Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - DieselPower

Strony: [1] 2 3 ... 7
1
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 08 Grudnia 2022, 17:06:11 »
Dlatego na koniec zostało dodane poniższe zdanie.
Cytuj
Środowisko Maszyny jednak trzyma poziom :D

Czytając wypowiedzi obu stron zastanawiam się czy aby na pewno o przepychanki chodzi. Jak pisałem wcześniej, to nie jest tak, że tylko maszyna kłóci się między sobą. Żadne środowisko w które się zagłębiałem nie było wyjątkowe i wszędzie były równe żenujące kłótnie. Ta tutaj idealnie wpisuje się w schemat. Kluczem dla mnie jest pytanie Po co robię? Dla kogo? W maszynie Stapox dał przykład, że jeśli chcesz się odciąć od toksycznego środowiska, betonu, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby się odciąć i robić po swojemu. "Maszyna" jako projekt dalej się rozwijał, z jednej strony dodatki na forum, z drugiej te Stapoxowe, które nie były ograniczane wizją osób niezwiązanych z ich produkcją. W innych symulatorach ludzie wykorzystywali również inne powszechnie stosowane rozwiązania.
Jeśli autor chce rozwijać symulator, dać przykład, że można inaczej, wznieść tworzenie scenerii na wyższy poziom, to nic nie stoi na przeszkodzie. Pomijam ograniczenia symulatora i tym podobne, bo zaczynając tworzyć chyba miał świadomość na co się pisze. Ukończenie projektu mogłoby być czymś, co pozwoliłoby niektórym spojrzeć na tę stronę symulatora inaczej, zakończenie go w tym stanie daje jedynie kolejny dowód, że jeśli ktoś wychodzi z podobną inicjatywą, to nie warto się w nią angażować, bo niczym zapałka, jak szybko wybuchła, tak szybko się wypaliła. I chyba nie ma sensu na kimkolwiek wieszać psów, bo ilość takich inicjatyw jest... spora. Gdyby wszystkie się udały, to mielibyśmy symulator zbliżony do ideału.

2
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 08 Grudnia 2022, 15:56:51 »
Dobrze, że w innych środowiskach nie ma żadnych przepychanek, przez które część osób odchodzi z projektu, albo ogranicza dostępność publikowanych dodatków. Sugerowanie, że tylko w maszynie takie rzeczy się dzieją świadczy wyłącznie o niedostatecznym zgłębieniu tematu.

3
Na warsztacie / [HIT] Bieszczady WIP - do pobrania
« dnia: 23 Listopada 2022, 22:22:28 »
W związku z niepewną przyszłością naszych projektów, spowodowaną ostatnimi perturbacjami (w zasadzie o tym co nas drażni, można przeczytać w oświadczeniu @Celuś (https://eu07.pl/forum/index.php/topic,34215.msg562088.html#msg562088)), udostępniamy Wam do dyspozycji "rozgrzebaną" scenerię - Bieszczady '00.  W niedalekiej przyszłości pojawi się także L61 i Cegielnia. Przed nami jeszcze dużo pracy, więc chcieliśmy ten czas oczekiwania trochę skrócić, a przy okazji zabezpieczyć Was przed nagłym anulowaniem prac.

Na szlaku do Łupkowa możemy już podziwiać otoczenie bliskie dokończenia, jednak nie w stanie finalnym. Reszta scenerii w większości składa się z gołego terenu i automatycznie wstawionych budynków. Potencjalne osoby chętne do dekorowania prosimy o w miarę wierne odwzorowanie okolic torów w oparciu o filmy cab/rearview oraz mapy. Pozostało bardzo dużo do zrobienia, a jedna czy dwie osoby z ograniczonym czasem nie dają rady.

Ważne - nie jest to faza testów, więc prosimy nie pisać wiadomości na temat błędów, a raczej na temat własnych odczuć i "cobymożna zrobić lepiej". Jesteśmy w pełni świadomi wszystkich błędów - brakujących tekstur, latających trawek, braku czy lewitujących dróg lub torów zanikających w terenie.
Sceneria na ten moment NIE POSIADA zaprogramowanych scenariuszy. Rozjazdami i semaforami sterujemy sami poprzez mapę. Zaleca się rozstawienie składów w magazynie według własnych preferencji. W Starterze możemy wybierać z kilku różnych miejsc ustawienia początkowego składu, głównie na linii 107.
Ostrzeżenie - sceneria BARDZO wymagająca sprzętowo. Czas ładowania, zwłaszcza przy pierwszym uruchomieniu, jest bardzo długi i wymaga zmiany pory roku na wiosnę lub ustawienia skalowania tekstur na 512. Po pierwszym załadowaniu można wrócić do dowolnej pory roku lub przywrócenia skalowania do poprzedniej wartości. - Nie dotyczy, w paczce zawarty został plik .sbt, po jego usunięciu należy zastosować powyższą metodę. Aktualizacje będą pojawiać się na bieżąco na repozytorium, a paczki całościowe będą składane na życzenie, nie częściej niż raz w miesiącu.

Autorzy:
-Tory, teren, sygnalizacja - Jan21
-Dekoracje - Toprus , Jakisrandomowynoob, maciekt269
-Drogi - GG
-Słupy i druty - Kolej w Polsce

Link do pobrania: https://eu07.pl/userfiles/21553/bieszczady.rar
Link do repozytorium: https://eu07.pl/svn/bieszczady

Pozdrówki

Edit: Uwaga! Do działania wymagane są placeholdery drzew i krzaków, do pobrania stąd: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,31581.0.html

Edit: /01.12.2022/ Pierwszy scenariusz w mocnej wersji beta. Trochę poprawek i innych dupereli. Do pobrania pod tym samym linkiem. Poprawka do scenariusza: https://eu07.pl/userfiles/21553/scenery-r5.rar

4
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 21 Listopada 2022, 11:47:39 »
Gdyby na racjonalnych argumentach i debatach się kończyło, to by się to inaczej potoczyło. Jednak zachowania poszczególnych osób są po prostu kuriozalne i nie do zaakceptowania.
Czyje zachowania?

Począwszy od krytykowania tego, że miałam "czelność" wyrażać opinię na temat innych projektów, poprzez marginalizowanie prowadzonych przeze mnie prac do "jakiejś tam kolejnej scenerii, boże, ta znowu o tej srakopiance", kończąc wyzywaniu mnie
Kto?

Już samo to, że w moim czy innych osób kierunku kierowane były słowa "Gówniarze, szczyle"...
Kto kierował?

Tl;dr dla całej lekturki, skierowane głównie do osób odpowiedzialnych za całe zamieszanie:
"Osób odpowiedzialnych" - czyli kogo?

Ja wiem, że rzucać oskarżenia jest bardzo łatwo, natomiast nie wyobrażam sobie prowadzenia jakiejkolwiek dalszej dyskusji w tym wątku bez wskazania konkretnych osób odpowiedzialnych za niepowodzenie projektu "Zakopianka". Od razu zasygnalizuję, że nie dostaliśmy (my - administracja czy moderatorzy) żadnej wiadomości czy raportu od Ciebie w tej sprawie. A myślę że powinniśmy dostać, skoro padały wyzwiska, słowa poniżania czy inne zachowania nie do zaakceptowania. Tak więc ponawiam pytanie - kto? Uprzejmie proszę o odpowiedź, nawet w formie prywatnej wiadomości.

5
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 20 Listopada 2022, 19:36:30 »


Cytuj
To, że tworzysz od lat dla symulatora nie daje żadnego immunitetu ani nie sprawia, że twoje zdanie jest ważniejsze. Najważniejszy jest postęp, a zachowania takie jak przedstawione wyżej prowadzą jedynie do jego wyhamowania. Postępując w ten sposób w imię własnych racji i dobra szkodzicie całemu projektowi, i każdemu docelowemu użytkownikowi symulatora. W ten sposób nie zachowują się osoby w kwiecie wieku. Nie tędy droga. Takie zachowania prowadzą i będą nadal prowadzić jedynie do odejść kolejnych osób.

