Autor Wątek:  Powrót EP05  (Przeczytany 119691 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Loui

  • Wiadomości: 238
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Powrót EP05
« dnia: 28 Stycznia 2004, 13:05:29 »
Niedawno z ZNTK Gdańsk z rewizji wrócił jeden z "czechów" , lada dzień dołączy do niego drugi także znowu na naszych szlakach będzie można spotkać EP05. A ha z tego co wiem to w przyszłym roku na emeryturę mają odejść wszystkie EU06.
Koleje Mazowieckie
Sekcja Warszawa Grochów
Maszynista

Offline ET22_RULZ

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 592
  • User #13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Re: Powrót EP05
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Stycznia 2004, 00:01:51 »
Cytat: "Loui"
A ha z tego co wiem to w przyszłym roku na emeryturę mają odejść wszystkie EU06.

Ja bym to nazwal wiecznym spoczynkiem, a nie emerytura. ;]
"Nudzą Jacka takie sprawy, ciągła praca, brak zabawy"
Pozdrawiam,
Bartosz "ET22_RULZ" Wojciechowski

Offline Loui

  • Wiadomości: 238
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Powrót EP05
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Stycznia 2004, 11:31:06 »
Ale emerytura to ładniej brzmi niż wieczny spoczynek. Zresztą po 42 latach eksploatacji im się przecież to należy. Jeśli by to odemnie zależało to żadnego pojazdu by na emeryturę nie wysyłał, jeżdziły by aż się by nie rozsypały.
Koleje Mazowieckie
Sekcja Warszawa Grochów
Maszynista

Offline ET22_RULZ

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 592
  • User #13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Powrót EP05
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Stycznia 2004, 16:21:34 »
Cytat: "Loui"
Jeśli by to odemnie zależało to żadnego pojazdu by na emeryturę nie wysyłał, jeżdziły by aż się by nie rozsypały.

Teraz sie rozsypia bez jezdzenia :D, a szkoda moglyby jezdzic. Pewnie EU06-01 do muzeum dadza :).
"Nudzą Jacka takie sprawy, ciągła praca, brak zabawy"
Pozdrawiam,
Bartosz "ET22_RULZ" Wojciechowski

Offline Inter City

  • Wiadomości: 171
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Powrót EP05
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Stycznia 2004, 17:21:47 »
Cytat: "ET22_RULZ"
Teraz sie rozsypia bez jezdzenia :D, a szkoda moglyby jezdzic. Pewnie EU06-01 do muzeum dadza :).


Ciekawe do którego. Ja obstawiam Chabówkę bo na Warszawę Główną chyba jej nie dadzą.
Inter City - Polskie Porządne Pociągi

Offline Winger

  • Administrator
  • Wiadomości: 1465
    • Zobacz profil
    • http://www.winger.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Powrót EP05
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Stycznia 2004, 18:13:49 »
Chabówka to by mogła sie najpierw zając EU07-001. Jak ostatnio tam bylem, stała obdrapana na tyłach szopy.
Swoją drogą, moje zdjęcie na forum jest zrobione właśnie w niej.

Co do EU06, naprawdę od 2005r. przestaną jeździć? Nie zachowają chociaż paru sztuk?
Pozdrawiam,
Winger

Offline ET22_RULZ

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 592
  • User #13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Powrót EP05
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Stycznia 2004, 18:16:43 »
Cytat: "Winger"
Co do EU06, naprawdę od 2005r. przestaną jeździć? Nie zachowają chociaż paru sztuk?

Moze po dwoch latach cos oswieci PKP i przywroca EU06 podobnie jak EP05 ;]
"Nudzą Jacka takie sprawy, ciągła praca, brak zabawy"
Pozdrawiam,
Bartosz "ET22_RULZ" Wojciechowski

Offline Loui

  • Wiadomości: 238
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Powrót EP05
« Odpowiedź #7 dnia: 29 Stycznia 2004, 19:06:36 »
EP05 została przywrócona  ze względu na dość istotne braki ilościowe lokomotyw z Vmax powyżej 130 km/h. Zdarzają się sytuacje że pociąg który powinien jechać po CMK 160 km/h prowadzi EU07 bo niema na niego co dać. A w przypadku EU06 jest wystarczająca ilośc EU07 które mogą je zastąpić.
Koleje Mazowieckie
Sekcja Warszawa Grochów
Maszynista

Offline Kozi

  • Wiadomości: 791
  • Prosto z Serca Europy...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Powrót EP05
« Odpowiedź #8 dnia: 30 Stycznia 2004, 16:31:57 »
ktos moze wie ile ich przywrucono do ruchu ja wiem ze dwie na pewno

ps. moze mi ktos podeslac linka do pl.misc.kolej:>???
"... W Moich Snach Wciąż WŁOSZCZOWA !!!"

