Autor Wątek:  Problem z rozjazdem krzyżowym w 3ds max - skrypty by gfirlejczyk  (Przeczytany 4133 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mk1992

  • Wiadomości: 435
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Witam. Ściągnąłem skrypty do 3ds maxa, które są autorstwa kolegi @gfirlejczyk (link do tematu: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,5989.60.html).

Mam jednak pewien problem. Otóż w powyższych skryptach po wejściu w zakładkę zwrotnice, jest możliwość wstawienia rozjazdu krzyżowego K 34 R 150. Gdy wstawiam ten rozjazd, to jest on kilkanaście razy większy, niż powinien być.

Jak można rozwiązać ten problem? Wcześniej (tzn. przed zmianą systemu) rozjazd ten był naturalnych rozmiarów.

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam, @mk1992

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Problem z rozjazdem krzyżowym w 3ds max - skrypty by gfirlejczyk
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Marca 2009, 17:07:42 »
A jaką jednostkę miary masz ustawioną w maxie?

Offline mk1992

  • Wiadomości: 435
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z rozjazdem krzyżowym w 3ds max - skrypty by gfirlejczyk
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Marca 2009, 17:13:09 »
Jakbym wiedział, gdzie się to sprawdza, to bym Ci napisał. Przyznaję bez bicia, że nigdy nie miałem podobnych problemów, stąd też brak wiedzy na Twoje pytanie...

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Problem z rozjazdem krzyżowym w 3ds max - skrypty by gfirlejczyk
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Marca 2009, 17:25:31 »
Po otwarciu maxa trasy postępuj tak:

1. W celu zmiany jednostek miary, wybierz menu 'Customize' -> 'Units Setup'. W okienku, które wyskoczy ustaw wszystko tak, jak na obrazku win1.jpg.

2. Następnie kliknij na przycisk 'System Unit Setup' i w kolejnym okienku, które się pokaże ma być tak, jak na drugim obrazku.

Chodzi o to, że 3ds domyślnie ma ustawione cale jako jednostka miary. A nas interesują zwykle metry. Dlatego też gdy zaczniesz tworzyć trasę w calach i spróbujesz zaimportować rozjazd, który jest w metrach - będziesz miał taki efekt, jaki Ci się przytrafił.


Offline mk1992

  • Wiadomości: 435
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z rozjazdem krzyżowym w 3ds max - skrypty by gfirlejczyk
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Marca 2009, 17:33:11 »
Dziękuję @ZiomalCL. Zrobiłem tak jak napisałeś no i wszystko działa bez zarzutu.

Proszę jakiegoś rzetelnego moderatora o zamknięcie tematu.

Pozdrawiam, @mk1992

Nie wiem, czy jestem "rzetelny", ale zamykam :D
Winger

EDIT: O, jakiś "rzetelny" mnie uprzedził :D


:P
« Ostatnia zmiana: 12 Marca 2009, 18:06:01 wysłana przez Akvin »