- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Loui w 28 Stycznia 2004, 13:05:29
-
Niedawno z ZNTK Gdańsk z rewizji wrócił jeden z "czechów" , lada dzień dołączy do niego drugi także znowu na naszych szlakach będzie można spotkać EP05. A ha z tego co wiem to w przyszłym roku na emeryturę mają odejść wszystkie EU06.
-
A ha z tego co wiem to w przyszłym roku na emeryturę mają odejść wszystkie EU06.
Ja bym to nazwal wiecznym spoczynkiem, a nie emerytura. ;]
-
Ale emerytura to ładniej brzmi niż wieczny spoczynek. Zresztą po 42 latach eksploatacji im się przecież to należy. Jeśli by to odemnie zależało to żadnego pojazdu by na emeryturę nie wysyłał, jeżdziły by aż się by nie rozsypały.
-
Jeśli by to odemnie zależało to żadnego pojazdu by na emeryturę nie wysyłał, jeżdziły by aż się by nie rozsypały.
Teraz sie rozsypia bez jezdzenia :D, a szkoda moglyby jezdzic. Pewnie EU06-01 do muzeum dadza :).
-
Teraz sie rozsypia bez jezdzenia :D, a szkoda moglyby jezdzic. Pewnie EU06-01 do muzeum dadza :).
Ciekawe do którego. Ja obstawiam Chabówkę bo na Warszawę Główną chyba jej nie dadzą.
-
Chabówka to by mogła sie najpierw zając EU07-001. Jak ostatnio tam bylem, stała obdrapana na tyłach szopy.
Swoją drogą, moje zdjęcie na forum jest zrobione właśnie w niej.
Co do EU06, naprawdę od 2005r. przestaną jeździć? Nie zachowają chociaż paru sztuk?
-
Co do EU06, naprawdę od 2005r. przestaną jeździć? Nie zachowają chociaż paru sztuk?
Moze po dwoch latach cos oswieci PKP i przywroca EU06 podobnie jak EP05 ;]
-
EP05 została przywrócona ze względu na dość istotne braki ilościowe lokomotyw z Vmax powyżej 130 km/h. Zdarzają się sytuacje że pociąg który powinien jechać po CMK 160 km/h prowadzi EU07 bo niema na niego co dać. A w przypadku EU06 jest wystarczająca ilośc EU07 które mogą je zastąpić.
-
ktos moze wie ile ich przywrucono do ruchu ja wiem ze dwie na pewno
ps. moze mi ktos podeslac linka do pl.misc.kolej:>???
-
Loui, ale slyszalem ze EU06 sa o wiele lepiej wykonane niz EU07, to po co je na zlom odstawic, jak siodemki sa gorsze? kiedys ktos pisal ze podczas bardzo niskich temperatur to nawet wal nastawnika zamarza :) (w niektorych)
Pozdrawiam,
-
Znajomy mechanik nie widzi wiekszej roznicy w prowadzeniu miedzy anglikiem a siodemka. Co innego roznice w budowie... Mial ostatnio ze mnie niezly ubaw, kiedy kazal mi na EU06 podniesc obydwa patyki w gore... :)
-
Znajomy mechanik nie widzi wiekszej roznicy w prowadzeniu miedzy anglikiem a siodemka. Co innego roznice w budowie... Mial ostatnio ze mnie niezly ubaw, kiedy kazal mi na EU06 podniesc obydwa patyki w gore... :)
A co? Nie da się? Nie orientuję się zbytnio w takich detalach budowy, więc wytłumacz mi może o co chodzi...
-
Do ruchu przywrócono tylko dwie bo pozostałych trzech istniejących się nieda. 01 ma spalone maszyny, 18 to kompletna ruina a 22 została spowrotem przerobiona na EU05. A jeśli chodzi o EU06 to głównym powodem ich odejścia jest ich wiek, w przyszłym roku minie im 43 lata. Z resztą trzeba by było im wykonać w najbliższym czasie trzecią naprawę główną której na PKP się nie robi. W tym miejscu ciekawostka jeśli chodzi o EP05, 23 powinna mieć trzecią naprawę główną, pomimo tego została jej wykonana kolejna naprawa rewizyjna i dzięki temu będzie dalej jeżdzić gdyż 3 naprawy głównej by nie miała. Każdy pojsazd trakcyjny który jest eksploatowany powyżej 40 lat musi co roku dostawać pozwolenie na dalszą eksploatację na PKP. Po 40 latach muszą być także wymienione wszystkie zbiorniki powietrzne zamontowane na pojeżdzie (niezależnie od ich stanu).
-
Zupełnie jak EU07? Bardzo jak EU07 tylko lepsze bo z importu ;-) A na serio nie wiem sam czemu EU06 mają być wycofane, bo chyba nawet do tej pory mają przemalowywane czółka na zielono itp a EU11 będą w lutym dopiero.. PKP same sie wpędza do grobu, ale to od dawna.
-
Każdy pojsazd trakcyjny który jest eksploatowany powyżej 40 lat musi co roku dostawać pozwolenie na dalszą eksploatację na PKP. Po 40 latach muszą być także wymienione wszystkie zbiorniki powietrzne zamontowane na pojeżdzie (niezależnie od ich stanu).
Cholerna biurokacja, prawie jak w Szwecji... a moim zdaniem powinno byc tak że np loki Made in Poland miałyby takie wymogi a Made in GB już nie.. niestety w Polsce wtedy nie kradło sie tylko skombinowywało materiały z roboty itp, wiecie o co chodzi i dlatego import z tamtych lat jest lepszy niż produkcja krajowa. A poza tym prosze porównać Volvo 7000 składane we Wrocku z Volvo B10L w Tczewie z nadwoziem z Saffle składane w SE... Wiem że OT ale analogicznie można odniesc do kolei :-)
-
Znajomy mechanik nie widzi wiekszej roznicy w prowadzeniu miedzy anglikiem a siodemka. Co innego roznice w budowie... Mial ostatnio ze mnie niezly ubaw, kiedy kazal mi na EU06 podniesc obydwa patyki w gore... :)
A co? Nie da się? Nie orientuję się zbytnio w takich detalach budowy, więc wytłumacz mi może o co chodzi...
W EU07 masz w kabinie przelaczniki do obydwoch pantografow. W EU06 jest tylko do tylnego... Przedni patyk podnosi sie w korytarzu. Przyzwyczajony do siodemek, podnioslem jeden badyl i zglupialem szukajac w kabinie przelacznika przedniego pantografu...
-
Jest pewna nieścisłość w tym, co napisał kol. Wigner, dlatego spróbuję wyjaśnić o co chodzi z tym podnoszeniem pantografów. Rozwiązanie o którym mowa jest jeszcze stosowane na niektórych lokomotywach EU06 , kilku niskich numerach EU07 i ET41. Do podniesienia pantografu służy tylko jeden wyłącznik dźwigienkowy tzw. niestabilny (odskakuje samoczynnie do stałej pozycji jak większość na np. EN57) a poniżej znajduje się przycisk do opuszczania (taki jak do kasowania SHP i CA). Zaś tryb pracy jednego i drugiego pantografu wybieramy sobie w przedziale maszynowym za pomocą tzw kurka trójdrogowego osobno dla pant. A i B. Każdy z dwóch kurków możemy przestawić w poz. opuszczony lub podniesiony, wybierając tym samym do pracy przedni, tylny lub oba pantografy. Tak więc z pulpitu możemy podnieść wyłącznikiem przedni, tylny lub oba naraz odbieraki, w zależności od tego jak są ustawione kurki. Oczywiście można też nie podnieść żadnego , jeśli oba kurki będą w poz opuszczony.
Jest to dość niewygodne rozwiązanie, dlatego było ono stopniowo eliminowane podczas kolejny napraw rewizyjnych czy głównych. W związku z tym obecnie można je spotkać już tylko na niewielu lokomotywach.
-
EU 06 jeżdżą- wracałem w poniedziałek poranna Jadwigą z Krakowa do Lublina i ciągnęła właśnie szóstka
A przy okazji ktoś pisał, że EU 11 będą od lutego na PKP- ktoś wie coś więcej?
-
EU 06 jeżdżą- wracałem w poniedziałek poranna Jadwigą z Krakowa do Lublina i ciągnęła właśnie szóstka
A przy okazji ktoś pisał, że EU 11 będą od lutego na PKP- ktoś wie coś więcej?
Tak, 30 lutego juz będą jeździły. Jak co roku o tej porze przyjedzie kilka nowych EU11 ;)
-
a na jakich trasach można je spotkać?
-
a na jakich trasach można je spotkać?
Kraków-Zakopane przez Podłęże, Piekiełko, Mszanę Dln.
-
a na jakich trasach można je spotkać?
Czasem na Myślenice-Dobczyce przez Borzęta, Zakliczyn, Brzączowice ;)
-
Czasem na Myślenice-Dobczyce przez Borzęta, Zakliczyn, Brzączowice ;)
Ostatnio widzialem na Bydgoszcz-Wierzchucin z Bipami ;)
-
Przecież EU 11 to loki ekspresowe, to dlaczego jeżdżą na takich pipidówkach?
-
bo ludzie z pipidowka tez chca je zobaczyc :P
-
Ha miałem rację ( Kiedyś na tym forum pisałem o problemie PKP z taborem o v=max 160. Poza tym sam słuszałem od kolegi który wybrał sie (z Warszawy) do Krakowa o tym że jechał dziwnie wolnym expresem z "uwaga" ET22 na czele!!!. Buuu.
Nie rubcie sobie jaj z EU11 one naprawde sie pojawią (PKP dostała na nie z funduszy Unii) Ale z tego co wiem EU11 bedzie i tak zdecydowanie za mało ,mają one obsługiwać tylko pociągi Euro City z naszymi eurodeputowanymi do Brukseli. I wszystko jasne.
-
Młody, przecież EU11 jeszcze nie ma takich maszyn na PKP w czynnym użyciu
Jeśli chodzi o 06, to pierwsze egzemplarze pojawiły się już w 1959 r.
Pod koniec lat 90-tych,jak pewien Anglik (jakiś wnuczek czy coś od konstruktora)przyjechał do Polski i zobaczył 06 na chodzie, to aż mu się łezka w oku zakręciła na ten widok.
Jeśli chodzi o różnicę: to 06 są o wiele cichsze od 07. Niektórzy mechanicy to sobie chwalą, a sam miałem okazję to sprawdzić i faktycznie tak jest.
-
nie tylko cichsze sa solidniej wykonane. no i jest zadziwiajaca miekkosc tych elektrowozow w porownaniu do EU07. no loki do nuimeru 245 tez sa mieksze od ceglakow ale eu06 sa naprawde mieciutkie :)
OlO_EU
-
Pierwsze egzemplarze EU06 nie mogły się pojawić w 1959 gdyż ich w tedy nie było. Pierwsze egzemplarze zostały wyprodukowane w 1961 co można sprawdzić na tabliczce producenta która znajduje się na pudle.
-
A czy EP05 pojawi się w ogóle kiedyś symku?
-
lada dzień dołączy do niego drugi także znowu na naszych szlakach będzie można spotkać EP05. .
Nie bedzie to takie proste... Na pewno bedzie to niestety rezerwa w razie braku/defektu EP09, ktorych czy chcemy czy nie wciaz brakuje. Gdzie te czasy, gdy na Olszynke przyjechaly pierwsze EP09-005, 006, 007 w 01.1991, a wokol krecily sie glównie same czechy (rano zjeżdżały na szopę od Górnika, Krakusa, i Tatr w tandemie!). Trudno bedzie pewnie polowac na EP05, choć można założyć, że będą latać do Krakowa i Bielska, bo takie obserwacje jakiś czas temu przeprowadzono. Poznań, Gdynia i Wrocław chyba należy skreślić z listy.
