61
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 28 Stycznia 2012, 23:12:33 »
Ulubiona dziewiąteczka i Korfanty :P
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
np. w PilawieMoim zdaniem przesada. W tym własnie siła Muzeum Kolejnictwa, że jest w Warszawie, i praktycznie wiele osób tam zagląda "przy okazji" zwiedzając stolicę. Do Pilawy nikt nie będzie specjalnie jeździł.
(...)
odległość ok. 45 km od Warszawy;
A w której dokładnie części portu stoją te Byki?
Czyżby? Z tego co wiem, to nie działa.Działa. Widziałem na własne oczy.
znów ją będą klepaćNiekoniecznie. Akurat jeśli to było zderzenie z zwykłą osobówką, to wątpię, aby były w niej jakieś zniszczenia.
Wydaje mi się, że takie wagony najszybciej by mogli zrobić jako bezprzedziałowe, bądź do przewozu rowerów.....A po co mieliby się męczyć? Przecież tyle 111stek stoi na bocznicach które mogliby przerobić jakby tylko chcieli, tym bardziej że naleza one do PICu. ;) A te 110Ac musieliby kupować.
- W Polsce nie ma odpowiednich przepisów dla takich sytuacji. Tu na zachodzie jest zupełnie inaczej, dba się o zabytki - mówi "Rynkowi Kolejowemu" Robert Kotowski, który bezskutecznie walczył o uratowanie ambulansów pocztowych przed złomowaniem.
W nocy z 28 na 29 maja ostatni raz w podróż wyjechał ambulans pocztowy (nr 930) relacji Kraków Płaszów - Szczecin Główny, kursujący w nocnym pociągu TLK (ex. Przemyślanin) relacji Przemyśl - Świnoujście. Od sierpnia ubiegłego roku Poczta Polska sprzedaje posiadane wagony - Są w najlepszym stanie z wagonów, jakie miała poczta, bo jeszcze niedawno kursowały - mówi Robert Kotowski z Manchersteru. Jego Fundacja Kolejowa „Stacja Lubsko/Sommerfeld” i Stowarszyszenie Miłośników Kolei w Jaworzynie Śląskiej wspólnie walczyły o uratowanie nie tak starych wagonów, a przede wszystkim ostatniego, z 1988 roku, przewidując sprzedanie ich na złom, niestety, mieli rację.
Według informacji miłośników czwartek 5 stycznia zostało zakończone postępowanie w sprawie sprzedaży wagonów. Tymczasem nie zdążyli oni zebrać potrzebnych pieniędzy na odkupienie wagonów. - Organizacje pozarządowe potrzebują czasu na zorganizowanie zbiórek, w przeciwieństwie do przedsiębiorstw. Szkoda że w Polsce się tego nie rozumie - mówi z bólem Kotowski. Wagony trafiły do złomiarza.
"Wagonów pocztowych (ambulansów pocztowych) niewiele się w Polsce zachowało, zwłaszcza z ostatnich ich lat służby nie ma zachowanego żadnego a takie właśnie jak te, jakimi Poczta Polska SA dysponuje, typu 101C wyprodukowanego w Pafawagu nie zachowano do tej pory w Polsce wcale" - pisali miłośnicy w liście-apelu, który przesłali do ministra Boniego (podlega mu Poczta Polska), ministra Nowaka oraz Poczty Polskiej. - Nie otrzymaliśmy żadnej odpowiedzi. Rozmawiałem tylko z wiceprezesem Poczty Polskiej. Ale oni, podobnie jak złomiarz, widzą tylko biznes i kasę, a nie wartość historyczną. Złomiarz kupił wagony za 117 tys. złotych brutto, a zgodził sie nam je sprzedać za 140 tys. złotych, ale netto - mówi Kotowski. A miłośników nie stać na taki wydatek. Znowu na zebranie odpowiedniej kwoty potrzebowaliby dużo więcej czasu. Czasu, którego wagonom pocztowym zaczyna brakować.
obecnie ten pociąg został skrócony do Krakowa Płaszowa ze względu na modernizację wschodniej E30.Nie wiem, gdzie to usłyszałeś, ale ja do tej pory słyszałem jedynie o wersji, że skrócono go do Krakowa w zamian za wydłużenie do Przemyśla TLK 38110/83110 (dzisiejszy Wołodyjowski). Modernizacja E30 miała za to wpływ na inne pociągi np. wakacyjny Przemyśl - Kołobrzeg, który w tym roku nie pojedzie.
Ja bym był bardziej za 22-15xx. W końcu odpowiada standardom ww siódemki.Nie do końca miałem to na mysli. Zastanawia mnie po prostu, czemu jak robią modernizacje, to zamiast wykorzystywać najbliższe wolne przedziały, to tak "szaleją", w rezultacie czego mamy teraz dziurę od 1200 do 2000 [tu akurat problem tkwi w złym ponumerowaniu ET22-20xx], którą teraz będą próbowali zakleić, co z kolei spowoduje jeszcze większy bałagan, bo będą wtedy byki nie poukładane wg daty produkcji/modernizacji. ;)