Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - CX MANIAK

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Odp: l053 - zalesianie
« dnia: 31 Marca 2021, 09:59:58 »
Panowie drodzy. Ja jestem technikiem transportu kolejowego i wiem co robię. Linia jest na 60 km/h - na dodatek towarowa. To nie jest żadna magistrala ani nic. Spokojnie ale tylko ten odcinek będzie tak zarośnięty. Stacja to samo - również jest mocniej zarośnięta bo jest typowo w lesie. Co do całej linii pasażerskiej to spokojnie, tam będą zdecydowanie inne warunki. Na pewno nie będzie trawy tak blisko torów itd. Naprawdę wiem co robię.
Zresztą lepiej trochę zieleni więcej, niż za mało i pustynię pozostawić.
Pierwsze lepsze zdjęcie z internetu i gdzie tam te "15 metrów". Na kolei jeśli coś musi być to nie znaczy, że jest. Sam jestem naocznym świadkiem linii, która wygląda tak samo jak mój wyczyn i pociągi jeżdżą jak szalone. 

2
Na warsztacie / Raportowanie błędów
« dnia: 13 Lutego 2021, 18:57:53 »
W dzisiejszym exeku dodałem bibliotekę do zgłaszania błędów.

Do działania tej funkcji potrzebny jest dodatkowy folder crashdumps. Będzie dołączony do następnej paczki, ale do testów można pobrać go już teraz:
dla 32bit: https://eu07.pl/userfiles/22158/crashdumps86.zip
dla 64bit: https://eu07.pl/userfiles/22158/crashdumps64.zip

Po wystąpieniu crasha przy następnym uruchomieniu pojawi się pytanie czy przesłać raport. Można tam zaznaczyć checkbox o automatycznym wysyłaniu, i wtedy dalsze crashdumpy będą wysyłać się automatycznie bez pytania. Żeby ponownie wyłączyć automatyczne wysyłanie należy skasować plik crashdumps/autoupload_enabled.conf

Przesyłane crashdumpy przetwarzane są w usłudze https://backtrace.io/, w której dostaliśmy darmową taryfę jako projekt open source.
Deweloperów których chcą uzyskać dostęp do panelu z listą crashy proszę o kontakt na PW.

3
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 09 Grudnia 2020, 22:30:00 »
Wersja zaktualizowana pod nowe PC: https://eu07.pl/userfiles/7546/calkowo_v2_20201206.zip (249 MB)
Zmiany:
  • pod Orzechowem wyrosła kopalnia piachu z bocznicą ...
  • ... i w związku z tym doszły też dwie misje do i z kopalni
  • z nieba spadł nowy przystanek osobowy Nowiny wraz z towarzyszącą zabudową (między Janiszewem a Orzechowem)
  • pogoda w scenerii, niczym kobieta, jest teraz zmienną (losowo; na razie bez mgły)
  • składy dostosowane są do nowej paczki
  • zmieniłem system pojawiania się pasażerów na peronach na bardziej uniwersalny (dla widza niewiele to zmienia, ale mi ułatwia życie i zmniejsza liczbę plików)

Niestety nie zdążyłem zaktualizować dokumentacji, niektórych opisów misji i przejrzeć, czy wszystko działa i jest OK, ale to najwyżej wyjdzie w praniu.

4
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 30 Listopada 2020, 19:54:24 »
Mam już podmienione pojazdy w swojej wersji, postaram się w tym tygodniu wrzucić poprawkę.

5
Na warsztacie / Mapka detali
« dnia: 26 Listopada 2020, 20:18:18 »
Normalmapka ze skalowaniem uv względem diffuse. Zastosowana jako nierówności łamiące kafla toru doświadczalnego odrobiną światłocienia. Można dać mnożnik w drugą stronę i zrobić wzorki nie do oddania na głównej normalmapie. Choć nie wiem jakie to może mieć zastosowanie w symulatorze pociągów. Główne zastosowanie, jakie przychodzi mi do głowy, to jakieś sploty materiału, pory skóry itp.
Może ktoś znaleźć/namalować ładniejszą normalmapę na ziemię. Fajnie też jakby dla podstawowych tex terenu ktoś materiały dostosował. A tymczasem niech sobie tu kiśnie. :)
https://eu07.pl/userfiles/23180/detailmap.7z

6
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 24 Listopada 2020, 20:13:35 »
Dokładnie taki był zamysł, jednak źle wyszło. Drogi już poprawione.

7
Na warsztacie / Obsługa OpenVR
« dnia: 20 Listopada 2020, 17:52:20 »
Pisałem w wątku o zmianach w exe, ale tam w gąszczu zmian może się zagubić więc zakładam oddzielny wątek dla widoczności i dyskusji o tej funkcji.

Ostatnio została uruchomiona w exe wstępna obsługa OpenVR. Żeby tego użyć potrzeba:
- posiadać headset działający w SteamVR

- pobrać najnowsze exe rozwojowe z mojego brancha
(https://dev.azure.com/milek7/maszyna/_build lub https://ci.appveyor.com/project/Milek7/maszyna/history, należy kliknąć najnowszy build z gałęzi sim i z zakładki Artifacts pobrać exe, oraz wypakować do katalogu shaders/ zawartość shaders.zip)

Cytuj
- do uruchomienia najnowszych exe potrzebny jest dodatkowy plik dll:
32bit: https://github.com/ValveSoftware/openvr/raw/0eb70325a4ea3edca2a0ff8aefa631f2529e6eb7/bin/win32/openvr_api.dll
64bit: https://github.com/ValveSoftware/openvr/raw/0eb70325a4ea3edca2a0ff8aefa631f2529e6eb7/bin/win64/openvr_api.dll

- oraz kolejny plik dll:
32bit: https://eu07.pl/userfiles/22158/glfw3_32.zip
64bit: https://eu07.pl/userfiles/22158/glfw3_64.zip

- wypakować dodatkowe pliki konfiguracyjne: http://mm.milek7.pl/files/3k7cjopr3idhbc1ipgygiwuwgy/public?h=zBxhvqvFgQcvemQLzRN1F-yXnau9RRh9WNsRJo7jK3I (należy wypakować do głównego katalogu symulatora, tak aby w folderze openvrconfig były pliki .json)

- w pliku ini dodać wpisy:
vr.backend openvr
vr.enabled yes

Obecnie obsługa kontrolerów jest na wstępnym etapie, działająca jako celowanie w elementy kabiny wskaźnikiem i wybieranie dwóch dostępnych akcji. Dla kontrolera Index Knuckles dołączone jest mapowanie pod przyciskami A/B, dla innych trzeba samemu zbindować te akcje (PrimaryAction oraz SecondaryAction) w menu SteamVR. Dodatkowe sposoby obsługi oraz możliwość obsługi pozostałych funkcji symulatora kontrolerem będzie dodana w przyszłości.

https://youtu.be/mntI7eARhuQ

8
Tabor kolejowy / Odp: Transformator przetwornicy w EU07 i uzwojenia obce
« dnia: 06 Listopada 2020, 08:59:13 »
Tak praktycznie podchodząc do tematu, jakie trafo od przetwornicy ma zadania?
Stabilizuje przetwornicę w stanach przejściowych które występują podczas wahania napięcia w sieci np. podczas odrywania się pantografu od tejże oraz podczas przejazdu przez izolatory sekcyjne. Gdy płynie tylko prąd stały transformator przedstawia sobą tylko niewielką rezystancję, czyli nic nie wnosi. Ogólnie chroni przetwornicę przed pracą generatorową jej własnego silnika podczas zaników napięcia w sieci, gdyż rozpędzony silnik przetwornicy z uzwojeniem szeregowo-obcym byłby wzbudzany z prądnicy. Transformator niestety nie pomoże lub pomoże słabo przy dłuższych zanikach np. spowodowanych przez samego maszynistę który np. wyłączając i ponownie włączając przetwornicę nie odczeka aż zaniknie ładowanie.
Cytuj
Kolejna sprawa to te wzbudzenia obce-jak każde z nich jest połączone odpowiednio z silnikiem i prądnicą oraz jak też wygląda uzależnienie jednego od drugiego i tak na koniec czy jest współpraca między RN i tymi uzwojeniami?
Podłączone jest tak, że szeregowy silnik WN jest odwzbudzany gdy "przysiądzie" napięcie na zaciskach wirnika prądnicy i odwrotnie, gdy jest za wysokie to silnik WN jest dowzbudzany, a więc jego obroty lecą w dół. Jeżeli jest za niskie napięcie na prądnicy - odwzbudzony silnik zwiększa obroty. Drugie uzwojenie obce jest skojarzone z prądem silnika WN. Jeżeli silnik jest obciążony, bo np. zwiększyło się obciążenie prądnicy przez włączenie sprężarki to płynie przez niego większy prąd (więcej prądu na jego własnym uzwojeniu szeregowym zmniejszy jego obroty, zwiększy się strumień magnetyczy jego stojana a zatem siła przeciwelektromotoryczna), który dodatkowo dowzbudza prądnicę i pomaga jej uzyskać odpowiednie napięcie. Elektroniczny regulator napięcia współpracuje tylko z uzwojeniem bocznikowym prądnicy. Ogólnie układ jest tak pomyślany, że przy założeniu sztywnego napięcia w sieci = 3kV w każdym miejscu i warunkach - regulator napięcia byłby zbędny, bo układ sam by się wyregulował.

