Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1093112 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2010 dnia: 06 Stycznia 2019, 15:37:07 »
Calkowo SN61, na filmie misja SN61-168, sytuacja po podpieciu skladu - proba hamulca, przypisanie rozkladu, zaciety zaladunek, ruszenie z "odcieciem sie" zaladunku, hamowanie i reset zaladunku, ponowne ruszenie i pozostanie w ruchu do zakonczenia zaladunku.
Uruchomilem dziada z 5-10 razy ale ani razu nie przytrafilo mi sie to co na nagraniu ;/ Obsluga drzwi jest i tak do wymiany przy okazji wprowadzania zezwolenia na otwarcie, wiec moze problem sam sie rozwiaze wtedy, bo na razie bez doswiadczenia tego nie bardzo jestem w stanie dojsc przyczyny.

Offline joey

  • Deweloper
  • Wiadomości: 420
  • the Invisible Man
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 207
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2011 dnia: 06 Stycznia 2019, 16:45:41 »
AI najwyrazniej nie ma tego problemu, sprawdzilem przed chwila. Natomiast przy jezdzie "manualnej" problem u mnie jest.

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2012 dnia: 06 Stycznia 2019, 19:07:44 »
Takie dwie pierdoły-prośby:

1) Jeżeli tabor ma włączone bujanie parametrem "huntingspring", powinno być ono mocno ograniczone, lub nawet całkowicie niewystępujące, jeżeli pojazd jest na łuku.

2) Przy "engine" dodać parametr określający głośność dla przejścia dźwięków (silnika). 50% nie zawsze się sprawdza, szczególnie gdy dźwięk jest zmieniany co jedną-dwie pozycje. Przy zejściu z najwyższej pozycji na 0, brzmi to mocno nienaturalnie (hint -> SU45). Nawet samemu miksując dźwięki, z doświadczenia, robię to przy ok. 65-75%, wtedy przejście mniej się rzuca w uszy.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2013 dnia: 06 Stycznia 2019, 20:13:16 »
Ode mnie prośba-pierdoła która przeszła bez echa:
- wybór pantografu w lokomotywach serii 181, 163/263/363, EP05 poprzez funkcję ctrl + o/p

Wybór pantografu poprzez pokrętło oraz za pomocą przełącznika typu hebel: 0 (opuszczanie) / Przedni / Przedni + Tylny / Tylny.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2014 dnia: 06 Stycznia 2019, 20:21:58 »
Ode mnie prośba-pierdoła która przeszła bez echa:
To nie to ze przeszla bez echa, tylko to nie jest taka *** jak mogloby sie wydawac, i wejdzie kiedy da sie to jakos sensownie ogarnac i zaimplementowac :v  Jest na liscie rzeczy do zrobienia od jakiegos juz czasu.

edit:
2) Przy "engine" dodać parametr określający głośność dla przejścia dźwięków (silnika). 50% nie zawsze się sprawdza, szczególnie gdy dźwięk jest zmieniany co jedną-dwie pozycje. Przy zejściu z najwyższej pozycji na 0, brzmi to mocno nienaturalnie (hint -> SU45). Nawet samemu miksując dźwięki, z doświadczenia, robię to przy ok. 65-75%, wtedy przejście mniej się rzuca w uszy.
Nie wiem o co chodzi; odtwarzanie dzwiekow silnika oparte jest o jego aktualna predkosc obrotowa, nie glosnosc.
« Ostatnia zmiana: 06 Stycznia 2019, 20:30:10 wysłana przez tmj »

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1238
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2015 dnia: 06 Stycznia 2019, 20:39:23 »
Czy z punktu widzenia exe trudno byłoby zaimplementować trzecią szynę do stosowania w ciasnych łukach? To dosyć istotny element, którego brak rzuca się w oczy przy sceneriach realistycznych.

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2016 dnia: 06 Stycznia 2019, 20:39:42 »
Przejście dźwięków w zależności od obrotów, tak. A obroty wynikają z pozycji nastawnika :)
W każdym bądź razie - (25:10)

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2017 dnia: 06 Stycznia 2019, 20:47:49 »
Czy z punktu widzenia exe trudno byłoby zaimplementować trzecią szynę do stosowania w ciasnych łukach? To dosyć istotny element, którego brak rzuca się w oczy przy sceneriach realistycznych.
Trzecia szyna kojarzy mi sie wylacznie ze zrodlem zasilania pociagow elektrycznych ktore nie ma nic wspolnego z ciasnymi lukami. Nie wiem wiec o co chodzi i sie nie wypowiem :v

Przejście dźwięków w zależności od obrotów, tak. A obroty wynikają z pozycji nastawnika :)
No, ale co to ma wspolnego z glosnoscia 50% lub inna, o ktorej mowiles? To jaki dzwiek jest odtwarzany przy danym poziomie obrotow zalezy od tego jakie probki zostaly przypisane do danych zakresow obrotow w mmd, i tyle. Sama glosnosc dzwieku zmiany obrotow jest zalezna od tego z jaka predkoscia nastepuje zmiana.
« Ostatnia zmiana: 06 Stycznia 2019, 20:55:47 wysłana przez tmj »