To, ze tworzysz od roku nie daje tobie zadnego immunitetu ani nie sprawia, ze twoje zdanie jest najwazniejsze i nie uprawnia do podejscia bo ja tak chce i tak ma byc i hoooy. Postepujac w ten sposob w imie wlasnych racji  wyszlo ze zrobilas chlew i po zalosnej prowokacji z st44 zaszkodzilas calemu projektowi i kazdemu docelowemu blabla. W ten sposob nie zachowuja sie dojrzale osoby, nie tedy droga, bla bla. I nie mow mi ze sie nie da inaczej bo jakos ja potrafilem wprowadzic jakies innowacje w postaci includowanych elementow wozow czy skryptow pixy na parametrach. 

A wiecej mi sie nie chce, z fartem, elo i sztywniutko.

Zakazy 20, 21.
+5
@MaciejM


Tu nie bylo wuglaryzmu zlociutki.

6
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 13 Listopada 2022, 19:12:03 »
Nowa wersja testowa, zmiany:
  • UART- rozbudowa o nowe parametry (zachowana kompatybilność wsteczna- obsługiwane po wykryciu),
  • obsługa UTF-8; załączane poprzez parametr uruchomienia 'utf8',
  • opcja losowania kolejności wagonów w składzie.
    Losowanie obejmuje pojazd zaznaczony i wszystkie kolejne. Zmieniona może być tylko kolejność pojazdów nie stanowiących integralną cześć innych; pozostałe, tj. EZT czy wagony zespołowe są pomijane w losowaniu).
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter221113.zip
64bit: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter64_221113.zip

Cytuj
Mam wrażenie, że jeśli wstawię sobie pojazd do prowadzenia, który już jest gdzieś użyty w scenerii to dochodzi do zamknięcia/wysypu symulacji.
Wydaje mi się, że jest dobrze, ale to jeszcze trzeba potestować.
Cytuj
Czy nowy Starter mógłby być crossplatformowy?
Gdzieś w wątku jest link do wersji na Linuxa, nie było jednak wtedy zbytnio zainteresowania testami. Wersja na Linux to był klon projektu dostosowany do Linuxa (i jednocześnie obecnego kodowania)- projekt od początku nie był pisany z myślą o innych systemach.

7
Bocznica / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 31 Października 2022, 19:42:54 »
Bocznica, zgodnie z prośbą.
@MaciejM.


Szanowni Państwo,
myślę że nadszedł właściwy czas, cobym przedstawił swoją gałązkę skupioną przede wszystkim wokół zmian w rendererze gl3.3 i shaderach: https://github.com/MichauSto/maszyna/tree/sim.

Aktualne zmiany obejmują:
  • Wczytywanie tekstur:
    • obsługę tekstur DDS z grupy BC4-5(RGTC) i BPTC, oraz bitmapowych half float dla których nie jest dostępna kompresja sprzętowa
    • wczytywanie cubemap
  • Wczytywanie modeli t3d:
    • Poprawiona transformacja układu współrzędnych która zachowuje ortogonalny tangent-space
  • Shadery:
    • Obliczanie macierzy TBN na etapie fragment-shadera (zachowanie ujednolicone z silnikami gier oraz innym oprogramowaniem 3D traktowanym jako "industry standard")
    • Fragment shadery (mat_phys, mat_normalmap_phys) z oświetleniem PBR oraz ambientem rozszerzonym o IBL (image-based lighting) dla uzyskania fotorealistycznego efektu; formuły adaptowane są z Godot Engine, opensourcowego silnika gier na licencji MIT
  • Pipeline 3.3:
    • Dodany globalny efekt Bloom, zaimplementowany w oparciu o rozwiązanie z Call of Duty: Advanced Warfare, zaprezentowane na SIGGRAPH 2014 (dokładne źródło zakomentowane w includzie)
  • DynObj
    • Prototyp nowego systemu animacji w oparciu o keyframe'y; ich użycie jest opcjonalne i nie wyklucza się wzajemnie z dotychczasowymi animacjami w mmd
Znane ograniczenia:
  • Dodatkowe skompresowane formaty DDS są dostępne na poziomie gl3.3 jedynie w formie rozszerzeń (ich obsługa jest aktualnie obecna u obu wiodących vendorów, i stanowi część standardu OpenGL od specyfikacji 4.2 wzwyż). Znacząca przewaga nad DXT objawia się w braku widocznych artefaktów kompresji blokowej, i zaleca się przyjęcie tego formatu przynajmniej dla assetów najwyższej jakości i obowiązkowo tych korzystających z oświetlenia PBR, gdzie widoczne przy użyciu DXT artefakty często są spotęgowane przez kontrastową plamkę specular.
  • Cubemapy IBL oraz lut dla dystrybucji BRDF dla fizycznego shadera nie są przypisane globalnie dla sceny i wymagają każdorazowego dopisania w .mat. Zachowanie to zostanie naprawione przed złożeniem PR.
Przykładowy asset:
https://eu07.pl/userfiles/27213/wls50_v1.7z

Kanały tekstury params (mat_phys, mat_normalmap_phys):
R = Metal; G = Gloss; B = AO

Prezentacja shadera: załączniki

eu07.exe:

8
Na warsztacie / Odp: Kabina EP09-012 z ETCS/ERTMS
« dnia: 30 Października 2022, 00:34:43 »
Drobne różnice są, ale nie robi to większego problemu przy porównaniu z resztą kabiny. Dobry wybór projektu na start, powodzenia z resztą!

9
Bocznica / Zdjęcia taboru na tekstury udostępniane na PW.
« dnia: 09 Września 2022, 19:33:25 »
x

10
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 14 Sierpnia 2022, 15:01:32 »
Paczki mogą zawierać zdjęcia innych wagonów tych samych typów (czoła, niepełne boki).

Zagkks, typ Fg1080 / SNCF/Z, prod. Fauvet-Girel:
PL-ORKOL, 33 51 7912 075-3: https://eu07.pl/userfiles/21866/33%2051%207912%20075-3.zip
PL-ORKOL, 33 51 7912 082-9: https://eu07.pl/userfiles/21866/33%2051%207912%20082-9.zip
PL-ORKOL, 33 51 7912 134-8: https://eu07.pl/userfiles/21866/33%2051%207912%20134-8.zip

Zagks, typ 413Ra, prod. FW Świdnica, PL-ORKOL, 33 51 7815 003-3: https://eu07.pl/userfiles/21866/33%2051%207815%20003-3.zip
Zags, typ WB117, prod. Chemet, F-ERSA, 33 87 7811 403-7: https://eu07.pl/userfiles/21866/33%2087%207811%20403-7.zip
Zans, typ nieznany (Astra 85m3), NL-GATXD, 37 84 7836 054-8: https://eu07.pl/userfiles/21866/37%2084%207836%20054-8.zip
Zacns, typ 9-3108.0, Nymvag, SK-SLVAG, 33 56 7829 530-4: https://eu07.pl/userfiles/21866/33%2056%207829%20530-4.zip
Zans, typ nieznany (Vagonka Poprad 1991-4), D-VTG: 37 80 7836 454-4: https://eu07.pl/userfiles/21866/37%2080%207836%20454-4.zip
Zans, typ nieznany (Tatravagonka Poprad '22), D-VTG: 37 80 7843 319-0: https://eu07.pl/userfiles/21866/37%2080%207843%20319-0.zip

12
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 05 Czerwca 2022, 00:36:29 »
Składy bez jedynek to najmniejszy problem tego scn, kawałek niżej skład cargo złożone głównie z jednej i tej samej brązowej węglarki, nowe ecco ciągnące brązowe węglarki cargo, lotos ciągnący brązowe węglarki cargo, ctl z chłodniami, albo dubel siódemek.

13
Na warsztacie / Drawinowo do końca
« dnia: 01 Czerwca 2022, 20:19:10 »
Przedstawiam dokończenie cyklu scenariuszy "Od rana do wieczora" na scenerii Drawinowo, czyli scenariusz Drawinowo do wieczora.

https://eu07.pl/userfiles/23326/bardzo_lawinowo-r2.7z

Do wyboru mamy 19 misji:
  • EP07-424. Prowadzimy Ex "Przemysław" 17107 z Grodziska Zachodniego do Włodowic Zachodnich. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska ponownie jako Ex "Przemysław" 71108. Za każdym razem zatrzymujemy się w Drawinowie, Grabówku i Włodowicach. Na koniec odstawiamy wagony na bocznice i sami zjeżdżamy na tor postojowy. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EP09. Prowadzimy IC "Fredro" 7108 z Włodowic Zachodnich do Grodziska Zachodniego. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Włodowic Zachodnich ponownie jako IC "Fredro" 1709. Po drodze zatrzymujemy się tylko we Włodowicach. Na koniec wpychamy wagony na boczny tor, urywamy się i jedziemy na postój. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EU07. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, podczepiamy skład wagonów osobowych, które następnie wyciągamy w perony. Jedziemy jako 17143 do Grabówka, zatrzymując się po drodze w Drawinowie. Mniej więcej w tym samym czasie jak wjedziemy do Grabówka, na stację powinien wjechać 67145 z Janiszewa. Odczepiamy lokomotywę, wykonujemy manewry i podczepiamy się do składu z Janiszewa (w tym samym czasie prowadząca tamten skład lokomotywa podczepi się pod skład, który przyciągneliśmy z Grodziska). Wracamy do Grodziska jako 71144, zatrzymując się po drodze w Drawinowie. Na koniec misji odstawiamy wagony na bocznicę, odczepiamy lokomotywę, i jedziemy na tor odstawczy dla lokomotyw. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • EU07. Prowadzimy pociąg osobowy 17215 z Grodziska Zachodniego do Włodowic Zachodnich. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska jako 71216. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy we Włodowicach Zachodnich. Podstawiamy się w peron, następnie jedziemy jako pociąg osobowy 71610 do Grodziska Zachodniego, i wracamy do Włodowic Zachodnich jako 17611. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na koniec wracamy na bocznicę. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grabówku. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Grabówek - Włodowice Zachodnie - Grabówek (wykonujemy 2 kółka jako 77841, 77842, 77843, 77844). Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na koniec wracamy na bocznicę z której wyjechaliśmy na samym początku. Czas misji: ok. 3 godziny i 15 minut.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na torach odstawczych we Włodowicach. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Włodowice - Włodowice Towarowe - Włodowice (wykonujemy 3 kółka jako 70753-70758). Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Uwaga! Jeżeli we Włodowicach Towarowych otrzymamy wjazd na wprost w peron 1, to będziemy musieli przemanewrować w peron 2, gdyż z peronu 1 nie ma możliwości wyjazdu na właściwy tor. Na koniec misji wracamy na tory odstawcze. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na torach odstawczych we Włodowicach Zachodnich. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy: Włodowice Zachodnie - Włodowice jako 70712, Włodowice - Włodowice Towarowe jako 70713, Włodowice Towarowe - Włodowice jako 70714, Włodowice - Włodowice Towarowe jako 70715, i powrót do Włodowic Zachodnich jako 70716. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Uwaga! Jeżeli we Włodowicach Towarowych otrzymamy wjazd na wprost w peron 1, to będziemy musieli przemanewrować w peron 2, gdyż z peronu 1 nie ma możliwości wyjazdu na właściwy tor. Na koniec misji wracamy na tory odstawcze. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Grodzisk Zachodni - Zarzecze Dolne - Grodzisk Zachodni (wykonujemy 3 kółka jako 11871-11876, dowożąc pracowników do elektrowni "Grodzisk"). Na koniec misji wracamy na bocznicę. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • SU45. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Jedziemy przypiąć wagony, podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy pociąg osobowy 17225 relacji Grodzisk Zachodni - Grabówek przez Drawinowo, Lubniew, Ostrownię i Krucz. W Grabówku wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska jako 71228, ponownie przez Krucz, Ostrownię i Lubniew. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach, dodatkowo w Lubniewie musimy odwrócić czoło pociągu (odczepiamy się, wykonujemy oblot i podczepiamy się z drugiej strony). Na koniec misji zjeżdżamy razem z wagonami na bocznicę. Czas misji: ok. 3 godziny i 15 minut.
  • SU45. Misję rozpoczynamy w lokomotywowni w Grabówku. Najpierw wyciągamy wagony z bocznicy, po ustawieniu ich w peronie odczepiamy lokomotywę, wykonujemy manewry i podczepiamy się z drugiej strony. Następnie prowadzimy pociąg osobowy 71226 relacji Grabówek - Grodzisk Zachodni przez Krucz, Ostrownię, Lubniew i Drawinowo. W Grodzisku wykonujemy oblot składu i wracamy do Grabówka jako 17227, ponownie przez Lubniew, Ostrownię i Krucz. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach, dodatkowo w Lubniewie musimy odwrócić czoło pociągu (odczepiamy się, wykonujemy oblot i podczepiamy się z drugiej strony). Na koniec misji wpychamy wagony na bocznicę, odczepiamy lokomotywę i wracamy do lokomotywowni. Czas misji: ok. 3,5 godziny.
  • SM48. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, doczepiamy skład wagonów z podkładami, i wyciągamy je pod semafor wyjazdowy. Po około 15 minutach oczekiwania wyjeżdżamy do Drawinowa. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę, manewrujemy na bocznicę i przyczepiamy wagony z tłuczniem, które następnie doczepiamy do naszego składu. Następnie jedziemy do Lubniewa, a stamtąd na wiadukt w Lubniewie Małym, gdzie trwają prace remontowe. Tam służba się kończy. Czas misji: ok. 80 minut.
  • ET22. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Drawinowie. Jedziemy w tory stacyjne, następnie wyjeżdżamy luzem do Grodziska Zachodniego. Na wjeździe do Grodziska otrzymamy wjazd na sygnał zastępczy - wjeżdżamy na tor zajęty przez skład, do którego się podczepiamy. Następnie prowadzimy pociąg towarowy 174351 do Włodowic Towarowych. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 2 godziny i 45 minut.
  • ET41. Prowadzimy skład węglowy 714354 z Włodowic Towarowych do Grodziska Zachodniego. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ET41. Prowadzimy pociąg towarowy 114332 z Zarzecza Dolnego do Grodziska Zachodniego. Następnie wykonujemy oblot składu i prowadzimy pociąg towarowy 174333 do Włodowic Towarowych. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ET22. Misję rozpoczynamy na bocznicy we Włodowicach Zachodnich. Wyjeżdżamy w peron, po czym jedziemy luzem do Włodowic Towarowych. Wjazd otrzymamy na sygnał zastępczy, wjeżdżamy na tor zajęty przez skład, do którego się podczepiamy. Następnie prowadzimy pociąg kontenerowy 714222 do Grodziska Zachodniego. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ST43. Misję rozpoczynamy na torze odstawczym dla lokomotyw we Włodowicach Towarowych. Najpierw czekamy aż na stację wjedzie pociąg wojskowy i prowadząca go lokomotywa się odczepi. Wówczas manewrujemy i doczepiamy się do eszelonu. Następnie jedziemy do Grodziska Zachodniego jako 714258 przez Grabówek, Krucz, Ostrownię i Lubniew (z uwagi na niższą prędkość rozkładową nie jedziemy główną magistralą). W Lubniewie musimy wykonać manewry związane ze zmianą czoła składu. Czas misji: ok. 2 godziny i 45 minut.
  • ST43. Misję rozpoczynamy na torze odstawczym dla lokomotyw we Włodowicach Towarowych. Wykonujemy manewry, po czym doczepiamy się do składu węglarek. Następnie jedziemy do Lubniewa jako 754270. W Lubniewie odczepiamy lokomotywę, jedziemy luzem do Krucza, gdzie doczepiamy kolejny skład, i wracamy z nim do Włodowic Towarowych jako 574271. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • SM42. Misję rozpoczynamy na jednej z bocznic we Włodowicach Towarowych. Pierwsza części misji to manewry: wykonujemy porządki na bocznych torach stacji, podczepiając wagony i doczepiając je do innych składów. Cały czas manewrujemy zgodnie ze wskazaniami semaforów i tarcz. Następnie podczepiamy się do jednego ze sformowanych przez nas składów i następuje druga część misji: jedziemy jako pociąg zdawczy 794388 do Włodowic. Tam odczepiamy się i wracamy luzem do Włodowic Towarowych. Wracamy na tor na którym rozpoczęliśmy służbę. Czas misji: ok. 3 godziny.

Ruch jest taki jak zwykle u mnie, czyli przez scenerię przejedzie 57 pociągów. Jest to mniej niż na Drawinowie od rana, jednakże biorąc pod uwagę że 13 pociągów wjedzie na tylko jedną ze stacji w scenerii (na Drawinowie od rana było ich ponad 20), i dodatkowo jest wiele wahadeł, można się spodziewać tłoku. Jest to też najpotężniejszy scenariusz w historii MaSzyny, zawiera 19129 eventów (dotychczasowy rekordzista L053 Południe ma ich "ledwo" 19043).

Scenariusz był pisany niemal "na kolanie", nie poprzedziła go żadna analiza wykonalności, a część misji była improwizowana podczas pisania. Ale spokojnie, nie ucierpiała na tym funkcjonalność ani atrakcyjność. Jedyne co, to mogą wystąpić pewne nieścisłości w rozkładach jazdy, np.: w jednej z misji osobowej możemy zaliczyć nawet godzinę spóźnienia.

Misje 1, 2, 4, 5 i 14 są dla nielubiących manewrów – albo ich w ogóle nie ma, albo występują dopiero na półmetku (po przejechaniu całej scenerii), zaś wyjazd ze stacji następuje dość szybko. W misjach pasażerskich nie ma podmian składu (z wyjątkiem misji nr 3), toteż można równie sporo napodróżować się jako pasażer.

Opus magnum to jednak misje 10, 11 i 17 (po części również 12 i 18), które odkryją Drawinowo nieznane, którego nikt dotąd nie oglądał. Teoretycznie ten fragment scenerii jest w paczce całościowej od ponad dekady, w praktyce jest to nowa sceneria.

Paczka jest tak przygotowana, że nie ma potrzeby wcześniejszego instalowania "Drawinowa od rana". Niemniej należy uważać na scenariusz Drawinowo od rana – przestanie w pełni działać po wgraniu niniejszego dodatku. Nie jest to wielki paraliż, gdyż problem stanowi tylko poprawa nazewnictwa semaforów na nowym odcinku scenerii. Poprawka jest w przygotowaniu.

Inne tematy:
  • Brak sieci trakcyjnej od Grabówka do podg Ostrownia.
  • Sieć w bazie we Włodowicach. Nie da się z niej wyjechać bez połamania pantografu.
  • AI wykonuje manewry przy przypisanym rozkładzie na stacji z postojem (w Lubniewie) – w zasadzie to zrobi, ale przy okazji symuluje spitego maszynistę: stawanie na kilka minut nie wiadomo po co, brak reakcji na ms2, włączanie świateł pociągowych przy podanym ms2...
  • Radiotelefonu nie ma i póki co nie będzie.

14
Paczka słupów Y52 prawie ukończona :3
W kolejce do wydania szykują się słupy OS24 i pierwsza paczka słupów SN

15
Na warsztacie / Odp: Skrypty do 3ds max
« dnia: 10 Maja 2022, 22:50:35 »
Za namową wrzucam moje kiszone skrypty. Działają pod Maxem 2018, 2020, 2022. Z rzeczy które pamiętam że zrobiłem to:
-Dedykowana funkcja eksportu terenu (ze 100 razy szybsza i o 1/4 lżejsza niż normalna). Skrypt sam dopisuje "_ter.scm" więc wpisujemy docelowo nazwę odpowiadającej komórki z Rainsteda. Możliwość wyłączenia eksportowania jawnych rozszerzeń (kolejna oszczędność w wadze plików - około 5/100mb)
-Jakieś zmiany w skrypcie importującym, prawdopodobnie wywalenie rozpoznawania "node tri" więc import terenu nie wchodzi w grę, a z resztą i tak był zepsuty. Zaimportować możemy w Blenderze i po eksporcie do OBJ wczytać bez problemu w Maxie i już normalnie działać.
-W "dodawaczu torów" wpisane są chyba wszystkie sensowne podsypki.
-Coś było grzebane w generatorze nasypów/wykopów, na 90% jest przez to zepsuty (plik "CreateStrew.ms" w razie "w" podmienić na jakiś z innych skryptów), ale może być też poprawiony pod jakimś względem.
-Do zasobnika z zielenią są wpisane chyba wszystkie tekstury na stan z lipca 2019 roku. Na pewno więcej niż było w bazowej wersji, ale w między czasie wyszło trochę tych tekstur i będą braki.
W planach mam jeszcze uzdatnienie eksportera T3d żeby nie trzeba było każdorazowo przed eksportem konwertować do Editable Mesh i poprawić jakieś inne wkurzające pierdoły, ale to wszystko przy okazji :)

16
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 03 Maja 2022, 20:18:26 »
.

17
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 03 Maja 2022, 20:16:46 »
Sgs 60' PL-PKPC, typ 412Z, 31 51 4541 387-0:
https://eu07.pl/userfiles/21866/31%2051%204541%20387-0.zip

Sggnss 80', D/F-ERSA, typ N-221-00, prod Tatravagonka Poprad:
33 80 4576 384-8: https://eu07.pl/userfiles/21866/33%2080%204576%20384-8.zip
33 87 4576 098-7: https://eu07.pl/userfiles/21866/33%2087%204576%20098-7.zip
33 87 4576 101-9: https://eu07.pl/userfiles/21866/33%2087%204576%20101-9.zip
33 87 4576 103-5: https://eu07.pl/userfiles/21866/33%2087%204576%20103-5.zip

Sgns681 60', D-DB, 31 80 4543 004-4, prod. Tatravagonka Poprad:
https://eu07.pl/userfiles/21866/31%2080%204543%20004-4.zip

Sgns696 60', D-DB, prod. MEVA DTS:
31 80 4558 496-4: https://eu07.pl/userfiles/21866/31%2080%204558%20496-4.zip
31 80 4558 677-9: https://eu07.pl/userfiles/21866/31%2080%204558%20677-9.zip

Sdggmrs(s)738, D-DB, typ T3000e, prod. Tatravagonka Poprad (lic. Ferriere Cattaneo):
31 80 4955 554-9: https://eu07.pl/userfiles/21866/31%2080%204955%20554-9.zip
31 80 4992 018-0: https://eu07.pl/userfiles/21866/31%2080%204992%20018-0.zip
31 80 4992 201-2: https://eu07.pl/userfiles/21866/31%2080%204992%20201-2.zip

Sgns S1 60', D-AAEC, prod. Tatravagonka Poprad:
35 80 4557 696-6: https://eu07.pl/userfiles/21866/35%2080%204557%20696-6.zip

Sgns S7, S19 60', D-AAEC, prod. MSV (S7), Thrall (S19) Studenka:
31 80 4556 537-7: https://eu07.pl/userfiles/21866/31%2080%204556%20537-7.zip
37 80 4557 498-5: https://eu07.pl/userfiles/21866/37%2080%204557%20498-5.zip
31 80 4564 246-5: https://eu07.pl/userfiles/21866/31%2080%204564%20246-5.zip

Sdggmrs S25, S27, D-AAEC, prod. Ganz:
31 80 4993 122-9: https://eu07.pl/userfiles/21866/31%2080%204993%20122-9.zip
31 80 4993 394-4: https://eu07.pl/userfiles/21866/31%2080%204993%20394-4.zip

Sdggmrs S31, D-AAEC, prod. Tatravagonka Poprad:
31 80 4993 357-1: https://eu07.pl/userfiles/21866/31%2080%204993%20357-1.zip

Sdggmrs S138, NL-AAEC, prod. Tatravagonka Poprad:
31 84 4955 718-6: https://eu07.pl/userfiles/21866/31%2084%204955%20718-6.zip

Sgns1, 2, 3 60', D-ERR, prod. MEVA DTS:
37 80 4556 341-8: https://eu07.pl/userfiles/21866/37%2080%204556%20341-8.zip
37 80 4558 227-7: https://eu07.pl/userfiles/21866/37%2080%204558%20227-7.zip
37 80 4558 262-4: https://eu07.pl/userfiles/21866/37%2080%204558%20262-4.zip
37 80 4558 278-0: https://eu07.pl/userfiles/21866/37%2080%204558%20278-0.zip
37 80 4558 490-1: https://eu07.pl/userfiles/21866/37%2080%204558%20490-1.zip

SgnsM13 60', D-MFDR, typ N-245-0x, prod. Tatravagonka Poprad:
37 80 4564 433-3: https://eu07.pl/userfiles/21866/37%2080%204564%20433-3.zip

SdggmrssM8, D-MFDR, prod. Kolowag AD:
37 80 4956 224-2 https://eu07.pl/userfiles/21866/37%2080%204956%20224-2.zip

18
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 28 Kwietnia 2022, 22:34:35 »
Wagon platforma Sggrss 80' CZ-TNTD 33 54 4980 205-7. Typ 9-591.0, prod. Nymwag Nymburk.
W gratisie 20' DV Safmarine i P&O Nedlloyd oraz 20' tanki: VTG, Nijhof Wassink
https://eu07.pl/userfiles/21866/33%2054%204980%20205-7.zip

19
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 21 Kwietnia 2022, 17:47:45 »
Poprawione, już jest w opisie tak, jak być powinno.

Dorzucam fotki:
406A-40 WRmnouz 50 51 88-70 241-7, czyli długa restauracja IC z czarnym pasem (2 boki + skosy kawałków czół)
Link: https://eu07.pl/userfiles/27862/406A-40%2050%2051%2088-70%20241-7.zip
113Aa WRnouz 51 51 88-70 199-6, czyli krótka restauracja IC, też z czarnym pasem (1 bok, brak zdj poglądowego)
Link: https://eu07.pl/userfiles/27862/113Aa%2051%2051%2088-70%20199-6.zip
Jak ktoś chce do innego symka, to proszę bardzo. Byle ten dodatek nie był za pieniądze (chyba przeceniam moje zdjęcia)

20
Bocznica / czacik
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 21:52:11 »
Luli laj, śpij maleńki,
w świetle małej stajenki, oczka zmruż.
Jutro znowu dzień cały,
będą świat oglądały, wielki świat.

21
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 16 Kwietnia 2022, 15:33:17 »
Syf z gilem. Ludzie trzy razy już zapomnieli o 11xa_v1 i eaos_v1, nie ma co się rozczulać.

22
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 16 Kwietnia 2022, 15:23:38 »
.

23
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 16 Kwietnia 2022, 14:43:00 »
Jak najbardziej za, idzie sie do przodu, nie do tyłu.

24
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 16 Kwietnia 2022, 14:16:09 »
Obawiam się, że nie będzie takie proste ze usunięciem starego strucla bo zaraz odezwą się głosy jak z wywaleniem "eaos_v1", że "skoro chcecie usuwać, to dajcie lepszy zamiennik. Jestem oczywiście ZA wywaleniem tego szrota z repo, ale w mojej opinii, możnaby zostawić paczuszkę gdzieś na serwerze, żeby osoby które tak kochają stare strucle, mogły sobie pobrać w razie czego.

25
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 09 Kwietnia 2022, 13:08:11 »
Na repozytorium pojawiła się aktualizacja składów towarowych. W ramach wywalania starych modeli na pierwszy rzut poszły 408W.

Pol-Miedź Trans dostał niedawno wydane 437W, uzupełnione wypożyczonymi Inter-Komtransami oraz węglarkami z ZSSK Cargo (tutaj jako kompromis, w rzeczywistości pochodzą one od spółki córki - Cargo Wagon). Ecco Rail dostał ujednolicone białe, firmowe składy bazujące na byłych szwajcarskich węglarkach. Gdzieniegdzie pojawia się jeden wagon w malowaniu AX Benet. W składach CTL możemy zobaczyć całe spektrum pożyczonych węglarek, m.in. z: AX Benet, Protoru, RSCO, Sobetry, ZOS Zvolen.

26
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 05 Kwietnia 2022, 22:56:50 »
Dobry żart, nie? ;) Tak na prawdę nie jesteśmy aż tacy głupi żeby porywać się na 500. kilometrową trasę przez pół Polski, podczas gdy L61 i Jeziorka czeka na dokończenie :P Screeny to tylko trochę podrasowane ukiszone "Gury".
Sorki za zrobienie co niektórym nadziei :<

27
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 05 Kwietnia 2022, 10:05:02 »
Na razie nie, jeśli już coś bym poprawiał to jakieś rzeczy dekoracyjne typu podmiana domków na nowsze, dodanie ogrodzeń itp. Natomiast jeśli znalazłby się chętny, kto ogarnąłby zrobienie różnych nagrań na radiotelefon to z chęcią dodam odpowiednie eventy.

28
Na warsztacie / SA135-007
« dnia: 01 Kwietnia 2022, 23:22:40 »
Z okazji pierwszego kwietnia prezentuję uproszczony model wagonu spalinowego SA135 wraz z przygotowaną teksturą SA135-007 Kolei Dolnośląskich. Model został przygotowany na podstawie obecnego SA134 z MaSzyny, więc jego jakość szacuje na 1/4, adekwatnie do daty. Mimo to w teksturę włożyłem mnóstwo swojego uszatego serduszka, aby w sumie całość była zrobiona na te przysłowiowe 30%.

Paczkę wystawiam, ponieważ moje możliwości modelowania są równie żadne co teksturowania. Mapowanie oryginału samo w sobie jest takie sobie, a tutaj dodatkowo zostało pocięte w kolejnych miejscach. Liczę na to, że kilku osobom może sprawić on trochę radości i ktoś będzie chciał potestować fizykę SA135 albo porobić ładne screeny. Jeśli ktoś by się ulitował nad tym pojazdem, załatał dziury i przemapował boczki/czoła, to na pewno byłby krok do przodu.

Paczka zawiera model, przesunięte modele kabiny, wnętrze lp wraz z teksturami i tekstury zewnętrzne. Pasażerów nie ma i nie przewiduję. Wypakowuje się ją do głównego folderu maszyny 22.03, ale powinna też działać z 21.04. W pliku textures trzeba na końcu dopisać:
Kod: (textures.txt) [Zaznacz]
^1
sa135-007.mat=214mb,SA135,sa135//v2,SA135-007,PLKD,Legnica,07.08.2020,Serwis_Pojazdów_Szynowych,youBy,youBy

https://eu07.pl/userfiles/1007/sa135-007.zip      28.71 MiB   2022-04-01 22:47

29
Publikacje / Odp: MaSzyna 22.03
« dnia: 01 Kwietnia 2022, 21:49:33 »
Skrócony opis zmian przygotowany przez Vanquisha.

NOWOŚCI W OBECNYM WYDANIU
Wprowadzono:


Scenerię Wrzosy, Autor: @MaciejM, Współpraca: @DieselPower, @DzordZ, @Ensifer, @Joachimowicz, @Kogut, @matek123, @Miłosz Dorsz, @Mrofkojat, @Myore, @SergiuszN, @SpawaczTIG141, @Stele, @Turbokibel, @youBy, @panmrherobrine i inni wraz z następującymi scenariuszami:
wrzosy_eie8310 - Pociąg IC 8310 w relacji Wolica-Turów. Czas służby - ok. 100 minut;
wrzosy_mpe43150 - Pociąg TLK 43150 w relacji Wolica-Dębica Osobowa. Czas służby - ok. 90 minut;
wrzosy_pxe336080 - Pociąg PXE 336080 w relacji Wolica (Depo)-Jerzynianka. Czas służby - ok. 70 minut;
wrzosy_roj34800 - Pociąg ROJ 34800 w relacji Turów-Wolica. Czas służby - ok. 130 minut;
wrzosy_roj66582 - Pociąg ROJ 66582 w relacji Wolica-Dębica Osobowa. Czas służby - ok. 90 minut;
wrzosy_rom44702 - Pociąg retro ROM 44702 w relacji Wolica-Mostki Groszex. Czas służby - ok. 65 minut;
wrzosy_rpj69110 - Pociąg RPJ 69110 w relacji Wolica-Turów. Czas służby - ok. 100 minut;
wrzosy_rpj69120 - Pociąg RPJ 69120 w relacji Wolica-Dębica Osobowa. Czas służby - ok. 90 minut;
wrzosy_tde330120 - Pociąg TDE 330120 w relacji Wolica Towarowa-Dębica Towarowa. Czas służby - ok. 100 minut;
Elektryczne Zespoły Trakcyjne EN57AL, EN57ALc, EN57ALd (Koleje Dolnośląskie, Koleje Mazowieckie, Koleje Wielkopolskie, PolRegio, PolRegio-Tygrys, Województwo Warmińsko-Mazurskie, Województwo Zachodniopomorskie) @Andrzejlandrzej (MSTS & OR), @youBy, @tmj, @Wiggle, @DieselPower, @Stele, @Kermit, @Turbokibel, @Joachimowicz, @mk1991, @Miłosz Dorsz, @Łukasz Stefański, @szymsza1, @Jaco, @Domino93pl, @Patryk "hanys" Farana;
Elektryczne Zespoły Trakcyjne 31WE, 45WE, ED78 (Koleje Dolnośląskie, Pomorze Zachodnie, Świętokrzyskie, PolRegio) @DieselPower, Patryk "hanys" Farana, @jakubg1, @Kermit, @youBy, @Turbokibel;
Elektryczny Zespół Trakcyjny 22WEc (EN76KP) @Patryk "hanys" Farana, @Stele, @DieselPower, @Turbokibel, @youBy, @Robert "Rogonon" Gorny;
lokomotywy EU44 @Sawi, @Stele, @youBy, @Miłosz Dorsz, @Patryk "hanys" Farana, @tmj, @Turbokibel;
lokomotywy Dragon 2 w wariantach E6ACTa, E6ACTab, E6ACTabd, E6ACTad @Train Models Studio, @DieselPower, @Patryk "hanys" Farana;
lokomotywy EP07P @DieselPower;
lokomotywy Ex07 po modernizacji w Olkol Sp. z o.o. @DieselPower;
wózek akumulatorowy ASF @matek123, @misiel186, @EU40, @ET22_rulez, @Podlesky, @Atapi, @Grucha EU, @DieselPower, @Stele, @Miłosz Dorsz, @Turbokibel, @Tyrystor, @Epoka9.24, @TGV Kamil, @Joachimowicz;
lokomotywy ET22-1047, ET22-1141 jako dedykowane modele @Miłosz Dorsz;
wagon 111AMM-20 B9nopuz 50 51 29-78 208-0 @Miłosz Dorsz;
wagon 112Am AB9nou: 51 51 39-70 008-9 @jakubg1;
wagon 174A B10nouz 50 51 20-78 761-7 EU Year of Rail @Miłosz Dorsz;
wagon Eaos VRZ-99: 33 52 5412 083-5 @DieselPower;
wagon Xk 828682 @matek123, @Daniel Szymczyk, @Dróżnik Wiór, @Stele;
wagon Eaaos 601W: 82 51 5378 008-5, 82 51 5378 036-6 wraz z dedykowanym wózkiem @DieselPower;
wagon Samms 622Za: 31 51 4861 033-2, 31 51 4861 129-8 wraz z dedykowanym wózkiem @DieselPower;
wagon Roos 436Z: 31 51 3526 085-1 @Miłosz Dorsz;
wagony 425S, 426W, 426Z: 31 51 4644 357-9, 31 51 4644 615-0, 84 51 5944 329-8, 31 51 4707 719-4 @DieselPower;
wagony 437W, 437Wa, 437Wb: 83 51 5382 365-2, 83 51 5944 762-1, 84 51 5333 894-0, 84 51 5382 026-9, 84 51 5382 191-1, 84 51 5944 623-4 @DieselPower;
wagony E06A i E06B @Train Models Studio, @DieselPower, @AIR, @shonek93, @Joachimowicz, @ElektrykPKP, @DzordZ, @Miłosz Dorsz;
wagony Sgmmns(s) @DieselPower;
wagony Sgns @DieselPower;
wózek dla EZT serii EN57 ze sprężynami metalowo-gumowymi @youBy;
wózek 1XTa do wagonów 401W, 409W, 428Wa, 437W, 437Wa, 437Wb @DieselPower;
kabina do lokomotywy EP07-442 @Joachimowicz;
kabina do EZT serii EN57AL (PolRegio-Tygrys, Koleje Dolnośląskie) @Kermit;
szafa elektryczna dla EZT serii 21WE, 22WE, 34WE z możliwością obsługi oświetlenia, falowników, baterii, nastaw hamulca @Kermit;
ekrany ENTE dla EZT serii EN57AKŁ, EN57AL, EN71AKŚ, Elf, Impuls @Kermit, @youBy;
ekrany modułowe rozkładów jazdy ENTE/AKSEL dla EZT serii 21WE, 22WE, 34WE, EN57AL @Kermit, @youBy;
ekrany bootowania systemu ETCS @Kermit, @Pitek;
tablet do lokomotyw EP07 @Miłosz Dorsz;
model prędkościomierza Unicontrols Tramex @Miłosz Dorsz;
przystanek osobowy Dębica Wschód na scenerii L053 (scenariusze: l053_poranek, l053_wieczor, l053_noc) @Kermit;
nowe wyświetlacze dla EZT serii EN57 oraz EN57-2xxx @DieselPower, @jakubg1;
nowe wyświetlacze dla EZT serii EN57AKŁ oraz EN71AKŚ @Kermit;
nowe wyświetlacze dla EZT serii 21WE, 22WE, 34WE @Kermit, @DieselPower;
ulepszone skrypty dla radiotelefonów Koliber - możliwość wystąpienia awarii @Kermit;
nowe modele słupów teletechnicznych @DieselPower;
nowe modele budynków magazynowych, poniemieckich domów, bloków wielkopłytowych, budynków dworcowych, budynków mieszkalnych, stodół @Toprus;
nowe modele budynków przemysłowych, nastawni, obiektów inżynieryjnych @Balaclava;
nowe modele budynku gospodarczego oraz budynku ZWiK Pabianice @Miłosz Dorsz;
nowe modele słupów wysokiego napięcia @Kolej w Polsce;
nowe modele rogatek JEGD-50 @Hubertnator23;
nowe tekstury gruntu oraz skał @JAN21;
parametr shadow_rank dla traw oraz mniejszej roślinności @Stele;
miłośnicy kolei na sceneriach Bałtyk i L053 (scenariusze: baltyk_euro2012, baltyk_sdm, baltyk_skm1, baltyk_skm2, l053_poranek, l053_poludnie, l053_wieczor, l053_noc) @Kogut, @Kuba_PL;
papierowe rozkłady jazdy w kabinach lokomotyw serii E186 @panmrherobrine;
papierowe rozkłady jazdy w kabinach lokomotyw serii EU07, EP07 @Turbokibel;
papierowe rozkłady jazdy w kabinach lokomotyw serii ET22@Turbokibel;
papierowe rozkłady jazdy w kabinach EZT serii EN57 @Turbokibel;
papierowe rozkłady jazdy w kabinach EZT serii 21WE, 22WEa, 22WEc @MishutkAviation;
poprawiony bloom do wyświetlaczy @jakubg1;
identyfikatory jakości dla scenerii @jakubg1;
kategorie i nazwy pociągów na sceneriach L053 oraz Bałtyk @k.wojak;

Zaktualizowano:

dźwięki dla lokomotyw serii EP09 (nastawnik jazdy, syreny) @Turbokibel, (dźwięk toczenia) @mareczek;
dźwięki dla lokomotyw serii ET21 (przekładnia) @youBy, (wentylatory oporów rozruchowych, dźwięk toczenia) @Turbokibel, (syreny) @mareczek;
dźwięki dla lokomotyw serii ET22 (sprężarka, przetwornica) @mareczek, (przekładnia) @Turbokibel, (wentylaotry) @mareczek;
dźwięki dla lokomotyw serii ST43 @Turbokibel;
dźwięki dla lokomotyw serii SM42, SP42, SU42, 6Dg (dźwięk toczenia) @Turbokibel;
dźwięki dla lokomotyw serii SU45, SU46 (silnik, wentylatory) @mareczek;
dźwięki dla lokomotyw serii ST44 (dźwięk toczenia) mareczek, (przekładnia) @Turbokibel;
dźwięki dla lokomotyw serii ST45 (nastawnik jazdy) @Turbokibel;
dźwięki dla lokomotyw serii E186 (przekładnia) @Turbokibel;
dźwięki dla lokomotyw serii E189 (wentylatory, sprężarka, odbieraki prądu, syreny) @Turbokibel;
dźwięki dla lokomotyw serii BR285 (przekładnia, silnik, nastawnik jazdy) @jakubg1;
dźwięki dla lokomotyw serii 3E1M (sprężarka) @mareczek;
dźwięki dla lokomotyw serii 6Dg (nastawnik jazdy, silnik) @Turbokibel, @mareczek;
dźwięki dla lokomotywy serii 754 (układ napędowy, silnik, syreny, dźwięk toczenia) @mareczek;
dźwięki dla EZT serii ED72 (dźwięk toczenia) @mareczek, (drzwi, prędkościomierz, układ hamulcowy) @Turbokibel;
dźwięki dla EZT serii EN57 (dźwięk toczenia) @mareczek, (układ hamulcowy) @youBy, @Turbokibel;
dźwięki dla EZT serii EN57-2xxx (odbieraki prądu) @Turbokibel, (dźwięk toczenia) @mareczek;
dźwięki dla EZT serii EN57AL, EN57AKŁ, EN71AKŚ (przetwornica, sprężarka, wentylatorów silników trakcyjnych, styczników wyłącznika szybkiego, drzwi, ogrzewania, syren, wężykowanie) @youBy, @Turbokibel;
dźwięki dla EZT serii 21WE, 22WE, 34WE (hamulec pneumatyczny, hamulec elektropneumatyczny, wentylatory silników trakcyjnych, radiotelefonu Koliber) @youBy, @Turbokibel;
dźwięki dla EZT serii 36WEa (układ ogrzewania, wentlacji i klimatyzacji, hamulca pneumatycznego) @Turbokibel;
dźwięki dla SZT serii SA13x (układ napędowy, silnik, sprężarka, turbosprężarka, zapłon) @youBy, @Turbokibel, (syreny) @Filip Pe, @Turbokibel;
dźwięk styczników, boczników oraz wyłącznika szybkiego na zewnątrz dla lokomotyw serii EU07, EP07, EP08, ET22, ET21, ET42, 181 @Turbokibel;
dźwięk toczenia dla lokomotyw serii EU07, EP07, EP08, ET22 @Turbokibel;
konfigurację hamowania dla EZT serii 21WE, 22WE, 34WE @youBy;
konfigurację hamowania dla EZT serii ED72, EN57, EN57-2xxx;
konfigurację hamowania dla wagonów towarowych @youBy, @Turbokibel;
konfigurację silnika spalinowego dla lokomotyw serii SP45, SU45, SU46 @mareczek;
model wagonu 408S @matek123, JAN21, fuji8;
model zewnetrzny dla wybranych numerów taborowych lokomotyw serii EP09 (klamki w 3D, oznaczenie, gniazda ukrotnienia, reflektory itd.) @Miłosz Dorsz;
kabinę dla SZT serii SA13x (wskazówki manometrów, lampki CA/SHP) @youBy, (dźwięki przycisków, nastawnika jazdy) @Turbokibel;
kabinę dla lokomotyw serii EP08 @wacek12321;
tekstury szyn @Balaclava;
składy na sceneriach: Bałtyk, L053 @Joachimowicz, @Turbokibel;
rozkłady jazdy na sceneriach: Bałtyk, Drawinowo, Krzyżowa @Kogut;
otoczenie (roślinność, budynki) na scenerii Całkowo @Kolej w Polsce;
otoczenie (budynki, znaki, torowcy) na scenerii Bałtyk (scenariusze: baltyk_euro2012, baltyk_sdm, baltyk_skm1, baltyk_skm2) @PARKA;
scenerię Quark (v.210604) @Ra;

Dodano tekstury:

dla lokomotyw serii EU07, w tym:
EU07-078, EU07-147, EU07-148, EU07-308, EU07-377, EU07-1520;
dla lokomotyw serii EP07, w tym:
EP07-361, EP07-381, EP07-383, EP07-408'12, EP07-1024'21;
dla lokomotyw serii EP09, w tym:
EP09-012, EP09-018'21, EP09-028, EP09-032, EP09-034'12, EP09-046;
dla lokomotyw serii ET21, w tym:
ET21-012, ET21-20, ET21-66'CTL, ET21-351, ET21-604;
dla lokomotyw serii ET41, w tym:
ET41-156;
dla lokomotyw serii Ls800, w tym:
Ls800-2098;
dla lokomotyw serii SM42, w tym:
SM42-462, SM42-1096, SM42-2443, SM42-2490;
dla lokomotyw serii SP42, w tym:
SP42-007;
dla lokomotyw serii SU46, w tym:
SU46-029;
dla lokomotyw serii TEM2, w tym:
TEM2-213;
dla lokomotyw serii 3E, w tym:
3E-52;
dla lokomotyw serii 3E1M, w tym:
3E1M-067, 3E1M-201, 3E1M-488;
dla lokomotyw serii BR285, w tym:
BR285-127'19;
dla lokomotyw serii E186, w tym:
186 534-4, 483 256;
dla lokomotyw serii 6Dg, w tym:
6Dg-1248;
dla lokomotyw serii 181, w tym:
181 106-6, 181 116-5;
dla lokomotyw serii 182, w tym:
182 072-9, 182 163-6, 182 107-3, 182 157-8;
dla lokomotyw serii 183, w tym:
183 027-2;
dla lokomotyw serii 754, w tym:
754 031-3;
dla EZT serii EN57, w tym:
EN57-001'11, EN57-047'05, EN57-082'11, EN57-112, EN57-714, EN57-815'14, EN57-829'15, EN57-838, EN57-960, EN57-989, EN57-920'11, EN57-970'16, EN57-969'21, EN57-986'11, EN57-1035'11, EN57-1120, EN57-1115'20, EN57-1122'21, EN57-1136, EN57-1247, EN57-1250, EN57-1399, EN57-1757'20, EN57-1810'15, EN57-1822, EN57-2062, EN57-2071, EN57-2074;
dla EZT serii EN71, w tym:
EN71-038'21;
dla EZT serii 36WEa, w tym:
36WEa-024;
dla wagonów typu 170A, w tym:
61 51 2170 039-2 - właściciel: PKP InterCity;
dla wagonów typu 173A, w tym:
50 51 59-78 007-9 - właściciel: PKP InterCity;
dla wagonów typu 401W, w tym:
5217, 5346, 5360, 84 51 53-33 546-6, 84 51 53-33 568-0, 84 51 53-33 606-8, 84 51 53-33 624-1, 84 51 53-38 004-1, 84 51 53-38 023-1 - różnych właścicieli;
dla wagonów typu 409W, w tym:
82 51 5314 545-3, 82 51 5314 845-7, 82 51 5315 197-2, 82 51 5315 223-6, 82 51 5315 319-2, 82 51 5319 118-4, 82 51 5319 456-8, 82 51 5319 506-0, 84 51 5301 470-7, 84 51 5356 972-6, 84 51 53-38 525-5 - różnych właścicieli;
dla wagonów typu 413S, w tym:
82 51 6739 078-0 - właściciel: PKP Cargo;
dla wagonów typu 425S, w tym:
31 51 4644 038-5, 31 51 4644 561-6, 31 51 4644 562-4, 31 51 4644 568-1, 31 51 4644 576-4, 31 51 4644 625-9, 31 51 4644 881-8, 82 51 4645 095-2, 82 51 4645 127-3, 82 51 4645 169-5 - właściciel: PKP Cargo;
dla wagonów typu 425Wa, 428Wa, w tym:
33 51 5331 037-0, 33 51 5331 041-2, 3351 5331 044-6, 82 51 5373 731-7, 84 51 5373 739-8 - właściciel: ZTK "Siarkopol", PTKiGK Zabrze;
dla wagonów typu 443V, w tym:
31 51 6734 248-6, 31 51 6734 818-6 - właściciel: PKP Cargo;
dla wagonów typu 1415Ax, w tym:
31 81 5341 183-6, 31 81 5341 298-2, 33 51 5331 012-3, 33 56 5331 149-8, 33 56 5331 304-9, 33 80 5342 645-2, 33 80 5342 654-4, 33 51 5331 007-3, 33 51 5331 072-7, 33 56 5331 173-8, 33 56 5331 188-6, 33 51 5331 890-2 - różnych właścicieli;
dla wagonów typu R462W, w tym:
33 53 5303 591-8, 33 53 5320 586-7, 33 53 5320 594-1, 33 53 5320 645-1, 33 53 5320 667-5, 33 53 5320 689-9, 33 53 5320 698-0, 33 56 5331 024-3, 33 56 5331 035-9, 33 56 5331 039-1, 33 56 5348 626-6 - różnych właścicieli;
dla wagonów typu C462W, w tym:
33 68 5330 200-6, 33 68 5330 237-8, 33 68 5330 248-5, 33 68 5330 249-3, 33 68 5331 602-2, 37 80 5330 047-1 - właściciel: Ahaus-Alstätter Eisenbahn;
31 51 5354 587-8, 31 51 5357 638-6, 31 51 5357 833-3, 31 51 5372 480-4, 31 51 5370 304-8, 31 51 5373 137-9, 82 51 5357 174-0 - właściciel: PKP Cargo;
dla wagonów typu VRZ-99, w tym:
33 52 5412 012-4, 33 52 5412 062-9, 33 52 5412 079-3, 33 52 5412 088-4 - właściciel: RKM, InterKomtrans;
dla wózków typu 1XTa;
Niezależnie od powyższych w najnowszym wydaniu wprowadzono szereg poprawek w poszczególnych modelach, sceneriach czy scenariuszach, które zostały wykryte od czasu premiery poprzedniego wydania.

USPRAWNIENIA I NOWE FUNKCJE EXE:

AI w trybie jazdy rozkładowej wykonuje hamowanie kontrolne;
AI wykorzystuje częściej możliwość wysokiego rozruchu;
AI przy uruchamianiu pojazdu trakcyjnego uwzględnia obecność przetwornicy i/lub sprężarki;
zaktualizowano system podpowiedzi poprzez akceptację utrzymania ciśnienia w przewodzie głównym ciśnienia na poziomie 5 bar jako wyluzowanie hamulca/pozycja jazdy;
zaktualizowano dźwięk i sterowanie dźwigni tempomatu oraz bocznikowania w pojazdach trakcyjnych;
zaktualizowano pracę wentylatorów silników trakcyjnych w oporowych pojazdach trakcyjnych przy jeździe do tyłu;
zaktualizowano procedurę asymilacji i napełniania zwiększonym przekrojem w impulsowych 5-cio i 6-cio pozycyjnych zaworach maszynisty;
przywrócono zaliczanie przystanków w trybie manewrowym;
ograniczono działanie autorewidenta podczas luzowania przeładowanych pojazdów trakcyjnych;
wprowadzono funkcję otwieranie drzwi przez kierownika pociągu na 6 sekund przed planową godziną odjazdu pociągu podczas postoju handlowego;
wprowadzono obsługę włączania i wyłączania pierwszych 12-stu falowników pojazdu trakcyjnego/pojazdów trakcyjnych w ukrotnieniu;
wprowadzono zespoloną kontrolkę CA i SHP;
wprowadzono dźwięki pracy ep-compactów dla zwiększania i zmniejszania ciśnienia;
wprowadzono wskazówkę manometra wskazującą żądany poziom zahamowania hamulca elektropneumatycznego;
wprowadzono obsługę współczynnika offsetu amplitudy dla udźwiękowienia przepływu powietrza w hamulcach;
wprowadzono możliwość modyfikacji zasięgu renderowania scenerii, konfigurowana wpisem gfx.drawrange.factor.max w pliku eu07.ini;
wprowadzono możliwość modyfikacji dopuszczalnej długości renderowania cieni, konfigurowana wpisem gfx.shadow.angle.min w pliku eu07.ini;
wprowadzono usługę zdalnego raportowania błędów;
wprowadzono obsługę shaderowego renderera z użyciem architektury ANGLE i back-end'u Vulkan;
wprowadzono wstępną obsługę OpenVR;

Wyżej wymienione punkty to tylko część wprowadzonych zmian, gdyż przedstawiamy zmiany istotne i widoczne dla użytkowników. Dokładny changelog znajduje się w wątku poświęconym zmianom w EXE na Forum projektu - lista jest stale aktualizowana: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,28920.0.html.

Pełna lista zmian (login i hasło jak do forum):
https://wiki.eu07.pl/websvn/log.php?repname=pctga&path=%2F&isdir=1&peg=7997&sr=7997&er=7090&max=1000&search=&all=1

Poniżej parę obrazków wybranych nowości.

30
Publikacje / MaSzyna 22.03
« dnia: 01 Kwietnia 2022, 21:33:45 »

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 22.03! Prezentuje stan prac nad Symulatorem na marzec 2022 roku.
Jest to samodzielna paczka i należy ją zainstalować do pustego folderu, nie należy instalować w folderach systemowych, gdzie X to litera dysku systemowego:
X:\ProgramData, X:\Program Files, X:\Windows.


POBIERZ

Instalator nie ma wykupionego podpisu certyfikowanego i będzie bardziej podejrzany dla antywirusów od poprzedniego.

Wymagane miejsce na dysku do instalacji MaSzyny 22.03: 43 GB


Instalacja manualna; Torrenta można też pobrać by seedować i wesprzeć nasz serwer:
Torrent: https://stuff.eu07.pl/maszyna-r7997.zip.torrent (pobrać klientem bittorrent. Wypakować archiwum do nowego katalogu)
Poniższe pliki wypakować do folderu symulatora:
Patch1: https://stuff.eu07.pl/maszyna-diff-r7997-r8037.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exefiles_common.zip
I zależnie od wersji systemu operacyjnego X64:
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exelibs_win64.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_python_win64.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exe_win64.zip
X86:
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exelibs_win32.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_python_win32.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exe_win32.zip

Starter: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter220327.zip
Rainsted: https://eu07.pl/userfiles/22158/rainsted.zip
Pliki dla twórców map: https://eu07.pl/userfiles/22158/placeholdery_nodebank.zip

Biblioteki MSVC2008:
https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x64.exe
https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x86.exe
Biblioteki MSVC2015+:
https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x64.exe
https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x86.exe
Biblioteki UCRT:
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt64.7z
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt86.7z


Strony: [1] 2 3 ... 7