Dla potomnych, by łatwiej się modelowało. Może dla części jest to mało odkrywcze, ale żeby nie trzeba było się męczyć:
Należy wejść do customize -> preferences i w zakładce viewports kliknąć w 'configure driver'. Znajdują się tam dwa rzędy przycisków regulujących rozdzielczość wyświetlanych tekstur.
Do regulacji jakości wyświetlania tekstur nałożonych na obiekty w viewportach służy drugi rząd (zakres od 64 do 512). Każda z tych liczb oznacza długość boku wstawianej na obiekt tekstury w pixelach.
Tak więc jeśli przy ustawieniu '512' wstawisz teksturę o większej rozdzielczości, to i tak zostanie ona do wyświetlania w viewportach przeskalowana do rozmiaru 512x512. Aby tego uniknąć, zaznacz opcję 'match bitmap as close as possible'.
Wtedy ograniczeniem wielkości wyświetlanych tekstur pozostanie już tylko pamięć RAM.
Następnie w 'texel lookup' wybierz opcję 'nearest', a w 'mipmap lookup' opcję 'none', co wyeliminuje blur (rozmycie) tekstur.
Kiedyś to wszystko było w 424-pedii...
//Jeszcze tips&tricks żeby nie przeszukiwać miliona postów:
Jak ustawić hierarchię w 3D Studio max (tytuł tamtego tematu nie ułatwiał zadania)
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,1923.msg16947.html#msg16947Jak robić nasypy, które dobrze wyglądają:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,4100.msg38900.html#msg38900Jak zrobić tunel:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,15380.msg162907.html#msg162907Jak oteksturować poprawnie obiekt:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,9075.msg90693.html#msg90693Jak ustawić jednostki na metry oraz przelicznik:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,11259.msg108177.html#msg108177Jak ustawiać oświetlenie w obiektach:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,20757.0.html