Autor Wątek:  Jak zrobić budynek np. Dworca PKP w 3ds maxie?  (Przeczytany 43269 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Jak zrobić budynek np. Dworca PKP w 3ds maxie?
« Odpowiedź #30 dnia: 24 Sierpnia 2008, 10:14:19 »
2. Nie, nie można powielać kawałka tekstury, można pasek albo całość.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline eu07_304

  • Wiadomości: 496
  • Rattus norvegicus
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jak zrobić budynek np. Dworca PKP w 3ds maxie?
« Odpowiedź #31 dnia: 24 Sierpnia 2008, 11:01:03 »
(...)1. Jak stworzyć takie zakrzywione krawędzie jak na prezentowanych tutaj modelach fotela i wersalki?
2. Czy można powielać fragment tekstury tak jak całą teksturę? ('tiles' z fragmentu bitmapy)(...)
Ad1. Wersalka została zrobiona chyba z ChamferBoxów (Rozwijana lista z zaznaczonym Standard Primitives - zmień na Extented primitives, tam on jest).
Ad2. Niestety nie da się, chyba, że zrobisz każdy fragment, który chcesz oteksturować jako oddzielny prostokąt (plane - znowu Standard Primitives).

D|-8---6-5-
A|-8---4-3-
E|-6---4-3-

Offline mk1992

  • Wiadomości: 435
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jak zrobić budynek np. Dworca PKP w 3ds maxie?
« Odpowiedź #32 dnia: 24 Sierpnia 2008, 11:57:10 »
Cytat: Sigman
1. Jak stworzyć takie zakrzywione krawędzie jak na prezentowanych tutaj modelach fotela i wersalki?

Nic prostszego. W menu GEOMETRY wybierz opcję EXTENDED PRIMITIVES, następnie CHAMFERBOX. Bryła powstaje podobnie jak Box. Aby uzyskać efekt zakrzywionych krawędzi, w końcowej fazie musisz przesunąć kursor do środka odpowiednio dobierając stopień zaokrąglenia. Metoda prób i błędów.

Pozdrawiam!
« Ostatnia zmiana: 24 Sierpnia 2008, 12:00:54 wysłana przez mk1992 »

Offline przepioramarcin

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 265
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Jak zrobić budynek np. Dworca PKP w 3ds maxie?
« Odpowiedź #33 dnia: 25 Sierpnia 2008, 13:05:09 »
Kolejna sprawa.
1.Czy tworząc model można jednocześnie używać dwóch omówionych  w tym wątku
sposobów łączenia boxów, czy tylko jednego?
2.Czy jedną teksturę można nałożyć na dwa elementy modelu?
(Chodzi mi o ścianę szczytową, która składa się z dwóch części,
kwadrata na dole i trójkąta na górze a teksturę mamy jedną - całą szczytową ścianę).
"Dlatego wszystko, co chcecie, żeby ludzie wam czynili, wy też im podobnie czyńcie... ."
Mateusza 7:12

Offline eu07_304

  • Wiadomości: 496
  • Rattus norvegicus
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jak zrobić budynek np. Dworca PKP w 3ds maxie?
« Odpowiedź #34 dnia: 25 Sierpnia 2008, 17:29:55 »
1.Czy tworząc model można jednocześnie używać dwóch omówionych  w tym wątku
sposobów łączenia boxów, czy tylko jednego
Można z obu.
2.Czy jedną teksturę można nałożyć na dwa elementy modelu?
(Chodzi mi o ścianę szczytową, która składa się z dwóch części,
kwadrata na dole i trójkąta na górze a teksturę mamy jedną - całą szczytową ścianę).
Można. Najlepiej, żeby były jako jeden obiekt /złączone przez collapse albo attach/. Zaznaczasz potem ten kwadrat i trójkąt za pomocą Selection: Polygon /czerwony kwadracik w Modify/ . Z menu wybierasz: Modifiers -> UV Coordinates -> Unwrap UVW. Klikasz na guzik "Edit". Pojawia się okienko "Edit UVWs". Z menu Mapping wybierasz normal mapping. Z listy w nowym okienku wybierasz którąś z opcji Back/Front mapping, Left/Right mapping, Top/Bottom mapping. Dajesz OK. W okienku Edit UVWs pojawi się figura o kształcie tej ściany szczytowej /przynajmniej tak być powinno/. Potem mapujesz.
« Ostatnia zmiana: 25 Sierpnia 2008, 17:43:05 wysłana przez eu07_304 »

D|-8---6-5-
A|-8---4-3-
E|-6---4-3-

Offline przepioramarcin

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 265
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Jak zrobić budynek np. Dworca PKP w 3ds maxie?
« Odpowiedź #35 dnia: 25 Sierpnia 2008, 23:32:19 »
UNKNOWN PROPERTY "AMBIENT".......!
Cokolwiek bym nie zrobił pojawia się ta komenda przy exporcie do t3d.
Stawiam boxa, export do .t3d. Wszystko OK.
Nakładam pierwszą teksturę na pierwszą ścianę - w/w komunikat i koniec.
Nakładam drugą, trzecią, czwartą teksturę na drugą, trzecią, czwartą ścianę
(cały czas postępuje zgodnie z waszymi wskazówkami)
i UNKNOWN PROPERTY "AMBIENT" przy kolejnej próbie eksportu do t3d.
3ds max 2008.
Gdzież tkwi błąd?
W maxie widzę cały model pięknie oteksturowany.
Proszę o pomoc.
"Dlatego wszystko, co chcecie, żeby ludzie wam czynili, wy też im podobnie czyńcie... ."
Mateusza 7:12

Offline Poscikk

  • Wiadomości: 668
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jak zrobić budynek np. Dworca PKP w 3ds maxie?
« Odpowiedź #36 dnia: 26 Sierpnia 2008, 00:54:24 »
UNKNOWN PROPERTY "AMBIENT".......!
Cokolwiek bym nie zrobił pojawia się ta komenda przy exporcie do t3d.
Stawiam boxa, export do .t3d. Wszystko OK.
Nakładam pierwszą teksturę na pierwszą ścianę - w/w komunikat i koniec.

No i prawidłowo, że wywala Ci taki komunikat. Oteksturowałeś jedną ścianę, resztę pozostawiłeś bez zmian. W tym wypadku skrypt myśli, że użyłeś dwóch tekstur, czego zrobić nie można. Aby to naprawić zaznacz cały obiekt i nałóż teksturę od razu na wszystko. Gwarantuję, że pomoże.

Za sterami 138 godzin 28 minut :)

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Jak zrobić budynek np. Dworca PKP w 3ds maxie?
« Odpowiedź #37 dnia: 26 Sierpnia 2008, 13:47:22 »
(..ciach)
3ds max 2008.
Gdzież tkwi błąd?
(ciach..)
Są problemy z 3DStudio w wersjach nowszych niż 7.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline urbanek

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jak zrobić budynek np. Dworca PKP w 3ds maxie?
« Odpowiedź #38 dnia: 28 Sierpnia 2008, 10:36:30 »
No mi wywala też ten sam błąd. Mam 3D maxa ver7. NIe wiem skąd się to bierze. Zrobiłem Boxa. Zauważyłem, że jak zaznaczam całego Boxa i pożniej robie ->Convert to Editable Mesh->Modifiers->UVW Map i następnie nakładam teksturę to wszystko jest ok. Skrypt działa i eksportuje. Natomiast jak robie w następujący sposób: zaznaczam tylko jedną sciankę pzez poligon, a póżniej zgodnie z poprzednią instrukcją  wybieram bitmape z teksturą w oknie material editor klikając na przycisk koło Diffuse i klikam assign material to selection, a później Modifiers->UVW Map->UnwrapUVW, to wtedy niedziała i wyskakuje.

UNKNOWN PROPERTY "AMBIENT".......!

Hilfeee... Próbuje namierzyć gdzie popełniam błąd. Próbowałem prawie wszystkiego. Zauważyłęm, że nie ma znaczenia ile ścian Boxa teksturuje, czy wszystkie 6 czy tylko jedną. Zawsze ten sam błąd. Eksport działa tylko w pierwszym podanym przeze mnie sposobie. Natomiast znalazłęm rozwiązanie ale chyba okrężne. :-) Robie Boxa z Plane'ów i na każdą nakładam teksturę. Wtedy wszystko glancuś cycuć działa.

Offline Żabek

  • Wiadomości: 546
  • Gdzie jest guzik rezygnacji?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Jak zrobić budynek np. Dworca PKP w 3ds maxie?
« Odpowiedź #39 dnia: 28 Sierpnia 2008, 11:04:53 »
Skrypty nie akceptują dwóch plików tekstury na jednym obiekcie. Jeden obiekt - jeden plik. Zobacz sobie jak są tworzone np. tekstury pojazdów - w jednej bmp jest bok, przód, tył i wiele innych rzeczy.
Teksturuje sie to tak:
1. Wstawiasz np. boxa, robisz mu ckonvetr to -> Editable mesh;
2. Klikasz Modifiers -> UVW Maps, z prawego panelu wybierasz Box (domyślnie jest Plane);
3. Wciskasz M, otwiera się okienko z wyborem tekstury, zakładam, że wiesz co tam zrobić;
4. Znowu Modifiers -> Unwrap UVW, wciskasz 3 na klawiaturze nad literami (nie na numerycznej z prawej, to jest inne 3:) )
5. Klikasz ścianę, którą chcesz mapować, powinna być czerwona z zielonymi krawędziami;
6. Klikasz Edit na prawym panelu, otwiera się okno z biało-czarną szachownicą, na górze jest rozwijalna lista, powinna tam byc nazwa Twojej tekstury, wybierasz i szachownica zamienia się na teksturę;
7. Dopasowujesz sobie twoją ścianę (w tym oknie to to czerwone w kratkę) przesuwając, skalując, obracając tak, żeby pokryło się z żądanym obrazkiem;
8. Powtarzasz punkty 5 i 7 dla pozostałych ścian i masz pomapowane tak, jak chcesz, bez błędów przy eksporcie :)

Pozdro
Żabek

PS. Proszę mi nie pisać, że coś się inaczej nazywa, bo może - pisałem z pamięci :]
Proszę też nie mówić, że ten sposób jest zły, bo wtedy uznam że np. 443V jest źle pomapowany, czego o nim powiedzieć nie można :]
The Frog

Offline urbanek

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jak zrobić budynek np. Dworca PKP w 3ds maxie?
« Odpowiedź #40 dnia: 28 Sierpnia 2008, 11:25:26 »
Suuuper. Twoim sposobem zadziałało od razu. Błąd już więcej nie wyskakuje, wszystko się ładnie eksportuje.:-]  Dziekuję za pomoc panie Zabciu. ;-)

Offline przepioramarcin

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 265
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Jak zrobić budynek np. Dworca PKP w 3ds maxie?
« Odpowiedź #41 dnia: 29 Sierpnia 2008, 01:04:37 »
Ciekawostka na temat tekstur.
W tym wątku pojawiła się rada (uważam, że słuszna) iż należy sprawdzić kod
dotyczący tekstury w pliku .t3d.
Moja tekstura znajduje się w "texture/sochaczew/mojdom.bmp".
W związku z tym kod powinien być następujący:
Map : sochaczew/mojdom.bmp
i taki był.
Pomimo tego w symku budynek był biały (tekstura nie była widoczna).
Wpisałem następujący kod:
Map : mojdom.bmp
i w scenerii zobaczyłem oteksturowany budynek.
Dziwne, wręcz niezwykłe.
"Dlatego wszystko, co chcecie, żeby ludzie wam czynili, wy też im podobnie czyńcie... ."
Mateusza 7:12

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Jak zrobić budynek np. Dworca PKP w 3ds maxie?
« Odpowiedź #42 dnia: 29 Sierpnia 2008, 01:34:48 »
Ścieżka w .t3d do tekstury zależy od katalogu, w którym znajduje się model. Czyli:

Przykład 1:

Model jakistam.t3d znajduje się w katalogu /models/. W tym przypadku ścieżki do pliku w modelu będą odnosiły się do katalogu równorzędnego jeśli chodzi o tekstury. Jeśli w tym przypadku model jest w /models/, to katalogiem, do którego się odnosimy jest /textures/. I jeśli chcemy użyć tekstury, która się znajduje w podkatalogu /textures/ - w pliku .t3d używamy podkatalog_textures/tekstura.bmp itd. Jeśli tekstura znajduje się bezpośrednio w /textures/ - wystarczy tekstura.bmp.

Przykład 2:

Model jakistam.t3d znajduje się w katalogu /models/pkp/. W tym przypadku ścieżki do pliku w modelu będą również odnosiły się do katalogu równorzędnego jeśli chodzi o tekstury. Jeśli w tym przypadku model jest w /models/pkp/, to katalogiem, do którego się odnosimy jest /textures/pkp/. I jeśli chcemy użyć tekstury, która się znajduje w podkatalogu /textures/pkp/ - w pliku .t3d używamy podkatalog_textures_pkp/tekstura.bmp itd. Jeśli tekstura znajduje się bezpośrednio w /textures/pkp/ - wystarczy tekstura.bmp.

