Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - chyzy17

Strony: [1] 2 3 ... 11
1
Bocznica / Odp: st44_v2
« dnia: 24 Listopada 2022, 15:22:23 »

2
Ja czasami gram w Trainza 2010. Dużo starszych polskich tras, pojazdów ADHD działa dobrze bo była robiona pod 10. Jakiś czas temu pobierałem z DLS jakieś brakujące kuidy.

3
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.11 - problemy
« dnia: 14 Listopada 2022, 14:31:37 »
Nie działa, bo jest jedna kontrolka na radiotelefonie, a sygnału odjazdu przecież tam nie ma.

Kontrolka na pulpicie od sygnału odjazdu jest, tyle, że nie ma tam klasycznego sygnału odjazdu jak w starych en57, ale przy zamykaniu drzwi słychać sygnał ostrzegawczy. A dwa, w folderze z modelem są 2 tekstury zielonych kontrolek "green-on" i "green-off". W klasycznym en57 jest kontrolka na radiotelefonie i druga na pulpicie, tak samo jak w km/akm. No ale skoro to ma nie działać to ok, myślałem, że to błąd.

4
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.11 - problemy
« dnia: 12 Listopada 2022, 16:25:39 »
Log w załączniku:


5
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.11 - problemy
« dnia: 12 Listopada 2022, 15:58:23 »
W en57 AKM, nie działają kontrolki na pulpicie od radiotelefonu i sygnału odjazdu. Chyba,że tak ma być.

6
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.11 - problemy
« dnia: 05 Listopada 2022, 21:50:35 »
Miałem ten sam błąd co @Wielgus. Instalowałem instalatorem.

7
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.08 - problemy
« dnia: 03 Września 2022, 19:02:54 »
Nie mogą za nic w świecie podpiąć ani rozpiąć lokomotywy do\od składu. Tak samo wagonu od wagonu. Próbowałem na Wrzosach na misji pxe336080, oraz na TD. W poprzedniej paczce nie miałem tego typu problemu.

Pobrałem jeszcze raz i działa.

9
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 06 Stycznia 2022, 10:34:21 »
Mógłby ktoś łopatologicznie wytłumaczyć jak  pobrać to nowe exe Milka z tych jego linków? Nie ogarniam nigdy tych linków, nie mogę znaleźć gdzie to exe jest.

10
Pomoc doraźna / Odp: Przycinanie się maszyny w obrębie stacji
« dnia: 25 Lutego 2021, 19:55:19 »
NVIDIA ma lepsze sterowniki dla OpenGL, więc takich problemów użytkownicy NVIDII nie zgłaszają

Ja mam nvidie i "narzekam" od kilku wydań maszyny :P Osatnio zmieniałem bebechy w kompie i nie widze w sumie różnicy znaczącej. Ratuje się wyłączeniem synchronizacji pionowej, ale wiadomo ma to swój minus i też nie jest idealnie. FPS mam grubo powyżej 100 a i tak z płynnością bywa różnie. Spróbowałem z tym exe które poleciłeś wyżej i ustawieniami, ale wtedy to było takie klatkowanie, że masakra. To tak na marginesie ;)

11
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 24 Września 2020, 11:47:25 »
Może nie tyle problem co pytanie techniczne. Jak połączyć ze sobą 2 impulsy żeby była możliwość przejścia do drugiej jednostki? Wybierając opcje przejście w kabinie b pierwszej jednostki wyskakuje komunikat w stylu, że opcja nie jest dostępna dla tego typu.

12
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 26 Lutego 2020, 15:58:03 »
Jeśli o klatkowanie chodzi i ogólnie problemy z płynnością to wpis:
python.threadedupload yes/no // (yes) wysylanie wygenerowanych obrazow ekranow przy uzyciu osobnego watkunic nie zmienia na lepsze.

13
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 09 Lutego 2020, 09:49:00 »
Czyli wychodzi na to, że faktycznie coś z tą nvidią jest nie halo teraz. Już od kilku ładnych wydań maszyny mam takie problemy.

A mówili, że AMD i MaSzyna to zło.
Ano było tak, było :P

14
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Lutego 2020, 19:33:05 »
U mnie to wygląda tak:
&feature=youtu.be
[/youtube]

15
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Lutego 2020, 16:03:02 »
Niestety problem szarpania jest chyba głębszy, bo mam dokładnie to samo przy gtx 1060 - karta nie jest może najnowszym cudem techniki ale z maszyną powinna dać sobie radę. W elfach wykorzystanie karty 98%. To nawet nie jest kwestia niskiego klatkażu, tylko po prostu szarpania w eflach. Są aż tak niezoptymalizowane?

Ja mam gtx 1650 super 4gb, procesor intela 3470, 8 gb ram i mam na każdej scenerii i każdym taborze klatkowanie, rwanie itp. przy włączonej synchronizacji w eu07.ini. Przy wyłączonej natomiast jak by to lepiej wyglądało ale znowu przy każdym ruchu kamery ten pływający obraz..

16
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 16 Sierpnia 2019, 09:43:03 »
Może nie tyle problem co pytanie techniczne. Jest możliwość ściszenia rozmów przez radiotelefon, gdyż są baaardzo głośne, za pomocą jakiegoś wpisu czy trzeba edytować każdy plik dźwiękowy?

17
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.04 - problemy
« dnia: 22 Kwietnia 2019, 19:07:25 »
Synchronizacje mam wyłączoną, zmiana parametru nic nie dała.

18
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.04 - problemy
« dnia: 22 Kwietnia 2019, 18:31:55 »
Zmiana maxtexturesize również nic nie zmieniła. Teraz całkiem przez przypadek zauważyłem patrząc przez boczne okno w czasie jazdy, że symulacja nie jest płynna tylko obraz skacze tak jak by klatka po klatce, widać to najlepiej na mijanych elementach scenerii jak drzewa, ludzie itp. A fps stałe 60 klatek. Tak to wygląda:
&feature=youtu.be


19
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.04 - problemy
« dnia: 15 Kwietnia 2019, 09:29:19 »
Wyłączenie synchronizacji jakiś tam lekki wpływ chyba ma na to klatkowania, ale nie ustąpiły całkowicie.

procek intel core i5 3.20 GHz w turbo 3.6 GHz, 8 gb ram, karta GTX 750 Ti 2gb

Mam dokładnie taki sam sprzęt. Używam exe GL33. Moje ustawienia w Rainsted to: Rozdzielczość 1440x900, multisampling 8x, tekstury domyślne DDS, oraz tryb okienkowy. W .ini ustawienia następujące:

// Parametry wydajnościowe - zmiana może poprawić FPS:
vsync yes                // (no) ogranicznik klatek go 60 lub 30 fps zaleznie od wydajności
maxtexturesize 8192 // (16384) skalowanie zbyt dużych tekstur do podanego rozmiaru
multisampling 3 // (2) wygładzanie krawędzi (poprawia obraz, ale obniża FPS): 0 - wyłaczone, 1 - dwukrotne, 2 - czterokrotne, 3 - ośmiokrotne
usevbo yes // (yes) Tryb renderowania VBO lub DisplayList
defaultext dds // (dds) domyślne rozszerzenie tekstur
convertmodels 0 // (135) tworzenie plików modeli binarnych E3D z T3D: 0 - wyłączone, +1 - nowe Opacity, +2 - z optymalizacją, +4 - z bananami, +128 - rozszerzony pod exe C++, niekompatybilny ze starymi
anisotropicfiltering 8  // (8) 1-16 jakość filtrowania anizotropowego tekstur
dynamiclights 7         // (7) 1-7 ilość świateł OpenGL przydzielanych pojazdom w scenie; przy starych kartach graficznych zmiejszyć do 3
pyscreenrendererpriority lower // (normal, lower, lowest, idle) priorytet wątku pythonowego renderera. Odciąża procesor zmniejszając odświeżanie ekranów w lokomotywach.
shadows yes // (yes) renderowanie cieni
shadowtune 2048 250 250 300 // parametry shadowmapy (rozdzielczość, nieużywany, promień projekcji, nieużywany)
splinefidelity 1 // (1) 1-4 dodatkowy podział trajektorii na łukach, zwiększający krągłość
gfxrenderer full // (full/simple) pełny lub uproszczony tryb renderowania, może poprawić wydajność
fullphysics yes // obliczanie fizyki ze zwiększoną dokładnością. wyłączenie może spowodować dziwne zachowania
gfx.resource.sweep yes // usuwanie nieużywanych tekstur z opengl, zalecane wyłączenie gdy pamięć karty graficznej jest wystarczająca
gfx.resource.move no // tryb konserwacji pamięci przy usuwaniu nieużywanych tekstur, może powodować problemy na niektórych kartach

W takiej konfiguracji działa bez zarzutu, jedyne bardzo krótkie dropy występują podczas dojeżdżania do większej stacji, bo wtedy doładowują się tekstury.

Miałem praktycznie wszystko ustawione tak samo jak Ty, oprócz rozdzielczości i trybu okienkowego. Zmieniłem rozdzielczość, oraz parametr pyscreenrendererpriority na lower i jest troche lepiej, ale jeszcze nie tak do końca. Wychodzi na to, że trzeba kombinować dalej z ustawieniami i dobrać odpowiednie.

20
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.04 - problemy
« dnia: 14 Kwietnia 2019, 12:48:15 »
Próbowałem i na włączonej i wyłączonej, na wyłączonej jakby mniejsze było to klatkwoanie, ale przetestuje to jeszcze dokładniej później żeby mieć pewność.

