Autor Wątek:  Programy na użytek symulatora. [szczawik]  (Przeczytany 325971 razy)

RoboBatman, kawup i 2 Gości przegląda ten wątek.

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6314
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2241
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #690 dnia: 29 Czerwca 2024, 21:04:35 »
Myślę, że na liście mógłby być widoczny pojedynczy czlon natomiast w zestawieniu juz można by było manipulować osobno.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1474
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 449
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #691 dnia: 23 Lipca 2024, 14:15:35 »
Nowa wersja testowa, zmiany:
  • Reorganizacja ustawień zaawansowanych,
  • ukrycie kolejnych członów pojazdów na listach,
  • funkcjonalność tłumaczenia plików klawiszologii,
  • wprowadzenie elementów opcjonalnych.
32bit testowa: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter240723beta.zip

Tłumaczenie klawiszologii realizowane jest poprzez pliki językowe programu; w pliku starter/lang-pl.txt zawarte są wpisy jako szablon. Z kolei elementy opcjonalne to możliwość załączania dodatkowych plików jako include bezpośrednio w Starterze, obecnie w zakładce Informacje. Na ten moment nie ma takiej obsługi względem zwykłych wpisów include w plikach scenerii. Aby dodać opcję dodatkowego pliku, w pliku *.scn należy dodać wpis komentarza wg szablonu:
//$o|linia1/samochody.scm|0|Ruch uliczny.Parametry oddzielamy znakiem | . Aby dana opcja była domyślnie zaznaczona, zamiast 0 wpisujemy 1 w przedostatnim parametrze. Podczas uruchamiania symulatora, przy zaznaczonej opcji, do pliku *.scn zostanie w takim przypadku dodany wpis include linia1/samochody.scm .

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1636
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1323
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #692 dnia: 11 Września 2024, 11:38:57 »
Proponuję usunąć opcję "Usuwaj nieużywane tekstury z OpenGL" albo zrobić jakiś komunikat który ostrzega o niepoprawnym działaniu tej funkcji, co generuje problemy.

Offline jakisrandomowynoob

  • Betatester
  • Wiadomości: 220
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 197
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #693 dnia: 26 Września 2024, 08:51:56 »
Pomysł: opcja na pominięcie w losowaniu pojazdów archiwalnych. W czasie, gdy przy obecnych regułach nie sprawia to jakiegokolwiek problemu, przy (wydaje mi się) fajnej regułce, jaką byłoby mieszanie typów węglarek, pojawia się problem, gdyż losowanie łapie też stare modele. Przy okazji podrzucam regułkę, z której sam korzystam.

1415A1,1415A2,1415A3,401W,401Wk,408W,408Wb,409W,412W,425Wa,426W,428Wa,430W,430Wa,436W,437W,441W,445W,452W,454W,457W,9-107.13,9-107.16,9-107.4,9-107.4Y,9-105.5,9-107.6,B553W,C462W,E06,R462W,WTW
Niestety takie coś sprawia też, że starter nieraz używa wraków (409W jest w tej kwestii najgorsze), usunięcie tego pewnie wymagałoby wydzielenia tych wagonów do osobnej kategorii, jak to zrobiono ze 111A.
« Ostatnia zmiana: 26 Września 2024, 10:09:48 wysłana przez jakisrandomowynoob »
Zadziwiające jest, ile rzeczy w plikach MaSzyny można zmienić korzystając tylko z notatnika.

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6314
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2241
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #694 dnia: 04 Października 2024, 10:53:29 »
Przetestowałem najnowszy starter. Dodawanie budynków działa. Żeby można było opcjonalnie includować samochody wpis trzeba dać przed kluczem "FirstInit", samochód został wstawiony na drogę, ale sam nie chciał ruszyć. Przy bezpośrednim uruchomieniu sam jeździ.
Na liście wyboru języków zniknęły napisy (zmiana języka działa, zniknęły etykiety).


Ze zmian proponowałbym dołożenie parametr "T" powodowałby domyślne odznaczenie wpisu jeżeli starter wykryje obecność pliku sbt o nazwie tożsamej do wybranego pliku scn (np. elektrocieplownia_dobre.scn i elektrocieplownia_dobre.sbt). Takie rozwiązanie zastosowane do plików składowym z terenem znacznie przyśpieszy uruchamianie scenerii z gęstą siatką terenu.
« Ostatnia zmiana: 04 Października 2024, 12:08:37 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1474
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 449
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #695 dnia: 12 Października 2024, 14:12:23 »
Proponuję usunąć opcję "Usuwaj nieużywane tekstury z OpenGL" albo zrobić jakiś komunikat który ostrzega o niepoprawnym działaniu tej funkcji, co generuje problemy.
Ta opcja jest przeniesiona do ustawień zaawansowanych w wersji testowej- ta z kolei jeszcze trochę taką będzie.
Co do elementów opcjonalnych, myślę nad osobną sekcją w pliku .scn, przykładowo:
//$optional
include stacyjkowo/budynki.scm end //Dodatkowe budynki dekoracyjne.
include stacyjkowo/otoczenie.scm end //Dodatkowe dekoracje.
//$endoptional
Na podobnej zasadzie można by stworzyć sekcję z plikami .scm terenu. Takie wydzielenie sekcji i dodatkowo umieszczenie ich bardziej z początku pliku przyspieszyłoby Starterowi odnalezienie ich. Jednocześnie wszystkie elementy byłyby normalnie wczytywane przez inne programy (uruchamianie bezpośrednio z eu07.exe czy Rainsted.exe), a reszta byłaby dla nich pomijanym komentarzem.

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6314
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2241
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #696 dnia: 12 Października 2024, 14:40:56 »
Ok, to też brzmi ciekawie. Jak już jesteśmy przy takiej wersji, to jeszcze przydałoby się //$optional_dynamic //$endoptional_dynamic, które można by było wstawić po "FirstInit". Pojazdy wstawione opcjonalnie przed hasłem "FirstInit" co prawda pojawiają się na scenerii, jednak trzeba je pobudzić do działania.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1636
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1323
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #697 dnia: 01 Lutego 2025, 18:31:17 »
Nie wiem czy już było, ale prosiłbym o możliwość ukrycia pojazdów zdefiniowanych jako kolejne w textures.txt po frazie ^n, np.
^3
wpis1
wpis2
wpis3
wpis4
wpis5
wpis6
wyświetli w liście dostępnych pojazdów tylko wpis1 i wpis4.
Pokazanie tych pojazdów można by było dodać jako jakąś zaawansowaną opcję, jakby ktoś chciał wstawić np. tylko człon b.

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6314
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2241
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #698 dnia: 01 Lutego 2025, 18:50:14 »
Nowa wersja testowa, zmiany:
  • ukrycie kolejnych członów pojazdów na listach,
U mnie działa. Do poprawy jest textures.txt Elfa SKM W-wa.
« Ostatnia zmiana: 01 Lutego 2025, 18:54:12 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1636
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1323
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #699 dnia: 01 Lutego 2025, 23:36:18 »
A to przepraszam. Sugerowałem się krytyką w teście kibla, że wszystkie człony są w tej samej kategorii.

Online DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3934
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #700 dnia: 02 Lutego 2025, 09:26:55 »
To teraz sobie wyobraźcie, że pojawia się ED160, ED161 i ED250 i cała lista jest zasyfiona pojedynczymi członami. Jakbyście chcieli przerobić 27WE i 27WEb na wariant po staremu, to na liście dojdzie kolejne 10 pozycji.

Skoro i tak cała jednostka jest wstawiana z automatu, to jestem za tym aby była opcja pozostawienia tylko pierwszego członu na liście i ukrycia pozostałych, co uporządkowałoby całą listę.

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6314
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2241
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #701 dnia: 02 Lutego 2025, 09:54:32 »
Nowa wersja testowa, zmiany:
  • ukrycie kolejnych członów pojazdów na listach,
U mnie działa. Jak jest poprawnie skonstruowany plik textures.txt, to na liście pokazują się tylko człony a/ra. To samo jest w działce z listą tekstur, elegancko po jednym członie na dany numer EZT.
« Ostatnia zmiana: 02 Lutego 2025, 10:08:24 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline koszowy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 652
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 516
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #702 dnia: 02 Lutego 2025, 20:01:30 »
Nie wiem czy ktoś o tym pisał, ale chcę zaproponować rozszerzenie ficzera do losowania tekstur w zestawieniu, dzięki któremu osoba zestawiająca pociąg będzie mogła sobie ustawić granicę dat rewizji taboru który ma zostać podmieniony. Oczywiście zakładam, że w zestawieniu znajdują się tekstury z datą naprawy od lat 80 wzwyż. Może być to pomocne przy generowaniu pociągów z prlu lub pociągów intercity z czasów obecnych. Ewentualnie żeby uniknąć powtarzalności tekstur ficzerek może zassać inny typ wagonu znajdujący się w tej samej kategorii co ten będący już w składzie.
« Ostatnia zmiana: 02 Lutego 2025, 20:04:09 wysłana przez koszowy »
Siódmy rok na forum, dziesiąty z MaSzyną. Pierwsza PC: 08.13.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1474
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 449
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #703 dnia: 03 Lutego 2025, 12:56:45 »
Taka funkcjonalność jest w programie. Chyba, że źle zrozumiałem Twój zamysł.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1636
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1323
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #704 dnia: 03 Lutego 2025, 14:40:18 »
Nowa wersja testowa, zmiany:
  • ukrycie kolejnych członów pojazdów na listach,
U mnie działa. Jak jest poprawnie skonstruowany plik textures.txt, to na liście pokazują się tylko człony a/ra. To samo jest w działce z listą tekstur, elegancko po jednym członie na dany numer EZT.
Jak ta wersja będzie oficjalnie dostępna, fajnie by było gdyby ktoś przerobił pliki textures.txt aby na liście nie było widać sufiksów członów _a, -ra, itp.

Offline koszowy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 652
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 516
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #705 dnia: 03 Lutego 2025, 16:11:55 »
Taka funkcjonalność jest w programie.

Ooo, a jak mogę ją znaleźć? W magazynie (ani po kliknięciu ppm na skład), nie pojawia mi się żadna wzmianka o losowaniu tekstur.
Siódmy rok na forum, dziesiąty z MaSzyną. Pierwsza PC: 08.13.

Offline spot57

  • Wiadomości: 149
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 115
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #706 dnia: 03 Lutego 2025, 16:41:53 »
Nie musisz nawet szukać w magazynie, na głównym widoku startera, nad zestawieniami jest wielki przycisk "Losuj tekstury".
Fascynuje mnie trasopisarstwo, ale czasu jak zawsze brak...

Offline koszowy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 652
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 516
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #707 dnia: 03 Lutego 2025, 22:20:59 »
Ach fakt, przecież jest duży guzik, nie wiem czemu mi umknął. W każdym razie dzięki.
Po paru testach owej funkcji losowania dochodzę do wniosku, że ficzer nie posiada:
-możliwości wpisania identyfikatora (np. PKPPR), po zwykłym losowaniu powstają kwiatki jak 6dg z bipą (co jest ciekawe, bo zwykła stonka zamieniła się w kioska), czy pospieszny z wagonami pół IC pół PKP Przewozy Regionalne;
-zdolności losowania tekstur dla konkretnego składu, zamiast dla wszystkich dostępnych pojazdów;
-umiejętności wychwytywania innych podtypów wagonów z tej samej kategorii co te obecne w składzie - czyli to co w moim poście z propozycją. Załóżmy jest sobie skład złożony z samych 111A i chcę automatycznie zastąpić go czymś aktualnym. Ustawiam sobie rok bądź epokę i otrzymuję podmiankę tekstur - najczęściej zdublowanych. Warto dodać także możliwość zamiany modelu zamiast tekstur.
« Ostatnia zmiana: 03 Lutego 2025, 22:22:02 wysłana przez koszowy »
Siódmy rok na forum, dziesiąty z MaSzyną. Pierwsza PC: 08.13.

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6314
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2241
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #708 dnia: 04 Lutego 2025, 09:04:54 »
W głównym folderze masz podfolder starter. W nim jest plik reguły.txt. Tam możesz sobie definiować jakie chcesz mieć reguły. Aktualniejszą wersję pliku możesz sobie wyciągnąć z https://eu07.pl/userfiles/7492/starter240723beta.zip
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline koszowy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 652
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 516
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #709 dnia: 04 Lutego 2025, 17:17:03 »
Dzięki jeszcze raz, zadziałało :). Akurat ta wersja pliku z regułami była taka sama co w moim folderze.
Siódmy rok na forum, dziesiąty z MaSzyną. Pierwsza PC: 08.13.

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 943
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #710 dnia: Dzisiaj o 20:20:03 »
Hej. Przydałoby się, że jak nie ma w scenerii zdefiniowanych żadnych pojazdów, to wtedy jest możliwe odpalenie ghostview/freefly.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender