Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - pioko17

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 12
61
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 28 Stycznia 2012, 23:12:33 »
Ulubiona dziewiąteczka i Korfanty :P

62
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 26 Stycznia 2012, 22:55:09 »
Jeden z "MaSzynowych" dziewiątek przelatuje przez Jaktorów ze składem Sawy. :)

Świnia z Podlasiakiem odjeżdża z WWO.

63
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 26 Stycznia 2012, 17:26:44 »
@LHS nadal nie rozumiem, po co w MaSzynie oryginalny marokański pojazd. Może lepiej niech się jakiś twórca na ten temat wypowie, czy takie rozwiązanie ma sens.

Z resztą - po dwóch dniach poszukiwań byków nie udało mi się znaleźć.

64
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 25 Stycznia 2012, 23:08:05 »
@LHS_ST40S Nie zrozumiałeś mnie. Ja się pytam, po co Ci w Maszynie oryginalny marokański byk? Przecież takie się nie pojawiają na naszych torach w normalnej eksploatacji. :)

65
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 25 Stycznia 2012, 22:33:17 »
Chciałbys teksturę złomu? :D Poza tym, to póki co nie jest jeszcze przystosowane do polskich warunkow, więc do Maszyny by nie pasowało. Po "spolszczeniu" będzie miał inne malowanie. :)

66
Bieżące kolejowe / Odp: Muzeum Kolejnictwa w opałach
« dnia: 25 Stycznia 2012, 19:30:43 »
np. w Pilawie
(...)
odległość ok. 45 km od Warszawy;
Moim zdaniem przesada. W tym własnie siła Muzeum Kolejnictwa, że jest w Warszawie, i praktycznie wiele osób tam zagląda "przy okazji" zwiedzając stolicę. Do Pilawy nikt nie będzie specjalnie jeździł.

Jak już proponujesz przenosiny, to lepiej by było gdzieś w Warszawie. Jest tyle niezagospodarowanych terenów, że spokojnie by się coś znalazło.

67
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 25 Stycznia 2012, 15:42:00 »
A w której dokładnie części portu stoją te Byki?

Wczoraj stały koło Trasy Zamkowej, a potem na stacji towarowej koło ulicy Hryniweckiego.

68
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 25 Stycznia 2012, 10:49:26 »
Też o tym słyszałem i właśnie się tam wybierałem. Przypłynęły kilka dni temu do Portu statkiem, teraz je przetransportowano w nieco inny rejon portu. Mam nadzieję, że uda mi się zdobyć jakieś zdjęcia. :)

Założę się, że jakiś prywaciarz ściągnął. Zastanawiam się tylko po co. Nie było taniej odkupić od Cargo jakieś byki nadające się tylko do NG? Przecież takich masa.

69
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« dnia: 23 Stycznia 2012, 20:29:34 »
Ten, co dał tą informację jest podobno dobrym źródłem informacji. :) Poza tym lok nie wygląda na aż tak uszkodzonego, by miał iśc do kasacji. Chyba że coś tam z ramą jest nie tak, ale przy takim wykolejeniu to raczej mało prawdopodobne. :)

70
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« dnia: 23 Stycznia 2012, 20:06:59 »
Najświeższe zdjęcie EP07-1034. Wygląda na to, że jednak pójdzie na NA do Gdańskiego ZNTKiM
http://rail.phototrans.eu/14,62433,0.html

71
Tabor kolejowy / Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« dnia: 23 Stycznia 2012, 19:52:56 »
Proszę bardzo. ;)

Zdjęcie zrobione 16 stycznia br.

72
Tabor kolejowy / Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« dnia: 23 Stycznia 2012, 19:41:45 »
Czyżby? Z tego co wiem, to nie działa.
Działa. Widziałem na własne oczy.

73
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 23 Stycznia 2012, 00:09:44 »
Kolejny urywek z życia na CMce. :) Mechu bardzo ładne zapodał Rp1.

74
Bieżące kolejowe / Odp: Epoka w Szczecinie
« dnia: 22 Stycznia 2012, 17:06:50 »
Bo jak może zauważyłeś, w Poznaniu wszystkie pociągi, które zmieniają tam kierunek mają zmienianego loka na siódemkę, albo ósemkę.

75
Bieżące kolejowe / Odp: EP07-1041
« dnia: 21 Stycznia 2012, 18:08:35 »
znów ją będą klepać
Niekoniecznie. Akurat jeśli to było zderzenie z zwykłą osobówką, to wątpię, aby były w niej jakieś zniszczenia.

BTW Czyli można powiedziec że to taki świeży budyn? Skoro jedynie jeździł ponad rok do tej pory i potem stał? ;) Zastanawia mnie, z jakiego powodu aż tak długo ją klepali. Przecież to zwykła blacharka.

76
Tabor kolejowy / Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« dnia: 21 Stycznia 2012, 18:02:19 »
EU07A-001 otrzymała wroclawskie herby. Czyżby to była oznaka jej przyszłego miejsca stacjonowania?
http://rail.phototrans.eu/14,62386,0.html

77
Bieżące kolejowe / Odp: Wagony pocztowe idą na złom
« dnia: 21 Stycznia 2012, 17:15:21 »
Ale po co coś w ogóle przerabiać? Mało to PIC ma swoich odstawionych wagonów na bocznicach? Jak coś będą chcieli przerabiać to przerobią z tego co już posiadają, nie będą kupować kolejnych wagonów. Poza tym sam fakt przerabiania ich jest moim zdaniem jeszcze gorszy niż zezłomowanie, gdyż jest to zniszczenie ich wartości historycznej - przebudowanie na coś zupełnie innego. I co by nam to dało? Satysfakcję, że do dziś po naszych torach jeździ wagon, który kiedys był pocztowym? Bez sensu.

78
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 21 Stycznia 2012, 02:00:07 »
Maria Curie Skłodowska. :) Skład bardzo cienki.

79
Bieżące kolejowe / Odp: Wagony pocztowe idą na złom
« dnia: 20 Stycznia 2012, 11:57:07 »
Jest prawdą, tylko niestety nie pamiętam czy to było NR czy NG.

80
Bieżące kolejowe / Odp: Wagony pocztowe idą na złom
« dnia: 20 Stycznia 2012, 00:27:04 »
Sama decyzja o złomowaniu wydaje się dość dziwna (jak i o tym że poczta w ogóle zawiesiła przewozy poczty koleją) gdyż rok wcześniej wysyłali je do NG (chyba), którą przeprowadzono wiosną 2010 roku w TS Opole. Także były to jak nie patrzeć świerzynki.
Po naprawie dostały oznaczenie 304Ac i numery:
505190-48001-0 (egzemplarz z 1987 r.)
505190-48002-8 (egzemplarz z 1988 r.)
505190-48003-6 (egzemplarz z 1988 r.)
505190-48004-4 (egzemplarz z 1987 r.)
Ich właścicielem był Urząd Pocztowy numer 2 w Szczecinie przy ulicy Dworcowej 20

Tu jeszcze kilka zdjeć tych wagonów:
http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-wagony-pocztowe-odchodza-do-lamusa,nId,424360
Byłem wczoraj na Porcie i mogę dodać, że aktualnie tych wagonów już tam nie ma. :(

81
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 19 Stycznia 2012, 23:47:43 »
Kolejny film z zaśniezonego szlaku. :D Tu mechu dał fajne Rp1, jak z resztą większosć robiła tego dnia. ;)

82
Bieżące kolejowe / Odp: Wagony pocztowe idą na złom
« dnia: 19 Stycznia 2012, 23:11:02 »
Zarobek zarobkiem, jednak jest cwaniakiem. Przecież poczta zarobiła na tych wagonach ok. 90 tys złotych (odprowadzając podatek) a on chce za nie dostać 140 tys. Troche jednak spora różnica jak na zwykły zarobek.

83
Bieżące kolejowe / Odp: Wagony pocztowe idą na złom
« dnia: 19 Stycznia 2012, 22:30:11 »
Wydaje mi się, że takie wagony najszybciej by mogli zrobić jako bezprzedziałowe, bądź do przewozu rowerów.....
A po co mieliby się męczyć? Przecież tyle 111stek stoi na bocznicach które mogliby przerobić jakby tylko chcieli, tym bardziej że naleza one do PICu. ;) A te 110Ac musieliby kupować.

Szkoda, że poczta nie poczekała na MiKoli by zdążyli uzbierać tą kwotę, bo teraz ten cholerny złomiarz będzie chciał za to o wiele więcej. :/

84
Bieżące kolejowe / Wagony pocztowe idą na złom
« dnia: 19 Stycznia 2012, 16:13:05 »
Cytuj
- W Polsce nie ma odpowiednich przepisów dla takich sytuacji. Tu na zachodzie jest zupełnie inaczej, dba się o zabytki - mówi "Rynkowi Kolejowemu" Robert Kotowski, który bezskutecznie walczył o uratowanie ambulansów pocztowych przed złomowaniem.

W nocy z 28 na 29 maja ostatni raz w podróż wyjechał ambulans pocztowy (nr 930) relacji Kraków Płaszów - Szczecin Główny, kursujący w nocnym pociągu TLK (ex. Przemyślanin) relacji Przemyśl - Świnoujście. Od sierpnia ubiegłego roku Poczta Polska sprzedaje posiadane wagony - Są w najlepszym stanie z wagonów, jakie miała poczta, bo jeszcze niedawno kursowały - mówi Robert Kotowski z Manchersteru. Jego Fundacja Kolejowa „Stacja Lubsko/Sommerfeld” i Stowarszyszenie Miłośników Kolei w Jaworzynie Śląskiej wspólnie walczyły o uratowanie nie tak starych wagonów, a przede wszystkim ostatniego, z 1988 roku, przewidując sprzedanie ich na złom, niestety, mieli rację.

Według informacji miłośników czwartek 5 stycznia zostało zakończone postępowanie w sprawie sprzedaży wagonów. Tymczasem nie zdążyli oni zebrać potrzebnych pieniędzy na odkupienie wagonów. - Organizacje pozarządowe potrzebują czasu na zorganizowanie zbiórek, w przeciwieństwie do przedsiębiorstw. Szkoda że w Polsce się tego nie rozumie - mówi z bólem Kotowski. Wagony trafiły do złomiarza.

"Wagonów pocztowych (ambulansów pocztowych) niewiele się w Polsce zachowało, zwłaszcza z ostatnich ich lat służby nie ma zachowanego żadnego a takie właśnie jak te, jakimi Poczta Polska SA dysponuje, typu 101C wyprodukowanego w Pafawagu nie zachowano do tej pory w Polsce wcale" - pisali miłośnicy w liście-apelu, który przesłali do ministra Boniego (podlega mu Poczta Polska), ministra Nowaka oraz Poczty Polskiej. - Nie otrzymaliśmy żadnej odpowiedzi. Rozmawiałem tylko z wiceprezesem Poczty Polskiej. Ale oni, podobnie jak złomiarz, widzą tylko biznes i kasę, a nie wartość historyczną. Złomiarz kupił wagony za 117 tys. złotych brutto, a zgodził sie nam je sprzedać za 140 tys. złotych, ale netto - mówi Kotowski. A miłośników nie stać na taki wydatek. Znowu na zebranie odpowiedniej kwoty potrzebowaliby dużo więcej czasu. Czasu, którego wagonom pocztowym zaczyna brakować.

Źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/30268/Wagony_pocztowe_ida_na_zlom.htm

85
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowe rekordy
« dnia: 19 Stycznia 2012, 15:54:08 »
obecnie ten pociąg został skrócony do Krakowa Płaszowa ze względu na modernizację wschodniej E30.
Nie wiem, gdzie to usłyszałeś, ale ja do tej pory słyszałem jedynie o wersji, że skrócono go do Krakowa w zamian za wydłużenie do Przemyśla TLK 38110/83110 (dzisiejszy Wołodyjowski). Modernizacja E30 miała za to wpływ na inne pociągi np. wakacyjny Przemyśl - Kołobrzeg, który w tym roku nie pojedzie.

86
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 18 Stycznia 2012, 21:33:50 »
Zwierzyniecki Rotfl. Po ukończeniu misji na osobówce, i odstawieniu na żeberko, nagle ujrzałem, że mam podany Ms1 z żeberka. To sobie myslę: "dziwne, pierwszy raz to widzę, ale jak podają, to co tam, ruszam w drogę. Może jakąś modyfikację wprowadzili". No cóż, zaprowadziło mnie na peron na którym stał kibelek, i po chwili usłyszałem radio i sygnały typowe dla misji pospiesznej. Jeszcze całość dopełniło to, żu normalnie podłączyłem się do klopa bykiem i ruszyłem w dalszą drogę. Czyżby możliwe było, że wymieszły się nawzajem dwie misje? Dziwne. xD

Dla ciekawskich log. :)

87
Tabor kolejowy / Odp: EN57 AL
« dnia: 18 Stycznia 2012, 19:19:04 »
Jak tym razem wytłumaczyć nazwę? Było AKM, AKW i inne, ale AL? W lubelskiem też mamy już od kilku miesiecy EN57AL, ale tam to zrozumiałe, bo A - asynchron, L - lubelskie. :) Ale dla pomorskiego? Ciekawe... :)

88
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowe rekordy
« dnia: 18 Stycznia 2012, 19:15:57 »
Coś mi tu nie pasuje. Przeca trasa z Krakowa do Kołobrzegu przez Wrocław i Poznań ma 695 km i nigdy nie była najdłuższą w Polsce. Nie wiem jak oni doszli do tego wniosku. Co najwyżej tyle to może mieć trasa TLK Ustronie jadącego przez Kielce, Deblin, Warszawę, Kutno, Bydgoszcz, Tczew i Gdynię.

89
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 18 Stycznia 2012, 19:01:55 »
Husarz z Krakusem przelatuje przez Jaktorów w śnieżycy robiąc przy tym niezła zadymę. :)

90
Tabor kolejowy / Odp: ET22-1200
« dnia: 12 Stycznia 2012, 16:48:32 »
Ja bym był bardziej za 22-15xx. W końcu odpowiada standardom ww siódemki.
Nie do końca miałem to na mysli. Zastanawia mnie po prostu, czemu jak robią modernizacje, to zamiast wykorzystywać najbliższe wolne przedziały, to tak "szaleją", w rezultacie czego mamy teraz dziurę od 1200 do 2000 [tu akurat problem tkwi w złym ponumerowaniu ET22-20xx], którą teraz będą próbowali zakleić, co z kolei spowoduje jeszcze większy bałagan, bo będą wtedy byki nie poukładane wg daty produkcji/modernizacji. ;)
Dobrze, że zreflektowali się z Newagowskimi stonkami i zmienili im z 1500 na 1200, ale te PESowskie dalej mają dziwne numery. Siódemkom zmodernizowanym też mogli spokojnie nadać 1100. A z kolei jugosławiańskim kiblom, zamiast 3000, mogli dawać spokojnie 2100. ;)

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 12