Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - CX MANIAK

Strony: [1] 2 3 ... 7
1
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 24 Kwietnia 2018, 00:35:40 »
Witam.
 Ja jakoś jeszcze daję rade na najnowszym exe pojechać z przyzwoitym fps, ale... rozmiar tekstur musiałem drastycznie zmniejszyć aż do 1024 ( cienie, i inne bajery mam włączone). Dodatkowo wyłączam wszelkie niepotrzebne procesy w menadżerze. Mimo to czasem pojawi się biały wagon, albo inne cuda. Exe się rozwija i niestety na kompach-zabytkach już długo chyba nie pojeździmy. Powoli rozglądam się za czymś nowszym, bo 4 giga ramu (z czego mój gruchot przy xp widzi tylko 3Gb) mają obecnie telefony, a w komputerach 16 to już standard.

2
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- dodana obsluga (uproszczonej) pompy paliwa dla silnikow spalinowych. Przelacznik stanu pompy definiowany jest w pliku .mmd jako fuelpump_sw: a stan urzadzenia domyslnie przelaczany jest klawiszem F (przelacznik miedzy rozruchem niskim/wysokim przeniesiony zostal pod ctrl+F)
Witam serdecznie.
 A czemu nie pompa wstępnego smarowania silnika, która zawsze włącza się przed uruchomieniem diesla (w większości lokomotyw mają one tzw suchą miskę olejową). Ba, nawet podczas jego wygaszania, aby silnik nie zatrzymywał się na sucho. Jest to charakterystyczny dźwięk dobrze słyszalny przed rozruchem w ST44, ST43. Tutaj doskonale to widać i słychać na filmie @Mechatronika https://www.youtube.com/watch?v=AS1mSy30Kvg
Pozdrawiam.

3
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 24 Lutego 2018, 15:26:12 »
Nie, no na czym polega efekt Dopplera to ja wiem. Zdarza się tak, że zmiana częstotliwości występuje również, gdy źródło dźwięku nie przemieszcza się względem słuchacza. Na przykład podczas jazdy w kabinie. Zauważyłem to np. przy dźwięku sprężarki w ET22. Praca jest zniekształcona, natomiast dźwięk wyłączenia jest już w normie.   

4
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 24 Lutego 2018, 01:55:45 »
Wita.
@Tmj po włączeniu efektu Dopplera, zaobserwowałem że czasem dźwięki ulegają zniekształceniom, mianowicie wzrasta ich częstotliwość. Na przykład sprężarka w ET22, przetwornica w kiblu. Nie zawsze to występuje, a wywołane jest najczęściej podczas latania po scenerii, bądź po wyjściu i ponownym wejściu do pojazdu przy pomocy F4.
Pozdrawiam. 

5
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 18 Lutego 2018, 20:55:58 »
Takie bajery wstawiajcie w test, to bedzie mozna dodac na repo i bedzie wtedy pieknie dla kazdego, a tak to pojezdzi sobie ten kto akurat tu wejdzie. :/ Ktoras juz paczka tak tu wisi.
Może lepiej w dziale "Na Warsztacie" utworzyć wątek np "Poprawione pliki MMD" i tam wrzucać. Też obecnie w nich grzebie, bo dźwięki w pojazdach po rewolucji @Tmj są niewłaściwe co mnie strasznie razi po uszach. Ale dla odmiany poprawiam lokomotywy. Wagonów zbytnio nie ruszałem, poza dodaniem w ramach testu outernoise.
Pozdrawiam. 

6
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z linią 61
« dnia: 15 Lutego 2018, 00:42:11 »
Witam.
 Wersja @Ra jak najbardziej przejezdna, sprawdziłem przed chwilą. Niestety teren jest mocno miejscami rozgrzebany. Warstwy są na różnych wysokościach, lewitują czasem tory. No ale nie ma co się dziwić, trasa ciągle jest w budowie. @Ra z tego co pisze chce to dociągnąć aż do Wrocławia.
Pozdrawiam.

