Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - PEKAP

Strony: 1 [2] 3 4 ... 17
31
Tabor / Odp: Ograniczenie prędkości
« dnia: 23 Grudnia 2009, 18:07:07 »
W rzeczywistości żadna siódemka nie pojedzie więcej niż 125 km/h. A w symulatorze można.

No nie pojedzie bo "przepisy" nie pozwalają, ale jako takiego fizycznego ograniczenia nie ma i pewnego razu słyszałem, że taka siódemka znacznie więcej potrafi niż 125 :)

32
File Open Failed: D:\gmax\Scenes\SM41.gmax

Zobacz czy nie utworzyła się kopia zapasowa w folderze Autoback (jeżeli coś takiego w gmaxie istnieje).

33
Uruchamianie Symulatora / Odp: Katastrofalna przycinka znikąd...
« dnia: 21 Grudnia 2009, 16:32:20 »
To wyłącz i zobacz czy się poprawi :)

EDIT. Uprzedzono mnie z odpowiedzią.

34
Uruchamianie Symulatora / Odp: Katastrofalna przycinka znikąd...
« dnia: 21 Grudnia 2009, 16:28:08 »
Masz włączone zapisywanie loga?

35
Tabor kolejowy / Odp: Różne pytania
« dnia: 20 Grudnia 2009, 07:50:20 »
Aczkolwiek to bardzo delikatny "materiał"... ;D

Taak, kawałek ognia, linijka i szpilka lub igła... i mamy ładny wykres :P

36
Uruchamianie Symulatora / Odp: Problem z monitorem.
« dnia: 19 Grudnia 2009, 10:42:28 »
Poprawkę na odświeżanie (w opcjach Maszyny) spróbuj włączyć/wyłączyć.

37
Bieżące kolejowe / Odp: Pociągi bez prawa zatrzymania
« dnia: 13 Grudnia 2009, 20:02:45 »
Iława, Toruń Wschodni, przykładowo. Niektóre letnie pociągi łączone ze sobą bywają bardzo długie. To że tak bywało chyba nie ma wątpliwości jeśli podjęto taką decyzję. Wymienianie konkretnych miejsc mija się z celem.

Ale mnie konkretnie chodzi o przykłady z "Zakopianki" i Monciaka.

38
Bieżące kolejowe / Odp: Pociągi bez prawa zatrzymania
« dnia: 13 Grudnia 2009, 19:43:16 »
...kiedy to na niektórych stacyjkach kilka wagonów wystawało poza perony a pociąg słynie z dużej frekwencji.

A na których to stacyjkach kilka wagonów wystawało poza peron? :)

39
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Szyby
« dnia: 03 Grudnia 2009, 16:22:17 »
Żeby było realistycznjej i ładniej.
To wymodeluj jeszcze wnętrze kibla i zrób przeźroczyste szyby w całym składzie, tak żeby pasowały do drzwi.

40
Inne niekolejowe / Odp: Jaki skuter
« dnia: 02 Grudnia 2009, 21:57:42 »
A może zastanów się nad taką maszyną: http://www.allegro.pl/item834674688_komar.html (lub podobną :P). Jak wszystko dobrze się poukłada to można kupić sprawnego w cenie złomu :)

42
Tabor / Odp: Problemy z najnowszym EN57 @PEKAPa
« dnia: 05 Listopada 2009, 21:49:34 »
Tak, coś takiego.

43
Tabor / Odp: Problemy z najnowszym EN57 @PEKAPa
« dnia: 05 Listopada 2009, 21:43:02 »
Więc pokaże mi ktoś zdjęcie tej perełki ??

Już kilka razy na forum dawałem linka do zdjęcia perełki więc następny raz szukać mi się nie chce. Mogę tylko powiedzieć, że kabina jest zrobiona na biało, ma jajkowate lampki sygnalizacyjne. A na zewnątrz na przodzie jednostki znajduje się gniazdo (taki mały szary/biały "klocek").

44
Tabor / Odp: Problemy z najnowszym EN57 @PEKAPa
« dnia: 05 Listopada 2009, 21:10:04 »
Oczywiscie! Na razie razem z PEKAPem 'upiekszamy' kibelka ;)
Tak. Zarówno model zewnętrzny (pod względem ułożenia tekstury) jak i kabinę (wstawiony nowy hasler, hebelki, lampki sygnalizacyjne i takie tam...).

Przy okazji przypominam o mojej prośbie, że potrzebuję charakterystykę EN57 z hamulcem knorra. Od razu jak ją dostanę wydam właśnie tę wersję jednostki.

A co do innych wersji to planowane są jeszcze: perełka (kompletny brak materiałów zdjęciowych), modernizacja (coś takiego jak 57-608 - można powiedzieć, że prawie gotowe), 19xx, U-boot, ED72 (pudło - do zrobienia, kabina - gotowa).

45
A co do hierarchii to w gmaxie z tego co pamiętam używało się ikonki "Select and Link" czy coś takiego (symbol łańcuszka łączącego dwa kwadraciki na górze w menu) i po wybraniu tej opcji metodą "przeciągnij i upuść" przypisywało się do siebie poszczególne obiekty.

46
Bieżące Symulatorowe / Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« dnia: 07 Września 2009, 21:15:12 »
Te +/- 5km/h to może być tolerancja samego prędkościomierza i przekroczenie prędkości o tyle na taśmie jest chyba całkowicie legalne.

Ja kilka razy słyszałem już, że maksymalnie (legalnie) można przekroczyć o 2.5 km/h.

47
Na warsztacie / Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« dnia: 03 Września 2009, 18:32:02 »
Kiedy wtedy odpaliłem scenerię niebo było zielone, a tory znikały za białą mgłę.

To jest chyba oznaką, że wpis atmo w ogóle nie jest obecny w scenerii.

48
Inne niekolejowe / Odp: Muzyka z Youtube :)
« dnia: 01 Września 2009, 22:42:00 »
Może siedzi ktoś w tych klimatach?

Tutaj przyznam się, że Metallicę niezbyt lubię, ale w tego typu klimatach siedzę. Ostatnio "na tapecie" u mnie są zespoły Savatage, Candlemass no i polski Turbo. A tak to chyba największy odsetek piosenek, które mi się podobają wykonał zespół W.A.S.P. No to takie podstawy, bo pisać co mi się podoba a co nie to mógłbym godzinami. I jeszcze dodam, że gustuję raczej w utworach powstałych przed rokiem 1990 (im później tym mniej mi się podobają) + kilkanaście wyjątków powstałych właśnie po tym roku (np. utwory zespołu King Diamond).

49
mając się zatrzymać na stacji wyjechał poza nią... ...zarazem dziwna bo nie wiem czemu ona służyła
Kiedyś (jak stosowano kompozyty w EZT) można się było z czymś takim czasami spotkać.

Ja, natomiast spotkałem się z sytuacją, że pies przebiegł pod jadącym pociągiem (~50 km/h). Oczywiście bez szwanku.


50
Na warsztacie / Odp: Zalesianie tras
« dnia: 19 Sierpnia 2009, 09:20:08 »
Nie wiem jakim sposobem uzyskujesz tekstury pól, ale żeby uzyskać ten odstęp między uprawą a torem, o którym mowa była wcześniej można zrobić screena z maps google obejmującego pole plus tor (przykład w załączniku). Dodatkowo ten pas chwastów można pociągnąć cały czas wzdłuż torów, nawet tam gdzie nie ma pola uprawnego, ot tak dla zwiększenia realizmu. Pamiętać należy także o płynnych przejściach tekstury. Jest na to dobry sposób. Na brzegach wierzchniej warstwy (w tym przypadku pola) trzeba zastosować płynne przejście od zerowej do stuprocentowej przeźroczystości (wymagana tekstura tga).

51
Tabor kolejowy / Odp: Sztuka hamowania
« dnia: 18 Sierpnia 2009, 15:02:03 »
...a czasami 60 to za dużo

Tak, szczególnie można to było zaobserwować przez pewien czas jak w kiblach były stosowane wstawki kompozytowe. Podczas "sprzyjających" warunków można było wjechać czterdziestką w peron i nie móc wyhamować przed jego końcem.

52
Publikacje / EN57 do pobrania
« dnia: 26 Lipca 2009, 18:46:06 »
http://eu07.pl/userfiles/872/priv-EZTost7.rar

Nowy model jednostki EN57 do pobrania.

Autorzy:
PEKAP
Kolejarz
Poprawki:
Sakorius
CT
Tekstury:
Patrykos
Dźwięki:
Pobrane gdzieś z forum :P

Jakbym o kimś zapomniał to proszę krzyczeć :P

PS. Doszły mnie słuchy, że .chk, które udostępniam, może nie działać na obecnym .exe. W razie czego proszę, kogoś o udostępnienie właściwych plików .chk. Ja tego nie zrobię bo właśnie wyjeżdżam a nie będziemy czekać ponad tydzień z wydaniem tylko ze względu na .chk.

Dodano dnia 29 sierpnia 2009
Udostępniam poprawkę do EN57. Została ona utworzona na podstawie komentarzy użytkowników w temacie EN57 z działu Pomoc doraźna. Zawiera ona charakterystyki, które powinny działać na starszych wersjach .exe

http://eu07.pl/userfiles/872/priv-EN57.rar

W razie problemów zapraszam do odpowiedniego tematu w dziale Pomoc doraźna.

53
Tabor kolejowy / Sztuka hamowania
« dnia: 26 Lipca 2009, 18:35:44 »
Bo maszynista, maszyniście nierówny - może jeszcze nigdy na różowej obręczy nie przyjechał.

Dobra, przyznaję ci rację. I już zakończmy temat bo i tak w złym dziale gadamy.

54
Tabor kolejowy / Sztuka hamowania
« dnia: 26 Lipca 2009, 18:26:35 »
Zapewniam cię, że żaden maszynista sam sobie defektu nie robi...

To dlaczego są też tacy, którzy w życiu odluźniacza nie użyli? (co prawda mniejszość, ale są)

55
Tabor kolejowy / Sztuka hamowania
« dnia: 26 Lipca 2009, 18:06:18 »
Dziwna logika - przecież jeśli maszynista zechce uzyskać taką samą siłę jak przy hamowaniu z lokomotywą to po prostu zmniejszy ciśnienie w PG zwiększając siłę hamowania samych wagonów. Luzowanie nie ma na celu zmniejszyć siły hamowania, a tylko i wyłącznie 'oszczędzić' lokomotywę.

Tak, tylko jeżeli ciśnienie zejdzie w PG poniżej pewnej granicy (0.35 MPa chyba), to nie ma różnicy czy zostanie ono takie jakie jest czy zejdzie do zera jak i tak wagony już mocniej nie będą hamowały. I w tym wypadku nic nie da zmniejszanie ciśnienia w PG i trzeba zahamować lokomotywę.

Wielu maszynistów mówi, że "przecie to nie moja maszyna, więc co mnie obchodzą obręcze, odluźniam ino, żeby ludźmi nie miotało"...

Już więcej się nie przegadujmy, każdy ma swoje racje i niech tak zostanie.
Pozdrawiam.


56
Tabor kolejowy / Sztuka hamowania
« dnia: 26 Lipca 2009, 16:05:35 »
I nie wpływa to na łagodniejszy przebieg hamowania, a nawet przy całkowitym zatrzymaniu powoduje szarpniecie spowodowane 'odbiciem' lokomotywy od składu.

Z odbiciem się zgodzę bo takie coś rzeczywiście występuje, ale przecież im mniej pojazdów hamowanych tym ogólna siła hamowania mniejsza (bo tak to wagony muszą jeszcze hamować maszynę). Kilka razy spotkałem się z przypadkiem jak mechanik za późno zaczął sobie hamować (z użyciem odluźniacza) i w peronie musiał dohamowywać lokomotywą, bo tak by się "nie wyrobił". Więc, jak podejrzewam, przy tym samym ciśnieniu w PG podczas hamowania samymi wagonami pasażerowie w będą "mniej" lecieli do przodu niż przy hamowaniu wagonami + lokomotywą.

57
Tabor kolejowy / Sztuka hamowania
« dnia: 26 Lipca 2009, 15:39:58 »
Tyle tylko, ze w kiblach raczej ciezko jest uniknac zadzialania na pasazerow sily bezwladnosci ("odrzut" przy koncowym etapie hamowania).

A dlaczego? Jak się ma wprawę to można perfekcyjnie wymierzyć, żeby prędkość pojazdu, jak i ciśnienie w tym samym momencie zeszły do zera.

A co do hamowania składami to u nas zazwyczaj od początku hamowania trzyma się wciśnięty odluźniacz, tak, że hamują same wagony. Wtedy hamowanie ma trochę łagodniejszy przebieg. I również luzuje się krótko przed zatrzymaniem, żeby nie rzuciło pasażerami.


58
A zastosowałeś modyfikator Unwrap UVW lub UVW Map?

59
Symulator / Odp: Tory 3D.
« dnia: 25 Czerwca 2009, 11:48:14 »
http://eu07.pl/userfiles/872/priv-tory.jpg

Proszę nie pytać się o szczegóły bo to projekt typu ściśle tajne przez poufne :P

60
Pomoc w tworzeniu / Odp: Opcja rotate
« dnia: 29 Maja 2009, 10:43:32 »
Pozycja obróconego modelu zmienia się właściwie.

Jaka jest maksymalna ilość parametrów (p1, p2, p3...) w pliku .inc? Bo jakby była wystarczająco duża to problem rozwiązałbym inaczej.

Strony: 1 [2] 3 4 ... 17