Autor Wątek:  Programy na użytek symulatora. [szczawik]  (Przeczytany 357957 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Online Hirek

  • Wiadomości: 423
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 485
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #720 dnia: 04 Marca 2025, 18:33:27 »
Z tego co patrzylem bylaby to kwestia poprostu dodania opcji Niestandardowe dla kazdego comboboxa i wtedy pokazywanie/ukrywanie dodatkowych pol dla tych ustawien. Z tego co patrzylem w twoim kodzie to w switchu wtedy zamiast przypisywac wartosci sztywno do zmiennej ustawienia, to przypisac content textboxa.
exe dłubacz
#makeMaSzynaGreatAgain
moj fork bo tak

Offline Bught

  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 122
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #721 dnia: 11 Maja 2025, 17:05:10 »
Czy tylko ja mam tak, że niektóre mini (większość ale nie wszystkie) w starterze są przesunięte lekko do lewej strony gdzie ucina czoło mini i dokleja je z drugiej strony ? Przykład w załączniku

« Ostatnia zmiana: 11 Maja 2025, 17:07:25 wysłana przez Bught »

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2016
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4014
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #722 dnia: 11 Maja 2025, 19:28:03 »
Potwierdzam, choć problem występuje tylko w niektórych przypadkach. Tak, jakby zależało to od tego w czym i z jakimi parametrami były zapisywane pliki, choć wcześniej nie było takich problemów.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1480
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 458
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #723 dnia: 24 Maja 2025, 19:30:41 »
O ile się nie mylę, miniaturki błędnie się wyświetlające mają 32-bitową głębię kolorów, a wg standardu powinny mieć 24-bitową. Otworzenie i zapisanie choćby w Paincie tych miniaturek załatwi sprawę.

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1807
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1325
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #724 dnia: 25 Maja 2025, 09:59:04 »
Potwierdzam, ja to zrobiłem w gimpie ponieważ mimo zapisu w paincie nie było efektu.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6371
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2315
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #725 dnia: 25 Maja 2025, 10:25:47 »
Piotrer, sprawdź proszę paczę od Miłosza z chatu. Dał tam mini na test.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1698
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1387
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #726 dnia: 26 Maja 2025, 14:40:51 »
Czat zdechł, więc wysyłam paczkę tutaj. https://eu07.pl/userfiles/22592/mini_24.zip. Te miniaturki zostały już wgrane w rev 9126.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1480
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 458
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #727 dnia: 03 Czerwca 2025, 15:42:17 »
Nowa wersja testowa, zmiany:
  • Zreorganizowana obsługa elementów opcjonalnych,
  • obsługa renderera experimental,
  • poprawiona obsługa modyfikatora MaxLoad,
  • ogólna optymalizacja.
Elementy opcjonalne funkcjonują poprzez odpowiedni komentarz wpisu include:
include linia61/czestochowa.scm end //optional|2|Teren Częstochowy|endoptionalParametry oddzielamy znakiem |. Pierwszy parametr to rodzaj:
  • 0 - element opcjonalny domyślnie wyłączony,
  • 1 - element opcjonalny domyślnie włączony,
  • 2 - element opcjonalny zawierający teren.
Element opcjonalny zawierający teren zostanie dodany, jeśli brak jest odpowiedniego pliku terenu dla scenariusza (scenery/*.sbt). Drugi parametr to opis treści. Dostęp do elementów opcjonalnych jest poprzez zakładkę "Informacje".
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter_250603.zip
64bit: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter64_250603.zip

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1698
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1387
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #728 dnia: 03 Czerwca 2025, 17:40:43 »
Proponowałbym zmianę nazwy dyrektywy //optional na //$optional, ponieważ przyjęło się, że dyrektywy wykrywane tylko przez starter posiadają znak $.

Online Hirek

  • Wiadomości: 423
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 485
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #729 dnia: 20 Czerwca 2025, 23:16:40 »
Czy dałoby radę zrobić coś z ustawieniami framebuffera? gfx.framebuffer.width gfx.framebuffer.height mimo ustawienia 1440p okazały się dzisiaj być na jakis dziwnych nawet nie zaokraglonych do 10 wartosciach (1485 x 626 mimo ustawienia 1440p). Propozycja mechaniki ode mnie: - rozpoznanie rozdzielczosci i rozdzialki monitora i dac na podstawie opcji np 720, 1080, 2560 (2K), 3840 (4K) liczyc drugi wymiar zgodnie z rozdzialka.

+-----------+---------------------+
| Wysokosc  | Szerokość przy 16:9 |
+-----------+---------------------+
| 720       | 1280                |
+-----------+---------------------+
| 1080      | 1920                |
+-----------+---------------------+
| 1440 (2k) | 2560                |
+-----------+---------------------+
| 2160 (4K) | 3840                |
+-----------+---------------------+

Ponadto przy rendererze experimental mozna dodac opcje jakosci renderowania (jako jakis suwak albo cos w zakresie 33-100%). Bylby to mnoznik renderera framebuffera. Najnizsza opcja jako performance, gdzies po srodku zbalansowany, w 3/4 wysoka jakosc a 100% to natywny.

Fajnie byloby dodac obsluge renderercfg.yml. Opisy dodane w komentarzach w pliku w moim wątku z exe.

Ponadto przy experimental do wyszarzenia opcje takie jak obróbka, multisampling, dodatkowe efekty shadferow, cubemapa, vbo, cienie, cienie (shadery), cienie w kabinie. Niektóre z tych opcji są poprostu w renderercfg.yml
« Ostatnia zmiana: 20 Czerwca 2025, 23:22:10 wysłana przez Hirek »
exe dłubacz
#makeMaSzynaGreatAgain
moj fork bo tak

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1480
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 458
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #730 dnia: 21 Czerwca 2025, 11:34:35 »
Wszystko jest do zrobienia, potrzebny tylko konkretny opis co i jak ma działać.
gfx.framebuffer.width oraz gfx.framebuffer.height nie są obecnie obsługiwane przez Starter. Jeśli mają być, to według tej tabelki którą przedstawiłeś, przy czym by wymiar nie był większy niż maksymalna dostępna rozdzielczość, czy tak? Obecnie obsługiwany jest parametr gfx.framebuffer.fidelity (w Starterze "rozdzielczość bufora"). Jak on ma się do tego, czy jest między nimi jakaś zależność? Co do opcji jakości renderowania- poproszę tylko przykładowy wpis tego parametru do eu07.ini z zakresem w komentarzu (najlepiej zaktualizować też Wiki, chyba, że już tam jest).
renderercfg.yml - nigdzie nie widzę żadnego opisu, prosiłbym o konkretny link- wyszukiwarka nie znajduje nic konkretnego.

Online Hirek

  • Wiadomości: 423
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 485
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #731 dnia: 21 Czerwca 2025, 15:19:52 »
Renderercfg masz w tej paczce https://eu07.pl/forum/index.php/topic,36222.0.html

Ustawienie fidelity nie widziałem szczerze a suwak jakości renderowania miałby Tylko działać w starterze jako mnożnik height I width frame buffera a tych procentach Co napisałem. Ogólnie właśnie ustawienie fidelity możnaby zastąpić tymi height I width (domyślnie ustawia się tak samo jak rozdzielczość okna).
exe dłubacz
#makeMaSzynaGreatAgain
moj fork bo tak