Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - DieselPower

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7
91
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warszat
« dnia: 03 Lutego 2020, 22:09:37 »
Aktualnie na produkcji jest 9-107.13, potem wezmę się za 1415A1, a następnie za 1415A3 ze szwajcarskimi wózkami. Z pewnością przydałyby się 595, 437W czy Gondole, ale jak ktoś takie chce, to musi sam je zrobić. W tym roku nie będzie już więcej wagonów z grupy E z mojej strony. Gdyby prace przy 9-107 i kolejnych odmianach 1415A nie ograniczałyby się tylko do wymiany paru detali, a gruntownej przebudowy modelu, to pewnie za nie bym się nie zabierał. Wydany już krótki Eamnos BDZ/E powstał przez skrócenie B553W, jedynie trzeba było dorzucić nowe drzwi i drabinki. A np. wersja 1415A3 z pomostem jest na tyle rzadka, że ją sobie darowałem.

Update 12-02-2020

Przedostatni Eaos gotowy, póki musi poczekać na nowe wózki (http://www.drehgestelle.de/6/Y25_Csdm_72_ff.jpg). Zabiorę się za nie po skończeniu ostatniego 1415A1. W międzyczasie powstał też 9-107.5, tylko po to żeby potem nikt nie musiał pytać się o przeróbkę wzmocnień pod drzwiami. I w sumie tylko po to.

Z mojej strony nie będzie już kolejnych numerów, więc przygotowywanie kolejnych odmian przekazuję teksturowcom i modelarzom. Jeśli chcielibyście takiego 075 (https://www.flickr.com/photos/break302/18697246874/) albo takiego 454W (https://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=7953.0;attach=114804;image), to podsyłacie mi zdjęcia, a ja przygotowuję wam modele pod wasz wagon jeśli nie potraficie modelować.

92
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warszat
« dnia: 24 Stycznia 2020, 22:08:08 »
Czas zaprezentować nowości, które pojawią się w najbliższych miesiącach.

W kolejce do testów oczekują pierwsze cztery ET22 ze screena. Ostatnia zielona ET22-153 trafi do testów dużo później.

W przygotowaniu jest wagon typu 9-107.13, czyli zmodernizowany 9-107.6 budowy Vagonka Poprad.

Niedawno ukończyłem nowy model 445W wraz z kompletem tekstur. Wykonałem cztery tekstury, więc zastąpią tekstury z wersji v1. Wagon 247-4 został zrobiony od podstaw, na 111-2 nie ma już dostępnych materiałów a 123-7 i 135-1 zostały zrobione ze słabych zdjęć. Wagony 111-2, 123-7 i 135-1 zastąpią wagony 166-6, 175-7 i 277-1.

Po wydaniu 1415A2 powstaną też modele 1415A1 (http://www.wgk.cal.pl/data/media/235/911.jpg) i 1415A3 (http://www.wgk.cal.pl/data/media/458/33_51_5330_785-5_Eaos.jpg).

Te modele wagonów pokryją zapotrzebowanie na najbardziej popularne wagony spotykane u prywatnych przewoźników. Do pełni szczęścia brakowałoby rumuńskiego wagonu z odchylanymi klapami w podłodze (http://www.wgk.cal.pl/data/media/227/Eacs.jpg). Niestety bez szczegółowej dokumentacji technicznej jak i fotograficznej jest trudny do odwzorowania, więc póki co nie podejmuję się jego wykonania.

Aktualnie nie przewiduję przygotowywania kolejnych wagonów z grupy 'E'. Poza zrobionymi już 425Wa, 428Wa, C462W, R462W, B553W, Eamnos BDZ/E, 1415A1, 1415A2, 1415A3, 9-107 i nowym 445W więcej węglarek w tym roku nie będzie. I tak ich trochę za dużo wyszło.

93
Bocznica / Odp: Zlecenia na materiały dla DieselPower
« dnia: 30 Grudnia 2019, 19:55:32 »
Całkowicie bezużyteczne. Takie coś to mogę se poszukać w 10 sekund.

