- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: Balaclava w 24 Stycznia 2018, 21:46:03

Tytuł: Zmiana struktury katalogów models i scenery
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 24 Stycznia 2018, 21:46:03
Kolejny rewolucyjny pomysł do przedyskutowania...
Irytuje mnie rozdrabnianie plików modeli statycznych między folderami textures, models i scenery. W idealnych warunkach dążyłbym do trzymania wszystkich assetów modelu w jednym folderze. Wymyśliłem sobie taką hierarchię:
models/
    mieszkalne/
        przykladowydomek/
            przykladowydomek.t3d
            przykladowydomek.inc
            przykladowydomek.mat
            przykladowydomek.tga
            przykladowydomek_normal.tga
Tekstury wspólne dla wielu modeli można by trzymać tak jak teraz w textures.

Jak widać, wszystko jest pod ręką. Ma to swoje dobre strony, jak i również złe:

+ Łatwiejsze tworzenie modeli, nie ma potrzeby skakania po kilku równoległych folderach w celu złożenia archiwum czy otwarcia tekstury, inca, modelu w programach do ich edycji.
- Bardziej zagnieżdżona struktura odbija się na szybkości wczytywania. Oprócz tego dochodzą trudności we wprowadzeniu tej struktury - trzeba zmienić ścieżki w sceneriach, modelach i incach. Od siebie mogę zaoferować algorytm który zrobi to automatycznie.

Taka struktura ma wymiar bardziej organizacyjny niż praktyczny. Niemniej uznałem, że warto poruszyć ten temat, bo zobaczyłem że propozycja @szoguna dotycząca porządków w dynamic została przyjęta z entuzjazmem. No, tyle że tam takie "przewroty" można zrobić łatwiej, bo wystarczą podmiany w textures.txt i t3d. A jak się mój pomysł nie przyjmie - no cóż, płakać nie będę ;)
Tytuł: Odp: Zmiana struktury katalogów models i scenery
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 24 Stycznia 2018, 23:52:15
Zastanawiam się po co w tym przykładzie katalog /przykladowydomek, niepotrzebny szczebel w strukturze. Skoro nazwy plików modeli/tekstur/inc dla jednego modelu są identyczne to ten katalog nie będzie potrzebny, a znajdowanie plików można łatwo zrobić na poziomie sortowania wg nazw które oferuje eksplorator Windows.
Tytuł: Odp: Zmiana struktury katalogów models i scenery
Wiadomość wysłana przez: tmj w 25 Stycznia 2018, 00:24:26
Podejrzewam ze nazwy plikow sa identyczne tylko by latwiej bylo zrozumiec przyklad, w praktyce autorzy nadaja swoim teksturom nazwy przerozne i niekoniecznie zwiazane z tematem ;>
Tytuł: Odp: Zmiana struktury katalogów models i scenery
Wiadomość wysłana przez: DieselPower w 25 Stycznia 2018, 09:04:49
Takie jak np. elementy01 w folderze tra. Jak się nazbiera dużo plików o podobnych nazwach to potem nie wiadomo, który jest do którego modelu.
Tytuł: Odp: Zmiana struktury katalogów models i scenery
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 25 Stycznia 2018, 15:49:12
Podobny mechanizm juz jest dostepny odnosnie plikow *.wav. Jest mozliwosc upychania go w katalogach sceneryjnych lub dynamic, jednak chyba nie uzyskal szerokiego poparcia. Mnie sie ten pomysl nie widzi, bo wole miec podzielone w katalogach wg typow plikow. Co prawda, takie rozbicie jakie jest obecnie, ciut komplikuje edycje, ale ja juz sie przez te lata przyzwyczailem. Ponadto calkowicie chyba nie da wyeliminowac folderu textures (czasami tekstury moga/sa wspoldzielne), moze rowniez models. Nie wiem co z dzwiekami do obiektow statycznych przy tym pomysle. Ogolnie moze byc taka sieczka wg mnie, no ale rzecz gustu.
Tytuł: Odp: Zmiana struktury katalogów models i scenery
Wiadomość wysłana przez: Stele w 25 Stycznia 2018, 15:51:59
W scenery są tylko dźwięki kierpociów. Te z dynamic i tak przenoszę do sounds przy okazji, bo stamtąd da się współdzielić. Już lepiej byłoby podkatalogi sounds porobić i poszeregować tematycznie.
Tytuł: Odp: Zmiana struktury katalogów models i scenery
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 25 Stycznia 2018, 15:55:15
Nie zakładam wyrzucania textures ani models. Do models miałyby trafiać foldery zawierające plik modelu, plik inc oraz tekstury używane tylko przez ten model, a w textures tekstury współdzielone (trawy, dachówki, papy, woda). W scenery zostałyby ostatecznie tylko pliki scenerii.
Tytuł: Odp: Zmiana struktury katalogów models i scenery
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 25 Stycznia 2018, 15:57:36
No i wlasnie bedzie sieczka. Czesc tekstur tu, czesc tam. Dobra, moj poglad znasz, niech sie szerszy demos wypowie :)
Jesli chodzi o katalog scenery, ja u siebie dodalem podkatalog inc_main, do niego przenioslem wszystkie pliki *.inc, ktore byly w folderze glownym. W glownym pozostaly same pliki *.scn. Ogolnie mam porzadeczek ;)
Tytuł: Odp: Zmiana struktury katalogów models i scenery
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 25 Stycznia 2018, 16:04:09
Dodałem ankietę. Jeśli głosujecie na opcję nr. 2, to proszę o zaproponowanie zmian.
Tytuł: Odp: Zmiana struktury katalogów models i scenery
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 25 Stycznia 2018, 16:04:54
To już chyba lepiej zostawić tak jak jest. Niż dzielić tekstury na dwa.
Tytuł: Odp: Zmiana struktury katalogów models i scenery
Wiadomość wysłana przez: Stele w 25 Stycznia 2018, 16:07:42
Ogólnie wysiłek, wielka rewolucja, proszenie się o błędy i wszelkie unoffy przestaną działać, a potem weź to dostosowuj. Jestem na nie.


Otworzyłem ankietę na prośbę paru osób.
matek123
Tytuł: Odp: Zmiana struktury katalogów models i scenery
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 26 Stycznia 2018, 22:43:49
Cytuj

Otworzyłem ankietę na prośbę paru osób.
matek123

Zamknąłem ją, bo wynik wydawał się przesądzony. I z tego co widzę ponowne otwarcie tego nie zmieniło. Ale dobra - jak lud chce, to niech tak będzie.