Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - CX MANIAK

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Odp: Sceneria Tomaszewo
« dnia: 12 Stycznia 2024, 22:42:01 »
@Artysta51 scenariusze to kwestia wtórna. Najpierw sceneria powinna być dopracowana + jakieś podstawowe scenariusze, tak jak na Wrzosach. Im mniej scenariuszy na początku tym większa szansa na sprawne wydanie scenerii.

2
Jednak zostanę z wami, wiec obecnie pracuję nad znakami kierunkowymi w stylu PRL-owskim.
https://sketchfab.com/3d-models/polski-znak-kierunku-i-miejscowosci-e-4-96b2adb29e19464bb9f26f7c0d73ab33

3
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytor Scenerii
« dnia: 30 Września 2023, 01:56:08 »
Work in progress. Tak, przez te lata nazbierało się trochę quirków w obsłudze plików inc czy materiałów, i sporo nie mam jeszcze uwzględnionych.
Fine tuning importu trochę potrwa. Mesh terenu merguję. Zieleninę wczytuję - jeszcze jako dziesiątki tys includów każdego krzaka.



Obiecany diagram koncepcyjny:


4
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 16 Sierpnia 2023, 16:23:58 »
Dzień dobry,
Misja towarowym do Olechowa zakończona powodzeniem. W wątku cisza, a od ostatniej wersji scenerii zdążyło wyjść kilka patchy i narobiły się braki w texturach. Z uwagi na to, że nie potrafię jeździć z różowymi wagonami pozamieniałem brakujący tabor na ten z wersji 23.07. Załączam poniżej dla tych, którzy nie mają czasu bawić się w takie zamiany, a chcą pośmigać po Kaliskiej. Po moich testach wszystko działa jak należy.

5
Forum / Odp: Sytuacja związana z Szogun Studio
« dnia: 20 Lutego 2023, 14:00:56 »
Cytuj
Życzono nam oczywiście jak najgorzej, a w momencie, kiedy produkcja się udała, poziom frustracji wzrósł do niespotykanej skali.

Opinia zwykłego szaraczka: To jest właśnie Drodzy Miłośnicy (wirtualnej) kolei główny problem komercyjnego projektu jakim jest SimRail. "Się udać" to może ciasto na Wielkanoc. W świecie biznesu, szczególnie tego wirtualnego, nic nie ma prawa się udać po miesiącu od wydania. Po prostu jest, a cała reszta zależy od ludzi.
Ta gra na razie jest w BARDZO wczesnym dostępie. Aż dziwne, że AŻ TAK wczesnym po tylu latach. Nie ma co ukrywać, że kompletnie zaoszczędzono na betatesterach. Po prostu nie ma tam takich osób. Zostało to, ku uciesze Mikoli zwalone na nich i na dobrą sprawę to oni w tym momencie tworzą tą grę. To jest jeden wielki poligon, a nie udana produkcja. Że się cokolwiek udało można będzie powiedzieć po roku, co najmniej. Każdy zdrowo myślący człowiek dobrze wie, że istnieje coś takiego jak efekt świeżości.

Rdzeń SimRail (jako produkt) jest tworzony przez ściśle określone grono ludzi w ramach SimRail S.A., zatrudnianych przez Pana @Szociu jako pracowników SimKol S.A.. Jako, że oba te podmioty to twory czysto biznesowe, nastawione są siłą rzeczy na zysk. Nie ma się co oszukiwać: widza ogólnokolejowa, ale w szczególności ta kolejowo-programistyczna w głównej mierze pochodzi z projektu otwartego zwanego MaSzyna. Do stwierdzenia tego faktu wystarczy tylko chwilę pomyśleć.
MaSzyna ma to do siebie, że tworzą ją różni ludzie, od wielu lat. Nigdy nie było ściśle określonego grona, a jak było (nazwijmy to samozwańcze) to działy się dziwne rzeczy (wczoraj sobie przeczytałem z ciekawości to co się działo w roku 2015). Niestety ludzie tak mają, czy to w piaskownicy, czy potem w jakiejkolwiek innej działalności życiowej, że jak nie są do czegoś przymuszani (przez różnego rodzaju czynniki) to albo działają bo chcą, albo w ogóle tego nie robią. Szczególnie jak zrobienie babki z piasku wymaga najpierw wykonania wiaderka.

W SimRail ludzie pracują, bo muszą. A jak nie chcą to po prostu się zwalniają (lub ich zwalniają), proste. Z tym, że teraz już muszą, bo produkcja ponoć "się udała", a jak jednak nie zechcą no to w tym momencie SimKol S.A. upada i koniec balu.
W MaSzynie ludzie pracują, bo chcą. A jak nie chcą to nie pracują, proste i nikt nie ma prawa mieć do nich pretensji.

Cytuj
Jako twórcy doskonale to rozumiemy i staramy się na nią obiektywnie reagować, naprawiać błędy w formie regularnych patch'y.

Różnica w obu projektach pociąga za sobą również sam ich odbiór. W SimRail klient ma prawo oczekiwać poprawki. Ma prawo domagać się tego czego chce i otrzymać odpowiedź zwrotną jeśli tak lub jeśli nie z powodem tej decyzji. W MaSzynie natomiast są twórcy, którzy robią coś, bo chcą. Nikt nie ma prawa czegokolwiek się domagać. Był swego czasu ściśle nieokreślony dziwny hejt na "oczekiwaczy". Osobiście bardzo by mi się podobało, gdyby ktoś czekał na to, co ja tworzę, bo chcę, skoro już postanowiłem powiedzieć o tym całemu światu*. Wystarczy się nie chwalić to i nie ma problemu. To się tyczy i projektów komercyjnych**.
Gracze to swego rodzaju czynna publiczność. I ta publiczność i ta może krzyczeć, ale ta pierwsza ma prawo domagać się zmian w scenariuszu i reakcji na te zachcianki. Ta druga nie ma, bo dostała bilety za darmo. Mam wrażenie, że częściowo tą metodę pracy z ludźmi w SimRail  zaczerpnięto właśnie z pracy przy projekcie MaSzyna. Naprawa błędów twardych (tak to nazwijmy) nie jest odpowiedzią na szeroko pojętą krytykę. Odpowiedzią na krytykę jest zawsze dialog, wyjaśnienie dlaczego tak, a nie inaczej i co można zmienić lub poprawić. Chociażby prosty przykład. Zmiana modelu zboża. Głosowanie. Wersja A, wersja B. Proste i klarowne.

