Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - iwan

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 17
61
Inne niekolejowe / Odp: Facebook
« dnia: 14 Grudnia 2012, 04:38:45 »
Absolutnie nie masz racji. Koniunkcja w logice nie oznacza implikacji. Innymi słowy, ktoś kto pisał zgrabnie i rzeczowo, to się podpisywał przy okazji. Ktoś kto tylko pisał bluzgi, prowokował i obrażał - i tak się nie podpisywał, bądź używał fałszywych danych. Znam ludzi, którzy stosują się do netykiety a się nie podpisują.

Dosc latwo przychodzi Ci poslugiwanie sie slowkami "absolutnie" i "racja".

Widzisz slowko "wiecej" na poczatku zdania? To tyle jesli chodzi o rozbior logiczny. Zeby okreslic kto ma "absolutna racje" trzeba jeszcze wiedziec o czym sie dyskutuje. Ktos, kto nie wie co to lacze komutowane, nie bedzie wiedzial o czym ja pisze.

Pod koniec zeszlego wieku net to nie bylo dobro powszechnie dostepne - wiekszosc ludzi smigalo na publicznych IPkach w roznych instytucjach, ktore dalo sie identyfikowac (nie bylo neostrad itp. wynalazkow), a administratorzy dbali o porzadek na swoim podworku (mam w tym pewne doswiadczenie, bo tematem zajmuje sie zawodowo). Niestety to sie wszystko pozmienialo po upowszechnieniu dostepu do netu i przez zlewcze podejscie ISP do zgloszen naduzyc ich uzytkownikow. Teraz wzgledny poziom mamy tylko tam, gdzie jest dobra moderacja. Niestety na wielu "portalach" nie liczy sie poziom - wazniejsza jest klikalnosc. Dobrym przykladem na to jak ewoluuja zachowania w necie sa grupy dyskusyjne. Przejrzyj sobie archiwum PMK i porownaj poziom obecny do tego sprzed 10ciu lat.

Iwan tak do końca to nie masz racji.

Co to jest "racja"? Ja wyrazam swoja opinie. Nie musisz sie ze mna zgadzac.

Cytuj
Mnie kiedyś podawanie danych personalnych nie przeszkadzało.

Mnie nadal nie przeszkadza i nie widze w tym nic zlego. Wiecej - jesli ktos nawiazuje ze mna kontakt i nie potrafi napisac jak sie nazywa, ile ma lat i skad jest, to czesto taka osobe ignoruje, szkoda mojego czasu na takie "znajomosci".

Cytuj
Teraz jak nie jest to potrzebne, to lepiej ze względu bezpieczeństwa nie podawać. Nie wiadomo jak gdzie mogą trafic. Zresztą nawet artykuły w czasopismach lub internecie podpisywane są pseudomionem. Jak podasz swoje dane, to nie zawsze są widoczne dla innych internautów. Ale jak podasz dane to serwer kontaktuje się z tobą po imieniu.

Dzieci wysylaja swoje sweet focie na "fejsa", ze wszystkimi danymi potrzebnymi zeby je namierzyc, ale to ja robie zle, bo sie podpisuje nazwiskiem, podaje adres i telefon. Robie tak lat kilkanascie i jakos nigdy nie mialem z tego powodu problemow. Odwrotnie - nawiazalem dzieki temu kupe ciekawych kontaktow, nie jestem dla wielu osob anonimowy - czasem wystarczy sie przedstawic i zupelnie obcy ludzie kojarza z kim maja do czynienia (co sie mocno przydaje).

Jakis skrypt z netu czasem wysle do mnie wiadomosc zaczynajaca sie od "Panie Krzysztofie" - ale to ja decyduje co zrobic z jej trescia.

Moze bardziej boisz sie, ze szef wpisze w google Twoje imie i nazwisko i przeczyta jakies glupoty? To trzeba dbac o to, zeby glupot nie wypisywac :) No i wlasnie dzieki temu poziom wypowiedzi moze tylko zyskac, w przeciwienstwie do pozornej anonimowosci.

62
Inne niekolejowe / Odp: Facebook
« dnia: 12 Grudnia 2012, 15:25:28 »
Ale kiedyś jak zakładało się zwykłą pocztę E-Mail, wystarczył tylko nick i hasło.
Teraz wymagane: płeć, nazwisko, imie, państwo, miasto, adres a czasami numer telefonu.
Co nie rozgarnięci wpisują faktyczne dane, rozgarnięci wpisują fikcyjne.

