Ankieta

Czy chcesz aby taki mechanizm działał?

Tak i będę tworzyć pliki z wersjami składów.
26 (24.5%)
Tak, ale niech pliki przygotuje ktoś inny.
48 (45.3%)
Jest mi to obojętne.
23 (21.7%)
Jest to zupełnie niepotrzebne.
9 (8.5%)

Głosów w sumie: 97

Autor Wątek:  Zmiany w trasach zależne od godziny uruchomienia  (Przeczytany 7593 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Zmiany w trasach zależne od godziny uruchomienia
« dnia: 22 Czerwca 2008, 17:20:01 »
Istnieje taka możliwość, aby starter uruchamiał jedną z wielu wersji danej trasy, zależnie od godziny uruchomienia. Poniżej opisałem, jak by to mogło wyglądać od strony technicznej. Pomysł nie jest mój (tu jest opis autora) i mam wątpliwość, czy będzie wystarczające zainteresowanie taką funkcjonalnością.

1. Wybieramy scenerię, powiedzmy o nazwie zwrotnicowo.scn.
2. Starter sprawdza, czy istnieje katalog scenery/zwrotnicowo - jeśli nie ma takiego katalogu, uruchamia normalnie.
3. W katalogu scenery/zwrotnicowo szuka plików o nazwie time*.inc - jeśli nie znajdzie żadnego, uruchamia normalnie.
4. Jeśli jest jakikolwiek plik time*.inc, wybierany jest ten, w którym cyfry umieszczone za słowem time są najbliższe aktualnej godzinie. Jeśli mamy trzy pliki time1203.inc, time1439.inc, time1811.inc, a jest godzina 15:07, wybrany zostanie time1439.inc.
5. Z tymczasowego pliku scenerii ($.scn), powstałego z pliku zwrotnicowo.scn, usuwane są wszelkie eventy i składy.
6. Jeśli w wybranym pliku time1439.inc są wpisy atmo, light, time, sky, zostaną one przeniesione do tymczasowego pliku scenerii w miejsce oryginalnych.
7. Pozostałe wpisy z wybranego pliku time1439.inc (eventy, składy, ewentualnie jakieś dodatkowe obiekty) zostają dopisane do tymczasowego pliku scenerii w odpowiednim miejscu względem FirstInit (składy po, reszta przed).
8. Sceneria zostaje uruchomiona.

Taki mechanizm daje w najprostszym przypadku możliwość wstawiania w scenerię składów o budowie uzależnionej od godziny. Czyli np. rano jedziemy inną lokomotywą, niż po południu, a w godzinach szczytu mamy więcej wagonów. Istnieje również możliwość zmiany parametrów światła, zależnie od godziny (wieczorem jest ciemniej). Użytkownicy mogą sami tworzyć składy na poszczególne godziny. Poszczególne wersje składów nie powiększają listy scenerii i uwalniają od konieczności samodzielnej edycji składów dla uzyskania różnorodności. (Istniejący mechanizm losowania tekstur nie zmienia modeli pojazdów ani ilości wagonów.)

W zaawansowanej wersji możliwa jest zmiana tras pociągów poprzez edycję eventów. A nawet można by zrobić w ten sposób obsługę różnych misji, co obecnie jest robione oddzielnymi plikami scenerii (np. jest ich 6 dla Linii 546).


Aby realizacja pomysłu była przydatna, ktoś musiałby przygotować pliki z wersjami składów na poszczególne godziny. Biorąc pod uwagę, że np. nie ma chętnych do katalogowania paczek, mam uzasadnioną wątpliwość, czy komukolwiek będzie się chciało takie pliki przygotować. Ja ich robić na pewno nie będę.
« Ostatnia zmiana: 22 Czerwca 2008, 17:58:35 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Odp: Zmiany w trasach zależne od godziny uruchomienia
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Czerwca 2008, 21:53:52 »
Halo, halo, halo, baza tu Mariusz :)
Kiedyś chyba ściąłem się z Tobą o to. Mnie osobiście jest to niepotrzebne, dlaczego: mam multum tras czy misji do wyboru, jak mi się znudzi jeździć na trasie x, to włączam sobie trasę y o różnym do x klimacie (czyt. p. składach, terenu, pory dnia itp.). Ponadto są trasy, gdzie pora dnia czy zamglenie czy inne jakieś ustawienia są celowo zrobione i zmiana tego powoduje utratę uroku danej trasy. Ja wiem, że jestem w mniejszości, ale tak sobie napisałem swoje zdanie.
OT
Kurde jesteś mądrym gościem, a mnie się marzy jakiś edytor eventów do aktualnych tras. Teraz notatnikowym sposobem+STV jest to bardzo czasochłonne. Coś wymyślić kurna, aby to było jakoś w max sposób ułatwione...

