Autor Wątek:  Fabryka modeli  (Przeczytany 60173 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1231
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #120 dnia: 16 Września 2012, 19:56:31 »
Mowa o 14we? Sądzę, że moglibyśmy się pokusić o jakieś proste wnętrze, w szczególności, że przy otwarciu drzwi nie można zrobić takiej sztuczki jak w EN57, w SKM'ce nie ma przedziałów, jest pusta przestrzeń.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #121 dnia: 16 Września 2012, 19:57:21 »
Ja również jestem za, pod warunkiem, że model będzie zoptymalizowany pod kątem ilości submodeli.

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #122 dnia: 16 Września 2012, 20:05:49 »
Z daleka można to wyłączyć poprzez LOD, a przeźroczyste szyby zastąpić texturą nie przeźroczystą...
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #123 dnia: 16 Września 2012, 22:19:42 »
Idea zacna, cieszę się niezmiernie, że ktoś się wreszcie na to porywa.
Co do wnętrza, to nie przesadzałbym. W niskim LoD siedzenia i inne elementy wnętrza (tak wiele znowu ich nie ma) uprościć można do dosłownie kilku ścianek, trzeba tylko popracować nad odpowiednimi teksturami. W zasadzie wiele rzeczy można uprościć znacznie w LoD, tak żeby nie obciążać nadmiernie systemu.
W sumie też ciekawym byłby taki motyw, że zbliżamy się do loka (czy innego elementu taboru - wszak wagony pasażerskie też można w ten sposób potraktować, być może kiedyś @Ra albo inny dobrodziej przywróci nam możliwość jeżdżenia wagonem jako pasażer), "wchodzimy" przez okno do środka, a modele przechodzą płynnie w coraz wyższy LoD.

Ed1: No i jeśli wnętrza, to też ich realistyczne oświetlenie (w zakresie źródła światła), a w połączeniu z (jeśli @Ra lub inny dobrodziej by się o to kiedyś pokusił) symulacją wszystkich obwodów w taborze przy pomocy systemów ideowych (przepraszam, że nie pamiętam profesjonalnej nazwy) i sytuacją, w której jakiś szaleniec pokusiłby się o włączenie w ten schemat każdego przełącznika (no i w sumie każdego źródła światła też), to otrzymalibyśmy wagon pasażerski z możliwością zapalania/gaszenia światła w każdym przedziale. Pewnie, wiem, że to wnoszący niemal nic do gameplay'u duperel, ale popuszczam wodze fantazji (niemal jak kolega @7play4game (mam nadzieję, że się nie obrazi za to)) i widzę oczami wyobraźni, jak twórcy Trainza, czy innego Rail Simulatora płaczą, bo zostali wyprzedzeni przez darmowy, amatorski symulator nie tylko na polu realizmu, ale także drobiazgowej, cukierkowej grafiki nie wnoszącej wiele do realizmu.

Ed2: Ach, zapomniałem - @7play4game, jesteś pewien co do ludków w kabinie?
« Ostatnia zmiana: 16 Września 2012, 22:28:46 wysłana przez Tolein »
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #124 dnia: 21 Września 2012, 17:58:18 »
Takie jeszcze pytanko dla bardziej doświadczony twórców co do ilości faców w modelach. Czy dla takiej drezynki to nie za dużo?

Model - 5724
LOD 1 - 4049
LOD 2 - 2412
LOD 3 - 2080
« Ostatnia zmiana: 21 Września 2012, 18:36:11 wysłana przez 7play4game »
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #125 dnia: 21 Września 2012, 18:31:02 »
To są face czy tris?

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #126 dnia: 21 Września 2012, 18:55:57 »
Ogólnie za dużo nie jest. Bardziej liczy się ilość submodeli, oraz nie podałeś na jakiej odległości pojawia się jaki LoD, nie ma więc jak porównać.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6088
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2066
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #127 dnia: 21 Września 2012, 19:07:14 »
Submodele to już moja kwestia. Bo dostaję .obj i dzielę na submodele i robię mapowanie.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #128 dnia: 21 Września 2012, 19:07:32 »
Robienie LoD ma sens, jeśli liczbę trójkątów zmniejszy się 100-krotnie, czyli zamiast 5000 szczegółowego modelu, uproszczony model będzie miał 50 trójkątów. Korzystne jest też ograniczenie submodeli, czyli gdy zamiast np. 30 submodeli wyświetli się jeden.

A najlepiej zrobić badanie: ustawić obok siebie 10 torów i ustawić na nich pojazdy, jeden za drugim, oraz na sztywnych pozycjach kilka kamer. Po czym robić różne wersje LoD, unikając zauważalnej utraty jakości i dążąc do najwyższego FPS (albo największego promienia renderowania). Przy czym wartości FPS powyżej 50 nie są już miarodajne.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #129 dnia: 22 Września 2012, 10:04:13 »
Cały model 5724 faców i 88 submodeli, które pewnie będą przez matek123 złączone i będzie ich myślę koło 40.
5724 x2 = 11448 trójkątów, ale pamiętam, że w kilku miejscach są rozwiązania z facem(głównie koła) jako jednym tri a nie dwoma więc od tych 11k ze 100-250 jeszcze bym odjął. W sumie:

Gotowy Model - 5724 fa, 88 submodeli.

LOD - 46 fa, 3 submodele.
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline Maxiu

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Fabryka wagonów
« Odpowiedź #130 dnia: 22 Września 2012, 10:55:52 »
Cytuj
Co byście powiedzieli na przeźroczyste szyby, kabina widoczna z zewnątrz - także wnętrze z siedzeniami i ludźmi. Może by podnieść realizm na wysoką poprzeczkę?

Tak samo, ma EW58 widać z peronu siedzenia i przedziały, no i można wejść i po chodzić po Ewie, Jestem także  za!
« Ostatnia zmiana: 22 Września 2012, 10:56:57 wysłana przez Maxiu »

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka modeli
« Odpowiedź #131 dnia: 22 Września 2012, 11:03:34 »
Pokazuję pierwszy modelik budynku wykonanego dla pol102'a , wymiary są proporcjonalne, ale niekoniecznie realne bo nie miałem żadnego wymiaru odniesienia. Na obrazku ilość faców (prawy górny róg) i wymiary.
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Fabryka modeli
« Odpowiedź #132 dnia: 23 Września 2012, 12:25:56 »
Przepraszam ze pytam, ale model na foto ociosany z jednej bryly?

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fabryka modeli
« Odpowiedź #133 dnia: 23 Września 2012, 13:58:39 »
Tak, kominki to rozłączony mesh sześciokąt, ale w jednej bryle.
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Fabryka modeli
« Odpowiedź #134 dnia: 23 Września 2012, 21:04:39 »
To ile bierzesz za 1 roboczo-godzine pracy?