Wersja alfa 1.0.59Ponieważ narosło trochę zmian, a sam ich nie dam rady przetestować, zdecydowałem się na wydanie kolejnej wersji. Powinno być wszystko dobrze, ale może się też czasem pojawiać
Access violation przy losowaniu tekstur (nie znam przyczyny).
Największą zmianą jest podgląd torów. Na zakładce
Debugger, na samym dole po lewej jest wejście na podgląd scenerii. Wcześniej trzeba wybrać scenerię i wczytać include z torami (nic innego się jeszcze nie wyświetla). Tory można przesunąć i obrócić (ale tylko tory!). Na podglądzie można włączyć zaznaczanie końców oraz nulltrack. (Na początku nulltrack wyświetlany jest na wszystkich łączeniach torów - trzeba użyć
Generuj połączenia torów, co może chwilę potrwać.)
Z innych rzeczy, to jest:
- katalogowanie paczek dostępne w trybie normalnym, a katalogi z paczkami są zapamiętywane,
- poprawione losowanie tekstur,
- poprawione wczytywanie plików .chk (zakładka Tabor posiadany -> Charakterystyka, ale nie działa do końca dobrze (szczególnie w przypadku ET22 i pochodnych oraz spalinowych).
Wersja do pobrania przez mechanizm aktualizacji. Archiwum zawiera dodatkową bibliotekę
DataFile.BPL, mojego autorstwa.
Wersja alfa 1.0.60Dodałem możliwość wydruku układu torów w skalach od 1:10000 (10cm na kilometr) do 1:200000 (pół cm na kilometr) z siatką kilometrową. Większość tras się mieści na kartce A4 w skali 1:100000, niektóre tylko wymagają 2 kartek A4. Zasadniczo program jest przystosowany do drukowania na kartkach A4. Ustawienie innego papieru powinno dać oczekiwany efekt, ale nie było testowane. Wydruk scenerii jest zrobiony z myślą o złożeniu obecnych scenerii w jedną całość -
czytaj więcej...Poprawiona jest obsługa wpisu
NONE= w plikach
textures.txt. Wcześniej modele bez zmiennej tekstury nie opisywały się samoczynnie. Po pobraniu tej wersji zalecam wejść w zakładkę
Tabor posiadany, dalej
Narzędzia, zaznaczyć kwadrat z opisem
Jednorazowo dla wszystkich katalogów i przycisnąć
Pobierz opisy tekstur i modeli z serwera. Jeśli ktoś opisywał sobie tekstury sam, powinien odznaczyć opcję
Nadpisuj już ustawione. Efekty można przejrzeć na zakładce
Składy, wybierając dalej zakładkę
Dostępne pojazdy do edycji składu.
Jeśli po tej operacji jakieś pojazdy nie pojawią się do wyboru, należy sobie samodzielnie je opisać w pliku
textures.txt, posiłkując się działającymi. Następnie, gdy opisy tekstur zadziałają poprawnie, wykonać
Wyślij ustawienia (TEXTURES.TXT) na serwer (wymaga założenia konta) na zakładce
Narzędzia. W przypadku znalezienia błędnego opisu pobranego z serwera, proszę mi to zgłosić na PW albo GG, ponieważ nie ma innej możliwości poprawienia błędnego opisu na serwerze.
Wersja alfa 1.0.61Pomału usuwamy awarię sprzętową - dopiero dziś miałem okazję uruchomić mój program na Windows 2000. W efekcie zrobiona jest poprawka, która likwiduje błąd z biblioteką
ntdll.dll. Błąd ten pojawia się przy odwołaniach do sekcji o pustej nazwie
[] w pliku
.INI - na Windows 98 to działa. Poprawienie tego jest główną przyczyną opublikowania nowej wersji.
Ponadto poprawione jest wczytywanie plików
.chk. Zmienione zostały nazwy mini dla SM04 i EN71 - poprzednio były SM03 i EN57, co powodowało mieszanie tekstur. Program jest zmodyfikowany tak, że przy braku obrazków mini SM04 i EN71, wyświetla te od SM03 oraz SN57. Jeszcze na podglądzie terenu można zaznaczyć odcinek toru, ale ta funkcja nie ma żadnego znaczenia.
Wersja alfa 1.0.62Został poprawiony edytor składów o możliwość ustawienia "zajętości kabiny", tzn. np.
headdriver zamiast
nobody.
Usprawniona jest obsługa sytuacji, gdy z tego samego modelu (
.chk) korzystają różne modele lokomotyw. Dotychczas dotyczyło to wyłącznie wagonów 1XXA na zasadzie wyjątku. Obecnie można oddzielić EN71 od EN57 (6BA, 6BS, 6BB), SU45 od SP45 (301D) oraz EU06 i EU07 (4E) - ustawiając inną nazwę obrazka mini dla tekstury.