94
Bieżące Symulatorowe / Odp: Kabiny z fotelem ALM2005
« dnia: 12 Grudnia 2019, 21:44:49 »
Sprawdzone pewniaki do podmiany. To powinny być już wszystkie.

dynamic\pkp\st45_v2\kabina-st45-a.t3d
dynamic\pkp\st45_v2\kabina-st45-b.t3d

dynamic\pkp\en57akl_v1\cab_a.t3d
dynamic\pkp\en57akl_v1\cab_b.t3d
(w przyszłości pewnie także AL i AKŚ)

dynamic\pkp\en57_v1\kabina_en57iia_led.t3d
dynamic\pkp\en57_v1\kabina_en57iib_led.t3d
dynamic\pkp\en57_v1\kabina_en57iva.t3d
dynamic\pkp\en57_v1\kabina_en57ivb.t3d
dynamic\pkp\en57_v1\kabina_en57iia.t3d
dynamic\pkp\en57_v1\kabina_en57iib.t3d

dynamic\pkp\303e_v1\303eb-zez303e_b]kabina_a.t3d
dynamic\pkp\303e_v1\303eb-zez303e_b]kabina_b.t3d
dynamic\pkp\303e_v1\303e-ic\303e_3]kabina_a.t3d
dynamic\pkp\303e_v1\303e-ic\303e_3]kabina_b.t3d

dynamic\pkp\ep07_v1\1xxx\4e_2]kabina_a.t3d
dynamic\pkp\ep07_v1\1xxx\4e_2]kabina_b.t3d
dynamic\pkp\ep07_v1\1xxx\4e_2]kabina_a-herb.t3d
dynamic\pkp\ep07_v1\1xxx\4e_2]kabina_b-herb.t3d
dynamic\pkp\ep07_v1\1xxx\4e_2]kabina_a-stgrz.t3d
dynamic\pkp\ep07_v1\1xxx\4e_2]kabina_b-stgrz.t3d

dynamic\pkp\303e_v1\303e-zez-ic-330\kabina_a_330.t3d
dynamic\pkp\303e_v1\303e-zez-ic-330\kabina_b_330.t3d
dynamic\pkp\303e_v1\303e-zez-ic-338\303e_3]338_kabina_a.t3d
dynamic\pkp\303e_v1\303e-zez-ic-338\303e_3]338_kabina_b.t3d
dynamic\pkp\303e_v1\303e-1xxx\kabina_b.t3d
dynamic\pkp\303e_v1\303e-1xxx\kabina_b.t3d

95
Tabor kolejowy / Odp: Wagony Towarowe - Temat Zbiorczy
« dnia: 03 Grudnia 2019, 21:36:19 »
Zdjęcia belgijskich wagonów z rodziny 1415A z drugiej połowy lat 90.

1415A1 http://www.dansk-jernbanearkiv.dk/europ/f885300.jpg
1415A2 http://www.dansk-jernbanearkiv.dk/europ/f8853013.jpg
1415A3 http://www.dansk-jernbanearkiv.dk/europ/f885302.jpg

Czy posiadacie więcej informacji na temat belgijskich wagonów z rodziny 1415A? Nadal wiemy o nich niewiele, choć aktualnie sporo tych wagonów kursuje w składach prywatnych przewoźników.

1415A1:

lata 90. http://www.dansk-jernbanearkiv.dk/europ/f885300.jpg
współcześnie https://photos.smugmug.com/Wagons/56-slovakia-ZSSK/Eaos/i-vhS8QBg/0/7b163976/XL/565331862-6_33_Eaos-XL.jpg
Z charakterystycznymi wnękami w pudle jest nie do pomylenia z innymi wagonami.