9
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 31 Października 2020, 00:47:43 »
To już jest. W moich buildach do ini:
map.manualswitchcontrol yesi klikać na mapce.

10
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 23 Września 2020, 23:46:18 »
Żeby nie było, że nic się nie dzieje. Dzieje się cały czas i to dużo.. Od ostatniej relacji przybyła okolica Rakowa, masa terenu, poprawek i dokończone tory na Stalowni, jeszcze co prawda nie wypoziomowane ale to już kwesta paru chwil.

Aktualnie na Warsztacie jest dworzec główny, plan na niego jest taki, że będzie pomalowany praktycznie w całości w Substance Painterze, na maksymalnie dwóch teksturach. W międzyczasie wstawiam sygnalizacje i potrzebne wskaźniki, bramki itp. Po skończeniu dworca będzie trzeba jakoś powiesić drut. Potem wracam do Rakowa i biorę się za Komin-pack-2

11
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 30 Marca 2020, 22:00:02 »
Nowa wersja: https://eu07.pl/userfiles/7546/calkowo_v2_20200330.zip (247 MB)

Nie jest to wersja idealna, gdyż nie udało mi się wszystkiego poprawić, co chciałem, ale niewątpliwie jakiś krok naprzód jest. Paczka jest dostosowana do PC 20.01. Główne zmiany:
  • nowe misje:
    • CTLwegielA, CTLwegielB – pociągi towarowe CTL z Janiszewa do elektrowni w Macierzewie i z powrotem (dla zwolenników krótkiej jazdy, trwają maks. 1h 15')
    • kontenerA – nocny pociąg z terminalu kontenerowego do Macierzewa
    • osobA_jar_poranek – pierwszy pociąg osobowy z Janiszewa do Jarkawek, z wyjazdem z lokomotywowni
    • osobAB_poranek – pierwszy pociąg osobowy z Wilisia do Jarkawek i następnie do Janiszewa, z wyjazdem z torów postojowych
    • osobB_jar_poranek – pierwszy pociąg osobowy z Jarkawek do Janiszewa (fragment z misji AB_poranek)
  • dodanie kanałów radiotelefonicznych (3 – Janiszew, 6 – reszta scenerii)
  • dodanie zapowiedzi stacyjnych w Janiszewie, Macierzewie i Wilisiu
  • przeteksturowanie terenu na standardowy kafel 10x10
  • dodanie rozkładów jazdy dla części pociągów towarowych

12
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Lutego 2020, 20:00:09 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- zeby bylo tak jak bylo, dolaczony szader dla chmur, wierniej emulujacy modyfikacje oswietlenia wersji nieszaderowej. W zalaczniku dostosowany plik .mat oraz lekko zmodyfikowana bazowa tekstura chmur

- dobra zmiana, dolaczony kod obslugi trybu multiplayer z galazki Milka7. Konfiguracja rozgrywki odbywa sie na tych samych zasadach:
-- wpis w ini network.server tcp 0.0.0.0:port (gdzie port to np. 42424) powoduje uruchomienie symulatora w trybie serwera, komunikujacego sie na podanym porcie
-- wpis w ini network.client tcp X.Y.Z.W:port (gdzie X.Y.Z.W to adres IP dzialajacego serwera przyjmujacego polaczenia na podanym porcie) powoduje uruchomienie serwera w trybie klienta, laczacego sie z serwerem o podanym adresie

Nalezy zwrocic uwage ze plynnosc symulacji w trybie multiplayer (o ile mozna mowic tu o plynnosci) jest w duzej mierze uzalezniona od wydajnosci komputera pelniacego role serwera, i nie oczekiwac pod tym wzgledem zbyt wiele :v

13
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Listopada 2019, 01:56:14 »
Obawiam sie ze nic podejrzanego tam nie widze :<  Pozostaje miec nadzieje ze trafi mi sie gdzies ten blad i bede go mogl zdiagnozowac.

W miedzyczasie, w dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, prowdzone przez ai pojazdy zasilane przewodami WN nie powinny konczyc jazdy na pierwszym przystanku

- dobra zmiana, wsiadanie do (innego) pojazdu dostepne pod klawiszem F5 nie wymaga juz by pojazd ten mial ustawiona z gory obsade w pliku scn. Oznacza to m.in ze nie sa konieczne wpisy passenger dla wagonow osobowych by mozna sie bylo nimi przejechac (co potencjalnie moze lekko zwiekszyc wydajnosc), czy szamynstwa w stylu laczenia zestawow EZT lub siudemek wirtualnym mostkiem by dalo sie przejsc miedzy nimi.

14
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 06 Listopada 2019, 23:57:17 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, cienie w kabinie w wersji szaderowej nie powinny juz dostawac drgawek sw. Wita gdy pojazd nie znajduje sie blisko srodka ukladu wspolrzednych

- zeby bylo tak jak bylo, szaderowy renderer otrzymal obsluge parametru gfx.shadows.cab.range kontrolujacego rzucanie przez obiekty zewnetrzne cieni w kabinie

15
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Października 2019, 19:43:55 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, stan przelacznikow w kabinie powinien odzwierciedlac stan urzadzen na danym koncu pojazdu

- poprawki funkcjonowania rozbudowanego tempomatu autorstwa youBy

- maszyna stawia na jakosc, dodana przez youBy kalkulacja zuzycia paliwa w pojazdach z silnikiem diesla

- w ramach koncertu zyczen, przy zalaczonym trybie manewrowym czuwak nie zawraca dolnej czesci plecow maszyniscie

- w ramach koncertu zyczen, na bis, sklad prowadzony przez uzytkownika ma domyslnie zapalone koncowki zamiast zalozonych blach, o ile to mozliwe

16
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 27 Września 2019, 22:12:36 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, przygotowana przez youBy latka na wyliczanie podkucia kol

- poprawka, wyswietlanie doczepianych elementow powinno obejmowac rowniez nieskompilowane modele .t3d

17
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 02 Września 2019, 18:57:27 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, kalkulacja predkosci zderzen powinna byc taka sama bez wzgledu na orientacje pojazdu

- poprawka, usuniety potencjalny wysyp symulacji przy rozpinaniu puszpula

- eksperymentalnie, spadek cisnienia oleju jest teraz nieco szybszy

- dobra zmiana, diagnostyka zderzen obejmuje dodatkowo logowanie predkosci

- dobra zmiana, identyfikator czuwaka na panelu pomocnika miga, w celu poprawienia zauwazalnosci

- w ramach koncertu zyczen, na port uart wysylana jest dodatkowo informacja o aktywnej kabinie (6 bajt, 2 bit) oraz stan miernika niskiego napiecia (bajty 21-22). Uwaga: w zwiazu z ta zmiana parametr uarttune wymaga podawania dwoch dodatkowych zmiennych, konfigurujacych miernik niskiego napiecia na takich samych zasadach jak konfigurowane sa pozostale mierniki analogowe

- w ramach koncertu zyczen, na bis, skrypty pythona otrzymuja informacje z grupy diesel_param_ rowniez dla pojazdow z napedem spal-ele. W grupie tej podawany jest dodatkowy parametr, temperatura silnika dostepna pod kluczem engine_temp

18
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 17 Czerwca 2019, 01:55:56 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- w ramach koncertu zyczen, okno rozkladu F2 podaje informacje w lekko zwiezlejszej formie; dodatkowo minimalny dopuszczalny rozmiar panelu F2 w pionie zostal zredukowany.

