Kolejny rewolucyjny pomysł do przedyskutowania...
Irytuje mnie rozdrabnianie plików modeli statycznych między folderami textures, models i scenery. W idealnych warunkach dążyłbym do trzymania wszystkich assetów modelu w jednym folderze. Wymyśliłem sobie taką hierarchię:
models/
mieszkalne/
przykladowydomek/
przykladowydomek.t3d
przykladowydomek.inc
przykladowydomek.mat
przykladowydomek.tga
przykladowydomek_normal.tga
Tekstury wspólne dla wielu modeli można by trzymać tak jak teraz w textures.
Jak widać, wszystko jest pod ręką. Ma to swoje dobre strony, jak i również złe:
+ Łatwiejsze tworzenie modeli, nie ma potrzeby skakania po kilku równoległych folderach w celu złożenia archiwum czy otwarcia tekstury, inca, modelu w programach do ich edycji.
- Bardziej zagnieżdżona struktura odbija się na szybkości wczytywania. Oprócz tego dochodzą trudności we wprowadzeniu tej struktury - trzeba zmienić ścieżki w sceneriach, modelach i incach. Od siebie mogę zaoferować algorytm który zrobi to automatycznie.
Taka struktura ma wymiar bardziej organizacyjny niż praktyczny. Niemniej uznałem, że warto poruszyć ten temat, bo zobaczyłem że propozycja @szoguna dotycząca porządków w dynamic została przyjęta z entuzjazmem. No, tyle że tam takie "przewroty" można zrobić łatwiej, bo wystarczą podmiany w textures.txt i t3d. A jak się mój pomysł nie przyjmie - no cóż, płakać nie będę ;)