-
Oj obawiam się że EP05 odrazu zaczną pracę na pełnym etacie ,zwłaszcza że kilka EP09 idzie do remontu czy coś takiego. EU11 będą prawdopodobnie tylko cztery i to za ładnych pare miesięcy. Pierwszym nowym taborem na PKP poza Autobusami szynowymi będą nowe EN/EW?? zamówione przez Warszawską SKM w PaFaWag.
-
Jestem za, zeby Czechy jak najwiecej smigaly. Swoja droga szkoda, ze sprawna (dzieki staraniom kolegow z Prokocimia) EU05-22 nie moze wyruszyc na szlaki PKP...
-
A ja ostatnio pstrykalem EP05-22 z pociągiem Berlin Warszawa Express, u siebie w Zbąszynku, sam nie wierzyłem jak zobaczylem, a 21 bylem w Krakowie i też akurat stała 05-22, i kawałek w Katowicach była 05-16.
-
Gloria! dzisiaj widziałem moje ukochane EP05 jak przemkneło przez stacje Warszawa Powiśle ciągnąć express do Krakowa. Tylko jestem ciekaw na ile jeszcze lat będą śmigać po Polskich magistralach. Obawiam się że EU11 już niedługo bedą i przez to i tak czas EP05 jest policzony.
-
A ja ostatnio pstrykalem EP05-22 z pociągiem Berlin Warszawa Express, u siebie w Zbąszynku, sam nie wierzyłem jak zobaczylem, a 21 bylem w Krakowie i też akurat stała 05-22, i kawałek w Katowicach była 05-16.
Tak sie sklada ze 22 to juz historia - pewnie chodzi o 23; 16 i 23 w 01.2004 powrociły na szlak po NR w ZNTKiM Gdańsk
-
Obawiam się że EU11 już niedługo bedą i przez to i tak czas EP05 jest policzony.
Trochę kolega się nie orientuje - EU11 nie będzie i piszą i trąbią o tym pisma hobbystyczne. EU11 trafiły już cześciowo do FS jako E405 i tak będzie z całą serią. Przebudowa i wysyłka jeszcze trwa.
-
Tak sie sklada ze 22 to juz historia - pewnie chodzi o 23; 16 i 23 w 01.2004 powrociły na szlak po NR w ZNTKiM Gdańsk[/quote]
Tak tutaj się pomyliłem to była EP05-23.
-
Ciekawostka: nie wiem czy koledzy pamiętają, ale pod koniec lat 80 montowano na EP05 na dachu koguty (po jednym na czole) dla uzyskania efektu ostrzegawczego (jak się domyślam). Z czymś takim latała EP05-28.
-
I jeszcze jedno: po wycofaniu ze służby EP05-25 służyła jako egzemplarz doświadczalny do badania wytrzymałości szyb czołowych (swego czasu wymieniono na kilku maszynach szyby na "lepsze"). Specjalnym "kulomiotem" strzelano stalową kulą (nadając jej odpowiednią prędkość) średnicy około 150 mm w szybę mechanika. Efekt był taki, iż robiła się tylko dziura (o to chodziło), a na ścianie "za plecami mechanika" spore wgłębienie... Te eksperymenty odbywały się na torach postojowych MD Warszawa Olszynka Grochowska w 1990 lub 1991 roku. Widziałem tylko efekty.
-
Ciekawostka: nie wiem czy koledzy pamiętają, ale pod koniec lat 80 montowano na EP05 na dachu koguty (po jednym na czole) dla uzyskania efektu ostrzegawczego (jak się domyślam). Z czymś takim latała EP05-28.
Koguty? Pierwsze slysze o takim pomysle u nas (bo w USA to normalne).
Ma ktos jakies zdjecie tego?
Mc
-
Panie Jaco
Oczywiście wiem że obecna seria EU11 została sprzedana do Włoch .Jednak niedawno PKP przyciśnięte do muru (brak lokomotyw z Vmax 160 i więcej) wreszcie przy pomocy funduszy z Unii wygospodarowało kasę na zakup nowych szybkich lokomotyw. Oczywiście nie koniecznie mogą to być EU11. Ja wiem tylko tyle że narazie jest kasa na zakup 4/5 nowych loków -głównie z myślą o obsłudze pociągów międzynarodowych (Bruksela itp.). Niedawno nawet PKP zakupiło kilka nowych wagonów dla pociągu EuroCity do Brukseli.
-
Ciekawostka: nie wiem czy koledzy pamiętają, ale pod koniec lat 80 montowano na EP05 na dachu koguty (po jednym na czole) dla uzyskania efektu ostrzegawczego (jak się domyślam). Z czymś takim latała EP05-28.
Koguty? Pierwsze slysze o takim pomysle u nas (bo w USA to normalne).
Ma ktos jakies zdjecie tego?
Mc
Latem 1989 miała to EP05-28. Koguty (po jednym na czole jak pisałem) były nieco cofnięte i zamontowane przed podstawą pantografu. Fotek nie mam, a korzystałem z pamięci i notatek własnych.
-
Jednak niedawno PKP przyciśnięte do muru (brak lokomotyw z Vmax 160 i więcej) wreszcie przy pomocy funduszy z Unii wygospodarowało kasę na zakup nowych szybkich lokomotyw. Oczywiście nie koniecznie mogą to być EU11. Ja wiem tylko tyle że narazie jest kasa na zakup 4/5 nowych loków -głównie z myślą o obsłudze pociągów międzynarodowych (Bruksela itp.).
OK! Oby to nie były znów obiecanki. Niech PKP też pamięta, że dla takich loków High-Tech trzeba zrobić zaplecze techniczne. A czy nie łatwiej byłoby zamówić coś w Skodzie, a nie ślepo patrzeć na Zachód?
-
No nie wiem czy ślepo patrzy na zachód. Przecież EU11 produkowane były we Wrocławskim PaFaWag-u. Choć trzeba przyznać że Skoda napewno poziomem nie ustępuje nam a nawet wydaje mi się że znacznie nas wyprzedza.
Fakt że narazie wygląda na to że szeregi PKP raczej wzbogacać będą się o nowe szynobusy niż bardzo szybkie loki. A nam narazie zostaje tylko cieszyć się z powrotu EP05 i czekać.
-
Cieszmy się z powrotu "piątek", ale przede wszystkim "aparaty w dłoń" i ścigajmy je póki jeżdżą. Są tylko dwie i miejmy nadzieję, że trochę pojeżdżą i ich służba nie zostanie nagle przerwana przez jakąś kolizję. Tak skończyły EP05-14 (Poznań Antoninek, +15.11.1984), EP05-13 (Nowy Tomyśl, +28.11.1986), EP05-17 (uderzona składem podczas manewrów w Gdyni, +06.08.1990), EP05-28 (uderzona składem podczas manewrów w Pile 02.04.1992, +30.06.1992) i EP05-10 (Chotyłów k.Terespola 15.05.1992, +20.06.1992). Jak na serię liczącą 27 sztuk to chyba dużo kolizji (skutecznych niestety...).
Jaco
-
Cieszę się bardzo że czechy wracają na polskie szlaki. Jeszcze żadnego nie sfociłam... Również dobrze że PKP zakupi EU11 lub jakieś inne szybkie loki. Szkoda tylko że szóstki odchodzą na emeryturę... Przecież są w całkiem niezłym stanie... Na szczęście mogę je często oglądać bo w Krakowie jest ich sporo...
-
wszystkie Szóstki stacjonuja w krakowie chyba że sie mylę
-
wszystkie Szóstki stacjonuja w krakowie chyba że sie mylę
Nie mylisz się, wszystkie Angliki stacjonują w Krakowie Prokocimiu.
-
Dosyc czesto widze je na Swiatowidzie nie wiem czego ale oni je daja na pociagi dalekobiezne chyba ze sie myle;)
-
Cieszę się bardzo że czechy wracają na polskie szlaki. Jeszcze żadnego nie sfociłam... Również dobrze że PKP zakupi EU11 lub jakieś inne szybkie loki. Szkoda tylko że szóstki odchodzą na emeryturę... Przecież są w całkiem niezłym stanie... Na szczęście mogę je często oglądać bo w Krakowie jest ich sporo...
CZy EP05 mozna zobaczyc w W-w?
Eu11? PKP? ROTFL! Najpierw trzeba pieniedzy! :)
Niewazny jest stan lokow, jak widac angliki sa juz zbyt przestarzale technicznie
PS. Jezlei PKP tnie na zyletki nie tlyko pociagi im niepotrzebne (moze sie myle?) to jak PKP uzupelni ilostan lokomotyw?? Prezciez na EU11 oraz EU43 Polski nie stac.
-
Cieszę się bardzo że czechy wracają na polskie szlaki. Jeszcze żadnego nie sfociłam... Również dobrze że PKP zakupi EU11 lub jakieś inne szybkie loki. Szkoda tylko że szóstki odchodzą na emeryturę... Przecież są w całkiem niezłym stanie... Na szczęście mogę je często oglądać bo w Krakowie jest ich sporo...
Często jakiś EU06 przyjeżdża do nas do Szczecina. Albo ten Światowid, albo Barbakan, albo Przemyślanin noo i jeszcze jest NEx ijakiś inny nocny pośpiech
CZy EP05 mozna zobaczyc w W-w?
W Warszawie stoją na Olszynce Grochowskiej chyba, że nie stoją bo jadą
Eu11? PKP? ROTFL! Najpierw trzeba pieniedzy! :)
Ale coś kupić muszą.... Co do pieniędzy to "Nie wiesz nie wiesz co Ci powie Ryba i skąd nadpływa".....(C)Elektryczne Gitary
Niewazny jest stan lokow, jak widac angliki sa juz zbyt przestarzale technicznie
Taaa vo co też Ty ciekawego nie powiesz.... A EU07 to przez przypadek nie jest młodsza o kilka lat siostrzyczka EU06 :> Bo chyba jest a Ty wypisujesz tutaj głupoty, bo przestarzalość to tyczy się WSZYSTKICH serii eksploatowanych na PKP
PS. Jezlei PKP tnie na zyletki nie tlyko pociagi im niepotrzebne (moze sie myle?) to jak PKP uzupelni ilostan lokomotyw?? Prezciez na EU11 oraz EU43 Polski nie stac.
A po co ma uzupełniać lokomotywy jak może pociąć rozkład jazdy żeby te lokomotywy były niepotrzebne ;(
-
Ale PKP ma bardzo skromny park lokomotyw o prędkości 160 km/h, dlatego czechy wracają na szlak a i myśli się o zakupie nowych loków.
A co do przestarzałości polskiego taboru, to nie oszukujmy się ale np. taka EP09 była już mocno przestarzała technicznie w momencie produkcji...
-
Generalnie napisze tak: EP05 koncza sie i bardzo szkoda, bo je bardzo lubie i swego czasu "ganialem", EU06 niestety tez chca wyciac i "będzie ból", a EPoki - no cóż to raczej "stare graty"
Jaco
-
Dla wielbicieli EP05:
http://www.kolejhobbyland.republika.pl/Elektryki.html
Jaco
-
W Warszawie stoją na Olszynce Grochowskiej chyba, że nie stoją bo jadą
Czy zawsze musicie mylic W-w z warszawa??
W-w - Wrocław
W-wa - Warszawa
nie ponizajcie mnie!!
-
Do Wrocławia EP05 nie jeżdżą bo EP05 jeździ tylko na tym co w całości jest obsługiwane przez mechaników z Olszynki. więc Wrocław i Szczecin może zapomnieć o EP05. One jeżdżą do Bielska do Rzepina na BWE; na Sobieskim Pradze i Polonii
-
Ostatni raz EP05 we Wrocku były chyba w 1997, ale jako "szrot" w drodze do Imbramowic i Grabiny na złom...
