Autor Wątek:  Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów  (Przeczytany 64479 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline 201E-003

  • Wiadomości: 252
  • Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« Odpowiedź #120 dnia: 15 Października 2012, 11:38:25 »
Przepis jest wyraźny i sygnał Pc2obowiązuje na szlaku, natomiast wjazd/przejazd/wyjazd pociągu przez stację odbywa się na sygnale Pc1. Sorry, może dla Was to skomplikowane, ale to maszynista odpowiada za osygnalizowanie czoła pociągu. Gorzko przekonał się o tym właśnie wałbrzyski kolega.
Cóż, problem w tym, że w istocie trudno o jednoznaczną odpowiedź. Wg Ir-1 szlak to część linii kolejowej pomiędzy dwoma posterunkami zapowiadawczymi lub między post. zap. a końcem linii kolejowej. Granicę posterunku zapowiadawczego stanowi semafor wjazdowy, więc wg tej interpretacji sygnałem Pc 2 pociąg powinien być osygnalizowany od semafora wjazdowego. Tymczasem nasi IZIR każą traktować pociąg jako będący na szlaku nawet jeśli został zatrzymany przed ukresem toru z którego wyjeżdżał, o ile minął semafor wyjazdowy. Ilu dyżurnych i mechaników, tyle opinii. A o tym kto miał rację rozsądza opinia kontrolera ruchowego (a z doświadczenia wiem, że ci też sprzeczają się ze sobą).
« Ostatnia zmiana: 15 Października 2012, 11:39:52 wysłana przez 201E-003 »

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« Odpowiedź #121 dnia: 15 Października 2012, 12:53:10 »
Właśnie zastanawiałem się nad tym pod kątem AI, kiedy Pc2 miało by być załączone.

Musiałbyś "programować" w którym miejscu jest blokada 1 kierunkowa ;) (jako dana scenerii).

Granicami posterunku są semafory wjazdowe, więc jeżeli na szlaku to wg. przepisów mijając go. Na podg i podst... nie wiem.
Zresztą ilu pracowników tyle będzie teorii... Jeżeli u mnie by maszynista jechał z PC2 już w stacji i bym widział, to bym zagadał na radiu i zapytał, czy już przygotował się na szlak, ew zagadał, żeby pamiętał o zmianie.
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 368
Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« Odpowiedź #122 dnia: 15 Października 2012, 14:31:22 »
Musiałbyś "programować" w którym miejscu jest blokada 1 kierunkowa ;) (jako dana scenerii).
A to nie powinno być w rozkładzie napisane? Jako S bodjaże?

http://brudinnegokoloru.cba.pl/dokumenty-i-przepisy-kolejowe/41-regulaminy-przepisy-objanienia/52-objasnienia.html
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« Odpowiedź #123 dnia: 15 Października 2012, 15:02:16 »
Nie latwiej jako event? Szybko i bezbolesnie, bez zbednego mieszania...
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« Odpowiedź #124 dnia: 16 Października 2012, 08:07:51 »
Musiałbyś "programować" w którym miejscu jest blokada 1 kierunkowa ;) (jako dana scenerii).
A to nie powinno być w rozkładzie napisane? Jako S bodjaże?

http://brudinnegokoloru.cba.pl/dokumenty-i-przepisy-kolejowe/41-regulaminy-przepisy-objanienia/52-objasnienia.html

S - samoczynna 1 kier, P - półsamoczynna 1 kier ;) No, fakt, przecież będzie zaimplementowany rozkład :)
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline marzena

  • Wiadomości: 95
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« Odpowiedź #125 dnia: 16 Października 2012, 08:42:15 »
Primo (marzenka) - kierownik pociągu odpowiada za osygnalizowanie końca pociągu.
Secundo (201E-003) - gdybyś tak postąpił, zapewniam Cię, że zostałbyś odsunięty jako pierwszy. Przepis jest wyraźny i sygnał Pc2obowiązuje na szlaku, natomiast wjazd/przejazd/wyjazd pociągu przez stację odbywa się na sygnale Pc1. Sorry, może dla Was to skomplikowane, ale to maszynista odpowiada za osygnalizowanie czoła pociągu. Gorzko przekonał się o tym właśnie wałbrzyski kolega.

Niestety, to co miało miejsce w Świebodzicach, nie w Wałbrzychu, dotyczyło właśnie nie osygnalizowania czoła pociągu sygnałem Pc2 zanim wyjechał ze stacji po minięciu semafora wyjazdowego na rozkaz "N". Jednocześnie kolega (EU40) zdradza swoją nie wiedzę i sam siebie może odsunąć. Ale nie chodzi tu o polemikę. Kierownik pociągu był i jest odpowiedzialny za cały pociąg i dr. trakcyjna jemu podlega w sprawach techniczno-ruchowych. Poza tym maszynista jest zobowiązany wykonać polecenia dyżurnego ruchu zgodne z przepisami i nie zagrażającymi bezpieczeństwu ruchu, bo znajduje się na terenie zarządcy infrastruktury, w imieniu którego prowadzi ruch pociągów na danym posterunku i przyległych szlakach. Po co PKBWK rekomenduje stosowanie Pc2 w każdym przypadku bez względu na blokadę liniową, po co kierownik pociągu ma obowiązek osobiście dopilnować osygnalizowanie czoła pociągu przyjmując go na st. początkowej? W drodze odpowiada za to maszynista, a posterunki techniczne mają obserwować m.in. właśnie osygnalizowanie pociągu. Skoro pociąg nie może być przepuszczony gdy czoło nie jest właściwie osygnalizowane, to wniosek jest taki, że osygnalizowanie musi nastąpić zanim pociąg minie posterunki techniczne i wyjedzie na szlak. Gdyby to miało nastąpić na szklaku, to po co W24. Maszynista wie która strona jest lewa a która prawa i z jaka blokada jest na danym szlaku. Może zamiast W24 należy pomyśleć o innym wskaźniku informującym o miejscu zmiany sygnału czoła pociągu na Pc2. Czy zmiana na Pc2 na stacji mijając W24 jest zagrożeniem bezpieczeństwa?

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« Odpowiedź #126 dnia: 16 Października 2012, 09:35:07 »
Czy zmiana na Pc2 na stacji mijając W24 jest zagrożeniem bezpieczeństwa?

W jaki sposób? Zagrożenie to będzie jak z drugiego  posterunku puści na czołowe...
Kolejny wskaźnik? Co to da? Jak dalej są problemy, jeden się dogada, drugi ma drugiego w d... Ja nie widzę sensu stawiania kolejnych wskaźników dotyczących tego, owego, tamtego, bo mech będzie miał 100 wskaźników na długości 100 metrów.

Widzę, że lubisz polemizować na tym i nie tylko tym forum pod różnymi nickami...
« Ostatnia zmiana: 16 Października 2012, 09:53:02 wysłana przez jageer »
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 368
Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« Odpowiedź #127 dnia: 16 Października 2012, 11:38:21 »
Na logikę biorąc, to W24 jest sygnałem wyjazdu na tor lewy i powinien prowadzić do zapalenia Pc2, podobnie jak sygnał jazdy pociągowej (np. S2) powinien prowadzić do zapalenia Pc1.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« Odpowiedź #128 dnia: 12 Listopada 2014, 17:14:23 »
No i doczekaliśmy się w instrukcji wskaźnika W 26c

Wskaźnik w26c ustawia sie na granicy posterunku zapowiadawczego i szlaku. Wskaźnik informuje, że pojazd kolejowy, wyjezdzajac z tego posterunku wyjechał na tor szlakowy do następnego posterunku w w kierunku przeciwnym do zasadnicznego i moze kontynuować jazde wyłącznie na podstawie podanego sygnału na semaforze z wyświetlonym wskaźnikiem "W-24" lub rozkazu "N".
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« Odpowiedź #129 dnia: 12 Listopada 2014, 17:50:31 »
Widocznie ktoś chce zarobić dodatkowo na Szczekocinach... Pomysł ten powstał zaraz po tej katastrofie, "bo przecież trzeba pokazać, że coś robimy!" Po co poprawiać stan infrastruktury, lepiej wyłożyć grube miliony na kawałek blachy umieszczany na każdym posterunku, jako wskaźnik "dla blondynek", które nie umieją odróżnić toru prawego, od lewego... Przecież od tego jest wskaźnik W24! Nie wiem jaki poziom inteligencji prezentują dzisiejsi racjonalizatorzy w biurach, ale jeżeli już robią takie przekręty, to mogliby przy tym zachować trochę powagi... Może jeszcze dodatkowo oznaczą przy wyjazdach z posterunków, który tor jest prawy, bo też mogą się pojawić wątpliwości... Mimo wszystko nadal mam nadzieję, że to tylko głupi żart. Póki co w Ie-1 obowiązującej od grudnia tego roku nie widać tego wskaźnika.
« Ostatnia zmiana: 12 Listopada 2014, 17:52:05 wysłana przez Niebugoclaw »

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« Odpowiedź #130 dnia: 12 Listopada 2014, 18:43:39 »
Na początku instrukcji, które miałem w ręce, jest napisana ważność od 1.1.2015r. :)
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline borys_q

  • Wiadomości: 333
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« Odpowiedź #131 dnia: 12 Listopada 2014, 20:50:00 »
Cytuj
Przepis jest wyraźny i sygnał Pc2 obowiązuje na szlaku, natomiast wjazd/przejazd/wyjazd pociągu przez stację odbywa się na sygnale Pc1.
Podstawę prawną poproszę. Wg obecnej oraz tej obowiązującej od 1 grudnia Ie-1, zarówno Pc1 Jak i Pc2 obowiązują na szlaku, instrukcje nie mówią nic o pociągach przejeżdżających przez stacje.
Cytuj
Po co PKBWK rekomenduje stosowanie Pc2 w każdym przypadku bez względu na blokadę liniową,
Czy W Polsce komisja powypadkowa jakakolwiek ma prawo zalecać działanie niezgodne z prawem? Jak zareagował by prokurator jakby się okazało, że w trakcie wypadku (dowolne potrącenie) pociąg był oznakowany zgodnie z zaleceniami komisji ale niezgodnie z obowiązującym prawem?
« Ostatnia zmiana: 12 Listopada 2014, 20:59:21 wysłana przez borys_q »

Offline djuzi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 144
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« Odpowiedź #132 dnia: 14 Listopada 2014, 10:49:52 »
PKBWK rekomenduje by wprowadzić coś w życie, a czy to zostanie wprowadzone to zależy od decydentów wydających zarządzenia, instrukcje i przepisy.

Offline borys_q

  • Wiadomości: 333
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« Odpowiedź #133 dnia: 14 Listopada 2014, 21:49:39 »
No właśnie na chwile obecną jazda na PC2 przy blokadzie SS jest nieprawidłowym oznakowaniem czoła pociągu (przynajmniej ja tak uważam).

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1077
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 498
Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« Odpowiedź #134 dnia: 14 Listopada 2014, 23:57:53 »
@borys_q: zgadzam się, bo chyba nikt nie pomyślał o tym, że gdy pociągi się wyprzedzają na szlaku z banalizacją to Pc2 ma się nijak... Wtedy oba tory w jednym kierunku są zajęte przecież i wobec tego dla kogo byłby ten Pc2 na szlaku dwutorowym?
Inna sprawa: PKBWK na pewno sprecyzowała swoją rekomendację i od tego trzeba zacząć.
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline Interesant

  • Wiadomości: 376
    • Zobacz profil
    • Drogowe Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« Odpowiedź #135 dnia: 15 Listopada 2014, 18:04:58 »
@borys_q: zgadzam się, bo chyba nikt nie pomyślał o tym, że gdy pociągi się wyprzedzają na szlaku z banalizacją to Pc2 ma się nijak... Wtedy oba tory w jednym kierunku są zajęte przecież i wobec tego dla kogo byłby ten Pc2 na szlaku dwutorowym?
Dla tego trzeciego, który wyjechał bo uprzednio zobaczył sygnał przestępczy lub otrzymał eSkę bądź eNkę.

Reg. obowiązki 11a.
Proszę przyciąć cytat.
Benek
« Ostatnia zmiana: 15 Listopada 2014, 18:16:34 wysłana przez Interesant »
Interesant.

Offline borys_q

  • Wiadomości: 333
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« Odpowiedź #136 dnia: 16 Listopada 2014, 19:25:43 »
Cytuj
zgadzam się, bo chyba nikt nie pomyślał o tym, że gdy pociągi się wyprzedzają na szlaku z banalizacją to Pc2 ma się nijak.
A kto mówi, że ja pisałem o wyprzedzaniu? Na SS można jechać po lewym z różnych powodów, na jednokierunkowej też można wprowadzić ruch dwukierunkowy przy dwóch torach czynnych i nikt się nie zastanawia nad niestosowaniem takiego sygnału. Nie zrozumieliśmy się nie chodzi mi o to czy zalecenia wielce szanownej komisji są słuszne czy nie. Chciałem zwrócić uwagę na to że wiele osób stosuje/zaleca stosowanie sygnału Pc2 niezgodnie z prawem, na chwile obecną prawo nakazuje stosowanie Pc2 w określonych przypadkach i dopóki to się nie zmieni to obowiązującym sygnałem na blokadzie dwukierunkowej na torze lewym jest Pc1.
« Ostatnia zmiana: 16 Listopada 2014, 20:05:11 wysłana przez borys_q »