1415A2:

lata 90. http://www.dansk-jernbanearkiv.dk/europ/f8853013.jpg
współcześnie - wariant a) https://photos.smugmug.com/Wagons/56-slovakia-ZSSK/Eaos/i-TCht3TL/0/8a1e725c/XL/565348173-9_33_Eaos-XL.jpg
współcześnie - wariant b) https://photos.smugmug.com/Wagons/51-poland-pkp/Eaos-2/i-jsZXMFC/0/a39f5dca/XL/515348789-7_33_Eaos-XL.jpg

Występują dwa warianty - w pierwszym wersja A2 różni się od A1 tylko brakiem wnęk w pudle, a w drugim słupki są już takie jak w wariancie A3.
Czy najpierw wagony powstawały według wariantu a) a potem część przebudowano do wariantu b)?
Czy wagony z pierwszego okresu produkcji były budowane według wariantu a), a późniejsze wagony były już robione według wariantu b)?

1415A3:

lata 90. http://www.dansk-jernbanearkiv.dk/europ/f885302.jpg
wersja z pomostem https://photos.smugmug.com/Wagons/51-poland-pkp/Eaos/i-c59JPn6/0/3bbce0d6/XL/515331082-6_33_Eaos-XL.jpg
i wersja bez pomostu https://photos.smugmug.com/Wagons/51-poland-pkp/537-589/i-h3vdP7S/0/665e796d/XL/515373866-1_33_Eaos-XL.jpg

Czy produkowana była tylko wersja z pomostem, a później demontowano go w ramach napraw?
Czy może najpierw powstała wersja z pomostem, a później produkowano już wersję bez pomostu?
Dodatkowo wersja A3 ma haki na wysięgnikach oraz zamknięcie drzwi wpuszczone w obwodzinę.

Poprzeczkę przez całą długość czoła pewnie dodano w ramach napraw, żeby poprawić sztywność pudła. Można trafić na wiele pogiętych wagonów: https://photos.smugmug.com/Wagons/83-fs-italy/500-999/i-MBBz4xj/0/fc1a6a9c/XL/835301390-3_31_Eaos-XL.jpg Dużo podobnych wagonów było produkowanych w różnych zakładach w całej Europie, szczególnie w RFN.

97
Inne niekolejowe / ETS2/ATS
« dnia: 08 Listopada 2019, 15:14:26 »
Do niedzieli jest możliwość pobrania i przetestowania na steamie ATSa w aktualnej wersji 1.36. Darmowy weekend ogranicza się tylko do podstawki (California + Nevada + Arizona) bez żadnych innych DLC.

Ciekawe czy w takim tempie SCS uda się zrobić wszystkie stany? Póki co trochę czasu już minęło a dopiero mamy 7 stanów z 48 (pomijając Hawaje i Alaskę).

98
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warszat
« dnia: 07 Listopada 2019, 17:30:56 »
Oto zapowiedź dwóch nowych wagonów: R462W (lub jak kto woli CFR/E) w barwach PKP Cargo i B553W (lub jak kto woli BDZ/E) w historycznych już barwach PCC Rail Szczakowa.

Następnie w kolejce są wagony serii Eamnos bazujące na B553W. Będą dwa wagony - jeden standardowy i jeden z nowymi drzwiami w barwach Tenutado.
https://sigman.kolej.org.pl/foto/eamnos1.jpg
http://www.wgk.cal.pl/data/media/201/33_52_5839_101-0_Eamnos.jpg

Później czas zająć się całą rodziną 1415A:
1415A1: http://www.wgk.cal.pl/data/media/1036/DSC06067.jpg
1415A2: http://www.antygaleria.pl/data/media/301/2008-10-2297TrzebiniaEaos.jpg
1415A3: http://www.wgk.cal.pl/data/media/201/DSC_6990-2.jpg

Myślę, że zestaw C462W+R462W+B553W+Eamnos+1415Ax pokryje zapotrzebowanie na węglarki. Szczególnie brakowało nam różnych prywatnych wagonów zza granicy. Uzupełnieniem ilostanu zajmą się teksturowcy, jakby nie było chętnych to raz na jakiś czas skubnę jakąś tex.