-
spokojnie, EU06 nie wycofają (ciekawe czym je zastąpią),juz od kilku dobrych lat chodzą takie pogłoski,ale jak widać szóstki śmigają dalej.
-
spokojnie, EU06 nie wycofają (ciekawe czym je zastąpią),juz od kilku dobrych lat chodzą takie pogłoski,ale jak widać szóstki śmigają dalej.
Też prawda, ale przewozy spadają i jest mniej pociągów... W razie wycofania EU06 zawsze mogą zrobić roszady na sieci i ściągnąć do Krakowa (deficytowe) EU07, albo pocinać na pospiesznych z ET22...
-
spokojnie, EU06 nie wycofają (ciekawe czym je zastąpią),juz od kilku dobrych lat chodzą takie pogłoski,ale jak widać szóstki śmigają dalej.
Też prawda, ale przewozy spadają i jest mniej pociągów... W razie wycofania EU06 zawsze mogą zrobić roszady na sieci i ściągnąć do Krakowa (deficytowe) EU07, albo pocinać na pospiesznych z ET22...
racja, we wroclawiu juz nie arz widzialem pociagi prowadzone przez byki, ale pospiechy to nie byly :)
PS. lubin..milo mi ze ejstes z tamrtego miasta...to tam zajechalem po raz pierwszy, samowolnie, w wieku 5 lat, bez biletu kiblem z Wrocławia...PZDR DLA PRZYDWORCOWEJ KOMENDY! :)
-
Panowie, ale EU06 jezdza naprawde ostatni rok. Ich wiek nie pozwala na ich dluzsza eksploatacje, i tu chodzi o papierki a nie stan techniczny...
-
nie bede polemizowal,ale rozmawialem z kilkoma mechanikami krakowskimi i pisze to co slyszalem.
P.S.EP05 tez postanowili kiedys wycofac z powodu "papierkow". I co sie dzieje? Wszyscy widza...
-
racja, we wroclawiu juz nie arz widzialem pociagi prowadzone przez byki, ale pospiechy to nie byly :)
Kilka razy zdarzylo mi sie, ze jechalem pospiechem Gdynia Glowna - Lodz Kaliska (obecnie trasa przedluzona do Katowic i Krakowa - zamiast laczenia skladow w Bydgoszczy) z ET22 na czole...
Pzdr
-
Z tego co wiem to każdy lok który przekroczy 40 lat, musi dostawać co roku specjalne pozwolenie na dalszą eksploatację na sieci PKP.
-
a tego tpyu loki to ajkies min. 20% PKP ROTFL!
-
Do tego pułapu łapią się wszystkie EP05,EU06, za rok pierwsze EU07, część ET21, pierwsze egzemplarze EN57, częściowo SM03, SM30, w przyszłym roku pierwsze SM42, to samo ST43 i ST44.
-
Kilka razy zdarzylo mi sie, ze jechalem pospiechem Gdynia Glowna - Lodz Kaliska (obecnie trasa przedluzona do Katowic i Krakowa - zamiast laczenia skladow w Bydgoszczy) z ET22 na czole...
Tak, wielokrotnie jechałem pospiesznym z ET22 na czole - bywało, że na początku lat 90 jako "koń" często latały ET21 (tam gdzie Vmax 100). Poza tym w razie defektu EU07 podstawiano bez problemu "dobrego" (obręcze) Byka - nawet raz jechałem na ET22-324 z Ostrowa Wlkp. do Krakowa Gł. p.Cz. Stradom posp. 83204 i 38203 w druga stronę i miejscami dawaliśmy 120 km/h.
-
Ale do rzeczy: ścigajmy EP05 na szlakach z aparatem w ręku! Pamiętam czasy, gdy było ich 20 na stanie i śmigały wszędzie, a teraz są tylko 2!. Teraz trudno złapać, bo jak zwykle na Olszynce nie ma planu, a poza tym "kazali oszczędzać" ci "z góry"... Mimo to wiadomo, że maszyna musi pójść co parę dni w "tango" żeby "rozkręcić" silniki. 16 i 23 to historia na kołach, a więc kto ma chęć na "Czechy" to do roboty!
-
Wlasnie, jakis numer do dysp. na Olszynce ktos ma?
Bo ja poluje na ktoras z piatek w celu pofocenia na tekstury, i czasem bym zadzwonil spytac czy moze sie ktoras wybiera w moje okolice...
-
Wlasnie, jakis numer do dysp. na Olszynce ktos ma?
Kolejowy: (z Wrocka 955 -> Warszawa) 31 488.
Czechy jeśli już to latają na Śląsk (Bielsko B.), do Krakowa i czasem nawet na BWE.
Jaco
-
Najczęściej je można złapać na Ex 1401 "Beskidy"
-
Jak często: co 2, 3, 4 dni?
-
To zależy od tego jak je rozpiszą. Czasami potrafią po dwa, trzy dni pod rząd jeżdzić. Ale najlepiej to je złapać jak będą na PO. Wtedy można je obfocić do woli. Mam znajomego na Olszynce od którego się mogę dowiedzieć kiedy będą na PO - jakby to kogoś interesowało.
-
Jasne! Zorientuj się.
-
Najczęściej je można złapać na Ex 1401 "Beskidy"
Chyba Ex 1411 "Beskidy". Fajnie, bo to 15km od mojego domu...
-
A czy czechy jeżdżą w okolicach Krakowa? Bo mi bardzo zależy by je sfocić, a na dalsze podróże niestety nie mam czasu i okazji... Jeśli wiecie, to proszę podać stacje przez które przejeżdżają(bo wy się znacie na tych numerach pociągów, a ja nie więc podajcie też godziny - jak wiecie)
-
A czy czechy jeżdżą w okolicach Krakowa? Bo mi bardzo zależy by je sfocić, a na dalsze podróże niestety nie mam czasu i okazji... Jeśli wiecie, to proszę podać stacje przez które przejeżdżają(bo wy się znacie na tych numerach pociągów, a ja nie więc podajcie też godziny - jak wiecie)
To nie jest takie proste. Kiedyś nie było problemu... Maszyny na Olszynce nie mają planu i moga pojechać z jakimkolwiek kwalifikowanych ZTCW głównie teraz do Bielska, Krakowa i Poznania. Jesli już jadą do Krakowa to tylko trasą CMK, a dalej w okolicach Krakowa przez stacje m.in. Kozów, Tunel, Słomniki, Kraków Batowice.
Jaco
http://www.kolejhobbyland.republika.pl/Elektryki.html
-
Fakt faktem że ET22 coraz częściej widać z pociągami osobowymi. Np. Ja dzisiaj widziałem Byka z pośpiesznym z Lublina do Warszawy. Najlepsze jest to że był to strasznie złomiasty Byk (odpadające malowanie ,trochę rdzy i w ogóle dawno nie myty) wygladało to ochydnie. Za 5-10 lat PKP bedzie miało naprawdę wielki problem ,zwłaszcza że dojdą jeszcze normy unijne w kwestii eksploatacji lokomotym itp.
-
A ja raz widziałem EP07 jadący ze szczecin dąbia w stronę zdrojów z EANOSAMI!!! do było dla mnie niezłe zdziwienie.
Mało tego: pare dni później zobaczyłem ET41 z pociągiem pośpiesznym bodajże do Łodzi na stacji Szczecin dąbie!! Myślałem że padne jak to widziałem.
Heh może kiedyś dojdzie do tego, że zaczną jeździć pociągi towarowe ciągnięte przez kibelki :))
Pozdro dla wszystkich EUowiczów
-
A ja raz widziałem EP07 jadący ze szczecin dąbia w stronę zdrojów z EANOSAMI!!! do było dla mnie niezłe zdziwienie.
Mało tego: pare dni później zobaczyłem ET41 z pociągiem pośpiesznym bodajże do Łodzi na stacji Szczecin dąbie!! Myślałem że padne jak to widziałem.
Heh może kiedyś dojdzie do tego, że zaczną jeździć pociągi towarowe ciągnięte przez kibelki :))
Pozdro dla wszystkich EUowiczów
Raczej nie, bo kibel ma sprzęg automatyczny Szaufenberga, w którym jest wszystko: ogrzewanie (dziw, ze kible je mają :P), powietrze itp. Nie sądzę, żeby Eanosy przebudowali w tym celu :P :P :P
-
ET41 z Czechowic jeżdziły kiedyś planowo z pośpiesznym Zakopane - Szczecin na odcinku Zakopane - Żywiec. A ostatnio widziałem następujący skład : ET21 + ST44 + 25 węglarek. Obydwa loki były na chodzie.
-
Przykład zatruwania środowiska :P :P :P :P
-
A ja raz widziałem EP07 jadący ze szczecin dąbia w stronę zdrojów z EANOSAMI!!! do było dla mnie niezłe zdziwienie.
Mało tego: pare dni później zobaczyłem ET41 z pociągiem pośpiesznym bodajże do Łodzi na stacji Szczecin dąbie!! Myślałem że padne jak to widziałem.
Gdy loki mają "zjechane" obręcze i Vmax jest obniżana z tego powodu to bardzo często dają je do pracy drugorzędnej (np. na poc. towarowe, z Ex i posp. na osobowe...). Nie raz widzaiałem czechowickie, krakowskie EU07 z towarem (pomijam planowe jazdy z pocztowymi - to już chyba historia...), EP09 na pospiesznych (choć czasem planowo), EP08 na osobowych (!) itd.
Jaco
-
A ostatnio widziałem następujący skład : ET21 + ST44 + 25 węglarek. Obydwa loki były na chodzie.
Pewnie prywaciarze to byli.
A wracając do wątku EU06:ostatnio dowiedziałem się takiej rzeczy,że 06 mogą faktycznie zniknąć,tzn. jak dociągną do 500 tyś. km,to nie wrócą już do zakładu. Ale to jest jeszcze wielka niewiadoma. Pocieszeniem jest fakt,że jeśli by tak było,to wszystkie nie znikną 31.12.2004r.
-
A wracając do wątku EU06:ostatnio dowiedziałem się takiej rzeczy,że 06 mogą faktycznie zniknąć,tzn. jak dociągną do 500 tyś. km,to nie wrócą już do zakładu. Ale to jest jeszcze wielka niewiadoma. Pocieszeniem jest fakt,że jeśli by tak było,to wszystkie nie znikną 31.12.2004r.
Tak więc podobnie jak w temacie EP05: aparaty w dłoń...! Na szczęście EU06 jest jeszcze kilkanaście i łatwiej je kliknąć.
Jaco
http://www.kolejhobbyland.republika.pl/Elektryki.html
-
A wracając do wątku EU06:ostatnio dowiedziałem się takiej rzeczy,że 06 mogą faktycznie zniknąć,tzn. jak dociągną do 500 tyś. km,to nie wrócą już do zakładu.
A o trzy zera to Ty sięnie walnąłeś przez przypadek? myślę żę pół miliona kilometrów to one mają już po raz kolejny na licznikach.... tak z 5 milionów to one mogą mieć.
Nasze dziewięcioletnie autobusy mają przebieg ponad 700 tysięcy, a w mieście maksymalnie do 500 km dziennie robią to lokomotywy mające latek 40 i jeżdżące dużo więcej mają kilometrów napewno więcej niż tyle co tu wpisałeś...
-
Ja bym powiedział żę koło 6 mln. maja. A jeśli chodzi o 'czechy" to jeden z nich chyba 16 miał ostatnią NR przed 3NG której jak wiadomo się nie wykonuje - także dużo mu nie zostało zważywszy na to że 'czechy' mają rewizje co 160 tyś. Natomiast jeśli chodzi o drugi egzemplarz to z tego co słyszałem zamiast ostatniej NR powinien mieć 3NG tak się jednak nie stało i dzięki temu jeżdzi dalej.