PS
Nie zjedź i zjedz mnie za OT, a także w PSie dodam, iż chyba trafia Cię szlag, widząc wynik aniekty :)

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Zmiany w trasach zależne od godziny uruchomienia
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Czerwca 2008, 22:18:22 »
Witam :).

Faktycznie co do wyników ankiety można się przerazić ;). Jak zwykle jest to na zasadzie chciałbym, to, tamto no i jeszcze to, ale zrób to za mnie bo mi się nie chce (pomijam tych co faktycznie nie mają czasu). Żeby nie było głosowałem na 1 opcję :).
Sam pomysł jest ciekawy i godny uwagi :).
 Jednak czy faktycznie warto w chwili obecnej się czymś takim zająć.
Z tego co widzę fachowiec z Ciebie @Ra :), i nie wątpię, że dla Ciebie napisanie takiego programu to chwilka :). Ale jeśli faktycznie "pomoc" ma wyglądać tak jak w ankiecie większość zadeklarowała, to... szkoda Twojego wysiłku.
 Z tym, że jeśli już miałoby coś powstać to proponowałbym rozwiązanie mniej inwazyjne jeśli chodzi o Symka.
Zamiast zmiany całych składów i lokomotyw w zależności od pory, można byłoby (w przypadku poc. pasażerskich ) zmieniać ich obciążenie -ilość pasażerów. Co do towarowych to sprawa się upraszcza bo w sumie nie ma takich różnic między składami jadącymi o różnych porach.
Myślę, że to byłoby znacznie łatwiejsze do wykonania (jeśli się mylę popraw mnie :) ). Takie rozwiązanie zdecydowanie zwiększyłoby odczuwalny realizm jazdy, np. w nocy pociągi byłyby lżejsze niż w ciągu dnia.

ps tylko żeby ktoś mi teraz nie powiedział, że w nocy też są ciężkie pasażerskie. Oczywiście będzie miał rację ale patrząc na całokształt i tak nocne wypadają gorzej pod względem liczebności ludzi :).

Pozdrawiam.

Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Zmiany w trasach zależne od godziny uruchomienia
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Czerwca 2008, 01:15:46 »
Wyniki ankiety na początku nie wyglądały ciekawie, ale skoro jednak 8 osób się zadeklarowało czynnie wspierać pomysł, to może jednak warto go zrealizować.

Zrobienie czegoś takiego nie jest jakimś dużym poświęceniem. Parę godzin, łącznie z testami. Na pewno pójdzie to szybciej niż komplet narzędzi do przesuwania torów w scenerii PMP-PW. Raczej nie dodam tego szybko.

Wcześniejsze moje rozwiązanie polegało na losowaniu tekstur, przy zachowanym układzie pojazdów. Obecna propozycja daje możliwość wyboru jednego ze 1440 teoretycznie możliwych wariantów. Warianty te pozwolą również zmieniać obciążenie składu w czasie. Prościej i elastyczniej jest podmienić wpisy niż jedynie poszczególne parametry. Plik z wersją będzie można przetestować w sposób powtarzalny przed publikacją.

Plik z wersją będzie wyglądał jak zwykły plik scenerii, jedynie nie będzie miał definicji terenu i torów, które to będą pobierane z oryginalnej scenerii. Nie przeszkadza to np. zrobić dwóch zestawów lamp - zapalonych i zgaszonych - i następnie dołączać jeden albo drugi w zależności od pory doby.

Problemem jest jedynie zmiana długości dnia w ciągu roku - o godzinie 19: może być jeszcze całkiem widno latem, albo już ciemno zimą... Może oprócz time*.inc (dla godzin 8:-16: oraz 23:-4:) zrobić jeszcze lato*.inc i zima*.inc? Wydaje mi się, że nie ma potrzeby aż tak się rozdrabniać - można założyć, że rozwidnia się około 6:, a ściemnia około 18:.
« Ostatnia zmiana: 23 Czerwca 2008, 10:24:34 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Zmiany w trasach zależne od godziny uruchomienia
« Odpowiedź #4 dnia: 23 Czerwca 2008, 10:32:01 »
Strzałeczka.
Ja zagłosowałem na pierwszą opcję. W wakację pracuje od 7 do 15 i potem mam czas wolny, więc mogę robić składy, najlepiej realistyczne zestawienia.
Ra musiał byś mi powiedzieć jak to mniej więcej ma wyglądać, w jakim pliku to zapisywać jaką ma nosić nazwę dla poszczególnych scenerii, itd. Jeżeli to nie problem odezwę się dzisiaj lub jutro wieczorem na gg.
Pozdrawiam.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline nortonex

  • Wiadomości: 173
  • MaSzynowy User
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmiany w trasach zależne od godziny uruchomienia
« Odpowiedź #5 dnia: 23 Czerwca 2008, 11:10:10 »
Całość brzmi bardzo ciekawie :) Ja również mam błogie wakacje, więc mogę pomóc :)

Offline maciekmaciek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 346
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmiany w trasach zależne od godziny uruchomienia
« Odpowiedź #6 dnia: 23 Czerwca 2008, 20:47:36 »
Wątpie żebym się do tego nadawał, ale spróbować chyba każdy może... Mam nadzieję że to nie jest karalne :) Chętny do pomocy :) Jakby ludzi brakowało to GG :)

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Zmiany w trasach zależne od godziny uruchomienia
« Odpowiedź #7 dnia: 23 Czerwca 2008, 20:58:31 »
Witam.
Jak dla mnie ten pomysł jest trafiony. Wprowadzi taki bardziej urozmaicony bieg na symkowych trasach. Ze składami mogę trochę posiedziec, bo w sumie nabrałem trochę doświadczenia w robocie ze składami i mogę trochę ich utworzyc w paru wersjach. Zostaje drugie pytanie czy realne składy się przydadzą do fikcyjnych tras, to już zależy od Was.

Zastanawiam się czy by się nie dało jakoś prościej ominąc problem z plikami timeXX.XX.inc dlatego że powstanie trochę bałagan gdyby się brało wszystkie trasy pod rząd, chyba że się je podzieli ze względu na trasy. (to tylko moje spekulacje bo nie znam się aż tak bardzo na takim układzie budowania inców do tras).

Spróbowac nie zaszkodzi tylko mam takie obawy jak to było z innymi planami, najpierw się wszyscy niby zabierają a potem już mniej no i upada. Już po wstępnych wynikach dosyc dobrze to wygląda. Nie wiem jak reszta, ale można wreście coś wspólnie stworzyc.

Pozdrawiam


Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Zmiany w trasach zależne od godziny uruchomienia
« Odpowiedź #8 dnia: 23 Czerwca 2008, 21:00:27 »
Zastanawiam się czy by się nie dało jakoś prościej ominąc problem z plikami timeXX.XX.inc dlatego że powstanie trochę bałagan gdyby się brało wszystkie trasy pod rząd, chyba że się je podzieli ze względu na trasy. (to tylko moje spekulacje bo nie znam się aż tak bardzo na takim układzie budowania inców do tras).
1. Wybieramy scenerię, powiedzmy o nazwie zwrotnicowo.scn.
2. Starter sprawdza, czy istnieje katalog scenery/zwrotnicowo - jeśli nie ma takiego katalogu, uruchamia normalnie.
3. W katalogu scenery/zwrotnicowo szuka plików o nazwie time*.inc - jeśli nie znajdzie żadnego, uruchamia normalnie.
4. Jeśli jest jakikolwiek plik time*.inc, wybierany jest ten, w którym cyfry umieszczone za słowem time są najbliższe aktualnej godzinie. Jeśli mamy trzy pliki time1203.inc, time1439.inc, time1811.inc, a jest godzina 15:07, wybrany zostanie time1439.inc.
5. Z tymczasowego pliku scenerii ($.scn), powstałego z pliku zwrotnicowo.scn, usuwane są wszelkie eventy i składy.
6. Jeśli w wybranym pliku time1439.inc są wpisy atmo, light, time, sky, zostaną one przeniesione do tymczasowego pliku scenerii w miejsce oryginalnych.
7. Pozostałe wpisy z wybranego pliku time1439.inc (eventy, składy, ewentualnie jakieś dodatkowe obiekty) zostają dopisane do tymczasowego pliku scenerii w odpowiednim miejscu względem FirstInit (składy po, reszta przed).
8. Sceneria zostaje uruchomiona.
Bałaganu nie będzie.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline MaciejZ

  • Wiadomości: 344
  • Latamy by ratować ;) Pozdro z góry!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 69
Odp: Zmiany w trasach zależne od godziny uruchomienia
« Odpowiedź #9 dnia: 23 Czerwca 2008, 23:09:06 »
Wątpie żebym się do tego nadawał, ale spróbować chyba każdy może... Mam nadzieję że to nie jest karalne :) Chętny do pomocy :) Jakby ludzi brakowało to GG :)

Ja może mam wyższą samo ocenę, ale również chętnie pomogę w zestawieniu składów. Zaznaczyłem pierwszą opcję i uważam, że jestem w stanie to zrobić.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Zmiany w trasach zależne od godziny uruchomienia
« Odpowiedź #10 dnia: 24 Czerwca 2008, 16:44:24 »
Ja zagłosowałem na pierwszą opcję, w wakacje mógłbym coś pomóc, tylko nie wiem czy dam radę z tym tzn czy prawidłowo to wykonam.

pozdrawiam
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Odp: Zmiany w trasach zależne od godziny uruchomienia
« Odpowiedź #11 dnia: 28 Czerwca 2008, 00:25:57 »
Chociaż mnie to nie dotyczy, ale proponuję inny mechanizm:
1)Zakładamy katalog gdzieś w symku TIME
2)W nim byłyby pliki o nazwach: N_hhmm.inc (N-nazwa scenerii, hhmm-wiadomo).

Działanie:
Jesli uruchamiamy scenerię, to program sprawdza, czy w tym katalogu jest jakiś time, który odpowiada danej scenerii. Jesli tak, to podobnie do mechanizmu z pkt.4 i dalszych proponowanego przez Ra. Jeśli brak, to uruchamia się sceneria normalnie.
Słowo time w nazwie plików można pominąć, gdyż będzie wiadomo, iż dotyczy czasu, gdyż katalog na to wskazuje. Umożliwi to także uruchomienie scenerii z timem, gdy brak będzie podkatalogu z nazwą scenerii. Ponadto wszystkie pliki time będą w "kupie" (w jednym katalogu).
« Ostatnia zmiana: 28 Czerwca 2008, 16:04:54 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Zmiany w trasach zależne od godziny uruchomienia
« Odpowiedź #12 dnia: 26 Sierpnia 2008, 01:19:30 »
Zamieściłem wstępną wersję 1.0.66.2568 do testów. Można ją pobrać poprzez wejście w zakładkę Ustawienia i przyciśnięcie guzika [>>], a następnie Sprawdź, czy jest nowsza wersja. Pobieranie nowej wersji nie zadziała w trybie prostym i normalnym - to takie zabezpieczenie, żeby nie robić kłopotu początkującym. Zrobiłem trochę zmian w kodzie i coś może działać gorzej. Proszę, aby osoby nie potrafiące posprzątać zbędnych plików nie korzystały z tej wersji.

Po uruchomieniu i wybraniu scenerii, na zakładce Składy i podzakładce Dostępne pojazdy do edycji składu jest w prawym dolnym rogu ramka z możliwością wpisania godziny i zapisania pliku. Plik zapisuje się w katalogu scenerii (jej nazwa obcinana jest do pierwszego znaku "_" oraz "-", a także zdejmowana jest z końca pojedyncza cyfra), z nazwą timeHHMM.sct. Przed zapisaniem pliku można edytować składy.

Potem, na zakładce Wczytanie można przycisnąć przycisk Dołącz plik time*, przez co powinien się znaleźć najbliższy plik rainsted\(sceneria)\timeHHMM.sct, a jego treść zastąpi wszelkie ustawienia pogody, eventy (oprócz tych z include) oraz składy.

Proszę o przetestowanie, czy to działa i zgłaszanie błędów i uwag. Na tym etapie mogę jeszcze dużo pozmieniać. Każdy rozsądny argument będzie uwzględniony.


W wersji 1.0.66.2554 pliki były zapisywane w katalogu scenery, obecnie są w katalogu rainsted, ponieważ nie da się ich wykorzystać w Symulatorze bez startera. Proszę osoby, które pobrały tę wersję o pobranie aktualnej i ewentualne przeniesienie plików time*.sct.


W wersji 1.0.66.2568, względem wersji 1.0.66.2564, dodane są pliki rainsted\linia546\time*.sct utworzone na bazie plików scenerii Linia 546. Wystarczy wybrać którykolwiek plik startowy tej scenerii, a następnie przycisnąć Dołącz plik time*, aby sprawdzić działanie tego mechanizmu.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni