Autor Wątek:  Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)  (Przeczytany 278797 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline EU43-004

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #150 dnia: 18 Maja 2008, 11:59:04 »
Chcę wyłączyć program i wyskakuje "Inwalid pointer operation"

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6342
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 372
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #151 dnia: 18 Maja 2008, 19:48:58 »
Wersja alfa 1.0.57

Uporządkowałem trochę zakładkę Paczki, bo się opis zrobił nieaktualny. A do tego znikał bezpowrotnie przy pierwszym użyciu. Teraz można go przywrócić przyciskiem Pomoc. Może komuś będzie prościej skatalogować jakąś paczkę...

Dodałem pokazywanie rozkładu jazdy. Może można by to zrobić lepiej, ale chwilowo nie miałem pomysłów. Proszę przetestować i wypowiedzieć się, czy tak może być.


@EU43-004:
Jakie masz Windows? Czy ten błąd pojawia się zawsze, czy od czegoś zależy? Co trzeba zrobić, żeby powtórzyć ten błąd?
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #152 dnia: 18 Maja 2008, 22:44:24 »
W paczce brakuje biblioteki vcljpg40.bpl, program nie startuje
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6342
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 372
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #153 dnia: 18 Maja 2008, 23:27:27 »
Bibliotekę dodałem do paczki, zamieściłem też archiwum z nią na stronie, jest też od dawna w libs.zip.

Ogólnie to objawił się problem z tym, jak dodawać kolejne biblioteki, które mogą być potrzebne. Dodaję je natychmiast albo nawet z wyprzedzeniem do libs.zip. Czyli ktoś, kto ściąga po raz pierwszy na pewno będzie je posiadał. Dodaję też do archiwum, w którym po raz pierwszy zostaje użyta. W tym przypadku począwszy od 1.0.55. Wersję tę ściągnęło 138 osób. Musiałeś uaktualniać jakąś wcześniejszą.
« Ostatnia zmiana: 19 Maja 2008, 11:27:46 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #154 dnia: 19 Maja 2008, 11:12:19 »
Dokładnie, przeskoczyłem jedną, albo nawet dwie wersje. Tak się składa, że nie mam możliwości robić update za każdym razem, nie wiem jak inni. Zobaczę do libs.
Jescze pytanko: Czy dużo program przybrałby na wadze po statycznym wlinkowaniu tych bibliotek?
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6342
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 372
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #155 dnia: 19 Maja 2008, 11:43:44 »
Na razie rozwiązałem to na serwerze w taki sposób, że pobierając aktualizację wersjami do 1.0.56 włącznie, pobierze się najpierw wersja 1.0.57, która ma komplet plików. A dopiero mając 1.0.57 można będzie pobrać kolejną, która nie będzie posiadała wszystkich plików w paczce.

Problem dotyczy nie tylko bibliotek, ale również dodatkowych plików: tłumaczeń, nullstop, ewentualnie innych, jakie pojawią się w przyszłości. Muszę to jakoś rozpracować, bo chcę zrobić automatyczne pobieranie nowej wersji również do moich pozostałych programów.

Zlinkowanie z bibliotekami da pewnie tyle, ile zajmują te biblioteki, czyli program miałby prawie 4MB, a do pobrania byłoby 1.5MB zamiast 250kB. Nie przepadam za takim rozwiązaniami, gdzie przy każdej drobnej poprawce trzeba ściągać 20MB, a potem 15 razy klikać Dalej.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #156 dnia: 19 Maja 2008, 13:58:20 »
Witam. Po zainstalowaniu najnowszej wersji przestało działać losowanie tekstur, a przy pierwszym uruchomieniu pojawia się taki błąd:

Wydaje mi się, że powstaje on podczas tworzenia się pliku textures.ini, bo później ten komunikat nie wyskakuje.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #157 dnia: 19 Maja 2008, 14:25:57 »
Witam. Po zainstalowaniu najnowszej wersji przestało działać losowanie tekstur, a przy pierwszym uruchomieniu pojawia się taki błąd:

Przeczytał byś co napisałem wyżej... Błąd taki sam...

Cytuj
Wydaje mi się, że powstaje on podczas tworzenia się pliku textures.ini, bo później ten komunikat nie wyskakuje.

Wyskakuje - jak klikniesz na "Sprawdź posiadany tabor". Błąd spowodowany jest złym opisem tekstur (brakiem informacji o obrazku mini - czy to w linijce z wykrzyknikiem np. !=e,obrazek mini (EU07 np.), czy też przy opisie tekstury: EP07-424.BMP=303E-M,obrazek mini (np. EU07). Nie pozostaje Ci nic innego, jak przewertować wszystkie textures.txt i szukać takich błędów.

Odpowiedź też jest wyżej...
« Ostatnia zmiana: 19 Maja 2008, 14:31:13 wysłana przez ZiomalCl »

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #158 dnia: 19 Maja 2008, 18:47:21 »
Ehh... przez weekend musiały mi te posty gdzieś uciec :) Poprawiłem to i błąd się nie pojawia.
Tylko nadal nie działa mi losowanie tekstur.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #159 dnia: 19 Maja 2008, 19:01:42 »
Prawda, nie losują się...

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6342
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 372
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #160 dnia: 19 Maja 2008, 22:31:01 »
Wersja alfa 1.0.58

Naprawiłem dziś losowanie tekstur, powinno być już dobrze. Losowanie tekstur zepsuło się w związku z przegrzebaniem całej obsługi informacji o teksturach. Zapomniałem o tym napisać, że może nie działać. Tekstury są losowane tylko w zakresie modelu, który jest we wpisie. (Tak samo było dotychczas, ale teraz teoretycznie również można zrobić tak, by model mógł być zmieniony podczas losowania.) Model można zmienić tylko przez edycję składu.

Znalazłem też jedno miejsce, które może powodować błąd z ntdll.dll. Podejrzewam, że chodzi o dostęp do sekcji o pustej nazwie. Obecnie tekstury opisane w textures.txt, które nie będą miały podanego obrazka mini, nie będą przenoszone do textures.ini.

Do przetestowania jest ewentualnie też ściąganie nowej wersji z serwera. Dla wersji do 1.0.56 powinien być podawany plik m85i.zip, natomiast wersja 1.0.57 powinna ściągać m85j.zip.

Nowa wersja jest na razie do pobrania tylko przez sprawdzenie nowej wersji. Na stronie będzie udostępniona później.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #161 dnia: 19 Maja 2008, 23:15:50 »
Ekhm... No u mnie nie jest. Po kliknięciu na "Losuj tekstury" każdy wagon/lok dostaje inną, ale zawsze taką samą teksturę... Jeśli chcę ręcznie zmienić tex w zakładce "Składy" - po wybraniu innej pojawia się błąd związany z vcl40.bpl. Mało tego, gdy na jakiejś scenerii mam do prowadzenia 3 pociągi złożone z EN57 - po kliknięciu na "Losuj tekstury" wyskakuje błąd "List index out of bounds (3)". Na razie tyle...

EDIT: Z tymi jednostkami to nie do końca jest tak. Raczej chodzi ogółem o pojazdy wieloczłonowe... Tak samo jest, gdy w scenerii znajduje się np. 2 składy z EN57 i ET41...

EDIT2: No i mam coś ciekawego związanego z listą tekstur do manualnego wybrania w zakładce "Składy" w grupie "Wybrany pojazd". Część taboru od razu po wczytaniu startera ma tam zaznaczoną teksturę, która jest we wpisie, a część nie i pole jest puste... Tekstury są opisane. Nawet pewne tekstury tego samego modelu, z tego samego katalogu się na liście nie pokazują, a inne tak.
« Ostatnia zmiana: 19 Maja 2008, 23:48:43 wysłana przez ZiomalCl »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6342
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 372
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #162 dnia: 19 Maja 2008, 23:54:09 »
Pierwsze dwie rzeczy już poprawiłem. Przy losowaniu była użyta niewłaściwa zmienna do wyboru tekstury, stąd komunikat o błędzie. Przy edycji składu również nieodpowiednia zmienna. Do pobrania jest na razie wersja 1.0.58.2076.

Problem trzeci zaczyna się robić wtedy, gdy dla różnych tekstur mamy ten sam model (np. 1XXA), ale różne obrazki mini do nich (ADU, BD, DS, SYP, WLAB, WRBD). Wtedy program się gubi, bo przy nazwie modelu w sekcji [MODELS] jest tylko jedna nazwa mini. A biorąc tę jedną, nie zostanie znaleziona właściwa sekcja zawierająca definicję tekstury (bo tekstury zostają rozdzielone na te 6 sekcji).