7
Na warsztacie / Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« dnia: 09 Lutego 2018, 21:35:57 »
Witam.
 Na wersji z paczki też tak miałem za każdym razem. Tu panaceum wydaje się modyfikacja wykonana przez @Ra, w której problem nie występuje.
Pozdrawiam.

8
Na warsztacie / Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« dnia: 04 Lutego 2018, 23:06:17 »
No ten Grabówek to jakiś kolejowy czarny punkt jest. Poprzednio składy szły na czołówkę, a teraz dla odmiany fazy brak...

9
Na warsztacie / Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« dnia: 04 Lutego 2018, 22:29:04 »
A tak na serio, @Tmj nie dodał tak jak w realu przeciążenia podstacji gdy jest kilka rozruchów w jednej sekcji zasilania? Bo u mnie to tak dzisiaj właśnie wyglądało. Napięcie zaczęło spadać i potem zero. Po kilkuset metrach powróciło do ok 2900V.

10
Na warsztacie / Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« dnia: 04 Lutego 2018, 22:13:36 »
 Miałem dokładnie dzisiaj to samo! Po wjeździe pośpiesznym Włodowice-Grodzisk w podg Grabówek_Lachy zanikło napięcie w sieci. Toczyłem się tak dobre kilkaset metrów, po czym energetyka naprawiła awarię. Niestety dojechałem tylko do Grabówka. Z przyczyn niezależnych zmuszony byłem wyłączyć komputer. Gdy ponownie pojechałem tym samym składem później, wszystko było ok.
 Ps: @Tmj przyznaj się, dodałeś pewnie algorytm losowo wyłączający napięcie w sieci trakcyjnej :-)

11
Na warsztacie / Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« dnia: 04 Lutego 2018, 15:28:16 »
Witam.
Jeżeli masz podstawową wersję Drawinowa, jest to znany problem (u mnie za każdym razem było tak samo). Polecam wersję zmodyfikowaną przez @Ra, na której ten błąd został naprawiony.
Pozdrawiam.

12
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Lutego 2018, 23:56:54 »
Dźwięk generowany podczas szybciej jazdy (koło-szyna) na słuchawkach bardzo mnie irytuje. Dlaczego? A no dlatego, że dźwięk ten słyszę tylko z lewej strony (jest umieszczony na środku kabiny, przechodząc na fotel pomocnika słychać go z prawej). Da się to jakoś poprawić samemu?
We wpisach runningnoise ustawić zasięg na -1. Wtedy będzie odtwarzany bezpozycyjnie.

Tu pozwolę sobie jeszcze doprecyzować dodaniem parametru odpowiedzialnego za głośność, gdyż domyślnie ten dźwięk jest zdecydowanie za głośno odtwarzany. U mnie przykładowo ten wpis w EU07 wygląda tak:runningnoise: { range: -1 amplitudefactor: 0.2 soundmain: 07]runningnoise.wav } Głośność można zmienić wedle upodobania parametrem amplitudefactor. U mnie ma on wartość 0.2
Pozdrawiam.

13
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 26 Stycznia 2018, 02:06:39 »
Witam.
 Jak napisałem potrzebny jest kompromis. Obroty też rosnąć w nieskończoność nie mogą wraz z prądem. W końcu zadziałają przekaźniki nadmiarowe. Obecnie w symkowej siódemce wentylatory osiągają maksymalne obroty 3300 przy ok 600A. A przy tej wartości wywala nadmiarowy. Więc i tak szybciej kręcić się nie będą, bo prąd zostanie odcięty. @Tmj poprawi kalkulację dla II układu i powinno być dobrze.   

14
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 25 Stycznia 2018, 23:44:12 »
A może po prostu uzależnić jeszcze obroty wentylatorów pośrednio od napięcia sieci trakcyjnej? Przecież w EU07 zasilane są spadkiem napięcia na ostatnim segmencie oporów rozruchowych jak pamiętam. Na innych lokach jak to jest?
 Właściwie dyskusja przypomina trochę tę "jak szybko diesel schodzi z obrotów" A tu jest podobnie. Zmiennych jest tyle, że obliczenie tego graniczy z cudem. Gęstość powietrza, łożyska wirników i wiele innych.
Pozdrawiam.

15
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 25 Stycznia 2018, 00:31:44 »
Witam.
Z czystego przypadku znalazłem banalny błąd w składni wpisu dla pociągu 3342 Przemyśl-Poznań. Pomiędzy czwartym a piątym wagonem sprzęg ustawiony jest na 0. Tak się zastanawiałem co on taki krótki jest (cztery wagony), gdy go po drodze mijam jadąc sobie gagarinem w podwójnej trakcji. Tak na marginesie, całkiem fajna jest teraz jazda z nowymi dźwiękami w spalinówkach. 
 @Pozdze, nie myślałeś o wstawieniu realnych mostów w Sieradzu. Wiem że model powstał już jakiś czas temu. Może by warto było go wykorzystać? Generalnie to pierwotna wersja z mnóstwem składów w ruchu to było to. Pomimo zdarzających się sporadycznie błędów w sterowaniu.
Pozdrawiam.

16
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 06 Stycznia 2018, 23:17:35 »
Wczoraj uruchomiłem ponownie kaliską_cegielski1. Dla odmiany na najnowszym exe @Tmj. Tym razem udało się zakończyć służbę z powodzeniem. Myślę że poprzedni zjazd na bok w NS, to jakiś jednostkowy wybryk symka był. Jedyne co to szkoda że tak niewiele składów mijamy po drodze. Jakoś tak pusto na scenerii jest.

17
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Stycznia 2018, 23:58:08 »
Witam.
 Dzięki za naprostowanie na właściwe tory. Jak dla mnie poprawną wartością amplitudefactor jest 0.2. Ale niech się jeszcze fachowcy od dźwięku wypowiedzą.
Pozdrawiam.

18
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Stycznia 2018, 23:26:37 »
Tak, to jest oryginalny plik z Twojej paczki. Wpis dla runningnoise:
Cytuj
unningnoise: { range: -1 soundmain: 07]runningnoise.wav }
Z tego co podałeś po wpisaniu parametrów w klamrach powinno dać to jakiś skutek. Bazując na starym wpisie gdy dźwięk był jak dla mnie właściwy, wklepałem na końcu o tak:
Cytuj
runningnoise: { range: -1 soundmain: 07]runningnoise.wav 0.2 0.0 2.0 0.05 }
Sekcja dźwiękowa internaldata oczywiście.
I nic z tego... Dalej daje po małżowinach usznych... Chyba że coś skopałem jak zwykle.

19
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Stycznia 2018, 22:19:00 »
Pokaz jak wyglada ten plik .mmd
Moze przez przypadek zaplatal sie tam gdzies duplikat wpisu i bruzdzi, albo cos :>
Witam, w załączniku plik mmd 303e-ep-tv. Ja nic podejrzanego nie znalazłem. Ale może coś umknęło mojej uwadze.
Pozdrawiam.

20
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Stycznia 2018, 01:30:59 »
Obejrzałem kilka filmików w sieci i tak się zastanawiam. Czy obecna kalkulacja runningnoise jest właściwa? Teraz jak się nie mylę głośność rośnie z tego co słychać liniowo wraz z prędkością. Z materiałów wideo wychodzi, że powinna rosnąć częstotliwość głównie, przy wyższych prędkościach. Głośność wydaje się być na podobnym poziomie. Są to moje subiektywne odczucia i tu mogę się mylić.
 Niestety pomimo prób nie mogę zmusić tego dźwięku do współpracy. Dodanie parametrów w klamrach nie przynosi rezultatu. Wpisuje go na końcu, po nazwie rozszerzenia pliku. Właściwie próbowałem też w różnych miejscach, skutek zawsze ten sam.
 Byłbym zapomniał, silniki trakcyjne przy prawidłowych wpisach MMD hałasują jak na mój gust teraz prawidłowo. Jest moc-słychać, nastawnik na zero-prawie milkną. Testowane na EU07.   

