Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - iwan

Strony: [1] 2 3 ... 17
1
Niepotrzebne komplikowanie, zamieszanie, przerost formy nad treścią, przebajerowanie.

Zapewne w tej uwadze chodzi Ci o wariant przejsciowy. Ten wariant jest po to, zeby byla mozliwosc uzupelnienia zabudowanej sygnalizacji o dodatkowe funkcjonalnosci - bez koniecznosci calkowitej przebudowy urzadzen. Zachowujemy wiec sporo z dotychczasowej sygnalizacji. Rozwiazanie podobne do sygnalizacji czeskiej, czy niemieckiego systemu Hl.

Cytuj
W Niemczech jest prosty i sprawny system sygnalizacji, o czym pisze wiele osób mających doświadczenie w poruszaniu się po tamtejszych torach, zamiast wziąć przykład z tego co dobre, wymyśla się coś na siłę i niepotrzebnie komplikuje życie.

I bardzo podobny do niemieckiej sygnalizacji Ks jest proponowany wariant docelowy. W trakcie konsultacji tej propozycji "strona spoleczna" wyrazila opinie, ze tego wariantu nie zaakceptuje. Z trudem zaakceptuja wariant przejsciowy, a w ogole najlepiej gdyby zostala sygnalizacja taka jaka jest, uzupelniona jedynie o przedwskaznik do W21. Widac polski maszynista musi miec swiecacy "totem", inaczej bezpiecznie pociagow prowadzic "niedasie".

Dwoch pilotow w lotnictwie jest dlatego, ze jak lecacy w pojedynke pilot zaslabnie, to raczej ciezko bedzie ze znalezienim kogos, kto samolotem bezpiecznie wyladuje. W przypadku zaslabniecia maszynisty, pociag automatycznie zatrzyma sie sam.

2
Szukajmy jeszcze więcej takich "dziadowskich" oszczędności...

To nie sa dziadowskie oszczednosci. Albo percepcja maszynisty pozwala na jazde 160, albo nie.

Kazdy wie, ze pomocnik to jest fikcja i w wielu zdarzeniach przyczynia sie tylko do ich powstania zagadujac maszyniste.

Cytuj
Większość obecnie doświadczonych wywodzi się z Cargo. Często było tak, że ten kto "nie musiał" to nie przechodził do IC (wiem - Olszynka przeszła hurtowo, ale np. takie Gliwice nie)...

Przechodzila ta czesc, ktora miala cos wspolnego z szybkim ruchem.

Cytuj
Wszyscy jeździliśmy we dwóch i powinien pamiętać na czym polega praca zespołowa, ale wiadomo - są "napastnicy" którzy by chcieli tylko sami gole strzelać...;-)

To jest pozamerytoryczny wywod. Prosze o wskazanie choc jednego opracowania, ktore wskazywaloby na ograniczenie percepcji maszynisty przy 130 km/h.

3
"Strona spoleczna" wymusza na politykach utrzymywanie niczym nieuzasadnionych restrykcyjnych przepisow, ktore zmniejszaja konkurencyjnosc kolei. Najbardziej w obronie jazdy we dwoch krzycza przedstawiciele ZZM, ktorzy nigdy nie prowadzili pociagow z predkoscia 160 km/h (bo wywodza sie z Cargo i z czynna jazda 160 maja niewiele wspolnego). IMO ten zapis powinien zniknac z rozporzadzenia. Pomocnik czesto okreslany jest figurantem, zbednym balastem i tak jak powiedzial Kosa - tylko rozprasza maszyniste.

Przepis o dwóch maszynistach przy jeździe 160 km/h jest nieżyciowy



Obowiązek prowadzenia pociągu jadącego z prędkościami rzędu 130 – 160 km/h przez dwóch maszynistów w przypadku pojazdów niewyposażonych w ETCS jest nieżyciowy – uważają uczestnicy Debaty z Kurierem.


Cytuj
Obecnie, zgodnie z rozporządzeniem ministra właściwego ds. transportu w pociągach jadących powyżej 130 km/h w których nie ma systemu ETCS obowiązkowa jest dwuosobowa obsada maszynistów. Z powodu braku wystarczającej liczby maszynistów zdarza się, że tabor przystosowany do prędkości maksymalnej 160 km/h jedzie 130 km/h na liniach, na których obowiązują wyższe prędkości. Tak jest w przypadku niektórych pociągów dalekobieżnych na linii nr 1 i na linii Warszawa – Berlin. Efektem jest wydłużenie czasu jazdy pociągów nawet o 20-30 minut.

– Kilka lat temu w PKP Intercity analizowaliśmy kwestię, czy pociąg może jeździć 160 km/h w obsadzie z jednym maszynistą. Miała być wyznaczona około 50-osobowa grupa losowo wybranych maszynistów, którą obejmowały by badania na szybkość reakcji. Wtedy jednak nie było przepisu o ETCS – zauważył Jacek Kosiński, prezes spółki CS Natura Tour.

Przepis o obsadzie pociągów budzi sporo wątpliwości, nie ma bowiem dowodów na to, by poprawiał bezpieczeństwo ruchu, a niektórzy maszyniści wręcz twierdzą, że dwuosobowa obsada stanowi utrudnienie.

– Nie wiadomo na jakiej podstawie wprowadzono obowiązek asysty drugiego maszynisty. Podobno w latach 80-tych przeprowadzono jakieś badania psychofizyczne. Zadałem sobie trud i dotarłem do tych badań. Faktycznie w 1978 przeprowadzono badania szybkości reakcji maszynisty w pociągu jadącym 160 km/h. Jaki był wniosek z tych badań? Nie ma żadnych przeszkód, by pociąg był prowadzony przez jednego maszynistę przy tej prędkości – powiedział Piotr Macioszek, wiceprezes Izby Gospdoarczej Transportu Lądowego.

– Ja osobiście zgadzam się, że taki pociąg można prowadzić w pojedynkę. Powiem więcej z osobistego doświadczenia wiem, że mi druga osoba w kabinie przeszkadza., bo zajmuje się nie tym co trzeba. Natomiast fakt, że w 2003 r. wprowadzono takie rozporządzenie to prawdopodobnie skutek nacisków strony społecznej – powiedział Jacek Kosiński.

Rezygnacja z obowiązku asysty drugiego maszynisty może być tematem kontrowersyjnym, jednak zdaniem uczestników debaty, taki krok nie tylko pozwoli przyspieszyć pociągi, ale może tez poprawić bezpieczeństwo.

– Statystyki zdarzeń i wypadków na kolei w tym niezatrzymania się przed semaforem, niezatrzymania się na przystanku wskazują, że częściej dochodzi do nich przy dwuosobowej obsadzie – wskazuje prezes CS Natura Tour.

Podobne stanowisko mozna uslyszec od instruktorow IC.

4
Bieżące kolejowe / Odp: Nowy prezes KD.
« dnia: 18 Stycznia 2019, 22:19:20 »
Walczyc o wartosci? Nie mozna o kims pisac pozytywnie, trzeba go w blotku umoczyc. Twoje posty to wzor obiektywizmu i rzetelnosci. Nie bede ich usuwal bo swiadcza o autorze.

Zawisc jest slaba.

5
Bieżące kolejowe / Odp: Nowy prezes KD.
« dnia: 17 Stycznia 2019, 14:50:53 »
A co to za argument, ze ktos pracuje na kolei 30 lat? To jest argumentacja typu "moj wujek z Reichu". Piotr tez dziala na kolei od lat (byl zalozycielem i prezesem IRiPK). Ustalilismy juz, ze nie znasz czlowieka i masz informacje z drugiej reki. Co do obserwacji wlasnych - u ktorego przewoznika takie rzeczy sie nie zdarzaja? Masz jakies dane statystyczne, ktore wskazuja, ze w KD jest z jakos gorzej? Za Piotrem stoja wyniki - moze wlasnie dlatego ma taka opinie w srodowisku. I jakos tak dziwnie deprecjonowac jego osiagniecia probuja "doswiadczeni kolejarze", najczesciej o PRowskiej proweniencji.

6
Bieżące kolejowe / Odp: Nowy prezes KD.
« dnia: 17 Stycznia 2019, 12:43:24 »
Rachwalski znał się na prowadzeniu przedsiębiorstwa, ale nie znał się na kolei (wiem to od osoby ze środka). Przychodząc do KD nie miał doświadczenia kolejowego, oczywiście zrobił wzrost, ale równie dobrze mógł być słupem.

Czemu wypowiadasz sie na temat czegos, o czym najwyrazniej nie masz pojecia? Nawet uzywajac google mozesz zweryfikowac te (zaslyszane z nieznanego zrodla) bzdury. To nie jest wlasciwe miejsce na plotki.

7
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 07 Lutego 2015, 00:08:53 »
Swoją drogą, gość podający się za wolontariusza Towarzystwta Miłośników Kolei Żelaznych ... Chyba miłośnik złomu stalowego. Jak mozna tak pokaleczyć parowóz, kompletny ...

Nie znasz czlowieka, nie wiesz co robi, powstrzymaj sie od takich uwag.

8
Bieżące kolejowe / Odp: Polityka a Pendolino
« dnia: 10 Stycznia 2015, 22:52:27 »
Prosze mnie nie stawiac w sytuacji PO vs PiS. Nie mam sentymentow do tych dwoch ugrupowan.

A ja nic takiego nie robie - takie streszczenie tego co Panowie mowia.

Cytuj
A co do hamulcow, mnie ciezko zweryfikowac, czy po 3 dniach trzeba cos wymienic. Jesli chodzi o zarobek, mozna pokusic sie, aby czestosc wymian jeszcze zwiekszyc, bylby wiekszy zarobek.

Wymienia się wtedy, gdy jest taka potrzeba.

Cytuj
Ciekawy watek o finasnowaniu calego Pendolino poruszyli takze.
Kolejnosc dzialan, tez najbardziej optymalna. Ogolnie picus glancus.

O przetargu, finansowaniu itd. mozna bylo poczytac w lepszych zrodlach. NIK przeswietlil sprawe i nieprawidlowosci nie znalazl.

Cytuj
Ogolnie tutaj na forum widze taka zaleznosc, osoby zwiazane z branza zawodowo, sa za. Nie zwiazane, sa sceptyczni.
Jakie wnioski?

Jestem zwiazany z branza zawodowo?

Niestety nagonka na Pendo ma charakter glownie polityczny. Czy ktos tak plakal przy zakupie EU44? Mozna bylo wytoczyc podobne dziala przeciwko ich zakupowi... Jak myslisz czemu red. Ziemkiewicz poczul potrzebe poruszenia tego tematu? :)

9
Bieżące kolejowe / Odp: Polityka a Pendolino
« dnia: 10 Stycznia 2015, 21:51:34 »
No wiadomo, oszolomstwo ;)

Powtorze sie z SSC:
Za PiSu pomysl byl dobry, a potem przyszla PO i spaprala.
Nigdy nie probowano zrobic 250 na CMK.
Zeby jezdzic szybciej niz 200 trzeba zmienic system zasilania.
Przy tekscie o klockach hamulcowych to juz w ogole nie mam co napisac. "Oczywiscie ktos musi na tym zarabiac".

10
Bieżące kolejowe / Odp: Awarie Pendolino
« dnia: 04 Stycznia 2015, 23:34:54 »
Kiedyś zastanawiałem się czy lepszym rozwiązaniem ekonomicznym byłby zakup UŻYWANYCH TGV Eurostar lub TGV Réseau. Konstrukcje sprawdzone, wielosystemowe.

Polska kolejowym muzeum Europy. Wystarczy ze Czesi do nas przyjezdzaja na foty szestikolakow.

11
Bieżące kolejowe / Odp: Awarie Pendolino
« dnia: 04 Stycznia 2015, 04:30:57 »
Iwanie, tego nie wiem, a przede wszytkim komu wierzyc. Zycie pokaze...

Komu wierzyc? Pewnie tym ktorzy wyglaszali, ze "zabiorom", nie pojedzie itd.

12
Bieżące kolejowe / Odp: Awarie Pendolino
« dnia: 04 Stycznia 2015, 04:13:55 »
Jest tak jak z kazdym zlozonym projektem, pojawiaja sie normalne w takich sytuacjach problemy. Nagonka niewspolmierna do skali tych problemow.

13
Bieżące kolejowe / Odp: Awarie Pendolino
« dnia: 04 Stycznia 2015, 02:31:22 »
Co do podstacji trakcyjnych, mój tata pracuje i wesoło nie jest. Kilka lat temu były przebudowy i nikt nie przerabiał urządzeń pod Pendolino. To już świadczy o tym, w jakich kolejnościach podejmuje się działania.

A moze o czyms nie wiesz? I tata pracuje, ale tez moze czegos nie wiedziec?

Wstukaj w google "Projekt Modernizacji Układów Zasilania – (MUZa)". Po zapoznaniu sie z wynikami moze zmienisz zdanie.

Nawet nie musisz czytac - przejedz sie pociagiem i patrz za okno. No nie mozna tego nie zauwazyc.

Cytuj
Podstacje na trasie jazdy Pendolino pracują na maxa

Po to sa zeby pracowac.

Cytuj
a w pierwsze dni jazdy obsady były dzień i noc po 12h, żeby tylko wszystko się z planem udało.

To chyba dobrze?

Cytuj
Ktoś grubą kapuchę wziął za podpisanie umowy i tyle.

Za cos takiego powinny leciec ostrzezenia...

Cytuj
Większy pożytek byłby ze składów dla zwykłych ludzi, a nie biznesmenów. Bo dzień w dzień jeżdżę takimi "kiblami", że cudem to jeszcze chyba jeździ.

Ale przeciez zakupy taboru mamy we wszystkich segmentach rynku. W sumie to najwiecej (do tej pory) kupowalo sie nowego taboru przeznaczonego do przewozow regionalnych (chyba te sie kryja za okresleniem "dla zwyklych ludzi", widac pociagami kwalifikowanymi w PL jezdza ludzie niezwykli). W segmencie dalekobieznym rowniez jest potrzeba inwestycji, drogowi przewoznicy dalekobiezni kupuja nowy tabor i trzeba do tego nawiazac.

I jeszcze jedno. Przeraza mnie to szczucie wszystkich na kolej, ktore udziela sie nawet "MK". Zakup ED250 budzi tyle negatywnych emocji... A tymczasem mamy takie przedsiewziecie:
Budowa drogi ekspresowej S7 – Lubień – Rabka dlugosc: 16,7 km wartosc: 3 630 101,5 tys zł
O polowe drozej niz zakup i utrzymanie ED250 przez wiele lat, a to jest tylko jeden z wielu z zaplanowanych na najblizsza 3latke projektow drogowych. Zacznijcie myslec.

Zgadza się, inne składy też stały. Tylko że po ich pasażerów nie przyjeżdżały inne składy żeby biedaków pozabierać z pola. Śmieszne to jest, ale i tragiczne.

Stapasz po bardzo cieniutkim lodzie.

14
WWW / Odp: Przerwa techniczna - nowy serwer
« dnia: 06 Września 2014, 21:44:30 »
Jeszcze walcze z uslugami, ale stronka powinna juz brykac bezproblemowo.

Uwaga - osoby z kontami shellowymi musza pamietac o tym, zeby laczyc sie przez ssh na port 222, a nie 22.

15
WWW / Odp: Przerwa techniczna - nowy serwer
« dnia: 04 Września 2014, 21:38:53 »
@Iwan - czy mozemy wrocic do hostowania symulatora na eu07.pl?

Jakies staty z jakim obciazeniem by sie to wiazalo?

16
WWW / Przerwa techniczna - nowy serwer
« dnia: 02 Września 2014, 10:34:36 »
Witam,

właśnie zamówiłem i skonfigurowałem nowy serwer dla naszej strony. Na piątek wieczorem planujemy "zatrzymanie" starego systemu, zrobienie backupów i przeniesienie jego obrazu na nową maszynę.

Ze względu na ilość danych potrwa to kilka godzin (noc z piątku na sobotę). Po przeniesieniu na nowy serwer (i jak się wyśpimy) skonfigurujemy i uruchomimy wszystkie usługi na nowej maszynie (głównie zmiany związane z nowym adresem IP). Pewnie chwilkę zajmie propagacja nowego adresu, ale od razu po uruchomieniu dostępny będzie pod IP 188.165.244.18.

O postępach (ewentualnych problemach) będziemy informować na bieżąco w tym wątku.

Pozdrawiam!

17
Bieżące kolejowe / Odp: Pendolino do Olsztyna
« dnia: 06 Listopada 2013, 17:36:20 »

18
Bocznica / Odp: test
« dnia: 23 Września 2013, 13:08:11 »
Proba spraju

19
Forum / Odp: Prośba o zgłaszanie problemów z serwerem
« dnia: 21 Września 2013, 13:31:21 »
Nie można pobrać torrenta z najnowszą paczką 08.13, tym samym nie ma żadnego działającego linka skąd można pobrać symulator.

Juz dziala...

20
Bocznica / Odp: Sprawa Pendolino
« dnia: 23 Sierpnia 2013, 15:06:46 »
Beton PEKAPIstów podał do sądu PESĘ o nieuczciwą konkurencję, bo żekomo PESA za swój pendolino chciało 1gr/godzinę czy za kilometr... chore. Dziś rano na radiowej trójce to mówili.

Jesli to utrzymanie ma wygladac tak, jak w przypadku ED74, to PESA powinna jeszcze IC doplacac.

Kupujemy Ferrari do jeżdżenia po dziurawych drogach.

I jak na tej kolei ma byc lepiej, jak nawet "swiadomi" MK wypisuja takie bzdury? Myslisz, ze w Niemczech, Austrii, Włoszech, Francji czy Hiszpanii szybkie pociagi jezdza tylko po liniach wysokich predkosci? Jechales kiedys TGV Strasbourg - Paris, Marseille - Nice, Lyon - Perpignan, RailJetem Wien - Zürich, Wien - Villach, ICE München - Frankfurt? Juz nie mowiac o Pendolino Zürich - Milano czy TGV Paris - Geneve. A moze do Interlaken tez sie "zapierdziela" (a jezdzi tam troche szybkich pociagow)?

Cytuj
Możemy stwarzać taki powierzchowny obraz polskiej kolei – kupić 20 Pendolino, zmodernizować 2-3 trasy i mówić, jak to na kolei jest dobrze, a jadąc na prowincje albo w inny region kraju widzieć jak niebieski ET22 ciągnie 40 węglarek 20km/h ze względu na zły stan toru. Tacy jesteśmy mocni jak mocny jest nasz najsłabszy punkt.

Co do modernizacji 2-3 tras. W tej chwili prace modernizacyjne i rewitalizacyjne obejmuja troche wiecej niz 2-3 odcinki. Obrazek (z uwaga, ze sporo z tego co sie robi nie jest na tej mapie zaznaczone):
http://img23.imageshack.us/img23/8173/nmq.gif

Nie skonczymy na 20 ETRach, wlasnie ogloszono kolejny przetarg na 20 jednostek dla IC (wczesniejszy w trakcie), sa przetargi na naprawy i moderne wagonow. A to tylko segment daleki. Marszalkowie tez nie spia. Tak wiec park taborowy pomalu tez bedzie sie poprawiac.

Dworcow odnowionych tez nie widzisz?

Przeoranie wszystkiego co bylo zapuszczane przez lata wymaga czasu.

21
Bieżące kolejowe / Odp: 111Ed PESA z rodziny GAMA
« dnia: 15 Marca 2013, 12:51:26 »
Nie wiem, czy wg tych norm była budowana Husaria, ale w każdym bądź razie takie obowiązują teraz.

Taurusy nie spelniaja TSI, dopiero Vectron jest platforma tworzona wg TSI.

22
Bieżące kolejowe / Odp: 111Ed PESA z rodziny GAMA
« dnia: 12 Marca 2013, 10:42:29 »
Czy jest jakiś przepis określający umiejscowienie "trzeciego" światła? Bo wszystkie loki mają "pod dachem" co wydaje się logiczne. Natomiast patrząc na "Husarię" w Niemczech i nie tylko (również inne loki) mają to światło pod szybą.

To nie jest ten sam typ - nowsza platforma ES64U4 ma swiatla nad szyba, a starsza ES64U2 pod szyba.

Tu znajdziesz opis platformy U2:
http://www.railcolor.net/index.php?nav=1404931&lang=1
a tu platformy U4:
http://www.railcolor.net/index.php?nav=1404933&lang=1

23
A teraz włącz tryb pełnoekranowy, HD 720p i dojrzyj, że to nie polscy, a litewscy kierowcy ;)

A moze nawet łotewscy?

24
Ale jezeli wiesz, ze po wszystkich trzech torach jest SS to tak czy siak nie pojedziesz tam 40ką.

Jade po dluzszej przerwie i nie wiem. Dysponuje aktualnym rozkladem, w ktorym nie ma informacji o blokadzie samoczynnej.

Na szczescie problem nie dotyczy mnie (bo ja pociagow nie prowadze) - ale na przykladzie jednego posterunku widac, ile moze byc nieprawidlowosci i z czym stykaja sie maszynisci w swojej pracy.

25
Z pewnością wie, ale 40km/h obowiązuje do granicy posterunku ruchu z "PP" na przyległym szlaku a dalej z ostrożnością (?).

A na gruncie okazuje sie, ze blokada na tym szlaku jest, ale samoczynna i pojechales o 20km/h za szybko... Tyle jezeli chodzi o odpowiednie symbole w SRJ.

26
Sygnał Sz po to jest aby nie wstrzymywać ruchu [...]

Jesli chodzi o Sz - zapytam jeszcze raz, bo jakos nie chcesz sie chyba odniesc do tego pytania:

Co do oznaczen w zeszytach. To samo miejsce, ten sam semafor, wyjazd na ten sam tor. Swieci Sz+W24. Z jaka predkoscia mam jechac (juz pomijajac kwestie tego W24)?
http://www.infrastruktura.eu.org/kolej/5310.pdf

27
W rocznicę chciałbym przypomnieć moje zdjęcie, które zrobiłem lokomotywie oraz obsadzie lokomotywy w dniu katastrofy w dniu 03.03.2012 o godzinie 16:05 w Jaktorowie (CMK), pamiętam jeszcze jak maszynista spojrzał na mnie podczas mijania, lekko się uśmiechając.

Szkoda ich...

Cała dyskusja tutaj rozbija się o wybielenie mechaników z IC

Nie wybielenie - tylko zrozumienie mechanizmu, z ktorego wynikal popelniony przez nich blad.

Przepraszam, ze interesuje sie prowadzeniem pociagow - i glownie z tej perspektywy patrze na cala sprawe.

Cytuj
tymczasem nikt mi nie zaprzeczy, że gdyby podjęli jakąkolwiek polemikę, czy to żądali "N" czy chociaż zapytali dlaczego jadą z W24 na prawy (skoro mieli wątpliwości nawet natury czy można na to jechać czy nie - czy przy wątpliwościach nie powinno się wzmóc czujności?) to kolega z przeciwka mógł pokojarzyć, że coś.jedzie mu na spotkanie.

Tak oczywiscie - ich wina. Gdyby byli bardziej asertywni, to calego wypadku by nie bylo. Zbladzili ufajac zbyt mocno tym dyzurnym ruchu. Od maszynistow zalezy bezpieczenstwo ruchu, wiec wspomniani ISDR mogli popelnic bledow wiele i czekac "zobaczymy jak bedzie". Druzyna trakcyjna miala watpliwosci wzmoc i zapobiec powstaniu wypadku. Potem by mozna sprawe "przykryc", tak jak zdarzenie z dnia poprzedniego.

Cytuj
Jeszcze przed raportem Iwan (nie pamiętam czy tu czy na SCC) mówił, że drużyna Brzechwy kontaktowała się ze Sprową w tym temacie. Jak się okazuje, nie mieli uwag czy wątpliwości - po prostu pojechali. Gdzie więc czujność związana z sytuacją nadzwyczajną? Nie chcę winić nikogo, szczególnie tych co bronić się już nie mogą, ale faktem jest, że tej katastrofie zapobiec mogło 5 osób i 5 przez swoje zaniedbanie pośrednio jest winnych. Tylko tyle.

Oj nie. Faktem jest, ze sposrod tych 5ciu osob 2 osoby sa winne bezposrednio, a 3 osoby sa winne posrednio. Chyba nie probujesz przyrownywac tego w jaki sposob do wypadku przyczynili sie JS i AN, do tego w jaki przyczynily sie druzyny trakcyjne 13126 i 31101?

Rozne byly te zaniedbania, ich skala i jakze odmienne konsekwencje... Druzyny trakcyjne dokonaly w sumie po jednej blednej decyzji - przyczyniajac sie posrednio do powstania wypadku - a ile tych blednych decyzji bylo ze strony obojga ISDR, ktorzy przyczynili sie do wypadku bezposrednio? Ile przepisow sformulowanych w sposob jasny i klarowny zlamali? W ilu miejscach wykazali sie brakiem wiedzy, olewaniem przepisow itd.?

28
I tu jest rola dyżurnego. Nikt też nie zabrania się o to zapytać kiedy ten nie wie lub nie wypełnia tego co do niego należy?

Ale przeanalizuj podany rozklad sluzbowy i powiedz z jaka predkoscia mam wyjechac na zastepczy. Dyzurny nie wie, nie wie tez czemu swieci sie W24 i nie wie czemu nie powinien sie swiecic. Ale tak jak juz wczesniej prosilem - te kwestie pomijamy.

W24 nie jest uzależniony w przypadku Sz, bo równie dobrze może nie być kontroli i już nie wiadomo gdzie jest ułożona droga przebiegu (jak w Starzynach).

W tym przypadku kontrola byla. Co za problem dopisac do softu jedna petle warunkowa? Powinno wywalic komunikat, ze podajemy NSz przy przebiegu ulozonym na tor prawy... Dopiero po jego potwierdzeniu powinno wyswietlic Sz+W24.

Cytuj
Przy Sz dyżurny bierze na siebie odpowiedzialność za ułożenie drogi przebiegu i sam ma określić, czy jest ułożona na tor lewy. Można najwyżej dodać w systemach komputerowych ostrzeżenie typu "wybrano NSz, a droga ułożona na tor prawy" (o ile da się to sprawdzić) - tyle tylko że w tym przypadku nic by to nie zmieniło.

No i wlasnie o takie cos mi chodzi.

29
Tu mamy wyraźne zapisy w zeszytach o zasadach ruchu na tym szlaku wielotorowym. A co znaczą dwie linie pół grube w zeszycie? "szlak dwu lub więcej torowy"

Troche nie czujecie o co EU40 chodzi. A ja troche czuje :) Wystarczy popytac mechanikow ktorzy jezdza przez takie odcinki jak Legionowo - Chotomów, czy PrGD - Tczew.

Co do oznaczen w zeszytach. To samo miejsce, ten sam semafor, wyjazd na ten sam tor. Swieci Sz+W24. Z jaka predkoscia mam jechac (juz pomijajac kwestie tego W24)?
http://www.infrastruktura.eu.org/kolej/5310.pdf

30
Odnośnie Chotomowa. Mamy tu do czynienia ze szlakiem wielotorowym i zasady ruchu na takich szlakach muszą być wyraźnie wyartykułowane chociażby w zeszytach. I nie powinno być problemu z W24. Domniemam, że dotyczy on tylko jazdy po torach linii 009 i w przypadku skierowania pociągu na 456 reakcja jest jedna - zatrzymać pociąg.

Patrz - ktos zaprojektowal, zabudowal, a potem eksploatowal urzadzenia, ktore mimo tego wyswietlaly sygnal "nieuprawniajacy" do wyjazdu na szlak przy wyjezdzie na tor nr 3. Ktos sie na szczescie uparl i podobno problem zostal juz wlasciwie rozwiazny. Jest to jednak przyklad na to, jak teoria sobie, a praktyka sobie.

"Dlaczego przy wyjeździe na tor lewy mamy §52 ust. 7-12 a w odwrotnej sytuacji takich zapisów brak? "
Iwan. O tym, co jest zezwoleniem na tor prawy jest napisane w §60 a jak ma postępować dr. poc. w czasie jazdy §63 i Instrukcje dla maszynisty i dr. konduktorskich.

Ty mi piszesz co jest, a ja piesze czego nie ma, a co powinno byc. Przepisy nie sa idealne.

Strony: [1] 2 3 ... 17