Można by sobie z tym poradzić, definiując model w taki sposób:
[MODELS]
PKP\1XXA\1XXA=*,ADU,BD,DS,SYP,WLAB,WRBD
oraz podobnie w pliku textures.txt oznaczyć, że dany katalog zawiera więcej niż jedną definicję mini na model i że trzeba ustalać typ wagonu według tekstury. Litera typu wagonu musiałaby być brana z nazwy obrazka mini, określonego przy teksturze...!=*,ADU,BD,DS,SYP,WLAB,WRBDObsługa tego będzie w kolejnej wersji.
« Ostatnia zmiana: 20 Maja 2008, 15:59:47 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #163 dnia: 20 Maja 2008, 09:59:09 »
To może ja podrzucę pomysła w sprawie pobierania aktualizacji:
Przed pobraniem właściwej paczki z binarkami program mógłby najpierw pobierać tekstowy pliczek typu update.def w którym byłaby lista plików używanych w kolejnej wersji. Program sprawdziłby, czy użytkownik już je posiada i ew. dociągnie razem z paczką binarek.
« Ostatnia zmiana: 21 Maja 2008, 21:25:58 wysłana przez iwan »
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #164 dnia: 20 Maja 2008, 12:52:25 »
Znalazłem jeszcze taki problem, że program przy losowaniu tekstur nie powiązuje folderów, w których jest tekstura z folderami gdzie znajduje się model, np. en57 mam w kilku folderach i w każdym z nich inne tekstury. Gdy losuje tekstury dla modelu z folderu en57mk-z brane są tekstury z folderu en57mk-s, w yniku czego mam nieoteksturowany model w scenerii.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #165 dnia: 20 Maja 2008, 15:29:56 »
Hmm... Mi losuje tylko te tekstury, które są w folderze wybranego modelu. Nie zmienia katalogu podczas losowania...

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6342
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 372
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #166 dnia: 20 Maja 2008, 19:11:06 »
Poprawiłem obsługę wyboru mini zależnego od tekstury dla wagonów 1XXA. W pliku textures.txt należy zmodyfikować linijkę z wykrzyknikiem, jak napisałem we wcześniejszej wiadomości.

Ponadto w ramach rezygnacji z dynamic.dat oraz poradzenia sobie z modelami bez wymiennych tekstur, zrobiłem obsługę tekstury NONE. We wszystkich pojazdach bez wymiennych tekstur trzeba dopisać dodatkową linijkę, by możliwe było ich wstawianie w edycji. Przykłady:

Kod: (dynamic\PKP\Ty2\textures.txt) [Zaznacz]
!=p,TY2,TY2BECZKA
*TY2=19,TTY2BECZKA
NONE=TY2,TY2=TTY2BECZKA,TY2BECZKA

Kod: (dynamic\PKP\sieciowiec\textures.txt) [Zaznacz]
!=X,SIEC-A,SIEC-B,SIEC-C
NONE=A,SIEC-A=B,SIEC-B=C,SIEC-C

Kod: (dynamic\PKP\machajka\textures.txt) [Zaznacz]
!=d,DREZYNA
NONE=MACHAJKA,DREZYNA


Do pobrania jest wersja 1.0.58.2108. Losowania tekstur nie sprawdzałem.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6342
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 372
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #167 dnia: 24 Czerwca 2008, 13:12:03 »
Wersja alfa 1.0.59

Ponieważ narosło trochę zmian, a sam ich nie dam rady przetestować, zdecydowałem się na wydanie kolejnej wersji. Powinno być wszystko dobrze, ale może się też czasem pojawiać Access violation przy losowaniu tekstur (nie znam przyczyny).

Największą zmianą jest podgląd torów. Na zakładce Debugger, na samym dole po lewej jest wejście na podgląd scenerii. Wcześniej trzeba wybrać scenerię i wczytać include z torami (nic innego się jeszcze nie wyświetla). Tory można przesunąć i obrócić (ale tylko tory!). Na podglądzie można włączyć zaznaczanie końców oraz nulltrack. (Na początku nulltrack wyświetlany jest na wszystkich łączeniach torów - trzeba użyć Generuj połączenia torów, co może chwilę potrwać.)

Z innych rzeczy, to jest:
  • katalogowanie paczek dostępne w trybie normalnym, a katalogi z paczkami są zapamiętywane,
  • poprawione losowanie tekstur,
  • poprawione wczytywanie plików .chk (zakładka Tabor posiadany -> Charakterystyka, ale nie działa do końca dobrze (szczególnie w przypadku ET22 i pochodnych oraz spalinowych).

