Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1091723 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2190 dnia: 24 Marca 2019, 07:50:56 »
Od kilku exe wstecz zauważyłem że jest coś nie tak z hamowaniem elektropneumatycznym w EN57, mianowicie podczas wdrażania hamowania nie pokazuje się ciśnienie w cylindrach hamulcowych. Czy jest to celowe szamaństwo dostosowane do jednostek zmodernizowanych AK?
Pomimo braku ciśnienia odczuwalne jest hamowanie jednostki tak jakby hamowała elektrodynamicznie a nie mechanicznie. Widać to po pozostawieniu na stałe w położeniu hamowania EP. W realu jednostka powinna ,,stanąć dębem".
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2191 dnia: 24 Marca 2019, 08:48:26 »
Nie potwierdzam - dołączam screen z ostatniego exe z wątku.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2192 dnia: 24 Marca 2019, 08:54:26 »
A ja potwierdzam. Posługuję się aktualną paczką. Zauważyłem ten problem w kilku pojazdach EN57.
Proponuję test na l053-osobowy. Na tym egzemplarzu na pewno wystąpiły problemy.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2193 dnia: 24 Marca 2019, 10:20:51 »
A sprawdzałeś, czy jest ciśnienie w cylindrach w pozostałych członach?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2194 dnia: 24 Marca 2019, 12:23:42 »
Jeśli jestem szczery to nie wiem. Na pewno manometr cylindra hamulcowego nie pokazuje mi ciśnienia i jak pisałem, w położeniu ,,hamowanie ep" na stałe prędkość bardzo powoli spada. Impulsowe pobudzanie daje lepsze efekty hamowania ale nadal widać że coś jest nie tak.
--------------------
Aktualizacja. Po wejściu do folderu i ponownym uruchomieniu ep zaczęło działać normalnie. Krasnoludki widocznie jakieś..
« Ostatnia zmiana: 24 Marca 2019, 14:00:20 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2195 dnia: 24 Marca 2019, 14:57:47 »
Zaliczyłem wczoraj wylot
Misja 053-poranek, manewry w Dębicy Towarowej. Za wcześnie zatrzymałem próżne z elektrowni, wagony wystawały poza semafor i gagarin się nie chciał połączyć. Przejąłem kontrolę nad gagarinem, połączyłem z próżnymi i wepchnąłem wagony za semafor. Potem F5 wróciłem do stonki i przy próbie przejścia do właściwego miejsca w kabinie poleciało exe.

Crash, log i errors w paczce.

Offline Marconi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 407
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 62
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2196 dnia: 25 Marca 2019, 17:36:22 »
EN96 nie działa w trybie AI. Spowodowane jest to tym, że Elf uruchamiając się ustawia dźwignię zmiany kierunku w położeniu neutralnym, a nastawnik jazdy/hamowania w położeniu 2. Po włączeniu AI nastawnik jazdy/hamowania zostaje przestawiony na pozycję 1.
W/g mnie powinien przestawić nastawnik jazdy/hamowania na pozycję 0, następnie dźwignię zmiany kierunku przełożyć w położenie D i na koniec ustawić nastawnik jazdy/hamowania na pozycję 1.
Pozdrawiam.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2197 dnia: 25 Marca 2019, 17:45:01 »
"U mnie dziala"

Upewnij sie ze test przeprowadzasz na aktualnych plikach z repozytorium, w przypadku elfa niedawno weszla tam modyfikacja plikow .fiz definiujaca pozycje dla ktorych operowac mozna nastawnikiem kierunku.

Offline meril

  • Wiadomości: 38
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2198 dnia: 25 Marca 2019, 18:00:08 »
Nie wiem czy to dobre miejsce do dawania uwag, ale najwyżej pokierujcie mnie. W moim odczuciu światła nie powinny być widoczne z 1000m tak samo jak ze 100m. Zaburza to wrażenia odległości i jest nierealistyczne. Niby pomocne bo nie da się nie zauważyć S1, no ale trochę przesada gdy końcówki pociągu po drugiej stronie stacji wręcz oślepiają. Może by rozmiar tej łuny (czy jak to nazwać) zależał jakoś od odległości? albo chociaż opcje by to trochę przygasić ;)

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2199 dnia: 25 Marca 2019, 18:20:31 »
Obecny rozmiar swiatel spowodowany jest tym, ze ich poprzednie rozmiary generowaly narzekanie ze sa one za male :> Z tym ze nalezy tutaj zwrocic uwage ze nie sa one widoczne tak samo z 1000 jak i ze 100 metrow -- wielkosc punktow swietlnych zaleznie od ich odleglosci do obserwatora zmienia sie miedzy 60-100%

Offline meril

  • Wiadomości: 38
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2200 dnia: 25 Marca 2019, 19:57:15 »
W takim razie przepraszam, jak grałem to się wydawało że są identyczne. Wygląda na to, że miła by była opcja wyboru wielkości punktu świetlnego ;)

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2201 dnia: 27 Marca 2019, 20:26:53 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- szamynstwu mowimy stanowcze nie, lampki stanu drzwi w kabinie B nie wymagaja juz odwrotnego przypisania im submodeli

- szamynstwu i wyuzdaniu mowimy stanowcze nie, sprzegi automatyczne tworza zwiazki tylko z innymi sprzegami automatycznymi, zamiast z czym popadnie

- poprawka, usuniety potencjalny wysyp symulacji przy probie spiecia pojazdow

- poprawka, usuniety potencjalny wysyp symulacji przy wyszukiwaniu trakcji

- lekcje dla ai, czesciowo usuniete bledy i wypaczenia jakich AI nabawila sie w trakcie wprowadzania nowych urzadzen obslugi hamulca

- funkcjonalnosc, dodane nowe urzadzenie kabinowe, lampke sygnalizujaca fakt zalaczenia tempomatu, i-tempomat:

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2202 dnia: 02 Kwietnia 2019, 19:15:36 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- w ramach koncertu zyczen, w wagonach ktorych plik .fiz definiuje obecnosc ogrzewania zalaczane sa rowniez przetwornice, aktywowane jesli dany wagon otrzyma za posrednictwem sprzegu wysokie napiecie

- szamyna stawia na jakosc, tablice relacyjne z ustawionym parametrem self-illum wyswietlaja wersje "aktywna" tylko jesli pojazd ma zalaczona baterie

- funkcjonalnosc, tablice relacyjne moga byc generowane dynamicznie przez skrypt pythona na podstawie aktualnego rozkladu. Zdefiniowany w pliku .mmd pojazdu skrypt zostanie uruchomiony w sytuacji, gdy dotychczasowe metody wyszukiwania tablicy nie znajda zadnego pasujacego egzemplarza. Definicja w pliku .mmd umieszczana jest w sekcji internaldata: i wyglada nastepujaco:
pydestinationsign: { skrypt instance: X parameters: Y }
gdzie
skrypt // nazwa skryptu generujacego teksture, z opcjonalna sciezka dostepu; przy braku sciezki skrypt wyszukiwany bedzie w folderze danego pojazdu
instance: X // opcjonalny parametr pozwalajacy generowac odrebne tekstury dla pojazdow w danym skladzie, uzywajacych tego samego skryptu. na chwile obecna X moze byc jedna z dwoch wartosci: name (nazwa danego pojazdu) lub type (typ danego pojazdu)
parameters: Y // opcjonalne dodatkowe parametry jakie otrzyma wywolany skrypt; Y to ciag w postaci parametr=wartosc&parametr=wartosc&parametr=wartosc (itd)