Trochę to zagmatwane, ale mam nadzieję że zrozumiecie ;]
« Ostatnia zmiana: 29 Sierpnia 2008, 01:37:09 wysłana przez ZiomalCl »

Offline eu07_304

  • Wiadomości: 496
  • Rattus norvegicus
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jak zrobić budynek np. Dworca PKP w 3ds maxie?
« Odpowiedź #43 dnia: 29 Sierpnia 2008, 12:58:48 »
Jeżeli zaś model w np. textures/bud odnosi się do tekstury w głównym katalogu textures, wówczas należy wprowadzić jako map nazwę tekstury prprzedzoną slashem.

D|-8---6-5-
A|-8---4-3-
E|-6---4-3-

Offline przepioramarcin

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 265
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Jak zrobić budynek np. Dworca PKP w 3ds maxie?
« Odpowiedź #44 dnia: 31 Sierpnia 2008, 10:16:14 »
Jeszcze jedno pytanie.
Może któryś z Panów wie , czemu tak się dzieje?
W maxie wszystko ok i po udanym eksporcie do t3d w scenerii nieciekawie to wygląda.
"Dlatego wszystko, co chcecie, żeby ludzie wam czynili, wy też im podobnie czyńcie... ."
Mateusza 7:12

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Jak zrobić budynek np. Dworca PKP w 3ds maxie?
« Odpowiedź #45 dnia: 31 Sierpnia 2008, 10:24:13 »
Witam. To wina tekstury. Pewnie zapisałeś ją w gimpie jako .bmp. Użyj innego programu do jej zapisania.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline przepioramarcin

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 265
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Jak zrobić budynek np. Dworca PKP w 3ds maxie?
« Odpowiedź #46 dnia: 31 Sierpnia 2008, 11:29:18 »
Sprawa się wyjaśniła.
Przekonwertowałem teksturę z bmp do tga korzystając z Gimpa
i wszystko jest prawie dobrze.
Prawie, ponieważ nie widać niektórych boków kominów i krawędzi dachu(tych z tyłu)
 
"Dlatego wszystko, co chcecie, żeby ludzie wam czynili, wy też im podobnie czyńcie... ."
Mateusza 7:12

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Jak zrobić budynek np. Dworca PKP w 3ds maxie?
« Odpowiedź #47 dnia: 02 Września 2008, 22:18:29 »
Witam, zrobiłem taki stolik pod 3dsmax 7:



I tu moje pytanie. Jak zrobić, aby tekstura po bokach blatu nie składała się z jednego piksela? Bo to wygląda jakby było rozciągnięte.

Pozdrawiam

EDIT. Już wiem, za to odpowiada opcja Unwrap UVW.
« Ostatnia zmiana: 02 Września 2008, 23:48:42 wysłana przez Rozi »

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Jak zrobić budynek np. Dworca PKP w 3ds maxie?
« Odpowiedź #48 dnia: 06 Września 2008, 01:38:49 »
Witam :]
Jedną sprawę rozwiązałem, pojawiła się kolejna. Ktoś kiedyś na forum powiedział, że w naszym synku przydałyby się nowe domu, a więc wziąłem się do roboty (nie wiem czy to coś się nadaje na dom, ale fundament ma :]):



I tu moje pytanie. Jak zrobić fajny dach, ale nie jako piramidę, tylko coś w tym stylu, jak te daszki po bokach? I jak zrobić szybko, ładnie i prosto takie daszki?

Pozdrawiam

Offline przepioramarcin

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 265
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Jak zrobić budynek np. Dworca PKP w 3ds maxie?
« Odpowiedź #49 dnia: 06 Września 2008, 14:59:07 »
Zwykły dach dwuspadowy znajdziesz Kamilu w tym wątku kilka postów wyżej.
Ale można położyć dwa boxy, których szerokość (będzie to grubość dachu)
wynosi powiedzmy 20 cm.
Pozdrowienia z Sochaczewa. Marcin. :)
« Ostatnia zmiana: 06 Września 2008, 16:15:01 wysłana przez przepioramarcin »
"Dlatego wszystko, co chcecie, żeby ludzie wam czynili, wy też im podobnie czyńcie... ."
Mateusza 7:12

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Jak zrobić budynek np. Dworca PKP w 3ds maxie?
« Odpowiedź #50 dnia: 06 Września 2008, 21:27:43 »
Dziękuję Ci Marcinie za odpowiedź, póki co tak będę musiał zrobić, ale myślę, że jest jeszcze łatwiejszy sposób na zrobienie dachu, ten jest pracochłonny.

Pozdrawiam

Offline Poscikk

  • Wiadomości: 668
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jak zrobić budynek np. Dworca PKP w 3ds maxie?
« Odpowiedź #51 dnia: 06 Września 2008, 21:41:59 »
Sprawa się wyjaśniła.
Przekonwertowałem teksturę z bmp do tga korzystając z Gimpa
i wszystko jest prawie dobrze.
Prawie, ponieważ nie widać niektórych boków kominów i krawędzi dachu(tych z tyłu)
 

Możesz zapisywać do .bmp tylko, że podczas zapisu wchodzisz w zaawansowane i wybierasz 24-bit. To rozwiąże problem.

Za sterami 138 godzin 28 minut :)

Offline przepioramarcin

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 265
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Jak zrobić budynek np. Dworca PKP w 3ds maxie?
« Odpowiedź #52 dnia: 07 Września 2008, 13:04:10 »
Poproszę jeszcze o radę związaną z niewidocznymi w symku fragmentami modelu.
Wiem, że tekstura widoczna jest tylko z jednej strony ściany boxa.
Czy można nałożyć teksturę na drugą stronę ściany czyli jakby od środka?

Odnośnie dachu, to zrobienie tego wyżej zajęło mi minutę.
« Ostatnia zmiana: 07 Września 2008, 13:07:03 wysłana przez przepioramarcin »
"Dlatego wszystko, co chcecie, żeby ludzie wam czynili, wy też im podobnie czyńcie... ."
Mateusza 7:12

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Jak zrobić budynek np. Dworca PKP w 3ds maxie?
« Odpowiedź #53 dnia: 07 Września 2008, 13:26:47 »
Można. Trzeba ją skopiować i zastosować opcję flip, zaznaczając poszczególne płaszczyzny/elementy/trójkąty.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Jak zrobić budynek np. Dworca PKP w 3ds maxie?
« Odpowiedź #54 dnia: 08 Września 2008, 03:12:53 »
Witam,
siedzę nad tym już kilka godzin i nie potrafię zrobić dwóch tekstur na jednym obiekcie. To, co pisał Żabek chyba odnosi się do 3d studio max 9, a ja mam 7. Próbowałem zrobić tak jak on pisze, ale u mnie jest coś innego :D

Pozdrawiam

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Jak zrobić budynek np. Dworca PKP w 3ds maxie?
« Odpowiedź #55 dnia: 08 Września 2008, 05:42:50 »
Bo nie można umieścić 2 tekstur na jednym obiekcie... Muszą to być oddzielne obiekty, a nie jego część - np. zaznaczona ściana w kwadracie. (do tworzenia oddzielnego obiektu z części już istniejącego służy 'Detach' - zaznaczasz obiekt -> Convert to Editable Mesh -> Zaznaczasz potem jakąś część obiektu np. ścianę -> Detach i ta ściana nie jest już częścią ów obiektu, tylko oddzielnym przedmiotem ;]).
« Ostatnia zmiana: 08 Września 2008, 05:45:59 wysłana przez ZiomalCl »

Offline Żabek

  • Wiadomości: 546
  • Gdzie jest guzik rezygnacji?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Jak zrobić budynek np. Dworca PKP w 3ds maxie?
« Odpowiedź #56 dnia: 08 Września 2008, 10:01:49 »
To, co pisał Żabek chyba odnosi się do 3d studio max 9, a ja mam 7. Próbowałem zrobić tak jak on pisze, ale u mnie jest coś innego
Odnosi się do wersji 8 programu, ale pisałem z pamięci. W siódemce jest chyba tak samo (chyba nawet od czwórki jest tak), tylko może się troszkę różnić nazwą.
The Frog

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Jak zrobić budynek np. Dworca PKP w 3ds maxie?
« Odpowiedź #57 dnia: 08 Września 2008, 23:54:36 »
OK, dziękuję Wam koledzy za pomoc, udało mi się ponakładać tekstury i wyeksportować do *.t3d
Ale pojawił się kolejny problem. Jak wyeksportuję do *.t3d, to tam, gdzie powinna być tekstura pisze: none.

A oto jak dom wygląda w max'ie:



Jest to mój pierwszy model, który wykonałem samodzielnie, więc proszę nie krytykować zbytnio :]

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: 09 Września 2008, 01:00:25 wysłana przez Rozi »