Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - CX MANIAK

Strony: [1] 2 3 ... 7
1
Na warsztacie / Odp: Shaderowe exe do testów
« dnia: 25 Lipca 2018, 13:36:42 »
Ja bym prosił również o komentarz dla najnowszych wpisów w ini. Metodą chybił-trafił za wiele nie zdziałam.
Edit: gfx.framebuffer.width x
gfx.framebuffer.height y
Wpisałem dla tych parametrów rozdzielczość monitora (1024x1280) i działa, ale czy to tak ma być?

2
Na warsztacie / Odp: Shaderowe exe do testów
« dnia: 16 Lipca 2018, 23:11:58 »
Pobrałem i wypakowałem do głównego folderu symulatora następujące paczki: builds\eu07_x64_bin.zip, builds\eu07_x64_pdb.zip oraz shaders.zip i mam ten sam komunikat.
Też tak miałem na początku, musisz utworzyć osobny folder "shaders" i do niego wypakować zawartość "shaders zip".
  Potestowałem trochę to exe i wygląda obiecująco, jednak strasznie wypalone obiekty w świetle, efekt podobny do zbyt dużego kontrastu światło-cień. Poza tym to co wspominał @Tmj, dziwny cień na scenie po podniesieniu widoku powyżej linii horyzontu. Na plus na pewno zaczątki interfejsu obsługiwanego myszką.
Pozdrawiam.
Edit:
 Coś dziwnego stało się z cieniami otoczenia. Nie dość że podążają za nami, to są jakby odwrócone o 180 stopni i sprawiają wrażenie lustrzanego odbicia. Ciężko to pokazać na screenach, trzeba po prostu się przejechać.

3
Gagarin gdzie przebytą trasę przejechałem na 6-8 pozycji (na 16), po półtorej godzinie się wyłączył (ponad 100 stopni!).
Witam
 Sporo jeżdżę w symku gagarem i te 100 stopni dziwne jest, dla silnika wysokoprężnego optymalna wartość to 80-90. Wczoraj testowałem na Całkowie_V2 misję ST44+SM42. Exe najnowsze TMJ, paczka 18.06. Co prawda ze względu na późną porę dotarłem jedynie do Macierzewa, ale temperatura nie przekroczyła 90 stopni. Z tym że pod górkę max pozycja, z górki 4-6, a w niektórych miejscach jazda wybiegiem ( silnik wychładzał się do ok 80 stopni). Nawet katowanie na najwyższej pozycji przez kilka kilometrów nie spowodowało tak znacznego wzrostu temperatury.
 Btw, niedawno rozmawiałem ze znajomym maszynistą i stwierdził że normalna temperatura na Gagarze to 80 stopni, a więcej jak 90 nigdy nie widział ( skład 2xST44 plus 48 sztuk załadowanych żwirem talbotów). Ponadto znalazłem w sieci instrukcję dla ST44 12XX czyli po modernizacji i czytamy w niej, że przy 93 stopniach dla płynu i 75 dla oleju następuje zdjęcie obciążenia. Załączam screen strony. Czy analogicznie jest dla dwusuwa, niech się znawcy wypowiedzą.
Pozdrawiam.

4
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 16 Czerwca 2018, 00:03:25 »
Witam.
 Przetestowałem na szybko zapis na scenerii TD. Po wycięciu wpisów torowiska, i dodaniu ścieżek do nowych plików, wszystko wydaję się działać poprawnie. Czy poprzednie wersje exe także poprawnie wczytają scenerie zapisaną poprzez eksport? Pytam bo zarówno exe @Milka z paczki 18.05, jak i późniejsze @Tmj robią to poprawnie, i zastanawiam się czy nie pozostał gdzieś jakiś plik ( $td oczywiście skasowałem).   

5
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.05 - problemy
« dnia: 04 Czerwca 2018, 23:16:07 »
Twój post jest w pełni zasadny, mamy błąd w readme, tam jest po "staremu". Zaraz poprawię.
---
poprawione
Witam. Jeżeli mógłbyś poprawić to błąd jest także w przypadku odłączenia uszkodzonych silników trakcyjnych. Readme-sterowanie podaje Shift+e, podczas gdy w keyboard ini. jest Ctrl+e. Ten błąd znalazłem wczoraj, gdy AI spaliło silnik trakcyjny na byku i nie potrafiło jechać dalej. To jest w sumie dziwne...
Pozdrawiam.

6
Symulator / Odp: Wymagania minimalne
« dnia: 30 Maja 2018, 15:57:24 »
@Tmj, mój stary biurowy fabryczny blaszak DX2400 z dołożoną grafiką GTX 460, prockiem E7200 i 4Gb ramu DDR2 oraz XP32 bit spisuje się całkiem niezłe. Jedyne co to zmieniłem rozmiar tekstur do 1024, bo brakowało pamięci na wymagających sceneriach (Kaliska, Całkowo2, czy najnowsze scenariusze dla l053). Cienie, wygładzanie, filtrowanie mam na maks, albo prawie. Z tego wynika że kolosalne znaczenie ma ogólna konfiguracja sprzętu niż jego pojedyncze komponenty.
 Oczywiście jestem świadomy, że w bliższej albo dalszej perspektywie ten sprzęt będzie już niewystarczający. Rozbudować już za bardzo nie mam jak, bo system i tak więcej ramu nie rozpozna...Dlatego napisałem o tych 6 GB. Ale równie dobrze mogłoby być 8GB.
 Zresztą przy tak rozbudowanej fizyce, realnych dźwiękach 3D, czy wysokiej jakości foto teksturach nie ma na co narzekać. Nie wiem czy jest jakikolwiek darmowy symulator który ma do zaoferowania taki realizm, przy tak niewielkich wymaganiach sprzętowych. A tej wydajności wielu mogłoby Maszynie pozazdrościć i pewnie tak jest... 
Pozdrawiam.

7
Widocznie umknęła mojej uwadze ta zmiana. A że miałem zakodowaną w łepetynie konwersacje na ten temat i stanęło na stwierdzeniu, że zostanie przywrócone jak klawiszologia się wyklaruje, to postanowiłem się przypomnieć. Ale skoro jest i działa, to się tylko cieszyć.
Pozdrawiam.

8
@Tmj, a może nadszedł właściwy moment na ponowne wprowadzenie do exe możliwości luzowania pojedyńczych wagonów. Najlepszą opcją według mnie byłaby kombinacja klawiszy Ctrl+num4. Byłoby to intuicyjne.
Pozdrawiam.

9
Kolego @Romson21, ostatnie screeny które zamieściłeś do niczego się nie nadają, poprzednie zresztą też. Korzystaj z funkcji PrintScreen jak słusznie podpowiadają koledzy. Telefon i jego aparat do tego się kompletnie nie nadaje. Wracając do pytania to o tą zwrotnicę Ci chodzi? Bo u mnie ma ona napęd podobnie jak inne na Olechowie. Albo brak ci modelu napędu, albo masz starą paczkę z trasą.
Nie wiem, czy to było wcześniej zgłaszane, ale w Zduńskiej Woli jest błąd związany z siecią trakcyjną, a właściwie z wysięgnikiem.
Na kaliskiej jest sporo braków, bądź błędów związanych z siecią trakcyjną. Jak chociażby brak kotwienia przy tej nieszczęsnej Tm29 na Olechowie.

10
Symulator / Odp: Wymagania zalecane
« dnia: 25 Maja 2018, 00:46:56 »
Z tego co zauważyłem, to ram odgrywa obecnie kluczową rolę. Myślę że 6GB jest optymalną wartością, aby jeździć przy wysokim ustawieniu grafiki. Procesor i karta aż takiego znaczenia nie mają. U mnie przy 4GB na 32 bit XP są problemy na wymagających sceneriach, w postaci braku tekstur, lub wręcz zamknięciu symulacji z powodu zapchania pamięci, nawet podczas wczytywania.   

11
Przecież na drugim zdjęciu widać wyraźnie że ma napęd elektryczny... To ta szara skrzynka obok iglic.
 A tak gwoli wyjaśnienia, każdy skład który opuszcza Olechów i ma przebieg w kierunku Ostrowa jedzie przez podg Retkinia. Te cysterny na koźle oporowym lądują u Ciebie? Mógłbyś jeszcze doprecyzować która to wersja kaliskiej, bo na najnowszej nie wiedzę u siebie nawet tego składu. Na poprzedniej jak najbardziej był ET22 z pudernicami, oraz czapajew z beczkami.

12
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 24 Kwietnia 2018, 00:35:40 »
Witam.
 Ja jakoś jeszcze daję rade na najnowszym exe pojechać z przyzwoitym fps, ale... rozmiar tekstur musiałem drastycznie zmniejszyć aż do 1024 ( cienie, i inne bajery mam włączone). Dodatkowo wyłączam wszelkie niepotrzebne procesy w menadżerze. Mimo to czasem pojawi się biały wagon, albo inne cuda. Exe się rozwija i niestety na kompach-zabytkach już długo chyba nie pojeździmy. Powoli rozglądam się za czymś nowszym, bo 4 giga ramu (z czego mój gruchot przy xp widzi tylko 3Gb) mają obecnie telefony, a w komputerach 16 to już standard.

13
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- dodana obsluga (uproszczonej) pompy paliwa dla silnikow spalinowych. Przelacznik stanu pompy definiowany jest w pliku .mmd jako fuelpump_sw: a stan urzadzenia domyslnie przelaczany jest klawiszem F (przelacznik miedzy rozruchem niskim/wysokim przeniesiony zostal pod ctrl+F)
Witam serdecznie.
 A czemu nie pompa wstępnego smarowania silnika, która zawsze włącza się przed uruchomieniem diesla (w większości lokomotyw mają one tzw suchą miskę olejową). Ba, nawet podczas jego wygaszania, aby silnik nie zatrzymywał się na sucho. Jest to charakterystyczny dźwięk dobrze słyszalny przed rozruchem w ST44, ST43. Tutaj doskonale to widać i słychać na filmie @Mechatronika https://www.youtube.com/watch?v=AS1mSy30Kvg
Pozdrawiam.

14
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 24 Lutego 2018, 15:26:12 »
Nie, no na czym polega efekt Dopplera to ja wiem. Zdarza się tak, że zmiana częstotliwości występuje również, gdy źródło dźwięku nie przemieszcza się względem słuchacza. Na przykład podczas jazdy w kabinie. Zauważyłem to np. przy dźwięku sprężarki w ET22. Praca jest zniekształcona, natomiast dźwięk wyłączenia jest już w normie.   

15
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 24 Lutego 2018, 01:55:45 »
Wita.
@Tmj po włączeniu efektu Dopplera, zaobserwowałem że czasem dźwięki ulegają zniekształceniom, mianowicie wzrasta ich częstotliwość. Na przykład sprężarka w ET22, przetwornica w kiblu. Nie zawsze to występuje, a wywołane jest najczęściej podczas latania po scenerii, bądź po wyjściu i ponownym wejściu do pojazdu przy pomocy F4.
Pozdrawiam. 

16
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 18 Lutego 2018, 20:55:58 »
Takie bajery wstawiajcie w test, to bedzie mozna dodac na repo i bedzie wtedy pieknie dla kazdego, a tak to pojezdzi sobie ten kto akurat tu wejdzie. :/ Ktoras juz paczka tak tu wisi.
Może lepiej w dziale "Na Warsztacie" utworzyć wątek np "Poprawione pliki MMD" i tam wrzucać. Też obecnie w nich grzebie, bo dźwięki w pojazdach po rewolucji @Tmj są niewłaściwe co mnie strasznie razi po uszach. Ale dla odmiany poprawiam lokomotywy. Wagonów zbytnio nie ruszałem, poza dodaniem w ramach testu outernoise.
Pozdrawiam. 

17
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z linią 61
« dnia: 15 Lutego 2018, 00:42:11 »
Witam.
 Wersja @Ra jak najbardziej przejezdna, sprawdziłem przed chwilą. Niestety teren jest mocno miejscami rozgrzebany. Warstwy są na różnych wysokościach, lewitują czasem tory. No ale nie ma co się dziwić, trasa ciągle jest w budowie. @Ra z tego co pisze chce to dociągnąć aż do Wrocławia.
Pozdrawiam.

18
Na warsztacie / Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« dnia: 09 Lutego 2018, 21:35:57 »
Witam.
 Na wersji z paczki też tak miałem za każdym razem. Tu panaceum wydaje się modyfikacja wykonana przez @Ra, w której problem nie występuje.
Pozdrawiam.

19
Na warsztacie / Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« dnia: 04 Lutego 2018, 23:06:17 »
No ten Grabówek to jakiś kolejowy czarny punkt jest. Poprzednio składy szły na czołówkę, a teraz dla odmiany fazy brak...

20
Na warsztacie / Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« dnia: 04 Lutego 2018, 22:29:04 »
A tak na serio, @Tmj nie dodał tak jak w realu przeciążenia podstacji gdy jest kilka rozruchów w jednej sekcji zasilania? Bo u mnie to tak dzisiaj właśnie wyglądało. Napięcie zaczęło spadać i potem zero. Po kilkuset metrach powróciło do ok 2900V.

21
Na warsztacie / Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« dnia: 04 Lutego 2018, 22:13:36 »
 Miałem dokładnie dzisiaj to samo! Po wjeździe pośpiesznym Włodowice-Grodzisk w podg Grabówek_Lachy zanikło napięcie w sieci. Toczyłem się tak dobre kilkaset metrów, po czym energetyka naprawiła awarię. Niestety dojechałem tylko do Grabówka. Z przyczyn niezależnych zmuszony byłem wyłączyć komputer. Gdy ponownie pojechałem tym samym składem później, wszystko było ok.
 Ps: @Tmj przyznaj się, dodałeś pewnie algorytm losowo wyłączający napięcie w sieci trakcyjnej :-)

22
Na warsztacie / Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« dnia: 04 Lutego 2018, 15:28:16 »
Witam.
Jeżeli masz podstawową wersję Drawinowa, jest to znany problem (u mnie za każdym razem było tak samo). Polecam wersję zmodyfikowaną przez @Ra, na której ten błąd został naprawiony.
Pozdrawiam.

23
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Lutego 2018, 23:56:54 »
Dźwięk generowany podczas szybciej jazdy (koło-szyna) na słuchawkach bardzo mnie irytuje. Dlaczego? A no dlatego, że dźwięk ten słyszę tylko z lewej strony (jest umieszczony na środku kabiny, przechodząc na fotel pomocnika słychać go z prawej). Da się to jakoś poprawić samemu?
We wpisach runningnoise ustawić zasięg na -1. Wtedy będzie odtwarzany bezpozycyjnie.

Tu pozwolę sobie jeszcze doprecyzować dodaniem parametru odpowiedzialnego za głośność, gdyż domyślnie ten dźwięk jest zdecydowanie za głośno odtwarzany. U mnie przykładowo ten wpis w EU07 wygląda tak:runningnoise: { range: -1 amplitudefactor: 0.2 soundmain: 07]runningnoise.wav } Głośność można zmienić wedle upodobania parametrem amplitudefactor. U mnie ma on wartość 0.2
Pozdrawiam.