-
o trzy zera to Ty sięnie walnąłeś przez przypadek? myślę żę pół miliona kilometrów to one mają już po raz kolejny na licznikach.... tak z 5 milionów to one mogą mieć.
Nie,nie walnąłem się,gdyż po każdej naprawie liczniki są zerowane i o ten przypadek mi chodziło,że gdy po naprawie osiągną 500 tyś. km.
-
o trzy zera to Ty się nie walnąłeś przez przypadek? myślę że pół miliona kilometrów to one mają już po raz kolejny na licznikach.... tak z 5 milionów to one mogą mieć.
Nie,nie walnąłem się,gdyż po każdej naprawie liczniki są zerowane i o ten przypadek mi chodziło,że gdy po naprawie osiągną 500 tyś. km.
I wszystko jasne :)
-
Wracając do tematu EP05: czy ktoś z kolegów posiada fotki EP05-13 i 14?
-
No własnie ja niestety nie posiadam i chetnie umowie sie z kims na wspolny wypad do Katowic na polowanie. W gre wchodza tylko weekendy bo w tygodniu pracuje. W lutym czailem sie na dworcu 2 weekendy pod rzad ale niestety tylko EP09 podjezdzaly
Ale zawsze zostaje jeszcze wyjazd do Warszawy :)
-
EP05-13 i 14 skreślono w latach 80 po wypadkach. Poszukuję zdjęć archiwalnych.
-
W lutym czailem sie na dworcu 2 weekendy pod rzad ale niestety tylko EP09 podjezdzaly
Ale zawsze zostaje jeszcze wyjazd do Warszawy :)
Ciężko jest upolować EP05. 09.05. EP05-23 była w Poznaniu, a w środę z pociągiem próbnym w Idzikowicach. Popołudniu miała jechać z Krakusem, ale jak zwykle dyspozytor nie był zdecydowany. Na Olszynce nadal stoją objęte statusem lokomotyw muzealnych EP05-01 i EP05-18, która oficjalnie "robi za" pierwotnie planowaną do zachowania EP05-29, którą ++. EP05-16 albo non stop w tym tygodniu jeździ albo stoi w MD Ochota, gdzie czasami wykonywane są drobne naprawy loków z Olszynki.
-
Na Ochocie mieści się Oddział Napraw Ciężkich lokomotywowni Warszawa Olszynka Grochowska. Zjeżdzają tam loki z Olszynki najczęściej w celu demontażu silników trakcyjnych gdyż na Olszynce nie ma warunków do wykonywania takich napraw - brak min. podnośników Kutruffa.
-
W lutym czailem sie na dworcu 2 weekendy pod rzad ale niestety tylko EP09 podjezdzaly
Ale zawsze zostaje jeszcze wyjazd do Warszawy :)
Ciężko jest upolować EP05. 09.05. EP05-23 była w Poznaniu, a w środę z pociągiem próbnym w Idzikowicach. Popołudniu miała jechać z Krakusem, ale jak zwykle dyspozytor nie był zdecydowany. Na Olszynce nadal stoją objęte statusem lokomotyw muzealnych EP05-01 i EP05-18, która oficjalnie "robi za" pierwotnie planowaną do zachowania EP05-29, którą ++. EP05-16 albo non stop w tym tygodniu jeździ albo stoi w MD Ochota, gdzie czasami wykonywane są drobne naprawy loków z Olszynki.
Więc chyba jedyną rzeczą jaka mi pozostaje to faktycznie wybrać sie do Warszawy, bo tak jak czytam to co napisałeś to musiałbym zjeździć pół Polski w poszukiwaniu EP05. Btw co EP05 robiła z pociągiem próbnym na Idzikowicach?? Miała jakieś testy jak sie zachowuje po paru miesiącach eksploatacji ??
-
Btw co EP05 robiła z pociągiem próbnym na Idzikowicach?? Miała jakieś testy jak sie zachowuje po paru miesiącach eksploatacji ??
EP05-23 poprowadziła poc. próbny z wagonami po naprawie rel. Gdynia Postojowa - Idzikowice - Gdynia Postojowa. Skład: 2 x wrocławskie BDrdsu + 3 x gdyńskie Adu. EP05 oczywiście na odc. Wawa - Idzikowice - Wawa z godzinnym postojem w Idzikowicach. Pociąg miał rozkładową 160. Z Wawy wyjechał o 8.10 i powrócił na 11.30. Byłem w środę w Wawie w celu focenia EP05 i na Wschodnim pojawiła sie luzem 23. Po manewrach wzięła z żeberka w/w skład i po dalszych manewrach ustawiła się na 2 peronie obok Zielonogórzanina z EP08-001. Tak się składa, że po serii zdjęć znalazłem się w kabinie no i pojechaliśmy... Po powrocie zjechaliśmy na Olszynkę i tam dokończyłem "dzieła".
-
Hmm no to masz szerokie znajomości skoro udało ci się zabrać do kabiny. A właśnie jak jest w W-awie z foceniem na dworcu ?? Nikt nie robi problemów. Bo u mnie ostatnio kumpel dostał 500 zł jak fotografował EM10. I był strasznie wkurzony bo na dodatek musiał zdjęcie usunąć.
-
Hmm no to masz szerokie znajomości skoro udało ci się zabrać do kabiny. A właśnie jak jest w W-awie z foceniem na dworcu ?? Nikt nie robi problemów. Bo u mnie ostatnio kumpel dostał 500 zł jak fotografował EM10. I był strasznie wkurzony bo na dodatek musiał zdjęcie usunąć.
Jakie znajomości? Bzdura! Wystarczy pogadać z mechanikiem i przedstawić się kim jesteś. Co za problem? Często to pomaga. Robienie zdjęć w dzisiejszych czasach to pestka - 12-15 lat temu było groźnie! Trzeba tylko przestrzegać paru zasad i będzie OK, a nie demonizować. Jak ktoś bardzo chce to nie będzie sobie stwarzać problemów.
-
jakich zasad? bo nie chce sie wpakowac :D
-
jakich zasad? bo nie chce sie wpakowac :D
Nie łazić jak barany po torach, bo SOK nie śpi ;)
W MD zgłosić się do gospodarza terenu, czyli dyspozytora i obwieścić chęć robienia fotek.
Na dużych stacjach bezpiecznie jest zgłosić SOKmenom, że trochę się tu pokręcicie zgodnie z zasadami BHP na torach, bo się mogą czepić i zamiast fotek będą wyjaśnienia i strata czasu, a motyw może odjechać... - z peronów można robić foty bez łaski!
Nie ma zakazu fotografowania, a więc w razie wyjaśnień należy zdecydowanie o tym mówić, bo wielokrotnie ambicja kontrolujących chciałaby MK zniszczyć...
Na nastawni w razie co, jeśli wpuszczą to poinformować, że chodzi Wam tylko o foty, bo dyżurna/y może wziąć Was za nieporządanych i tyrknąć na Policję lub SOK...
Wydaje się, że tego jest sporo, ale jest to skuteczne.
Oczywiście nie należy podchodzić do tego aż nadto gorliwie.
-
Wiesz co warto by było żebyś zapodał linka do jakiejś stronki, na której mogłbym znaleźć treść odpowiednich artykułów dotyczących fotografowania na kolei. Oczywiście dziękuje bardzo za wyjaśnienie. Acha i przy okazji mogę zapytać ile masz lat ??:P
-
Wiesz co warto by było żebyś zapodał linka do jakiejś stronki, na której mogłbym znaleźć treść odpowiednich artykułów dotyczących fotografowania na kolei. Oczywiście dziękuje bardzo za wyjaśnienie. Acha i przy okazji mogę zapytać ile masz lat ??:P
Ten temat poruszała pmk, ale poszukaj w googlach, bo nie pamiętam linków. Zapytać o wiek możesz: 30.
-
Ok wielkie dzięki za pomoc, a co do wieku to nie różni nas zbyt wiele :)
-
Wiesz co warto by było żebyś zapodał linka do jakiejś stronki, na której mogłbym znaleźć treść odpowiednich artykułów dotyczących fotografowania na kolei.
(...) Biuro Spraw Obronnych DG PKP uprzejmie informuje, że na terenie PKP nie występują obiekty objęte zakazem fotografowania ze względu na wymogi bezpieczeństwa Państwa. Jednak z uwagi na zapewnienie warunków bezpieczeństwa osób, zezwolenie na wstęp i przebywanie na terenie PKP łącznie z ich fotografowaniem leży w kompetencji kierowników jednostek organizacyjnych PKP, którzy są właścicielami obiektów.
W związku z powyższym, jeżeli zachodzi konieczność wstępu na teren kolejowy ogólnie niedostępny dla osób postronnych w celu fotografowania obiektów, urządzeń lub sprzętu należy wcześniej uzgodnić z kierownikiem właściwej terenowej jednostki organizacyjnej PKP.
Powyższe sprawy uregulowane są w "Zarzadzeniu nr 204 Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 7 czerwca 1990 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu udzielania zezwoleń na fotografowanie oraz wstęp i przebywanie na terenie obiektów w resorcie transportu i gospodarki morskiej", (Dz. Urz. MTiGM nr 6 poz. 29) oraz w piśmie Biura Spraw Obronnych DG PKP Nr KSO3/33/304/90 z dnia 11.10.1990 skierowanym do Komendy Głównej Służby Ochrony Kolei DG PKP.(...)
To tyle w tym temacie.
-
Nic tylko wydrukować :) Przyda mi się jak będę w PL :)
-
Powrót do tematu: wczoraj EP05-16 była w Rzepinie z BWE.
-
Pare stron wcześniej była mowa o EU11. Ktoś pisał że trafi do PKP ok. 30 lutego. Maj się kończy. Czy EU11 już jeździ na PKP czy to jeszcze utopia?
-
Pare stron wcześniej była mowa o EU11. Ktoś pisał że trafi do PKP ok. 30 lutego. Maj się kończy. Czy EU11 już jeździ na PKP czy to jeszcze utopia?
EU11 poszła do Włoch na FS jako E405 i to już koniec jej historii na PKP. Ostatnie egzemplarze jeszcze kręcą się po Pafawagu. Co ciekawe nie mamy żadnego loka do próby na 200 na CMK...
-
Pare stron wcześniej była mowa o EU11. Ktoś pisał że trafi do PKP ok. 30 lutego. Maj się kończy. Czy EU11 już jeździ na PKP czy to jeszcze utopia?
Facet a widziałeś Ty kiedyś w kalendarzu date 30. Lutego ??
-
ROTFL!
No teraz już rozumiem czemu ich nie ma:))
-
no to Tyś się jeszcze tego nie domyslał że na PKP "przez przypadek" ktoś w umowie jako date dostarczenia wpisał 30. lutego ;););)
-
Ha, ha, ha!
Macie racje. Rąbnołem się z datą. Chociaż...
Może rzeczywiście to przez tą datę. Ktoś kiedyś na pytanie kiedy będzie u nas dobrobyt, opowiedział że jest już na horyzącie.
P.S. Horyząt to taka linia co wydaje się że jest, ale jej niema ;)
-
Ciekawe, czy nadal jest możliwe połączenie sprzęgiem wielokrotnego EP05-16 i 23? Oczywiście na pewno nie będzie takiej potrzeby, ale zastanawiam się czy po naprawie z Gdańsku ktoś to sprawdził. Dawniej nie wszystkie EP05 (z tych co miały sprzęgi) chciały ze sobą współpracować...
-
EP05 cały czas sobie pomykają po węźle warszawskim, zawsze z niezbyt długimi składami. Miło jest sobie na nie popatrzeć oczekując na kibelka na Powiślu. Co do EU11 kasa na nie jest ale PKP zastanawia się nad zakupem innych loków z zagranicy (chyba się już nie lubią z PaFaWa-giem). Chodzi o to by za te środki kupić jak najwięcej loków zdolnych do prowadzenia składów z szybkością 200 km/h.
-
Co do EU11 kasa na nie jest ale PKP zastanawia się nad zakupem innych loków z zagranicy (chyba się już nie lubią z PaFaWa-giem). Chodzi o to by za te środki kupić jak najwięcej loków zdolnych do prowadzenia składów z szybkością 200 km/h.
Co jest do...
To znaczy że zagraniczne jest lepsze bo zagraniczne? Zagraniczne loki są tańsze od naszych? Paranoja.
-
Przecież de facto EU11 i EU43 też nie są nasze. To wszystko licencje i wzory maszyn DB 120 i FS E412. Lepiej niech PKP kupi loki sprawdzone z obcego kraju niż ma się bawić prototypami przez lata (tak było z EP09, EP23).
-
Na EP09 Brakowało pieniędzy żeby ją wogule zbudować. EP23 bez komętarza.
EU11 i EU43 Były już gotewe. Tylko płacić i brać. Włosi je kupili a "my" sami będziemy jeździć starociami wyeksploatowanymi za granicą? Tak się robiło za PRL-u (stare dobre czasy).
Ale to nie dowas te uwagi, tylko do ludzi, którzy o istnieniu tego forum pewnie nawet nie wiedzą (Dyrektorzy PKP).
-
Włosi je kupili a "my" sami będziemy jeździć starociami wyeksploatowanymi za granicą? Tak się robiło za PRL-u (stare dobre czasy). Ale to nie dowas te uwagi, tylko do ludzi, którzy o istnieniu tego forum pewnie nawet nie wiedzą (Dyrektorzy PKP).
Myślę o kupnie sprawdzonych serii z fabryki. Nie chodzi mi o używane, choć i to nie głupi pomysł. Ważną jednak sprawą jest zaplecze techniczne dla takich loków, które musiałoby powstać...
Co prawda loków na 160 nikt spoza PL dla nas nie produkował, ale sprawa jest otwarta. Szkoda tylko, że mając swego czasy kontakty z czeską Skodą (lata 60 i 70) nie zamówiono choćby tam jakichś tyrystorków np. czeskie 150 czy 350...
-
Myślę o kupnie sprawdzonych serii z fabryki. Nie chodzi mi o używane, choć i to nie głupi pomysł. Ważną jednak sprawą jest zaplecze techniczne dla takich loków, które musiałoby powstać...
Co prawda loków na 160 nikt spoza PL dla nas nie produkował, ale sprawa jest otwarta. Szkoda tylko, że mając swego czasy kontakty z czeską Skodą (lata 60 i 70) nie zamówiono choćby tam jakichś tyrystorków np. czeskie 150 czy 350...
Info od mojego znajomego:
Na temat zakupu nowych lokomotyw do ruchu paseżerskiego nic mi nie jest wiadomo. Dyrekcja Cargo mówiła, że do maja zakupione zostaną lokomotywy dwusystemowe do prowadzenia pociągów towarowych. Ale z tego jak widać nic nie wyszło narazie...
-
Tak, o planach Cargo słyszałem, ale podszedłem do tego ostrożnie i jak widać miałem rację...
-
Cargo i wcześniejsze twory (np. Zarząd Trakcji) już nie jeden plan miało(były przecież próby z EP23 i EP40...), a musieli wracać do eksploatacji wysłużonych choć sprawdzonych EP05. Od lat straszono (początek lat 90), że EP05 wycofają, bo już prawie są EP09. Fakt, EPoki przyszły, ale tylko parę sztuk i w dodatku sprawiały wiele problemów. Wówczas Czechy po raz kolejny pokazały co potrafią. Potem nadeszła era loków high-tech w stylu EU11/43 i też straszono, że tym razem EP05 wytną. I jak jest - EU nie ma, są EPoki, a EP05 "jeszcze walczą"! Cargo wiele chce, ale najpierw musi "zejść na ziemię" i realnie ocenić potrzeby, a nie ślepo gapić się na poczynania DB, czy SNCF w temacie prędkości i w związku z tym snuć plany kupna szybkich lokomotyw.
-
zapewne wszystko kręci się wokół talarów. a tych tak prędko nie będzie...
-
Informacja pewna na 50 %
W niedziele w Katowicach prawdopodobnie bedzie EP05 , między 15 - 17. Ktoś chętny???
Ja chyba pojadę sprawdzić :)
-
Weź aparat.
-
Dziś EP05-16 była w Krakowie. Koło południa czekała na dworcu głównym. Szczegółów nie znam - nie wiem z czym przy/odjechała.
-
Informacja pewna na 50 %. W niedziele w Katowicach prawdopodobnie bedzie EP05 , między 15 - 17. Ktoś chętny???Ja chyba pojadę sprawdzić :)
Fajna sprawa, ale jak pisałem nie raz dyspozytor na Olszynce może pokrzyżować plany... Zdanie mechanika może przeważyć w ostatniej chwili i niestety zamiast EP05 maszynista zasugeruje EP09 i to konkretny nr. Tak się zdarza. Są też tacy, którzy lubią jeszcze Czechy i na nich trzeba liczyć, ale jak sami mówią: na Czechu do Rzepina daleko, w grę wchodzi raczej CMK - takie mają spostrzeżenia. Pamietajmy też, że do niedzieli daleko i EP05 jeżdżąc/nie jeżdżąc mogą trafić w niedzielny ranek lub południe na PK i wtedy nie pojadą tak szybko. PK robią co 48h.
-
jesli w katowicach o tej godzinie to dwie mozliwosci:
albo ze skladem 1415 (godz. 16.10), lub ze skladem 1417/105 (godz. 16.57).
-
EP05-23 odwiedziła dziś Poznań z BWE, a tym samym Rzepin. Widocznie któryś ze starych mechaników nie robił problemu dlaczego nie EP09...
-
Dziś EP05-16 była w Krakowie. Koło południa czekała na dworcu głównym. Szczegółów nie znam - nie wiem z czym przy/odjechała.
Dzięki że mówisz po fakcie.
-
Nie wazne czy jest to prawda czy też nie. Ja nie zamierzam siedzieć w domu, a później dowiedzieć się, że faktycznie była w Katowicach. A co do godziny to pewnie bedzie 16:10. ( tak myślę ) :)
-
A tak wogóle to teraz puszczają częściej EP05, ponieważ w ZNLE stoi 6 warszawskich "Epków" i nie ma co jeździć
-
EP05-23 odwiedziła dziś Poznań z BWE, a tym samym Rzepin. Widocznie któryś ze starych mechaników nie robił problemu dlaczego nie EP09...
Dokladnie mialem dzisiaj okazje pstryknac EP05-23 po 19 jak juz wracala z Rzepina z BWE do Warszawy, hehe juz nie pierwszy raz:-)
-
No ja sie jutro przekonam czy warto bylo jechac , jak tylko bede mial fotke to zapodam :)
-
Dzięki że mówisz po fakcie.
Koledzy, gdybym wiedział wcześniej to bym dał znać! Zastanówcie się!Info podaję także po fakcie, bo i to jest ważne...!
-
A tak wogóle to teraz puszczają częściej EP05, ponieważ w ZNLE stoi 6 warszawskich "Epków" i nie ma co jeździć
Mają też sporo EP09 na 120 ("podcięte obręcze") i EP05 latają...
-
Wyprawa do Katowic zakończyła się pełnym sukcesem
(http://www.gigabyt.kolej.szczecin.pl/Galeria1/Galeria%20EP05/1.jpg)
-
Super! Jaki to pociąg?
-
Super! Jaki to pociąg?
"Skarbek" relacja Warszawa Wschodnia - Katowice
A na reszte fotek zapraszam pod www.gigabyt.kolej.szczecin.pl
-
zgadza sie,tez mialem okazje zobaczyc 05.pieknie sie prezentuje...
-
Szkoda, że nie mają już w bocznych szybach herbów Syrenki warszawskiej, jak przed laty. Na przełomie lat 70/80 po herbie i po kolorze pomarańczowym kojarzyłem te loki jako dziecko i już wówczas obok rozpoznawalnych EU07 bardzo mi się podobały...
-
Miałem jeszcze okazje pstryknac EP05-16, EP05-01 i jeszcze jedna EP05, ktore stoja na Olszynce. Nie wie ktos jaki ona miala kiedys numer, bo niestety wszystkie tabliczki sa posciagane
-
Juz sie dowiedziałem to EP05-18 , thx Jaco
-
Czechy kursują że aż miło. Choć przez to niezbyt często można je spotkać na macierzy czyli Olszynce Grochowskiej. Szkoda że tylko dwie sztuki ,ale jak wiadomo to wynik głupoty PKP bo na Olszynce stało ich jeszcze niedawno wiele więcej. Zamiast wsadzić je do "rezerwy długoterminowej" ( wiele w dniu wyłączania z ruchu było sprawnych, no może wymagało rewizji ) pozwolono im "zgnić" na bocznicy. Aż się serce krajało jak patrzyłem na widok sznura niszczejących Czechów. Poza tym te dwusystemówki to są EU43 i to je chce PKP kupić, jednak we Wrocławskim PaFaWagu. Podobno one już tam są i czekają tylko na zapłatę i odbiór. Czy ktoś z Wrocławia może to potwierdzić.
-
Poza tym te dwusystemówki to są EU43 i to je chce PKP kupić, jednak we Wrocławskim PaFaWagu. Podobno one już tam są i czekają tylko na zapłatę i odbiór. Czy ktoś z Wrocławia może to potwierdzić.
Ostatnio były tam tylko EU11 i część z nich w wersji E405.
EU43 jeżdżą przecież na Przełęczy Brennero...
Czyżby Pafawag na prędce coś zmontował?
-
05-16 była dziś w katowicach. przyjechała ze skladem 1415, a odjechala ze skladem 4112. analogiczna sytuacja jak 30.05 (05-23).
-
05-16 była dziś w katowicach. przyjechała ze skladem 1415, a odjechala ze skladem 4112. analogiczna sytuacja jak 30.05 (05-23).
Pięknie! Dawniej EP05 w Katowicach bywały codziennie... Szkoda, że "nie chcą" z IC do Wrocka przyjechać...
-
Pięknie! Dawniej EP05 w Katowicach bywały codziennie... Szkoda, że "nie chcą" z IC do Wrocka przyjechać...
i nie przyjada bo EP05 jeżdza tylko na pociągach obsługiwanych w całości przez mechaników z olszynki
-
Dzisiaj na Krakowie Głównym była EP05-16 i EP05-23, niestety nie miałem cyfrówki :(
-
Temat z nagłówka znów powraca... EP05 są w naprawie w ZNTK Gdańsk i pewnie niebawem znów wrócą do Warszawy, aby prowadzić pociągi kwalifikowane.
-
Jak są już w naprawie to znaczy ze szybko wyjechały swoją normę. Swoją drogą ostatnio coś ubyło EP09 w Warszawie, w piątek o 10:00 przejeżdżając przez W-wa Wschodnią i Obok Olszynki widziałem tylko jedną sztukę. Normą były zawsze 3-4. Ciekawe co się stało.
Co do nowych loków ,to na pewno nie kupi ich PKP Cargo, bo po wewnętrznej reformie PKP nie ono ma się tym zajmować. Loki ma kupić PKP Inter City. Jeszcze w tym roku PKP Cargo ma przekazać PKP Inter City wszystkie EP05, 08 i 09, plus część ilostanu EP07.
PKP Cargo ma się zajmować tylko przewozami towarowymi i ten tabor ma eksploatować. Powodem tych małych rewolt jest planowana przez rząd prywatyzacja tej spółki, pewnie dlatego PKP wyprowadza z niej część taboru (żeby go nie stracić). Oznacza to ze taka sama sytuacja nastąpi z PKP Przewozy Regionalne i innymi podobnymi spółkami.
Tak na marginesie to nie rozumiem dlaczego nie uczyniono tego w czasie wyodrębniania tych spółek kilka lat temu. Od dawna było wiadomo że PKP Cargo będzie sprywatyzowana ,więc po co przekazano jej większość lokomotyw które posiada PKP. Fajnie by było gdyby PKP się zapomniała i nie wyprowadziła z tej spółki np. loków EU07 tzn. zostały by sprzedane wraz z PKP Cargo. Jak nic na tory powróciły by parowozy, a do Krakowa gnalibyśmy po CMK z prędkością 100 km/h z ST43/44 na czele J.
-
Jak sprywatyzują Cargo to już całkiem kolej padnie. :(
Do d... z taką polityką.
-
Jak tak dalej bedzie to tak dalej nie bedzie, wogole w polsce to sie wszystko rozsypoje, za pare lat nic z kolei nie zostanie tylko zarosniete tory i pordzewialy tabor, dobrze ze chociaz prywatni przejmuja cos w swoje rece.
-
Temat z nagłówka znów powraca... EP05 są w naprawie w ZNTK Gdańsk i pewnie niebawem znów wrócą do Warszawy, aby prowadzić pociągi kwalifikowane.
Wczoraj jechalem Skarbkiem z EP05-023 na czele. Oba Czechy smigaja, ale maja juz ponad 60000km na budziku a ich koniec jest zapowiadany na 100 000km
-
Nie chce rozpoczynać nowego tematu także piszę w tym. Pierwsze EP09 stoją już w kolejce do NG min. rozbita EP09-012 która przebywa w Gliwicach od czerwca - jeszcze nie została podjęta decyzja czy będzie miała NG czy też pójdzie do kasacji. Podobno Gliwice chcą straszne dużo za jej remont.
-
Wątpie by EP09-012 skasowano, i tak mamy za mało loków z v-max 160. Chociaz kasacja EP09 moze oznaczac uruchomienie kolejnych czechów ;)
Na PMK przeczytałem, ze krakowska maszyna EP09-001 jest w Warszawie na delegacji w zastepstwie EP09-012. Czy ktos moze potwierdzic/zdementowac ta informacje ?
-
Problem w tym że nie ma już co uruchamiać bo 01 i 18 są w takim stanie że trzeba by było włożyć sporo kasy aby je uruchomić. Jedynie 22 jest w jako takim stanie i podejrzewam że po przemalowaniu spowrotem na pomarańczowo by jeszcze trochę pojeżdziła.
-
Problem w tym że nie ma już co uruchamiać bo 01 i 18 są w takim stanie że trzeba by było włożyć sporo kasy aby je uruchomić.
EP05-01 i 22 +26.04.2000, a 18 + 30.10.1996 - nie znaczy to, że nie mogą wrócić na stan PKP - takie rzeczy w historii tej firmy miały już miejsce. A gdyby np. któraś z EP09 uległa poważnemu wypadkowi i jej naprawa kosztowała by tyle co uruchomienie EP05-01 i 22 - ciekawe jak postąpiła by dyrekcja PKP?
Jedynie 22 jest w jako takim stanie i podejrzewam że po przemalowaniu spowrotem na pomarańczowo by jeszcze trochę pojeżdziła.
Kto wie, może jednak powróci na PKP...?
-
Nie dobrze, pierwsze EP09 może ulec kasacji. Jednak PKP nie może sobie na to pozwolić.
EP09-001 jest w Warszawie, nie wiedziałem ze to Krakowiak.
Raz ją widziałem jak sobie oczekiwała na żeberku z jakimś ET22.
Mnie raczej zdziwiła ciężka harówka EP08, niedawno głośno mówiło się o ich bezużyteczności -a teraz zasuwają jak woły
Na Olszynce Grochowskiej podobno (tak słyszałem od kolegi którego ojciec tam pracuje) poszedł news ze PKP znowu coś kombinuje z przeróbką loków.
Po udanej przebudowie ET22-2000, PKP zapragnęła przebudowy kilku egzemplarzy EU07 (najnowszych, czyli ostatnich jakie były wyprodukowane). Poza przebudową kabiny maszynisty itp. podobno nasze kochane władze PKP zapędziły swych inżynierów żeby jeszcze raz zastanowili się nad podrasowaniem owych siódemek do v=max 160.
Nie wiem?, ja już nie raz słyszałem ze jest to niemożliwe, skomplikowane itp.
Więc mam do was pytanie jak to jest z tymi EU07?. Czy mamy doczynienia z kolejnymi desperadzkimi krokami władz PKP.
-
Do mnie tez doszly sluchy, że maja przerabiać siódemki ale na Ep08 a jaka prawda to nie wiem pożyjemy zobaczymy :)
-
Poza przebudową kabiny maszynisty itp. podobno nasze kochane władze PKP zapędziły swych inżynierów żeby jeszcze raz zastanowili się nad podrasowaniem owych siódemek do v=max 160.
ZTCW dziewiątki były pierwotnie projektowane na 140km/h, później cośtam w planach pozmieniali i wyszło to co wyszło, czyli lokomotywa na 160, która zaczyna się sypać (problemy z wózkami, cośtam jeszcze). Wolę więc nie myśleć jak "niezawodna" będzie siódemka jeżdżąca 160km/h...
-
No, racja. W MaSzynie siódemka przy 160 wyłącza obwód główny ;).
-
OIDP w latach 80 prowadzono próby z EU07 typu 4E z dużymi prędkościami (po odpowiednich przeróbkach). Jak widać nic z tego nie wyszło.
Ciekawym pomysłem byłaby np. przebudowa EU07 303E na EP08 i Vmax 140. Gdy w 1995 była mowa o EP07 pojawił się cień nadziei, że będzie to lokomotywa na 140, jednak gdy jeszcze w 1995 pokazały się pierwsze EP07-372, 330 i 513 "czar prysł"... Vmax nie podniesiono ze względu na pozostawienie niezmienionego łożyskowania wałów drążonych.
-
Wał drążony to był debilny wynalazek. Możemy tu sobie tak gadać ale i tak nie mamy na to wpływu, jednak zapytam: czy nie prościej i taniej byłoby kupić choć jedną EU11??
-
Po udanej przebudowie ET22-2000, PKP zapragnęła przebudowy kilku egzemplarzy EU07.
A propos ET22 i modernizacji. W "wolnej drodze" czytamy, że ET22-2000 jest na chwilę obecną jedną z najnowocześniejszych elektrowozów w Europie w swojej klasie, i że przewiduje się modernizację 50 lokomotyw tej serii rocznie.
-
Wał drążony to był debilny wynalazek.
To rozwiązanie przyjechało do nas wraz z EU06 z UK.
Możemy tu sobie tak gadać ale i tak nie mamy na to wpływu, jednak zapytam: czy nie prościej i taniej byłoby kupić choć jedną EU11??
A kto zbuduje dla niej stanowiska obsługi/diagnostykę? Nie mamy dla niej zaplecza, ale jeśli już się w to pchać to lepiej min. 2 sztuki. Problem w tym, że już nie ma gdzie ich kupić. Włosi byli mądrzejsi...
A może warto zamówić w Skodzie elektryki serii 162 (140km/h, BoBo, 3000kW) - podobno ten zakład jest w stanie podjąć produkcję na zamówienie? Albo kupić używane elektryki serii 180 DB z tej samej rodziny loków co "persching'i" serii 162/362/163/363?
-
W "wolnej drodze" czytamy, że ET22-2000 jest na chwilę obecną jedną z najnowocześniejszych elektrowozów w Europie w swojej klasie, i że przewiduje się modernizację 50 lokomotyw tej serii rocznie.
Być może tak jest, ale czy nie jest dziwnym (właściwie to chyba cecha Polaków), że chwalimy się 1 lokomotywą, która nawet nie ma roku po modernizacji? Czy nie jest to zbyt krótki okres eksploatacji obserwowanej? Ciekaw jestem jakie inne lokomotywy w świecie można zaliczyć do klasy, w której jest ET22-2000? Mam nadzieję, że to, iż nadziana jest elektroniką nie jest jedynym powodem jej wysokich notowań. I ostatnie pytanie: czy np. czeskie i słowackie 2 systemowe 362 (powstałe i nadal powstające z "mieszanki" podzespołów 162 i 363) są gorsze od Byka-Reko, bo wydaje mi się, że to maszyny porównywalne?
-
A może warto zamówić (...)elektryki
Czemu nie diesle?? :) Gdyby zniesiono dla PKP akcyze na paliwo spalinówki byłyby najkorzystniejsze.
PS ET22-2000, rozruch oporowy+joysticki. Też mi rewelacja...
-
Być może tak jest, ale czy nie jest dziwnym (właściwie to chyba cecha Polaków), że chwalimy się 1 lokomotywą, która nawet nie ma roku po modernizacji? Czy nie jest to zbyt krótki okres eksploatacji obserwowanej?
Moim zdaniem jest to stanowczo za krótki okres aby móc powiedzieć o pełnym sukcesie (czy też klęsce) modernizacji ET22. Swoja drogą, jak długo jeszcze polska kolej będzie bazowała jedynie na modernizacji parku lokomotyw? Czas pokaże, czy jest to krok we właściwym kierunku.
-
Czas pokaże, czy jest to krok we właściwym kierunku.
PKP podobnie jak spora część kraju "prowizorką stoi"... Ciekawe jak długo PKP będzie wskrzeszać i próbować modernizować za grube pieniądze stare konstrukcje?
-
Obawiam się że ET22-2000 rozochociło PKP to takich knowań. Modernizacja i tak będzie znacznie mniej kosztować od zakupu nowego loka. Po pierwsze PKP nie zapłaci od tego podatku, po drugie potrzebna było by zaplecze techniczne ,dla serii np. 10 loków jest to trudne (i kosztowne).
Nie zapominajcie państwo ze obecnie technologia poszła do przodu. Może w obecnej chwili da się tak pomajstrować żeby po modernizacji EU07 wyszła EP08 z v=max 160.
Jeszcze co do ET22, też słyszałem o tych ambitnych planach 50 loków na rok, ale pożyjemy zobaczymy, na razie wiele ich nie ma, a czas leci.
W zasadzie teraz wszystko jest w modernizacji, ET22, EU07, EN57, piętrusy, wagony IC
A tak a propos to dzisiaj nasze kochane EP05 stało sobie na dworcu wschodnim z jakimś IC, niestety po raz kolejny ładny widok zepsuło zdezelowane ( i cholernie brudne) EU07 z jakimś pośpiechem.
-
Tak offtopic ale trudno - polecam poniższy film :
http://www.kolej.pl/~maron/slowo/slowo.htm
Można na nim zobaczyć kolej której już nigdy nie będzie - stare dobre czasy PKP.
-
Taaaaaak, strona znana za pewne wielu MK... Bez komentarza... Szkoda, że w latach 60/70 nikt za bardzo nie filmował również właśnie EU05, a idąc dalej w latach 80 EP05... Wiem, że przypadkiem gdzieś w kadrze istnieją nagrania z EU05 oraz nawet z jej obsługą (chyba na zlecenie PKP).
W każdym razie, jeśli ktoś z forumowiczów posiada takie dane to proszę o kontakt.
-
Wyobraźcie sobie EN57 i ED72 w malowaniu PKP CARGO :P Nie wiem po co PKP tworzy oddzielną spółkę, jak może to być jedna całość? Wtedy by mniej zamieszania było.
Pozdrawiam.
-
Podziała PKP na odrebne spółki miał dać możliwość prywatyzacji naszej kolei. Jak widac tylko wielki bałagan zrobiono i nic wiecej...
-
Jaco w 85 lub 86 EP05 nie pamietam nr jezdzila z ekipa filmowa na odcinku Sedziszow -Jedrzejow + wagon pomiarowy uwczesnego COBiRTK gdzies ten film jest ale nie potrafie okreslic gdzie
-
Ja mam ten film na kasecie VHS - był to film zrealizowany z okazji którejś rocznicy powstania COBiRTK, wystąpiła w nim EP05-29 - nawet jest przez parę sekund pokazana w środku.
-
Ciekawe jak EP09 przetrzymała ten wypadek:
http://www.rynek-kolejowy.pl/news05/0507/0507_033.htm
-
Ciekawe jak EP09 przetrzymała ten wypadek
To nie była EP09 tylko ET22, oglądałem to na TVN24.
-
Ciekawe jak EP09 przetrzymała ten wypadek
To nie była EP09 tylko ET22, oglądałem to na TVN24.
To mnie zastanawia tylko to od kiedy byki mogą jechać z prędkością 160km/h. Oj kolego @vampirek coś Ci się chyba pomyliło, bo ja widziałem EPO9 i też oglądałem tvn24.
A tak na marginesie to epoka nie ucierpiała zbytnio w wypadku.Kabina cała tylko leflektor zbity i troche przód zgniecony.
-
W wypadku udział brała EP09-022 a byk którego prawdopodobnie widziałes przyjechał po to aby ściągnąć uszkodzony skład. Ruch odbywał sie po jednym torze, a pociągi juz od Idzikowic jechały tak na oko ok 100km/h Informacje są w miare pełne bo akurat teraz jestem w Opocznie wiec sobie podsłuchiwałem na R1 co i jak... ;)
-
Jak kręciłem swoją pracę dyplomową o EP09 to właśnie na 022 jechałem i też Beskidami. Taki ciekawy zbieg okoliczności.
-
Dokładnie nie wiem, ale widziałem tego byka podpiętego do tych wagonów. Całego nie oglądałem, ale może to była EP09...
-
Na 100% była EP09 :) bo pociąg w chwili uderzenia w Tatre miał ok 155 km/h na liczniku.
-
ZTCW Beskidy prowadziła EP09-022 i z V 150 uderzyła w ciężarówkę. Pociąg miał 8 h spóźnienia i został skrócony do Katowic. Na odcinku Opoczno - Katowice - Warszawa skład poprowadziła ET22-003 i dotarła do stolicy z ok. 1,5 h opóźnieniem.
-
Łał, miałem chyba kolejową przygodę mojego życia , i to związaną z moją ukochaną EP05.
Z powodu wymiany torów na odcinku W-Wa Ochota - W-wa Śródmieście PKP zamknęła tor w kierunku wschodnim, wiec jak to zwykle bywa w takich sytuacjach ruch podmiejski rzucono przez dworzec centralny. I tak czekałem sobie na peronie 2, razem z sporą liczbą wściekłych pasażerów ( niezbyt zorientowanych w nowym rozkładzie jazdy pociągów osobowych ) na jakiś pociąg do Otwocka. Aż tu nagle przy tym samym peronie zatrzymała się EP05 wraz z expresem Skarbek, szczęka mi opadła, źrenice się powiększyły. Nie minęła chwila jak już obok niej stałem i podziwiałem. tak się złożyło że z loka wytaczał się znudzony mechanik z jeszcze jakimś kolesiem który się z nim pożegnał i sobie polazł :-). Widząc w odległości 2m ode mnie otwarte drzwi do kabiny wpadłem na genialny pomysł ( pewnie dobrze wam znany -na miłośnika kolei ). Kiedy ten kolo sobie polazł w siną dal, udając wielkie zaciekawienie podpełzłem do mecha i ze zdziwieniem zapytałem: "To Czechy jeszcze na torach?". Pan mechanik z bardzo wesołą miną odparł "Trzecia młodość". I tak od sowa do słowa ... udało mi się przejechać EP05 odcinek do Wschodniego bardzo mile dyskutując jak to dwie ostatnie sztuki tej serii uratowano wprost z pod "maszyny do ciecia metalu".
Kilka ciekawostek jakie usłyszałem:
1. Plany wycofania ostatecznego EP05 na przełomie roku 2005/06 są już nierealne, czyli obie sztuki ponownie przejdą stosowne naprawy i dalej mają pełnić swa posługę dla PKP Intercity.
PKP Cargo ( właściciel ) chciała je już odstawić w cholerę , ale PKP Intercity była nieubłagane -NIE!!! i basta. Niedobory loków z V=max 160 są bardzo duże i każda sztuka jest dla Intercity cenna.
2. EP05 żeby się "nie przemęczać" obsługują lekkie składy typu TLK Warszawa-Siedlce ( 4 wagony ) czy właśnie Express Skarbek, ogólnie to zazwyczaj pół dnia nic nie robią tylko majestatycznie stoją.
3. Kolizja EP09-22 wywołała spore zamieszanie w Intercity, cały dzień kombinowano skąd wziąć inna EP09 do obsługi IC Beskidy. Śmiał się że jeszcze jedna awaria EP09 a trzeba będzie albo któryś ze składów zawiesić , albo dać w zastępstwo EU07 co spowoduje spore opóźnienie owego składu.
4. Ogólnie to o niczym innych obecnie nie dumają w spółce PKP Intercity jak o nowym lokach z v=max 160, co ciekawe PKP Intercity nie może sobie takich kupić ,bo lokami zajmuje się PKP Cargo. Intercity tylko kupuje nowe wagony ( w tym roku ma przybyć kilka nowych bezprzedziałówek 2 klasy z klimą, oraz planowany jest zakup nowych wagonów barowych i restauracyjnych ,bo obecne są do niczego ).
Ufff, co to był za dzień.
Pz.
-
Kurcze, az Ci zazdroszcze :)) Wiekszość maszynistow to sympatyczni ludzie, przynajmniej tych ktorych znam lub widzialem :)
-
Kurcze, az Ci zazdroszcze :)) Wiekszość maszynistow to sympatyczni ludzie, przynajmniej tych ktorych znam lub widzialem :)
Mnie kiedys bardzo mily mech ze Szczecina sam na loka zaprosil ;-) I gadal, i gadal o budowie siodemki (takie podstawowe rzeczy, o ktorych wiedzialem, ale mu nie przerywalem) i gadal. Dostal S10 na wyjazdowym i dalej gadal, kierpoc dal sygnal odjazdu, to przechodzilismy z kabiny B do A ;-) Fajny gostek, podobno jego synowie graja w MaSzyne... pozdrowionka ;-)
-
Jasne. Przypadek jeden na 500 000. Wiekszość z nich trzęsą tyłkami i boją się nawet zeby na jeden stopien wejśc i zajżeć a o jeżdzie juz nie wspomne. W okolicach bydgoszczy szanse na dostanie się do kabiny graniczy z cudem :( a o przejechaniu się to już nawet nie wspomne. U nas każdy dupą trzęsie. Kiedys wystarczyło poprosić i już siedziałeś w środku. Kiedyś to zdażało się że nie wpuścił. A teraz? niczym nie przekonasz.
-
Masz do nich o to żal? Ja się wcale nie dziwie, że mechanicy nie chcą brać na maszynę. Jeśli mechanik sam nie zaproponuje nigdy nie proszę, by wziął na loka bo wiem jakie grożą im za to konsekwencje a nie chciałbym, aby przeze mnie maszynista stracił prace.
-
1. Plany wycofania ostatecznego EP05 na przełomie roku 2005/06 są już nierealne, czyli obie sztuki ponownie przejdą stosowne naprawy i dalej mają pełnić swa posługę dla PKP Intercity.
Tak się zastanawiam jak to możliwe. EP05 przechodziły już 13 naprawę (czyli de facto powinny mieć już główną, ale jakimś cudem zrobili jej 13 rewizję). Chyba że "targną" się na naprawę główną, chociaż szczerze w to wątpię (aczkolwiek było by to bardzo miłym zaskoczeniem).
2. EP05 żeby się "nie przemęczać" obsługują lekkie składy typu TLK Warszawa-Siedlce ( 4 wagony ) czy właśnie Express Skarbek, ogólnie to zazwyczaj pół dnia nic nie robią tylko majestatycznie stoją.
Też słyszałem takowe wypowiedzi. EP05-16 ma jeszcze 50.000 do przejechania, czyli bardzo niewiele. Rozmawiałem z maszynistą z Olszynki i powiedział, że będą chcieli jak najdłużej utrzymać je w ruchu, więc dlatego dają je na krótkie trasy.
-
Jakis czas temu jechalem tam i z powrotem do Krakowa na Ep05-03 i wtedy prowadzilem pierwszy raz. Potem ta sama trase pokonalem na Ep05-22, a na Ep05-26 jechalem w obie strony do Czestochowy. Byly tez Ep09-039, Ep09-025, Ep09-015, Ep09-030 kilka Eu07 i jeden "byk" W sumie mam przejechane ok 9000 km. Wszystko to za sprawa Mojego stryja. Kazdy wyjazd byl niesamowity i inny. Tym bardziej ze tych "czechow" juz nie ma w eksploatacji.
-
Pora wrócić do tematu... Jak wiemy, EP05-23 jest po naprawie w Remtraku i ZNTKiM Gdańsk i prowadziła już pociągi próbne po CMK. Dziś jednak, tzn. 25.02.2018 zadysponowano ją po raz pierwszy od 10 lat na pociąg pasażerski!
EIC TATRY 1351/IC SAWA 3128, Warszawa Wschodnia 7.34 - Kraków Główny 10.17/Kraków Główny 13.02 - Warszawa Wschodnia 15.41.
Przykładowe filmy:
-
Trzeba się cieszyć. Ale powrót EP05 do służby oznacza albo dbałość o historię (co w Polsce dużej popularności nie ma) albo brak lokomotyw na 160. Z tego drugiego raczej mniej się cieszę. Pewnie gdy dostarczą nowe lokomotywy na 160 skończy się służba EP05. Nie zdziwił bym się też gdyby ten przejazd był tylko jednorazowy
-
Czytaj czasami inne posty, http://www.rynek-kolejowy.pl/ep05-znow-poprowadzi-elektryczne-pociagi-pkp-intercity-zdjecia-80199.html (http://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/ep05-znow-poprowadzi-elektryczne-pociagi-pkp-intercity-zdjecia-80199.html)
-
"25 lutego lokomotywa EP05-23, po 10 latach, ponownie poprowadziła rozkładowy pociąg pasażerski. Poprowadziła pociąg EIC Tatry z Warszawy do Krakowa a z Krakowa do Warszawy – IC Sawa.
Lokomotywy tej serii, mimo swojego wieku, mogą prowadzić pociągi pasażerskie z prędkością do 160 km/h i do czasu wprowadzenia do eksploatacji elektrowozów EP09, były podstawowymi elektrowozami kursującymi między Warszawą a Krakowem, po Centralnej Magistrali Kolejowej.
Prace nad doprowadzeniem do używalności jednej z dwóch posiadanych* przez PKP Intercity lokomotyw tego typu rozpoczęły się w sierpniu 2016 roku. Przy wyprodukowanej w 1961 roku czeskiej lokomotywie konieczne były zarówno prace blacharskie, jak i mechaniczne. Te pierwsze wykonane dostały do lutego 2017 w Remtraku, prace przy części mechanicznej zlecono ZNTKiM w Gdańsku. Niemal w pełni sprawna lokomotywa była prezentowana już na targach Trako 2017 w Gdańsku. Po okresie testów przyszedł czas na jej wykorzystanie liniowe. To, ku uciesze miłośników kolei, miało miejsce 25 lutego. Czy lokomotywa na stałe zagości w obsadzie rozkładowych pociągów PKP Intercity?"
http://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/po-10-latach-ep05-wraca-do-prowadzenia-pociagow-pasazerskich-85968.html
*Według ilostanu EP05-16 jest dalej na stanie PKPC ze statusem OS (Oczekuje Skreślenia). Możliwe że PKPIC ją odkupiło a ja o czymś nie wiem. Chyba że chodzi o EP05-22 która stoi (pod oznaczeniem i malowaniem EU05) w Krakowie Prokocimiu. Ale ta raczej na stan wpisana nie jest. Czasami RK gada od rzeczy...
-
W dniu 17.04.2018 PKP IC przymierza się do wysłania w trasę EP05-23. "Piątka" miała by obsłużyć planowy pociąg EIC 1421/4120 "Górnik" do Gliwic i z powrotem.
Przejazd się odbył:)
-
Podaję tylko w celach archiwalnych: 13.05.2018 EP05-23 ponownie poprowadziła EIC 1421/4120 "Górnik" do Gliwic i z powrotem.
Wcześniej był plan, aby maszyna ta poprowadziła 02.05.2018 część dzielonego na stacji Warszawa Praga składu z kibicami na odc. Warszawa Praga - Warszawa Zachodnia (przez Wschodni bez zatrzymania). Skończyło się to tym, że skład z Gdyni przyprowadziła EP07-442 i od Pragi zabrała tylko Bohuny (6 pudeł), a drugą część poprowadziła z Bipami (2 x 4Bhp) EP07-1066.
-
Na dzień 27.05.2018 (niedziela) PKP IC planuje zadysponować EP05-23 na pociągach:
EIC 1601: Warszawa Wschodnia 09:54 - Wrocław Główny 13:39
EIC 6101: Wrocław Główny 14:30 - Warszawa Wschodnia 18:11
Jest to obieg Griffin'a E4DCUd.
Niestety maszyna zdefektowała i nie przyjechała.
-
Wiadomo co w niej padło?
-
Dla porządku w tym wątku doklejam info o przejeździe EP05-23 w dniu 09.06.2018 opisane tutaj https://eu07.pl/forum/index.php/topic,21129.msg490595/boardseen.html#new (https://eu07.pl/forum/index.php/topic,21129.msg490595/boardseen.html#new) post nr 171.
-
Tworząc historię jazd EP05-23 w 2018 roku należy dodać, że w dniach 20 i 21.07.2018 ponownie maszynka wyjechała na szlak i to zupełnie w innym, ale dobrym stylu, czyli jako lokomotywa awaryjna (decyzja zapadła 20.07.2018). Okazało się, że parowóz Ol49-69 prowadząc pociąg specjalny Turkol'a zaniemógł 20.07.2018 w Legionowie (pociąg SAWA Toruń Główny - Warszawa Gdańska) i konieczna była pomoc, aby ten skład dojechał do Warszawy. EP05 przytargała ten piękny skład (wagony oliwkowe) do Warszawy Wschodniej. Oelka miała usterkę: wytopienie panewki osiowej i co ciekawe stanęła w szopie na Olszynce na Kutruffach. Nową panewkę dowieziono z Wolsztyna z innej Ol49.
W dniu 21.07.2018 "Piątka" poprowadziła ten sam skład w relacji Warszawa Gdańska - Malbork pod nazwą "KOMTUR", ale pokazała się później także w Gdyni Głównej i na Chyloni. Ostatecznie EP05-23 w dniu 21.07.2018 miała poprowadzić także skład "ZBYSZKO" z Malborka do Olsztyna Głównego, skąd do Warszawy miała pojechać już luzem (do Olsztyna miała już dotrzeć Ol49-69, aby kontynuować imprezę Turkol'a po Warmii, Mazurach i Suwalszczyźnie w dniach 22 i 23.07.2018).
*po zebraniu ostatnich info doprecyzuję w/w dane, aby służyły jako kronika EP05
-
28.07.2018
EP05-23 poprowadziła pociąg "KIBICE":
- nr 12248/9 relacji Warszawa Grochów 15:01 - Warszawa Wschodnia 15:08/09 - Kielce 18:50
- nr 21246/7 relacji Kielce 23:15 - Warszawa Wschodnia 02:29/31 - Warszawa Grochów
Pociąg "KIBICE" zamówiony był przez kibiców Legii Warszawa.
-
W dniu 16 i 18.08.2018 zaplanowano dla EP05-23 obsługę pociągów:
EIC 1600/1 FREDRO: Warszawa Wschodnia 09:39 - Wrocław Główny 13:37
EIC 6100/1 FREDRO: Wrocław Główny 14:32 - Warszawa Wschodnia 18:31
Jest to obieg Griffin'a E4DCUd.
EDIT 20.08.2018: w dniach 16 i 18.08. plan został zrealizowany.
-
25.08.2018 EP05-23 brała "na zimno" udział w "I Bielańskim Rodzinnym Spotkaniu z Koleją", które odbyło się na warszawskim Radiowie. Do Radiowa maszynkę zaciągnęła cargowska SM42-1075. Uruchomiono także pociągi specjalne na trasie Radiowo - Warszawa Jelonki w zestawieniu 401Da-380+wagon IC 1/2 klasy+SM42-2193.
-
TurKol planuje uruchomić kolejne pociągi specjalne z EP05-23. Najprawdopodobniej jeszcze w tym roku. Z tego co wyczytałem na FB będzie to pociąg do Warszawy, najprawdopodobniej z Poznania.
-
Dziś, 29.09.2018 odbył się w Warszawie "Dzień Transportu", w ramach którego na Olszynce Grochowskiej przy hali całopociągowej była wystawa taboru: EU46 Vectron, ET42, EP09, EU44, ED250, a na odcinku Warszawa Gdańska - Warszawa Grochów kursował skład specjalny prowadzony w jedną stronę przez EP05-23, a w drugą przez pyskowicki Ty42-24.
-
Na dzień 17.10.2018 planowana jest kolejna służba EP05-23:
TLK 28102 Kochanowski (rel. Lublin - Kołobrzeg) na odcinku Łuków 07:03 lub Warszawa Wschodnia 08:19 - Bydgoszcz Główna 12:16,
IC 5118 Wieniawski (rel. Bydgoszcz Gł. 15:00 - Iława Główna - Warszawa Zachodnia 18:59) na całym odcinku.
TLK 82102 Kochanowski (rel. Kołobrzeg - Lublin) na odcinku Bydgoszcz Główna 15:49 - Warszawa Wschodnia 19:56
Na przyszłość proszę edytować ostatni post w celu dodania treści. Nie piszemy 4-5 nowych postów pod rząd.
Rozi
EDIT:
W dniu 25.11.2018 z okazji "Święta Kolejarza" lokomotywa EP05-23 zawita do Poznania, gdzie poprowadzi pociągi specjalne "TurKolu" w relacji:
poc. 77311 PIONIER Poznań Gł. - Kiekrz (przez Poznań Wolę);
poc. 77312/3 PIONIER Kierz - Poznań Gł. (przez Koziegłowy, Poznań Starołękę).
Z Warszawy do Poznania "Piątka" pojedzie z poc. 18100/1 "Gałczyński", a z Poznania poc. 71210/1 (przez Jarocin, Kalisz, Łódź) zaprowadzi wagony do Słotwin i dalej luzem do Warszawy.
RJ dla MOE 71210/1 (200 t):
Poznań Gł. 13:40, Jarocin 14:33, podg Franklinów 15:05. Kalisz 15:28/41, Sieradz 16:20, Zduńska Wola 16:36/51, Łódź Chojny 17:47/48, Łódź Widzew 15:56/18:04 i Słotwiny 18:24.
Uwagi:
IC 18100/1 "Gałczyński" pojedzie w zestawieniu: EP05-23 & EP08-001.
EDIT:
W dniu 24.01.2019 odbędzie się jazda testowa EP05-23 luzem wg rozkładu:
LPE 996600/1 Warszawa Wschodnia 13:34 - Łódź Widzew 15:02
LPE 196001/0 Łódź Widzew 15:15 - Warszawa Wschodnia 16:56
EDIT:
W dniu 30.03.2019 odbędzie się przejazd planowy EP05-23 z pociągami:
PWE 011106/7 Wawa Grochów 12:30 - WAC 12:45/50 - Wawa Zach. (12:54 bez zatrzymania) - Wawa Gł. Tow. WOA 13:04/42 - Wawa Zach. 13:51
MPE 11107 STARZYŃSKI Warszawa Zachodnia 14:06 - WAC 14:10/35 - Wawa Wschodnia 14:41/42 - Mińsk Maz. 15:05/06 - Siedlce 15:41/42 - Łuków 15:58/59 - Biała Podlaska 16:31
MPE 11116 STARZYŃSKI Biała Podlaska 19:22 - Łuków 19:56/57 - Siedlce 20:13/15 - Mińsk Maz. 20:52/53 - Wawa Wschodnia 21:16/19 - WAC 21:25/32 - Warszawa Zachodnia 21:39 i powrót przez WOA
PWE 011117 WOA 22:22 - Wawa Zach. 22:31/33 - WAC 22:37/55 - Wawa Wsch. 23:01/06 - Wawa Grochów 23:11
-
Dzisiaj 15.05.2019
Czesław prowadzi IC Odra 1607 do Wrocławia, oraz najprawdopodobniej będzie wracać do Warszawy z powrotną IC Odra 6106
-
W dniu 31.05.2019 odbędzie się przejazd planowy EP05-23 z pociągiem (zestawienie EP05+EP07):
TLK 14100/14101 "Górnik" relacji Warszawa Wsch. 20:04, Piotrków Tryb. 22:00/01, Częstochowa 22:59/23:00, Tarnowskie Góry 23:47/48, Bytom 00:04/05, Katowice 00:27 (maszyna zostanie w Katowicach do niedzieli 02.06.2019 i wróci do Warszawy IC 130/41004/5 "Batory").
EDIT:
EP05-23 poprowadziła IC Batory wraz z EP09-043, a wcześniej (także w niedzielę) brała udział w wystawie taboru na stacji Sosnowiec Główny z okazji Dnia Dziecka.
-
Sporo się dzieje ostatnio z EP05 :) Jest plan, aby w przyszłym tygodniu pojechała do... Krynicy. Trudno powiedzieć, co z tego wyniknie.
-
Trudno powiedzieć, co z tego wyniknie.
'
Nic trudnego - pojedzie... ;-)
-
Może ktoś wie na jakim pociągu często jeździ EP05?
-
Na żadnym. EP05 większość czasu spędza w szopie - na trasę wyjeżdża parę razy w miesiącu.
-
Dziś (1 sierpnia 2020) EP05-23 prowadzi pociąg Jantar (Warszawa Zachodnia - Gdynia Główna) w obu kierunkach.
-
16.10.2021 będzie EP05-23 w Trójmieście na pociągach turkolu. Wie ktoś na jakim składzie przyjedzie EP05 do Gdyni dzień wcześniej?
Info o pociągu tutaj: https://turkol.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=394
-
Info, co prawda po fakcie, ale są fajne zdjęcia z 27.11.2021:
- IC 16151 ŚNIEŻKA http://rail.phototrans.eu/14,146815,0,__koda_44E_.html
- "dwa Czechy" http://rail.phototrans.eu/14,146820,0,__koda_44E_.html
- "Leśnik" https://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=50580
- Wrocław Żerniki http://rail.phototrans.eu/14,146823,0,__koda_44E_.html
W odniesieniu do ostatniego linka dodam, że EP05 na tym odcinku pojawiały się 30 lat temu 2 razy w tygodniu z międzynarodowym "Monachium".