21
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Stycznia 2018, 00:17:23 »
 Przetestowałem pobieżnie na przykładzie EP07 paczuszkę nowych MMD autorstwa @TMJ. Niestety runningnoise jest zbyt głośny. Dominuje w scenie akustycznej kabiny, przez co nie słychać innych dźwięków. Czy mogliby wypowiedzieć się w temacie czynni zawodowo maszyniści, jak być powinno? Ja, jak pewnie większość możemy bazować jedynie na filmach z sieci.
Pozdrawiam.
Edit: @Tmj, czy do wpisu
Cytuj
runningnoise: { range: -1 soundmain: 07]runningnoise.wav }
można dodać linijkę konfiguracyjną? Bo ja próbuje w rożnych miejscach i dalej to samo. Daje ten runningnoise po uszach jakbym na wózku siedział, a nie w kabinie.

22
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 04 Stycznia 2018, 00:21:55 »
Witam.
Uruchomiłem sobie dla odmiany Kaliską_cegielski1. Stonka przyjechała, odciągnęła pod druta. Podjechałem pod wagony, wyjazd został podany. Ale przed Nowymi Skalmierzycami, światło na tarczy zmieniło się nagle z Os2 na Os4. Patrzę na zegarek- jestem o czasie, za kilkanaście sekund 10:00. Skierowało mnie na bok pokiełbaszonym trochę przebiegiem, a na końcu toru semek na stój. Co ciekawe na przelocie na semaforze Sr2. Po chwili nadjechał od strony Ostrowa byk z towarkiem którego wyprzedzałem po drodze i utknął pod wjazdowym, który z niewiadomych przyczyn nie powrócił do sygnału Sr1, a ramiona zastygły w pół drogi ( popsuł się czy co?) Po chwili od Kalisza nadjechał kolejny byczek, dostał przelot z zastępczym na wyjeździe i pomknął na czołówkę. Podleciałem do Kalisza i widzę że wlecze się tym razem czapajew z towarem. Na tym zakończyłem swoją jazdę. Jutro spróbuję pojechać raz jeszcze. Screeny, log, errors załączam, exe 171215.
Pozdrawiam.

23
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 03 Stycznia 2018, 23:51:02 »
Ja sobie z runningnoise poradziłem zmniejszając drastycznie głośność w MMD. Ale nadal słychać go na środku, chyba lepiej gdyby był odgrywany w obu kanałach (@Tmj w międzyczasie mojego pisania podał gotowe rozwiązanie). Muszę w końcu przeanalizować nową składnie i ogarnąć te dźwięki. Diesle zamilkły, ale co ciekawe nie wszystkie. Pisk niektórych wagonów pasażerskich podczas hamowania przeraźliwy. No i nie wiem jak ma się temat który męczyłem, czyli silniki trakcyjne. Ale bez poprawnych wpisów w MMD nie podejmuje na razie tego tematu. Jednak mimo całego zamieszania, zmiany jak dla mnie są na plus.   

24
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 28 Grudnia 2017, 23:07:04 »
Nie tylko prędkościomierze mają problem. W EN71 martwe są wszystkie manometry (posprawdzam resztę EZT). Co do innego taboru i nie działających Haslerów, szukam po kolei :-), ale jak na razie brak usterki.
Edit: ST43- martwe manometry układu pneumatycznego. ET21 ten sam problem z zegarami ciśnienia.

25
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 28 Grudnia 2017, 01:24:35 »
Właśnie chciałem @Tmj zapytać czy może dodać taki "wodotrysk". Cienie w tej chwili świetne w kabinie, nawet jak dobrze widziałem wskazówki manometrów je rzucają, ale brakuje tych pochodzących z zewnątrz kabiny, a dodających klimatu. Od budynków, słupów, drzew, lasu... Wiem, wiem męczę Cię o te cienie :-) Tak jak o silniki trakcyjne na byku. Ale skoro wziąłeś temat na tapetę...

