Autor Wątek:  Programy na użytek symulatora. [szczawik]  (Przeczytany 307580 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6228
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2158
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #690 dnia: 29 Czerwca 2024, 21:04:35 »
Myślę, że na liście mógłby być widoczny pojedynczy czlon natomiast w zestawieniu juz można by było manipulować osobno.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1469
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #691 dnia: 23 Lipca 2024, 14:15:35 »
Nowa wersja testowa, zmiany:
  • Reorganizacja ustawień zaawansowanych,
  • ukrycie kolejnych członów pojazdów na listach,
  • funkcjonalność tłumaczenia plików klawiszologii,
  • wprowadzenie elementów opcjonalnych.
32bit testowa: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter240723beta.zip

Tłumaczenie klawiszologii realizowane jest poprzez pliki językowe programu; w pliku starter/lang-pl.txt zawarte są wpisy jako szablon. Z kolei elementy opcjonalne to możliwość załączania dodatkowych plików jako include bezpośrednio w Starterze, obecnie w zakładce Informacje. Na ten moment nie ma takiej obsługi względem zwykłych wpisów include w plikach scenerii. Aby dodać opcję dodatkowego pliku, w pliku *.scn należy dodać wpis komentarza wg szablonu:
//$o|linia1/samochody.scm|0|Ruch uliczny.Parametry oddzielamy znakiem | . Aby dana opcja była domyślnie zaznaczona, zamiast 0 wpisujemy 1 w przedostatnim parametrze. Podczas uruchamiania symulatora, przy zaznaczonej opcji, do pliku *.scn zostanie w takim przypadku dodany wpis include linia1/samochody.scm .

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1577
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1240
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #692 dnia: 11 Września 2024, 11:38:57 »
Proponuję usunąć opcję "Usuwaj nieużywane tekstury z OpenGL" albo zrobić jakiś komunikat który ostrzega o niepoprawnym działaniu tej funkcji, co generuje problemy.

Offline jakisrandomowynoob

  • Betatester
  • Wiadomości: 204
  • (zachodnio)niemieckie SZT <3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 179
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #693 dnia: 26 Września 2024, 08:51:56 »
Pomysł: opcja na pominięcie w losowaniu pojazdów archiwalnych. W czasie, gdy przy obecnych regułach nie sprawia to jakiegokolwiek problemu, przy (wydaje mi się) fajnej regułce, jaką byłoby mieszanie typów węglarek, pojawia się problem, gdyż losowanie łapie też stare modele. Przy okazji podrzucam regułkę, z której sam korzystam.

1415A1,1415A2,1415A3,401W,401Wk,408W,408Wb,409W,412W,425Wa,426W,428Wa,430W,430Wa,436W,437W,441W,445W,452W,454W,457W,9-107.13,9-107.16,9-107.4,9-107.4Y,9-105.5,9-107.6,B553W,C462W,E06,R462W,WTW
Niestety takie coś sprawia też, że starter nieraz używa wraków (409W jest w tej kwestii najgorsze), usunięcie tego pewnie wymagałoby wydzielenia tych wagonów do osobnej kategorii, jak to zrobiono ze 111A.
« Ostatnia zmiana: 26 Września 2024, 10:09:48 wysłana przez jakisrandomowynoob »
Zadziwiające jest, ile rzeczy w plikach MaSzyny można zmienić korzystając tylko z notatnika.