* Dlatego na zakończenie, pomijając temat, PROPONUJĘ wydać paczę całościową Z TYMI ZMIANAMI O KTÓRYCH JUŻ POINFORMOWANO na FB (lub jako małą łatko-dodajkę, bo tu chyba by chodziło tylko o model ST44), a potem zastanowić się. Poinformować na FB o dłużej przerwie, usiąść i się zastanowić***. Może wyjście szerzej, poza to forum byłoby jakimś lekarstwem. Wszak chociażby profil na FB przy projekcie otwartym nie musi być tylko i wyłącznie reklamówką samych nowości. Tylko trzeba chcieć.
** Choćby zrobiono tak z EP08 w SimRail. Tylko wcześniej zostało to zniszczone domysłami o EN57. W SimRail możemy to określić jako chwyt marketingowy. Ale w MaSzynie jest było i będzie to zbędne.
*** A usiąść i się zastanowić to proponuje wszystkim. To tylko i wyłącznie są programy komputerowe. No chyba, że ktoś ma presje biznesową...

6
Na warsztacie / Odp: Pomysły na rozwój exe
« dnia: 28 Stycznia 2023, 17:37:30 »
System dynamicznie generowanych ostrzeżeń dla szlaków. Raz jedziemy i tu będzie zwolnienie, innym razem tam, a innym razem opuszczenie pantografów. Brzmi ambitnie ale byłoby zaje...ekhem fajne.
Zupełnie oderwany od rzeczywistości bajer. Jadąc daną linia maszynista ma mieć znajomość szlaku, a ty chcesz zgadywankę co za następnym łukiem nowego nas czeka.

7
Na warsztacie / Pomysły na rozwój exe
« dnia: 27 Stycznia 2023, 22:37:10 »
Ogłoszenie: Jeśli umiesz programować w C++, masz dużo wolnego czasu i chciałbyś pomóc w refactoringu kodu MaSzyny, napisz do mnie PW. Każdy, kto potrafi pomóc jest mile widziany!


Cześć. Jako że ostatnio programistów exe jest jak na lekarstwo, a ostatnio udało mi się skompilować exe do generowania mmd do generatora paczki, pomyślałem, że fajnie by było trochę kodu tam też naskrobać. Przedstawiam więc listę moich pomysłów, które chciałbym zrealizować w bliżej lub dalej nieokreślonym czasie. Niektóre to surrealistyczne porywanie się z motyką na słońce - na pewno nie dam rady zrobić ich na początku.
Od razu zaznaczam, że strony stricte renderera nie chcę tykać - żadne nowe algorytmy renderowania, generowanie kropel na szybie czy inne graficzne wodotryski to stanowczo za dużo czytania dla mnie i nie chcę tego implementować. Przynajmniej nie w najbliższym lub bliżej nieokreślonym czasie.

Jak chcecie, dajcie znać które z tych pomysłów są najbardziej oczekiwane, to może posortuję według priorytetu.
- Oddzielne dźwięki zewnętrzne i wewnętrzne @Miłosz Dorsz
- Możliwość płynnej regulacji położenia elementów sterowanych universalami (okna, drzwi, rolety itp.) @Irek_Wd
- Zmiany na szeroką skalę w edytorze scenerii:
  - Podświetlanie obecnie zaznaczonego obiektu.
  - Poruszanie obiektami w zależności od klikniętego miejsca (lekkie muśnięcie nie powoduje, że obiekt "skacze").
  - Pędzel do malowania obiektami z puli @Kolej w Polsce
  - Jakiś interfejs z guzikami zapisz itd. wraz z informacjami "zapisano" itp.
  - Autozapis z możliwością ustawienia interwału między zapisami sygnowanymi datą i godziną w nazwie pliku @Toprus
  - Możliwość wstawiania obiektów z losowym obrotem.
  - Wstawianie includów zamiast node model.
  - Podgląd punktów końcowych zaznaczonego toru @matek123
- Zwiększenie stabilności multiplayera @Darriio100
- Inne dźwięki poruszania się po mostach/tunelach/itp.
- Naprawa dźwięku turbiny dla spal-ele @mareczek
- Rozdzielenie drzwi z wirtualnie jednych na człon do faktycznej liczby, aby urealnić ciepły guzik, a także umożliwić uruchomienie obu drzwi w np. wagonach 111Ainw @mikolzmalopolski
- Oddzielenie suwaka opadów i zachmurzenia (faktyczne opady = opady * zachmurzenie, ilość słońca = 1 - zachmurzenie, itd itp).
- Sieć trakcyjna na geometrii a nie na node::lines, bo to nie jest 2005 rok.
- Opcja losowania dźwięków przy każdym odtworzeniu, a nie raz na symulację.
- Seedowanie losowych np. syren i buczków do drzwi z tym samym ziarnem na całą jednostkę, i być może każdy egzemplarz z tym samym ziarnem (generowanym na podstawie nazwy tekstury?)

Duże projekty, które mogą okazać się zbyt ciężkie do zrobienia dla mnie w pojedynkę póki co:
- Dynamiczne generowanie krzyżownic. Coś co jest na granicy, bo jest to bardzo ciężkie do zrobienia, ale da bardzo duży krok w stronę realizmu w symulatorze.
- Dynamiczne "losowania" graficzne np. w kwestii kiwania się pojazdów czy wysokości podsypki @Balaclava
- Bardziej rozbudowane graficznie warunki pogodowe (tęcza, burza).
- Przebudowa generowania tablic kierunkowych i wbudowanie bezpośrednio w exe @mikolzmalopolski
- Przebudowa systemu obsad i układu kabin:
  - Dowolna liczba pomieszczeń na pojazd zamiast 3 - kabina A, maszynownia, kabina B.
  - Jakaś graficzna reprezentacja tego, coś na wzór Consist Monitora(?) w MSTS/Open Rails, z wyszczególnionymi pomieszczeniami, i możliwością przejścia. Plus zaznaczenie gdzie jest aktywne AI, jaka kabina jest aktywna itp. A kliknięcie na konkretne pomieszczenie może nas tam przenosić. To można zrobić na początku.
  - Możliwość ustawienia kilku pojazdów z obsadą headdriver w jednym składzie - wówczas do każdego niewybranego wchodzi AI, i działa jako popych.

Jak coś mi się jeszcze nawinie, zedytuję tego posta. Zapraszam do składania propozycji!

I tak, skończy się jak z lua

8
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 20 Listopada 2022, 19:18:33 »
Tl;dr:

Nagłe zakończenie projektu, wydanie stanu aktualnego tak jak jest, archiwizacja plików źródłowych, pożegnanie. Wszelkie informacje dotyczące paczki, instrukcje obsługi, znane błędy na dole, a poniżej lektura wyjaśniająca o co chodzi.

Lektura:

Decyzja jest pokierowania sytuacją panującą w społeczności symulatora. Brak perspektyw jego rozwoju, ilość dodatkowych prac jakie trzeba wykonać żeby dany projekt móc dalej go prowadzić, ograniczenia symulatora ale przede wszystkim - oporność części zespołu przed zmianami połączona z wrogością. W takich warunkach nie da się pracować. Brakuje wielu podstawowych elementów, wielu funkcjonalności, obecnie nie ma nawet jednej osoby która regularnie by rozwijała *.exe symulatora. Wewnętrzne podziały i błędnie zdefiniowane kierunki rozwoju, braki standardów; te problemy już kilka lat temu doprowadziły do znacznego zahamowania prac nad symulatorem, i wielokrotnie przyczyniały się do odejść wielu osób na przestrzeni kilkunastu lat. Tabor jest priorytetowany ponad scenerie. Braki nawet cienia chęci do pomocy nie tylko nad samymi sceneriami, ale też narzędziami do ich tworzenia powoduje, że te wychodzą raz na kilka lat, albo mają pełno mankamentów - począwszy od już układu torowego. O krzywych przejściowych i profilu pionowym mogliście nigdy nie słyszeć, ale na udostępnionych fragmentach będziecie mieli okazję się przekonać jak bardzo istotne są to elementy. A takich braków jest znacznie, znacznie więcej, w każdym "aspekcie" scenerii.
Próbowaliśmy coś w tym zmienić. Przygotowane zostało kilka poradników, kilkaset kilometrów scenerii, kilkaset modeli. Mimo to ani pomocy, ani aprobaty brak - nasze działania są marginalizowane, traktowane lekceważąco, krytykowane. Albo sytuacja jest tak jak kilka lat temu odwracana ogonem - to my spowalniamy rozwój, latami budujemy scenerie, i mamy czelność chcieć coś zmieniać. Na tym toksycznie konserwatywnym podejściu nie jest możliwe przeprowadzenie istotnych zmian. Kilka lat temu potraktowany w podobny sposób został Ra - odsuwanie się od jego osoby na przestrzenia lat doprowadziło do "konieczności" zastąpienia Rainsteda Starterem, ponieważ "nie dało się" wprowadzić istotnych funkcjonalności. Jest to fakt. Ale można było inaczej. Dokładnie tak samo jest w tej chwili i naszym przypadku.
Gdyby na racjonalnych argumentach i debatach się kończyło, to by się to inaczej potoczyło. Jednak zachowania poszczególnych osób są po prostu kuriozalne i nie do zaakceptowania. W 12 miesięcy jak bardzo się zmotywowałam do pracy, tak w 12 miesięcy rozwijanie symulatora zostało mi po prostu obrzydzone. Począwszy od krytykowania tego, że miałam "czelność" wyrażać opinię na temat innych projektów, poprzez marginalizowanie prowadzonych przeze mnie prac do "jakiejś tam kolejnej scenerii, boże, ta znowu o tej srakopiance", kończąc wyzywaniu mnie, czy nawet podważaniu tego czy w ogóle jestem kobietą w odpowiedzi na moje bronienie się.
I tak - mogłabym się tym nie przejmować i robić swoje w zaciszu. Lecz prędzej czy później takie dyskusje i tak zostałby przeprowadzone, ale już w momencie gdy projekty miałyby być wydawane, a zmiany wprowadzone. Już samo to, że w moim czy innych osób kierunku kierowane były słowa "Gówniarze, szczyle"... Doskonale prezentuje to sytuacja z ST44. Ostatnie kilka lat model tworzony był tak, że większość informacji jakie były publikowane to, że albo jest on tworzony od nowa, albo trzeba zrobić coś inaczej. Kolejne lata mijają a jedyne co słychać, to kłótnie o losowe kwestie na mm, oraz że każdy poświęca swój własny czas. Co ważne, pojawia się stwierdzenie, że każdy w swoim wolnym czasie dokłada własną cegiełkę do symulatora. W końcu gdy model zostaje sprowadzony z innego źródła, to dosłownie wybija szambo. Model jest krytykowany, autor jest krytykowany, osoby odpowiedzialne za sprowadzanie modelu do symulatora są wyzywane, podejmowane są wszelkie próby zatrzymania modelu. To jak jest w końcu z tymi cegiełkami? Każdy może, czy tylko wieloletni męczennicy?