Ja jestem mniej rozgarniety widac, bo od kilkunastu lat posluguje sie w necie imieniem i nazwiskiem, podaje tez prawdziwy nr telefonu, a bardziej rozgarnieci uzytkownicy znajda nawet moj domowy adres.

Kiedys wiecej ludzi stosowalo sie do netykiety i podpisywalo sie pod swoimi wypowiedziami prawdziwym nazwiskiem - dzieki temu poziom byl wyzszy, bo ludzie dbali o poziom swoich wypowiedzi. Teraz mamy "nicki" pod ktorymi ukrywaja sie male dzieci, ktore by zaistniec musza siusiac po czyichs nogawkach.

63
Niestety na "zaekranowanym" odcinku ciagle cos tam lezy - dziki wlaza na tory i ida wzdluz nich, a jak jedzie pociag to juz nie maja jak uciec.

64
Bieżące Symulatorowe / Odp: Do narzekaczy i oczekiwaczy
« dnia: 26 Listopada 2012, 10:31:38 »
Typowe polaczkowo, tylko by chcieli być głaskani. Napisz coś nie po ich myśli, miej swoje zdanie, skrytykuj, bo każdy ma do tego prawo. I już staje się baranem, żałosne. Polaczki mają zero samokrytyki.

Kim Ty jestes?

65
Bieżące kolejowe / Odp: Testy na CMK
« dnia: 26 Listopada 2012, 09:55:34 »
Jasne Iwanie, tylko właśnie o to się rozchodzi skąd weżniemy ten procent wymagany. Jak na razie w Rozporządzeniu o prowadzeniu ruchu nie ma procentów dla prędkości powyżej 160 km/h i z tego co wiem, nie ma dotychczas mądrego na wskazanie tych procentów. Ale tego nie rozszerzam.

Dla mnie to nie jest istotne skad jest (w sumie to jak sie uprzesz to mozesz sobie go wyliczyc) - jest podany zawsze, wiec nie ma sie co napinac.

66
Bieżące kolejowe / Odp: Testy na CMK
« dnia: 25 Listopada 2012, 13:01:43 »
Paragraf 3 instrukcji jest bardzo ogólnikowy i zwala część odpowiedzialności za parametry pociągu na przewoźnika, to na zarządcę infrastruktury i tak prawdę mówiąc nie wiadomo kto za co odpowiada.

PKP PLK S.A. obowiązane są do przekazania przewoźnikowi informacji niezbędnych do
obliczania wymaganej charakterystyki hamowania na danej trasie i dopuszczonych sys-
temach hamowania.


IMO ten zapis te kwestie reguluje. Dane o linii beda zapisane w systemie, a dane o pociagu wprowadza sie do kompa przy uruchamianiu. OBU samo wylicza krzywa hamowania dla wprowadzonych parametrow linii i pociagu.

Procent wymaganej masy jest zawsze wpisany w SRJ.

67
Bieżące kolejowe / Odp: Testy na CMK
« dnia: 24 Listopada 2012, 22:34:28 »
Przeczytałem, bardzo to piekielnie skomplikowane. Tak według mnie jak coś się stanie nie przewidzialnego i pociąg się zatrzyma. To już nie ruszy.

Tam nie ma nic, czego nie da sie ogarnac. Tylko trzeba czytac ze zrozumieniem :)

Cytuj
Co to sa te balisy i eurobalisy.

Na stronie 6 jest napisane.

Według Ir-1a wskazania ETCS mają pierwszeństwo przed sygnałami "na gruncie". Mechanik ma więc prawo nie stosować się do wskazań na gruncie, jeśli sygnalizacja kabinowa wskazuje inaczej (nie dotyczy to S1, D1 etc). Mechanik ma również prawo przejechać obok świecącego światłem białym semafora (np wybita soczewka), o ile sygnalizacja kabinowa zezwala na jazdę.

W .cz i .sk jest dokladnie tak samo.

Cytuj
Do przyjęcia byłoby więc dla mnie, gdyby ETCS służył jako powtarzacz sygnału na semaforze (wiadoma sprawa, przy 200 km/h mechanik powinien wiedzieć co się dzieje z przodu), ale nie był ważniejszy od semaforów.

I tak w gruncie rzeczy jest. LEU to w sumie taki "konwerter" - sygnal podawany na semafor przetwarza na forme odpowiedniego telegramu ETCS i za posrednictwem balisy wysyla do OBU.

Cytuj
Nie orientuję się dokładnie jak zbudowane są balisy i jak dokładnie rozmieszczone, ale jak wiemy awarie (nawet w najnowocześniejszych urządzeniach) się zdarzają, dochodzi też czynnik ludzki (kradzieże i dewastacje balis tak jak to ma miejsce z SHP).

Tak jak kazdy taki system, jezeli nie da sie podac sygnalu, to podaje sie sygnal bezpieczniejszy. Jezeli nie otrzymasz zezwolenia na jazde z powodu awarii LEU/balisy/srk, to automatycznie mamy nagle.

Cytuj
Co w przypadku, jeśli na semaforze będzie S10 a ETCS będzie wskazywał S2?

A czemu mialby wskazywac S2? Ten system jest troszeczke bardziej zaawansowany i ma wbudowana kontrole bledow.

68
Bieżące kolejowe / Odp: SRJP 2012/13 (cegła) będzie czy nie?
« dnia: 24 Listopada 2012, 15:41:06 »
Witam Wszystkich, krążą słuchy że nie będzie wydany SRJP w wersji papierowej. PR podobno już się tym nie zajmie, być może PLK. Ma ktoś dokładniejsze informacje?

W tym roku SRJP nie bedzie - nie ma podmiotu, ktory chcialby sie tego podjac. IMO troszke szkoda, a w sumie to PLK jako zarzadce infrastruktury powinna wydawac cegly.

69
Bieżące kolejowe / Odp: Testy na CMK
« dnia: 24 Listopada 2012, 15:37:53 »
A ja od swojego źródła z PLKi słyszałem że na CMK są problemy bo kilka nowo wybudowanych wiaduktów wchodzi w zbyt duże wibracje przy 200 km/h...

Z ostatnich prob dynamicznych to raczej chodzi o most na Pilicy (Strzałki - Idzikowice).

Proby wiaduktu nad gierkowka (km 26,5) - wyszly dobrze:

70
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 31 Października 2012, 09:39:07 »
Beniu, chłopaki chyba mają na myśli że ktoś "z góry" może dojść do tych zdjęć i  Za to ktoś może z roboty wylecieć, albo wszystkim potrącić pensje.

I tak juz wszyscy to zdjecie widzieli.

71
A ty myślisz ze Arriva ma tyle taboru, że przejmie to a PR.Bydgoszcz rozpadnie sie coś za dużo się filmów naoglądałeś.

Sama Arriva moze nie ma, ale DB juz owszem - nawet na 3kV DC.

72
Bieżące Symulatorowe / Odp: System ETCS w MaSzynie
« dnia: 28 Października 2012, 18:28:08 »
A co ma nam dac ten ETCS? Jaka fukcjonalnosc chcecie osiagnac?

Ten system prosty nie jest i ma kilka wariantow.

Jezeli chodzi o CMK to mamy przy kazdym semaforze pare balis, ktore przekazuja zakodowany sygnal do lokomotywy. Na lokomotywie znajduje sie komputer (OBU) przetwarzajacy dane z balis oraz wprowadzone parametry trasy (ograniczenia stale itp.) oraz pociagu (masa, hamowane itp.). Balisy sa polaczone z tradycyjnymi urzadzeniami SRK (wskazania semaforow sa konwertowane analog>cyfra). Na podstawie wyswietlanego sygnalu przekazywane jest pozwolenie na dalsza jazde (z informacja na jaki odcinek pozwolenie obowiazuje i jakiego sygnalu mozemy sie spodziewac) lub jego brak. Jezeli mamy informacje o ograniczeniu / konicznosci zatrzymania wyliczana jest krzywa hamowania, prezentowana odpowiednio na ekranie (DMI) - maszynista musi utrzymywac taka predkosc, by jej nie przekroczyc (oczywiscie mamy tez pewna tolerancje). Jezeli przekroczymy predkosc + tolerancja system automatycznie walnie nam w nagle (z mozliwoscia wyluzowania, gdy predkosc spadnie ponizej okreslonej wartosci). Do sygnalu S1 mozna dojezdzac z predkoscia 40km/h. Jezeli przejedziemy S1, system walnie w nagle bez mozliwosci luzowania.

Wada systemu zainstalowanego na CMK jest jego punktowosc. Jezeli zblizamy sie do posterunku, isdr nie poda nam jeszcze wjazdu, a my miniemy ostatni semafor SBL wskazujacy S5, to bedziemy musieli wyhamowac do 40km/h nawet jesli bedziemy widziec, ze wjazd jest juz podany. Inna wada to dosyc zachowawcze wyliczanie krzywej hamowania. Komputer zaklada pewna rezerwe, poniewaz nie potrafi ocenic warunkow hamowania (spadek, wilogtnosc itd.). Z ETCSem nie jezdzi sie fajnie - "obcina" skrzydelka - no ale w sumie po to jest, ma byc bezpiecznie. Tu jednak bardziej podoba mi sie rozwiazanie zastosowane w systemie MIREL - tam mozna sie przelaczyc na tryb manual i system daje wtedy troche wiecej swobody maszyniscie.

73
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« dnia: 04 Marca 2012, 10:11:19 »
Wyjazd pociągu nr 31101/0 ze Sprowy odbywał się na sygnał zastępczy "Sz" na semaforze "AN". Wyjazd pociągu nr 13126/7 ze Starzyn odbywał się na sygnał zastępczy na semaforze "C" .

74
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« dnia: 04 Marca 2012, 01:28:16 »
Prawdopodobne miejsce zdarzenia jest widoczne w czasie 59:40 na poniższym nagraniu Iwana:



59:33 dokladniej

75
No ale przecież ilości chętnych i tak nie poznasz przed ogłoszeniem zapisów?

Liczbe rzeczywistych chetnych to ja poznam dopiero jak bede mial zaksiegowana wplate :)

76
Gdybym patrzyl na to co bylo pisane na PMK o rezerwacji na Włodawę, to by jej nie bylo - a w glosowaniu przeszla... Co innego "darmowe" klepanie w klawisze na PMK, a co innego zebranie tylu ludzi, zeby impreza wyszla na 0.

77
Iwan, no ciężko by było :-)

Udalo sie z Bogdanką i impreza zapowiada sie dobrze, szkoda ze z Bełchatowem jest problem.

78
Wybiera się ktoś na przejazd po węźle lubelskim i do Włodawy pod koniec marca?
Miejsca skończyły się w kilka dni po otwarciu zapisów na pl.misc.kolej, zastanawiam się czy ktoś z forumowiczów jest na liście.

Chyba nie moge sie nie pojawic :)

79
Bocznica / Odp: Potrzebna identyfikacja loka/mechanika
« dnia: 05 Stycznia 2012, 14:11:24 »
Niestety słońce palące się na tylnym badylu było na tyle oślepiające, że numerów nie szło się dopatrzyć. Jeśli ktoś jest w stanie zidentyfikować lokomotywę, no i tego co za kieratem siedział i przedniego badyla pod oszronionym drutem nie podniósł, to będę wdzięczny.

Facepalm

80
Inne niekolejowe / Odp: No to teraz dla kierowcow...
« dnia: 23 Listopada 2011, 13:27:56 »
Moją uwagę przykuł ostatnio Nissan Murano i jeśli czegoś ciekawszego nie znajdę to na niego będę polował.

Zanim sie zdecydujesz to koniecznie go przetestuj. Mnie to auto jakos nie lezy (znajomy ma) :)

81
Bieżące kolejowe / Odp: EuroCity Sobieski wykoleił się na śląsku.
« dnia: 19 Października 2011, 15:15:52 »
Wjezdzal na S10, wylecial na rozj. nr 57/59

82
Bieżące kolejowe / Odp: EuroCity Sobieski wykoleił się na śląsku.
« dnia: 19 Października 2011, 14:22:09 »
Wyglada to zle...

83
Bieżące kolejowe / Odp: Sprawa Pendolino
« dnia: 02 Czerwca 2011, 18:29:26 »
Moim zdaniem skoro Pendolino nie będą posiadać tilta to jest to zakup nie trafiony. Mogli by dopuścić do przetargu polskie firmy produkujące tabor takie jak Pesa czy NEWAG, a za te 665 mln Euro można by kupić znacznie więcej Polskich składów zespolonych. Wyrzucenie pieniędzy w błoto niestety...

Masz rację. Właśnie ja postuluję, by kupić Elfa o podwyższonej prędkości i standardzie. Pesa twierdzi, że jest zdolna wyprodukować Elfa o prędkości 200 km/h.


Byl przetarg – w ktorym PESA i NEWAG nawet probowaly wziac udzial. Z jakiegos powodu nie udalo sie im dotrwac do konca, a mimo tego wsrod MK i "ekspertow" co chwile pojawiaja sie sugestie, ze krajowy producent mogl zaproponowac produkt o wymaganych parametrach o wiele taniej.

