Autor Wątek:  Drawinowo - modyfikacje sterowania  (Przeczytany 181779 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #120 dnia: 15 Lutego 2016, 15:57:54 »
Nie. Barowy jest na 160 konstrukcyjnie, natomiast jest na klockach a nie na tarczach. W związku z zastosowaniem innego typu hamulca cały skład musi jechać 150.
Mówi chociażby  o tym §62 pkt 1 ppkt 2 wg. Instrukcji Ir-1. Nie wyssałem sobie tego z palca.
Sprawdzam!
Cytat: Ir-1
§ 62 Prędkość jazdy pociągów
1.Największa dozwolona prędkość jazdy pociągów zależy od:
(...)
2) konstrukcji pojazdów kolejowych, ich stanu technicznego, rodzaju hamulców i masy hamującej pociągu
Nie widzę tu 150 km/h, więc jednak nie.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2959
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 320
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #121 dnia: 15 Lutego 2016, 16:20:48 »
Nie mogę się teraz doszukać, który to był przepis. W praktyce chodzi o to, że wagony tylko na samych klockach nie osiągają wymaganej masy hamującej która jest konieczna do prowadzenia pociągu z prędkością 160 km/h. Taki procent masy hamującej mają wagony z hamulcami tarczowymi (typ R+Mg). Nawet jeśli 95% pociągu obsadzone jest tarczami, wystarczy jeden wagon na klockach i już jedziemy 150 km/h.

Ir-1 zacytowałem pomocniczo.

@Włodek, jak Ci się nie podoba taka "organizacja pracy" to może w ogóle zrezygnuj z zabawy ze sceneriami? Ja nie mam czasu na ślęczenie do nocy nad poprawkami, bo też mam swoje obowiązki. Szanuj trochę innych, którzy jednak chcą pomóc.
« Ostatnia zmiana: 16 Lutego 2016, 19:07:47 wysłana przez Pedrosiasty »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #122 dnia: 15 Lutego 2016, 16:30:00 »
Dementuję. Ograniczenie prędkości może wynikać z rzeczywistego bądź deklarowanego procent masy hamującej (składu) pociągu. Jeden wagon na klockach (i jego masa hamująca) nie jest problemem, w takim zestawieniu jeździł np. Wawel.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #123 dnia: 15 Lutego 2016, 17:28:23 »
Masz rację niech inni to robią i ślęczą po nocach. Ją wysiadam z tego tematu. Szkoda, że nikt nie ma poszanowania z tego jak ja nad tym siedziałem. Wracam do swojego zacisza i unoffów.
« Ostatnia zmiana: 16 Lutego 2016, 19:10:14 wysłana przez Pedrosiasty »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #124 dnia: 15 Lutego 2016, 22:33:27 »
Ale wyluzuj, ja bym sporo dał, żeby móc sobie przy tym posiedzieć, problem w tym, że nie mogę, i to nie mogę - nie mogę. I sporo ludzi tak ma.
To, że coś nie zostanie dokończone na wczoraj, nie znaczy że nie zostanie dokończone w ogóle, lub też, że nikomu na tym nie zależy.
Z tego co pamiętam sam rozpocząłem ten wątek i cholernie się cieszę, że mamy wreszcie przejezdne Drawinowo. Dziękuję mistrzu za włożony czas, jak tylko będę miał trochę własnego czasu to go dołożę. Obiecywałem kiedyś, że zrobię coś do automatyzacji tworzenia rozkładów, tylko oczywiście czeka, bo mam inne rzeczy, które muszę zrobić, a czas nie jest z gumy.
Jedyne, na co mi wystarcza czasu i mocy przerobowej teraz - to przejechanie jednej nocnej misji na wieczór i zrobienie notatek.
Osobiście irytują mnie strasznie wszystkie niedoróbki, które da się dość łatwo poprawić, takie jak rozkłady na wszystkich trasach. Irytuje mnie także podejście, że w bliżej nieokreślonej przyszłości, jak powstanie MaSzyna 4.0, to się wszystko poprawi. Ja rozumiem, że możemy sobie tak gadać o wymianie silnika graficznego czy po prostu zrobienia kompletnie nowego symka (oczywiście nie w tym wątku). Ale te rozkłady to jest prosta rzecz, którą można zrobić prowizorycznie, ale na tyle porządnie, że będzie się doskonale sprawdzać jeszcze przez rok czy dwa. Bez sensu jest takie podejście, że "kiedyś tam ktoś przyjdzie i wszystko na raz zrobi". Zrobi albo i nie, po co wszystko na raz, jak można jedną małą rzecz po jednej małej rzeczy, jak jest chwila wolnego czasu. I nie musi być super idealnie, bo nie czarujmy się, obecna wersja MaSzyny przypomina odrestaurowany w garażu wrak EP05. Mniej więcej ta technologia, mniej więcej ta niezawodność, ale i podobna kultowość. Jeździ, więc nie ma powodu czekać z drobnymi rzeczami na zainstalowanie w niej silnika impulsowego. Pozdrawiam i ruszam w trasę.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2959
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 320
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #125 dnia: 15 Lutego 2016, 22:47:00 »
@HTD, jesteś w stanie poprzesuwać o dodatkowe 5-10 minut czasy na manewrach? Żeby na spokojnie się podpiąć, popełnić, zrobić próbę i dopiero pojechać? Będzie to bardziej realistyczne. ;)

Swoją drogą, była jeszcze kiedyś jedna misja, ale na niedokończonej wersji Drawinowa, w której dopiero wprowadzany był odcinek do Grabówka. Rozpoczynało się na żeberku we Włodowicach, robiło manewry do czekającego składu, po czym (po takiej samej trasie jak pociąg powrotny z normalnej misji "Drawinowo") jechało się do Grabówka. Tam jednak skład zabierało się na tory postojowe, urywało, podpinało do pociągu obok, robiło manewry ze składem w perony i jechało ponownie do Włodowic. Fajnie by było odświeżyć może tą misje? Problem w tym, że eventy poprzypisywane są do torów i semaforów, które w obecnej wersji mają inne nazwy.
« Ostatnia zmiana: 15 Lutego 2016, 22:54:00 wysłana przez ST44-003 »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #126 dnia: 15 Lutego 2016, 23:08:41 »
Jak chcesz to możesz pomóc oczyszczając Drawinowo. Wywal wszystkie przypisania eventów sterowania tak by zostały tylko semafory i wskaźniki oraz ograniczenia rzeczywiste (teraz w prędkościach drogowych też jest trochę syfu) poprzypisywane jednokrotnie. Choć nie wiem czy nie prościej będzie wywalić wszystko i przypisać sygnały na nowo a ograniczenia dać eventami, tak jak Grześ lansuje. Ja w swoim czasie zajmę się wtedy pro skryptem a jak ktoś zechce, będzie mógł trzaskać proste misje wiążąc zdarzenia do torów przez nazwy eventów.
« Ostatnia zmiana: 16 Lutego 2016, 19:13:30 wysłana przez Pedrosiasty »
Mój kanał youtube

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2959
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 320
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #127 dnia: 15 Lutego 2016, 23:26:36 »
Hmmm... dobra, może tak być. Co będę umiał, wezmę na warsztat. Resztę, najwyżej mnie ktoś doszkoli ;)

EDIT: Względnie można ją będzie napisać ciut na nowo. Taki re-update. ;)
« Ostatnia zmiana: 15 Lutego 2016, 23:36:03 wysłana przez ST44-003 »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #128 dnia: 15 Lutego 2016, 23:54:11 »
W mojej paczce zawieruszyły się pojedyncze wagony 1xxa_v2. Widzicie, poinstalowane unoffy tylko wadzą. ;) Zajrzę co tam EP zrobił. Pewnie wszystko oprócz składów zaanektuję. Na noc może dwa czechy trafią, ale w dziennej na pewno zostaje trakcja pojedyncza. Taka wersja pójdzie póki co na repo jako względnie stabilna i pewnie wyląduje w patchu.
Mój kanał youtube

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #129 dnia: 16 Lutego 2016, 01:07:33 »
OK, załączam na razie poprawione rozkłady, na podstawie poprawnego przejazdu, 2HK w każdą stronę. Jeśli chodzi o manewry - sprawdzałem że zajmują mi dokładnie 12 minut trzymając się 25km/h i dość szybko biegając między kabinami. Zostaje 2 minuty na próbę hamulca, trochę mało, dobrze by było przesunąć odjazd o parę minut, o ile? Pełnej próby hamulca zwykle nie dajemy, takie szybkie widziałem pi razy oko 3 minuty. Dałbym 4 bo to długi skład, trochę tam powietrze idzie od początku do końca. No 5 i mamy zapas, szybkie pół szluga na peronie.

Aha, szukałem tam tej knajpy i w tej wersji jej nie ma. Jest jakiś niepasujący do reszty wagon, ale to chyba właśnie ten model co mi brakuje. Nie przekraczałem 150km/h (powrotnym, do WDZ jechałem normalnie). Powrotnym jest ciężko przekroczyć 150 bo jest za ciężki.

Zmiana: Początkowo załączyłem zły plik. Dodałem 5 minut na próbę hamulca po podpięciu składu. Jadę jeszcze raz zobaczyć czy się zgadza. Aha, zmieniłem Vmax na 150km/h.
Teraz pliki OK. Miałem jakiś problem z zapisaniem plików, ale teraz powinny się zgadzać.

  Dodano: 18 Lutego 2016, 00:38:59
Dobra - teraz mam jasność: jest bug. A nawet 2. Kolejny raz event daj_rozklad nie zaskoczył. Raz działa, raz nie działa. Nic nie było grzebane w plikach, poza zmianą godzin w rozkładach. Dołączam log. Drugi bug, może związany z pierwszym - przed wjazdem do Grodziska Zachodniego dostałem S12, S13 - znak, że coś z wjazdem nie tak. Wjazd kompletnie na zły tor, na drugim końcu torowiska, to chyba grupa towarowa, bo dalej od budynku dworca już się nie dało. Czyli wywiozłem pasażerów w pole. Do tego 2 minuty po moim rozkładzie. W Drawinowie w rozkładzie powrotnym dodałbym minutę.

Poza tym w obie strony robiłem próby hamulca i po 2 hamowania kontrolne. Rozkład można śmiało zostawić, no tylko ta końcówka mnie niepokoi. Wjazd na kompletnie zły tor. Na właściwy byłbym od minuty do 2 minut szybciej.
« Ostatnia zmiana: 18 Lutego 2016, 00:39:00 wysłana przez HTD »

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #130 dnia: 18 Lutego 2016, 20:47:32 »
Tez mam kłopot. Dzis chciałem zrobić misje towarowa noc z Grodziska i ai stanelo bo pospieszny z WDZ do grodziska wjechal nie na ten tor co potrzeba. Powinien pojechać w peron na prawo a pojechal prosto. Stanol pod s1. Przez co nie wyzwolily się dalsze eventy w Grabowku. Niewiem czy to nie wina skladow dziennych. Te eventy w sumie do poprawy sa. WYstarczy ze cos pojedzie minute +/- i może się cala reszta bujac. HTD z tymi czasami masz racje. W 100% ale zauważ ze jeśli cos zmienisz to cala reszta może isc się kisic na kiju.

Ale tez jechałem na innym exeku. Może być i tu przyczyna. 471as12

Drugie podejście to samo. Przed Grabowkiem korek od strony Grodziska i WDZ. Jutro przejadę na starym exeku.
« Ostatnia zmiana: 18 Lutego 2016, 22:10:19 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #131 dnia: 19 Lutego 2016, 13:00:24 »
Którego exe polecasz? Bo w sumie mam jeszcze taką wczesną wersję od Grzegorza, wypuścił potem chyba z 10 nowych, ale już na tamtej działało mi prawidłowo sterowanie AI i kierpoć, na oryginalnej z paczki nie za bardzo. W oryginalnej jest jakiś błąd ze skanowaniem sygnałów. Np mam na wyjazdowym S2, a AI stoi, kierpoć nie daje odjazdu, bo na następnym semaforze jest S1. Po zmianie exe wszystko bangla.

Co do zmienionych charakterystyk - nie wiem, ktokolwiek je zmieniał miał dobry powód do tego. Domyślam się, że nowe są bardziej realistyczne, polski tabor to nie TGV ;)
Jeśli zdarzenia zależą od rozkładów innych pociągów, to wszystkim trzeba też zmienić rozkłady, chociaż wybrałbym podejście najprostsze - czyli dodać ileś tam procent żeby tylko uzyskać pożądaną godzinę przyjazdu. Do Włodowic wszystko wydaje się pasować idealnie, w drugą stronę, nie pamiętam już, przed czy za samym Grabówkiem stoją wszystkie towary jeden za drugim, tak ma być? Za to w Grodzisku jak wjechałem na grupę towarową - tor przy samym dworcu był wolny, ogólnie to stał tam (na drugim torze licząc od dworca) chyba tylko 1 skład (o ile dobrze pamiętam).

Jakbym miał zgadywać, to bym obstawiał, że exe robi jakieś numery, no np takie, że nie łapie czasem eventu od przejazdu po torze, bo jak inaczej wytłumaczyć, że raz w WDZ robię manewry i dostaję rozkład, a raz nie - wykonując wszystko prawie dokładnie identycznie za pierwszym i drugim razem. Jedyne co mogło się różnić do dobijanie do wagonów, różnie do nich podjeżdżam. I czasem opuszczam patyki przed zmianą kabiny, a czasem nie. Generalnie lepiej opuścić, bo powinno się z podniesionym tylnym jechać a nie z przednim. Chociaż przy manewrach to chyba nie ma sensu zmieniać. Nie wiem np czy włączanie czy wyłączanie zasilania ma wpływ na eventy od lokomotywy - czy tak samo jest widoczna na torach z włączoną przetwornicą i wyłączoną? Z podniesionymi i opuszczonymi patykami chyba tak, bo przecież spalinówki nie mają patyków w ogóle. Ale np kran w pozycji odcięcia już coś zmienia, bo np AI nie przejmie sterowania nad podpiętym lokiem, jak się kranu w odcięcie nie przestawi. Z tego co pamiętam przy zmianie kabiny kran się sam przestawia w odcięcie. Nie zawsze pamiętam, żeby go przestawić na jazdę przy manewrach. Może to powoduje, że event nie łapie.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #132 dnia: 19 Lutego 2016, 13:46:06 »
Praca przetwornicy chyba ma znaczenie na łapanie eventów. Musisz być w shunt/obey_train podczas zmiany kierunku pod składem by wszystko załapało. W jakim celu opuszczasz pantografy? Jest to wymagane tylko przed odryglowaniem przedziału WN. Kabiny zmienia się pod napięciem.
Nie wiem co żeście napsuli. Mi na testach Grodzisk i Grabówek zawsze działały.
Mój kanał youtube

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #133 dnia: 19 Lutego 2016, 15:59:20 »
Hm, opuszczam celem przełączenia na tylny do jazdy. No bo jak zmieniam kierunek, to przedni z tylnym się zamienią. A wyłączam wszystko w kabinie z prądu, bo dmucham na zimne, tzn w ET42 i kiblach tak trzeba zrobić, inaczej CA w drugiej kabinie włączy hamowanie awaryjne minutę po ruszeniu, co mi się kiedyś zdarzało nagminnie, zwłaszcza na nowej wersji paczki, gdzie wreszcie jest to zrobione prawidłowo, tzn nie wciska się nieudokumentowanej kombinacji magicznych klawiszy, tylko prawidłowo wyłącza wszystko w kabinie którą opuszczam. Teraz jak mi zabuczy czuwak przy włączaniu zasilania to mam pewność, że nie będzie niespodzianki po minucie. Domyślam się, że w przypadku loków takich jak EU07, EP07, EU05 i EP09 procedura jest inna, nic nie wyłączam (może poza światłami) i zmieniam kabinę po prostu. Nie wiem tylko jak z tymi patykami, czy mogę jechać na przednim patyku w drugą stronę.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #134 dnia: 19 Lutego 2016, 16:15:53 »
Przy manewrach podnosisz oba. Po ruszenia po oblocie opuszczasz sobie ten od czoła.
Od dłuższego czasu flagi pantografów są stałe i nie zamieniają się przy zmianie kabiny o ile mi wiadomo.
Mój kanał youtube

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #135 dnia: 19 Lutego 2016, 17:02:41 »
Antek, co masz na myśli pisząc, że zmieniasz kabiny pod prądem? Nie wiem jak ma EP09, ale jakbyś ET22 jeździł to po zapięciu się do składu, wyłączasz wszystko, opuszczasz pantografy, wyłączasz rozrząd i zmieniasz kabinę. Wydaje mi się, że przy każdym elektrowozie zasada jest taka sama. Manewry powinny się odbywać na tylnym pantografie. W przypadku dojeżdżania do składu przy oblodzonej sieci trakcyjnej powinno się podnieść drugi pantograf (czyt. przedni) by "oczyścić" drut jezdny z lodu. Nie wiem skąd u Was zmiana kabiny pod "prądem" i manewry na dwóch pantografach.
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #136 dnia: 19 Lutego 2016, 17:08:06 »
Stele czy jest mozliwe ze zastoisowanie twojego exeka z asynchronami ma jakis wpływ na dzialanie calosci? Do tej pory wszystko hulalo. Czasy to nic innego jak spisanie godziny i wklepanie ich w rozklad. Czy jest to zgodne ze sztuka czy nie, to inna sprawa. Ale wiem ze wystarczy pojechac opozniony lub szybciej i wszystko pojdzie się bujac. Trzeba jechac jako AI. Mnie zastanawia to dlaczego pospieszny raz jedzie w prawo pod budynek dworca czyli prawidłowo i później ma wyjazd oraz reszta skladow i eventow działa, a raz dostaje wjazd do Grabowka na wprost i przez to nie wyzwala się dalsza czesc zdarzen. Przez co jest korek jak u HTD przed Grabowkiem, gdzie stoja sklad za skladem na widoczność. Stelek czy rodzaj exe może miec wplyw? jaka jest ruoznica pomiędzy tym z PC na którym do tej pory Drawinowo dzialalo, a tym z asynchronami i pythonem? Bo jesli za chwilke zmienimy exeka, to nie ma sensu nic robic, dopoki exe nie zostanie na stale juz.
Od tej wiadomości masz pisać bez ogonków.
Pedrosiasty
« Ostatnia zmiana: 19 Lutego 2016, 17:22:04 wysłana przez Pedrosiasty »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #137 dnia: 19 Lutego 2016, 17:14:41 »
No pewnie. Przecież są bugi wypisane. AI wariuje od 474next6. 471asynch12 powinno być ok. W 474asynch13 nie oczekujcie poprawnego zachowania.
Mój kanał youtube

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #138 dnia: 19 Lutego 2016, 17:18:17 »
471asynch12 < na tym jezdzilem i sie zdarzenia kaszanily. Misja nocna do wywalenia. Na starym exe tez się fanzoli. Korek w Grabowku.

PS Pedro ogonki iexplorer wstawia sam kiedy mu pasuje, ja pisze bez. Niewiem jak to wylaczyc.

  Dodano: 19 Lutego 2016, 19:02:13
Najpierw chyba trzeba będzie jednak dopracować dzienna by robic nocna.

Ten pospiech uparcie wjezdza na zly tor zamiast kolo budynku. Exe asynchron13. Poleglem - odpuszczam ten temat.

  Dodano: 20 Lutego 2016, 07:19:10
Na starym exe pośpiech idzie już ok za to towar za nim nie ma przelotu i zatrzymuje się na torze gdzie wcześniej pośpiech i blokuje przejazd reszty ai. Korek w Grabówki.
« Ostatnia zmiana: 20 Lutego 2016, 07:19:10 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #139 dnia: 20 Lutego 2016, 13:50:47 »
Może uzgodnijmy na którym exe testujemy i ustalmy, co jest zmienione w tej wersji i na co zwrócić uwagę. Log powinien wyjaśnić, co poszło nie tak. Od wydania ostatniej PC Drawinowo było nieprzejezdne, teraz jest przejezdne, to już coś. Nie ma wypadków. Dużo już nie brakuje. Nie miałem czasu śledzić prac nad exe, ale z tego co pamiętam one koncentrują się chyba głównie na poprawieniu automatycznego SRK i działaniu AI. Jeśli coś więcej robi automat niż robił, trzeba to wykorzystać, szkoda tracić czas na poprawianie scenariusza pod stare wersje exe. Teraz będę do logów z przejazdu dodawał jeszcze informację, na której wersji było przejechane.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #140 dnia: 20 Lutego 2016, 14:53:50 »
Tego nie da się ustalić. Napiszę więcej, to jest idiotyzm, skoro ostatnia paczka ma oficjalnie exe470, to na tym EXE należy dokonywać poprawek, bo przecież o poprawność Packi Całościowej chodzi. Po kij, pytam się otwarcie testujecie na nie oficjalnych exekach, nie umiem sobie wyobrazić. Jest oddzielny wątek w tej materii, jeden dla exeków od QueuedaEU, drugi dla dla exe 470 wzwyż. Te nie oficjale, owszem testujemy, ale nie po to aby już dokonywać zmian w PC. Tak przynajmniej sądzę. Drawinowo zrobicie, a co z resztą? Po za tym pora zrobić exe, które raz na zawsze nauczy się prowadzić wszystkie lokomotywy jak należy. Oddzielcie więc testy drawinowa i exeka od siebie. Druga sprawa, którą poruszałem wcześniej, to rozkład nie może być  elementem sterowania dla AI. Sam rozkład nie uwzględnia ani zajętości odcinka, także nie uwzględnia ułożenia drogi dla prowadzonego składu. Żadna wpisana godzina nie ma prawa się spełnić, jeśli droga zostanie źle ułożona. Te eventy są zwyczajnie do przepisania, kombinowanie z rozkładem, to nawet nie jest prowizorka. Przerabiałem to na kaliskiej. Rozkład jest w naszym przypadku rzeczą wtórną, mającą odzwierciedlić rzeczywistą jazdę  maszynisty. Reszta AI ma się prowadzić według ustaleń sterownika w pliku *.ctr. Z tego powodu, nie pobrałem ani jednej poprawki i nie testowałem tego. Drawinowo testowałem tylko dla przejazdów testujących zasilanie, to miało jeszcze jakiś sens. I skoro mowa też o kaliskiej, skoro też Włodek ma żal (pewnie także do mnie), że nie objechałem tych poprawek, to ja też mam żal, że wiele osób, w tym Włodek, olało jazdy na kaliskiej. Proszę się nie tłumaczyć, ja to rozumiem, gołym okiem widać, że w Drawinowie i Kaliskiej, jest źle napisane sterowanie. Gołym okiem widać, że na forum brakuje ludzi piszących dobre eventy. Te ,które miały nam zastąpić poprzednie z lat 2001-2007.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #141 dnia: 20 Lutego 2016, 22:44:59 »
Koledzy ale ja mam exe 470 i mam korki AI. Niewiem gdzie znowu jest blad i gdzie nastapila zmiana. Na asynchronie testowałem tylko 2 razy. Niewiem gdzie znowu jest blad ze towar nie ma przelotu w Grabowku a pospiech ma.

  Dodano: 20 Lutego 2016, 22:46:19
Wrocilem do sc3 events.ctr od Stelego i sledze od nowa z obecnymi rozkładami, które defakto sa tylko spisanymi czasami ai.

2 poprawki rozkladow na nowhere.

Wymienilem loka, no bo expres z siodemka po cmk trochę dziwne. Jest ep08.

trainset drawinowo/ex1601 wlodowice_i12 0 0.1
//$o Expres z WDZ do Grodziska.
node -1 0 EP08-001 dynamic PKP\EP08_V1 102E-001-HIST 102E  0 headdriver 35 0 enddynamic
node -1 0 osobowy-01 dynamic pkp\z1_v2 615119-90018-6_ic 152a 0.0 nobody 35 0 enddynamic
node -1 0 osobowy-02 dynamic pkp\z1_v2 615119-90018-6_ic 152a 0.0 nobody 35 0 enddynamic
node -1 0 wars-03 dynamic pkp\1xxa_v1 wrbd_160 1xxa 0.0 nobody 35 0 enddynamic
node -1 0 osobowy-04 dynamic pkp\z1_v2 615129-90003-6 152aa 0.0 nobody 35 0 enddynamic
node -1 0 osobowy-05 dynamic pkp\z1_v2 615129-90001-0 154a 0.0 nobody 35 0 enddynamic
node -1 0 osobowy-06 dynamic pkp\z1_v2 615129-90001-0 154a 0.0 nobody 0 0 enddynamic
endtrainset


« Ostatnia zmiana: 20 Lutego 2016, 23:11:54 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #142 dnia: 20 Lutego 2016, 22:56:46 »
Włodku, prawidłowo. Teraz Drawinowo powinno działać przede wszystkim na exe z paczki, czyli 470. Właśnie dlatego, że rozkłady są tylko spisanymi czasami AI, to nie mają wpływu na kierowanie składów po właściwych przebiegach. sc3_events.ctr zawiera błędy, ot cała diagnoza. Największy problem to, że raz zadziała a innym razem nie. Lub jak kto woli, u jednego chodzi, innemu nie działa.
Po niedzieli zaczynam testy Quarka, tam sterowanie napisane zostało przez @Ra. Powinno spisywać się na 100% przyjrzę się temu, bo miało być prosto i dobrze, ale wynikowo jesteśmy nadal w 2007 roku mimo włożonego ogromu pracy wydziału PC, reszty testerów i przede wszystkim staraniom @Ra.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #143 dnia: 20 Lutego 2016, 23:16:55 »
Pospieszny znowu na złym torze. Jak wy to sprawdzacie po logu jak go pokierowalo i co poszlo nie tak?
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #144 dnia: 21 Lutego 2016, 00:09:38 »
Szukasz w ctr definicji przebiegów dla danej stacji. Masz tam rożne warianty w zależności od komórki stacji dla danego wjazdu. Patrzysz w logu który wykonało dla twojego składu. Będą wywołania wszystkich ale pod tymi niewykonanymi będzie wpis komórka != warunek skąd od razu odczytujesz jaką wartość przyjęła komórka. Z przebiegów odczytujesz jaka powinna być i co oznacza ta, którą ci ustawiło. Potem kombinujesz dlaczego ustawiło ci złą i co można zmienić by tak się nie działo w przyszłości.
Mój kanał youtube

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #145 dnia: 21 Lutego 2016, 00:11:41 »
Kolejny przejazd, nic nie zmieniałem. Po prostu ponowne uruchomienie scenerii. Pospiech na wlasciwym torze. I na tym powinien być by dostać wyjazd. Widze ze to jest loteria. Nie ma co się tu bawic. Za każdym uruchomieniem może być inaczej. A da się mu zrobić zabezpieczenie na wypadek jeśli ten pospiech lub towar znajda się na tym felernym torze, żeby w razie co dostaly wyjazd? Jak to napisac? Może wystarczylo by takie zabezpieczenie dodac. Na tym torze jest event      grabowek_s1-12 sem info. I wygląda na to ze dotyczy wyłącznie drugiego brutta.



« Ostatnia zmiana: 21 Lutego 2016, 00:20:25 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #146 dnia: 21 Lutego 2016, 00:18:57 »
Nie bardzo, bo jeśli stacja wpuszcza na zły tor, to znaczy, że uznała go za inny skład. W związku z tym nie wypuści go na dobry. Zastosowany tu algorytm jest za mało elastyczny i nie ma co go łatać. Opisałem gdzieś wyżej, co można zrobić by dodać mi weny do ogarniania tego grajdołka.
Mój kanał youtube

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #147 dnia: 21 Lutego 2016, 00:21:23 »
On go traktuje jak towara z WDZ. W eventach pisze o tym torze drugie brutto.  Tylko co by się musiało wydarzyć, by został tak potraktowany? Wlasnie na ten tor nieszczęsny, przybylo brutto 2, do którego się te eventy odnoszą. No i nie dostaje wyjazdu. Tworzy się korek na wlocie do Grabowka.



//i po chwili odjazd
event grabowek_1end_wyjazd multiple 1.0 grabowek_mem2 grabowek_zwr14+ grabowek_zwr13+ grabowek_zwr12- grabowek_zwr11- grabowek_zwr06- grabowek_zwr05- grabowek_zwr02+ grabowek_1end_wyjazd_cd condition memcompare * * 2 endevent
event grabowek_1end_wyjazd_cd multiple 1.0 grabowek_mem2 grabowek_zwr01+ grabowek_f2_s2 grabowek_s1-12_s3 grabowek_j12_s6 grabowek_utwierdz_przebieg8 grabowek_brutto2_wyjechal condition memcompare * * 2 endevent
event grabowek_brutto2_wyjechal updatevalues 30.0 grabowek_mem2 * * 3 endevent

To się nie wyzwala.

  Dodano: 21 Lutego 2016, 09:49:46
To jest za duża loteria. Że raz działa a raz nie. Zastanawiam się czy instalacja jakiegoś dodatku nie ma jakiegoś wpływu na to.  Np patha z działu beta, który jeszcze nie wyszedł albo inny dodatek na nadpisujacy jakieś pliki.

  Dodano: 21 Lutego 2016, 09:52:24
W końcu wcześniej sam pisalem że działa a teraz nic nie dziala, i nie pomaga wyczyszczeniee drawinowa i zrobienie czystej paczki od nowa.

  Dodano: 21 Lutego 2016, 14:12:44
Sytuacja znow się powtorzyla. Od czego jest uzależniony wyjazd brutta z ET22 z Grabowka i wjazd pospiecha z Drawinowa? Który blokuje którego?


Ktos się tu pytal o wersje przedpotopowa drawinowa. O to ona >>> http://eu07.pl/userfiles/212/priv-scenery_1.rar

Uwaga !!!, W ZADNYM WYPADKU NIE NADPISYWAC I NIE WYPAKOWYWAC TEJ PACZKI DO OBECNEJ !!! To wersja tylko pogladowa, posiada przedpotopowa strukturę plikow i wpisow. Wersja z tymi manewrami.

  Dodano: 21 Lutego 2016, 18:24:21
Wyglada na to ze wszystko teraz idzie dobrze. Towarek i pospiech dostaly wyjazdy z Grabowka. Przyczyna bledu - nie wolno opozniac wyjazdu icka z Grodziska.

  Dodano: 21 Lutego 2016, 22:45:33
Proponuje ten temat zamknąć do czasu jak Stele nie napisze nowych zdarzeń. Teraz wszystko poszlo prawie ok. Z wyjątkiem powrotu ickiem do Grodziska. Otoz zdarzeniom pokicialy się pociągi i na miejsce gdzie powinien być towar, był pospieszny, tam gdzie pospieszny był towar, a na dodatek icka wpuscilo na ten sam tor gdzie stoi towar i doszło do kolizji od tylu. Dosc tego. Moderatora proszę o zamkniecie tego tematu i ponowne otworzenie w momencie az Stelek wypuści nowe zdarzenia pisane nowymi zasadami.
« Ostatnia zmiana: 21 Lutego 2016, 22:45:33 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #148 dnia: 21 Lutego 2016, 23:11:35 »
Nic mi tu proszę nie zamykać. A ja liczę na motywujące wsparcie w postaci wywalenia eventów sterowania z torów i posprzątania przypisań sygnałów. Notatnik, rainsted, toole Mariusza/szczawika i do roboty.
Mój kanał youtube

Offline Michal1983

  • Wiadomości: 67
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #149 dnia: 22 Lutego 2016, 15:16:46 »
To jak poprawić te pojazdy aby można było uruchomić tą scenerię? Na co, i które wagony wymienić?
Używam Rainsted 17.2.124.12566