.
Jest 5 administratorów którzy logowali się w ciągu ostatniego roku. Czyli: zmian nie chcesz, ale chcesz kolejnego administratora, który ma wszystko uzdrowić. Aha.
Z czego w 2023: Ty, Iwan, Winger, z czego jakiekolwiek działania w kierunku rozwoju podjąłeś ty, i kto jeszcze? Nie wliczam tych, którzy w tej randzie już nie są. Z czego ty jesteś aktywny (a przynajmniej byłeś dotychczas) dosyć rzadko. I tak, uważam, że część z propozycji, które dałeś, mi się nie podoba, a nie że nie chcę jakichkolwiek zmian. Tak, posiadanie aktywnego codziennie administratora jest konieczne. Jak będziesz to ty, bo w końcu zaczniesz wchodzić tu częściej niż raz w miesiącu, to powiedzmy, że przeżyjemy.
Taurusy, to jest przyszłość. Chociaż teraz to i inne pojazdy Siemensa :3
Aktualne projekty: Link

Offline RafaPolska424

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 653
  • ISE Siedlce
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1907
Odp: Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem
« Odpowiedź #18 dnia: 09 Sierpnia 2023, 19:54:36 »
Tak, młodego człowieka nie zmotywujesz już tym, że patrz, może i nic nie dostaniesz w zamian, ale przynajmniej poświęcisz na to dużo swojego wolnego czasu.
Nie przypominam sobie żebym jako 12-latek miał jakiekolwiek motywacje rangowe w tym 2017 roku, tylko chciałem fajną siódemkę zrobić. Za to w momencie dostania rangi się dowiedziałem o działach zamkniętych, zachłysnąłem się dostępem do nich i zacząłem się po facebookach elfem chwalić, wówczas siedzącym w WBT czy tam WD.
Проходи, не задерживайся.

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1051
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 907
Odp: Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem
« Odpowiedź #19 dnia: 09 Sierpnia 2023, 20:01:50 »
Nigdzie nie powiedziałem że tak nie będzie
Napisałeś że nie chcesz aprobaty X osób, żeby poprawić 5 pikseli na teksturze. Więc chcesz mieć dostęp i możliwość wprowadzania zmian na repozytorium samemu, bo jak inaczej? Osoby bez stanowiska tego przecież mieć nie będą, więc dla równości wszyscy powinni wprowadzać zmiany zgodnie z procedurą.

Jak będziesz to ty, bo w końcu zaczniesz wchodzić tu częściej niż raz w miesiącu, to powiedzmy, że przeżyjemy.
Nie zanosi się na to. Ale istnieje takie pojęcie jak samorząd, o czym jest ten wątek.

Nie udajmy że ranga i dostęp do repozytorium to jakiś zaszczyt, który ma motywować ludzi. Trzeba zminimalizować próg wejścia do projektu, usunąć ukryte działy służące do kiszenia zasobów, i przy okazji usunąć specjalne stanowiska z większym dostępem, żeby zmniejszyć ilość awantur. To projekt potrzebuje ludzi, a nie ludzie projektu.

Offline x_Zielu

  • Deweloper
  • Wiadomości: 964
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1468
Odp: Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem
« Odpowiedź #20 dnia: 09 Sierpnia 2023, 20:14:17 »
To inaczej, w mojej opinii tymi sposobami, które proponujesz, może niekoniecznie udać się przedstawiony cel. Nie chce mi się tutaj już przerzucać kolejnymi rzeczami, bo ani ja nie zmienię twojego zdania, ani ty nie zmienisz mojego. Tak, uważam że zrównanie wszystkich użytkowników i zrobienie rady, która musi wszystko zatwierdzić (czyli wprowadzenie rangowania, ale inaczej) oraz wywalenie zamkniętych działów nie ma sensu. Tyle.
Taurusy, to jest przyszłość. Chociaż teraz to i inne pojazdy Siemensa :3
Aktualne projekty: Link

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1951
Odp: Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem
« Odpowiedź #21 dnia: 09 Sierpnia 2023, 21:01:01 »
tymi sposobami, które proponujesz, może niekoniecznie udać się przedstawiony cel
A pamiętasz w ogóle jaki jest cel? Nie chodzi o zabetonowanie maszyny, tylko o pozyskiwanie nowych użytkowników. Cały czas piszesz "nie bo nie". Milek przedstawił bardzo dobre, genialne w swojej prostocie pomysły. Powinny zostać wprowadzone chociażby z jednego powodu. Od lat trzymamy się jednego schematu z drobnymi modyfikacjami i cały czas idzie ku złemu. A jak czytam argumenty:
Cytuj
niepotrzebnych pytań "KIEDY MODEL X WIDZIAŁEM ŻE JEST ROBIONY".
To nie wiem czy śmiać się czy płakać. Zaraz nie będzie komu takich komentarzy pisać, bo fanbase maszyny robi się coraz węższy. Podobnie jak dyskusja o rangach. Jakiś czas temu prowadzono polubienia.
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6287
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2211
Odp: Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem
« Odpowiedź #22 dnia: 09 Sierpnia 2023, 21:04:37 »
Słowem podsumowania, co do zaorania działów niepublicznych jestem na nie
Istnienie działów niepublicznych wymaga istnienia uprzywilejowanej grupy która ma do nich dostęp. Moim zdaniem to negatywny czynnik ograniczający możliwości udziału w projekcie nowym użytkownikom.
W momencie otwarcia/częściowego otwarcia testu dodatków został utworzony poddział w którym były wątki z działu zamkniętego. Mam propozycję kompromisową. Można zablokować możliwość zakładania nowych wątków w działach zamkniętych. Obecne rangi ukryć. Nowych rang nie nadawać. Zamknięte działy byłyby swojego rodzaju archiwum.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 515
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1537
Odp: Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem
« Odpowiedź #23 dnia: 09 Sierpnia 2023, 21:12:31 »
Jeżeli mamy pozbyć się rang, to wypadało by chociaż wprowadzić system reputacji, żeby mimo wszystko, dało się wyróżnić użytkowników z większym stażem i doświadczeniem do których można zwracać się o pomoc. Bo tak to wszystko zginie w gąszczu szarych nicków i nie będzie wiadomo kogo lepiej się słuchać.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6287
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2211
Odp: Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem
« Odpowiedź #24 dnia: 09 Sierpnia 2023, 21:18:57 »
Po pierwsze proponuję zostawić obecne polubienia jako subiektywną reputację. Dodatkowo proponowałbym (obiektywny) drugi rodzaj reputacji oparty o ilość zaakceptowanych PR na repozytoria - zastąpiłoby to aktualne rangi. Oczywiście do tego trzeba by było ustalić mnożniki, żeby było sprawiedliwie. Wagi trzeba by było odpowiednio zbilansować, żeby były adekwatne do nakładu włożonej pracy w daną treść.
« Ostatnia zmiana: 09 Sierpnia 2023, 21:22:37 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Odp: Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem
« Odpowiedź #25 dnia: 09 Sierpnia 2023, 22:29:48 »
Bla bla bla, bla bla bla i tak dalej. Już nie raz o tym pisałem poza forum. Aż zaczynam żałować decyzji gdy wykorzystując zmiany w exe zacząłem rozbijać duże wagowo modele na klocki, cele były dwa: łatwiejsze wprowadzanie poprawek i zmniejszenie chociaż trochę wagi repo. Poszło to w stronę której nie planowałem, więc sorry, mój czas jest zbyt cenny żebym do testowania czegokolwiek spędzał więcej czasu na ściąganie plików z repo. Dawać do testu dodatki już w binarce to może nagle cudownie to wszystko ruszy. Zniesiono limit w TD, pach, pierwszy z brzegu wątek - zwykły Kowalski nie potrafi uruchomić dodatku.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6287
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2211
Odp: Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem
« Odpowiedź #26 dnia: 09 Sierpnia 2023, 22:35:28 »
W t3d łatwiej wyśledzić problemy (źle dobrane min i max distance itp.) których w binarce gołym okiem namierzyć nie da się. W związku z tym gdzieś na forum padła propozycja, żeby autorzy dodatku robili paczki wsporcze z częściami składowymi, które są już na repo. Oczywiście to ma sens przy świeżych wrzutkach do testu.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Odp: Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem
« Odpowiedź #27 dnia: 09 Sierpnia 2023, 22:37:30 »
Niech będzie e3d dołączone do każdej paczki w teście. Pobieranie z łapy to nieporozumienie, a jak zaraz ileś tam osób będzie pobierać repo żeby łatwo testować to z serwera zostanie kupka popiołu.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Kalikowsky

