- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: Jeżyk w 25 Sierpnia 2012, 17:18:03

Tytuł: Fabryka modeli
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 25 Sierpnia 2012, 17:18:03
Witam, chciałem jakoś urozmaicić maszynę mało spotykaną infrastrukturą czy czymś innym, padło na wagony.
Jako pierwszy wybrałem wagon do przewozu towarów o przekroczonej skrajni lub ciężkich urządzeń elektrycznych Uai(418Za). Aktualnie mam 50% modelu.

Na załączniku fota, co myślicie a takich wagonach w maszynie?
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: WojTTek w 25 Sierpnia 2012, 18:44:08
Wagon ciekawy lecz rzadko spotykany, tego typu było na PKP podobno 10 sztuk, tego co brakuje w symku to przede wszystkim wagony cysterny oraz zbiornikowe 430S Tads, 206Se Ucs/Ugpps, samowyładowcze talboty i inne.
Powodzenia w pracach.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 25 Sierpnia 2012, 18:50:25
samowyładowcze talboty i inne.
Wykorzystam ten wątek – już niebawem będzie WAP.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 25 Sierpnia 2012, 18:54:36
A co do zderzaków - to jest gotowy już model który można wstawić do modelu wagonu czy trzeba go wymodelować ręcznie?
Podobne pytanie co do sprzęgów jak umieścić je w obecnym modelu np. gotowym do exportu do maszyny.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 25 Sierpnia 2012, 19:22:17
Skorzystać z opcji merge file.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 25 Sierpnia 2012, 19:45:17
Jakoś to idzie, ale co do *chk, *mmd wyszukiwarka jakoś nie wskazała mi takiego wątku, który był by mi wstanie wytłumaczyć co z tym jest i jak to zrobić, jeśli coś przeoczyłem dajcie linka to tutka czy czegoś takiego.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 26 Sierpnia 2012, 09:59:07
Co do plików mmd http://eu07.pl/forum/index.php/topic,8949.0.html
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: PanMechanik w 26 Sierpnia 2012, 10:26:08
Może skusisz się na coś takiego? http://www.nh-trans.eu/uaai-parametry-techniczne-wagonu/
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 26 Sierpnia 2012, 10:33:32
@7play4game w katalogu wagonów PKP cargo (str 106) są rysunki z wymiarami tego wagonu, oraz jego parametry.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 26 Sierpnia 2012, 11:01:36
Może i tak, jakoś przebrnąłem przez chk i mmd ale 3ds zrobił mnie w konia i pomimo, że w nim wszystko wygląda ok po eksporcie do t3d powiększenie i skopiowanie modeli jakby przestało obowiązywać... (na brak tekstur się nie patrzcie bo niema)
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 26 Sierpnia 2012, 11:13:42
W listewce [coutomize] kliknij [units setup...] Musisz mieć zaznaczone metric i w liście wybrane meters. [system units setup] 1unit = [1] i z listy wybrane meters.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 26 Sierpnia 2012, 11:24:55
Zmiany brak...
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: PanMechanik w 26 Sierpnia 2012, 11:34:40
Zmiany brak...

A zaznaczyłeś model przed wykonaniem tego co napisał przed chwilą Matek?
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 26 Sierpnia 2012, 11:42:28
A zaznaczyłeś model przed wykonaniem tego co napisał przed chwilą Matek?

Zaznaczyłem i wygląda tak samo...
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: szogun w 26 Sierpnia 2012, 12:08:22
A E3D usunąłeś przed ponownym sprawdzeniem?
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 26 Sierpnia 2012, 12:37:22
Nie wiem o jakie E3D ci chodzi. Model był robiony w blenderze(wymiarowy metr), a potem importowany z obj do 3ds, okazał się za mały, coś z tymi jednostkami więc powiększyłem i wstawiłem wózki - po eksporcie do t3d wszystko się popiep....
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: szogun w 26 Sierpnia 2012, 12:41:55
Jak odpalasz symulator to w katalogu pojazdu generuje się coś takiego jak model binarny (chyba że masz to wyłączone z poziomu eu07.ini) i on jest wczytywany w pierwszej kolejności. Poza tym jakieś dziwne kombinacje. Skoro masz 3dsa to dlaczego w nim nie zrobisz modelu od razu? Albo chociaż w GMax, będzie prościej.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 26 Sierpnia 2012, 12:46:23
Nie dziwne kombinacje tylko na blenderze działam już ze 2 lata i przerzucać się na 3ds w całości było by ciężko, więc że skrypty są tylko na 3ds to na nim mogłem exportować do maszyny. W *ini mam wyłączone E3D.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: szogun w 26 Sierpnia 2012, 12:47:35
Pokaż screen modelu z 3dsa i ustawienia jednostek. Co do blendera kiedyś się nim bawiłem, 3DS/GMax wydają się być bardziej przyjazne w użytkowaniu.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 26 Sierpnia 2012, 12:51:34
Zobacz najnowszą wersję wg. mnie blender bardziej przyjazny ze względu na skróty klawiszowe...
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 26 Sierpnia 2012, 12:52:51
I jeszcze wejdź w System unit setup i też daj screen.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 26 Sierpnia 2012, 12:54:48
Proszę.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 26 Sierpnia 2012, 12:59:03
W widoku top, zrób plane 1x1m i zrób screen.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 26 Sierpnia 2012, 13:01:20
Długość wagonu powinna mieć coś około 27m...
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: SKP w 26 Sierpnia 2012, 13:02:27
W *ini mam wyłączone E3D.
Możesz dla pewności pokazać zawartość tego pliku?
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 26 Sierpnia 2012, 13:08:48
convertmodels 0      // (0)             Wystarczy??? Maszyna to nie moje pierwsze spotkanie z grafiką, programistką czy czymś bardziej zaawansowanym itp... ;/
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 26 Sierpnia 2012, 13:11:09
Tak. Jeżeli miałeś wcześniej inną wartość to usuń e3d.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: SKP w 26 Sierpnia 2012, 13:11:33
Spokojnie, wolałem się upewnić. Czasami są problemy, których rozwiązanie jest banalne, jednak na wstępnie zostało odrzucone. Lepiej sprawdzić, kto wie czy akurat się nie pomyliłeś. W tym przypadku jest ok.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 26 Sierpnia 2012, 13:13:57
Nigdy tej wartość nie zmieniałem pierwszy raz dzisiaj ją zobaczyłem, nie wiem gdzie są te e3d jeśli są w folderze. Wyszukiwarka pokazała mi stos takich ale nie znalazłem tam mojego wagonu( z nazwy).
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: SKP w 26 Sierpnia 2012, 13:18:05
E3D są tam, gdzie T3D. Zresztą to nieważne.
OT. W Blenderze moim zdaniem łatwiej się obsługuje perspektywę, jednak modelowanie wydaje mi się trudniejsze. Zresztą to zależy od modelarza, jeden woli to, drugi to. De gustibus non est disputandum ;)
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 26 Sierpnia 2012, 13:18:42
Tak o gustach się nie dyskutuję...