21
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.04 - problemy
« dnia: 14 Kwietnia 2019, 11:55:59 »
Witam

Wiem, że problem był już omawiany w kilku wątkach i, że jest z tym problem, no ale jakoś nie znaleziono rozwiązania. Chodzi o słynne już klatkowanie podczas symulacji od kilku wydań, nie jest to jakieś uniemożliwiające grę no ale jednak denerwujące. Występuje to na każdej scenerii, nawet na TD, na każdym rodzaju taboru. Miałem różne sterowniki do karty graficznej, testowane na obu exe z paczki 19.04, na exe tmj 19041, na starszych również i to samo było. Tym bardziej dziwne, że FPS jest na poziome 60, a i tak występuje to klatkowanie. Podzespoły to: procek intel core i5 3.20 GHz w turbo 3.6 GHz, 8 gb ram, karta GTX 750 Ti 2gb. Nie jest to komp z Nasa no ale jednak też chyba nie tak źle. Podzespoły czyszczone 3 dni temu więc raczej nic się nie grzeje. Ktoś sobie poradził z tym problemem?

22
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.03 - problemy
« dnia: 01 Kwietnia 2018, 18:25:24 »
Zmiana nic nie dała.

23
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.03 - problemy
« dnia: 01 Kwietnia 2018, 17:54:20 »
Pobrałem paczkę 18.03, zainstalowałem na czysto, pobrałem poprawkę dźwiękową, pythona i potwierdzam że jest problem z dźwiękiem, tzn charczy, trzeszczy itp. Słychać to np na linii 053 podczas grzmotów, podczas kręcenia nastawnikiem na ep09 podczas jazdy, po załączeniu baterii na en57 jak załącza się shp to też trzeszczy bardzo. Nie wiem jak w innych pojazdach, póki co tylko tymi jeździłem.

24
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
« dnia: 04 Kwietnia 2015, 17:39:11 »
Zdaję  sobie z tego sprawę, no ale to migotanie jak sam pisałeś jest u mnie jakoś bardziej rzucające się w oczy niż u innych. I to mnie trochę irytuje, to migotanie :P

25
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
« dnia: 04 Kwietnia 2015, 17:30:55 »
Zmiana nic nie dała. Z tym wyświetlaniem napisów, to raz są, a raz nie, zależy jak się pobawię ustawieniami od grafiki. A skoro już, to może ktoś by doradził co tu konkretnie poustawiać, sam kombinowałem, ale średnio, mało mi to mówi. Jedyne co wiem to filtrowanie anizotropowe i synchronizacja pionowa :P

26
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
« dnia: 04 Kwietnia 2015, 15:40:21 »
Czyli słupek przenika?
Z dalszej odległości tak, normalnie to wygląda dopiero jak już jestem pod samym wskaźnikiem. Coś musi być nie tak, i być może to sterowniki, akurat mam najnowsze. Wszystko wkoło migocze jednym słowem. Z amd miałem problemy i czytałem, że Maszyna lepiej radzi sobie z kartami nvidii.

Zobacz też czy po zmianie metody renderowania z DL na VBO, czy odwrotnie (loga nie dałeś) coś się nie poprawi.
Jak to zrobić?

@Maciej
Bawiłem się tam, ale jedyne co się poprawiło, to wygładzone krawędzie.

27
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
« dnia: 04 Kwietnia 2015, 14:31:37 »
Wyłączenie multisamplingu nic nie dało. Poza tym wtedy słabo wyglądają nieostre krawędzie znowu. Migoczą też inne tekstury. A wskaźnik wygląda tak.

28
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
« dnia: 04 Kwietnia 2015, 12:48:13 »
Mam go na maksa :P jak bym nie ustawił to to samo jest.

29
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
« dnia: 04 Kwietnia 2015, 12:00:19 »
Sam nie wiedziałem w którym temacie napisać, ale niech będzie tu z racji, że obecnie korzystam z tej paczki. W sumie problem jest na każdej. Otóż na screenie widać, że słupy w bliskiej odległości mają teksturę, a te w dalszej tylko model bez tekstury, który pojawia się gdy bliżej podjadę. A drugi problem, to wskaźniki, te z z białym tłem jakoś tak migoczą i tracą ostrość, że z nieco dalszej odległości nie wiadomo co to za wskaźnik. Przesiadłem się ostatnio z amd na geforce i nie wiem czy można to jakoś w ustawieniach karty wymusić, czy to błąd, czy tak każdy ma?

30
Bieżące Symulatorowe / Odp: Problem z nowymi sterownikami AMD
« dnia: 15 Listopada 2014, 10:54:25 »
Dokładnie to samo zauważyłem u siebie. Te same problemy. Teraz już wiem na 100%, że to wina sterowników.

Strony: [1] 2 3 ... 11