Wersja do pobrania przez mechanizm aktualizacji. Archiwum zawiera dodatkową bibliotekę DataFile.BPL, mojego autorstwa.

Wersja alfa 1.0.60

Dodałem możliwość wydruku układu torów w skalach od 1:10000 (10cm na kilometr) do 1:200000 (pół cm na kilometr) z siatką kilometrową. Większość tras się mieści na kartce A4 w skali 1:100000, niektóre tylko wymagają 2 kartek A4. Zasadniczo program jest przystosowany do drukowania na kartkach A4. Ustawienie innego papieru powinno dać oczekiwany efekt, ale nie było testowane. Wydruk scenerii jest zrobiony z myślą o złożeniu obecnych scenerii w jedną całość - czytaj więcej...

Poprawiona jest obsługa wpisu NONE= w plikach textures.txt. Wcześniej modele bez zmiennej tekstury nie opisywały się samoczynnie. Po pobraniu tej wersji zalecam wejść w zakładkę Tabor posiadany, dalej Narzędzia, zaznaczyć kwadrat z opisem Jednorazowo dla wszystkich katalogów i przycisnąć Pobierz opisy tekstur i modeli z serwera. Jeśli ktoś opisywał sobie tekstury sam, powinien odznaczyć opcję Nadpisuj już ustawione. Efekty można przejrzeć na zakładce Składy, wybierając dalej zakładkę Dostępne pojazdy do edycji składu.

Jeśli po tej operacji jakieś pojazdy nie pojawią się do wyboru, należy sobie samodzielnie je opisać w pliku textures.txt, posiłkując się działającymi. Następnie, gdy opisy tekstur zadziałają poprawnie, wykonać Wyślij ustawienia (TEXTURES.TXT) na serwer (wymaga założenia konta) na zakładce Narzędzia. W przypadku znalezienia błędnego opisu pobranego z serwera, proszę mi to zgłosić na PW albo GG, ponieważ nie ma innej możliwości poprawienia błędnego opisu na serwerze.

Wersja alfa 1.0.61

Pomału usuwamy awarię sprzętową - dopiero dziś miałem okazję uruchomić mój program na Windows 2000. W efekcie zrobiona jest poprawka, która likwiduje błąd z biblioteką ntdll.dll. Błąd ten pojawia się przy odwołaniach do sekcji o pustej nazwie [] w pliku .INI - na Windows 98 to działa. Poprawienie tego jest główną przyczyną opublikowania nowej wersji.

Ponadto poprawione jest wczytywanie plików .chk. Zmienione zostały nazwy mini dla SM04 i EN71 - poprzednio były SM03 i EN57, co powodowało mieszanie tekstur. Program jest zmodyfikowany tak, że przy braku obrazków mini SM04 i EN71, wyświetla te od SM03 oraz SN57. Jeszcze na podglądzie terenu można zaznaczyć odcinek toru, ale ta funkcja nie ma żadnego znaczenia.

Wersja alfa 1.0.62

Został poprawiony edytor składów o możliwość ustawienia "zajętości kabiny", tzn. np. headdriver zamiast nobody.

Usprawniona jest obsługa sytuacji, gdy z tego samego modelu (.chk) korzystają różne modele lokomotyw. Dotychczas dotyczyło to wyłącznie wagonów 1XXA na zasadzie wyjątku. Obecnie można oddzielić EN71 od EN57 (6BA, 6BS, 6BB), SU45 od SP45 (301D) oraz EU06 i EU07 (4E) - ustawiając inną nazwę obrazka mini dla tekstury.
« Ostatnia zmiana: 27 Czerwca 2008, 23:28:57 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #168 dnia: 24 Czerwca 2008, 19:30:51 »
Co do ostatniej wersji (alfa 1.0.62).
Jesteś w stanie coś na to (załącznik) poradzić? Nie mogę jej zainstalować.
« Ostatnia zmiana: 24 Czerwca 2008, 19:32:31 wysłana przez mechatronik »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6342
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 372
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #169 dnia: 24 Czerwca 2008, 20:10:09 »
Hm. Dziwne. Sprawdź, czy ten plik nie jest zabezpieczony przed zapisem, albo jeśli jest na NTFS, czy masz prawa do zapisu. Zobacz, czy istnieje i czy się da skasować. Albo może jakiś program antywirusowy blokuje?
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #170 dnia: 24 Czerwca 2008, 20:33:07 »
Hm. Dziwne. Sprawdź, czy ten plik nie jest zabezpieczony przed zapisem, albo jeśli jest na NTFS, czy masz prawa do zapisu. Zobacz, czy istnieje i czy się da skasować. Albo może jakiś program antywirusowy blokuje?

Problem rozwiązany.
 Robiłem porządki w Symku i wziąłem zaznaczyłem któryś plik jako ukryty...  i to było powodem problemu.
Dzięki za zainteresowanie i sorka za zawracanie głowy :).

Pozdrawiam.

Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Nicolass

  • Wiadomości: 177
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #171 dnia: 05 Lipca 2008, 20:00:32 »
Witam, próbowałem ściągnąć instalator, jednak serwer zwraca mi komunikat Hey, it worked ! The SSL/TLS-aware Apache webserver wassuccessfully installed on this websiteŚciągam z linka w podpisie @Ra, czy istnieje jakiś alternatywny adres?
Pozdrawiam, Nicolass

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6342
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 372
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #172 dnia: 05 Lipca 2008, 20:15:00 »
Niestety, specjaliści od mojego hostingu napisali wszem i wobec, że "zostały przywrócone wszystkie konta na serwer", niestety moje nadal nie działa. Nie ma definicji domen, a wgrane obecnie na konto dane są sprzed 2 miesięcy.

Mój drugi hosting diabli wzięli 2 miesiące temu.


Strony są aktualnie przywracane na serwerze eu07.pl, dzięki uprzejmości @Iwana i @ShaXbee. Drobne rzeczy mogą nie działać do czasu ich przerobienia lub powrotu na poprzedni serwer.


Link http://rainsted.com/release/libs.zip został naprawiony.
« Ostatnia zmiana: 07 Lipca 2008, 22:20:53 wysłana przez REWIZOR »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6342
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 372
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #173 dnia: 13 Lipca 2008, 19:08:09 »
Wersja alfa 1.0.63

Nie jestem przekonany co do stabilności tej wersji, ale zrobiłem tyle zmian, że chciałbym ją już oddać do testowania. Zmiany są następujące:
  • Usuwanie pliku INSTALL.BAT po instalacji nowej wersji. Po instalacji jest on niepotrzebny, a instalacja działa chyba na tyle sprawnie, że nie potrzebuje zostawiać śladów.
  • Na formie Teren działa zaznaczanie toru wg punktu kontrolnego CVec1 i jest on pokazywany. Nie ma to większego znaczenia. Można też zaznaczyć grupę torów, co też nie ma większego znaczenia.
  • Poprawione jest zamykanie programu przy błędach komunikacji HTTP. Wcześniej, przy wystąpieniu błędu HTTP (np. brak połączenia internetowego) program potrafił się zawiesić i nie można było z niego wyjść. Powinno być lepiej.
  • Na zakładce Debugger można stworzyć paczkę różnicową dla scenerii. Wcześniej należy wypakować paczkę całościową i wgrać do niej wszystkie paczki, które mają być uznane za bazowe. Następnie z tak otrzymanego katalogu usunąć podkatalog dynamic (jest on niepotrzebny) i spakować do archiwum *.7z (inne nie są obsługiwane). Tak otrzymaną paczkę należy wskazać po wczytaniu scenerii wciśnięciu przycisku Utwórz paczkę różnicową 7-Zip. W pliku paczka.zip znajdą się tylko te pliki, których nie ma we wskazanej paczce. Funkcja do testów - proszę odpisywać w wątku Tworzenie paczek różnicowych.
  • W trybie prostym, po wybraniu scenerii pojazdy są poprawiane automatycznie.
  • W bazie informacji o zamianach pojazdów (sekcja [DYNAMIC] w MASZYNA.INI) likwidowana jest rekurencja (czyli zamiana brakującego modelu na na inny brakujący zostanie usunięta).
  • Na formie Teren przesunięcia i obroty działają również na wpisy include semaforów i wskaźników (ale na drzewa już nie).
  • Na zakładce Wczytanie poprawione jest wyświetlanie rozkładu. W pewnych sytuacjach program mógł się zawiesić.
  • Dodany został wskaźnik postępu wczytywania, na razie aktywny tylko przy wybieraniu scenerii. W przyszłości dodany zostanie również do pozostałych czasochłonnych operacji.
  • W ramach rezygnacji z wykorzystania pliku DYNAMIC.DAT została zmieniona funkcja nazw obrazków mini w plikach TEXTURES.TXT - nazwy te obecnie są również używane do opisania składu (np. zamiany modelu 303E na opis EU07, 401W na Eaos). W związku z tym istotna jest wielkość liter w nazwie.