  Dodano: 26 Sierpnia 2012, 13:25:43
Dla bezpieczeństwa na nowo wyeksportowałem pod inna nazwą(chk mmd też) i to samo.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: szogun w 26 Sierpnia 2012, 13:33:12
W ogóle ten model jest źle przeskalowany itd. Pisałeś że powinien mieć ok 27m, ma 20m. Pokaż jeszcze plik T3D to może coś damy radę wymyślić.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 26 Sierpnia 2012, 13:38:30
Aktualnie mamy przełom... pomogło na nowo zaiportować, ale właśnie zła skala i złe ustawienie wózków jest dalej.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 26 Sierpnia 2012, 13:46:49
A hierarchię zrobiłeś w 3ds max?
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 26 Sierpnia 2012, 13:48:22
Tak

  Dodano: 26 Sierpnia 2012, 13:51:33
Blender to tylko wyłącznie Mesh.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 26 Sierpnia 2012, 13:52:28
Brakuje submodelu o nazwie obj. I dlatego jest tak rozwalone.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: szogun w 26 Sierpnia 2012, 13:52:43
Praktycznie nie ma hierarchii. Jest gdzieś na forum poradnik odnośnie jej ustawiania.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 26 Sierpnia 2012, 14:01:32
Wkleiłem o co mi podesłał matek(wielkie dzięki za całą pomoc dzisiaj!:D)tylko że pokazało:
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 26 Sierpnia 2012, 14:07:10
Zaraz podeślę poprawionego "banana".
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 26 Sierpnia 2012, 14:30:12
Poprawiony "banan" działa ale pokazuje to co kilka postów wyżej, a co do hierarchi przeglądałem t3d już powoli się domyślam o co chodzi, ale nie wiem co jest źle, jakby toś miał link do jakiegoś poradnika do tego. Wiem, wiem szukaj i pokazuję miliard wątków po 2 odpowiedzi każdy, albo co innego...
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: szogun w 26 Sierpnia 2012, 15:14:08
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,16314.msg287953.html#msg287953 (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,16314.msg287953.html#msg287953)
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 26 Sierpnia 2012, 16:24:53
Zrobiłem tą hierarchię tak jak na screnie i wyszło tak samo...
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 26 Sierpnia 2012, 16:30:55
Usuń wszystkie pokrewieństwa, bo wygląda jakby była "stara" i przez to co zrobiłeś dołączyło się do plane01. Żeby było poprawnie to musi iść wszystko od Plane01.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: Ra w 26 Sierpnia 2012, 16:33:18
A nie powinno być tak, że pod głównego banana podpina LoD oraz resztę, a dalej np. osie pod wózki? Nie mówiąc o tym, że wszystkie nieruchome submodele powinny zostać scalone?
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 26 Sierpnia 2012, 16:44:28
Muszę powiedzieć, że teraz wszystko wygląda tak jak miało, dzięki, oczywiście wózki nie uwzględniają łuku, koła prędkości jazdy, ani to sprzęgi.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: Ra w 26 Sierpnia 2012, 16:48:01
oczywiście wózki nie uwzględniają łuku, koła prędkości jazdy, ani to sprzęgi.
Oczywiście? A może nadałeś submodelom nieodpowiednie nazwy?
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 26 Sierpnia 2012, 16:50:24
W nazwach nic nie zmieniałem, bo wózki były z wątku o "obiektach gotowych do opcji merge" to samo sprzęgi.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: Ra w 26 Sierpnia 2012, 16:54:38
To może tam też były nieprawidłowe? Dopóki się nie dowiesz, jakie nazwy mają być, to nic animować się nie będzie. (Ja nie napiszę, bo na pamięć ich nie znam.)
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 26 Sierpnia 2012, 16:58:42
Dopóki się nie dowiesz, jakie nazwy mają być, to nic animować się nie będzie.

W taki razie jak ktoś zna niech napisze( ja wiem wiem istnieje takie coś szukaj, no to będę szukał...). A co do niepoprawnych nazw, to czy takie dodatki dla twórców też przechodzą testy?
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 26 Sierpnia 2012, 17:46:44
Tam jest opisane jak to zrobić, ale to się tylko tyczy tylko obiektów, które nie mają animacji.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: eu07-001 w 26 Sierpnia 2012, 17:52:56
A co do niepoprawnych nazw, to czy takie dodatki dla twórców też przechodzą testy?
Ja sprzęg orczykowy wrzucałem na testy, jednak nikt nie odpowiadał...

Znalazłem, ale na innym forum:
Cytat: EU07-304 link=www.eu43.fora.pl/symulatory-kolejowe,2/tutorial-nazewnictwo-elementow-taboru-do-symulatora-maszyna,346.html
Więc od najprostszych elementów:
Koła (wheels) tzn. osie i koła zattachowane, należy nazwać wheelX, gdzie X to cyfra od 1 - 9. Najlepiej, aby wheel1 nazywało się koło najdalej od punktu 0, którego współrzędna Y jest ujemna. Aby koła dobrze się kręciły (tzn, żeby osią była oś  ) pivot należy obrócić w osi X o 90 stopni, najlepiej ta widoku perspective.

Wózki (bogies) należy nazywać bogieX. Najlepiej numerować w ten sam sposób jak koła. Wózek musi być parentem dla kół, które są na tym wózku zamocowane.

Teraz "trudniejsze":
Bufory (buffers) należy ponazywać Buffer_left0X lub Buffer_right0X. Tutaj numerek gra dużą rolę. Jak będzie wyglądało, kiedy najedziesz na wagon z jednej strony, a one się wcisną z drugiej  ? Ujemna współrzędna na osi Y to 1 a dodatnia to 2. Left to lewy a right to prawy .

Jeszcze trudniejsze:
Sprzęg (coupler) nazwać CouplerX_on lub CouplerX_off. Numeracja jw. Off to wyłączone a on to włączone .

Najtrudniejsze :
Przewody hamulcowe (nie wiem jak po angielsku niestety ) nazwać cpneumaticX_Off, cpneumaticXr_Off, cpneumaticX_On albo cpneumaticXr_On. Numeracja jw. On=włączony, Off=wyłączony. Co ciekawe, literka "r" oznacza, że wąż jest po lewej stronie .
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 26 Sierpnia 2012, 19:53:51
W taki razie jeszcze jedno pytanko czy parent w 3ds to jest to samo co hierarchia? A i co ma do tego grupa?
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: eu07-001 w 26 Sierpnia 2012, 19:55:42
Parent to jest element wyżej w hierarchii.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 26 Sierpnia 2012, 19:58:48
Tak więc koła (ustawiłem pivot i nazwę), ramę wózka i inne części od niego przypisałem do banana(Bogie1) nad wózkiem, a z koleji dwa banany wózkowe i bryłę wagonu przypisałem do banana w punkcie 0,0,0. Nie działa.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: Tolein w 26 Sierpnia 2012, 20:06:18
Nie jestem żadnym specem, powiem więcej, nie znam się nad tym, ale co podpowiada mi logika:
- Chcesz mieć animowany wózek, koła, etc.
- Wózek ma się obracać w osi czopu, tak samo wszystkie elementy wózka powinny się obracać wraz z nim.
- Tak więc główny element wózka powinien być odpowiednio nazwany (patrz kilka postów wyżej) i podczepiony w hierarchii pod banana, bądź pod pudło (ramę?) wagonu.
- Tak samo ośki i wszystkie inne elementy też powinny się obracać razem z tym wózkiem (względem ramy, banana, etc), dlatego musisz umieścić je w hierarchii pod wózkiem.
- Poza tym wszystkie nieanimowane elementy powinny być scalone w jeden. Czyli cała bryła wózka powinna być scalona w jeden submodel, cały wózek (pomijając elementy animowane WZGLĘDEM wózka, czyli ruszające się niezależnie od wózka - np. ośki i koła, które pomimo że obracają się wraz z obrotem wózka, to jeszcze obracają się w osi ośki (łożysk)) też powinien być scalony do kupy i wreszcie koła i ośki i wszystko co obraca się razem z kołami też powinno być scalone w jeden submodel.

Z innej beczki - modelujesz coś konkretnego co ma się znaleźć na tym wagonie (jako ładunek)? Może jakaś skrzynia (tylko musi mieć odpowiedni gabaryt), względnie można poszukać co zdarza się tym wagonem przewozić.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 26 Sierpnia 2012, 20:10:15
Tak więc koła (ustawiłem pivot i nazwę), ramę wózka i inne części od niego przypisałem do banana(Bogie1) nad wózkiem, a z koleji dwa banany wózkowe i bryłę wagonu przypisałem do banana w punkcie 0,0,0. Nie działa.
Zaraz zaraz chwila. Parent to rodzic w hierachi i on musi być podpięty pod banana. Banan w modelu może być tylko jeden. Obecnie od wersji exe 355 banany są zbędne.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 26 Sierpnia 2012, 20:25:17
Sam wózek był z tego forum i miał takie banany, ale ok usunę je scalę podczepię i sprawdzę. A co do scalania użyje opcji attache, bo nie wydaje mi się by dodanie do grupy to był to choć wcześniej te wózki była tak złączone...

  Dodano: 26 Sierpnia 2012, 20:26:06
@Tolein tym wagonem głównie przewozi się ciężkie i wielkie urządzenia elektryczne itp.

  Dodano: 26 Sierpnia 2012, 20:27:04
Aha a czy Lod wózka też trzeba scalić?
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 26 Sierpnia 2012, 20:28:44
Nie możesz wózków łączyć ze sobą pamiętaj.

  Dodano: 26 Sierpnia 2012, 20:29:43
W modelu mają być dwa oddzielne submodele Bogie1 i Bogie2.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 26 Sierpnia 2012, 20:32:26
To wiem - a co dalej z tym LOD? Czy na pewno attache? Dało by się to potem wymappingować dobrze.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 26 Sierpnia 2012, 20:39:16
Tutorial tworzenia LOD @Rozi'ego http://eu07.pl/forum/index.php/topic,14390.msg149744.html#msg149744
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: Tolein w 26 Sierpnia 2012, 20:54:05
Nie możesz wózków łączyć ze sobą pamiętaj. W modelu mają być dwa oddzielne submodele Bogie1 i Bogie2.
Dokładnie. Jeszcze raz podsumowując wcześniejszą wypowiedź - jeśli chcesz żeby jakieś elementy nie poruszały się względem innego (przy czym dobrze jest wybrać jakiś duży element, np. pudło wagonu, czy jego ramę, etc), to ustawiasz je wszystkie w hierarchii pod nim, tak żeby on był ich parentem. Np. ładunek w ten sposób uwiązujesz do bryły wagonu.
Jeśli natomiast chcesz, żeby elementy były animowane, to również obiekt animowany musisz uwiązać do głównego obiektu (np. uwiązujesz bryłę wózka do bryły wagonu), a resztę tak jak wyżej.
Na przykładzie:
1. wagon jako wagon ma się poruszać w przestrzeni, więc najlepiej scalasz go do kupy do jednego submodelu, a jeśli nie chcesz z jakiegoś powodu scalać, to wszystko ustawiasz w hierarchii pod głównym submodelem bryły wagonu.
2. Wózki mają się obracać w czopach, więc główny element wózka ustawiasz w hierarchii pod głównym submodelem wagonu i odpowiednio go nazywasz - np. bogie1 (inaczej skąd program ma wiedzieć który submodel ma animować). Masz w tym modelu dwa wózki, więc musisz dać dwa submodele (bogie1 i bogie2), wszak każdy wózek musi być animowany inaczej (na łuku jeden obraca się w jedną stronę, a drugi w drugą).
3. Koła, ośki, klocki hamulcowe, zawieszenie i cała reszta muszą obracać się wraz z wózkiem, więc ustawiasz je w hierarchii pod właściwym wózkiem (dzięki temu będą przy animacji obracać się wraz z nim w odpowiednim kierunku).
4. Koła, ośka, etc oprócz tego muszą obracać się względem wózka, dlatego analogicznie jak z wózkiem, który animowany jest względem bryły wagonu - musisz je scalić (każdy zestaw ośka+koła oddzielnie) odpowiednio nazwać (wheel1, wheel2, etc) i podczepić pod obiekt względem którego mają być animowane, czyli wózek.
5. Jeśli z jakiegoś powodu nie chcesz scalić zestawu ośka+koła, to pod główny obiekt (który ustawiałeś w hierarchii w poprzednim punkcie) podpinasz wszystkie kolejne, czyli np. submodel ośki nazwałeś wheel1, to koła zamocowane do niej umieszczasz w hierarchii pod nią.

A teraz pytanie się nasuwa - dlaczego miałbyś nie chcieć scalać jakichś obiektów do jednego submodelu? - otóż jak mi się zdaje, docelowo chcielibyśmy, żeby pewne rzeczy były sterowane z jakiegoś zewnętrznego pliku. Przykład - w swoim modelu wagonu tworzysz 10 różnych modeli ładunku, każdy ma swój własny submodel i teraz z pliku zewnętrznego pobierana jest informacja które z tych modeli mają być wyświetlone, a które nie. To samo np. złącze sterowania ukrotnionego, które w niektórych egzemplarzach loka jest, a w niektórych nie. W tej chwili takie rzeczy usuwa się z modelu poprzez sterowanie kanałem alfa w pliku tekstury. Lepszym rozwiązaniem wydaje się usunięcie takiego submodelu przez odpowiedni wpis w pliku dołączonym do modelu, który zależnie od numeru bocznego wybranej lokomotywy wyświetlałby lub nie pewne elementy.
Inną kwestią jest oczywiście teksturowanie...
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 27 Sierpnia 2012, 09:52:01
Wielkie dzięki, aktualnie wszystkie animowane elementy (bufory i sprzęgi też) działają.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: Tolein w 27 Sierpnia 2012, 10:13:21
Wielkie dzięki, aktualnie wszystkie animowane elementy (bufory i sprzęgi też) działają.

Nie bądź waść taki skromny, czekamy na tłuste screeny.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 27 Sierpnia 2012, 12:08:07
Niektóre rzeczy są jeszcze do poprawy ;)
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: Hadomik w 27 Sierpnia 2012, 12:38:43
Pogadaj z @Patrykosem, może pozwoli Ci wykorzystać wózki z wagonów wydanych przez "Fabrykę Snów" (tak jak zrobił to @WSK z Sgs-em), bo te są [delikatnie mówiąc] trochę przestarzałe...
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 27 Sierpnia 2012, 12:50:22
Pogadaj z @Patrykosem, może pozwoli Ci wykorzystać wózki z wagonów wydanych przez "Fabrykę Snów"
To nie moje wózki, a wątpię, żeby @yB widział przeciwskazania.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: Hadomik w 27 Sierpnia 2012, 13:01:42
Sorki, więc trzeba gadać z @yB.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 27 Sierpnia 2012, 13:49:33
Ten wózek idealnie pasuje(taki jak w planach i na zdjęciu) tylko mógłby mnie ktoś oświecić co do jego modelu?
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 27 Sierpnia 2012, 13:51:54
Ja mam te wózki bo to nasz wspólny projekt z @yB, uzyskaj tylko jego zgodę.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: Ra w 27 Sierpnia 2012, 15:17:14
Pogadaj z @Patrykosem, może pozwoli Ci wykorzystać wózki z wagonów wydanych przez "Fabrykę Snów" (tak jak zrobił to @WSK z Sgs-em), bo te są [delikatnie mówiąc] trochę przestarzałe...
A te wózki nie zostały opublikowane, czy model ma być do czegoś innego niż MaSzyna?
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów specjalnych
Wiadomość wysłana przez: Hadomik w 27 Sierpnia 2012, 17:00:49
A te wózki nie zostały opublikowane, czy model ma być do czegoś innego niż MaSzyna?
wózki były z wątku o "obiektach gotowych do opcji merge".
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,7853.msg153399.html#msg153399
Wózek wystawiony w lutym 2010 roku, poza tym wystarczy spojrzeć na screena, ma się nijak to wózków autorstwa @yB.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: szogun w 27 Sierpnia 2012, 17:08:28
Chodzi o to że licencja zezwala na dowolne modyfikowanie (na rzecz symka) opublikowanych dodatków lub ich części.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 27 Sierpnia 2012, 17:12:36
Chodzi o to że licencja zezwala na dowolne modyfikowanie (na rzecz symka) opublikowanych dodatków lub ich części.
Ale ładnie jest zapytać.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: Tolein w 27 Sierpnia 2012, 18:11:27
Tylko bardzo ładnie proszę o trochę-więcej-kąt na koła.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 31 Sierpnia 2012, 10:01:48
Z braku zdjęć odstawiam Uai na razie, ale mogę zaprezentować nieco popularniejszy model nowej cysterny GATX'a(zdjęcia niedługo dostanę). Model ukończony w około 50%, nieco bardziej wymagający, lepiej zrobiony.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: PanTraxx w 31 Sierpnia 2012, 10:36:04
To ta specjalna co ją Lotos ma? Ta przedłużona?
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: Husarz w 31 Sierpnia 2012, 11:28:47
Nie. To zwykła 462R eksploatowana przez RP i Lotos. Do Ostródy na naprawę przywiózł je M62M, a odbierze Skoda lub BR285 Lotosu. Fajne jest też to, że po małych modyfikacjach modelu można wykonać także 451R.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 31 Sierpnia 2012, 13:04:15
Ja te cysterny nazywam "Długi Zaes" :), ale co modelu to wygląda świetnie. Będę w stanie podrzucić foto w najbliższym czasie.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 31 Sierpnia 2012, 13:53:16
Jak jeszcze byłem w Niemczech, to sfociłem cały skład tych cystern. Tylko że z inną ostoją (pewnie jakiś inny numerek, nie chce mi się go szukać) i właśnie miałem zamiar ją modelować :)
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: Tolein w 31 Sierpnia 2012, 14:51:20
Niech jeszcze kolega napłodzi wózków, również takich mega.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: Husarz w 31 Sierpnia 2012, 16:33:39
Beczki zostały sfotografowane. Wózki i detale także są. Podrzucę je dzisiaj wieczorem. Rozmawiałem z rewidentem: najstarsza beczka ma modernizację wykonaną 19.08.2012r. a najmłodsza, wczoraj. Naturalnie w malowania GATX.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 31 Sierpnia 2012, 16:50:32
Jak jeszcze byłem w Niemczech, to sfociłem cały skład tych cystern. Tylko że z inną ostoją (pewnie jakiś inny numerek, nie chce mi się go szukać) i właśnie miałem zamiar ją modelować :)

W Polsce wagony podobnego typu mają "uciętą" ostoję dla zmniejszenia masy. Ale ktoś z konstruktorów pomyślał o bezpieczeństwie dla wagonów niemieckich i cały zbiornik ma rozłożoną masę na ostoi dzięki czemu nie są "zgięte" w środku długości jak to w Polsce jest.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 31 Sierpnia 2012, 20:19:46
Co do tej ostoi (ja to ramą nazywam:)) to miałem duże problem z jej zrobieniem, wszystkie zdjęcia jakie posiadałem były słabej jakości, a na planach nie było widać, w którym miejscu się zwęża i do jakiego punkty, z tej uwagi było robione wymiarowe ale na oko. A co do modelu mi się średnio podoba i liczyłem na krytykę :D po za tym i tyk dużo pozostało mi do zrobienia aby to wyglądało rzeczywiście realnie. Next prodżekt is drezynka WMC.

A co do wózków hmm nie znam się, ale gdyby ktoś sprawdził dobrze jaki to typ i model może by dało się podrzucić te z "fabryki snów".
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: Husarz w 31 Sierpnia 2012, 20:26:31
A co do wózków hmm nie znam się, ale gdyby ktoś sprawdził dobrze jaki to typ i model może by dało się podrzucić te z "fabryki snów".

Mam foty wózków. Może ktoś określi jakie to.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 31 Sierpnia 2012, 20:31:40
Na tym zdjęciu http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=21924.0;attach=53235;image wygląda na to, że wózki masz 25TNb. Ogólnie od powszechnie stosowanych 25TNa różnią się tym, że mają po 4 wstawki hamulcowe na koło, mają dłuższą ramę wózka (bodaj coś koło 3200 czy 3250mm) i dopuszczone są do 120km/h. Ogólnie wózki 25TN bardzo łatwo rozpoznać po charakterystycznej (jak to nazywaliśmy) "tetce" czyli ograniczniku skoku maźnicy -ten kawałek metalu wyglądający jak literka "T".
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: samja w 31 Sierpnia 2012, 22:12:55
Takie male pytanie, czy to te wagony ?



jesli nie, prosze na bocznice.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 31 Sierpnia 2012, 22:37:54
Być może te kilka ostatnich///...
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: Husarz w 31 Sierpnia 2012, 23:12:50
To starsza wersja tych cystern. W tym momencie są one modernizowane w GATX Rail Poland - oddział w Ostródzie.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: Hadomik w 01 Września 2012, 09:53:04
@7play4game, a widziałeś tą stronkę: http://www.gatx.eu/sites/default/files/karta_katalogowa_7398_462R.pdf tam są zwymiarowane plany i dane techniczne 462R, a ze stony głównej można przejść do kart katalogowych innych wagonów posiadanych przez GATX.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 01 Września 2012, 09:56:10
Z tamtej strony głównie korzystam jeśli chodzi o plany i technikę.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: WojTTek w 01 Września 2012, 21:36:57
@7play4game niezłe tempo prac, dobrze bo brakuje w symku nowych cystern. Swego czasu zrobiłem zdjęcia na tekstury wagonu Zagkks typu 451R lub 454R być może zainteresujesz się tym materiałem:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,7953.msg176834.html#msg176834
Jeżeli pozwolisz zasugerowałbym zrobienie także wagonu/ów nieco bardziej "popularnych" 452R Zas, 430S Tads, 206Se Ucs/Ugpps.
Powodzenia w pracach
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: Husarz w 01 Września 2012, 22:06:47
@7play4game, a widziałeś tą stronkę: http://www.gatx.eu/sites/default/files/karta_katalogowa_7398_462R.pdf tam są zwymiarowane plany i dane techniczne 462R, a ze stony głównej można przejść do kart katalogowych innych wagonów posiadanych przez GATX.

Zdjęcie robione u mnie - dość dawno. Jeszcze zanim GATX wykupił zakład. Jeśli chodzi o czoła to od jedne strony jest taki jakby nitowany zawór a z drugiej bodaj ciśnieniomierz.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 02 Września 2012, 10:07:31
Świetnie, prace nad Zagkks'em ruszyły niedługo pokaże pierwsze zalążki modelu.

  Dodano: 02 Września 2012, 10:27:04
To jest model 454R... różni się od modelu 462R niewiele, tak więc wystarczy zmodyfikować lekko ten aby stał się 454.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: WojTTek w 02 Września 2012, 16:27:57
Nie chce zarzucać robotą ale:
Wagon 206S z rysunkiem technicznym:
http://www.cemet.pl/uslugi_transport_kolejowy_wagon.php?objectID=20
Zdjęcia poglądowe i na tekstury:
http://www.eu07.pl/userfiles/4669/foto-cem1.14-2.1.rar
http://www.eu07.pl/userfiles/4669/cem2.2-2.3-2.4-2.5.rar
Powodzenia
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 02 Września 2012, 19:15:49
Dobrze, dobrze podrzucajcie takie propozycje, może raczej postaram się zrealizować, ale nie wszystko naraz.

  Dodano: 02 Września 2012, 19:28:53
I jeszcze takie małe pytanko do @Patrykos i @youBy, to mógłby ktoś wózek udostępnić, bo nie wiem czym mam wstawiać czy nowy robić samemu... A PW jakoś się nikt nie interesuje zbytnio.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 02 Września 2012, 19:43:25
I jeszcze takie małe pytanko do @Patrykos i @youBy, to mógłby ktoś wózek udostępnić, bo nie wiem czym mam wstawiać czy nowy robić samemu... A PW jakoś się nikt nie interesuje zbytnio.
Lekko kolego, trochę cierpliwości! Nie samą MaSZyną człowiek żyje.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 03 Września 2012, 15:21:54
Jutro już szkoła eh...będzie mniej czasu. A tutaj podrzucam rendery(żeby ładnie wyglądało :D) dwóch nieznacznie różniących się cystern 454R i 462R -  w tej ostatniej do poprawy pozostała jeszcze ewentualnie rama(czekam na zdjęcia) a w 454 też chyba, że ugięta w taki sposób jak na screnach może być. A w zdjęciach 454 dopatrzyłem się nieznacznych różnic między rama jednego a drugiego choć to ten sam model...
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 11 Września 2012, 19:28:57
Model drezyny WMC model 100%, tworzony dla kolegi maszynisty matek123.
Dla informacji okna są "otwarte" ale raczej je domkniemy teksturką nie będzie kabiny w środku, a szyba nie bedzie przeźroczysta choć dobrze by to wyglądało zwłaszcza, że samej drezynki "dużo nie jest".
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: PX48-28 w 11 Września 2012, 19:39:55
Czy drezyna powstaje na moich zdjęciach? Pytam bo moge pomóc z kabinką;)
A sama drezynka zapowiada się zacnie:)
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 11 Września 2012, 19:45:02
Tak, jedno co mnie jeszcze interesuje czy sprzęgi po oby stronach są jednakowe i czy ten z przodu czy aby na pewno ma po jednej hak? Pytam bo inny numer ma inaczej to rozwiązane a na zdjęciach wszystkiego nie widać.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: PX48-28 w 11 Września 2012, 19:54:40
Nie, po prawej stronie jest hak, a po lewej łańcuch.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: eu07-001 w 11 Września 2012, 20:07:26
Zależy też jak spojrzysz. W symkowej Lxd2 jest dobrze (tradycyjnie) zrobione. Były wąskotorówki, które miały odwrotnie.
Zobacz, czy sprzęg jest na dobrej wysokości (620mm dla toru 750, 340mm dla toru 600, 640mm dla metrówki).
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: PX48-28 w 11 Września 2012, 20:09:53
No niestety ale normy powinny być wg. fabrycznych modeli, tak więc śruba po lewej.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: eu07-001 w 11 Września 2012, 20:11:51
Tak, śruba po lewej, jednak wersję odwrotną też warto by było zrobić. I na przykład w EXE ustawić osobne flagi dla odwrotnego ustawienia.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: PX48-28 w 11 Września 2012, 20:16:41
Z resztą po pomoc warto się udać na http://750mm.pl/ tam dużo można się dowiedzieć i ludzie są bardzo pomocni:)
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: matfre96 w 11 Września 2012, 20:54:17
A jak ma się sprawa z poly?
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 12 Września 2012, 14:11:34
5089 Face'ów i niewiele więcej wierzchołków. W tym modelu hak jest po prawej, a po lewej nie łańcuch tylko takie coś jak na zdjęciu. A i czy tolerowany jest błąd wysokości sprzęgu np. 4cm? Gdybym ten przestawił wlazł by pewnie w bryłę zderzaka...

Chciałem jeszcze dodać iż w tej wersji WMC dodam jeszcze barierki przy drzwiach i to będzie ostateczna wersja.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: eu07-001 w 12 Września 2012, 21:05:28
Czyli w tym modelu jest "tradycyjne" ustawienie.
Co do tolerancji wysokości polecam instrukcję W1, ostatni paragraf, punkt 5. Jak chcesz to mogę pokazać, jak to zrobiłem w sprzęgu orczykowym mojego autorstwa, i tu jest problem, bo nie wiem, czy mamy robić znormalizowane elementy wymienne (sprzęgi, wężyki), czy robić "prowizorkę", czyli to co lubię na wąskotorówkach, że co inny producent, to inne standardy.
Nie zapomnij przekuć drezynki na 600, 785 i 1000mm.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 12 Września 2012, 21:12:56
Co do sprzęgów to jest problem że zapnie się nam tylko jedna śruba, chyba że ktoś dopisał by w kodzie "sprzęg pomocniczy" i wtedy to mogła by być druga śruba, albo dyszel od transporterów.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: eu07-001 w 12 Września 2012, 21:22:25
Ogólnie to sprzęgi trzeba rozbudować. Jak tylko Ra otworzy wątek "Co poprawić w pierwszej kolejności", jako pierwsze wpiszę, że skoro mamy już modele, a ja powoli liftinguję scenerię, trzeba rozbudować symulator pod kątem wąskiego toru. Sprzęgi muszą podawać oba pojazdy, a na przykład pod sprzęg 128 można by podpiąć zworę transporterową. Model mojego sprzęgu mogę udostępnić poprzez PW (w formacie t3d oraz gmax), nie chce mi się go już poprawiać, dodawać nowych wężyków, ma wymodelowane wszystko (kosz, zderzak, zworę transporterową, "krowę", oraz haki i śruby zmergowane i przeskalowane). Wszystko razem ma 4,5 k poly dla jednej strony, oraz wszystkie elementy są wymiarowe.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 12 Września 2012, 21:35:15
I ja zgłoszę żeby można było w .mmd wybrać np: ten pojazd zawsze zapina (ucho w asf, dyszel w transporterach), albo właśnie, że oba sprzęgi biorą udział.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: eu07-001 w 12 Września 2012, 21:36:51
Ja bym bardziej to do .chk podpiął, tam Ra coś dłubał, jak blokowanie sprzęgów, czy też wybór tych możliwych.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 12 Września 2012, 21:55:45
Teraz jest dodana opcja, która nie pozwala rozpiąć np Bhp.

Zdania zaczynamy z dużej litery, o interpunkcję też warto zadbać /ShaXbee
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: Ra w 13 Września 2012, 13:41:48
a na przykład pod sprzęg 128 można by podpiąć zworę transporterową.
Można to zrobić jako mostek przejściowy... A w ogóle to można by położyć tam szyny i wtaczać normalnotorowe.

Model mojego sprzęgu mogę udostępnić poprzez PW (w formacie t3d oraz gmax), nie chce mi się go już poprawiać, dodawać nowych wężyków, ma wymodelowane wszystko (kosz, zderzak, zworę transporterową, "krowę", oraz haki i śruby zmergowane i przeskalowane). Wszystko razem ma 4,5 k poly dla jednej strony, oraz wszystkie elementy są wymiarowe.
Ja poproszę raczej jakiś model wagonu, w ostateczności może być zielony prostopadłościan ze sprzęgami... Ktoś kiedyś robił transportery, ale paczki nie znalazłem.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 15 Września 2012, 10:33:28
Ostatnie poprawki i model idzie do "lakierowania". Sprzęg dobrze ustawiony. A jak będzie trzeba 1000mm, i inne wąskotorówki dla kogoś to zrobię wtedy.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: eu07-001 w 16 Września 2012, 12:15:05
Ja tylko chciałbym nadmienić, że oryginał jest na 1000mm :P
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 16 Września 2012, 17:13:14
3767 face'ów. Cześć bryły 14WE(face na czole kwadratowe, żeby było widać dokładnie jakie gdzie).
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 16 Września 2012, 17:35:31
Zapowiada się świetnie :)
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 16 Września 2012, 19:47:47
Co byście powiedzieli na przeźroczyste szyby, kabina widoczna z zewnątrz - także wnętrze z siedzeniami i ludźmi. Może by podnieść realizm na wysoką poprzeczkę? Heh będą te inne komercyjne symki konkurować z naszym cackiem. No tak niektórzy mają słabe komputery ale się nie oszukujmy to nie te czasy gdzie każde 10 face'ów podnosiło nam FPS'y.

PS. słyszeliście, że iPhone ma 4 rdzeniowy procek? To lepszy od mojego x2 chodź wszystkie najnowsze produkcje mi śmigają w miarę gładko. A dla posiadaczy AMD'ków - możecie wejść w ustawienia sterownika i stworzyć regułę dla eu07.exe dot. ustawień graficznych - polecam antyaliasing na 4x i anizotropowe na 8x - bosko wyglądaj te wygładzone druty i wszystko inne z daleka:)
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 16 Września 2012, 19:51:35
Co byście powiedzieli na przeźroczyste szyby, kabina widoczna z zewnątrz - także wnętrze z siedzeniami i ludźmi. Może by podnieść realizm na wysoką poprzeczkę?
Jestem za. Szczególnie że przez wpis w mmd można takie wnętrze przypisać.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 16 Września 2012, 19:56:31
Mowa o 14we? Sądzę, że moglibyśmy się pokusić o jakieś proste wnętrze, w szczególności, że przy otwarciu drzwi nie można zrobić takiej sztuczki jak w EN57, w SKM'ce nie ma przedziałów, jest pusta przestrzeń.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: eu07-001 w 16 Września 2012, 19:57:21
Ja również jestem za, pod warunkiem, że model będzie zoptymalizowany pod kątem ilości submodeli.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 16 Września 2012, 20:05:49
Z daleka można to wyłączyć poprzez LOD, a przeźroczyste szyby zastąpić texturą nie przeźroczystą...
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: Tolein w 16 Września 2012, 22:19:42
Idea zacna, cieszę się niezmiernie, że ktoś się wreszcie na to porywa.
Co do wnętrza, to nie przesadzałbym. W niskim LoD siedzenia i inne elementy wnętrza (tak wiele znowu ich nie ma) uprościć można do dosłownie kilku ścianek, trzeba tylko popracować nad odpowiednimi teksturami. W zasadzie wiele rzeczy można uprościć znacznie w LoD, tak żeby nie obciążać nadmiernie systemu.
W sumie też ciekawym byłby taki motyw, że zbliżamy się do loka (czy innego elementu taboru - wszak wagony pasażerskie też można w ten sposób potraktować, być może kiedyś @Ra albo inny dobrodziej przywróci nam możliwość jeżdżenia wagonem jako pasażer), "wchodzimy" przez okno do środka, a modele przechodzą płynnie w coraz wyższy LoD.

Ed1: No i jeśli wnętrza, to też ich realistyczne oświetlenie (w zakresie źródła światła), a w połączeniu z (jeśli @Ra lub inny dobrodziej by się o to kiedyś pokusił) symulacją wszystkich obwodów w taborze przy pomocy systemów ideowych (przepraszam, że nie pamiętam profesjonalnej nazwy) i sytuacją, w której jakiś szaleniec pokusiłby się o włączenie w ten schemat każdego przełącznika (no i w sumie każdego źródła światła też), to otrzymalibyśmy wagon pasażerski z możliwością zapalania/gaszenia światła w każdym przedziale. Pewnie, wiem, że to wnoszący niemal nic do gameplay'u duperel, ale popuszczam wodze fantazji (niemal jak kolega @7play4game (mam nadzieję, że się nie obrazi za to)) i widzę oczami wyobraźni, jak twórcy Trainza, czy innego Rail Simulatora płaczą, bo zostali wyprzedzeni przez darmowy, amatorski symulator nie tylko na polu realizmu, ale także drobiazgowej, cukierkowej grafiki nie wnoszącej wiele do realizmu.

Ed2: Ach, zapomniałem - @7play4game, jesteś pewien co do ludków w kabinie?
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 21 Września 2012, 17:58:18
Takie jeszcze pytanko dla bardziej doświadczony twórców co do ilości faców w modelach. Czy dla takiej drezynki to nie za dużo?

Model - 5724
LOD 1 - 4049
LOD 2 - 2412
LOD 3 - 2080
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 21 Września 2012, 18:31:02
To są face czy tris?
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: eu07-001 w 21 Września 2012, 18:55:57
Ogólnie za dużo nie jest. Bardziej liczy się ilość submodeli, oraz nie podałeś na jakiej odległości pojawia się jaki LoD, nie ma więc jak porównać.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 21 Września 2012, 19:07:14
Submodele to już moja kwestia. Bo dostaję .obj i dzielę na submodele i robię mapowanie.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: Ra w 21 Września 2012, 19:07:32
Robienie LoD ma sens, jeśli liczbę trójkątów zmniejszy się 100-krotnie, czyli zamiast 5000 szczegółowego modelu, uproszczony model będzie miał 50 trójkątów. Korzystne jest też ograniczenie submodeli, czyli gdy zamiast np. 30 submodeli wyświetli się jeden.

A najlepiej zrobić badanie: ustawić obok siebie 10 torów i ustawić na nich pojazdy, jeden za drugim, oraz na sztywnych pozycjach kilka kamer. Po czym robić różne wersje LoD, unikając zauważalnej utraty jakości i dążąc do najwyższego FPS (albo największego promienia renderowania). Przy czym wartości FPS powyżej 50 nie są już miarodajne.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 22 Września 2012, 10:04:13
Cały model 5724 faców i 88 submodeli, które pewnie będą przez matek123 złączone i będzie ich myślę koło 40.
5724 x2 = 11448 trójkątów, ale pamiętam, że w kilku miejscach są rozwiązania z facem(głównie koła) jako jednym tri a nie dwoma więc od tych 11k ze 100-250 jeszcze bym odjął. W sumie:

Gotowy Model - 5724 fa, 88 submodeli.

LOD - 46 fa, 3 submodele.
Tytuł: Odp: Fabryka wagonów
Wiadomość wysłana przez: Maxiu w 22 Września 2012, 10:55:52
Cytuj
Co byście powiedzieli na przeźroczyste szyby, kabina widoczna z zewnątrz - także wnętrze z siedzeniami i ludźmi. Może by podnieść realizm na wysoką poprzeczkę?

Tak samo, ma EW58 widać z peronu siedzenia i przedziały, no i można wejść i po chodzić po Ewie, Jestem także  za!
Tytuł: Odp: Fabryka modeli
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 22 Września 2012, 11:03:34
Pokazuję pierwszy modelik budynku wykonanego dla pol102'a , wymiary są proporcjonalne, ale niekoniecznie realne bo nie miałem żadnego wymiaru odniesienia. Na obrazku ilość faców (prawy górny róg) i wymiary.
Tytuł: Odp: Fabryka modeli
Wiadomość wysłana przez: bohunIC w 23 Września 2012, 12:25:56
Przepraszam ze pytam, ale model na foto ociosany z jednej bryly?
Tytuł: Odp: Fabryka modeli
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 23 Września 2012, 13:58:39
Tak, kominki to rozłączony mesh sześciokąt, ale w jednej bryle.
Tytuł: Odp: Fabryka modeli
Wiadomość wysłana przez: bohunIC w 23 Września 2012, 21:04:39
To ile bierzesz za 1 roboczo-godzine pracy?