Tl;dr dla całej lekturki, skierowane głównie do osób odpowiedzialnych za całe zamieszanie:

To, że tworzysz od lat dla symulatora nie daje żadnego immunitetu ani nie sprawia, że twoje zdanie jest ważniejsze. Najważniejszy jest postęp, a zachowania takie jak przedstawione wyżej prowadzą jedynie do jego wyhamowania. Postępując w ten sposób w imię własnych racji i dobra szkodzicie całemu projektowi, i każdemu docelowemu użytkownikowi symulatora. W ten sposób nie zachowują się osoby w kwiecie wieku. Nie tędy droga. Takie zachowania prowadzą i będą nadal prowadzić jedynie do odejść kolejnych osób.

Autorka posta nie zamierza brać udziału w dalszej dyskusji wynikającej z powyższego tekstu. Jedyne odpowiedzi jakich będę udzielać, to te bezpośrednio dotyczące scenerii bądź innych projektów.

Projekt, informacje z nim związane, oraz link do pobrania można znaleźć w pierwszym poście!

9
Na warsztacie / Moje ostateczne stanowisko
« dnia: 31 Października 2022, 06:57:10 »
Hej ze względu na wczorajszą guanoburzę jaka miała miejsce na mm oraz pomówienia i żenujący wręcz poziom dyskusjii użytkownika, który sam jest hipokrytą i ma problemy ze sobą, które rozładowuje na klawiaturze zostałem zmuszony do przedstawienia swojego ostatecznego stanowiska dotyczącego zaczętych przeze mnie projektów. Wygląda ono następująco iż robię to co chcę i kiedy chcę. Nigdzie nie podawałem terminu, a jeśli to zrobiłem, to przepraszam byłem w błędzie. Nie mam z nikim ani umowy spisanej, ani tym bardziej czegoś co mnie wiąże bym zrobił to w danym czasie. By była jasność w takiej sytuacji mogę to nawet i 10 lat robić jak słusznie wczoraj wytknął @SQT a wam nic do tego. Zostało mnie wczoraj wytknięte również że rzekomo chciałem się pochwalić tym co robię i temu robię screeny co jest kompletną bzdurą bo nie zależy mnie na atencjii i jakimś poklasku to już mam dawno za sobą. Wielu z was się wydaje, że mnie znacie i wiecie to czy tamto, ale prawda jest zupełnie innna. Jednak zmęczyło mnie już pisanie jak jest i co się zmienia bo wy i tak wiecie lepiej niż ja sam. Screeny nie mają na celu pokazać patrzcie co mam a wy mieć nie będziecie, tylko patrzcie tak wygląda na daną chwilę ten projekt. Obecnie na głowie mam coś znaczniej ważniejszego niż modele temu czas jaki na to mogę poświecić jest znikomy i potrwa to jeszcze trochę. Miałem czas i chęci to robiłem i pewnie robić nadal będę jak się pojawi ku temu okazja i większa ilość czasu. Zarzucane mnie było nie raz kiszenie dodatków co jest z perspektywy czasu dość zabawne bo po dokładnym objaśneniu sytuacjii wysłałem do skończenia E189, husarzą i kilka innych rzeczy o których nie macie pojęcia a są one w paczce i cieszą oko lub w czasie nieokreślnym się tam niebawem pojawią. Długi czas się upierałem by tego nie dawać, bo nie ma kabiny i to był błąd który po objaśneniu zrozumiałem, bo zawsze to można wydać jako pojazd sterowany przez komputer a kabine zrobić póżniej.

10
Na warsztacie / Odp: Kabina EP09-012 z ETCS/ERTMS
« dnia: 29 Października 2022, 23:50:20 »
Dobry Wieczór, wrzucam dzisiejszy wynik prac nad prawą stroną pulpitu ;P
Dajcie znać jak wam się podoba.

11
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 19 Maja 2022, 01:00:45 »
siema gurkuf narobiłam, niech zyje nmt1

Teren leży dla całej 99 + tyle ile widać w każdą stronę z Chabówki. Teraz pracę skupią się na dostosowywaniu terenu pod tory, bo to właśnie ten odcinek pójdzie jako pierwszy na odstrzał. W międzyczasie w tle zaciągają się kolejne kwadraty z geoportalu, i tworzą się kolejne gigabajty fragmenty terenu.

ps. Gorące podziękowania dla jana i jubaja za wyregulowanie rozpracowanie drawdistance, zapakowanie sterowania nim pod suwaczek pod F12, oraz korektę mgły

13
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 11 Kwietnia 2022, 15:50:51 »
Projekt żyje, nie był to jakiś zaawansowany pryma aprilisowy żart, jak ten z Bieszczadami (chociaż, czy tamten aby napewno też był?). Zakończyły się prace torowe. Ułożone i wyprofilowane są tory w całości od Krakowa Płaszowa do Zakopanego. Obecnie siły wkładam w teren, nad którym przewiduję, iż prace zajmą około 2-3 miesięcy. Udało się wypracować już w miarę działającą metodę i sposoby pracy z danymi NMT. Duże trudności sprawiają jedynie spasowywanie terenu z torami, i niwelowanie lewitujących torów. Jak się uda to przeskoczyć, to będzie z górki (dosłownie) :). Poniżej screeny z terenem z odcinka Zakopane - Sieniawa.

14
Na warsztacie / Odp: Nowe dymy (do pobrania)!
« dnia: 24 Marca 2022, 19:57:54 »
Aktualizacja - dość dużo poprawek, przede wszystkim zrobione lepsze dymy do lok. 6Dg/ST45 itd. Link ten sam.

15
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 16 Marca 2022, 21:19:13 »
Aby stwierdzić, że będzie "najczęściej uczęszczana" najpierw musimy poznać scenariusze, których jeszcze nie ma...

16
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 04 Marca 2022, 18:49:35 »
Trzeba zainwestować w lepszy sprzęt. Symulator nie będzie stał w miejscu, a scenerie nie będę specjalnie odchudzane, tylko ze względu na to, że kilka użytkowników ma słabszy sprzęt. Sama nie mam żadnego potwora, a 8 letni laptop z dosyć mocno wysłużonym HDD, i nie uważam się za osobę która powinna zrzucać winę na autorów czegokolwiek, z czym mój komputer ma problem, bo jest to oczywiste. Do paczki ze scenerią (tej z pierwszego postu co była przynajmniej, do najnowszej nie zaglądałam) jest dołączone readme ze wskazówkami co można ze scenerią zrobić we własnym zakresie, aby przyspieszyć jej działanie na gorszym sprzęcie.

18
Na warsztacie / D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 15 Lutego 2022, 13:43:07 »
Projekt i informacje z nim związane:

Z dniem 20.11.2022 projekt zatrzymał się na następującym stadium:

D29-91 (odcinek Kraków Zabłocie - Kraków Prokocim Osobowy) - Geometria pozioma, geometria pionowa;
D29-94 (odcinek Kraków Płaszów - Podbory Skawińskie) - Geometria pozioma, geometria pionowa;
D29-97 - Geometria pozioma, geometria pionowa;
D29-117 (odcinek Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona - Kalwaria Zebrzydowska) - Geometria pozioma, geometria pionowa
D29-98 - Geometria pozioma, geometria pionowa, wskaźniki, profile, teren, usrk;
D29-104 (odcinek Chabówka - Rabka Zdrój) - Geometria pozioma, geometria pionowa, profile, teren, wskaźniki, usrk;
D29-99 - Geometria pozioma, geometria pionowa, profile, teren, wskaźniki, usrk, sieć trakcyjna (odcinek Zakopane - Sieniawa, jedynie prowadzenie przewodu jezdnego oraz konstrukcje wsporcze);

Do paczki dołączone zostają dwa scenariusze dotychczas wykorzystywane przez autorów do testów - "Tatry - scenariusz demonstracyjny", oraz "Tatry - scenariusz deweloperski". Scenariusz demonstracyjny pozwala na przejechanie odcinka z Suchej Beskidzkiej do Zakopanego pociągiem 13413 "Tatry" z rozkładu 2011/2012, oraz pociągiem powrotnym (przesiadka na jedną z lokomotyw odstawioną na Spyrkówce w Zakopanem). Istnieje również możliwość przejażdżki osobowym 22120 w odwrotnej relacji. W plikach znajdują się również rozkłady dla innych pociągów - mądre głowy sobie skleją. Koniecznie należy nadmienić - brak jest eventów sterujących, przebiegi należy nastawiać sobie ręcznie pod klawiszem Tab (render pełny).Scenariusz deweloperski zawiera tylko jeden skład bez rozkładów. Wszystkie pliki są odpowiednio ponazywane i posegregowane, zwłaszcza w folderze /scenery. Dotyczy to również zestawu plików źródłowych, który zostanie wydany osobie, która byłaby zainteresowana ewentualnym dalszym rozwijaniem projektu. Powinno to w znaczący sposób zachęcić do pracy, gdyż myślę, że nawet osoba nie znająca struktury symulatora prędko byłaby się wstanie połapać co jest czym :).
W paczce znajduje się repack paczki sieci trakcyjnej autorstwa @bohunIC (oryginały wysięgników), @danniel (warianty wysięgników) oraz innych autorów (bramki, słupy, odłączniki, kotwy - autorów ciężko zidentyfikować). Paczka znajduje się w osobnych folderach "siec_trakcyjna_ph". Docelowo zestaw tych elementów, (po włączeniu w niego słupów, odłączników, naciągów, przewodów wzmacniajacych oraz LPNów), miał zostać opublikowany jako "placeholder" pod przyszłą publikację całkowicie nowej paczki sieci trakcyjnej, nad którą od roku pracę prowadzi @Blaclava, @JAN21, @KolejWPolsce, @Celuś. Paczkę tą cechować miało bezproblemowe pasowanie do siebie wszystkich elementów, brak wariantów łączonych (wszystko osobno, budowa z "klocków" - mniej plików), oraz w efekcie - możliwość banalnej wręcz podmiany w momencie wyjścia paczki pełnej. Nie wszystko jednak udało się z tego zakresu zrealizować. Pośród plików znaleźć można również pewne elementy z poprzedniej "próby" odtworzenia Zakopianki - mosty autorstwa @PEKAP i @Kolejarz.