Offline kolejarz2009

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2018 dnia: 06 Stycznia 2019, 20:53:52 »
Tu chyba chodzi o szynę która sprawia że przy wykolejeniu nie leci się po nasypie - odbojnica?.
Wiem żę u mnie w Irlandi jest coś takiego, właśnie po to by nie zbierać wozów z paru metrów poniżej nasypu (przynajmniej mi tak mówili że to po to jest)
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4f/Dublin%2C_Tara_Street_Station_-_panoramio.jpg
O może coś takiego?
https://www.bazakolejowa.pl/foto/1095/13848900915225ab2c742a05d880b15cd8370b5cc2-146.jpg

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 486
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1421
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2019 dnia: 06 Stycznia 2019, 20:57:26 »
Dokładnie to chodzi o coś takiego jak tutaj na filmie https://youtu.be/oM6r5oQFRjU?t=52
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2020 dnia: 06 Stycznia 2019, 20:57:55 »
Aa. Jesli cos takiego, to teoretycznie mozna zdefiniowac profil szyny ktory zawiera rowniez przekroj tego dodatkowego elementu, i przypisywac ten profil dla torow gdzie ten element powinien wystepowac? Chociaz jesli ten dodatkowy tor wystepuje tylko z jednej strony to raczej sie tak nie da ;/
« Ostatnia zmiana: 06 Stycznia 2019, 20:59:18 wysłana przez tmj »

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2021 dnia: 06 Stycznia 2019, 21:09:11 »
Szamaństwo - tor o rozstawie 0, o geometrii identycznej z geometrią toru (lekko przesuniętą w jednym kierunku), wzdłuż którego idzie taka dodatkowa szyna?
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1238
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2022 dnia: 06 Stycznia 2019, 21:47:11 »
Chciałbym właśnie uniknąć szamaństwa. Modelowanie tego dla każdego łuku to też raczej syzyfowa praca. Pomysł z profilem szyny jest nienajgorszy ale właśnie, tego typu odbojnicę stosuje się tylko przy szynie wewnętrznej. Najlepszy byłby dodatkowy parametr w torze ale o to raczej ciężko..

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2023 dnia: 06 Stycznia 2019, 21:51:11 »
Szybkie modelowanie -> z geometrii zrobić przekrój szyny, i przesunąć na pożądaną odległość od osi toru (pivot w 0 0 0) i opcją loft wymodelować.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2024 dnia: 06 Stycznia 2019, 21:53:59 »
Jeśli dobrze pamiętam to taki tor z odbojnicą występuje tylko na łukach o promieniu poniżej 200 m. Jest min. na liniach Kłodzko- Kudowa Zdrój oraz Kłodzko- Wałbrzych Główny i Wrocław-Jelenia Góra.
T.N

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2025 dnia: 06 Stycznia 2019, 21:58:11 »
Dodatkowo odbojnice na mostach i czasami na nasypach.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2026 dnia: 06 Stycznia 2019, 22:05:26 »
Wychodzi na to ze najwygodniejsze byloby dodanie mozliwosci definiowania profilu dla lewej i prawej szyny osobno, zamiast wspoldzielonych tak jak teraz. Mialoby zastosowanie rowniez dla faktycznej trzeciej szyny zasilajacej, jakby ktos metro chcial kopac.

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2027 dnia: 06 Stycznia 2019, 22:16:57 »
No, ale co to ma wspolnego z glosnoscia 50% lub inna, o ktorej mowiles? To jaki dzwiek jest odtwarzany przy danym poziomie obrotow zalezy od tego jakie probki zostaly przypisane do danych zakresow obrotow w mmd, i tyle. Sama glosnosc dzwieku zmiany obrotow jest zalezna od tego z jaka predkoscia nastepuje zmiana.
Jeszcze raz posłuchaj na filmie zejście z obrotów, a szczególne głośność przejść między poszczególnymi dźwiękami. Głośność w pełni odtwarzanego dźwięku jest wyższa niż suma dwóch dźwięków ściszonych do 50%, czyli wtedy kiedy jeden zanika a drugi się zaczyna odtwarzać (przejście między nimi).
« Ostatnia zmiana: 06 Stycznia 2019, 22:18:38 wysłana przez mareczek »

