Autor Wątek:  Tunel  (Przeczytany 14227 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Joke1997

  • Wiadomości: 236
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Tunel
« dnia: 05 Maja 2010, 19:47:24 »
Chciałem poeksperymentować w 3dsie z robieniem tunelu. Za pomocą szukajki znalazłem taką instrukcję:

Cytuj
1. Jeśli masz już górę. Można ją stworzyć za pomocą Cone i porozciągać punkty VERTEX.
2. Stwórz NGon z zakładki Shapes. podziel go na 10 segmentów, radius może być np. 8.
3. Konwertuj NGon na Establish Spline.
4. Następnie z menu Modifiers->Mesh Editing->Extrude tak by była dłuższa od góry.
5. Konwertuj NGon na Establish Mesh!
6. Zaznacz górę i  menu wybierz Create->Compound->Boolean
7. Kliknij Pick Operand B i wybierz NGon(kliknij na niego)

//To jest operacja na odejmowanie obiektów. W prosty sposób od góry odejmujesz tunel i powstaje w góre dziura

8. Konwertuj górę do Establish Mesh!
9. Powinno się na koniec wstawić środek tunelu poprzez Tube tak by zakryć brzegi dziury w górze.
10. usuną zbędne rzeczy np. dolna część Tube która nigdy nie będzie widoczna.

Tylko jak zrobić górę?
Proszę Cię bardzo/

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Tunel
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Maja 2010, 19:51:32 »
A jak robisz trawkę? ;)

Offline Joke1997

  • Wiadomości: 236
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Tunel
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Maja 2010, 19:52:54 »
Zaznaczam linię (zamkniętą), wybieram Delanuay mesch (coś takiego ze skruyptów), wybieram teksturkę, wybieram UVW Map, dzielę wartości przez 3 i to chyba wszystko.
A co? ;>
« Ostatnia zmiana: 05 Maja 2010, 21:43:03 wysłana przez REWIZOR »
Proszę Cię bardzo/

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Tunel
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Maja 2010, 21:47:29 »
1. Tworzymy plane na przykład 8x8 segmentów.
2. Konwertujemy do editable poly.
3. Zaznaczamy vertexy.
4. Rozwijamy roletę Soft Selection.
5. Wybieramy opcję Use soft selection.
6. Zaznaczmy środkowego vertexa.
7. Podnosimy środkowego vertexa.
8. W razie potrzeby zwiększyć należy modyfikator Falloff.

Oczywiście można vertexy podnosić wszystkie ręcznie, ale modyfikator Smooth Selection wykona nam robotę perfekcyjnie :)

Offline Joke1997

  • Wiadomości: 236
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Tunel
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Maja 2010, 13:18:51 »
Stoję na punkcie 7. Nie mogę go podnieść.
Proszę Cię bardzo/

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Tunel
« Odpowiedź #5 dnia: 06 Maja 2010, 13:33:22 »
Masz widok Top? Spróbuj PPM na tej strzałce od przesuwania mając zaznaczonego vertexa, i modyfikuj wartośc Z.

P.S. Górkę można jeszcze zrobić tak - robisz teren zamkniętą linią, a w środku wstawiasz odcinek  i podnosisz go do góry. Potem obie linie zaznaczasz, delanuay, i już.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Joke1997

  • Wiadomości: 236
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Tunel
« Odpowiedź #6 dnia: 06 Maja 2010, 14:42:40 »
Tylko ja nie mam tej strzałki do przesuwania (korzystam z 3dsa 2008, windows 7 Ultimate).

EDIT:
Już działa, kliknąłem na Move. Teraz muszę pokryć to teksturą?

« Ostatnia zmiana: 06 Maja 2010, 16:00:38 wysłana przez Joke1997 »
Proszę Cię bardzo/

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Tunel
« Odpowiedź #7 dnia: 06 Maja 2010, 14:47:38 »
To przesuwanie jest chyba od zarania dziejów. Co do tekstury - tak.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Joke1997

  • Wiadomości: 236
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Tunel
« Odpowiedź #8 dnia: 06 Maja 2010, 16:00:46 »
Spróbowałem pokryć to teksturą trawy, ale nie mogę wczytać tekstury w formacie .dds. Wywala jakiś błąd.
Proszę Cię bardzo/

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Tunel
« Odpowiedź #9 dnia: 06 Maja 2010, 16:02:13 »
Wywala jakiś błąd.