Podziękowania:

Serdecznie dziękuję wszystkim którzy przez ostatnie 12 miesięcy pomagali w rozwoju projektu, począwszy od samego wprowadzenia mnie "w" Maszynę, po aktywną pomoc, poprzez testy. po dobre słowo. Dziękuję za mile spędzony czas i za wspólne rozwijanie symulatora. Nic ze sobą do grobu zabierać nie zamierzam, postaram się czynnie odpowiadać na pytania oraz nawet w pewnym stopniu wspomóc osoby zainteresowane ewentualnym rozwijaniem projektu. Sama jednak w opisanej wyżej sytuacji nie jestem w stanie dalej pracować (pełny opis sytuacji znajduje się w poście #22). Zatem z nazwiska i za co:

- @Ra - Wysłuchiwanie mojego ględzenia i rozwijanie edytora;
- @JAN21 - Wprowadzenie do symulatora, aktywna pomoc przy projekcie, pomoc merytoryczna przy tworzeniu poradników;
- @GOPdriver - Wprowadzenie do symulatora;
- @Toprus - Tony materiałów historyczno-fotograficznych, testy, aktywna pomoc przy projekcie;
- @Balaclava - Możliwość wspólnej pracy przy projekcie infrastruktrukturalnym, wielokrotne otwieranie oczu w kontekście Blendera, pomoc merytoryczna przy tworzeniu poradników;
- @Kolejarz - Tony materiałów historyczno-filmowych, setki zdjęć i pomiarów;
- @KolejWPolsce - Możliwość wspólnej pracy przy projekcie infrastrukturalnym;
- @youBy - Wysłuchiwanie mojego ględzenia, i wprowadzenie istotnych zmian w exe (widoczky :DDD), pomoc merytoryczna przy tworzeniu poradników;
- @Stele - Niby tylko, ale aż - wyciągnięcie z szafy karłów do Chabówky;

Changelog:
/20.11.2022/ - Wydanie scenerii w wersji pre-Alpha
/21.01.2023/ - Nowa paczka scenerii, poprawiono wpisy powodujące niezaczytywanie się modułów scenerii (domki, teren)



Disklejmery:

- Każdą kolejną paczkę należy instalować nadpisując pliki (chyba że przy wydaniu będzie napisane, że należy zrobić inaczej
- Przed instalacją każdej nowej paczki scenerii należy usunąć wszystkie pliki sbt, aby nic podczas wypakowywania dołączonych do paczki ich nowych wersji się nie pomieszało!
- Przed instalacją każdej nowej poprawki scenerii (do nich nie są dołączane pliki *.sbt) należy usunąć wszystkie pliki sbt, aby mogły się one wygenerować na nowo!
- Sceneria jest ciężka, a wczytywanie zwłaszcza na słabym sprzęcie zajmuje długo. Czas ładowania, zwłaszcza przy pierwszym uruchomieniu, jest bardzo długi i wymaga zmiany pory roku na wiosnę lub ustawienia skalowania tekstur na 512. Po pierwszym załadowaniu można wrócić do dowolnej pory roku lub przywrócenia skalowania do poprzedniej wartości.

Peace.

19
Na warsztacie / Bałtyk - SKM - Multi
« dnia: 06 Lutego 2022, 14:21:33 »
W załączeniu przesyłam Bałtyk SKM 2 przystosowany do SCS-1 autorstwa Paula. Jest to program umożliwiający sterowanie ruchem zewnętrznym. Link do pobrania wersji 2021 prosto od Paula: https://isdr.pl/index.php/topic,565.msg8742.html.

Autor pulpitu: Emik z TD2
Poprawki pulpitu, dostosowanie scenerii: ja

Aktualizacja paczki - 12.02.2022 23:45


Co można:
- puścić skład AKŁ do Alakowic, a po manewrach wrócić nim bez rozkładu
- puścić skład 2xEN96 do Plaży (nie chce się obracać na powrót)
- wypuścić siódemkę z krytymi do Alakowic
- przyjąć i dowolnie wypuścić pociąg CTL
- przemanewrować ST45 w Bałtyku, wypuścić ją na szlak
- przyjąć i wyprawić pociągi od stony Chojnic (Alakowice) i Wejherowa (Bałtyk) - pociągi przyjeżdżają co 5 minut z opóźnieniem losowym do 3 minut
- po ręcznym uruchomieniu spotów z żeberka w Bałtyku można nimi manewrować i pojechać
- usunąć wszystkie składy i poustawiać je po swojemu


Jak uruchomić
Jednorazowo wykonujemy kroki:
0a. Wypakować paczkę "multi" do głównego folderu maszyny
0b. W pliku eu07.ini wstawić wpis "multiplayer 1"
0c. Ściągnąć SCS i wypakować gdzieś na boku
0d. Rozpakować gdziekolwiek archiwum Maszyna-Baltyk_scs.
Gdy już mamy SCS i scenerię:
1. Odpalić SCS i włączyć plik maszyna-baltyk.scs - w dowolnym miejscu na komputerze
2. Uruchomić scenerię baltyk_skm_multi.scn


Przykładowa rozgrywka:
Film nie jest obrabiany - stąd też od razu polecam przewinąć o kilka/kilkanaście minut, aż się wszystko rozhula.



Pomysły do zrobienia:
- cześć torów w okolicach semaforów należałoby pociąć, żeby sensownie ustalić punkty podziału izolacji
- brak semafora R w Bałtyku Plaży - do zastanowienia, jak to rozwiązać, bo ten wyjazdowy S w sumie też jest z czapy tam - w moich okolicach po prostu na końcu byłby uporek i wyjazd przez maszynistę bez sygnału
- wykazuje ciągle zajętość odcinka za rozjazdem 111 w Bałtyku - do zastanowienie, czy ma to być odrębnym odcinkiem i czy nie dołożyć tam tarczy manewrowej
- wykazuje zajętość w okolicach rozjazdu 33 w Bałtyku, brak tarczy TM12 na gruncie - trzeba ustawić na scenerii tarcze manewrowe zgodnie z pulpitem
- nie wiem, na ile udałoby się podpiąć oryginalne skrypty radiotelefonu do scenerii, można by umieścić emitery dźwięków na Bałtyku z komunikatem "pociąg XYZ wyjechał" i zgłoszenia przy mijaniu tarczy ostrzegawczej
- przydałoby się znać od początku kolejność wyprawianych pociągów celem uporządkowania ruchu (odstawianie towarowych na bok)
- ustawienie domyślnych pozycji kamer w najważniejszych punktach scenerii

Miłego dyżurowania!

20
Na warsztacie / Parowozik do zabawy
« dnia: 23 Stycznia 2022, 19:19:06 »
https://eu07.pl/userfiles/9629/parowozik.7z
Model pochodzi z http://www.ts-studio.eu07.pl/down-lok_p.html, raczej jako ciekawostka niż coś użytecznego, uruchamia się jak SU45.

21
No i udało się skończyć tego Z52 w wersji ON

Jeszcze tylko słup odporowy, malowania i izolatory ceramiczne i paczka leci do testów :3

22
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 13 Grudnia 2021, 13:43:15 »
Udało się skończyć łączenie z częścią scenerii od Ra, więc nagrałem film zamiast screenów. W opisie link do drugiej części. https://youtu.be/Fa5Wmv3t6GA
Screeny postaram się pozbierać i podrzucić w najbliższym czasie :)

23
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 19 Października 2021, 22:48:31 »
Jednym słowem - Unity, nie ważne na czym to odpalisz i tak będzie za słabe. Moim zdaniem, tylko dla bajerków typu ładnie błyskające się szyny, kamyczky w 3d i trójwymiarowe drzewa, jest to gra nie warta świeczki. Trochę pracy i podobne szejderki, bajerki można mieć w Maszynie, no może poza ładnie omalowanym terenem i drzewami. Może w przyszłości optymalizacja się poprawi, ale wątpie. Unity to Unity i od zawsze był problem z wydajnością na tych silnikach. Dowali się tyle tekstur wagonów i loków co w Maszynie to podejrzewam, że nawet na najlepszym sprzęcie do gier to to nie ruszy przy sensownej ilości klatek.

24
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 17 Października 2021, 12:30:05 »
Od Rev162 zaczynam przypisywać SHP do torów.

W pierwszym poście paczka Rev164, zmiany względem 147:
- ROM44702: data brana z zegara systemowego
- ROM44702: usunięty czas przejazdu przy pierwszym punkcie rozkładowym.
- scenariusz ROM44702: poprawki scenariusza, tablice relacyjne, dekoracje
- poprawki opisu html
- poprawka: przypisanie W4 w Wolicy
- poprawki ROM44702
- dodany powtarzacz w stacji Mokra (widoczność semafora w torze nr 2)
- ROM44702: zamiana SN61-179 na SN61-183 (Kogut)
- Zamiana wolica_zachodnia.wav na wolica_zach, ponieważ tak jest w rozkładzie. (Turbokibel)
- wymiana taboru dekoracji na bardziej aktualny @Turbokibel
- dekoracje i znaki drogowe w okolicy Mostki Groszex
- Nowosielce: nowe otoczenie przystanku
- poprawki INC rozjazdów
- zmienione modele latarni na terenie niekolejowym
- oskryptowanie poleceń 'putvalues' dla AI: zmiana oświetlenia czoła Pc1/Pc2 w zależności od tego którym torem jedzie pociąg
- poprawione działanie SHP na całej scenerii (wyzwolenie nad rezonatorem)

25
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 10 Października 2021, 19:25:58 »
Rev147 - zmiany względem 133:
- poprawiony stukot na torowisku (@Turbokibel)
- poprawki opisu scenariuszy
- poprawki opisu scenerii
- poprawki RJ dla pociągów
- kodowanie plików w ANSI
- poprawki RJ dla KS34800
- nowy rozkaz pisemny 'O' dla 330120 (@Ensifer)
- Całkowicie uzupełniono polskie znaki w opisach misji, dodano czas służby w scenariuszu "innofreight1".
- IC8310:Zamiana lokomotywy EP07-1026 na 1024, datę scenariusza bierze z kalendarza systemowego
- wymiana starego taboru np. niektórych kibli na EN57AL itd.
- Propagacja podmian składów do zbieżnych scenariuszy
- Dodany link do nowego rozkazu pisemnego O (@Ensifer) w pliku scn scenariusza innofreight1, kosmetyczna poprawka opisu pod rozkładem jazdy pociągu TDE 330120 (usunięta spacja przed znakiem ":").
- Ujednolicono czas służby w opisie misji "innofreight1" w pliku html z tym w opisie w pliku scn, do tej pory widniało tam 85 minut, jednak od godziny 08:45 (czas rozpoczęcia scenariusza) do godziny 10:26 (czas przyjazdu do Dębicy Towarowej) mija dokładnie 101 minut; drobne poprawki interpunkcyjne opisu html (usunięto spacje przed dwukropkami, wykrzyknikiem).
- dodany nowy scenariusz ROM 44702


Link: https://eu07.pl/userfiles/8463/wrzosy_svn_rev147.7z

Dziękuję @DzordZ, @Kogut, @Turbokibel za wprowadzanie zmian i poprawek :) W międzyczasie napisałem krótki scenariusz: ROM 44702, pociąg retro, na razie bez udźwiękowienia.
Cytuj
Prowadzimy pociąg retro nr 44702 z Wolicy do bocznicy Mostki Groszex, ze zmianą czoła na stacji Mokra. Do dyspozycji mamy wagon motorowy SN61. Jedziemy z Wolicy do Mokrej zatrzymując się na każdym przystanku, w Mokrej należy zmienić kabinę i następnie pojechać do bocznicy Mostki. Tam służba się kończy, należy zatrzymać się przy rampie obok oczekującej widowni. Wprowadzony został podział na kanały radiołączności, należy ustawić odpowiedni kanał na radiotelefonie w kabinie. Kanał radiołączności jest opisany w służbowym rozkładzie jazdy (F2).
Czas służby: około 65 minut

26
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 01 Października 2021, 22:00:26 »
Mnie mocno drażni w grafice to ząbkowanie, szczególnie sieci trakcyjnej. Ogólnie odległość rysowania też taka sobie a mam wszystko na maksa.

27
Na warsztacie / Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 01 Września 2021, 23:06:55 »
Informuję, że otwarte testy scenerii "Wrzosy" zostały zakończone. Bardzo dziękuję za aktywność w tym wątku! Sceneria zostanie dodana do najbliższego wydania Symulatora "MaSzyna".


Cześć!
Zapraszam do otwartych testów scenerii "Linia053_Wrzosy".

Fikcyjna sceneria "Linia053_Wrzosy" zawiera w sobie podstawową wersję scenerii "Linia_053" od Sandomierza do Dębicy autorstwa @Driver24 z lat 2006/2007, dekoracje, modyfikacje i usprawnienia przygotowane przez twórców @Trus oraz @Transkei oraz zupełnie nowy odcinek Dębica - Wolica autorstwa @MaciejM, nad którym prace trwały w latach 2019-2021. W obecnym kształcie cała sceneria liczy sobie około 160 km szlaku (505 km w przeliczeniu na pojedynczy tor), a szlak kolejowy jest całkowicie zelektryfikowany. Zupełnie nowy odcinek liczy około 91 kilometrów szlaku.

Przed uruchomieniem scenerii sugeruję zapoznać się z plikiem informacyjnym w katalogu /inne/l053_wrzosy/wrzosy_opis.html gdzie znajdziecie odpowiedzi na mnóstwo Waszych pytań.

Czego oczekuję w tym wątku:
- wskazania błędów które znaleźliście, zarówno w scenerii oraz scenariuszach, informując o błędzie należy dokładnie wskazać lokalizację / okoliczności, screen i koordynaty mile widziane
- krótkich informacji w stylu "Scenariusz KS34800 przejezdny!" a jeśli coś nie działa w scenariuszu to opisać dokładnie co się dzieje, log.txt mile widziany

Co jest w scenerii i paczce:
- sceneria "Linia053_Wrzosy", czyli podstawowa Linia053 oraz nowy odcinek 91 km, nad którym pracowałem od lutego 2019 roku
- 5 gotowych scenariuszy: dwa pośpieszne, jeden osobowy, jeden towarowy, jeden scenariusz pociągu służbowego

Znane błędy:
- kierowcy samobójcy mają skłonność do wjeżdżania na przejazdy, tych błędów proszę tutaj nie zgłaszać

Zapraszam do aktywności!
Pozdrawiam,
@MaciejM

28
Na warsztacie / Odp: l053 - zalesianie
« dnia: 31 Marca 2021, 09:59:58 »
Panowie drodzy. Ja jestem technikiem transportu kolejowego i wiem co robię. Linia jest na 60 km/h - na dodatek towarowa. To nie jest żadna magistrala ani nic. Spokojnie ale tylko ten odcinek będzie tak zarośnięty. Stacja to samo - również jest mocniej zarośnięta bo jest typowo w lesie. Co do całej linii pasażerskiej to spokojnie, tam będą zdecydowanie inne warunki. Na pewno nie będzie trawy tak blisko torów itd. Naprawdę wiem co robię.
Zresztą lepiej trochę zieleni więcej, niż za mało i pustynię pozostawić.
Pierwsze lepsze zdjęcie z internetu i gdzie tam te "15 metrów". Na kolei jeśli coś musi być to nie znaczy, że jest. Sam jestem naocznym świadkiem linii, która wygląda tak samo jak mój wyczyn i pociągi jeżdżą jak szalone. 

29
Na warsztacie / Raportowanie błędów
« dnia: 13 Lutego 2021, 18:57:53 »
W dzisiejszym exeku dodałem bibliotekę do zgłaszania błędów.

Do działania tej funkcji potrzebny jest dodatkowy folder crashdumps. Będzie dołączony do następnej paczki, ale do testów można pobrać go już teraz:
dla 32bit: https://eu07.pl/userfiles/22158/crashdumps86.zip
dla 64bit: https://eu07.pl/userfiles/22158/crashdumps64.zip

Po wystąpieniu crasha przy następnym uruchomieniu pojawi się pytanie czy przesłać raport. Można tam zaznaczyć checkbox o automatycznym wysyłaniu, i wtedy dalsze crashdumpy będą wysyłać się automatycznie bez pytania. Żeby ponownie wyłączyć automatyczne wysyłanie należy skasować plik crashdumps/autoupload_enabled.conf

Przesyłane crashdumpy przetwarzane są w usłudze https://backtrace.io/, w której dostaliśmy darmową taryfę jako projekt open source.
Deweloperów których chcą uzyskać dostęp do panelu z listą crashy proszę o kontakt na PW.

30
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 09 Grudnia 2020, 22:30:00 »
Wersja zaktualizowana pod nowe PC: https://eu07.pl/userfiles/7546/calkowo_v2_20201206.zip (249 MB)
Zmiany:
  • pod Orzechowem wyrosła kopalnia piachu z bocznicą ...
  • ... i w związku z tym doszły też dwie misje do i z kopalni
  • z nieba spadł nowy przystanek osobowy Nowiny wraz z towarzyszącą zabudową (między Janiszewem a Orzechowem)
  • pogoda w scenerii, niczym kobieta, jest teraz zmienną (losowo; na razie bez mgły)
  • składy dostosowane są do nowej paczki
  • zmieniłem system pojawiania się pasażerów na peronach na bardziej uniwersalny (dla widza niewiele to zmienia, ale mi ułatwia życie i zmniejsza liczbę plików)

Niestety nie zdążyłem zaktualizować dokumentacji, niektórych opisów misji i przejrzeć, czy wszystko działa i jest OK, ale to najwyżej wyjdzie w praniu.

Strony: [1]