Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - CX MANIAK

Strony: [1]
1
Witam.
 Wreszcie coś z moich klimatów, ale mam kilka uwag jako osoba prowadząca lokomotywy WLS-50 w ruchu turystycznym. Pojazd ma zbyt małą moc, oraz niewłaściwą charakterystykę silnika. Zawsze nawet z pięcioma czteroosiowymi wagonami ruszam z trzeciego biegu, także pod wzniesienie. Silnik s324 w tej lokomotywce ma potężny dół. Dwójki używam do manewrów, czy przetoczenia 10-cio wagonowego składu który już trochę waży. Jedynka według instrukcji służy tylko do ruszenia, ja nie używam prawie wcale.
Pozdrawiam wąskotorowo.

2
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 01 Października 2021, 21:35:33 »
Witam.
 Przejechałem kawałek w demo SimRaila i powiem szczerze graficznie mnie ta gra nie urzekła. Scena jest strasznie przepalona w światłach, zmiany nastaw niewiele tu pomogły. Sama płynność symulacji jest akceptowalna. Są jakieś tam przycinki, ale to szczegół. Moim skromnym zdaniem gra wymaga jeszcze dopracowania w finalnej wersji.   
 Pozdrawiam.

3
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Września 2021, 22:33:58 »
@Tmj, czy byłaby możliwość dodania z gałęzi @Milka słynnej mapki poglądowej scenerii, ze sterowaniem rozjazdami, semaforami. Wielokrotnie dzięki niej udawało się uratować scenariusz gdy poszło coś nie tak.
Pozdrawiam.
Ps. Chyba że już jest tylko ja nie umiem włączyć. 

4
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 24 Listopada 2020, 20:19:09 »
 
Co do dróg,  zgaduję że pewnie chciałeś uzyskać efekt takiej rozjeżdżonej drogi gruntowej - ale proste wyglądają jednak lepiej.
A ja się z tym stwierdzeniem nie do końca zgadzam. Właśnie drogi gruntowe " spod linijki" wyglądają nienaturalnie. @Rozi, błagam nie prostuj zbytnio tego.

5
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 06 Listopada 2020, 11:04:04 »
Dokładnie oto mi chodzi, tylko może niezrozumiale napisałem. Sterowanie poprzez mapkę 2D, działa na wszystkich typach rozjazdów. Natomiast przekładanie na scenerii za pomocą klawiszy T/t w przypadku manualnych, lub gdy dodana jest komenda sterująca ( niektóre zwrotki mają dopisaną).

6
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 06 Listopada 2020, 10:12:19 »
Najnowsze exe @Milka jest z przed bodaj 5 dni. Steruje się scenerią klikając na dodatkowej mapce 2D, a nie bezpośrednio w rozjazdy na scenerii. To działa tylko w przypadku manualnych ( z bambułami ). Dodatkowo wyświetlana jest zajętość torów, oraz obsadzone pojazdy. O sterowniu semaforami już wspominałem.
 Link do jego wersji - https://ci.appveyor.com/project/Milek7/maszyna/build/artifacts

7
Bieżące Symulatorowe / Odp: Zadanie 1
« dnia: 25 Października 2018, 00:22:20 »
Zadanie całkiem fajne potwierdzam. Przypomniało mi się przy okazji jak kiedyś na wąskim głowiliśmy się jak przestawić wagony dysponując tylko jednym torem...
  Dla tych co jeszcze nie wykonali. Najpierw bierzemy na hak kuszetę i wpychamy na żeberko. Następnie samą stonką robimy kółko zapinamy bohuna wpychamy za rozjazd. Teraz jedziemy po kuszetę i wyciągamy tam gdzie był bohun. Wagony stoją jak powinny, ale loczek nie... Więc spinamy ponownie kuszetę z bohunem i wpychamy go na żeberko. Lecimy następnie z samą kuszetą za rozjazd odpinamy i kręcimy ponownie kółko samą lokomotywą. Jedziemy za rozjazd, wjeżdżamy na żeberko sprzęgamy bohuna, wyciągamy i wpychamy na miejsce gdzie na początku stała kuszeta. Odpinamy się i jedziemy samym lokiem na żeberko..koniec! 
Ps: Chyba nic nie pokręciłem...

8
Gagarin gdzie przebytą trasę przejechałem na 6-8 pozycji (na 16), po półtorej godzinie się wyłączył (ponad 100 stopni!).
Witam
 Sporo jeżdżę w symku gagarem i te 100 stopni dziwne jest, dla silnika wysokoprężnego optymalna wartość to 80-90. Wczoraj testowałem na Całkowie_V2 misję ST44+SM42. Exe najnowsze TMJ, paczka 18.06. Co prawda ze względu na późną porę dotarłem jedynie do Macierzewa, ale temperatura nie przekroczyła 90 stopni. Z tym że pod górkę max pozycja, z górki 4-6, a w niektórych miejscach jazda wybiegiem ( silnik wychładzał się do ok 80 stopni). Nawet katowanie na najwyższej pozycji przez kilka kilometrów nie spowodowało tak znacznego wzrostu temperatury.
 Btw, niedawno rozmawiałem ze znajomym maszynistą i stwierdził że normalna temperatura na Gagarze to 80 stopni, a więcej jak 90 nigdy nie widział ( skład 2xST44 plus 48 sztuk załadowanych żwirem talbotów). Ponadto znalazłem w sieci instrukcję dla ST44 12XX czyli po modernizacji i czytamy w niej, że przy 93 stopniach dla płynu i 75 dla oleju następuje zdjęcie obciążenia. Załączam screen strony. Czy analogicznie jest dla dwusuwa, niech się znawcy wypowiedzą.
Pozdrawiam.

9
Kolego @Romson21, ostatnie screeny które zamieściłeś do niczego się nie nadają, poprzednie zresztą też. Korzystaj z funkcji PrintScreen jak słusznie podpowiadają koledzy. Telefon i jego aparat do tego się kompletnie nie nadaje. Wracając do pytania to o tą zwrotnicę Ci chodzi? Bo u mnie ma ona napęd podobnie jak inne na Olechowie. Albo brak ci modelu napędu, albo masz starą paczkę z trasą.
Nie wiem, czy to było wcześniej zgłaszane, ale w Zduńskiej Woli jest błąd związany z siecią trakcyjną, a właściwie z wysięgnikiem.
Na kaliskiej jest sporo braków, bądź błędów związanych z siecią trakcyjną. Jak chociażby brak kotwienia przy tej nieszczęsnej Tm29 na Olechowie.

10
Na warsztacie / Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« dnia: 09 Lutego 2018, 21:35:57 »
Witam.
 Na wersji z paczki też tak miałem za każdym razem. Tu panaceum wydaje się modyfikacja wykonana przez @Ra, w której problem nie występuje.
Pozdrawiam.

11
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Lutego 2018, 23:56:54 »
Dźwięk generowany podczas szybciej jazdy (koło-szyna) na słuchawkach bardzo mnie irytuje. Dlaczego? A no dlatego, że dźwięk ten słyszę tylko z lewej strony (jest umieszczony na środku kabiny, przechodząc na fotel pomocnika słychać go z prawej). Da się to jakoś poprawić samemu?
We wpisach runningnoise ustawić zasięg na -1. Wtedy będzie odtwarzany bezpozycyjnie.

Tu pozwolę sobie jeszcze doprecyzować dodaniem parametru odpowiedzialnego za głośność, gdyż domyślnie ten dźwięk jest zdecydowanie za głośno odtwarzany. U mnie przykładowo ten wpis w EU07 wygląda tak:runningnoise: { range: -1 amplitudefactor: 0.2 soundmain: 07]runningnoise.wav } Głośność można zmienić wedle upodobania parametrem amplitudefactor. U mnie ma on wartość 0.2
Pozdrawiam.

12
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 25 Stycznia 2018, 23:44:12 »
A może po prostu uzależnić jeszcze obroty wentylatorów pośrednio od napięcia sieci trakcyjnej? Przecież w EU07 zasilane są spadkiem napięcia na ostatnim segmencie oporów rozruchowych jak pamiętam. Na innych lokach jak to jest?
 Właściwie dyskusja przypomina trochę tę "jak szybko diesel schodzi z obrotów" A tu jest podobnie. Zmiennych jest tyle, że obliczenie tego graniczy z cudem. Gęstość powietrza, łożyska wirników i wiele innych.
Pozdrawiam.

13
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 21 Grudnia 2017, 14:07:22 »

tractionmotor: definiuje dzwieki motorow trakcyjnych. przy dzwiekach skladanych aktywacja poszczegolnych elementow nastepuje na podstawie aktualnych obrotow motorow
Witam.
Moim zdaniem dźwięki silników trakcyjnych powinny być definiowane w dwojaki sposób. Od obrotów, ale jednoczesnie od aktualnego prądu pobieranego przez napęd- czyli głośność. Na dotychczasowych exe silniki wyją prawie tak samo przy jeździe z prądem, czy bez. A tak być nie powinno, gdyż jest to po prostu nie zgodne z rzeczywistością. Lokomotywa jadaąca rozbiegiem nie wyje jak ta która ciągnie maksymalną mocą.
Pozdrawiam.

14
Bieżące kolejowe / Odp: Wypadek na przejeździe kolejowym w Bartoszewie
« dnia: 23 Października 2017, 20:13:25 »
A nie mówiłem, fatum jakieś na tej kolei panuje w tym roku. Cały czas coś się zderza, wykoleja, maszyniści ruszają spod tarcz/semaforów ustawionych na stój.

15
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Komplet podsypek pod rozjazdy.
« dnia: 03 Września 2017, 22:13:29 »
Osobiście wolałbym takie bajery (rysowanie krzyżownic) po stronie exe. Z książki chętnie skorzystam, każde materiały będą przydatne.
Rysowanie krzyżownic i innych powtarzalnych elementów zaszyte w kodzie exe, byłoby oczywiście najlepszym wyjściem. Tu musiałby któryś z exemajstrów udzielić informacji czy taka opcja jest w ogóle możliwa. Zważywszy na różnorodność konstrukcji elementów.
 Książka natomiast ma ponad 100 stron rożnych załączników ( tabel, rysunków, przekrojów), oprócz 220 stron tekstu. Poniżej na szybko sfocone kilka stron.

16
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 15 Sierpnia 2017, 00:01:21 »
@Tmj, dlaczego po załadowaniu najnowszego exe, oraz plików dodatkowych nie można uruchomić lokomotyw elektrycznych? Nie ma detekcji napięcia 3000V. Słychać jedynie rytmiczne tykanie jakiegoś stycznika i tyle ( najprawdopodobniej styczniki liniowe). Ai także nie potrafi sobie z tym poradzić. Problem najprawdopodobniej nie leży po stronie exe, gdyż nawet na wersji @Milka jest to samo. W sterowaniu coś uległo zmianie? Paczka MaSzyny 17.07.
Edit: Chyba znalazłem gada, podmieniony przez moją nieuwagę powersource, na taki ze starej paczki. Walczę dalej... Tak to było problemem, stary plik "odsekc20" narobił mi bałaganu..

17
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 31 Lipca 2017, 23:16:30 »
@Tmj, może to rozwiązać w ten sposób że Num4 luzuje pojazd obsadzony, a np. Ctrl+Num4 luzuje wagon nad/przy którym jesteśmy. Nie wiem jak innym kolegom, ale mi osobiście tej funkcji jest brak. Kilkukrotnie zmuszony byłem zamknąć symulator ze względu na niemożność odhamowania samych wagonów. W realu też jest to praktykowane przecież. Możesz ręcznie wyluzować każdy wagon z osobna w pociągu.
Pozdrawiam.

18
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 09 Lipca 2017, 08:33:52 »
Wydaje mi się, że dodanie sterowania myszą za bardzo nas zbliża do trainza. Nie chcemy chyba mieć dwóch prawie identycznych symulatorów. To jest tylko moja opinia.
  Przecież @Tmj pisał wyraźnie w planie prac nad exe, że uruchomienie sterowania myszką, jest jednym z warunków dodania w przyszłości możliwości edycji scenerii z poziomu symulatora. O innych aspektach wspomnieli koledzy wcześniej. Trainzowi do Maszyny daleko. Szczególnie pod względem fizyki ruchu pojazdów. Graficznie też.
Pozdrawiam.

19
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 25 Maja 2017, 23:13:44 »
20170525; kamień milowy (jeden z wielu w tym roku), właśnie @tmj pozbył się migania podsypek na trawnikach, trzęsienia otoczenia (bardzo widoczne przy pchaniu składu na Kaliskiej w Ostrowie). Bardzo udana kompilacja. Polecam używać i zachwycać się.
Mało powiedziane, te najnowsze exe to hit roku. Dokładnie na kaliskiej w Ostrowiu nic nie skacze, nie lata, bajka po prostu. Aż wręcz jakoś tak dziwnie się jedzie teraz... Ponadto FPS na poziomie do 70 w stacji. Chyba dobry duszek przysłał Cię @Tmj. Brawo!