26
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 25 Grudnia 2017, 13:38:54 »
Witam.
Znowu zamiast pójść po rozum do głowy, przejrzeć errors, klepie bezmyślnie na forum. Zabrakło ramu! A "czarę goryczy" przelał uruchomiony w tle Firefox z otwartymi kilkoma oknami. No cóż, wraz z nowymi funkcjami exe, powoli zbliżam się do kresu wydajności komputera. Pozostanie doraźne zmniejszanie texstur, a potem to już tylko wymiana na nowszy.
Pozdrawiam.

27
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 25 Grudnia 2017, 13:06:59 »
Witam.
 A ja ostatnio zaobserwowałem dziwny problem z ET41 (exe 171222). Podczas testowania nowej wersji kaliskiej, w trybie debugmode podleciałem do Ostrowa i oczom moim ukazał się taki widok jak na pierwszym screenie. Na czele składu towarowego zamiast jamnika, lewitujące jedynie dwie kabiny.
 Drugi przypadek z wczoraj. Test linii 053_poranek. Misja ET41. Na początku wszystko ok, ale gdy oddaliłem się nieco od lokomotywy, a następnie po jakimś czasie wróciłem, znikł praktycznie jeden człon. Z kabiny pozostały jedynie manometry i hasler. Co ciekawe im coraz bardziej oddalałem się, tym model stawał się kompetentniejszy. Wynika z tego że najprawdopodobniej wczytana została jedynie wersja LOD.
Log, errors w załączniku.

28
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 23 Grudnia 2017, 09:38:43 »
@Tmj takie pytanie, czy trzeba zmienić wpisy konfiguracyjne w MMD na aktualne dla exe, aby silniki trakcyjne brzmiały zgodnie z założeniami? Pytam, gdyż na starych MMD z paczki za bardzo różnicy jazdy z prądem, czy bez nie zauważyłem, i być może tu leży problem.
Pozdrawiam.

29
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 21 Grudnia 2017, 14:07:22 »

tractionmotor: definiuje dzwieki motorow trakcyjnych. przy dzwiekach skladanych aktywacja poszczegolnych elementow nastepuje na podstawie aktualnych obrotow motorow
Witam.
Moim zdaniem dźwięki silników trakcyjnych powinny być definiowane w dwojaki sposób. Od obrotów, ale jednoczesnie od aktualnego prądu pobieranego przez napęd- czyli głośność. Na dotychczasowych exe silniki wyją prawie tak samo przy jeździe z prądem, czy bez. A tak być nie powinno, gdyż jest to po prostu nie zgodne z rzeczywistością. Lokomotywa jadaąca rozbiegiem nie wyje jak ta która ciągnie maksymalną mocą.
Pozdrawiam.

30
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Grudnia 2017, 00:04:55 »
No i ten denerwujący runingnoise, słyszalny teraz jakby człowiek siedział nie w kabinie, a bezpośrednio na wózku. To dotyczy chyba wszystkich lokomotyw.
Running noise jest domyslnie umieszczany w centrum kabiny, ~1m nad poziomem podlogi, po czesci dlatego ze z reguly nie jest to tylko dzwiek wozka ale takze dzwieki pudla itp. Jesli dzwiek jest zbyt glosny, to zapewne dlatego ze spora ilosc starych .mmd definiuje dla niego rozne dziwne rzeczy jak np mnoznik x2 dla amplitudy.
Witam.
Pozmieniałem w plikach MMD mnożnik z 1.5 na 0.2 i jest w tej chwili ok. Runingnonise jest słyszalny, ale jednocześnie nie dominuje na całej scenie akustycznej w kabinie. Tak przy okazji, gdzie można znaleźć rozpiskę za co odpowiadają parametry liczbowe przy dźwiękach? Bo... mnożnik znalazłem metodą chybił-trafił:-)
 Jeszcze chyba doraźnie wyciszę trochę te silniki trakcyjne na byku...
 Pozdrawiam.

Strony: [1] 2 3 ... 7