- lekcje dla ai, ai zostalo dodatkowo przeszkolone w operowaniu nastawnikiem sepsobusow przez prof. youBy

- fajczymy intele, rysowanie cieni w kabinie moze opcjonalnie obejmowac cienie rzucane przez otoczenie pojazdu (slupy trakcji, drzewa, mijane sklady itp) Opcja aktywowana jest wpisem w pliku .ini gfx.shadows.cab.range X gdzie X to ~promien (w metrach) obszaru uwzglednianego przy rysowani cieni. Wartosc na poziomie 10-20 pozwala na uwzglednienie obiektow bezposrednio przy torach i jakosci porownywalnej z obecna, wartosc na poziomie 80-90 powinna objac praktycznie wszystko co ma szanse rzucac cien w kabinie, jednak tak jak w przypadku "glownych" cieni zwiekszenie obszaru wiaze sie to z utrata jakosci, dlatego wartosc dobrac trzeba sobie do osobistych preferencji.

19
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 06 Czerwca 2019, 00:43:54 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- funkcjonalnosc, panel f12 otrzymal nowa sekcje, w ktorej wyswietlany jest aktualny poziom zasilania wszystkich zdefiniowanych podstacji. Kolorami akcentowane sa podstacje obciazone ponizej bezpiecznego poziomu oraz wylaczone. Teoretycznie moze to ulatwic ocene stanu obciazenia sieci w czasie realizacji scenariusza.

- dobra zmiana, kolorowanie sieci trakcyjnej uzaleznione jest teraz od odrebnego przelacznika w nowej sekcji, i niezalezne od "glownego" przelacznika trybu debug.

20
Dobrze wiedziec ze dziala :>

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- funkcjonalnosc, przygotowane przez youBy dodatkowe opcje konfiguracyjne w pliku .fiz oraz elementy hamulca na potrzeby implementacji EW58. Szczegoly bedzie musial podac sam autor, bo ja nic z nich nie rozumiem :v

- funkcjonalnosc, interfejs uzytkownika wzbogacil sie o okienko informacji na temat scenariusza, dostepne pod klawiszem F3. W oknie tym podawane jest aktualne polecenie dla danego skladu oraz, opcjonalnie, ogolny opis misji dla danego skladu. Opis jest odpowiednikiem wpisu //$o z ktorego korzysta Rainsted i definiowany jest jako dodatkowa sekcja we wpisie trainset:
trainset
assignment
pl "zlecenie dla skladu, wyswietlone gdy ustawiony jest jezyk polski"
en "assignment for this consist, shown when language is set to english"
endassignment
endtrainset
(opis misji moze obejmowac rowniez wersje jezykowe inne niz pl i en; nie ma tez obowiazku podawania dla kazdego wpisu wersji pl i en, tutaj podane sa jako przyklad)

21
Na warsztacie / Odp: Linia053_Całkowo_zima
« dnia: 26 Stycznia 2019, 15:45:56 »
Czy chodzi o to? Powinno działać. Pozdrawiam.

https://eu07.pl/userfiles/24915/test-l053_calkowo_zima.7z

22
Chciałbym zaprezentować mini pulpit EU07 wykonany w skali 1:3. Powtarzające się wypowiedzi na temat pulpitu na wyjazdy służbowe lub pulpitów w zmniejszonej wersji zainspirowały mnie do wykonania tego projektu. Podjąłem wyzwanie wykonania zminiaturyzowanej wersji mobilnej.

Sercem pulpitu jest Pokeys 57U. Sterowanie standardowe powielające się w wielu projektach tj. enkodery, transoptory, PWM dlatego też nie będę wstawiać ponownie tych samych schematów.

Kilka spostrzeżeń dla konstruktorów pulpitów:
- enkoder enkoderowi nie równy (na schemacie rezystory podciągające do masy miały wartość 10k, w moim przypadku 4,7k)
- na tarcze enkodera (małych rozmiarów) nadaje się bardzo dobrze folia do drukarek
- dobrze zaprojektowana płytka PCB zmniejsza ilość przewodów, ułatwia zlokalizowanie usterki i ewentualną wymianę elementów wykonawczych
- jeśli coś nie działa prawidłowo a powinno, wyłącz program Pokeys (potrafi się gryźć z maszyną)
- podpisanie przewodów jest bardzo pomocne przy takiej ilości (dużo mniej szukania)
- przy małych pulpitach trzeba nauczyć się sporej cierpliwości (okazuje się, że ręka staje się za duża)

Filmik nagrany na szybko: https://youtu.be/K0-DlG0H6Rg

23
Publikacje / MaSzyna 19.01
« dnia: 20 Stycznia 2019, 23:50:24 »

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 19.01! Prezentuje stan prac nad Symulatorem na styczeń 2019 roku.
Jest to paczka całościowa na stan r3413.
Paczka zawiera dodatkowo eksperymentalny plik wykonywalny eu07_gl33.exe. EXE GL3.3 posiada wiele znanych błędów, proszę nie zgłaszać usterek dotyczących wyglądu graficznego, jedynie te z całkowitym zawieszeniem symulatora.