Proszę o przetestowanie i zgłaszanie błędów. Jak widać, chociaż poprawek jest trochę, to zmiana funkcjonalności jest nieduża względem poprzedniej wersji.

Zmieniłem też serwer, przenosząc wszystko na poprzedni. Ponieważ DNS potrzebuje trochę czasu na propagację zmian, program może się połączyć z nieodpowiednim serwerem. Nowa wersja programu jest tylko na jednym, przez co przez parę godzin może nie być dostępna dla wszystkich.
« Ostatnia zmiana: 14 Lipca 2008, 01:24:50 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Bombardier

  • Wiadomości: 367
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #174 dnia: 16 Lipca 2008, 17:22:40 »
Ra, mam wielką prośbę, abyś do programu dodał rozdzielczości panoramiczne (1280×800, 1440×900, 1600×1024, 1680×1050, 1920×1200). Ta pierwsza jest najważniejsza, a chociażby 1024 x 768 wykracza poza pasek zadań. 

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6342
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 372
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #175 dnia: 16 Sierpnia 2008, 12:35:24 »
Wersja alfa 1.0.64

Ponieważ ostatnio niewiele zmieniam w programie, a jeśli już to w zakresie edycji scenerii, postanowiłem wypuścić aktualny stan zaawansowania. Główną zmianą są kolejne rozdzielczości ekranu (rozmiary okienka). Przy czym są one filtrowane i te, które są większe od aktualnego rozmiaru pulpitu są usuwane. Dodany jest też wskaźnik postępu wczytywania include na zakładce Struktura - ale nie pokazuje się jeszcze postęp w wypełnianiu drzewka struktury i na ten moment program "się zawiesza".

Poza tym zmiany są następujące:
  • Dowiązywanie semaforów do torów dotychczas było potrzebne na użytek eksportu .utr. Doszło nowe zastosowanie - przesuwanie semafora razem z torem. Jest to zrobione po to, by poprzesuwać fragmenty realistycznej scenerii zgodnie z mapą topograficzną. Przypisanie semaforów do torów można zapisać do pliku oraz wczytać. Jeśli semafor nie jest przypisany (w zasadzie powinien, żeby reagowało na niego AI), można go dowiązać ręcznie do przesuwania. Dowiązywanie można to użyć również do sprawdzenia powiązań semaforów z torami w tworzonej scenerii.
  • Dodany został mechanizm zapisu współrzędnych torów do bazy danych oraz przesuwanie semaforów zgodnie z różnicami pomiędzy aktualnym położeniem torów a tym zapisanym w bazie. Działa to w taki sposób, że każdy tor musi zostać nazwany, następnie wiążemy semafory z torami (niektóre ręcznie) i zapisujemy współrzędne torów oraz powiązania z semaforami do plików. Wtedy możemy dowolnie przesuwać i obracać tory, nie przejmując się semaforami. Po zakończeniu pracy nad torami, wczytujemy pierwotnie ustawione semafory oraz ich powiązania, a na podstawie zapisanych wcześniej współrzędnych torów, semafory zostaną przestawione do aktualnych położeń torów. Opcja ta została zablokowana, ponieważ wydaje mi się, że będzie mało przydatna - nie przesuwa trakcji, peronów, budynków itd. Gdyby ktoś uznał, że się przyda, to odblokuję.
  • Dużo bardziej przydatne może być łączenie krótkich torów w dłuższe. Dotyczy to torów prostych, łuków nie da się łączyć. Łączone tory proste muszą mieć te same parametry i nie mogą mieć eventów. Aby wykonać taką operację, należy na zakładce  Wczytanie wybrać plik .scm, w którym są tory. Następnie przycisnąć Generuj połączenia torów. Aby redukować tory, należy na formie Teren, na zakładce Grupy przycisnąć Zaznacz tory redukowalne. Możliwe do zredukowania tory zostaną podświetlone na żółto. Należy zaznaczyć taki tor (zrobi się zielony) i przycisnąć Redukuj proste tory na zakładce Operacje na torach. Redukowanie torów może się nie wykonać z powodu różnicy w parametrach, mimo to nadal będą żółte. Długości torów można zwiększać do 480m. Przydatne jest włączenie wyświetlania zakończeń torów. Zapis po zmianach wykonuje się przyciskiem Napraw nulltrack w połączonych. Gdyby ktoś chciał z tego korzystać, do zrobienia jest automatyzacja procesu - łączenie wszystkich możliwych torów jednym kliknięciem - ale może to niepotrzebnie zlikwidować zostawione specjalnie odcinki.
  • Możliwe jest wyświetlenie danych wodnych. Należy utworzyć katalog SWBD i rozpakować do niego pliki z kształtami zbiorników wodnych. Następnie na formie Teren, na zakładce SRTM wpisać współrzędne geograficzne (lewy dolny róg) i przycisnąć Wczytaj dane wodne. Kształty wyświetlą się automatycznie - ewentualnie trzeba zmienić skalę, bo czasem trafia się w obszar bez zbiorników. Każdorazowo wyświetlają się dane tylko z jednego "kwadratu" stopni geograficznych, dla 50°N jest to obszar około 70km×110km.
  • Przy wyświetlaniu danych wodnych występuje niedokładność ok. 20m. Z tego powodu generator terenu SRTM został wyłączony, do momentu zwiększenia precyzji przekształcenia. Niedokładność widać po nałożeniu danych wodnych na teksturę mapy topograficznej.


Wersja alfa 1.0.65

Dzisiaj dokończyłem wskaźnik postępu wczytywania. Ponieważ dużo częściej korzystam z podglądu scenerii niż drzewka wpisów na zakładce Struktura, a drzewko to dosyć długo się ładuje, postanowiłem je wyłączyć. Jak ktoś potrzebuje, to może włączyć, odznaczając ptaszek na dole. W czasie wczytywania include górny pasek postępu pokazuje kolejne include umieszczone w głównym pliku scenerii, a ten poniżej postęp we wczytywaniu aktualnego include. Pasek postępu się również wyświetla podczas łączenia torów (do znajdowania nulltrack i operacji na formie Teren). Dodatkowo poprawiłem wyświetlanie danych wodnych - zbiorniki z wysepkami nie mają już niepotrzebnych linii.
« Ostatnia zmiana: 17 Sierpnia 2008, 22:13:54 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #176 dnia: 25 Sierpnia 2008, 23:36:09 »
Witam. Mam propozycje pewnej funkcji do startera. Chodzi o dodawanie ładunków, do wstawionych za pomocą startera wagonów, w postaci Passengers, Coal, itp. Jak dotąd jest to jedyna rzecz, której mi brakuje w obecnej wersji programu.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6342
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 372
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #177 dnia: 27 Sierpnia 2008, 12:16:59 »
Wersja alfa 1.0.66

Zmiany:
  • Zakładka Modele: wyświetlanie hierarchii T3D, niektóre parametry poszczególnych elementów. Podgląd tekstury nie działa zbyt dobrze.
  • Obsługa plików rainsted/(sceneria)/time*.sct. Na zakładce Składy możliwość zapisu pliku, na zakładce Wczytanie możliwość dołączenia pliku. Czytaj więcej...
  • Na zakładce edytora składów można ustawić ilość i rodzaj ładunku (wpisać ręcznie, rodzaje ładunków nie pobierają się z .chk).
  • Zaktualizowane pliki językowe: polski i angielski (ten drugi nadal do poprawienia).
« Ostatnia zmiana: 14 Września 2008, 17:12:59 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Bombardier

  • Wiadomości: 367
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #178 dnia: 27 Sierpnia 2008, 21:38:25 »
http://i38.tinypic.com/6f0c9w.jpg

Jeśli chodzi o zakładkę Dynamic.dat.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6342
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 372
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #179 dnia: 27 Sierpnia 2008, 21:42:24 »
Dzięki za czujność, ale to już zostało zgłoszone i poprawione w wersji 1.0.66.2570 - ściągnij ostatnią wersję. No cóż, akurat na tej zakładce było miejsce na trzymanie śmieci, a że na nią praktycznie nie zaglądam, to nie zauważyłem, że bebechy tam wystają...
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni