31
Bieżące kolejowe / Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« dnia: 02 Marca 2013, 18:40:44 »Odnośnie Chotomowa. Mamy tu do czynienia ze szlakiem wielotorowym i zasady ruchu na takich szlakach muszą być wyraźnie wyartykułowane chociażby w zeszytach. I nie powinno być problemu z W24. Domniemam, że dotyczy on tylko jazdy po torach linii 009 i w przypadku skierowania pociągu na 456 reakcja jest jedna - zatrzymać pociąg.
Patrz - ktos zaprojektowal, zabudowal, a potem eksploatowal urzadzenia, ktore mimo tego wyswietlaly sygnal "nieuprawniajacy" do wyjazdu na szlak przy wyjezdzie na tor nr 3. Ktos sie na szczescie uparl i podobno problem zostal juz wlasciwie rozwiazny. Jest to jednak przyklad na to, jak teoria sobie, a praktyka sobie.
"Dlaczego przy wyjeździe na tor lewy mamy §52 ust. 7-12 a w odwrotnej sytuacji takich zapisów brak? "
Iwan. O tym, co jest zezwoleniem na tor prawy jest napisane w §60 a jak ma postępować dr. poc. w czasie jazdy §63 i Instrukcje dla maszynisty i dr. konduktorskich.
Ty mi piszesz co jest, a ja piesze czego nie ma, a co powinno byc. Przepisy nie sa idealne.