1
Bieżące kolejowe / Odp: Ruszanie pociągów osobowych z szarpnięciem i bez.
« dnia: 20 Września 2023, 17:34:18 »
Od końca. w EZETACH EN57 i ich pochodnych szarpnięcie jest wywołane ich konstrukcją. Silniki w nich są tylko w wagonie środkowym S i nie ma tam żadnego urządzenia odpowiedzialnego za jednoczesne ich uruchomienie. Przy ruszaniu pierwsza pozycja nastawnika zwyczajnie daje kopa wysokim prądem rozruchu statycznego wirnika. Teoretycznie wszystkie silniki są zasilane przez rezystory, które powinny różnice prądów wyrównać, ale to tylko w teorii.
Trasę z Kutna do Torunia przejechałem w 111A jeszcze w 2007r, stojąc za szybą fotografując sprzęg byka i zachowanie zderzaków spiętych pojazdów. Powiem więcej, przejechałem ten odcinek aż do Sochaczewa, do jednego z naszych kolegów. Nie odczułem żadnych niedogodności, aczkolwiek było to zasługą mechanika, który odpowiednio kręcił kołem i wrzucał boczniki. Trzeba wiedzieć, że przełożenie koła o jedną pozycję w byku, daje dużo większy prąd zasilania silników, niż przełożenie koła o jedną pozycję w siódemce.
Zakazy 12
MD
Trasę z Kutna do Torunia przejechałem w 111A jeszcze w 2007r, stojąc za szybą fotografując sprzęg byka i zachowanie zderzaków spiętych pojazdów. Powiem więcej, przejechałem ten odcinek aż do Sochaczewa, do jednego z naszych kolegów. Nie odczułem żadnych niedogodności, aczkolwiek było to zasługą mechanika, który odpowiednio kręcił kołem i wrzucał boczniki. Trzeba wiedzieć, że przełożenie koła o jedną pozycję w byku, daje dużo większy prąd zasilania silników, niż przełożenie koła o jedną pozycję w siódemce.
Zakazy 12
MD