Pytam sie – dlaczego nie zaproponowal? Dlaczego nie osiagnal? Skoro nie zaproponowal i nie osiagnal to po co te placze?

Cytuj
Pendolino w Polsce rozpędzi się najwyżej do 220 km/h, bo w Polsce w sieci trakcyjnej nie ma dostatecznej mocy (3 kV). Elf osiągnie niewiele niższą prędkość. Co sądzicie o wykorzystaniu Elfa zamiast Pendolino?

Czesciej mowi sie o 230km/h. Ograniczone mozliwosci podstacji to nie jest problem taboru. Tabor kupujemy na lata – w tym czasie podstacje mozna wzmocnic.
Jaka predkosc osiagnie Elf (w sumie co to znaczy niewiele)?

84
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 25 Listopada 2010, 19:53:12 »
Wrzucilem troche materialu HD na YT.

Film nakrecony z kabiny SU45-228 prowadzacej TLK13109 (dawna Solina) na odcinku Lublin - Stalowa Wola Rozwadów - Tarnobrzeg - Rzeszów (objazdowo).

Cabview SU45-228 TLK13109 Solina part 1 Lublin - Kraśnik


Cabview SU45-228 TLK13109 Solina part 2 Kraśnik - Stalowa Wola Rozwadów


Cabview SU45-228 TLK13109 Solina part 3 Stalowa Wola Rozwadów - Tarnobrzeg


Cabview SU45-228 TLK13109 Solina part 4 Tarnobrzeg - Kolbuszowa


Cabview SU45-228 TLK13109 Solina part 5 Kolbuszowa - Rzeszów



No i ciekawostka od poludniowych sasiadow. Film nakrecony z kabiny 350.014-7 (Gorilla) prowadzacej EC275 Slovan z Břeclaví (CZ) do Bratislavy (SK).

Cabview Břeclav - Kúty - (Bratislava) EC 275 Slovan 350 014-7


Cabview (Břeclav) - Kúty - Bratislava EC 275 Slovan 350 014-7

85
Bieżące kolejowe / Odp: Dyżurny ruchu zapobiegł tragedii
« dnia: 11 Października 2010, 11:32:36 »
Tylko jako pasażer nie rozumiem. Dlaczego ponad 2 godziny trzeba było czekać, aż komisja PKP PKL podjęła decyzję.
Jak widać, to coś topornie było.

Przy takiej akcji w .cz na przywrocenie ruchu czekalem 4h...

86
Bieżące kolejowe / Odp: Wypadek flirta
« dnia: 11 Października 2010, 11:27:15 »
Prośba do Iwana: czy może masz więcej informacji na temat tego zdarzenia?

Nic nie slyszalem. Ale czasem tak bywa, ze takie rzeczy sie wycisza... Gdybym znal dokladna date, to moglbym zweryfikowac czy Beskidy byly tego dnia splecowane (a w takim przypadku musialyby byc).

87
Bieżące kolejowe / Odp: Wypadek flirta
« dnia: 19 Sierpnia 2010, 12:02:25 »
W takim wypadku przede wszystkim kierownik pociągu powinien reagować.

Ale jak? Pociag wyjechal z ograniczenia do 50 ktore jest w km 14,9-14,8 i zaczal przyspieszac do rozkladowej. W km 14,2 jest rozjazd. Bez znajomosci wskazania semafora kierownik nie mogl stwierdzic, ze pojedzie na bok (chyba, ze wynikalo to z komunikacji radiowej)...
Przyczyna wypadku najprawdopodobniej byla rutyna. Zazwyczaj po minieciu sierzanta w 14,8 daje sie w palnik na maksa.

88
Inne niekolejowe / Odp: Muzyka z Youtube :)
« dnia: 18 Maja 2010, 01:29:52 »
16 maja 2010 roku w Houston o godzinie 7.45 rano zmarł Ronnie James Dio.

Ikona heavy metalu...



t=2m43s

89
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 09 Kwietnia 2010, 14:44:23 »
@iwan: Zrobisz sobie screensaver? ;-)

Tez :)

90
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 08 Kwietnia 2010, 15:09:41 »
http://www.youtube.com/watch?v=Ql2qXpNVTjw Fragment filmu z 7-godzinnej jazdy najpiękniejszą linia kolejową w Europie.Oslo-Bergen.Film jest do pobrania ze strony-http://nrkbeta.no/2009/12/18/bergensbanen-eng/,niestesty ma rozmiar 22gb.

Mocne. Sciagam :)

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 17