20
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 12 Kwietnia 2017, 22:53:21 »
Albo jest błąd, albo...
W opisie jest tarcza tm21, jednak jak podjedziemy z szopy do pierwszej tarczy, ma ona oznaczenie tm31, błąd czy ja czegoś nie widzę?
Krzyśku, ta Tm21 jest z drugiej strony szopy. Ja też najpierw podjechałem do Tm31, o potem znalazłem właściwą. Trzeba wyjechać z postojowego, zmienić kabinę i ruszyć w drugą stronę torem trakcyjnym. Przeleć w stronę peronów, to złapiesz o co chodzi:-)
Pozdrawiam.

21
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 12 Kwietnia 2017, 08:11:01 »
Witam.
Ja również uważam, że wieszanie trakcji na tak pięknej scenerii jest nonsensem. Jest tu tyle "smaczków" wokół, że jadąc mam wrażenie ogladania filmu nagranego z kabiny w realu. Brawo!
 Co do manewrów w misji z pospiesznym, to umnie wszystko działało normalnie. Tm-ki wyświetlały ms2. Jedyny błąd to nie wskoczył u mnie rj, oraz musiałem wymusić podanie wyjazdu poprzez shift 1. Ale tu po prostu nie chcialo mi się już dłużej czekać.
Pozdrawiam.

22
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 06 Kwietnia 2017, 22:46:31 »
  Przetestowałem właśnie ten nowy układ sterowania hamulcami na numerycznej, i w sumie dość łatwo się przestawić. Właściwie to teraz nawet bardziej intuicyjne to jest. Jak będzie możliwość jeszcze przypisania własnego układu klawiszy, to ja jestem jak najbardziej za.
Pozdrawiam.

23
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 25 Marca 2017, 23:16:31 »
a dla innych, poprawione shadery, ci mieli krzaki mogą przetestować jeszcze raz https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/fixedpipeline25.zip
Pomogło, teraz uruchamia się normalnie. Dzięki Milek.
 Światełka fiu, fiu nie powiem miodzio. No niestety fps drastycznie spadł, analogicznie jak u kolegów. Po uruchomieniu TD mam około 100 z widoku z kabiny, na wersji @Tmj było ponad 200. Poza tym grafa mocno dostaje po uszach, po krótkiej chwili było 80 stopni i  wycie wentylatorów...Fakt, że moja GTX460 już dwa razy się piekła w piekarniku...
 Zaraz sobie odpalę jakiś nocny składzik na L053:-) Na starym exe unikałem nocnych scenerii, teraz dla odmiany z nowymi światełkami prawie że nie jeżdżę na dziennych...

24
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 20 Marca 2017, 23:17:46 »
Witam.
 U mnie również kibelki na najnowszej kompilacji exe C++ 32 bit, działają normalnie w obu trybach. Udaje się uruchomić, jechać, hamować. Drzwi otwierają się również. Sprawdzałem na TD ze składem 2 xEN57 w ukrotnieniu. 
Pozdrawiam.

25
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 11 Marca 2017, 12:02:30 »
Witam.
U mnie odptaszkowanie synchronizacji na najnowszym exe podbija fps na TD do prawie 200. Na exe z paczki stoi jak zaklęte na 60. Pomimo pracy monitora na 75Hz.
 Generalnie spadek zaobserwowałem po wprowadzeniu GLFW. Ale tylko do czasu poprawy babola z liczeniem obiektów, który wykrył @ Tmj. Na wersji najnowszej mam minimum 30fps w Ostrowie na początku symulacji, gdy kamera skierowana jest od czoła na stojące składy. Czyli w polu widzenia ponad setka wagonów, kilka loków i mnóstwo torów i innych obiektów. A wcale nie mam jakiegoś wypasionego komputera. Stary biurowiec HP na E7200 z dodaną grafiką GTX460 ( ledwo zipie) i 4 Gb ramu. Zastanawiające jest, że u kolegów mających czasem nawet nowsze sprzęty, jest na odwrót. A może mój komputer lubi po prostu Maszynę:-)
Pozdrawiam.
 

26
Witam.
 U mnie na najnowszej kompilacji exe C++ z SCS nie współpracuje. Teoretycznie według loga, symulator wysyła komunikaty. Sprawdziłem dla pewności na Next4, łączy się bez problemu.
Pozdrawiam.

27
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 10 Lutego 2017, 15:15:36 »
Witam.
W logu u mnie jest jak się nie mylę taki wpis z tego zdarzenia odprzęgnięcia ET22-213 od reszty składu:
EVENT ADDED TO QUEUE: se_i12_s1 by et22-213
EVENT LAUNCHED: se_i12_s1 by et22-213
SetVelocity    40.00     0.00 != ShuntVelocity * *
Multiple passed
EVENT ADDED TO QUEUE: se_i12_sem_ligh1 by et22-213
EVENT ADDED TO QUEUE: se_i12_sem_info_stop by et22-213
EVENT LAUNCHED: se_i12_sem_ligh1 by et22-213
EVENT LAUNCHED: se_i12_sem_info_stop by et22-213
Type: UpdateValues - SetVelocity 0.000000 0.000000
Z tego co pamiętam komenda "Shunt" odnosi się właśnie do przejścia Ai w tryb manewrowy.

28
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 09 Lutego 2017, 18:00:40 »
Bingo. Podmieniłem zawory rozrządcze pomiędzy 111A i 412Z wagony towarowe teraz hamują. Ale tylko gdy wkleiłem cały wpis hamulca, gdy podmieniony sam zawór-to samo:-(
Czyli to: Brake: BrakeValve=ESt3 Size=16 MBF=144 MaxBP=3.8 BCN=1 BCR=0.2032 BCD=0.14 BCMlo=3.43 BCMHi=12.00 NBpA=4 BM=P10-Bg BCS=2.7 BSA=16.00 BVV=88 BRE=0.8Na to:Brake: BrakeValve=ESt4 Size=200 NBpA=4 MBF=90 MaxBP=4.0 BCN=2 BCR=0.1778 BCD=0.150 BCM=8.44 BCS=1.4 BSA=8.0 BM=P10-Bgu BVV=200
BRE=0.87
Bipy zaraz sprawdzę.
  No i Bipa niestety hamuje jak trzeba. Ja już głupi jestem...

29
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 06 Lutego 2017, 16:47:48 »
Witam.
 Wczoraj w ramach testu uruchomiłem na Exe++170205 Kaliską z towarem Sieradz - Ostrów ( ET22+ Gags). Zaobserwowałem że lok wpada bardzo łatwo w poślizg podczas rozruchu. A co najważniejsze ani piasecznica, ani hamulec przeciwpoślizgowy nie powodują żadnej reakcji. Ba, nawet zjechanie nastawnikiem do zera nic nie daje. Pomaga dopiero zdecydowane hamowanie hamulcem zasadniczym. Czy zauważył ktoś z kolegów podobny problem? Dzisiaj ustawie ten sam skład na TD i sprawdzę czy jest on powtarzalny.
  Czy hamulce nie są zbyt słabe w tej wersji? Nawet przy nastawie P w całym skladzie pociągu, reakcja jest dużo słabsza, niż na oficjalnych wersjach exe. Zauważyłem rownież brak wskazań woltomierza NN.
O bujaniu kamery, i hamulcu pomocniczym była już mowa.
Generalnie jakoś ładniej wygląda grafika na tym exeku. Scenerie ładują się o wiele szybciej. Pociągi prowadzone przez AI jadą normalnie, reagując na semafory, W4 jak trzeba.
Pozdrawiam.

30
Witam.
U mnie właśnie przed chwilą był wysyp do Windy, w NS podczas jazdy towarem do OW. Przyhamowałem przed zwolnieniem już na wyjeździe ze stacji ( 30km/h ), luzowanie loka plus skład i nagle stop klatka...Może to ma związek ze sterowaniem? Tak wyglądało jakby wysyp nastąpił po naciśnięciu num6.
Jechałem tą misją ostatnio i wszystko było ok. Exe Next4.
  Nowego Eu07+++, to nawet z czystej ciekawości odpalić nie mogę. Najpierw Avast się buntował, a jak w końcu dał spokój, to wrzeszczy że brak mu biblioteki glew32.dll.
Pozdrawiam.

Strony: [1]