24
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 26 Stycznia 2018, 02:06:39 »
Witam.
 Jak napisałem potrzebny jest kompromis. Obroty też rosnąć w nieskończoność nie mogą wraz z prądem. W końcu zadziałają przekaźniki nadmiarowe. Obecnie w symkowej siódemce wentylatory osiągają maksymalne obroty 3300 przy ok 600A. A przy tej wartości wywala nadmiarowy. Więc i tak szybciej kręcić się nie będą, bo prąd zostanie odcięty. @Tmj poprawi kalkulację dla II układu i powinno być dobrze.   

25
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 25 Stycznia 2018, 23:44:12 »
A może po prostu uzależnić jeszcze obroty wentylatorów pośrednio od napięcia sieci trakcyjnej? Przecież w EU07 zasilane są spadkiem napięcia na ostatnim segmencie oporów rozruchowych jak pamiętam. Na innych lokach jak to jest?
 Właściwie dyskusja przypomina trochę tę "jak szybko diesel schodzi z obrotów" A tu jest podobnie. Zmiennych jest tyle, że obliczenie tego graniczy z cudem. Gęstość powietrza, łożyska wirników i wiele innych.
Pozdrawiam.

26
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 25 Stycznia 2018, 00:31:44 »
Witam.
Z czystego przypadku znalazłem banalny błąd w składni wpisu dla pociągu 3342 Przemyśl-Poznań. Pomiędzy czwartym a piątym wagonem sprzęg ustawiony jest na 0. Tak się zastanawiałem co on taki krótki jest (cztery wagony), gdy go po drodze mijam jadąc sobie gagarinem w podwójnej trakcji. Tak na marginesie, całkiem fajna jest teraz jazda z nowymi dźwiękami w spalinówkach. 
 @Pozdze, nie myślałeś o wstawieniu realnych mostów w Sieradzu. Wiem że model powstał już jakiś czas temu. Może by warto było go wykorzystać? Generalnie to pierwotna wersja z mnóstwem składów w ruchu to było to. Pomimo zdarzających się sporadycznie błędów w sterowaniu.
Pozdrawiam.

27
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 06 Stycznia 2018, 23:17:35 »
Wczoraj uruchomiłem ponownie kaliską_cegielski1. Dla odmiany na najnowszym exe @Tmj. Tym razem udało się zakończyć służbę z powodzeniem. Myślę że poprzedni zjazd na bok w NS, to jakiś jednostkowy wybryk symka był. Jedyne co to szkoda że tak niewiele składów mijamy po drodze. Jakoś tak pusto na scenerii jest.

28
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Stycznia 2018, 23:58:08 »
Witam.
 Dzięki za naprostowanie na właściwe tory. Jak dla mnie poprawną wartością amplitudefactor jest 0.2. Ale niech się jeszcze fachowcy od dźwięku wypowiedzą.
Pozdrawiam.

29
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Stycznia 2018, 23:26:37 »
Tak, to jest oryginalny plik z Twojej paczki. Wpis dla runningnoise:
Cytuj
unningnoise: { range: -1 soundmain: 07]runningnoise.wav }
Z tego co podałeś po wpisaniu parametrów w klamrach powinno dać to jakiś skutek. Bazując na starym wpisie gdy dźwięk był jak dla mnie właściwy, wklepałem na końcu o tak:
Cytuj
runningnoise: { range: -1 soundmain: 07]runningnoise.wav 0.2 0.0 2.0 0.05 }
Sekcja dźwiękowa internaldata oczywiście.
I nic z tego... Dalej daje po małżowinach usznych... Chyba że coś skopałem jak zwykle.

30
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Stycznia 2018, 22:19:00 »
Pokaz jak wyglada ten plik .mmd
Moze przez przypadek zaplatal sie tam gdzies duplikat wpisu i bruzdzi, albo cos :>
Witam, w załączniku plik mmd 303e-ep-tv. Ja nic podejrzanego nie znalazłem. Ale może coś umknęło mojej uwadze.
Pozdrawiam.

Strony: [1] 2 3 ... 7