Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1375938 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2207
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1980 dnia: 27 Grudnia 2018, 18:14:41 »
Jeszcze nie pobierałem dzisiaj, ale na poprzednim exe nie uchodzi ciśnienie z przewodów głównych (zasilający i hamulcowy), podczas rozerwania pociągu.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4397
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 335
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1981 dnia: 29 Grudnia 2018, 17:27:49 »
Dziwne zachowanie slonca/naświetlenia o godzinie 17:26. Movelight 330. Jest ciemno a slonce na niebie i nic nie oswietla? Ksiezyc jest pod terenem. A teraz widze 2 księżyce w roznych miejscach. Ostatnie exe od tmj.
« Ostatnia zmiana: 29 Grudnia 2018, 19:04:23 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1982 dnia: 29 Grudnia 2018, 18:21:51 »
To jakis wynalazek na tej scenerii chyba, ale nie faktyczne slonce. Przy movelight 330 "prawdziwe" slonce zachodzi ok 15:20 i 2 godziny pozniej niczego juz nie oswietla.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4397
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 335
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1983 dnia: 29 Grudnia 2018, 19:04:56 »
Jade wlasnie na twoim exe ostatnim i popatrz se na screny wyżej. Przeciez sam sobie nbie jestem w stanie takiego efektu zrobić 2 ksiezycow może i 2 slonc tez.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1984 dnia: 29 Grudnia 2018, 19:06:48 »
Jak nie? Jak masz starego skyboxa ze słońcem i księżycem na nowym exe, które je samo rysuje, to tak będzie.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1985 dnia: 29 Grudnia 2018, 19:07:55 »
Powtorze sie:
To jakis wynalazek na tej scenerii chyba, ale nie faktyczne slonce.

Ten drugi ksiezyc jak kartofel widoczny na drugim screenie jeszcze ci nie uswiadomil ze na tej scenerii masz przedpotopowe niebo z szamynionym sloncem i ksiezycem..?

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4397
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 335
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1986 dnia: 29 Grudnia 2018, 19:57:43 »
No dobra dobra macie racje z tym niebem. Nie zauwazylem wpisu starego. Aczkolwiek myslalem ze nowsze wyklucza starsze.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1987 dnia: 29 Grudnia 2018, 20:00:19 »
Jak widac nie :>  wpis nieba obecnie obejmuje same chmury i gwiazdy; slonce i ksiezyc sa rysowane niezaleznie od tego wpisu, wiec jesli model nieba rysuje swoje wlasne, to w rezultacie dostajesz duplikaty.

edit

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, drugie podejscie do selektywnej oblugi dodatkowej pozycji "do przodu" w starych kiblach

- lekcje dla ai, po zmianie kabiny ai powinno korzystac z bardziej zaawansowanych typow hamulca rowniez w trybie manewrowym

- poprawka, kran hamulca w kiblowatych powinien dzialac tylko w aktywnej, obsadzonej kabinie

- funkcjonalnosc, dodane nowe urzadzenie kabinowe, wskaznik cisnienia w przewodzie zasilajacym scndpress:

- eksperymentalnie, reflection map jest obslugiwana rowniez przy rysowaniu kabiny hade
« Ostatnia zmiana: 29 Grudnia 2018, 20:45:44 wysłana przez tmj »

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2971
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 332
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1988 dnia: 30 Grudnia 2018, 12:31:11 »
@tmj, skoro mamy możliwość sterowania hamulcem w EN57AKL poprzez ctrl + num2/8, może dałoby się zrobić sterowanie pantografami w seriach EP05, 181 i 163 poprzez wybór odbieraka ctrl + o/p?
W praktyce mamy tak: 0, tylny, tylny + przedni, przedni. Podparte musiałoby to być zapewne odpowiednim wpisem w *.fiz, ale dzięki temu uzyskamy sterowanie patykami z pokrętła, co będzie kiedyś przydatne w projektach Impulsa (Małopolskie w ten sposób mają wybór odbieraka w kabinie, pokrętłem umieszczonym... na ścianie za pomocnikiem).

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 660
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 322
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1989 dnia: 30 Grudnia 2018, 22:14:56 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, drugie podejscie do selektywnej oblugi dodatkowej pozycji "do przodu" w starych kiblach
Dalej nie wyszło :) Testowane na #840.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2207
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1990 dnia: 31 Grudnia 2018, 10:10:16 »
Na tym exe ,,kaliska" stoi.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1991 dnia: 31 Grudnia 2018, 14:39:44 »
Na tym exe ,,kaliska" stoi.
Jak bedzie ci sie chcialo napisac wiecej niz dwa slowa to mi bedzie sie chcialo sprawdzic. "Kaliska stoi" nic mi nie mowi.

- ktora Kaliska, bo tego scenariusza sa co najmniej ze cztery wersje i pewnie ze drugie tyle unoffow
- co konkretnie stoi, bo tam na kazdej wersji jest 20+ roznych skladow i skrypty sterujace ktorych nawet autor nie ogarnia

Wlaczam u siebie kaliska_cegielski i wyglada na to ze pociagi jezdza, wiec nie wiem co ma znaczyc ze "stoi". Laskawie wytlumacz.

Offline Union Pacific

  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1992 dnia: 31 Grudnia 2018, 17:33:06 »
U mnie Kaliska dziala bez problemu na nowym exe. Przejalem sklad "Cegielskiego"w ZWK i jade.
Intel Core i7-7700HQ (2.8 GHz, up to 3.8 GHz, 6 MB cache, 4 cores) Kaby Lake Processor + NVIDIA GeForce GTX 1050 (4 GB GDDR5 dedicated) ,  32GB System Memory

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2207
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1993 dnia: 31 Grudnia 2018, 17:40:53 »
Nie działa. Wszystkie semafory są na S1.
Mam zsynchronizowany czas do realnego, rozkład się nie przestawia jak na poprzednich exe.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1994 dnia: 31 Grudnia 2018, 18:13:00 »
Hmm no niestety, "u mnie dziala" (dowod w zalaczniku, uruchomilem scenariusz o 18:10 z ustawieniem aktualnego czasu w .ini)

Daj w zalaczniku swoj plik eu07.ini jesli mozesz, byc moze tam sie jakis bajzel zrobil ktorego exe nie ogarnia.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1995 dnia: 31 Grudnia 2018, 19:01:52 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, znowu, obslugi dodatkowej pozycji nastawnika kierunku w kiblach. kiedys sie uda

- dobra zmiana, panel F12 podaje rowniez aktualny tryb pracy hamulca

- funkcjonalnosc, z poziomu pythona dostepna sa dodatkowe informacje
scenario // nazwa pliku aktualnego scenariusza
train_brakingmassratio // podany w rozkladzie wymagany procent masy hamujacej skladu
train_enginetype // podany w rozkladzie typ lokomotywy ciagnacej sklad
train_engineload // podane w rozkladzie obciazenie lokomotywy
train_atpassengerstop // flaga ustawiana gdy sklad znajduje sie w peronie aktualnej stacji rozkladu jazdy
« Ostatnia zmiana: 31 Grudnia 2018, 19:49:50 wysłana przez tmj »

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2207
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1996 dnia: 01 Stycznia 2019, 07:55:43 »

scenario // nazwa pliku aktualnego scenariusza
train_brakingmassratio // podany w rozkladzie wymagany procent masy hamujacej skladu
train_enginetype // podany w rozkladzie typ lokomotywy ciagnacej sklad
train_engineload // podane w rozkladzie obciazenie lokomotywy
train_atpassengerstop // flaga ustawiana gdy sklad znajduje sie w peronie aktualnej stacji rozkladu jazdy
I gdzie to wkleić?
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6287
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2211
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1997 dnia: 01 Stycznia 2019, 09:34:58 »
Nigdzie. To jest informacja dla piszących skrypty. Jakbyś chciał robić ekran z rozkładem do czegoś.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1998 dnia: 03 Stycznia 2019, 20:33:37 »
W dzisiejszym uaktualnieniu pare drobiazgow:

- poprawka, wirtualne akumulatory w kiblach nie powinny rozladowywac sie po dluzszej jezdzie

- lekcje dla ai, podczas przyspieszania ai powinna nieco sensowniej operowac nastawnikiem a przynajmniej mniej krecic kolem jak poje..na

- eksperymentalnie, w eu07.ini mozna okreslic czestotliwosc odswiezania odbic otoczenia, parametrem gfx.reflections.framerate X gdzie X = ilosc aktualizacji na sekunde

- dobra zmiana, w logu umieszczana jest rowniez nazwa komorki na ktorej wykonywany jest test memcompare

Offline miloszko

  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1999 dnia: 04 Stycznia 2019, 19:34:08 »
@tmj jesteś wstanie przyśpieszyć przesuwanie hamulca? Próbuję w ini i nic :/
« Ostatnia zmiana: 04 Stycznia 2019, 19:35:13 wysłana przez miloszko »

Offline joey

  • Deweloper
  • Wiadomości: 425
  • the Invisible Man
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 218
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2000 dnia: 05 Stycznia 2019, 07:40:25 »
Od wprowadzenia zaleznosci miedzy wsiadaniem/wysiadaniem pasazerow a otwartymi drzwiami pociagu, zepsul sie SN61 - w peronach licznik czasu zaladunku czesto zamiast odliczac do zera zacina sie, jakby pasazerowie nie mogli otworzyc drzwi. Jezeli rusze, zaczyna odliczac poprawnie, dopoki sie nie zatrzymam, wtedy czasami wraca do pelnego czasu i zacina sie znowu.
Podobna rzecz dzieje sie, gdy w trakcie wysiadania pasazerow zmienie czolo (np. w EN57) - pasazerowie chca wtedy korzystac z drzwi z drugiej strony (odwraca sie interpretacja W4?) i dopoki ich nie otworze lub nie wroce do pierwszej kabiny odmawiaja wysiadania.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2001 dnia: 05 Stycznia 2019, 12:48:16 »
W kibelku odwraca się id strony drzwi przy zmianie czoła. Oni chcą otwartych lewych a po zmianie czoła to już są prawe.
Do wagonów wsiadają normalnie? Bo ganz to niby taki wagon jeśli o drzwi chodzi.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2002 dnia: 05 Stycznia 2019, 14:04:49 »
@tmj jesteś wstanie przyśpieszyć przesuwanie hamulca? Próbuję w ini i nic :/
Jakie zmiany robisz w .ini? Predkosc przesuwania hamulca jest w tej wersji exe regulowana tylko wpisem brakestep ktory okresla skok przy pojedynczym wcisniecie klawisza. Pozostale wpis reguluja predkosc na exe Milka.

Offline miloszko

  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2003 dnia: 05 Stycznia 2019, 14:08:30 »
Ja zmieniłem brakestep z 1.0 na 3.0 i dalej nic.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2004 dnia: 05 Stycznia 2019, 14:23:31 »
Regulacja predkosci dziala tylko dla kranow innych niz FV4a, zapewne to jest przyczyna..?

Offline miloszko

  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2005 dnia: 05 Stycznia 2019, 14:46:34 »
Tak, u Ciebie wolno troszkę chodzi przesuwanie a nie można tego zmienić, dałbyś radę to przyspieszyć?

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2006 dnia: 05 Stycznia 2019, 14:53:28 »
Od wprowadzenia zaleznosci miedzy wsiadaniem/wysiadaniem pasazerow a otwartymi drzwiami pociagu, zepsul sie SN61 - w peronach licznik czasu zaladunku czesto zamiast odliczac do zera zacina sie, jakby pasazerowie nie mogli otworzyc drzwi. Jezeli rusze, zaczyna odliczac poprawnie, dopoki sie nie zatrzymam, wtedy czasami wraca do pelnego czasu i zacina sie znowu.
Puscilem AI po TD ale nie obserwuje takiego zacinania sie. Czy ma to miejsce na jakiejs konkretnej scenerii/scenariuszu?

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2007 dnia: 06 Stycznia 2019, 02:54:27 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, obsadzony sklad opuszczajacy scenerie przez portal nie przywiazuje do siebie na stale kamery

- poprawka, modul pythona powinien otrzymywac informacje z bardziej sensownych zrodel

- funkcjonalnosc, dla modulu pythona pod kluczem light_level dostepny jest aktualny poziom swiatla slonecznego

- szamynstwu mowimy stanowcze nie, do wagonow nie mozna juz wpakowac absurdalnych ilosci ladunku

- dobra zmiana, parametr brakestep wplywa rowniez na wielkosc przesuniecia kranow typu FV4a

Offline joey

  • Deweloper
  • Wiadomości: 425
  • the Invisible Man
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 218
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2008 dnia: 06 Stycznia 2019, 13:20:12 »
Czy ma to miejsce na jakiejs konkretnej scenerii/scenariuszu?
Calkowo SN61, na filmie misja SN61-168, sytuacja po podpieciu skladu - proba hamulca, przypisanie rozkladu, zaciety zaladunek, ruszenie z "odcieciem sie" zaladunku, hamowanie i reset zaladunku, ponowne ruszenie i pozostanie w ruchu do zakonczenia zaladunku.


Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2479
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1094
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2009 dnia: 06 Stycznia 2019, 14:01:42 »
W końcu zlokalizowaliśmy z Antkiem buga, którego miałem podczas testów AL. Nie mialem mozliwości regulować wajhą hamowania poprzez numeryczne "3". Przeskakiwało o kilka mm i się blokowało. Efektem czego trzeba było ręcznie hamować z myszki bądź poprzez numeryczne 5 oraz 2. Winą jest paramtetr  w eu07.ini brakestep. Miałem wartość brakestep 0.8, dałem na 0.9 dalej to samo, po zmianie parametru na brakestep 1.0 można hamować bez problemu na ALkach. Nie wiem jaki to ma wpływ na inne pojazdy, ale inne pojazdy po zmianie parametru działają jak dzialały.