UWAGA: w zwiazku ze zmianami w kodzie nastapila drobna zmiana w nazewnictwie jednego z kluczy dostepnych dla modulu pythona. train_stationindex nazywa sie teraz train_stationstart natomiast klucz train_stationindex podaje indeks faktycznej, aktualnej stacji na ktorej powinien teraz zatrzymac sie pociag (podczas gdy stationstart uaktualnia sie dopiero po odjezdzie ze stacji biezacej)
« Ostatnia zmiana: 02 Kwietnia 2019, 19:19:26 wysłana przez tmj »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2203 dnia: 04 Kwietnia 2019, 01:23:22 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- lekcje dla AI, jadac luzem traksem ai nie powinna juz generowac raportow do UTK pod co drugim semaforem

- przygotowane przez youBy poprawka w obsludze poslizgu oraz eksperymentalny wariant hamulca lokalnego dla traksowatych

- w ramach koncertu zyczen, dzwiek kol szorujacych po lukach moze byc rowniez dzwiekiem skladanym; wybor probki dokonywany jest na podstawie predkosci pojazdu

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2204 dnia: 06 Kwietnia 2019, 22:43:59 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, dzwieki w formacie ogg powinny byc odtwarzane w calosci bez wzgledu na ilosc kanalow

- funkcjonalnosc, drzwi pojazdow typu AutomaticCtrl otwieraja sie i zamykaja automatycznie na podstawie udzielonego zezwolenia

- funkcjonalnosc, przyciski zezwolenia dla drzwi moga byc definiowane jako impulsowe lub bistabilne

- w ramach koncertu zyczen, punkt wystepowania mgly na scenerii losowany jest z zakresu definiowanego przez wartosci fog_start i fog_end we wpisie atmo

- eksperymentalnie, poziom swiatla slonecznego scenerii wplywa na wnetrza lowpoly pojazdow -- wnetrza sa bardziej zacienione przy silnym swietle

- lekcje dla ai, przygotowane przez youBy szkolenie na temat poprawnego wykorzystania hamulca Taurusa
« Ostatnia zmiana: 06 Kwietnia 2019, 22:48:15 wysłana przez tmj »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2205 dnia: 09 Kwietnia 2019, 01:12:08 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, rysowanie przyciemnionych elementow scenerii nie powinno rozsypywac sie w ekstremalnych sytuacjach

- funkcjonalnosc, dodatkowe klucze dostepne dla modulu pythona, train_stationfrom oraz train_stationto odpowiadajaca poczatkowej i koncowej stacji w przypisanym do pojazdu rozkladzie

- dary od youBy, poprawki dla hamulca antyposlizgowego oraz danych wykorzystywanych przez ekran elfa

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2206 dnia: 09 Kwietnia 2019, 20:48:34 »
Coś jest nie tak na ostatnim exe 190408. Uruchamiam scenerię L053_poranek i misję z EU43 prowadzącą kontenery i nie dostaję sygnału zezwalającego na manewry, stonka obok również nie dostaje. W errors czysto. Umieszczam odnośnik do pliku log.
https://eu07.pl/userfiles/5659/log.txt
T.N

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2207 dnia: 09 Kwietnia 2019, 21:04:25 »
Coś jest nie tak z tym exe 190403 i starsze, takie coś powoduje w Elfie i druga sprawa to dlaczego jak jest w eu07.ini  brakespeed 0.6      // prędkość przesuwania FV4a to hamulec i tak się przesuwa co 0.1. Na tym exe , które jest w MaSzynie 19.04 takich problemów nie ma, jedynie prędkość przesuwania hamulca dodatkowego jest za wolna i to , że np w EN57 jak trzymamy klawisz 3 to hamulec się przesunie tylko o 1 i dalej nie , musimy klikać 3 , a w tym exe od tmj jeśli trzymamy klawisz 3 to hamulec przesunie się do pozycji 6 , więc jest łatwiej niż na exe od MaSzyny 19.04.