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2028 dnia: 09 Stycznia 2019, 22:07:58 »
Chyba nastawnik w EP05 się popsuł. Z klawiatury obecnie sterowanie wygląda tak, że jak się poda np. 20 pozycji od razu (już w trakcie jazdy) to nastawnik sam się przytrzymuje przez chwilę na tej pozycji, a dopiero po chwili zaczyna się samoistnie obracać. Zejście na pozycję 0 też jakoś dziwnie funkcjonuje. Oprócz tego boczniki nie działają (przynajmniej na jeździe równoległej, czyli ostatnie kilka pozycji; na szeregowej nie wiem). Nastawnikiem można po nich "przejechać", natomiast prąd na silnikach się nie zwiększa.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2029 dnia: 09 Stycznia 2019, 22:13:11 »
Chyba się nie popsuł, tylko działa realnie. A ET40 odpalałeś?
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2030 dnia: 09 Stycznia 2019, 22:24:57 »
Boczniki działają jak powinny. Są jednak błędy w animacji koła.
Koło po obrocie na 46 pozycję dostaje jeszcze 5 pozycji bocznika, mimo że te pozycje, to ostatnie pięć Rlist i elektrycznie to działa.
Przy cofaniu nastawnika cofa się on do piątej pozycji (bo trzyma dodatkowy obrót bocznika) i przeskakuje na zero dopiero, jak wał kułakowy się cofnie.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2031 dnia: 11 Stycznia 2019, 00:02:08 »
Chyba nastawnik w EP05 się popsuł. Z klawiatury obecnie sterowanie wygląda tak, że jak się poda np. 20 pozycji od razu (już w trakcie jazdy) to nastawnik sam się przytrzymuje przez chwilę na tej pozycji, a dopiero po chwili zaczyna się samoistnie obracać.
Zmiana jest celowa, ze wzgledu na narzekanie na trudnosci w kontrolowaniu nastawnika klawiatura. Obecnie po zmianie polozenia nastawnika powrot do faktycznej pozycji nastepuje nie natychmiast, ale dopiero po chwili, co powinno ulatwic precyzyjne zmiany nastawnika o kilka pozycji kilkoma wcisnieciami klawisza.

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, automatyczna grzalka wody nie psuje sie przy wylaczeniu baterii

- poprawka, wirtualny konduktor nie zamyka pasazerom drzwi przed nosem w pojazdach z silnikiem diesla

- lekcje dla ai, przy skanowania trasy ai odfiltrowuje obiekty poza obszarem zainteresowania

- eksperymentalnie, by zapewnic bardziej przewidywalne zachowanie w trybie manewrowym ai zawsze uzywa takich samych parametrow obslugi hamulcow

- eksperymentalnie, wplyw predkosci jazdy na glosnosc runningnoise kalkulowany jest w zakresie 50-100% zamiast 0-100%

- dobra zmiana, ladowanie baterii dla pojazdow z silnikiem diesla nastepuje automatycznie przy wlaczonym silniku

Offline maszynistaPR

  • Wiadomości: 10
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2032 dnia: 11 Stycznia 2019, 20:14:09 »
Czy zmieniła się klawiszologia co do obsługi wyświetlacza w 6Dg? Bo wciskam "," i nie działa. Nowe exe z warsztatu, na tamtym z paczki działa normalnie.
PR BIAŁYSTOK

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2033 dnia: 12 Stycznia 2019, 20:01:33 »
To taki efekt uboczny korekty dzialania lampki stanu drzwi. Powinno byc ogarniete na repo w powiazaniu z dzisiejszym uaktualnieniem:

- poprawka, parser plikow .mat nie powinien rozsypywac sie w pewnych sytuacjach

- funkcjonalnosc, dodane lampki stanu urzadzen i-universalX: ktore docelowo powinny zastapic szamynstwo z podpinaniem roznych rzeczy pod przelaczniki drzwi

- dobra zmiana, przygotowana przez milka7 optymalizacja wczytywania geometrii z plikow t3d

Offline KubaPKP

  • Wiadomości: 172
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2034 dnia: 13 Stycznia 2019, 19:46:51 »
Czy w tej poprawce powinny działać ręcznie uruchamiane wyświetlacze czy trzeba coś pobrać jeszcze z repo?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2035 dnia: 13 Stycznia 2019, 19:49:32 »
Będzie trzeba zmienić fiz i mmd wszystkich dotkniętych tym pojazdów, ale nie jest to jeszcze wysłane na serwer.
Mój kanał youtube

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1950
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2036 dnia: 13 Stycznia 2019, 22:18:15 »
Już jest na repo. Ekrany są pod klawiszem 0 a dodatek (radio, lampka) pod 9. Trzeba pobrać pliki fiz i mmd lokomotyw, w których problem występuje.
« Ostatnia zmiana: 13 Stycznia 2019, 23:33:03 wysłana przez Joachimowicz »
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2037 dnia: 14 Stycznia 2019, 00:55:52 »
Poprawiłem resztę pojazdów, która miała niedrzwiowe funkcje na lampkach drzwi. Zaktualizowałem też dokumentację w tym aspekcie. Zasadniczo funkcje krytyczne, jak aktywacja komputera czy lampek sygnalizacyjnych jest na universalu0 a mniej istotna, zazwyczaj atrapa hebelka, na universalu9. W ST45 lampka została przeniesiona z universala na dedykowaną podświetlenia rozkładu. Ustawioną w keyboard input na shift '.
Mój kanał youtube

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2038 dnia: 14 Stycznia 2019, 09:32:22 »
Trzeba by dopisać ten klawisz w pliku eu07_input-keyboard.ini, bo obecnie go tam nie ma. Pytanie czy czegoś jeszcze nam tam brakuje?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2039 dnia: 14 Stycznia 2019, 12:38:13 »
Nie wysłałem? Miałem taki zamiar, musiałem źle zaznaczyć w commicie. :/
Mój kanał youtube