Ankieta

Czy jesteś za wprowadzeniem zaproponowanej struktury?

Tak, jest dobra
4 (22.2%)
Tak, ale w innej formie
1 (5.6%)
Nie
13 (72.2%)

Głosów w sumie: 18

Autor Wątek:  Zmiana struktury katalogów models i scenery  (Przeczytany 5115 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Zmiana struktury katalogów models i scenery
« dnia: 24 Stycznia 2018, 21:46:03 »
Kolejny rewolucyjny pomysł do przedyskutowania...
Irytuje mnie rozdrabnianie plików modeli statycznych między folderami textures, models i scenery. W idealnych warunkach dążyłbym do trzymania wszystkich assetów modelu w jednym folderze. Wymyśliłem sobie taką hierarchię:
models/
    mieszkalne/
        przykladowydomek/
            przykladowydomek.t3d
            przykladowydomek.inc
            przykladowydomek.mat
            przykladowydomek.tga
            przykladowydomek_normal.tga
Tekstury wspólne dla wielu modeli można by trzymać tak jak teraz w textures.

Jak widać, wszystko jest pod ręką. Ma to swoje dobre strony, jak i również złe:

+ Łatwiejsze tworzenie modeli, nie ma potrzeby skakania po kilku równoległych folderach w celu złożenia archiwum czy otwarcia tekstury, inca, modelu w programach do ich edycji.
- Bardziej zagnieżdżona struktura odbija się na szybkości wczytywania. Oprócz tego dochodzą trudności we wprowadzeniu tej struktury - trzeba zmienić ścieżki w sceneriach, modelach i incach. Od siebie mogę zaoferować algorytm który zrobi to automatycznie.

Taka struktura ma wymiar bardziej organizacyjny niż praktyczny. Niemniej uznałem, że warto poruszyć ten temat, bo zobaczyłem że propozycja @szoguna dotycząca porządków w dynamic została przyjęta z entuzjazmem. No, tyle że tam takie "przewroty" można zrobić łatwiej, bo wystarczą podmiany w textures.txt i t3d. A jak się mój pomysł nie przyjmie - no cóż, płakać nie będę ;)
« Ostatnia zmiana: 24 Stycznia 2018, 21:47:44 wysłana przez krzysiuup »
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Online MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Zmiana struktury katalogów models i scenery
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Stycznia 2018, 23:52:15 »
Zastanawiam się po co w tym przykładzie katalog /przykladowydomek, niepotrzebny szczebel w strukturze. Skoro nazwy plików modeli/tekstur/inc dla jednego modelu są identyczne to ten katalog nie będzie potrzebny, a znajdowanie plików można łatwo zrobić na poziomie sortowania wg nazw które oferuje eksplorator Windows.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Zmiana struktury katalogów models i scenery
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Stycznia 2018, 00:24:26 »
Podejrzewam ze nazwy plikow sa identyczne tylko by latwiej bylo zrozumiec przyklad, w praktyce autorzy nadaja swoim teksturom nazwy przerozne i niekoniecznie zwiazane z tematem ;>

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1968
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3741
Odp: Zmiana struktury katalogów models i scenery
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Stycznia 2018, 09:04:49 »
Takie jak np. elementy01 w folderze tra. Jak się nazbiera dużo plików o podobnych nazwach to potem nie wiadomo, który jest do którego modelu.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Zmiana struktury katalogów models i scenery
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Stycznia 2018, 15:49:12 »
Podobny mechanizm juz jest dostepny odnosnie plikow *.wav. Jest mozliwosc upychania go w katalogach sceneryjnych lub dynamic, jednak chyba nie uzyskal szerokiego poparcia. Mnie sie ten pomysl nie widzi, bo wole miec podzielone w katalogach wg typow plikow. Co prawda, takie rozbicie jakie jest obecnie, ciut komplikuje edycje, ale ja juz sie przez te lata przyzwyczailem. Ponadto calkowicie chyba nie da wyeliminowac folderu textures (czasami tekstury moga/sa wspoldzielne), moze rowniez models. Nie wiem co z dzwiekami do obiektow statycznych przy tym pomysle. Ogolnie moze byc taka sieczka wg mnie, no ale rzecz gustu.
« Ostatnia zmiana: 25 Stycznia 2018, 15:50:30 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Zmiana struktury katalogów models i scenery
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Stycznia 2018, 15:51:59 »
W scenery są tylko dźwięki kierpociów. Te z dynamic i tak przenoszę do sounds przy okazji, bo stamtąd da się współdzielić. Już lepiej byłoby podkatalogi sounds porobić i poszeregować tematycznie.
Mój kanał youtube

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Zmiana struktury katalogów models i scenery
« Odpowiedź #6 dnia: 25 Stycznia 2018, 15:55:15 »
Nie zakładam wyrzucania textures ani models. Do models miałyby trafiać foldery zawierające plik modelu, plik inc oraz tekstury używane tylko przez ten model, a w textures tekstury współdzielone (trawy, dachówki, papy, woda). W scenery zostałyby ostatecznie tylko pliki scenerii.
« Ostatnia zmiana: 25 Stycznia 2018, 15:56:20 wysłana przez krzysiuup »
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Zmiana struktury katalogów models i scenery
« Odpowiedź #7 dnia: 25 Stycznia 2018, 15:57:36 »
No i wlasnie bedzie sieczka. Czesc tekstur tu, czesc tam. Dobra, moj poglad znasz, niech sie szerszy demos wypowie :)
Jesli chodzi o katalog scenery, ja u siebie dodalem podkatalog inc_main, do niego przenioslem wszystkie pliki *.inc, ktore byly w folderze glownym. W glownym pozostaly same pliki *.scn. Ogolnie mam porzadeczek ;)
« Ostatnia zmiana: 25 Stycznia 2018, 16:04:13 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Zmiana struktury katalogów models i scenery
« Odpowiedź #8 dnia: 25 Stycznia 2018, 16:04:09 »
Dodałem ankietę. Jeśli głosujecie na opcję nr. 2, to proszę o zaproponowanie zmian.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Zmiana struktury katalogów models i scenery
« Odpowiedź #9 dnia: 25 Stycznia 2018, 16:04:54 »
To już chyba lepiej zostawić tak jak jest. Niż dzielić tekstury na dwa.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Zmiana struktury katalogów models i scenery
« Odpowiedź #10 dnia: 25 Stycznia 2018, 16:07:42 »
Ogólnie wysiłek, wielka rewolucja, proszenie się o błędy i wszelkie unoffy przestaną działać, a potem weź to dostosowuj. Jestem na nie.


Otworzyłem ankietę na prośbę paru osób.
matek123
« Ostatnia zmiana: 26 Stycznia 2018, 21:50:52 wysłana przez matek123 »
Mój kanał youtube

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Zmiana struktury katalogów models i scenery
« Odpowiedź #11 dnia: 26 Stycznia 2018, 22:43:49 »
Cytuj

Otworzyłem ankietę na prośbę paru osób.
matek123


Zamknąłem ją, bo wynik wydawał się przesądzony. I z tego co widzę ponowne otwarcie tego nie zmieniło. Ale dobra - jak lud chce, to niech tak będzie.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender