Autor Wątek:  Sprawa Pendolino  (Przeczytany 152803 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #120 dnia: 11 Sierpnia 2013, 14:40:45 »
Cytuj
Powyższe rozważania są słuszne przy założeniu, że  w wagonach silnikowych są tylko silniki na napięcie 15/25 kV a nie ma dodatkowych na 3 kV. Ale to by chyba było nieopłacalne (waga+koszty).
Silniki trakcyjne na 15 czy 25kV? Oj chyba nie bardzo…
Poniżej schematy blokowe dla zasilania 15-25kV AC oraz 3kV DC na E186.
« Ostatnia zmiana: 11 Sierpnia 2013, 14:42:00 wysłana przez mechatronik »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2474
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #121 dnia: 11 Sierpnia 2013, 15:08:54 »
Tak dla ciekawości, to w taki sposób transportowano wagony metra Siemensa dla Warszawy. Po drugiej stronie wagonów ochraniających był normalny sprzęg śrubowy.

Offline Maxiu

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #122 dnia: 11 Sierpnia 2013, 15:30:22 »
Środowisko mikolskie w Polsce i za granicą zalicza odlot. A jutro będzie zbiorowy orgazm :D
Będzie wyścig szczurów kto zamieści pierwszy film na YT z nowym NiePendolino.
Wyścig zakończony, mamy laureata: [ Invalid YouTube link ]at=50

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #123 dnia: 11 Sierpnia 2013, 15:32:29 »
W poniedziałek jak dam radę (i będę nadal miał chęć) to zaraz po pracy pojadę do Wrocławia i ogarnę temat ;)
Na filmikach widać wagony ochronne więc problemu rzeczywiście nie ma.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Maszynista_94

  • Wiadomości: 216
  • Z MZK Skierniewice zawsze po drodze...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #124 dnia: 11 Sierpnia 2013, 16:40:04 »
Jest już kolejny film...

Offline Twardy

  • Wiadomości: 11
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #125 dnia: 11 Sierpnia 2013, 19:46:59 »
Zna ktoś z kolegów jakiś poglądowy harmonogram jazd w Żmigrodzie?


Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #127 dnia: 11 Sierpnia 2013, 23:49:06 »
Dokładnie o 20:55 wjechał na stację w Międzylesiu. Miałem go zobaczyć a dzięki "oficjalnemu rozkładowi" ze strony Rynek Kolejowy, nie zobaczyłem.
T.N

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #128 dnia: 12 Sierpnia 2013, 00:13:30 »
Normalnie lokomotywa w czasie jazdy ma podniesiony tylny pantograf. Dlaczego w tym przypadku ma podniesiony przedni? Nie bardzo to rozumiem. Przyciągła go lokomotywa z Czech. To dlaczego na lokomotywie jest PKP Cargo?

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #129 dnia: 12 Sierpnia 2013, 00:16:14 »
Normalnie lokomotywa w czasie jazdy ma podniesiony tylny pantograf. Dlaczego w tym przypadku ma podniesiony przedni? Nie bardzo to rozumiem. Przyciągła go lokomotywa z Czech. To dlaczego na lokomotywie jest PKP Cargo?
Z tego powodu, z jakiego np. przy transporcie samochodów lokomotywa też jedzie z przednim badylem.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #130 dnia: 12 Sierpnia 2013, 00:56:51 »
Normalnie lokomotywa w czasie jazdy ma podniesiony tylny pantograf. Dlaczego w tym przypadku ma podniesiony przedni? Nie bardzo to rozumiem. Przyciągła go lokomotywa z Czech. To dlaczego na lokomotywie jest PKP Cargo?
Z tego powodu, z jakiego np. przy transporcie samochodów lokomotywa też jedzie z przednim badylem.

A czy mógłbyś właśnie ten powód wytłumaczyć?

PS.Sam wczoraj widziałem jak w piątek jechał ET22-910 przez moje miasto, który miał węglarki ze złomem w środku, a sam byczek jechał na przednim pantografie. Raczej nie miał zepsutego tylnego pantografu. Z góry Dziękuję za odpowiedz.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #131 dnia: 12 Sierpnia 2013, 01:04:51 »
Na sieci trakcyjnej jest syf (tzn. brud), który może pobrudzić lakier. Dlatego jeździ się na przednim, bo z niego leci to na dach lokomotywy a nie na „towar”. Było to częste zjawisko w pushpullach Kolei Mazowieckich.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #132 dnia: 12 Sierpnia 2013, 01:32:22 »
Może wystąpić też zjawisko, że pantograf ulegnie połamaniu. W takiej sytuacji części polecą na dach lokomotywy lub spadną na tor nie uszkadzając towaru, tak jak pisze @Patrykos.

Offline Krzysiek

  • Wiadomości: 200
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #133 dnia: 12 Sierpnia 2013, 07:36:55 »
Widziałem nos Pendolino wyjeżdżając o 6:40 z Wrocławia. Stoi w wagonowni IC koło dworca. A na samym dworcu praca wre:)
Pozdrawiam
Krzysiek

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #134 dnia: 12 Sierpnia 2013, 07:43:18 »
Może wystąpić też zjawisko, że pantograf ulegnie połamaniu. W takiej sytuacji części polecą na dach lokomotywy lub spadną na tor nie uszkadzając towaru, tak jak pisze @Patrykos.
Zgada się. I dlatego km z pushpullami jeżdżą z podniesionym przednim pantografem (zależy czy wagon sterowniczy jest za lokomotywą), ale głownie chodzi o ochronę szyby.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #135 dnia: 12 Sierpnia 2013, 07:54:35 »
Na sieci trakcyjnej jest syf (tzn. brud), który może pobrudzić lakier. Dlatego jeździ się na przednim, bo z niego leci to na dach lokomotywy a nie na „towar”. Było to częste zjawisko w pushpullach Kolei Mazowieckich.

Taa. Dobry argument, szczególnie jak jadą też dwa loki ;) Chodzi raczej jak napisali o połamanie. Ogólnie niby 2x ET22-2XXX pojechały do  Międzylesia, a w Międzylesiu miał być przelot. Podmiana drużyny gdzie indziej.
« Ostatnia zmiana: 12 Sierpnia 2013, 08:00:36 wysłana przez jageer »
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #136 dnia: 12 Sierpnia 2013, 09:00:54 »
Jeśli nie wierzysz i myślisz, że opowiadam bzdety to poszperaj w necie to znajdziesz foty ze skrajnych wagonów pushpulli. Kompletny syf na czole + na szybach. Było o to larmo i zaczęto jeździć inaczej.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline CovaluS

  • Wiadomości: 92
  • STK S.A. & Majkoltrans S.A. dwa bratanki :D
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #137 dnia: 12 Sierpnia 2013, 17:01:55 »
Więc tak. Pendolino do Wrocławia przyjechało o 4 rano z ET22-2019 na czele. Tam trochę odpoczęło i o godzinie 12:00 wtoczyło się na dworzec Wrocław Główny, gdzie było dostępne dla zwiedzających.

Online ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #138 dnia: 12 Sierpnia 2013, 17:09:46 »
Przyciągła go lokomotywa z Czech. To dlaczego na lokomotywie jest PKP Cargo?
Dlatego że PKP Cargo ma dopuszczenie do Austrii i do Czech i taniej wyszło wynajęcie ich własnego sprzętu niż brania od innego przewoźnika. I całą trasę przez Czechy maszyna Cargo sobie kicała.
Co do jazdy na przednim badylu, to przedewszystkim żeby PraDoliny nie upierniczyć syfem z trakcji, dodatkowo żeby go nie uszkodzić przy zerwaniu sieci trakcyjnej i uszkodzeniu patyka, a dodatkowo ochraniany był przez wagony "ochronne" w przypadku jakiegoś wykolejenia. Tyle.

Offline Generix

  • Wiadomości: 63
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #139 dnia: 12 Sierpnia 2013, 17:54:34 »
Załączam parę zdjęć.
Maszynista Pojazdów Trakcyjnych
PKP CARGO LOGISTICS
Dolnośląski Zakład Spółki we Wrocławiu

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #140 dnia: 12 Sierpnia 2013, 18:29:04 »
Na mnie największe wrażenie zrobiły wózki - jest na nich zabudowane tyle różnych dziwnych rzeczy, że głowa mała... Może wieczorem dostanę jakieś zdjęcia od znajomego z którym byłem to też coś wrzucę.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #141 dnia: 12 Sierpnia 2013, 18:31:45 »
Za te kable wiszące na 533 odesłałbym skład do producenta…
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #142 dnia: 12 Sierpnia 2013, 18:32:21 »
Za te kable wiszące na 533 odesłałbym skład do producenta…

Przecież to są kable do aparatury pomiarowej...
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #143 dnia: 12 Sierpnia 2013, 20:32:47 »
Dlatego że PKP Cargo ma dopuszczenie do Austrii i do Czech i taniej wyszło wynajęcie ich własnego sprzętu niż brania od innego przewoźnika. I całą trasę przez Czechy maszyna Cargo sobie kicała.
Co do jazdy na przednim badylu, to przedewszystkim żeby PraDoliny nie upierniczyć syfem z trakcji, dodatkowo żeby go nie uszkodzić przy zerwaniu sieci trakcyjnej i uszkodzeniu patyka, a dodatkowo ochraniany był przez wagony "ochronne" w przypadku jakiegoś wykolejenia. Tyle.
Tylko TVN24 podało po przyjeździe do Międzylesia, że będzie wymieniana lokomotywa. Powód inne napięcie zasilania. Lokomotywa która przyjechała z Czech jest przystosowana do napięcia przemiennego i wraca do Czech. W Polsce trakcja elektryczna jest zasilana napięciem stałym.
Wagony głównie pełnią role przejściówek. Lokomotywy mają sprzęgi śrubowe, które nie są kompatybilne z sprzęgiem Pendolino.

Online ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #144 dnia: 12 Sierpnia 2013, 20:45:11 »
Tylko TVN24 podało po przyjeździe do Międzylesia, że będzie wymieniana lokomotywa. Powód inne napięcie zasilania. Lokomotywa która przyjechała z Czech jest przystosowana do napięcia przemiennego i wraca do Czech. W Polsce trakcja elektryczna jest zasilana napięciem stałym.
Wagony głównie pełnią role przejściówek. Lokomotywy mają sprzęgi śrubowe, które nie są kompatybilne z sprzęgiem Pendolino.
Brawo, gratuluje wiedzy technicznej i wiary w słowa pseudoredaktorzyny z TVN24. Jeszcze mi powiedz, że ES64F4-153 (incz. EU45-153) które ów PraDolinę przyprowadziło, nie ma homologacji i dopuszczenia i przełączenia napięcia na polskie tory i zasilanie sieci to Ci walne pomnik ;)
A wagony nie pełniły tylko roli przejściówek jak już, tylko zabezpieczenia o którym pisałem wyżej. Poza tym, półsprzęg równie dobrze mogli do lokomotywy podłączyć i też by jechał.
Gwoli upierdliwości:
Dawniej:  http://www.linia29.cal.pl/galeria/displayimage.php?album=93&pos=3
Dziś: http://rail.phototrans.eu/14,77294,0,Siemens_ES64F4_EU45_153.html
To tak żebyś nie miał wątpliwości że to nie jest ten sam lok ;)
« Ostatnia zmiana: 12 Sierpnia 2013, 21:00:06 wysłana przez ST44-003 »

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #145 dnia: 12 Sierpnia 2013, 21:11:08 »
Poza tym, półsprzęg równie dobrze mogli do lokomotywy podłączyć i też by jechał.
No właśnie nie do końca… Raz, że lokomotywa byłaby niebezpiecznie blisko, dwa na półsprzęgu masz ograniczoną prędkość. Wątpię czy znalazłby się odważny, który by podpisał holowanie nowego nabytku na półsprzęgu. Takie rzeczy to ew na manewrach a nie przez taki kawał drogi. Taki wagon Ci nie ochroni EZT w razie wykolejenia. Wręcz przeciwnie ze względu na sztywne połączenie jak wagon wyleci to może pociągnąć EZTa za sobą. Gdyby to miało być takie zabezpieczenie o jakim piszesz, to na platformie nie miałbyś betonowych, nieprzytwierdzonych dociążających walców. W razie wykolejenia ładunek się przemieszcza i "wykręca" platformę niszcząc sprzęg albo ciągnąc za sobą pendolino.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #146 dnia: 12 Sierpnia 2013, 21:14:29 »
Cytuj
A wagony nie pełniły tylko roli przejściówek jak już, tylko zabezpieczenia o którym pisałem wyżej. Poza tym, półsprzęg równie dobrze mogli do lokomotywy podłączyć i też by jechał.
Zdecyduj, były te wagony potrzebne, czy nie? W Alstomie nie siedzi banda kretynów, mają wieloletnie doświadczenie w transporcie składów i loków do różnych krajów. Podważanie ich działań to bzdura. Poza tym, wagony przejściowe jak najbardziej były potrzebne! Z jednej strony sprzęg do Pendolino, z drugiej normalny hak na każdą lokomotywę, która miała skład przyprowadzić do Wrocławia. Pendolino to nie wóz konny z dyszlem, że każdy koń pociągnie. Wagony, także miały zapewnić masę hamującą.
« Ostatnia zmiana: 12 Sierpnia 2013, 21:15:52 wysłana przez Krzysiek626 »

Online ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #147 dnia: 12 Sierpnia 2013, 21:59:24 »
Jej, chodziło mi o samą możliwość podpięcia do lokomotywy. Przecież "półsprzęg'', kótrego niebawem bedą używać, mający podobną (jeśli nie taką samą) konstrukcję, będzie podpięty bezpośrednio do lokomotywy manewrowej, więc tak czy tak musi istnieć możliwość jego podpięcia.
@krzysiek, tak, wagony były potrzebne do ochrony składu co bardziej obrazowo wytłumaczył @mechatronik.

Jej, powstawiaj przecinki!
adsim


P.S. Może ktoś @Anrej`owi wytłumaczyć z jakich to powodów owa EU45-153 wróciła do Czech, a nie pojechała dalej (i bynajmniej nie jest to powód innego napięcia)?
« Ostatnia zmiana: 12 Sierpnia 2013, 22:13:35 wysłana przez ST44-003 »

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2474
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #148 dnia: 12 Sierpnia 2013, 22:16:32 »
http://hanys.cal.pl/galeria/details.php?image_id=922

Nie jest powiedziane, że przy transporcie musi być wagon ochronny. Powyżej przedstawiam transport elfów w ilości dwóch jednostek do Czechów. W tym Pendolino dali te wagony ochronne, ponieważ jednostka jest wyłączona  całkowicie i jedzie na zimno, a ów wagony w ewentualnym zagrożeniu pomogą zahamować. Co nie znaczy, że skład nie hamuje, bo hamulce powinny normalnie działać w składzie.

Benek

Co do ES64F4 to jest to wielosystemowa lokomotywa, która po zmianie na pulpicie sieci kolejowej może dalej jechać w innym kraju. Lok śmiało mógłby pojechać bez problemu do Wrocławia, ale to już od przewoźnika zależy co z lokomotywą zrobi. Najwidoczniej była potrzebna do transportu składu w Czechach? A ten pan redaktor, można rzec, że trochę pomylił się z tym stwierdzeniem, ze lokomotywa musi wrócić, iż u nas jest inne napięcie.

Reg. zakazy 10.
Brakuje polskich znaków w niektórych miejscach, jest błąd ortograficzny i brak przecinków.
Benek
« Ostatnia zmiana: 12 Sierpnia 2013, 22:41:05 wysłana przez hanys »

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Sprawa Pendolino
« Odpowiedź #149 dnia: 12 Sierpnia 2013, 22:25:04 »
http://hanys.cal.pl/galeria/details.php?image_id=922

Nie jest powiedziane, że przy transporcie musi być wagon ochronny. Powyżej przedstawiam transport elfów w ilości dwóch jednostek do Czechów. W tym Pendolino dali te wagony ochronne, ponieważ jednostka jest wyłączona  całkowicie i jedzie na zimno, a ów wagony w ewentualnym zagrożeniu pomogą zahamować. Co nie znaczy, że skład nie hamuje, bo hamulce powinny normalnie działać w składzie.

Benek

Co do ES64F4 to jest to wielosystemowa lokomotywa, która po zmianie na pulpicie sieci kolejowej może dalej jechać w innym kraju. Lok śmiało mógł pojechać bez problemu do Wrocławia, ale to już od przewoźnika zależy co z lokomotywą zrobi. Najwidoczniej była potrzebna do transportu składu w Czechach? A ten pan redaktor można rzec że trochę pomylił się z tym stwierdzeniem ze lokomotywa musi wrucić iż u nas jest inne napięcie.
W północnych Czechach sieć trakcyjna zasilana jest prądem stałym 3kV, w południowych przemiennym 25kV, 50Hz.

http://eu07.pl/forum/index.php/topic,22319.0.html
« Ostatnia zmiana: 12 Sierpnia 2013, 22:28:25 wysłana przez Tomnord15 »
T.N