Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - DieselPower

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 7
61
Bocznica / Odp: Modyfikacja EP05-23 na malowanie oliwkowe
« dnia: 19 Listopada 2020, 11:26:49 »
1) malowanie fikcyjne
2) tekstura do niczego się nie nadaje

62
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warsztat
« dnia: 10 Listopada 2020, 12:55:13 »
Przecież to zdjęcie dotyczy tego, że pod koniec służby SU45-174 otrzymała kilka żółtych akcentów. Dotyczy to tylko samej SU45, a nie wagonów.

Prezentuję ostatnią zaplanowaną na ten rok paczkę z wagonami z grupy E. Od dawna polowałem na materiały 1415Ax w barwach DB i w końcu udało się je zrobić. Przy okazji pojawi się dwa kolejne wagony, czyli barwy PTKiGK oraz Carbo. Te zostały odtworzone na bazie znalezionych zdjęć, dzisiaj już nie dostaniemy na nie materiałów.

63
Tabor kolejowy / Odp: Wagony Osobowe - Temat Zbiorczy
« dnia: 13 Listopada 2020, 14:08:30 »
Latami produkcji i wyposażeniem.

Nigdy nie istniało coś takiego jak 111At, a 111A-2 to 111Aw po NG.

64
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warsztat
« dnia: 10 Listopada 2020, 10:27:37 »
Przedstawiam opisy nowych tekstur, które za chwilę pojawią się w testach.

Na początku mamy SU45-174 w stanie na 2009. Rok wcześniej miała rewizję, a jeździła gdzieś do końca 2012 roku. Na koniec dostała żółte akcenty, czyli przemalowane numery, ramki szyb czy projektorów (https://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/5025.jpg). Niedawno została wystawiona w przetargu na złomowanie.
Za SU45 mamy piętrowy zespół w standardowym malowaniu PKP PR. Akurat takiego jeszcze nie mamy, więc z pewnością przyda się w niektórych scenariuszach. Prawdopodobne zespół został zezłomowany gdzieś koło 2011 roku. https://zwk.org.pl/galeria/data/media/114/DSC04443a.jpg

Następnie mamy klasyczny wolsztyński zestaw z zaparowozem z 2010 roku. Składa się z zespołu 571-574 i wagonu 057-2 120A.
Olwikowy zespół ostatnią naprawę miał 08.05.2009, potem jeździł z odroczeniem do 08.08.2011. Następnie został odstawiony w Lesznie i sprzedany na złom w 2014 roku.,
Wagon 50 51 21-18 057-2 przeszedł naprawę w 28.02.2009. Ostatnią naprawę główną przeszedł w ZNTK Nowy Sącz w marcu 1988 roku. Pod koniec eksploatacji szczególnie na czole przez oliwkową barwę zaczęło przebijać poprzednie malowanie (https://eu07.pl/userfiles/24710/057.jpg). W 2012 roku został sprzedany na złom.

Kolejny wagon to 001-6 serii Dosv. Ostatnia rewizja 08.05.2009 z odroczeniem do 07.08.2011, a ostatnia NG była 30.03.1995 w ZNTK Opole. Jak inne wagony tego typu został odstawiony w 2011 roku, powodem była konieczność przeprowadzenia naprawy poziomu P5, czego wtedy PRy nie robiły. Niedawno został wystawiony w przetargu złomowym.

Następnie mamy dość ciekawy wrocławski zespół 138-141. W 2008 roku w wybrane dni kursował razem z angielskim parowozem GWR 5521 do Jelcza Laskowic (https://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/25581.jpg). Ostatnia naprawa to PESA 20.03.2007, ciężko uwierzyć, że jeszcze 12 lat temu w Bydgoszczy naprawiano bipy czy SU45. Sam zespół został zezłomowany razem z innymi wrocławskimi czy jeleniogórskimi wagonami w Chojnie w 2010 roku (http://www.wgk.cal.pl/data/media/405/48919.jpg).

Na koniec mamy wagony 196-8 120A i 185-7 112Aj w malowaniu z okresu przejściowego.

Krótka historia wariantów oznaczeń w czasie przemiany PKP PR na PREG.
1) z początku zaklejono logo PKP naklejką PR, potem zdrapywano też litery KP z VKMu: https://eu07.pl/userfiles/24710/1-r2.jpg
2) mniej więcj po naprawch w 2009 wprowadzono duży napis PRZEWOZY REGIONALNE: https://eu07.pl/userfiles/24710/2-r4.jpg
3) po pełnym usamorządowieniu pod koniec 2009 roku zmienił się VKM i wprowadzano poprawki, zaklejano albo cały numer, albo tylko sam VKM: https://eu07.pl/userfiles/24710/3-r3.jpg
4) później wszystkie oznaczenia przeniesiono na krawędź pudła, jasny pas pozostał pusty: http://www.wgk.cal.pl/data/media/140/112Az-robi-ci-na-klate.jpg
5) ostatecznie na jasnym pasie pojawiło się duże logo PREG: http://www.wgk.cal.pl/data/media/140/50_51_19-70_311-2_A9ou_17042014_4.jpg

120A 196-8 przedstawia stan po naprawie 10.09.2009 roku. Ostatnią naprawęg główną miał w ZNTK Nowy Sącz w 10.04.1996 roku. Wagon kursował w składach iR do 2015 roku, później został odstawiony w Chojnicach.
Natomiast wagon 112Aj jest po naprawie w PRST Częstochowa z 01.04.2011. Dla większej różnorodności przygotowałem dla niego nową tapicerkę siedzeń. Niestety nie znam dalszych losów tego wagonu, w 2013 roku jeszcze pojawiał się w różnyc składach a dalej to nie wiem.

Za jakiś czas pojawi się przedostatnia paczka 1xxA z 83% zawartością malowań historycznych. Później już tylko będzie z 2 wagonami specjalnymi i może parę Skód. Potem w 100% skupiam się na nowych modelach i współpracy przy innych projektach np. Impulsy.

65
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 06 Listopada 2020, 09:57:13 »
To jest B10nou 50 51 20-00 427-8 141A, co widać po układzie okien i skrzyni akumulatorów. A oba sypialne to Görlitz81.

66
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warszat
« dnia: 02 Listopada 2020, 19:25:27 »
Tak czy inaczej zostało to poprawione. Akurat na tym boku żaluzje zamalowałem fragmentami wziętymi spod kabiny, a dwa mniejsze okna pochodzą z innej 201Eo. Jakby trafiła się okazja na sfocenie drugiego boku, to chętnie skorzystam. 013 i tak wcześniej nie trafi do testów, niż po wydaniu żółtej wersji kabiny.

67
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warszat
« dnia: 02 Listopada 2020, 19:14:24 »
Nie było drugiego boku, a przy małej rozdzielczości zdjęć z sieci nie zwróciłem na to uwagi.

68
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warszat
« dnia: 16 Września 2020, 10:26:14 »
Z jednej strony praktycznie wszystko było na gotowo i wystarczyło tylko wstawić wnęki. A z drugiej strony nie było wyciętych otworów, ale wystarczyło je wyciąć i wstawić gotowy element oraz przesunąć mapowanie.

Wszystkie wnęki mam już gotowe, później po zrobieniu odpowiedniej tekstury całość będzie wyglądać dużo lepiej. Przy okazji zaincludowałem fiz i mmd (będzie mała polonizacja, więc pojawi się kilka dodatkowych wpisów).

Czyli po zmianach do wariantu 182 2 dojdzie pudło z dodatkowymi stopniami, a do 183 1 poza dodatkowymi stopniami dostanie tylko jedno uchylne okno w maszynowni.

Przy okazji dodałem możliwość zmiany tekstury wózka. Jasnoszary kolor nie pasował do spolonizowanych skód, które najczęściej mają brudne i ciemne wózki.

W kabinie 201Eo mam już gotowy cały komplet tekstur. Teraz zostało zrobić ao, pokroić wszystko co trzeba pod animacje i przygotować podświetlenie.

Dołączam listę numerów, które pojawią się w paczce. Dzisiaj udało mi się ukończyć 183 002-5, do zrobienia zostały już tylko dwie 182. Przy okazji mam już materiały na polonizację kabiny. Zobaczymy jak to czasowo wyjdzie, być może w testach najpierw pojawią się tekstury, a kabina pojawi się w osobnej paczce.

Dzisiaj do grona gotowych Skodziaków dołączyła 182 164-4. Jakby ktoś się zastanawiał, to taki skład można było spotkać w rzeczywistości (https://s23.flog.pl/media/foto/12063386_182-1230.jpg). Te trzy gotowe 18x powstały ze zdjęć jednego boku i jednego czoła. Na ostatnią teksturę, czyli drugą 182, mam oba boki i oba czoła, więc będzie na wypasie.

Dzisiaj skończyłem ostatnią zaplanowaną teksturę, a od jutra zabieram się za edycję kabiny. Przy okazji musiałem dorobić nowy detal, czyli wariant z dwoma typami anten.

Dzisiaj rozpocząłem prace nad spolonizowaną wersją kabiny dla 18x.

Aby kabina była w miarę uniwersalna to pojawią się w niej takie detale jak:
- lampki ca/shp i kwadratowe mierniki
- radiotelefon i panel ENTE zamontowany w narożniku (aby pasowało zarówno do starszych 181/182 bez drzwi z prawej strony jak i młodszych 182/183)
- zagłówki foteli + drugi fotel dla pomocnika
- (prawdopodobnie) nowy układ przełączników na pulpicie i inne manometry
- dodatkowe informacje na ściankach
- drobna kosmetyka kilku elementów

Na koniec dojdzie kilka elementów do ustawienia i sprawdzenia:
- ustawienie animacji wskazówek mierników i kalibracja wskazywanych wartości
- sprawdzenie działania ca, shp i wszystkich funkcji rtf
- zrobienie podświetlenia mierników

Jeśli do piątku wszystko będzie gotowe, to wtedy wrzucę kompletną paczkę. A jeśli nie, to w piątek pojawią się same skodzaki, a sama kabina później.

Aktualnie do zrobienia został już tylko sam pulpit, podłoga i część sufitu.

Aktualnie w kabinie prawie wszystko jest już gotowe, zostało już tylko wykończyć zielony panel i zobaczyć jak wyjdzie ao. Czeską wersją kabiny z racji braku polonizacji raczej nikt nie będzie jeździł, więc skorzystałem z paru gotowych elementów. Ciężko jest znaleźć identyczną kabinę 18x po polonizacji, więc praktycznie prawie wszystko może się różnić.

Wszystko zostało już dokończone i sprawdzone, więc kompletna paczka niedługo pojawi się w testach.

W międzyczasie powstała już piąta tekstura na nowy model 181_v2. Dla tego numeru musiał powstać kolejny wariant, czyli 182_pl3. Od wariantu 2 różni się nożycowymi odbierakami. Akurat fotki tego numeru najbardziej przypadły mi do gustu, miało być kilka tekstur więcej, ale są ważniejsze rzeczy do zrobienia. Przeglądając listę taboru trafiłem na kolejną 182 156-0, tym razem na model v1. Po publikacji mojej tekstury, tamta zostanie podmieniona na sceneriach i usunięta. Jakby ktoś byłby ciekawy, to w załączniku jest porównanie wersji v1 i v2. A jeśli chodzi o kabinę 201Eo, to tekstury są już wstępnie gotowe i teraz wszystko trzeba pokroić pod animacje.

A tak prezentuje się gotowa kabina, wszystkie niezbędne elementy są już w pełni działające.

Specjalnie dla 201Eo-013 przygotowałem szarą wersję kabiny. Na pewno taką wersję mają 013 i 014, nie wiem jak jest jak dla 011 i 012. 010 ma żółty pulpit.

Dzisiaj skończyłem teksturę 201Eo-013 dedykowaną szarej wersji kabiny.

69
Symulator / Odp: Składy realistyczne - zestawienie wpisów
« dnia: 01 Listopada 2020, 16:42:12 »
No, ale w 2013 żadnych wagonów PKPPR w ruchu to już nie było. Mamy kilka różnych takich 112A z oznaczeniami PKPIC.

70
Tabor kolejowy / Odp: Wagony Osobowe - Temat Zbiorczy
« dnia: 28 Października 2020, 18:25:38 »
Z żadnego.

- 140a-fps 2005 rok
- 140a_etap_i_bg 2013 rok
- 140a_etap_ii_bg 2014 rok

71
Schematy z serii 181/182 https://uloz.to/file/7So7mj7YH18n/181-182-rar W archiwum dodatkowo znajduje się dokumentacja fotograficzna.

Jakby ktoś nie wiedział to w tym panelu obok drzwi schowana jest składana drabinka na dach.

72
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 20 Września 2020, 22:02:39 »
035-6 jest już w przygotowaniu z innych materiałów, więc te fotki mogą posłużyć jako baza pod inny numer.

73
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warszat
« dnia: 10 Marca 2020, 19:44:29 »
Wnętrza do gotowych EN57AL są już na ukończeniu. Aktualnie brakuje tylko materiałów na układ wnętrza EN57AL KW. Najlepiej jest nagrać przejście przez cały skład, np. takie: https://youtu.be/C5WNDCMQ-6E?t=10

Im szybciej pojawi się materiał na wnętrze AL KW, tym szybciej pojawi się bonanza.

 Póki co zaplanowane mam takie wersje 120A, które pokrywają wszystkie występujące warianty.
Wersja klasyczna
- niski numer w wersji fabrycznej: https://eraparowozow.org.pl/wp-content/uploads/2019/10/120A-05-808x562.jpg
- wysoki numer z oznaczeniami po 1985: https://eraparowozow.org.pl/wp-content/uploads/2019/10/120A-03-890x544.jpg
- w malowaniu po 1993: https://live.staticflickr.com/614/32341636343_d98a5ca012_b.jpg
- w wersji po 2001 roku: http://wgk.cal.pl/data/media/222/50_51_21-18_417-8_Bh.jpg
- rowerowa: http://wgk.cal.pl/data/media/222/DSC01267.jpg

Wersja NS (z fikuśnymi siedzeniami)
- standardowa: https://lukasy.kolej.org.pl/kolej/foto/285.jpg
- rowerowa: http://www.wgk.cal.pl/data/media/222/L-120A.jpg

Pozostałe
- warmaz: http://www.wgk.cal.pl/data/media/222/DSC00386.jpg
- mal: http://antygaleria.pl/data/media/236/2005-09-3039KrakP.JPG
- imprezowa: http://www.wgk.cal.pl/data/media/222/50_51_21-18_076-2_01032013_1.jpg
- PR: http://www.wgk.cal.pl/data/media/222/DSC08765.jpg

Przyjmę wszelkie zdjęcia wagonów 120A (z zewnątrz + wnętrza) w jakości na tekstury.

Dzisiejszy update 04.04.2020:

Wstępna wersja wnętrza jest już skończona. Pozostaje kosmetyka typu dopasowanie szerokości drzwi i klamek, poprawienie smootha na okrągłych elementach, sprawdzenie czy nie wystają jakieś elementy itd. Potem trzeba zrobić tekstury wnętrza z drugą wersją okleiny, warmaz i hist, będzie można je wybierać z poziomu map: -2. Następnie zabiorę się siedzenia z NS, a na koniec porobi się ao do wszystkich wariantów. Na sam koniec zostaje wstawienie ludków (być może z kilku metrów będą się wyświetlać wersje HQ, a z dalszej model lod jak w innych lp), a po tym czas na rozpoczęcie prac nad pudłem.

Wagony pomorsko-wolsztyńskie i PR pojawią się po skończeniu wersji standardowej. Ze względu na wyświetlacze będą musiały iść do osobnego folderu, do tego trzeba pozmieniać wiele detali i dorobić nowych, więc za nie zabiorę się później.

Update 04.04.2020:
Właśnie udało mi się skończyć model siedzeń montowany w niektórych 120A przez ZNTK Nowy Sącz. Siedzenia powstały na bazie 2 poglądówek i fotki tapicerki z 111A, gabarytowo są podobne do standardowych. Teraz czas na eksport modeli, zrobienie ao i ładunków, po tym wnętrza będą już gotowe.

Update 18.04.2020:
Wszystkie wnętrza do wersji standardowej są już skończone. Teraz już tylko zostaje oteksturowanie pudła i przygotowanie wszystkich plików. Po skończeniu tej wersji zabieram się za wariant po NG.

Update 18.05.2020:
Pudło jest już w pełni skończone, teraz czas na pozostałe elementy wyposażenia.
https://eu07.pl/userfiles/24710/pudlo.jpg

Obmyśliłem wstępny sposób nazywania kolejnych wariantów.
120a_[nazwa wnętrza]_[detale] lub 120a_ng_[nazwa wnętrza]_[detale]

Nazwa wnętrza będzie wpisywana tylko dla wersji niestandardowych typu row_1, row_2, ns, ns_row, ng_row itd. Detale będą oznaczane ciągiem liter np. kw1z.

k - kurki ogrz. parowego,
w1 - wariant własnego ogrzewania, kolejne będą warianty będą oznaczane w2, w3 itd. https://eu07.pl/userfiles/24710/grzanie.jpg - jest kilka różnych wariantów, przygotuję tylko te pod moje tekstury, jak ktoś będzie chciał inne to musi je zrobić sobie we własnym zakresie
z - skrzynia ZWAR
W opisie nie będą wpisywane elementy wspólne dla wszystkich wariantów typu wózki czy okna.

Oczywiście jeśli nie będzie gotowego takiego wariantu jakiego trzeba, to trzeba sobie samodzielnie go złożyć w nowym mmd i ewentualnie dorobić brakujące elementy. Myślę, że z takimi oznaczeniami będzie łatwiej znaleźć konkretny wariant. W morzu wariantów oznaczonych jako 120a_1, 120a_2, 120a_3 itd. ciężko byłoby rozróżnić które mmd jest dla jakiego wariantu.

Dodatkowo includowanie fiz i mmd uprości tworzenie kolejnych wariantów. Za tekstury zabiorę się dopiero jak wszystko będzie w pełni gotowe i działające.

Update 24.05.2020:

https://eu07.pl/userfiles/24710/120a.jpg
Do wykończenia została już tylko część elementów, wózki i lod. Jak to skończę, to zabieram się za zrobienie próbnej tex, żeby przekonać się czy wszystko leży prawidłowo. Jak to zrobię, to zabieram się za wariant po NG.

Update 27.05.2020:

https://eu07.pl/userfiles/24710/Bez%C2%A0tytu%C5%82u-r4.jpg
Do wykończenia zostały już tylko wózki i lod.

Update 29.05.2020:

Teraz już tylko trzeba sprawdzić czy wszystko dobrze wyszło.

Update 09.06.2020:

Pierwszą teksturę mamy gotową, teraz czas na przygotowanie kolejnych.

Update 16.06.2020:

Lista gotowych tekstur:
  • B9pv 50 51 84-18 004-8 - żółto-niebieska rowerówka zezłomowana w 2019 roku (https://eu07.pl/userfiles/24710/004.jpg)
  • Bp 50 51 21-18 315-4 - oliwka pomalowana jeszcze przez PKPPR w 2009 roku, zezłomowana wraz z innymi oliwkowymi wagonami gdzieś w 2012 roku (https://eu07.pl/userfiles/24710/315.jpg)
  • B11p 50 51 21-18 355-0 - malowanie przejściowe z okresu 2008/2009, duży napis PRZEWOZY REGIONALNE, ale za to jeszcze z VKMem PKPPR (https://eu07.pl/userfiles/24710/355.jpg)
  • B11p 50 51 21-18 076-2 - wagon, który brał udział w imprezach Turkolu, środkowy przedział przerobiono na salkę imprezową, zezłomowany w 2016 roku (https://eu07.pl/userfiles/24710/076.jpg), materiały nie były najlepsze i miała być zrobiona od nowa, ale po paru poprawkach udało się uratować teksturę

Update 21.06.2020:

Do grona tekstur dołączyły malowania wojewódzkie:
  • Bh 50 51 21-18 293-3 - w malowaniu "krakowskim", sprzedany na złom w 2011 roku (https://eu07.pl/userfiles/24710/293-3.jpg)
  • Bp 50 51 21-18 107-5 - w malowaniu "warmińsko-mazurskim" z oryginalnymi oznaczeniami po naprawie w 2008 roku, we wnętrzu z nowymi laminatami na ścianach, tapicerką zamiast ceraty i własnym ogrzewaniem, głównie kursowała jako doczepa głównie do SA106, czasem pojawiała się w połączeniach interRegio rozpoczynających bieg w Olsztynie (https://eu07.pl/userfiles/24710/107-5.jpg)

Omówienie sposobu nazewnictwa mmd/fiz.

Ten sposób ma ułatwić wyszukiwanie konkretnego zestawu detali i wnętrza dla przygotowywanej tekstury i wyeliminować dublowanie się identycznych wariantów. mmd/fiz są includowane, więc łatwo można zrobić brakujący i potrzebny wariant.

Dla standardowego wnętrza (88 miejsc) z wymmienną teksturą wnętrza będzie:
120a_[detale]
120a_ng_[detale]

Dla innych wnętrz:
120a_[nazwa_wnętrza]_[detale]
120a_ng_[nazwa_wnętrza]_[detale]

Np. 120a_ns_row_kstz

W [detale] są wypisane litery oznaczające konkretne detale. W oznaczeniach pomijane są elementy wspólne dla wszystkich wariantów typu wózki, standardowe drzwi czy tablice relacyjne.

Lista oznaczeń:


Update 26.06.2020:

W wersji standardowej skończonych jest 12/16 tekstur, po NG 0/1 i pusta wydmuszka 0/1. Do tego dojdzie też kilka innych tekstur od innych osób.
Wagony historyczne zostały odtworzone na podstawie faktycznych zdjęć i są możliwie najlepiej zbliżone do oryginałów.

Update 06.07.2020:

Niestety okazało się, że w wagonach po NG można spotkać kilka różnych wariantów układów okien, tak więc do opisu w mmd dojdą dwa nowe oznaczenia. A poza tym drzwi otrzymały nowe poręcze i klamki (https://eu07.pl/userfiles/24710/drzwi.jpg), więc nie można skorzystać z wcześniej przygotowanych modeli.


W temacie tekstur do opracowania został jeden wagon po NG. Kolejne nowości:

Update 09.07.2020:

Na ukończeniu są wnętrza do wersji po NG - https://eu07.pl/userfiles/24710/wnetrze_pr_beta.jpg Być może dzisiaj uda się zamknąć temat wnętrz i będzie można zabrać się za model zewnętrzny.

Update 16.07.2020:

Udało mi się wykombinować sposób na includowanie okien. Po modyfikacjach okna od wewnątrz są już oświetlone jak należy, najgorsze zrobione to teraz czas na resztę.

Update 19.07.2020:

Dzisiaj skończyłem wszystkie sprawy związane z modelami i przeszedłem do przygotowania tekstur. Z innych elementów zostało przygotowanie pozostałych wariantów okien oraz zmiany w skrypcie do tablic.

https://eu07.pl/userfiles/24710/147.jpg

Update 20.07.2020:

Dzisiaj skończyłem pierwszą teksturę 120A w wariancie po NG, czyli B11p 50 51 21-18 147-1. Do przygotowania zostało tylko parę tekstur i kolejne warianty okien. Udało mi się nawet uruchomić wyświetlacze, ale póki co skrypty są wzięte z EN57. Czcionka w wyświetlaczach 120A ma nieco inny krój i rozmiar czcionki  (http://antygaleria.pl/data/media/236/2017-07-21134GdyniaGR90540zHelu.jpg). Nie znam się na skryptach, więc póki co wyświetlacze zostają takie jakie są. Wolę takie niż ich brak.

Update 21.07.2020:

Do kolekcji dołączył dorszowy wagon B11p 50 51 21-18 115-8 (https://eu07.pl/userfiles/24710/115-8.jpg). Być może jeszcze pojawią się dwie dodatkowe tekstury. Przy okazji ktoś mógłby przerobić skrypty tablic i dostosować je do 120A. Najlepiej skorzystać ze skryptu led_en57_4w.py, trzeba zmienić czcionkę, dopasować formatowanie i usunąć obsługę tablicy czołowej.

Update 23.07.2020:

Szybki przegląd wariantów okien w wersji po NG:

Dla łatwiejszej orientacji zaznaczyłem przedsionek z korbą ręcznego.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Update 19.08.2020:

Właśnie zabieram się za zapowiadaną wcześniej kabinę. Wykorzystuję ścianki z kabiny szoguna, scaliłem je w jeden obiekt, a jak wszystko będzie gotowe to je przemapuję. Do wstawienia jest tylko kilka gotowych elementów typu fotele, zawory czy koliber.

Update 20.08.2020:

Wczoraj wstawiłem gotowe już elementy i zrobiłem grzejniki na podłodze oraz rolety. Dzisiaj uzupełniłem kabinę o lampy na suficie i panel od klimy JMN40.

Update 30.08.2020:

Niemal wszystko jest zrobione, zostało tylko dorobienie grzałek pod pulpitem. Potem zacznie się mapowanie, teksturowanie, ustawianie animacji, zrobienie podświetlenia, modyfikacja skryptu i dostosowanie fiz/mmd do wszystkich zmian.

Update 09.09.2020:

Kabina 201Eo jest już ukończona, teraz zostało zabranie się za oteksturowanie wszystkich elementów, a następnie dostosowanie ruchomych elementów do prawidłowego działania. W międzyczasie powstał też zestaw trzech tekstur ET22 z odbierakami DSA150 (standard, zez i rn). Wcześniej żadna tekstura nie korzystała z tych trzech wariantów, więc warto było to uzupełnić.

Update 13.09.2020:

Ktoś dzisiaj pytał się o skodziny na mm, więc odpowiadam. Pierwotnie wszystko miało być trzymane w tajemnicy, ale nic z tego nie wyszło. Mam już gotowe wszystkie detale niezbędne do spolonizowania modelu skody od Pikku. Z takich rzeczy to zostało przygotować tekstury zewnętrzne, wszystko już mam zmapowane.

Lista nowych detali:
- halogeny zabudowane: https://eu07.pl/userfiles/24710/hal1.jpg
- halogeny wystające: https://eu07.pl/userfiles/24710/hal2.jpg
- pojedyncze białe i czerwone: https://eu07.pl/userfiles/24710/cz2.jpg
- odbieraki 160EC: https://eu07.pl/userfiles/24710/160ec.jpg
- odbieraki polskie nożycowe z dwoma wariantami nakładek do wyboru (pochodzą z innego taboru, ale są na nowo przemapowane): https://eu07.pl/userfiles/24710/nozycz.jpg
- długie uchwyty do końcówek nad czołownicą: https://eu07.pl/userfiles/24710/kon1.jpg
- krótkie uchwyty do końcówek nad czołownicą: https://eu07.pl/userfiles/24710/kon2.jpg
- długie uchwyty do końcówek mocowane do czoła: https://eu07.pl/userfiles/24710/kon3.jpg

Jak widać wszystko, co niezbędne, jest już gotowe do polonizacji modelu Pikku.

Zastanawiam się nad przerobieniem kabiny, ale z braku materiałów będzie tylko to, co niezbędne:
- lamki ca/shp
- radiotelefon Pyrylandia F-747
- polskie podpisy pod przełącznikami itd.
- jakieś durnostojki z drobnych modeli typu książka pokładowa czy butelka z wodą
- ewentualnie wymiana nastawnika, wstawienie mieników z kabiny patrykosa albo przełączników a'la spamel (https://www.spamel.com.pl/images/Zdjecia/Laczniki_krzywkowe/lk15-p03.png)

Update 14.09.2020:
Niedawno trafiłem na fotkę wnętrza, którego jeszcze nie zrobiłem. http://www.wgk.cal.pl/data/media/787/95.jpg Według znalezionych informacji ten wagon został przerobiony w PR Lublin z przeznaczeniem do pociągów kursujących po Roztoczu. Pod koniec kariery zmienił przydział i można go było spotkać choćby na połączeniu Zbąszynek - Leszno. Przeglądając materiały trafiłem zdjęcia wagonu ze stacji Zbąszynek, który nie miał siedzeń w większej części. Prawdopodobnie jest to ten wagon.

Update 15.09.2020:
Będą przygotowane cztery warianty spolonizowanych 18x (według opisów z update 13.09.2020).

181:
  • halogeny zabudowane
  • odbieraki polskie nożycowe
  • długie uchwyty do końcówek
182 1:
  • pojedyncze białe i czerwone
  • odbieraki 160EC
  • długie uchwyty do końcówek mocowane do czoła
182 2:
  • halogeny zabudowane
  • odbieraki 160EC
  • długie uchwyty do końcówek
183 1:
  • halogeny wystające
  • odbieraki 160EC
  • krótkie uchwyty do końcówek

Pierwszy wariant już jest w pełni gotowy. Ale dochodzi kilka kolejnych problemów do rozwiązania. Wyższe numery 182 mają drzwi z każdej strony, więc trzeba wyciąć wnęki ze stopniami (http://www.wgk.cal.pl/data/media/90/DSC00831.jpg). A dodatkowo 183 mają tylko jedno okno uchylne w maszynowni (http://www.wgk.cal.pl/data/media/421/DSC06093.JPG).

Łatwo odróżnić faktyczne 183 od 182 z numerami przebitymi na 183 gdzieś w 2004 roku. Np. 183 044-7 to dawna 182 063-8, co widać po dwóch uchylanych oknach w maszynowni i drzwiach tylko od strony pomocnika (http://www.wgk.cal.pl/data/media/421/DSC05377.jpg).

74
Tabor kolejowy / Lista ET22 z DSA150
« dnia: 08 Września 2020, 15:20:57 »
Przygotowałem listę wszystkich ET22, które kiedykolwiek miały zamontowane DSA150. Interesowało mnie ile sztuk występuje w każdym wariancie, czy 1175 to jedyny ET22 w wariancie rn oraz czy wariant rw kiedykolwiek występowął.

Obok numeru został wpisany wariant oświetlenia według opisów mmd. ✔️ oznacza, że tekstura została już wydana albo jest w przygotowaniu.

ET22-079 (https://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/20214.jpg)
ET22-093 brak wariantu (https://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/23871.jpg)
ET22-108 (https://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/18302.jpg)
ET22-153 w ✔️(http://www.locomotives.com.pl/Electric%20Locomotives/ET22_62_pliki/image002.jpg)
ET22-156 (https://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/50526.jpg)
ET22-157 (https://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/16880.jpg)
ET22-162 zez ✔️ (https://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/42119.jpg)
ET22-165 zez (https://szynowe.pl/4images/data/media/32/ET22-165_-2016.08.13.jpg)
ET22-171 w (http://rail.phototrans.eu/images/photos/big/10/42054.jpg)
ET22-174 zez (https://s27.flog.pl/media/foto/12976644_et22174.jpg)
ET22-202 zez (https://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/42825.jpg)
ET22-407 zez (https://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/42417.jpg)
ET22-438 (https://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/36358.jpg)
ET22-489 (https://pawelniemiec.pl/upload/2014/03/19/20140319101534-80e6d407.jpg)
ET22-592 zez (https://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/4202.jpg)
ET22-668 ✔️ (https://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/4631.jpg)
ET22-702 (https://s3.flog.pl/media/foto/4960939_et22--702.jpg)
ET22-703 (https://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/57003.jpg)
ET22-709 (https://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/50375.jpg)
ET22-715 (https://wrphoto.eu/data/media/22/bet22-715ndo.jpg)
ET22-881 (https://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/12010.jpg)
ET22-1000 (https://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/36862.jpg)
ET22-1018 zez (https://kolej.krakow.pl/galeria-taboru/image-11059-orig?format=jpg)
ET22-1118 (https://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/42915.jpg)
ET22-1175 rn ✔️ (https://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/34975.jpg)
ET22-1177 zez (https://s8.flog.pl/media/foto/8874123_et221177.jpg)

Podsumowanie wszystkich ET22 według wariantu mmd.

201e_dsa150: 14
201e-rn_dsa150: 1
201e-rw_dsa150: 0
201e-w_dsa150: 2
201e-zez_dsa150: 8
brak wariantu: 1

Jak widać w wariancie rn występuje tylko 1175. Natomiast w wariancie rw żadnego nigdy nie było, więc można go usunąć z repo. Czyli moje przypuszczenia były słuszne.

75
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 20 Sierpnia 2020, 15:23:33 »
Może zamiast samego tekstu lepiej wyświetlać faktyczne mini? Sama nazwa mini najczęściej dubluje się z nazwą tekstury, a sam tekst często nic nie mówi co to dokładnie jest.

76
Całkowska jesień.

77
Cytat: pozdze
Powtarzam jeszcze raz: dajcie sobie spokoj z paczkami od Mareczka itp. Tylko Epek miał ode mnie poprawione eventy które działały dobrze w Czekanowie i Pabianicach nie powodujac korków. Wszytko inne losowo bedzie sie sypac. Dlatego zdziwiło mnie ze u Epka cos poszło nie tak. W ogóle dajcie sobie spokój z tą sceneria poki nie ogarnę tematu. U mnie jezdzi . Musze tylko dopracowac RJ. Chyba ze chcecie abym wypuscił to co mam a RJ dopracujecie sobie juz sami.

Tak tylko przypominam, autor chce abyśmy mu nie przeszkadzali.

78
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 03 Czerwca 2020, 11:50:53 »
To może warto by było pójść o krok dalej i wykorzystać overloadfactor w wagonach przedziałowych? Do wartości maxload są wypełniane tylko przedziały, a po jej przekroczeniu zapełnia się korytarz.

Obecnie można też tak zrobić bez żadnych zmian w exe, tylko trzeba nieco zawyżyć maxload. Dla standardowej jedynki (54 miejsc) maxload wychodziłby gdzieś 76. Wtedy po wpisaniu mamy 54 mamy wszystkie przedziały zapełnione, a powyżej dopiero zapełnia się korytarz. Takie rozwiązanie jest zastosowane w moich 140A i 141A (140a_hcp i 141a_newag).

79
Tabor kolejowy / Odp: Wagony Towarowe - Temat Zbiorczy
« dnia: 27 Maja 2020, 19:21:13 »
Przegląd polskich siarkowców na bazie szybkich obserwacji. Jakby coś było nie tak albo macie coś ciekawego do dodania to piszcie.


80
Tabor kolejowy / Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« dnia: 06 Maja 2020, 16:03:02 »
EU07-424 nareszcie pokazała się na szlaku po naprawie:
https://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/55776.jpg

81
Wrzucam linki z dokumentacją do różnych czeskich/słowackich pojazdów.

110: https://uloz.to/file/15wvsIT0aU8K/hv-110-aktualizace-zip
111: https://uloz.to/file/mY7PHuGzUMjW/hv-111-aktualizace-zip
113: https://uloz.to/file/qLFb9sRHaFK9/hv-113-aktualizace-zip
122: https://uloz.to/file/sjIwTLtCK8hu/hv-122-aktualizace-zip
130: https://uloz.to/file/89yM3GS8ow0Q/hv-130-aktualizace-zip
131: https://uloz.to/file/pSXxePcCR5nb/hv-131-aktualizace-zip
141: https://uloz.to/file/xEReZOluqCMN/hv-141-aktualizace-zip
150/151: https://uloz.to/file/AcFJhvYkooXN/hv-150-151-aktualizace-zip
162/163: https://uloz.to/file/ipt8DH39xDoO/hv-162-163-aktualizace-zip
181: https://uloz.to/file/liuR2l32SL2P/hv-181-aktualizace-zip
193: https://uloz.to/file/EnVQ2g7ketSJ/hv-193-aktualizace-zip
210: https://uloz.to/file/8H1XpVgiEW5D/hv-210-aktualizace-zip
230: https://uloz.to/file/gbRAK1xeUSkH/hv-230-aktualizace-zip
240: https://uloz.to/file/BBml5KKrQCXr/hv-240-aktualizace-zip
242: https://uloz.to/file/d26disnsh4cz/hv-242-aktualizace-zip
263: https://uloz.to/file/7i1CmattAZnh/hv-263-aktualizace-zip
340: https://uloz.to/file/PLfw5FsQD9rV/hv-340-aktualizace-zip
350: https://uloz.to/file/PbzGaLMw2595/hv-350-aktualizace-zip
362/363: https://uloz.to/file/AXw4BAtPiRjG/hv-362-363-aktualizace-zip
371/372: https://uloz.to/file/qLMpCeiQNdJL/hv-371-372-aktualizace-zip
380: https://uloz.to/file/xVnfb8hlOcCY/hv-380-aktualizace-zip
440: https://uloz.to/file/qo24g8eU0XKK/hv-440-aktualizace-zip
451: https://uloz.to/file/hOSKksCPHaAh/hv-451-aktualizace-zip
460: https://uloz.to/file/yDW9nJRExz0G/hv-460-aktualizace-zip
470: https://uloz.to/file/b01SyyNyzdOT/hv-470-aktualizace-zip
471: https://uloz.to/file/sBUOQzmIj2f4/hv-471-aktualizace-zip
560: https://uloz.to/file/5dCzP4M1oOi0/hv-560-aktualizace-zip
642: https://uloz.to/file/PgnYoRbWT9J7/hv-642-aktualizace-zip
640/650: https://uloz.to/file/qsJ5fzhaS4k7/hv-640-650-aktualizace-zip
660: https://uloz.to/file/xyKqIUCzJc3A/hv-660-aktualizace-zip
702: https://uloz.to/file/1IhatE0GlXio/hv-702-aktualizace-zip
704: https://uloz.to/file/GUFX9PpgwW3S/hv-704-aktualizace-zip
705: https://uloz.to/file/N119sLAHFqdn/hv-705-aktualizace-zip
708: https://uloz.to/file/U9z5bl4QPmNw/hv-708-aktualizace-zip
709: https://uloz.to/file/UMoZwG7dZDGI/hv-709-aktualizace-zip
714: https://uloz.to/file/opxQR7Rjqmcs/hv-714-aktualizace-zip
730: https://uloz.to/file/HZIlb3F5dt4n/hv-730-aktualizace-zip
731: https://uloz.to/file/NjhdD2cLN2uL/hv-731-aktualizace-zip
740: https://uloz.to/file/Q4QUdvJNsXKX/hv-740-3-zip https://uloz.to/file/zTpu7nvR7VZB/hv-740-3-aktualizace-zip
742: https://uloz.to/file/HQDHjZ0J0niB/hv-742-aktualizace-zip
743: https://uloz.to/file/51BIrTfmnCFJ/hv-743-aktualizace-zip
749: https://uloz.to/file/9rUGo5w0AWrW/hv-749-aktualizace-zip
750: https://uloz.to/file/t6D59GSp0tXA/hv-750-aktualizace-zip https://uloz.to/file/M3GxGGx1Z6Sk/hv-750-7-zip https://uloz.to/file/es8385ICVOcs/hv-750-7-aktualizace-zip
753: https://uloz.to/file/xLdHal4W2i7g/hv-753-7-zip https://uloz.to/file/kyf9hVkvoc2q/hv-753-7-aktualizace-zip
754: https://uloz.to/file/V4Stg0oes0kv/hv-754-zip https://uloz.to/file/YANnAAu71zPs/hv-754-aktualizace-zip
794: https://uloz.to/file/y03nrFd7E6pc/hv-794-aktualizace-zip
799: https://uloz.to/file/2UiL0cYDGAyT/hv-799-aktualizace-zip
810: https://uloz.to/file/6LZOEcWiPjuo/hv-810-aktualizace-zip https://uloz.to/file/bz0zzbLFazSo/hv-810-zip
814: https://uloz.to/file/yopbePifOlA4/hv-814-aktualizace-zip
831: https://uloz.to/file/8vTUgBRdAZ3T/hv-831-aktualizace-zip
840/841: https://uloz.to/file/is2P7ALmVy4t/hv-840-841-aktualizace-zip
842: https://uloz.to/file/9ZxB3SmpSLAv/hv-842-aktualizace-zip
843: https://uloz.to/file/FrsxUWcACIZH/hv-843-aktualizace-zip
844: https://uloz.to/file/zISZhBkjJVkQ/hv-844-aktualizace-zip https://uloz.to/file/ehfj2x4Sim3t/hv-844-pesa-zip
851: https://uloz.to/file/xhSnXc5gOjMD/hv-851aktualizace-zip
854: https://uloz.to/file/qalI05x0VqG1/hv-854-aktualizace-zip
954: https://uloz.to/file/8dJOyDETlCDf/hv-954-aktualizace-zip
961: https://uloz.to/file/zH6YKE4Af9Cd/hv-961-aktualizace-zip
1016/1116: https://uloz.to/file/H3OVYexgGJb0/hv-1016-1116-aktualizace-zip
1216: https://uloz.to/file/llLJqaT7rtLM/hv-1216-aktualizace-zip
2016: https://uloz.to/file/LhF43oZe9AGT/hv-2016-aktualizace-zip
BR189: https://uloz.to/file/SXmdYioV1WT9/hv-db-189-aktualizace-zip
BR642: https://uloz.to/file/GfYilp9yPtyi/hv-br-642-aktualizace-zip
EP09: https://uloz.to/file/OsvFE8OGplx6/hv-ep09-aktualizace-zip
Railjet: https://uloz.to/file/1wUcb13kYsm9/hv-rj-aktualizace-zip
T705: https://uloz.to/file/OKRgMmkRLQ6z/hv-t705-aktualizace-zip
VT650: https://uloz.to/file/sXIylbNUxR9M/hv-vt650-aktualizace-zip

82
Tabor kolejowy / Wagony Osobowe - Temat Zbiorczy
« dnia: 10 Czerwca 2019, 13:54:55 »
Spis Treści:
Wstęp
1. Różnice pomiędzy wagonami 140A z etapu I (2013) a 140A z etapu II (2014)
2. Ilość ryfli na dachach 11xA
3. Różnice pomiędzy wagonami 113Aa z etapu I (2013) a 113Aa  z etapu II (2014)
4. Krótki przewodnik po wnętrzach 120A
5. Różnice między 111Arow z etapu I (2013), a 111Arow z etapu II (2014)

Wstęp
Jest już temat o wagonach towarowych, więc teraz nadszedł czas na wątek o wagonach osobowych.

1. Różnice pomiędzy wagonami 140A z etapu I (2013) a 140A z etapu II (2014)
Na początek zaprezentuję różnice między wagonami 140A z etapu I a 140A z etapu II. Są do siebie podobne w środku, ale różnią się szczegółami.

140A etap I (od 50 51 19-70 691-7 do 50 51 19-70 708-9) - załącznik 140A-etap-I:
  • pojedynczy grzejnik na korytarzu
  • pełna dolna część drzwi na korytarz
  • pełna dolna część ścianek przedziałowych
  • wyświetlacze tylko od wewnątrz korytarza
  • brak śmietnika przy drzwiach
  • kanciata obudowa napędu drzwi wejściowych
  • 2 wyświetlacze zewnętrzne

140A etap II (od 50 51 19-78 260-3 do 50 51 19-78 289-2) - załącznik 140A-etap-II:
  • dolna część drzwi na korytarz przezroczysta
  • dolna część ścianek przedziałowych z białymi pasami
  • wyświetlacze zarówno od strony korytarza jak i przedsionka
  • śmietnik przy drzwiach
  • zaokrąglona obudowa napędu drzwi wejściowych
  • duży grzejnik wzdłuż całego korytatrza
  • aluminiowe listwy na ściankach wc w przedsionku
  • 4 wyświetlacze zewnętrzne
  • dodatkowe 5 anten na dachu

2. Ilość ryfli na dachach 11xA
Dla tych, co mają wątpliwości co do ilości ryfli w 11xA, to przesyłam zdjęcie z zaznaczonymi poszczególnymi ryflami - załącznik ryfle-11xA

3. Różnice pomiędzy wagonami 113Aa z etapu I (2013) a 113Aa  z etapu II (2014)
Teraz coś o wagonach 113Aa IC.

Z zewnątrz wagony z etapu II (2014) nie mają już okna w magazynku co widać na załączniku 113Aa_I_i_II. Dodatkowo uchwyty promowe zostały przesunięte.

Wnętrze etap I (2013): https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201502/WRnouz-2-Ing-Milos-sefcik.jpg
Żółte wstawki na ścianach, większe stoliki z okleiną drewnopodobną, mniejsze pomarańczowe z białym paskiem i logiem IC.
Numery od 50 51 88-70 197-1 do 50 51 88-70 206-0.

Wnętrze etap II (2014): https://www.flickr.com/photos/130738129@N08/25195802605/
Wszystkie ściany białe, poza tym wszystkie blaty stolików też są białe.
Numery od 50 51 88-70 207-8 do 50 51 88-70 226-8.

4. Krótki przewodnik po wnętrzach 120A

Pierwotna wersja posiadała zasłonki, metalowe tabliczki z oznaczeniami klasy i innymi informacjami, lusterko na lewo od drzwi, białe obramówki na siedzeniach, kolor laminatu musiał być dość jasny - nie widać znaczącej różnicy między sufitem a ścianami. Dodatkowo w pierwszych egzemplarzach miało być 90 miejsc - w jednym z przedsionków miały być 2 rozkładane siedzenia (nie ma materiałów jak to wyglądało). https://eraparowozow.org.pl/wp-content/uploads/2019/10/120A-05.jpg

W wagonach po NG w latach 90. można było spotkać dwa rodzaje laminatów:

Dodatkowo występowały dwa warianty wersji rowerowych. Jak można zauważyć różnią się rodzajem dużego grzejnika, sposobem mocowania wieszaków czy rozmieszczeniem półek.

Niektóre wagony po naprawie głównej w ZNTK Nowy Sącz otrzymały nowe siedzenia. Tapicerka była identyczna jak ta, którą można było spotkać w 111A.

Wszystkie rowerowe 120A jak i te z nowymi siedzeniami miały laminaty w wariancie II.

Około 2008 4 wagony 120A przeszły naprawy i otrzymały malowanie woj. warmińsko-mazurskiego, a następnie zostały przeznaczone jako doczepy do szynobusów. Wagony otrzymały materiałowe obicia kanap, zasłonki i zmienione laminaty z wyraźnymi łatkami (wzór podobny do płyty osb). http://www.wgk.cal.pl/data/media/222/120a_9.jpg

Niedawno kilka wagonów przeszło naprawy P5. Otrzymały one nową tapicerkę, białe laminaty na ścianach, nowe okna, zmienione poręcze i klamki w drzwiach, wyświetlacze, zmienione wc itd. Wagony PREG mają część z wieszakami na rowery. Na początku 2019 roku parowozownia Wolsztyn zakupiła dwa takie wagony po naprawie i przemalowała w historyczne barwy.

5. Różnice między 111Arow z etapu I (2013), a 111Arow z etapu II (2014)

111Arow z 2014 różnią się od tych z 2013 kilkoma detalami:

- numeracja 50 51 84-78 xxx-x (z 2013 61 51 84-70 xxx-x)
- wyświetlacze na wszystkich drzwiach (z 2013 tylko na dwóch)
- zmienione położenie haków promowych (z 2013 są bliżej fartucha)
- dodatkowe anteny na dachu (z 2013 brak)
- więcej okien z lufcikami - 3 małe i 11 dużych (z 2013 3 małe i 4 duże)
- 3 listwy na ściankach wc (z 2013 brak)
- dodatkowy wyświetlacz w przedsionku z hakami na rowery (z 2013 brak)
- nowe siedzenia XCRS (z 2013 TALIT 5)

Etap I (2013): http://www.wgk.cal.pl/data/media/654/DSC00018.jpg
Etap II (2014): http://www.wgk.cal.pl/data/media/654/20160814_078_111Arow_50_51_84-78_044-1_B7nopuvz_Krakw_Gwny.JPG

83
Od wersji 2021 ten sposób jest już nieaktualny. Obecnie wersja studencka dostępna jest tylko ze strony US, dodatkowo jest tylko na rok i trzeba przesłać skany dokumentów, że nam się taka licencja należy.

Więc jeśli ktoś chciałby korzystać legalnie z najnowszej wersji to niestety musi szukać innej alternatywy.


W takim razie odklejam wątek.

84
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 01 Kwietnia 2020, 14:46:02 »
445w_v1 miały pełno niedoróbek i były ogólnie słabe. Większość tekstur była zrobiona z nie najlepszych materiałów. Ale od czegoś trzeba było zacząć. Niedawno powstał nowy model v2, który został pozbawiony tych wad i jest wykonany w najnowszym standardzie. Dzięki temu prezentują się dużo lepiej.

Instrukcja do szybkiej podmiany wagonów na nowe:
eanos_31515375111-2.tga > 31515375166-6.tga
eanos_31515375123-7.tga > 31515375175-7.tga
eanos_31515375135-1.tga > 31515375277-1.tga
eanos_31515375247-4.tga > 31515375247-4.tga
445W_V1 > 445W_V2
wegiel3 > coal
drewno > logs lub logs_4m (w zależności czy długie, czy krótkie)

W jednym ze składów trzeba zmienić z 111aw_tlk na 111aw_spot_ic
W wielu scenariuszach do zmiany jest es5543 na 9-110.8

Oczywiście to są zmiany dla aktualnej w wersji z repo, po zmianach na ostatniej paczce 20.01 będą braki.



85
Symulator / Odp: Składy realistyczne - zestawienie wpisów
« dnia: 31 Marca 2020, 14:30:08 »
AB powinien być inny, ten odpowiedni do tego składu jeszcze jest w testach: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,32376.msg524216.html#msg524216

86
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna na nowo zainstalowanym windowsie 7
« dnia: 23 Marca 2020, 09:46:55 »
A jeśli po włączeniu nadal są ciemne, to trzeba zmienić exe na nowsze.

87
Tabor kolejowy / SZT i Wagony Motorowe - Temat Zbiorczy
« dnia: 21 Marca 2020, 19:39:32 »
Ciekawostki i informacje na temat różnych serii SZT czy wagonów motorowych.

Tapicerki siedzeń w warmińsko-mazurskich SA133

SA133-013, SA133-015 i SA133-016 mają granatową tapicerkę z logiem województwa:
https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20181113124406sa133b.jpg_900-528.jpg

SA133-014, SA133-017 i SA133-018 mają czerwoną tapicerkę:
http://img4.garnek.pl/a.garnek.pl/034/527/34527635_800.0.jpg/wnetrze-sa133-014.jpg

88
Tabor kolejowy / Odp: Wagony sypialne
« dnia: 25 Lutego 2020, 19:20:59 »
Jeśli wagony sypialne mają powrócić, to należy przygotować nowe modele wagonów sypialnych Y budowy Görlitz lub Bautzen zgodne z obecnymi standardami.

89
Tabor kolejowy / Odp: Wagony Towarowe - Temat Zbiorczy
« dnia: 21 Stycznia 2020, 17:50:56 »
Rodzina 9-107 produkcji Vagónka Poprad.

9-107.4 - lata produkcji od 1979 do 1984, wózki typu 26-2.8, coraz rzadsze do spotkania - najczęściej w ruchu krajowym http://www.wgk.cal.pl/data/media/478/DSC06980.jpg
9-107.5 - lata produkcji od 1979 do 1983, wersja identyczna jak 9-107.4 tylko z wózkami typu Y25Cs, http://www.wgk.cal.pl/data/media/478/31_54_5968_756-4_Eas.jpg
9-107.4 Y - od 1987 do 1988 w ŽOS Ostrava 120 wagonom typu 9-107.4 wymieniono wózki na Y25Rs
9-107.11 - od 2006 do 2008 670 wagonom typu 9-107.4 wymieniono wózki na Y25Rs pochodzące z wagonów Gags 9-119.x http://www.wgk.cal.pl/data/media/478/31_54_5947_696-8_Eas-u.jpg

Cechą charakterystyczną tych wagonów jest gładkie wzmocnienie pod drzwiami: https://eu07.pl/userfiles/24710/old.jpg

9-107.6 - lata produkcji od 1983 do 1990, wózki typu Y25Rs lub Y25Cs, charakterystyczna częściowo drewniana podłoga https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6c/Eas-u_Ostrava_hl_n_2018_01.jpg
9-107.13 - przebudowa podłogi w 9-107.6 na całkowicie metalową, do 2011 przebudowano 1254 wagonów typu 9-107.6 http://www.wgk.cal.pl/data/media/1017/DSC05281.jpg
9-107.16 - przebudowa podłogi w 9-107.6 na całkowicie metalową, między 2014 a 2016 przebudowano 360 wagonów typu 9-107.6 w Lokotrans oraz warsztatach CDC

Cechą charakterystyczną tych wagonów jest wzmocnienie pod drzwiami z wgłębieniami (jak wagonach na eksport): https://eu07.pl/userfiles/24710/new.jpg

Opracowano na bazie www.parostroj.net/katalog/nv/ i własnych spostrzeżeń

----------------------------------------------------------------------------

Wagony CTL Logistics oznaczone w dokumentacji jako 454W.

Faktycznie są to zmodyfikowane wagony typu 1415A3. W trakcie naprawy dospawano im po 5 dodatkowych słupków na każdą stronę w celu wzmocnienia pudła. http://czgk.pl/data/media/1752/057421.jpg
Na jednym z wagonów znalazłem w ramce 'Typ A3' (https://eu07.pl/userfiles/24710/typ-A3.jpg), co faktycznie potwierdza, że jest to 1415A3.

90
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 19 Lutego 2020, 12:58:59 »
Pousuwałem te wpisy w rev. 5277, wszystko wróciło do normy.

Te ET22 w testach jeszcze mają wpisy :st. U siebie mam je usunięte, więc w kolejnych paczkach lub przy wrzutce już ich nie będzie.

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 7