My tym bardziej nie wiemy jaki to błąd.

Offline Joke1997

  • Wiadomości: 236
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Tunel
« Odpowiedź #10 dnia: 06 Maja 2010, 16:10:40 »
Wyskakuje taki błąd:
Proszę Cię bardzo/

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Tunel
« Odpowiedź #11 dnia: 06 Maja 2010, 16:12:06 »
1. Ma być zaznaczony plane a nie vertex (raczej)
2. Jak wybierasz teksturę?
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Joke1997

  • Wiadomości: 236
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Tunel
« Odpowiedź #12 dnia: 06 Maja 2010, 16:22:51 »
(...) 2. Jak wybierasz teksturę?

Klikam na te trzy kulki na górnej belce i dalej postępuję tak jak przy teksturowaniu trawy. Sprawdzałem to na przykładowym zdjęciu w formacie .jpg i działało. Maks nic nie krzyczał.
Proszę Cię bardzo/

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Tunel
« Odpowiedź #13 dnia: 06 Maja 2010, 16:25:53 »
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Joke1997

  • Wiadomości: 236
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Tunel
« Odpowiedź #14 dnia: 06 Maja 2010, 16:32:30 »
Nic z tego nie rozumiem (tłumacznie Google ;/)

U was to normalnie działa?

Będę eksperymentował na paczce Mariusz/defiller.
« Ostatnia zmiana: 07 Maja 2010, 14:51:27 wysłana przez Joke1997 »
Proszę Cię bardzo/

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Tunel
« Odpowiedź #15 dnia: 07 Maja 2010, 14:53:03 »
Zawsze możesz nałożyć teksturę bmp/tga, a potem przekonwertować plik do dds i zmienić w scenerii wpis.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Joke1997

  • Wiadomości: 236
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Tunel
« Odpowiedź #16 dnia: 07 Maja 2010, 14:58:20 »
Tak zrobię. Tylko czym przekonwertować? Photoshopem?
Proszę Cię bardzo/

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Tunel
« Odpowiedź #17 dnia: 07 Maja 2010, 15:03:46 »
A o narzędziach @Mariusza1970 słyszał? Że o użyciu szukajki nie wspomnę...
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Joke1997

  • Wiadomości: 236
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Tunel
« Odpowiedź #18 dnia: 07 Maja 2010, 15:06:33 »
O narzędziach @Mariusza słyszałem, szukajki nie użyłem. Dalej sobie poradzę, gdyż mam te narzędzia gdzieś na HDD.

EDIT: Z tunelem sobie poradziłem. Mam kolejne pytanie:
Jak zrobić końcówki boxa pod skosem? Chodzi mi o takie coś jak było np. w Krzyżowej na zakończeniu peronu. Trzeba jakoś boxa wyciąć?
« Ostatnia zmiana: 08 Maja 2010, 14:16:42 wysłana przez ZiomalCl »
Proszę Cię bardzo/

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Tunel
« Odpowiedź #19 dnia: 08 Maja 2010, 14:19:52 »
1. Tworzymy boxa i konwertujemy do editable poly.
2. Na prawo na rolecie wybieramy "edges".
3. Zaznaczamy boki.
4. Wybieramy opcję "connect".
5. Przesuwamy boki do miejsca gdzie mają się zaginać.
6. Obniżamy przednią krawędź.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Tunel
« Odpowiedź #20 dnia: 11 Maja 2010, 08:20:39 »
Albo robisz peron jako road, i dokładasz na początku/końcu pochylone odcinki
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline PecetAMD

  • Wiadomości: 14
  • EW90 - kolejne cudo przekazane na złom ;/
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tunel
« Odpowiedź #21 dnia: 14 Maja 2010, 17:54:06 »
Jest jeszcze sposób oszczędzający połowę poligonów - po prostu przesunąć górne punkty docelowo pochyłego końca wzdłuż dłuższej ściany peronu, w kierunku drugiego końca. Tylko nie jestem pewien co do wykonania tego w 3DSMax - sam pracuję w czym innym.
Spieszmy się jeździć i lubić tabor polski, tak szybko odchodzi...