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 117
  • Citizen.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 61
Odp: Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem
« Odpowiedź #28 dnia: 09 Sierpnia 2023, 23:37:15 »
Miło słyszeć, ze istnieje kilka pomysłów na poprawę obecnej sytuacji. Czytam dyskusję, i tak naprawdę każda „strona” ma sporo racji. Ja jednakże dla dopełnienia prosiłbym o zwrócenie szczególnej uwagi na dodatkowy aspekt - userów, naszych użytkowników docelowych.

Wiemy jak wyglądają testy dodatków, wiemy jaki jest ogólny poziom wiedzy userów o działaniu symulatora. Większość musi mieć wszystko na „gotowe”, inaczej rozpoczynają się zgłoszenia o problemach etc., które tylko niepotrzebnie rozpraszają twórców. 

Nie mam żadnego stanowiska w tej sprawie, nie czuję się na tyle doświadczony. Proszę was jednakże, żebyście pamiętali o użytkowniku końcowym.

Wiemy co znajduje się w działach zamkniętych, są one po części ogromnym archiwum. Wydaje mi się, że zacząć powinnismy od scalenia działów niepublicznych do jednego. Potem można rozpocząć ich przysłowiowe czyszczenie, żeby dodatki, które już dawno nie działają / nie będą działać przy obecnych paczkach, zarchiwizować oraz odpowiednio oznaczyć. 
« Ostatnia zmiana: 10 Sierpnia 2023, 01:45:53 wysłana przez Kalikowsky »

Offline tor424

  • Wiadomości: 129
  • Spokojny człowiek
    • Zobacz profil
    • Wielkopolska galeria kolejowa.
  • Otrzymane polubienia: 70
Odp: Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem
« Odpowiedź #29 dnia: 10 Sierpnia 2023, 12:47:14 »
Należy iść z duchem czasu i stworzyć oficjalnego discorda, gdzie byłaby administracja, wytypowani moderatorzy do zarządzania treścią na discordzie, a developerzy tak samo jak i w tamtym projekcie będą mieli wyróżnienie w postaci rangi na forum czy discordzie. Tam też każdy robi za darmo bo to projekt open source darmowy. Jedyną nagrodą jest wyróżnienie rangą na discordzie bo na foorum trzeba się mocno postarać i wpis do autorów. Przecież discord dzisiaj to najpopularniejszy środek komunikacji, niż jakiś mattermost czy irc.

No ale co to ma dać, co to zmienia? Discord nie jest czytelny do takich rzeczy i szczerze nie wiem po co by był. Ot kolejna platforma, gdzie trzeba by było śledzić, by przypadkiem czegoś nie przegapić.

Taka ciekawostka z takiej innej gierki - Simrail. Oni mają forum, Discorda i FB. Jak zaczęli pokazywać nowości tylko na Discordzie i FB to widziałem głosy niezadowolenia na forum czemu te wiadomości się tam nie pojawiały. Od tego jest właśnie forum - jedno miejsce do dyskusji i publikacji, a reszta jak np. FB to tylko dodatki informacyjne pokazujące to co jest dostępne na forum, nie na odwrót.

Absolutnie nie chodzi mi, aby zastąpić forum discordem. Bardziej mam na myśli, że był taki luźny chat na mattermost, który został zamknięty przez spiny. W dodatku projekt, który wskazałem jeśli chodzi o dyskusje to używa głównie discorda - Forum służy do poradników, pytań, ogłoszeń, nowości itp. Discord również ma kanały z pomocą techniczną itd.

Można pogodzić forum z discordem. Chyba MaSzyna powinna celować w młodych bo SimRaila ma kto rozwijać, a tutaj nie ma nieemalże nikogo. Przyszłość tego projektu skupia się na zachęcaniu nowych i młodych osób do rozwijania go. Wiem, że to tworzono jako grupka pasjonatów, ale czasy się zmieniają niestety i należy iść z duchem czasu i postępami. Jeśli ktoś nie lubi nowinek to zawsze może pozostać przy forum
Pasjonat elektroniki, informatyki i programowania - C++,C#,Lua i reverse engineering