Autor Wątek:  Programy na użytek symulatora. [szczawik]  (Przeczytany 357624 razy)

Hirek i 3 Gości przegląda ten wątek.

Online Hirek

  • Wiadomości: 422
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 485
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #720 dnia: 04 Marca 2025, 18:33:27 »
Z tego co patrzylem bylaby to kwestia poprostu dodania opcji Niestandardowe dla kazdego comboboxa i wtedy pokazywanie/ukrywanie dodatkowych pol dla tych ustawien. Z tego co patrzylem w twoim kodzie to w switchu wtedy zamiast przypisywac wartosci sztywno do zmiennej ustawienia, to przypisac content textboxa.
exe dłubacz
#makeMaSzynaGreatAgain
moj fork bo tak

Offline Bught

  • Wiadomości: 90
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 122
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #721 dnia: 11 Maja 2025, 17:05:10 »
Czy tylko ja mam tak, że niektóre mini (większość ale nie wszystkie) w starterze są przesunięte lekko do lewej strony gdzie ucina czoło mini i dokleja je z drugiej strony ? Przykład w załączniku

« Ostatnia zmiana: 11 Maja 2025, 17:07:25 wysłana przez Bught »

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2016
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4014
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #722 dnia: 11 Maja 2025, 19:28:03 »
Potwierdzam, choć problem występuje tylko w niektórych przypadkach. Tak, jakby zależało to od tego w czym i z jakimi parametrami były zapisywane pliki, choć wcześniej nie było takich problemów.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1479
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 458
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #723 dnia: 24 Maja 2025, 19:30:41 »
O ile się nie mylę, miniaturki błędnie się wyświetlające mają 32-bitową głębię kolorów, a wg standardu powinny mieć 24-bitową. Otworzenie i zapisanie choćby w Paincie tych miniaturek załatwi sprawę.

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1807
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1324
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #724 dnia: 25 Maja 2025, 09:59:04 »
Potwierdzam, ja to zrobiłem w gimpie ponieważ mimo zapisu w paincie nie było efektu.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6371
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2315
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #725 dnia: 25 Maja 2025, 10:25:47 »
Piotrer, sprawdź proszę paczę od Miłosza z chatu. Dał tam mini na test.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1698
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1386
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #726 dnia: 26 Maja 2025, 14:40:51 »
Czat zdechł, więc wysyłam paczkę tutaj. https://eu07.pl/userfiles/22592/mini_24.zip. Te miniaturki zostały już wgrane w rev 9126.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1479
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 458
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #727 dnia: 03 Czerwca 2025, 15:42:17 »
Nowa wersja testowa, zmiany:
  • Zreorganizowana obsługa elementów opcjonalnych,
  • obsługa renderera experimental,
  • poprawiona obsługa modyfikatora MaxLoad,
  • ogólna optymalizacja.
Elementy opcjonalne funkcjonują poprzez odpowiedni komentarz wpisu include:
include linia61/czestochowa.scm end //optional|2|Teren Częstochowy|endoptionalParametry oddzielamy znakiem |. Pierwszy parametr to rodzaj:
  • 0 - element opcjonalny domyślnie wyłączony,
  • 1 - element opcjonalny domyślnie włączony,
  • 2 - element opcjonalny zawierający teren.
Element opcjonalny zawierający teren zostanie dodany, jeśli brak jest odpowiedniego pliku terenu dla scenariusza (scenery/*.sbt). Drugi parametr to opis treści. Dostęp do elementów opcjonalnych jest poprzez zakładkę "Informacje".
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter_250603.zip
64bit: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter64_250603.zip

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1698
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1386
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #728 dnia: 03 Czerwca 2025, 17:40:43 »
Proponowałbym zmianę nazwy dyrektywy //optional na //$optional, ponieważ przyjęło się, że dyrektywy wykrywane tylko przez starter posiadają znak $.

Online Hirek

  • Wiadomości: 422
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 485
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #729 dnia: 20 Czerwca 2025, 23:16:40 »
Czy dałoby radę zrobić coś z ustawieniami framebuffera? gfx.framebuffer.width gfx.framebuffer.height mimo ustawienia 1440p okazały się dzisiaj być na jakis dziwnych nawet nie zaokraglonych do 10 wartosciach (1485 x 626 mimo ustawienia 1440p). Propozycja mechaniki ode mnie: - rozpoznanie rozdzielczosci i rozdzialki monitora i dac na podstawie opcji np 720, 1080, 2560 (2K), 3840 (4K) liczyc drugi wymiar zgodnie z rozdzialka.

+-----------+---------------------+
| Wysokosc  | Szerokość przy 16:9 |
+-----------+---------------------+
| 720       | 1280                |
+-----------+---------------------+
| 1080      | 1920                |
+-----------+---------------------+
| 1440 (2k) | 2560                |
+-----------+---------------------+
| 2160 (4K) | 3840                |
+-----------+---------------------+

Ponadto przy rendererze experimental mozna dodac opcje jakosci renderowania (jako jakis suwak albo cos w zakresie 33-100%). Bylby to mnoznik renderera framebuffera. Najnizsza opcja jako performance, gdzies po srodku zbalansowany, w 3/4 wysoka jakosc a 100% to natywny.

Fajnie byloby dodac obsluge renderercfg.yml. Opisy dodane w komentarzach w pliku w moim wątku z exe.

Ponadto przy experimental do wyszarzenia opcje takie jak obróbka, multisampling, dodatkowe efekty shadferow, cubemapa, vbo, cienie, cienie (shadery), cienie w kabinie. Niektóre z tych opcji są poprostu w renderercfg.yml
« Ostatnia zmiana: 20 Czerwca 2025, 23:22:10 wysłana przez Hirek »
exe dłubacz
#makeMaSzynaGreatAgain
moj fork bo tak