Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1374572 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1606
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1289
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #660 dnia: 25 Grudnia 2017, 21:27:44 »
Pierwsza liczba to mnożnik głośności (amplitudy), druga to jej offset, trzecia to mnożnik tonu (częstotliwości), czwarta - jego offset. W dowolnej kolejności można to robić w nowej składni, w exe jest kompatybilność wsteczna.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #661 dnia: 25 Grudnia 2017, 21:43:17 »
brakesound: brake.wav 1.0 0.4 0.2 0.9

Chcialbym miec pewnosc ze wpisy beda mial poprawne wzgledem nowego exe.
Stara skladnia dla brakesound: jest bez zmian wiec wpis w takiej postaci bedzie dzialac. Natomiast dla nieco lepszego efektu mozna skorygowac wartosci do
brakesound: brake.wav 1.0 0.0 0.2 0.9

W miare aktualna lista wszystkich identyfikatorow i ich parametrow jest na wiki: https://wiki.eu07.pl/index.php/Plik_multimediów_(mmd)#Sekcja_sounds

Offline railman

  • Wiadomości: 27
    • Zobacz profil
    • Zduńskowolskie Wieści Kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #662 dnia: 25 Grudnia 2017, 21:55:30 »
Witam, po wgraniu nowego exe wyskakuje mi taki błąd:

"aplikacja nie została właściwie uruchomiona 0xc00007b"

Czy ktos wie w czym problem? Exe z paczki 17.07 działa bez problemu.

Zduńskowolskie Wieści Kolejowe
www.zwk.org.pll

Offline michajil

  • Wiadomości: 11
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #663 dnia: 25 Grudnia 2017, 22:17:56 »
Ja mam to samo, ostatnia paka która działa bez problemu to 171112. Każda następna wywala mi ten błąd. Przed wywaleniem tego błędu pojawiał się brak dll'a, konkretnie openal32.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #664 dnia: 25 Grudnia 2017, 22:20:07 »
Jak komuś brakuje biblioteki openal i nie chce się bawić w samodzielną instalację, wystarczy pobrać archiwum bin zależnie od używanej wersji exe i wypakować z niego https://wiki.eu07.pl/websvn/listing.php?repname=pctga
Mój kanał youtube

Offline Transkei

  • Deweloper
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 886
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #665 dnia: 26 Grudnia 2017, 11:03:35 »
Teraz kilka rzeczy ode mnie.

Po pierwsze: Jakiś czas temu wyczytałem, że:
Cytat: tmj
(formatem nie musi byc to koniecznie .wav obslugiwane sa takze dzwieki w formatach .ogg i .flac)
Zrobiłem eksperyment, i umieściłem w scenariuszu dźwięk ogg vorbis. Niestety po uruchomieniu natychmiast następuje wysyp. Myślałem aby umieścić w scenariuszu l053_poranek zapowiedzi pociągów właśnie w tym formacie, jako .wav strasznie dużo ważą. No i możliwa jest lepsza jakość.

Po drugie: event visible nie działa. Chyba że ja go źle stosuje? Chyba że nie wiem o jakiś ograniczeniach? W każdym bądź razie uruchamia się a efektów nie widać...

Po trzecie: w evencie copyvalues jest inna kolejność niż opisana w maszynowej wiki: najpierw podaje się nazwę komórki docelowej, a potem źródłowej. Ale tutaj jestem niemal na 100% pewien, że błąd jest w wiki a nie w exe.

Po czwarte: kilka stron temu przewinęła się dyskusja na temat komend load i unload. Korzystanie z tych komend jest obwarowane kilkoma warunkami (komenda musi być uruchomiona przez dany wagon, wagon musi stać i musi się znajdować w określonych współrzędnych z dokładnością do bodajże 5 metrów) co może ma jakiś sens przy ładowaniu wagonów towarowych, ale dla pasażerskich jest kompletnie bez sensu. Dodatkowo w implementacji komendy unload był jakiś błąd i można było wyładować wagon tylko wtedy, jeżeli szybkość rozładunku była równa jego obciążeniu.
Moja propozycja odnośnie tych komend: wywalić uzależnienie od podania współrzędnych i najlepiej jeszcze od postoju. Wówczas wystarczy dać tylko putvalues z komendą Load lub unload i wagon się załaduje lub rozładuje, no i będzie możliwe korzystanie (denerwują mnie wypełnione pasażerami wagony stojące na bocznicach). No i trzeba sprawdzić poprawność implementacji unload.

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1051
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 907
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #666 dnia: 26 Grudnia 2017, 11:13:33 »
W exekach tmj obsługiwany jest ogg, ale tylko z kodekiem flac. ogg/vorbis obsługiwane jest w moich exe. (wczoraj zrobiłem merge)
« Ostatnia zmiana: 26 Grudnia 2017, 11:15:52 wysłana przez Milek7 »

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 938
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 730
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #667 dnia: 26 Grudnia 2017, 12:47:35 »
Błąd na wiki to mój bubel, poprawiłem to.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #668 dnia: 26 Grudnia 2017, 13:29:50 »
Testując nowe scenariusze, zauważyłem takowe coś - w EN57-20xx nie animowała mi się rączka nastawnika jazdy, zaś w EN57 starego typu, w kabinie B nie działał mi prędkościomierz. Czy to może leżeć po stronie exe? Testowane na 241217 dla wersji x64.
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1606
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1289
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #669 dnia: 26 Grudnia 2017, 13:33:31 »
Jeśli chodzi o EN57-20xx w kabinie B, to błąd powodował to, że ktoś w MMD wpisał "mainctrl:" z dwoma M na początku. Niestety po usunięciu nadwyżki okazuje się, że nastawnik ma źle pivoty poustawiane i lata po całej kabinie.

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #670 dnia: 26 Grudnia 2017, 13:45:42 »
Tyle, że mi nie latał tylko po prostu nie miał animacji.
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1606
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1289
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #671 dnia: 26 Grudnia 2017, 13:48:19 »
Nie miał animacji, bo definicja nastawnika w MMD była źle wpisana.

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #672 dnia: 26 Grudnia 2017, 13:49:43 »
To każdy człon ma osobne MMD?
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1606
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1289
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #673 dnia: 26 Grudnia 2017, 13:50:23 »
Tak, bo każdy człon to osobny pojazd.

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #674 dnia: 26 Grudnia 2017, 14:00:05 »
Po poprawie mmd i wygenerowaniu nowego e3d bedzie dobrze.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2204
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #675 dnia: 26 Grudnia 2017, 16:33:31 »
Hmm mam u siebie rowniez wlaczony windows defender, i nie czepial sie. Co to bylo konkretnie, co mu sie nie podobalo? Cos konkretnego znalazl, czy tylko standardowe "nie mam zadnych danych o tym executable wiec na wszelki wypadek zablokowalem"?
Użytkownik napisał, że sygnalizuje i tyle.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #676 dnia: 26 Grudnia 2017, 16:38:57 »
Po drugie: event visible nie działa. Chyba że ja go źle stosuje? Chyba że nie wiem o jakiś ograniczeniach? W każdym bądź razie uruchamia się a efektów nie widać...
Chwilowo event dziala tylko dla trakcji i torow, myslalem ze nikt nie bedzie go uzywal do ukrywania modeli :>
Bedzie uwzglednione w nastepnym uaktualnieniu.

Offline ic_kolobrzeg

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 536
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 51
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #677 dnia: 26 Grudnia 2017, 16:58:29 »
Del.
« Ostatnia zmiana: 26 Grudnia 2017, 21:34:12 wysłana przez ic_kolobrzeg »
Zasubskrybuj mój kanał YT--> https://www.youtube.com/channel/UCAlVu9PI4F9bbKKffC5Eu3Q
Zestawienia pociągów Spółki PKP IC ->http://bocznica.eu/
PKP Polskie Linie Kolejowe, Zakład Linii Kolejowych  Szczecin, Sekcja Eksploatacji Koszalin

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #678 dnia: 26 Grudnia 2017, 17:08:06 »
Który parametr dotyczący dźwięku należałoby zmienić w siódemce żeby było słychać w kabinie dźwięki silników, wentylatorów i przetwornicy, bo jak na razie słychać tylko runningnoise, haslera oraz dźwięk hamowania i syren. W ET21 jest stary wpis engine i słychać dźwięk silników w kabinie. Testowałem przed chwilą ET21. Exe najnowsze.
« Ostatnia zmiana: 26 Grudnia 2017, 17:13:43 wysłana przez Tomnord15 »
T.N

Offline centarail

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 72
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #679 dnia: 26 Grudnia 2017, 19:54:46 »
Czemu dźwięki przetwornic i sprężarek są takie ciche mimo ustawienia w pliku .mmd wartości 1000?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #680 dnia: 26 Grudnia 2017, 20:02:36 »
Bo są w maszynowni i drzwi je tłumią. Podbijaj raczej mnożnikiem (2 parametr) i offsetem (3 parametr) amplitudy, niż zasięgiem. Wrzuć poprawione mmdki do testów. Przenoszenie pozycji dźwięków raczej nie ma sensu, chyba że w takiej dl2, gdzie wszystko jest na jednej ramie i siedzisz na silniku.
Mój kanał youtube

Offline centarail

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 72
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #681 dnia: 26 Grudnia 2017, 20:34:24 »
Oki tak zrobię. Popodkręcam także dźwięki stycznikow liniowych bo jeszcze się nie spotkałem z maszyną w której by panowała taka przepisowa cisza.

Edit: To rozumiem że z zaznaczonym parametrem mam się pobawić tak?
Pytanie: W folderze "sounds" mamy takie pliki "20786_203E_hasler_5km" i tak dalej aż do 150km/h. I teraz tak - czy jest możliwość podopisywania tych dźwięków pod konkretne prędkości czy (bynajmniej na razie) są one tylko do ozdoby? /Jeśli odpowiedź poleci na bocznicę to biję się w pierś za to że nie śledzę na bieżąco forum./
« Ostatnia zmiana: 26 Grudnia 2017, 21:01:00 wysłana przez centarail »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #682 dnia: 26 Grudnia 2017, 22:02:09 »
Zaznaczony parametr to manometr zbiornika głównego. Jego parametry animacji. Szukasz wpisów dźwięków wyżej, w sekcji sounds. Zobacz sobie na wiki składnię mmd, jest tam to ładnie rozpisane co jest czym.
Normalizacja haslera miała być robiona, ale nie wiem czy została już zrobiona.
Mój kanał youtube

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #683 dnia: 27 Grudnia 2017, 16:37:33 »
Zmieniłem parametry dźwięku przetwornicy, wentylatora i silników trakcyjnych. Czy ktoś mógłby się wypowiedzieć czy zrobione zostało to poprawnie? Chodzi głównie o słyszalność  ich w kabinie. W załączeniu plik mmd 303e-ep-zez-ic.
« Ostatnia zmiana: 27 Grudnia 2017, 17:01:21 wysłana przez Tomnord15 »
T.N

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #684 dnia: 27 Grudnia 2017, 17:30:29 »
Przetwornica na 200 metrów to imo za dużo. Ją też można podgłośnić amplitudą, tylko trzeba zastosować nową składnię. Reszta wydaje się dobrze brzmieć, choć dodanie trójki do każdego mnożnika i offsetu jest strasznie arbitralne.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #685 dnia: 27 Grudnia 2017, 17:36:32 »
200 metrow nominalnego zasiegu to niecale 15 m z glosnoscia bazowa; biorac pod uwage ze urzadzenie jest umieszczone w przedziale maszynowym, wiec w innych miejscach jest tlumione, to nie jest zla wartosc imo.

Regulacja amplituda ma to do siebie, ze ogranicza/eliminuje efekt tlumienia -- w przedziale maszynowym urzadzenie z glosnoscia 1 * 2 = 2 i tak jest traktowane jakby mialo glosnosc 1, a na zewnatrz to samo urzadzenie z glosnoscia 0.5 * 2 = 1 tez otrzymuje glosnosc 1.

edit
w dzisiejszym uaktualnieniu pare poprawek i eksperymentow:

- lekcje dla AI, przy uruchamianiu pojazdow z silnikiem diesla AI daje silnikowi szanse wejsc na jalowe obroty zamiast od razu probowac jazdy z kiepskim rezultatem

- poprawka, event visible powinien byc uwzgledniany takze w odniesieniu do obiektow 3d

- eksperyment, przy renderowaniu elementow polprzezroczystych rysowane sa nawet niemal calkowicie przezroczyste elementy

- eksperyment, rysowanie cieni obejmuje teraz takze cienie w kabinie; na 'starym' openGL efekt jest, jaki jest... ale jest ;d

« Ostatnia zmiana: 27 Grudnia 2017, 18:14:23 wysłana przez tmj »

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4393
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 332
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #686 dnia: 27 Grudnia 2017, 18:41:51 »
Moge prosic scren? Jeszcze kilka dni bez kompa a tu tyle nowosci do testu. Oszalec idzie. Kurcze kiedy wreszcie ta elektronika potanieje na tyle by przecietniaka bylo by stac na laptopa.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #687 dnia: 27 Grudnia 2017, 18:49:07 »
A tutaj taki na szybko jeden:


Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #688 dnia: 27 Grudnia 2017, 19:14:04 »
Jeszcze jedna poprawka na szybko, bo jak zwykle przy okazji poprawiania jednej rzeczy popsula sie inna ;d

- poprawka, AI powinna poprawniej rozpedzac sie prowadzac sklady z pojazdami napedzanymi dieslem

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #689 dnia: 27 Grudnia 2017, 20:41:04 »
200 metrow nominalnego zasiegu to niecale 15 m z glosnoscia bazowa; biorac pod uwage ze urzadzenie jest umieszczone w przedziale maszynowym, wiec w innych miejscach jest tlumione, to nie jest zla wartosc imo.

Ale nie może być też nie wiadomo jak daleko słyszane na zewnątrz. A tam tłumienia takiego przecież nie ma.