Po węglarkowych projektach będzie chwila oddechu przed bonanzami. Pierwsza wersja 120A powinna pojawić się w tym roku, wszelkie inne wynalazki (rowerowe itd.) pojawią się pewnie w styczniu. Kabina do 201Eo też się pojawi, ale pewnie gdzieś między lutym a marcem. Póki co musi jeździć jako AI.

Pierwsza paczka z C462W pojawi się 18 listopada (czyli po publikacji SM42-2453 + SP42-238), kolejne paczki będą pojawiały się po publikacji poprzedniej aby nie robić zamieszania.

Nęci mnie zrobienie wielu różnych obiektów, których jeszcze nie mamy oraz własnej scenerii. Ale póki co zostawiam to na później.

99
Bieżące Symulatorowe / Jednolite nazewnictwo tekstur taboru
« dnia: 21 Października 2019, 20:17:44 »
Przydałoby się ujednolicić nazewnictwo plików z teksturami taboru. Aktualnie nie ma żadnego wspólnego systemu, więc każdy autor może nazywać tekstury jak chce. Np. tekstura 201e-647.tga ma mini o nazwie et22-647.bmp albo w jednym folderze wagony są opisywane jako a9ou_1900234-1.tga a w innym 615119-90018-6 itd.

Propozycje nazewnictwa dla:

  • Trakcja
  • tak jak do tej pory - mmd+numer, np. 4e-176.tga, 201e-zez-1075.tga, 6d-506.tga itd.
  • seria+numer, np. ep09-002.tga, su45-174.tga itd.

  • Wagony Towarowe
  • część numeru, np. 5330214-4.tga
  • pełen numer, np. 31515374439-8.tga
  • numer+seria, np. 31515357930-7_eaos.tga
  • seria+numer, np. eanos_31515375247-4.tga
  • część numeru+seria, np. 374439-8_eaos.tga
  • seria+część numeru, np. eaos_5374634-4.tga

  • Wagony Osobowe
  • część numeru, np. 2071157-5.tga
  • pełen numer, np. 50515978011-1.tga
  • numer+seria, np. 50511970691-7_a9nouz.tga
  • seria+numer, np. a9nou_51511970646-0.tga
  • część numeru+seria, np. 1910084-8_azdu.tga
  • seria+część numeru, np. a9ou_1970519-9.tga

  • EZT/SZT
  • seria+numer+człon (wariant z _), np. en76-022_a.tga
  • seria+numer+człon (wariant z -), np. ed72-009-rb.tga
  • człon z numerem razem, np. en57-1542ra.tga
  • rocznik po numerze czy po członie?, np. en57-1623'12ra.tga czy en57-1623ra'12.tga

  • Tabor specjalny/roboczy itd.
  • Tutaj spokojnie wystarczy oznaczenie+numer, np. wmb10-819.tga, pusio.00-01 itd.tga.

  • Wagony mieszkalne/robocze itd. (jeśli mają ujednolicony numer xx xx xxxx xxx-x i serię to według wagonów osobowych/towarowych)
  • jeśli jest sam numer (np. wagony PKP Energetyki), to np. 10-1529.tga
  • jeśli jest oznaczenie+numer, to np. 01-0023 XGa.tga, 541970 Xs.tga itd.


Oznaczenie rocznika może zostać tak jak do tej pory, czyli na końcu nazwy. Jedyny problem jest przy EZT/SZT, czy rocznik dawać po numerze przed członem czy na końcu po członie?

I na koniec najlepiej by było aby nazwa mini była taka sama jak nazwa tekstury (pomijając te, są wykorzystywanie zarówno jako mini tekstury jak i kategorii).

Jak wybierzemy odpowiedni sposób opisu, to proponuję dodać to do wytycznych. Jednolity sposób nazewnictwa tekstur obowiązywałby tylko dla nowych modeli. Aby uniknąć chaosu przy poprawianiu wszystkich plików, tekstury dla aktualnych modeli z paczki mogą zostać bez zmian.

100
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warszat
« dnia: 20 Października 2019, 21:31:37 »
Zgodnie z wolą ludu każdy kolejny typ będzie w osobnym folderze.