Tomek

  • Gość
Powrót EP05
« Odpowiedź #9 dnia: 30 Stycznia 2004, 17:58:06 »
Loui, ale slyszalem ze EU06 sa o wiele lepiej wykonane niz EU07, to po co je na zlom odstawic, jak siodemki sa gorsze? kiedys ktos pisal ze podczas bardzo niskich temperatur to nawet wal nastawnika zamarza :) (w niektorych)

Pozdrawiam,

Offline Winger

  • Administrator
  • Wiadomości: 1465
    • Zobacz profil
    • http://www.winger.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Powrót EP05
« Odpowiedź #10 dnia: 30 Stycznia 2004, 22:09:49 »
Znajomy mechanik nie widzi wiekszej roznicy w prowadzeniu miedzy anglikiem a siodemka. Co innego roznice w budowie... Mial ostatnio ze mnie niezly ubaw, kiedy kazal mi na EU06 podniesc obydwa patyki w gore... :)
Pozdrawiam,
Winger

Offline Bartek

  • Wiadomości: 378
  • MaSzyna Team Member since 2003
    • Zobacz profil
    • http://republika.pl/gliniecki
  • Otrzymane polubienia: 1
Powrót EP05
« Odpowiedź #11 dnia: 30 Stycznia 2004, 22:12:15 »
Cytat: "Winger"
Znajomy mechanik nie widzi wiekszej roznicy w prowadzeniu miedzy anglikiem a siodemka. Co innego roznice w budowie... Mial ostatnio ze mnie niezly ubaw, kiedy kazal mi na EU06 podniesc obydwa patyki w gore... :)


A co? Nie da się? Nie orientuję się zbytnio w takich detalach budowy, więc wytłumacz mi może o co chodzi...
Pozdrawiam z Gdyni Wielkiego Kacka,
Bartek

Offline Loui

  • Wiadomości: 238
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Powrót EP05
« Odpowiedź #12 dnia: 30 Stycznia 2004, 22:57:35 »
Do ruchu przywrócono tylko dwie bo pozostałych trzech istniejących się nieda. 01 ma spalone maszyny, 18 to kompletna ruina a 22 została spowrotem przerobiona na EU05. A jeśli chodzi o EU06 to głównym powodem ich odejścia jest ich wiek, w przyszłym roku minie im 43 lata. Z resztą trzeba by było im wykonać w najbliższym czasie trzecią naprawę główną której na PKP się nie robi. W tym miejscu ciekawostka jeśli chodzi o EP05, 23 powinna mieć trzecią naprawę główną, pomimo tego została jej wykonana kolejna naprawa rewizyjna i dzięki temu będzie dalej jeżdzić gdyż 3 naprawy głównej by nie miała. Każdy pojsazd trakcyjny który jest eksploatowany powyżej 40 lat musi co roku dostawać pozwolenie na dalszą eksploatację na PKP. Po 40 latach muszą być także wymienione wszystkie zbiorniki powietrzne zamontowane na pojeżdzie (niezależnie od ich stanu).
Koleje Mazowieckie
Sekcja Warszawa Grochów
Maszynista

Offline Cykel

  • Wiadomości: 55
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Powrót EP05
« Odpowiedź #13 dnia: 31 Stycznia 2004, 00:09:31 »
Zupełnie jak EU07? Bardzo jak EU07 tylko lepsze bo z importu ;-) A na serio nie wiem sam czemu EU06 mają być wycofane, bo chyba nawet do tej pory mają przemalowywane czółka na zielono itp a EU11 będą w lutym dopiero.. PKP same sie wpędza do grobu, ale to od dawna.

Offline Cykel

  • Wiadomości: 55
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Powrót EP05
« Odpowiedź #14 dnia: 31 Stycznia 2004, 00:17:02 »
Cytat: "Loui"
Każdy pojsazd trakcyjny który jest eksploatowany powyżej 40 lat musi co roku dostawać pozwolenie na dalszą eksploatację na PKP. Po 40 latach muszą być także wymienione wszystkie zbiorniki powietrzne zamontowane na pojeżdzie (niezależnie od ich stanu).

Cholerna biurokacja, prawie jak w Szwecji... a moim zdaniem powinno byc tak że np loki Made in Poland miałyby takie wymogi a Made in GB już nie.. niestety w Polsce wtedy nie kradło sie tylko skombinowywało materiały z roboty itp, wiecie o co chodzi i dlatego import z tamtych lat jest lepszy niż produkcja krajowa. A poza tym prosze porównać Volvo 7000 składane we Wrocku z Volvo B10L w Tczewie z nadwoziem  z Saffle składane w SE... Wiem że OT ale analogicznie można odniesc do kolei :-)

Offline Winger

  • Administrator
  • Wiadomości: 1465
    • Zobacz profil
    • http://www.winger.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Powrót EP05
« Odpowiedź #15 dnia: 31 Stycznia 2004, 00:53:05 »
Cytat: "Bartek_G"
Cytat: "Winger"
Znajomy mechanik nie widzi wiekszej roznicy w prowadzeniu miedzy anglikiem a siodemka. Co innego roznice w budowie... Mial ostatnio ze mnie niezly ubaw, kiedy kazal mi na EU06 podniesc obydwa patyki w gore... :)


A co? Nie da się? Nie orientuję się zbytnio w takich detalach budowy, więc wytłumacz mi może o co chodzi...


W EU07 masz w kabinie przelaczniki do obydwoch pantografow. W EU06 jest tylko do tylnego... Przedni patyk podnosi sie w korytarzu. Przyzwyczajony do siodemek, podnioslem jeden badyl i zglupialem szukajac w kabinie przelacznika przedniego pantografu...
Pozdrawiam,
Winger

Offline mar07

  • Wiadomości: 35
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Powrót EP05
« Odpowiedź #16 dnia: 03 Lutego 2004, 14:09:54 »
Jest pewna nieścisłość w tym, co napisał kol. Wigner, dlatego spróbuję wyjaśnić o co chodzi z tym podnoszeniem pantografów. Rozwiązanie o którym mowa jest jeszcze stosowane na niektórych lokomotywach EU06 , kilku niskich numerach EU07 i ET41.  Do podniesienia pantografu służy tylko jeden wyłącznik dźwigienkowy tzw. niestabilny (odskakuje samoczynnie do stałej pozycji jak większość na np. EN57) a poniżej znajduje się przycisk do opuszczania (taki jak do kasowania SHP i CA). Zaś tryb pracy jednego i drugiego pantografu wybieramy sobie w przedziale maszynowym za pomocą tzw kurka trójdrogowego osobno dla pant. A i B. Każdy z dwóch kurków  możemy przestawić w poz. opuszczony lub podniesiony, wybierając tym samym do pracy przedni, tylny lub oba pantografy. Tak więc z pulpitu możemy podnieść wyłącznikiem przedni, tylny lub oba naraz odbieraki, w zależności od tego jak są ustawione kurki. Oczywiście można też nie podnieść żadnego , jeśli oba kurki będą w poz opuszczony.
 Jest to dość niewygodne rozwiązanie, dlatego było ono stopniowo eliminowane podczas kolejny napraw rewizyjnych czy głównych. W związku z tym obecnie można je spotkać już tylko  na niewielu lokomotywach.
Pozdrowienia dla wszystkich mk

Offline Młody

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Powrót EP05
« Odpowiedź #17 dnia: 04 Lutego 2004, 12:32:33 »
EU 06 jeżdżą- wracałem w poniedziałek poranna Jadwigą z Krakowa do Lublina i ciągnęła właśnie szóstka

A przy okazji ktoś pisał, że EU 11 będą od lutego na PKP- ktoś wie coś więcej?
Młody

Offline |andy|

  • Wiadomości: 960
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Powrót EP05
« Odpowiedź #18 dnia: 04 Lutego 2004, 13:30:06 »
Cytat: "Młody"
EU 06 jeżdżą- wracałem w poniedziałek poranna Jadwigą z Krakowa do Lublina i ciągnęła właśnie szóstka

A przy okazji ktoś pisał, że EU 11 będą od lutego na PKP- ktoś wie coś więcej?


Tak, 30 lutego juz będą jeździły. Jak co roku o tej porze przyjedzie kilka nowych EU11 ;)

Offline Młody

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Powrót EP05
« Odpowiedź #19 dnia: 04 Lutego 2004, 13:51:03 »
a na jakich trasach można je spotkać?
Młody

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Powrót EP05
« Odpowiedź #20 dnia: 04 Lutego 2004, 14:18:33 »
Cytat: "Młody"
a na jakich trasach można je spotkać?

Kraków-Zakopane przez Podłęże, Piekiełko, Mszanę Dln.