Osoby posiadające szybki upload i chcące wesprzeć nasz serwer, mogą pobrać paczkę bezpośrednio przez torrent celem seedowania.

24
Na warsztacie / ST44 Nowy model
« dnia: 10 Lipca 2018, 11:19:35 »
Cześć, wiele osób pytało na forum, jak i na maszynowym fanpagu, "co z gagarem" otóż prace posuwają się w miarę mojego czasu. Ile zostało do dokończenia? Według szacunków patrząc teraz, niewiele ale jednak potrzeba czasu. Jednakże informuję "oczekiwaczy" że nie porzuciłem projektu.
Na wstępie mogę tylko powiedzieć że projekt nie upadnie i nie zostanie porzucony, jak poprzednik to zrobił.  Jedyna prośba do was, fotografować wszystkie lokomotywy ST44/M62 które się da, oczywiście nie tylko na tekstury ale również wymiary i zdjęcia poszczególnych obiektów do wymodelowania takich jak:
Reflektory w zmodernizowanych ST44/M62. Proszę oczekiwaczy o nie zasypywanie wątku śmieciami, gdyż wątek ma charakter informacyjny, gdzie będę przekazywał postępy prac.

Na wstępie mogę powiedzieć, że dysponuję dodatkowo 2 kabinami do lokomotyw, Są to kabina zmodernizowana ST44 w zakładach Pesa Bydgoszcz oraz kabina M62 sprzed modernizacji. Lecz niestety że były wykonane na powstający model, bodajże w 2010 roku lub wcześniej, będzie trzeba je dostosować do panujących standardów. Czyli pomoc przy kabinach mile widziana.

Model lokomotywy jest oczywiście nowy i wymiarowy, wózki lokomotywy zostały wykonane od nowa przez świetnego modelarza @Chrzan za co bardzo mu dziękuje.
Z czasem będą pojawiały się tutaj screeny z dalszych prac, oczekiwaczy proszę o nie zasypywanie pytaniami "kiedy będzie"


Zmiany:
Cytuj
Ostatnim czasy @Stele poprawił wózek który wykonał @chrzan. Tekstura i wózek jest wykonany w jak najwyższej jakości (3D) zostały wykonane w programie, Substance Painter.
Dla ciekawskich wózek ma 24k poly.

EDIT: 5.11.2018
Żeby nikt nie myślał że projekt przepadł, jestem na etapie wdrażania poprawek i jak dobrze pójdzie, pudło trafi do szerszej publiczności "deweloperskiej" potem do testów w szerszym gronie, już pod koniec listopada. Obecnie zostało do zrobienia takie rzeczy jak: ustawić pivoty, hierarchię, układ mapowania i inne.

25
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- funkcjonalnosc, opracowany przez youby dodatkowy (5) proporcjonalny tryb pracy sprzegla dla pojazdow z silnikiem diesla

- rozbudowa edytora:
-- mozliwosc zmiany polozenia komorek pamieci (komorki wyswietlane sa gdy aktywny jest tryb debug)
-- drobna modyfikacja sterowania:
--- tryb obrotu obiektu wywolywany jest wcisnieciem klawisza Alt
--- zmiana pozycji obiektu domyslnie nie wplywa na jego polozenie w pionie; wyrownanie polozenia w pionie do wysokosci terenu ma miejsce przy wcisnietym klawiszu Ctrl
--- wcisniecie klawisza Ctrl podczas obrotu obiektu "zaokragla" aktualny kat do najblizszej wielokrotnosci 15 stopni

26
Przeciez ta funkcja byla juz przywrocona jakis czas temu (na tyle dawno ze zapomnialem dokladnie kiedy) Uzywanie odluzniacza (num4) w sytuacji gdy uzytkownik znajduje sie na zewnatrz pojazdu aktywuje luzowanie hamulca w najblizej polozonym pojezdzie nalezacym do prowadzonego skladu. Dla pelnego efektu trzeba klawisz troche przytrzymac.

(jesli dobrze pamietam podobnie dziala tez zmiana nastawy hamulca dla pojazdow w skladzie, jak rowniez przelaczenie dzialania hamulca w ogole, ktore znajduje sie pod Ctrl+Num4)

27
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 09 Kwietnia 2018, 23:03:01 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- funkcjonalnosc, dodana obsluga pompy oleju w lokomotywach spalinowych i spalinowo-elektrycznych.

-- stan pompy domyslnie przelaczany jest kombinacja shift+f
-- przelacznik stanu definiowany jest w pliku .mmd jako oilpump_sw:
-- wskazowka poziomu cisnienia definiowana jest w pliku .mmd jako oilpress:
-- dzwiek pracujacej pompy definiowany jest w sekcji sounds pliku .mmd jako oilpump:
-- metoda zalaczania definiowana jest w sekcji Cntrl. pliku .fiz jako OilStart (rozpoznawane wartosci to Manual i Automatic)
-- opcjonalnie minimalne cisnienie oleju przy ktorym uruchomi sie silnik definiowane jest w sekcji Engine: pliku .fiz jako OilMinPressure (podana wartosc odpowiada wymaganej wartosci cisnienia)
-- aktualna wartosc cisnienia oleju mozna sprawdzic na ekranie F1 w trybie debug, wpis OilP

- szamynstwo w ramach koncertu zyczen, poniewaz dzwiek ignition: odtwarzany jest teraz w momencie 'aktywacji' obwodu glownego, w pojazdach z napedem elektrycznym mozna go wykorzystac do tego wlasnie celu (wydawanie dzwieku zamkniecia wylacznika szybkiego)

28
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna vs TD2
« dnia: 07 Kwietnia 2018, 17:19:55 »
O nie, zupełnie się z tym nie zgadzam. Przyczyna jest prosta a Ty nie jesteś w stanie jej zrozumieć. Jesli kupisz gotowa plytke z jakąkolwiek grą, strzelanka, platformowa czy co tam lubisz, to mogę się zgodzić, to tylko gra. Niestety symulatory maszyna i td2 wzbudzają emocje bo WIELU Z NAS jest twórcami tych programów, dokładając cegiełki w postaci zdjec, tekstur, modeli, scenariuszu, dźwięków  po cale sceneria. I nie mam żadnych wątpliwości, że zespół dokladajacy swój kawałek życia dla symulatora, będzie miał emocjonalny stosunek do swojego dzieła. Byc może za krótko jesteś z nami aby zrozumieć tą zależność.

29
Sterowniki nvidii maja wbudowane 'miekkie' ograniczenie fps, bez sztywnej zabawy z vsync.

"przy 8 GB vramu" to chyba dowcip -- tego typu sprzet to doslownie mniej niz 3% populacji, i mowimy tu o populacji graczy: http://store.steampowered.com/hwsurvey/
Realia sa raczej na poziomie 2-4 gb przy czym w praktyce mozemy sie predzej spodziewac 1-2 gb niz 4.  I w takiej sytuacji reczna zabawa z zasobami sprawdza sie i jak najbardziej pomaga -- ja nie dodalem jej  dla jaj albo dlatego ze nie bylo nic ciekawszego nad czym moglbym spedzic czas, ale dlatego ze ludziom na slabszym sprzecie nie wyswietlaly sie z braku pamieci tekstury i/lub modele, i wprowadzenie recznej kontroli poprawilo sytuacje tam, gdzie sterowniki ktore teoretycznie powinny to wykonywac, w praktyce tego nie robily.

30
Publikacje / ET41-001
« dnia: 23 Stycznia 2018, 17:53:05 »
Witam!
Dziś z przyjemnością przedstawiam rodzynka kolejowego czyli ET41-001 w najnowszym malowaniu. Dodatek instaluje też poprawke modelu oraz innych tekstur.

Autor tekstury: @MR6
Przeróbka modelu: @matek123
Zdjęcia: @stele,sebol82,darek71wrc


Wersja tga: http://eu07.pl/userfiles/24487/ET41-001.rar

Życzę miłej jazdy!

Dodane do repozytorium. Rev 2170. @MR6

Strony: [1]