Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - iwan

Strony: [1]
1
Niepotrzebne komplikowanie, zamieszanie, przerost formy nad treścią, przebajerowanie.

Zapewne w tej uwadze chodzi Ci o wariant przejsciowy. Ten wariant jest po to, zeby byla mozliwosc uzupelnienia zabudowanej sygnalizacji o dodatkowe funkcjonalnosci - bez koniecznosci calkowitej przebudowy urzadzen. Zachowujemy wiec sporo z dotychczasowej sygnalizacji. Rozwiazanie podobne do sygnalizacji czeskiej, czy niemieckiego systemu Hl.

Cytuj
W Niemczech jest prosty i sprawny system sygnalizacji, o czym pisze wiele osób mających doświadczenie w poruszaniu się po tamtejszych torach, zamiast wziąć przykład z tego co dobre, wymyśla się coś na siłę i niepotrzebnie komplikuje życie.

I bardzo podobny do niemieckiej sygnalizacji Ks jest proponowany wariant docelowy. W trakcie konsultacji tej propozycji "strona spoleczna" wyrazila opinie, ze tego wariantu nie zaakceptuje. Z trudem zaakceptuja wariant przejsciowy, a w ogole najlepiej gdyby zostala sygnalizacja taka jaka jest, uzupelniona jedynie o przedwskaznik do W21. Widac polski maszynista musi miec swiecacy "totem", inaczej bezpiecznie pociagow prowadzic "niedasie".

Dwoch pilotow w lotnictwie jest dlatego, ze jak lecacy w pojedynke pilot zaslabnie, to raczej ciezko bedzie ze znalezienim kogos, kto samolotem bezpiecznie wyladuje. W przypadku zaslabniecia maszynisty, pociag automatycznie zatrzyma sie sam.

2
Szukajmy jeszcze więcej takich "dziadowskich" oszczędności...

To nie sa dziadowskie oszczednosci. Albo percepcja maszynisty pozwala na jazde 160, albo nie.

Kazdy wie, ze pomocnik to jest fikcja i w wielu zdarzeniach przyczynia sie tylko do ich powstania zagadujac maszyniste.

Cytuj
Większość obecnie doświadczonych wywodzi się z Cargo. Często było tak, że ten kto "nie musiał" to nie przechodził do IC (wiem - Olszynka przeszła hurtowo, ale np. takie Gliwice nie)...

Przechodzila ta czesc, ktora miala cos wspolnego z szybkim ruchem.

Cytuj
Wszyscy jeździliśmy we dwóch i powinien pamiętać na czym polega praca zespołowa, ale wiadomo - są "napastnicy" którzy by chcieli tylko sami gole strzelać...;-)

To jest pozamerytoryczny wywod. Prosze o wskazanie choc jednego opracowania, ktore wskazywaloby na ograniczenie percepcji maszynisty przy 130 km/h.

3
"Strona spoleczna" wymusza na politykach utrzymywanie niczym nieuzasadnionych restrykcyjnych przepisow, ktore zmniejszaja konkurencyjnosc kolei. Najbardziej w obronie jazdy we dwoch krzycza przedstawiciele ZZM, ktorzy nigdy nie prowadzili pociagow z predkoscia 160 km/h (bo wywodza sie z Cargo i z czynna jazda 160 maja niewiele wspolnego). IMO ten zapis powinien zniknac z rozporzadzenia. Pomocnik czesto okreslany jest figurantem, zbednym balastem i tak jak powiedzial Kosa - tylko rozprasza maszyniste.

Przepis o dwóch maszynistach przy jeździe 160 km/h jest nieżyciowy



Obowiązek prowadzenia pociągu jadącego z prędkościami rzędu 130 – 160 km/h przez dwóch maszynistów w przypadku pojazdów niewyposażonych w ETCS jest nieżyciowy – uważają uczestnicy Debaty z Kurierem.


Cytuj
Obecnie, zgodnie z rozporządzeniem ministra właściwego ds. transportu w pociągach jadących powyżej 130 km/h w których nie ma systemu ETCS obowiązkowa jest dwuosobowa obsada maszynistów. Z powodu braku wystarczającej liczby maszynistów zdarza się, że tabor przystosowany do prędkości maksymalnej 160 km/h jedzie 130 km/h na liniach, na których obowiązują wyższe prędkości. Tak jest w przypadku niektórych pociągów dalekobieżnych na linii nr 1 i na linii Warszawa – Berlin. Efektem jest wydłużenie czasu jazdy pociągów nawet o 20-30 minut.

– Kilka lat temu w PKP Intercity analizowaliśmy kwestię, czy pociąg może jeździć 160 km/h w obsadzie z jednym maszynistą. Miała być wyznaczona około 50-osobowa grupa losowo wybranych maszynistów, którą obejmowały by badania na szybkość reakcji. Wtedy jednak nie było przepisu o ETCS – zauważył Jacek Kosiński, prezes spółki CS Natura Tour.

Przepis o obsadzie pociągów budzi sporo wątpliwości, nie ma bowiem dowodów na to, by poprawiał bezpieczeństwo ruchu, a niektórzy maszyniści wręcz twierdzą, że dwuosobowa obsada stanowi utrudnienie.

– Nie wiadomo na jakiej podstawie wprowadzono obowiązek asysty drugiego maszynisty. Podobno w latach 80-tych przeprowadzono jakieś badania psychofizyczne. Zadałem sobie trud i dotarłem do tych badań. Faktycznie w 1978 przeprowadzono badania szybkości reakcji maszynisty w pociągu jadącym 160 km/h. Jaki był wniosek z tych badań? Nie ma żadnych przeszkód, by pociąg był prowadzony przez jednego maszynistę przy tej prędkości – powiedział Piotr Macioszek, wiceprezes Izby Gospdoarczej Transportu Lądowego.

– Ja osobiście zgadzam się, że taki pociąg można prowadzić w pojedynkę. Powiem więcej z osobistego doświadczenia wiem, że mi druga osoba w kabinie przeszkadza., bo zajmuje się nie tym co trzeba. Natomiast fakt, że w 2003 r. wprowadzono takie rozporządzenie to prawdopodobnie skutek nacisków strony społecznej – powiedział Jacek Kosiński.

Rezygnacja z obowiązku asysty drugiego maszynisty może być tematem kontrowersyjnym, jednak zdaniem uczestników debaty, taki krok nie tylko pozwoli przyspieszyć pociągi, ale może tez poprawić bezpieczeństwo.

– Statystyki zdarzeń i wypadków na kolei w tym niezatrzymania się przed semaforem, niezatrzymania się na przystanku wskazują, że częściej dochodzi do nich przy dwuosobowej obsadzie – wskazuje prezes CS Natura Tour.

Podobne stanowisko mozna uslyszec od instruktorow IC.

4
Bieżące kolejowe / Odp: Nowy prezes KD.
« dnia: 17 Stycznia 2019, 12:43:24 »
Rachwalski znał się na prowadzeniu przedsiębiorstwa, ale nie znał się na kolei (wiem to od osoby ze środka). Przychodząc do KD nie miał doświadczenia kolejowego, oczywiście zrobił wzrost, ale równie dobrze mógł być słupem.

Czemu wypowiadasz sie na temat czegos, o czym najwyrazniej nie masz pojecia? Nawet uzywajac google mozesz zweryfikowac te (zaslyszane z nieznanego zrodla) bzdury. To nie jest wlasciwe miejsce na plotki.

5
WWW / Przerwa techniczna - nowy serwer
« dnia: 02 Września 2014, 10:34:36 »
Witam,

właśnie zamówiłem i skonfigurowałem nowy serwer dla naszej strony. Na piątek wieczorem planujemy "zatrzymanie" starego systemu, zrobienie backupów i przeniesienie jego obrazu na nową maszynę.

Ze względu na ilość danych potrwa to kilka godzin (noc z piątku na sobotę). Po przeniesieniu na nowy serwer (i jak się wyśpimy) skonfigurujemy i uruchomimy wszystkie usługi na nowej maszynie (głównie zmiany związane z nowym adresem IP). Pewnie chwilkę zajmie propagacja nowego adresu, ale od razu po uruchomieniu dostępny będzie pod IP 188.165.244.18.

O postępach (ewentualnych problemach) będziemy informować na bieżąco w tym wątku.

Pozdrawiam!

Strony: [1]