Ostatnie wiadomości

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10
41
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - pociąg zdawczy TKS393501
« Ostatnia wiadomość wysłana przez spot57 dnia 13 Czerwca 2025, 15:16:14 »
Wszystkie include w pliku .scn (na Wrzosach wszystko jest ładnie podpisane) odnoszące się do l053 można wywalić jak najbardziej
42
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - pociąg zdawczy TKS393501
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Semafor09 dnia 13 Czerwca 2025, 13:46:11 »
Zakładając, że chodzi o Jerzyniankę, myślałem o tym. Tak samo myślałem o manewrach w Wolicy Osobowej, bo tam jest bocznica dla składów intercity. Jednak, zanim się za to wezmę, muszę nauczyć się algorytmu OS, bo bez tego będzie ciężko. Co do plików L053, to można usunąć wszystkie pliki?
43
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - pociąg zdawczy TKS393501
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Rafaeloogra dnia 13 Czerwca 2025, 13:03:39 »
Mam do was Pytanie moze by sie przydało jakas sceneria na manewrowa do zrobienia na stacji Jarzyniak. Fajna jest stacja i duzo jest tam mozliwosc. Jest terminal tory odstawcze dla poc osobowych. Tory postojowe sa do lokomotyw.
44
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - pociąg zdawczy TKS393501
« Ostatnia wiadomość wysłana przez matek123 dnia 13 Czerwca 2025, 06:40:12 »
Do określenia wymaganego procentu świetnie sprawdza się program STV. Najlepiej sobie zrobić klona, żeby były same tory i pociągi. Po załadowaniu trzeba wyklikac żeby pokazała się mapa spadków. Sprawdzasz największy po którym będziesz zjeżdżał. Do tego sprawdzasz w terenie jakie są
 Drogi hamowania. Są tabele wymaganych procentów z podziałem na drogi hamowania. Bierzesz sobie planowaną prędkość maksymalną,  największy spadek i z przecięcia odczytujesz procent.  Spisujesz sobie masę brutto składu ze startera, masy hamowania z tablic przestawczych. Dzielisz sumę mas hamujących przez brutto i sprawdzasz czy rzeczywisty procent jest większy bądź rowny wymaganemu. Jeżeli warunek spełniony to prędkość jest ok. Jeżeli nie,  to z tabeli odczytujesz jaki możesz mieć Vmax.
45
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - pociąg zdawczy TKS393501
« Ostatnia wiadomość wysłana przez MisiekJ dnia 12 Czerwca 2025, 21:41:51 »
2 drobne sugestie ode mnie:
1. Z pliku .scn można usunąć includy scenerii "Linia053", bo są one zbędne, gdyż ruch się tam nie odbywa, a scenariusz będzie się ładował trochę szybciej.
2. Część scenariuszy na Wrzosach przyjęło oznaczenia obszarów konstrukcyjnych: 6 od Wolicy do Dębicy, 3 dla Turowa i 2 dla Sandomierza.

Jeśli chodzi o masę pociągu to podajemy tą po podczepieniu wszystkich wagonów.

A odnośnie wymaganego % masy hamującej, zależy on od drogi hamowania, prędkości oraz pochylenia szlaku (w przypadku Wrzosów ta wartość wynosi 0), odsyłam do tabelek w Dodatku 1 Instrukcji Ir-1.
46
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Maciej_ZG dnia 12 Czerwca 2025, 20:37:33 »
Na experimental dalej crashuje, ale na pełnym się uruchamia. Testy w realizacji.
47
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Dziewiątka dnia 12 Czerwca 2025, 19:58:34 »
Póki co sieci nie ma i nie będzie (raczej), tak samo dróg. Natomiast jeśli o chodzi o dekoracje, to jest zrobione coś od Chabówki do Rabki przez @katom. Ja robię obecnie  od mostu w Nowym Targu w kierunku Zakopanego. Zrobiony jest również jako taki obrazek do demonstracyjnego i opisy, a także wymieniony tabor na bardziej odpadający czasowo.
48
Infrastruktura kolejowa / Odp: Jazda na widoczność - 40 kmh
« Ostatnia wiadomość wysłana przez matek123 dnia 12 Czerwca 2025, 20:00:21 »
Uwarunkowania wynikałyby z plików scenerii. Wskaźniki przejazdowe są uniwersalne (wskaźnik z 2 trójkątami ma 2 eventy do wyboru krótki i długi sygnał baczność). Z incami semaforów mogłoby być jak z tarczami manewrowymi i miałyby sz20 i sz40. Odpowiedni event byłby używany przez autora scenariusza, ze względu na rok który przedstawia sceneria.

Bez robienia 2 wersji pliku scm nie da się zrobić 2 "stanów prawnych". W plikach wskaźników musiałbyś mieć mechanizm zmieniający model wskaźnika.
49
Na warsztacie / Wrzosy - pociąg zdawczy TKS633501
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Semafor09 dnia 12 Czerwca 2025, 18:10:17 »
Witam

Przedstawiam scenariusz TKS633501 Mostki Groszex - Jerzynianka. Podpinamy się do wagonów w Mostkach, czekamy, aż pociąg towarowy zwolni szlak, po czym jedziemy do Mokrej. Tam spychamy nasz skład na tor pod rampą i doczepiamy do niego dwie platformy. Wracamy pod semafor wyjazdowy i jedziemy bez żadnych postojów do Jerzynianki. Tam odczepiamy się i manewrujemy na tor dla lokomotyw.

Scenariusz przejezdny przez AI od momentu podpięcia się do wagonów w Mostkach. Przedtem sami układamy zwrotnice.

Gdy dodam radio to wrzucę na test dodatków.

Dodana została mijanka w Rakowicach.

Role w radiu do obsadzenia:

- Mokra (Mostki) - MisiekJ
- Rakowice
- Jerzynianka
- Maszynista - Maciek Kolejarz

Poniżej znajdują się kwestie na radiotelefon. Chętni mogą się zgłaszać tutaj lub na prywatnych wiadomościach.

Cytuj
Maszynista:

- Przyjąłem.
- Zgłaszam się.
- Na odbiorze.

Mostki(zdalnie ze stacji Mokra, czyli ta sama osoba):

- 633501 wyjazd podany.

Mokra:

- 633501 wjazd podany.
- 36112 wyjazd podany.
- 633501 spychamy skład na tor przy rampie i podpinamy kolejne wagony.
- Wracamy na główny tor.
- Wyjazd podany.

Rakowice:

- 633501 przelot podany.
- 633501 nie ma wyjazdu, szlak zajęty.

Jerzynianka:

- 633501 wjazd podany.
- 39118 wjazd podany.
- Manewrówka podany manewr na grupę towarową. (manewrówka z kontenerami w tle)
- 633501 odpinamy się od składu i jedziemy pod tm14.
- 633501 zjeżdżamy na boczny tor i tam kończymy.

Pozdrawiam
50
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kapiszon dnia 12 Czerwca 2025, 15:50:40 »
RSF, oraz pełen teren posiada JAN21, także spokojnie, nic nie przepadło, tylko czeka na lepsze czasy. Te, z tego co widzę natomiast nadchodzą. Ja ze swojej strony jestem skora dokończyć sieciowanie jak się faktycznie zacznie solidnie rozwijać dekorowanie, oraz dalej ogarniać rozwój od strony rainsteda (poprawki poziomowania, dokładanie wskaźników i trzymanie porządku).
i jak z tą siecią trakcyjną bo deko na odcinku Chabówka-Nowy Targu już na ukończeniu
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10