Offline Winger

  • Administrator
  • Wiadomości: 1465
    • Zobacz profil
    • http://www.winger.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Powrót EP05
« Odpowiedź #21 dnia: 04 Lutego 2004, 20:10:57 »
Cytat: "Młody"
a na jakich trasach można je spotkać?


Czasem na Myślenice-Dobczyce przez Borzęta, Zakliczyn, Brzączowice ;)
Pozdrawiam,
Winger

Offline ET22_RULZ

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 592
  • User #13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Powrót EP05
« Odpowiedź #22 dnia: 04 Lutego 2004, 20:16:33 »
Cytat: "Winger"
Czasem na Myślenice-Dobczyce przez Borzęta, Zakliczyn, Brzączowice ;)

Ostatnio widzialem na Bydgoszcz-Wierzchucin z Bipami ;)
"Nudzą Jacka takie sprawy, ciągła praca, brak zabawy"
Pozdrawiam,
Bartosz "ET22_RULZ" Wojciechowski

Offline Młody

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Powrót EP05
« Odpowiedź #23 dnia: 05 Lutego 2004, 06:34:03 »
Przecież EU 11 to loki ekspresowe, to dlaczego jeżdżą na takich pipidówkach?
Młody

Offline kruger

  • Wiadomości: 362
  • Maszynista metra
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Powrót EP05
« Odpowiedź #24 dnia: 05 Lutego 2004, 07:32:19 »
bo ludzie z pipidowka tez chca je zobaczyc :P

MarcinSi

  • Gość
Powrót EP05
« Odpowiedź #25 dnia: 08 Lutego 2004, 00:44:28 »
Ha miałem rację ( Kiedyś na tym forum pisałem o problemie PKP z taborem o v=max 160. Poza tym sam słuszałem od kolegi który wybrał sie (z Warszawy) do Krakowa o tym że jechał dziwnie wolnym expresem z "uwaga" ET22 na czele!!!. Buuu.
Nie rubcie sobie jaj z EU11 one naprawde sie pojawią (PKP dostała na nie z funduszy Unii) Ale z tego co wiem EU11 bedzie i tak zdecydowanie za mało ,mają one obsługiwać tylko pociągi Euro City z naszymi eurodeputowanymi do Brukseli. I wszystko jasne.

Offline Radkos07

  • Wiadomości: 297
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Powrót EP05
« Odpowiedź #26 dnia: 08 Lutego 2004, 01:18:50 »
Młody, przecież EU11 jeszcze nie ma takich maszyn na PKP w czynnym użyciu
Jeśli chodzi o 06, to pierwsze egzemplarze pojawiły się już w 1959 r.
Pod koniec lat 90-tych,jak pewien Anglik (jakiś wnuczek czy coś od konstruktora)przyjechał do Polski i zobaczył 06 na chodzie, to aż mu się łezka w oku zakręciła na ten widok.
Jeśli chodzi o różnicę: to 06 są o wiele cichsze od 07. Niektórzy mechanicy to sobie chwalą, a sam miałem okazję to sprawdzić i faktycznie tak jest.
Ciężka praca i brak rozrywek sprawią,
ze bedziesz cholernym nudziarzem,
a twoja żona bogatą wdową

Offline OlO_EU

  • Wiadomości: 219
    • Zobacz profil
    • Outsourcing IT
  • Otrzymane polubienia: 3
Powrót EP05
« Odpowiedź #27 dnia: 08 Lutego 2004, 02:41:27 »
nie tylko cichsze sa solidniej wykonane. no i jest zadziwiajaca miekkosc tych elektrowozow w porownaniu do EU07. no loki do nuimeru 245 tez sa mieksze od ceglakow ale eu06 sa naprawde mieciutkie :)

OlO_EU

Offline Loui

  • Wiadomości: 238
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Powrót EP05
« Odpowiedź #28 dnia: 08 Lutego 2004, 13:56:46 »
Pierwsze egzemplarze EU06 nie mogły się pojawić w 1959 gdyż ich w tedy nie było. Pierwsze egzemplarze zostały wyprodukowane w 1961 co można sprawdzić na tabliczce producenta która znajduje się na pudle.
Koleje Mazowieckie
Sekcja Warszawa Grochów
Maszynista

Offline Inter City

  • Wiadomości: 171
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Powrót EP05
« Odpowiedź #29 dnia: 08 Lutego 2004, 14:09:14 »
A czy EP05 pojawi się w ogóle kiedyś symku?
Inter City - Polskie Porządne Pociągi