&feature=youtu.be   <--- takie coś powoduje w Elfie
« Ostatnia zmiana: 09 Kwietnia 2019, 22:27:00 wysłana przez Turbokibel »
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2208 dnia: 09 Kwietnia 2019, 21:28:40 »
Cytuj
- poprawka, dzwieki w formacie ogg powinny byc odtwarzane w calosci bez wzgledu na ilosc kanalow
Dzwieki w elfie i gdzie indziej powinny dzialac normalnie od wersji 19.405 i pozniejszych. "U mnie dziala" ;/

Obsluga hamulcow jest nieco inna w exe ktore idzie to paczki i w tej wersji.

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2209 dnia: 09 Kwietnia 2019, 22:25:45 »
Dobrze , u mnie teraz też wszystko działa po pobraniu najnowszego exe.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2210 dnia: 10 Kwietnia 2019, 00:58:32 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, zespoly trakcyjne z napedem asynchronicznym powinny ponownie zalaczac sobie naped

(powinno odkorkowac scenariusze na linii 53, blokowane oczekiwaniem na ruch uckiego kibla)

Offline Lipek

  • Wiadomości: 43
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2211 dnia: 11 Kwietnia 2019, 01:55:07 »
Witam, chyba jest coś nie tak z dźwiękiem przetwornicy w EU07-15xx, problem pojawia się szczególnie w EU07-1517, mianowicie ścieżka dzwiękowa przetwornicy podczas jej pracy bardzo nienaturalnie trzeszczy i szumi.

EDIT: Już wszystko działa jak należy :) Widocznie problem leżał gdzie indziej, pozdrawiam :)
« Ostatnia zmiana: 11 Kwietnia 2019, 02:12:27 wysłana przez Lipek »

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1950
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2212 dnia: 11 Kwietnia 2019, 02:17:44 »
Dźwięk przetwornicy jest losowany przy każdym uruchomieniu gry. Możliwe, że wylosował Ci się taki, który dla Ciebie nie brzmi.
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline Lipek

  • Wiadomości: 43
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2213 dnia: 11 Kwietnia 2019, 02:27:33 »
Możliwe, zaciekawiło mnie to bo wcześniej mi się to nie zdarzało.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2214 dnia: 11 Kwietnia 2019, 21:06:57 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, inicjalizacja skladow powinna podlaczac rowniez ostatni pojazd

- poprawka, przypisanie modeli ladunkow w pliku .mmd pojazdu powinno funkcjonowac od poczatku symulacji

- w ramach koncertu zyczen, parametr AIM w sekcji Engine pliku .fiz pozwala rowniez zdefiniowac predkosc zmiany obrotow silnika dla pojazdow z napedem spalinowo-elektrycznym. Wartosc domyslna parametru dla napedu spal-ele, odpowiadajaca dotychczasowemu zachowaniu, to 1.25

Offline trus

  • Wiadomości: 119
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2215 dnia: 13 Kwietnia 2019, 10:30:06 »
Jakie wartości mają być podane we wpisie punktu występowania mgły ?

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2217 dnia: 16 Kwietnia 2019, 14:07:01 »
Wydaje mi się, że przycisk "Poślizg" ([Enter]) działa obecnie nieprawidłowo. Jego wciśnięcie nie powoduje wzrostu ciśnienia w cylindrze hamulcowym. Sprawdzane na kilku losowych siódemkach.

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2218 dnia: 16 Kwietnia 2019, 21:06:16 »
Sprawdź różnicę przy działaniu 'entera' zwykłego i 'entera' z numerycznej. U mnie ten drugi działa, ten pierwszy nie.

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2219 dnia: 16 Kwietnia 2019, 21:40:10 »
Oczywiście chodzi mi o ten z numerycznej. Chociaż teraz porobiłem kilka testów i wygląda na to, że ten przycisk nie reaguje jakąś chwilę po wyluzowaniu lokomotywy odluźniaczem. Potem działa normalnie. Zakładam, że jest to zamierzony efekt.