W przygotowaniu są dwa małe jeździtka, czyli WMB10 w aktualnych malowaniach. Na ukończeniu są także modele wagonu C462W lub jak kto woli CSD/E. Dodatkowo dorzuciłem nowe modele końcówek z blachy. 

101
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warszat
« dnia: 14 Października 2019, 13:18:08 »
Ładunki będą dostosowywane tylko jeśli będzie taka potrzeba.

102
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warszat
« dnia: 14 Października 2019, 12:16:23 »
Uwaga ważne! Które rozwiązanie wybrać?

1) wszystko razem w eaos_v2

2) każdy typ osobno np.:
425-8wa_v1, c462w_v1, 1415ax_v1 itd.

Ankieta (do niedzieli): https://www.strawpoll.me/18787298

103
Tabor kolejowy / Odp: Agregat SU42 - informacje i dokumentacja
« dnia: 12 Października 2019, 19:58:19 »
3208 to 10,4 litrowe V8: https://youtu.be/9N5l8NrsmZM?t=45

104
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warszat
« dnia: 10 Września 2019, 20:39:47 »
Przegląd detali w 120A.

Podstawowy model podwozia będzie można wzbogacić o różne dodatki:
- nie wszystkie wagony mają tablicę przestawczą obok rączki odluźniacza
- na początku wagony miały skrzynię wybiorczo-przełączającą pod pudłem i dwa siedzenia składane w jednym z przedsionków końcowych; w późniejszych egzemplarzach wyposażenie skrzyni przeniesiono do przedsionka kosztem dwóch składanych siedzeń
- później pojawi się wyposażenie dla wagonów z własnym ogrzewaniem

Około 35% wagonów otrzymało instalację zdalnego sterownia oznaczoną serią Bwixd, a po 1985 serią Bdh. W 2000 roku z 477 tylko 194 miało taką instalację, w kolejnycyh latach liczba ta systematycznie malała.

Do wyboru będą drzwi w trzech różnych wersjach:
- klasyczna
- z nowymi bardziej zaokrąglonymi oknami w wagonach warmińsko-mazurskich
- z nowymi klamkami i poręczami jak w obecnie jeżdżących wagonach PR

W osobnym pliku będą kurki parowe, w ostatnich latach najczęściej były demontowane.

Poza tym będą przygotowane dwa rozdzaje pudła - z oknami klasycznymi jak i tymi w aktualnie jeżdżących wagonach.

Do zrobienia zostają szyby i wnętrze, potem będzie trzeba wszystko oteksturować oraz poustawiać wszystkie parametry. Na początku będzie jedna wersja, która posłuży jako baza do kolejnych wagonów.

Źródła:
http://forum.modelarstwo.info/threads/piko-modele-wagonów-typu-120a.27053/page-26#post-561636
http://forum.modelarstwo.info/threads/piko-modele-wagonów-typu-120a.27053/page-29#post-604890

105
A ile jest och wykorzystywanych w scenariuszami? 4-5, w porywach do 6? Aby był wybór w różnych wersjach wystarczy ich może ze 20.

107
Bocznica / Odp: Maszynowy Warszat
« dnia: 01 Września 2019, 18:39:56 »
del

108
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warszat
« dnia: 28 Sierpnia 2019, 10:26:51 »
W przygotowaniu jest wagon 120A bazujący na już istniejących modelach. 120A z wersji v1 nadal straszy a na horyzoncie nadal nie widać nowej bonanzy. Na początek będzie wersja klasyczna i historyczna, później pojawią się wszystkie inne warianty wnętrza. Do zrobienia zostały detale, drzwi, wnętrze i lod, na koniec zostaje zmapowanie wszystkich elementów. To z 11xa_v2 nie pasuje na ten wagon, więc i tak trzeba zrobić nowe. Nie skupiam się na niewidocznych szczegółach, więcej z tym pracy a efekty i tak są potem mierne.

109
Tabor kolejowy / Agregat SU42 - informacje i dokumentacja
« dnia: 18 Sierpnia 2019, 21:21:15 »
Niedługo zabieramy się za kabinę SU42 i zastanawiamy się jak realnie możemy odwzorować działanie sterownika i agregatu. SU42 mają osobny agregat z silnikiem cat3208 i sprzęgniętą z nim prądnicą. Maksymalna moc tego zestawu to 180kW przy 3kV i 60A. Poszukiwane są szczegółowe informacje o działaniu sterownika i agregatu.

Poniżej opisałem sposób uruchamiania i wyłączania agregatu, który wywnioskowałem na bazie opisów przycisków i przełączników.

Uruchamianie:

załączamy baterie wyłącznikiem ZPS (znajduje się na lewo od woltomierza baterii) i pojawia się napięcie baterii 24V (1)
załączmy hebel 'zasilanie sterownika' (2), zapala się dioda (2a) oraz (2b)
naciskamy start silnika (3), gaśnie dioda (2b) i zapala dioda (3a)
załączmy hebel 'prądnica i ogrzewanie' (4), zapala się dioda (4a), pojawia się napięcie wyjściowe (4b) oraz prąd obciążenia (4c)

Wyłączanie:
wyłączamy hebel 'prądnica i ogrzewanie' (4), gaśnie dioda (4a), napięcie wyjściowe (4b) oraz prąd obciążenia (4c) maleje do 0
naciskamy stop silnika (3), zapala się dioda (2b) i gaśnie dioda (3a)
wyłączamy hebel 'zasilanie sterownika' (2), gaśnie dioda (2a) oraz (2b)
wyłączamy baterię ZPSem

Odblokowywanie szafy WN aktualnie nie jest do niczego przydatne i będzie na stałe wyłączone. Zostaje tylko jedna rzecz. Podejrzewam, że w razie wykrycia awarii sterownik zdejmuje obciążenie z agregatu do czasu rozwiązania problemów. Myślę, że można się ograniczyć do zbyt niskiego lub zbyt wysokiego napięcia oraz zbyt dużego prądu >60A.

A poza tym zostaje pytanie co aktualnie można odwzorować a co wymaga nowych funkcjonalności. Ewentualnie można zrobić jakąś bieda wersję typu załączamy tylko (4) albo w ogóle niedziałającą atrapę tylko jako ozdobę.

Do okodzenia jest:
- obsługa sterownika
- fizyka agregatu
- dźwięki

od @adamst Bez obciążenia agregat sobie pracuje na jakichś tam obrotach jałowych, a po załączeniu obciążenia wkręca się na wyższe.

110
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy
« dnia: 17 Sierpnia 2019, 09:59:01 »
Po uzupełnieniu pustych przestrzeni na pewno będzie zdecydowanie ciekawiej. Zapomniałem o braku sieci i udało się prawie dokulać do Rycin.

Jak za jakiś czas trasa będzie skończona to można pokusić się o mały eksperyment jeśli to możliwe. Wyciąć odcinek z Dębicy do Jerzynianki i zrobić bezdrucie z lekko zapuszczoną infrą a'la ostbahn albo inne dwutory bez druta.

111
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warszat
« dnia: 15 Czerwca 2019, 16:54:22 »
Aktualnie przygotowuję nowe zestawy zmodernizowanych wagonów PKPIC.

I zestaw będzie zawierał 140A z etapu I i II oraz 141A z etapu I. W drugim zestawie pojawi się 111Arow z serii V i 168A. Za jakiś czas pojawi się też III zestaw z 113Aa i 173A. Aktualnie wszystkie trzy części znajdują się w testach i będą w najbliższych dniach poprawiane. Po publikacji paczki z 173A i 113Aa pojawi się też 113Aa z etapu II.

Niedawno skończyłem 201Eo-005 i 201Eo-010. Przez jakiś czas będą jeździły z podpiętą starą kabiną jako pojazd AI. Dedykowana kabina pojawi się w późniejszym czasie, ale nie wcześniej niż po skończeniu bonanz, 425Wa i wybranej innej węglarki.

113
Forum / Odp: "Znikające" polubienia
« dnia: 27 Czerwca 2019, 18:23:22 »
Od dawna wiem, że są problemy z działaniem skryptu, ale jakoś się tym nie przejmuję.

114
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Mapa PKP Polskie linie kolejowe.
« dnia: 12 Czerwca 2019, 13:09:09 »
Oryginalna mapa PLK jest zapisana wektorowo, więc można wygenerować wersję rastrową tak dużą jaką się chce. Natomiast mapa z kanałami jest tylko w wersji rastrowej, więc nie da się nic z tym zrobić. Przed wklejeniem do pdfa pewnie była zapisana do jpg - widoczne są artefakty po przybliżeniu w pdfie.

Na screenach oryginalna i pomalowana przy powiększeniu 100%.

Udało się zaimportować mapę do inkscape, ale po imporcie działa tak ślamazarnie, że nie da się nic zrobić.

115
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 09 Czerwca 2019, 22:17:21 »
Ten wagon został dość znacznie uproszczony. Generalnie wagony o takiej konstrukcji powstawały już w latach 70. Posiadały uchylne klapy w podłodze do rozładunku, stąd taka duża odległość między wózkami a pudłem.

http://img4.garnek.pl/a.garnek.pl/013/940/13940117_800.0.jpg/wagon-typu-eacs.jpg

Starsze wagony mogą mieć zdemontowany mechanizm do rozładunku, późniejsze odmiany pewnie nie miały już go fabrycznie.
http://www.wgk.cal.pl/data/media/458/33_51_5330_314-4_Eaos.jpg

Można spotkać wiele różnych odmian tej konstrukcji - od kilkudziesięcioletnich po całkiem nowe. Głównie różnią się detalami: pomostem, słupkami, drzwiami, czy posiadaniem mechanizmu rozładunkowego.


116
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowy Rotfl
« dnia: 06 Czerwca 2019, 13:49:57 »
To jeszcze jest nic. Znalazłem egzemplarz po remoncie przez Wyższą Szkołę Druciarstwa Zawodowego.

118
Tabor kolejowy / Odp: Wagony Towarowe - Temat Zbiorczy
« dnia: 21 Kwietnia 2019, 22:28:32 »
Kiedyś przewinął się temat wagonu Ealos. Jak się okazuje są to przebudowane 408W, reszta informacji poniżej.

http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=10095

Cytuj
Bardzo ciekawy wagon. We wczesnych latach 90ych PKP borykało się z brakami w wagonach z otwieranym nadwoziem. Skutkiem tego była adaptacja kilkudziesięciu węglarek rodziny 408W z zabudową ruchomej pokrywy w formie dachu. Przebudowane w ten sposób wagony sklasyfikowano jako 408W/T.

W okresie późniejszym w związku z zużyciem komponentów zdecydowano się wagony te ponownie przebudować zdejmując dach i dostosowując do roli zwykłej węglarki. Taki właśnie wagon mamy w kadrze.

Inne zdjęcia:

http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=2005
http://adamusadam.pl/system/assets/1263814714_normal.JPG

119
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warszat
« dnia: 27 Marca 2019, 16:04:27 »
Tak prezentuje się aktualny postęp prac nad 425Wa.

Do wykonania zostało:

  • na burcie zostało wymodelowanie drzwi razem z detalami
  • słupki, uchwyty, zderzaki itp. na czole
  • zrobienie pneumatyki pod pudłem
  • oteksturowanie
  • wstawienie gotowych elementów takich jak wężyki, sprzęgi i wózki
  • wykonanie ładunków i końcowe testy

Dzisiaj dokończyłem detale na czołach.

Zaglądamy do środka SM48 :>

120
Na warsztacie / Odp: Szopa Prokocim
« dnia: 10 Kwietnia 2019, 11:14:47 »
Na poprawny model nie ma co czekać bo 2219 jest już dawno zrobiona: https://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=29128.0;attach=113194;image

Pozostałe już pokazałem w tym poście: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,29128.msg505649.html#msg505649

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7