31
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.04 - problemy
« dnia: 15 Kwietnia 2019, 09:29:19 »
Wyłączenie synchronizacji jakiś tam lekki wpływ chyba ma na to klatkowania, ale nie ustąpiły całkowicie.
Miałem praktycznie wszystko ustawione tak samo jak Ty, oprócz rozdzielczości i trybu okienkowego. Zmieniłem rozdzielczość, oraz parametr pyscreenrendererpriority na lower i jest troche lepiej, ale jeszcze nie tak do końca. Wychodzi na to, że trzeba kombinować dalej z ustawieniami i dobrać odpowiednie.
procek intel core i5 3.20 GHz w turbo 3.6 GHz, 8 gb ram, karta GTX 750 Ti 2gb
Mam dokładnie taki sam sprzęt. Używam exe GL33. Moje ustawienia w Rainsted to: Rozdzielczość 1440x900, multisampling 8x, tekstury domyślne DDS, oraz tryb okienkowy. W .ini ustawienia następujące:Kod: [Zaznacz]// Parametry wydajnościowe - zmiana może poprawić FPS:
vsync yes // (no) ogranicznik klatek go 60 lub 30 fps zaleznie od wydajności
maxtexturesize 8192 // (16384) skalowanie zbyt dużych tekstur do podanego rozmiaru
multisampling 3 // (2) wygładzanie krawędzi (poprawia obraz, ale obniża FPS): 0 - wyłaczone, 1 - dwukrotne, 2 - czterokrotne, 3 - ośmiokrotne
usevbo yes // (yes) Tryb renderowania VBO lub DisplayList
defaultext dds // (dds) domyślne rozszerzenie tekstur
convertmodels 0 // (135) tworzenie plików modeli binarnych E3D z T3D: 0 - wyłączone, +1 - nowe Opacity, +2 - z optymalizacją, +4 - z bananami, +128 - rozszerzony pod exe C++, niekompatybilny ze starymi
anisotropicfiltering 8 // (8) 1-16 jakość filtrowania anizotropowego tekstur
dynamiclights 7 // (7) 1-7 ilość świateł OpenGL przydzielanych pojazdom w scenie; przy starych kartach graficznych zmiejszyć do 3
pyscreenrendererpriority lower // (normal, lower, lowest, idle) priorytet wątku pythonowego renderera. Odciąża procesor zmniejszając odświeżanie ekranów w lokomotywach.
shadows yes // (yes) renderowanie cieni
shadowtune 2048 250 250 300 // parametry shadowmapy (rozdzielczość, nieużywany, promień projekcji, nieużywany)
splinefidelity 1 // (1) 1-4 dodatkowy podział trajektorii na łukach, zwiększający krągłość
gfxrenderer full // (full/simple) pełny lub uproszczony tryb renderowania, może poprawić wydajność
fullphysics yes // obliczanie fizyki ze zwiększoną dokładnością. wyłączenie może spowodować dziwne zachowania
gfx.resource.sweep yes // usuwanie nieużywanych tekstur z opengl, zalecane wyłączenie gdy pamięć karty graficznej jest wystarczająca
gfx.resource.move no // tryb konserwacji pamięci przy usuwaniu nieużywanych tekstur, może powodować problemy na niektórych kartach
W takiej konfiguracji działa bez zarzutu, jedyne bardzo krótkie dropy występują podczas dojeżdżania do większej stacji, bo wtedy doładowują się tekstury.
Miałem praktycznie wszystko ustawione tak samo jak Ty, oprócz rozdzielczości i trybu okienkowego. Zmieniłem rozdzielczość, oraz parametr pyscreenrendererpriority na lower i jest troche lepiej, ale jeszcze nie tak do końca. Wychodzi na to, że trzeba kombinować dalej z ustawieniami i dobrać odpowiednie.