Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - ISDR

Strony: 1 2 [3] 4 5
61
Pomoc w tworzeniu / Odp: Jak otworzyć scn w 3DMaxie?
« dnia: 23 Października 2011, 18:59:05 »
Podaj nazwę pliku jaki importujesz.

62
Pomoc w tworzeniu / Odp: Jak otworzyć scn w 3DMaxie?
« dnia: 16 Października 2011, 20:55:15 »
Na to jest poprawka w aktualizacjach.

63
Pomoc w tworzeniu / Odp: Jak otworzyć scn w 3DMaxie?
« dnia: 16 Października 2011, 20:38:03 »
A ja tylko powiem, że poprawny import quarka bez edycji skryptów się nie uda.
Co się nie importuje? Poprawię.

64
Skrypty domyślnie do inca jako piąty parametr przypisują obrót wokół osi Y. Obecnie jest tak: p1-nazwa obiektu z 3ds Max, p2, p3, p4 - pozycja, p5 - obrót wokół osi Z, p6 ... pn - parametr1 - parametrn.
Mogę zawsze zrobić wyjątek na ince rozjazdowe ale na przyszłość trzeba by pomyśleć o wszystkich innych tj. wskaźniki, semafory itd. aby powstała jakaś zasada.
Propozycja:
include;plik.inc;nazwa_inca;PosX;PosY;PosZ;RotX;RotY;RotZ;parametr1;parametr2;parametr..n;end
Tymczasem aby wstawić rozjazd pod kątem trzeba w incu ustawić odpowiednie "parametr".
Zakładając, że:
rotate (p7) (p5) (p8)
....
rotate 0 0 0
to w 3ds max trzeba kliknąć w rozjazd i następnie Object Properties a następnie poprawić wpisy.
ExportString = include;zwrp34r300jea29.inc;%;%;%;%;%;pkp\naped_jea29_1;end
na
ExportString = include;zwrp34r300jea29.inc;%;%;%;%;%;pkp\naped_jea29_1;1;2;end
pogrubione oznaczają odpowiednio obrót o osie X i Y.

65
Pod tym względem ani skrypty ani pliki inc rozjazdów nie są przystosowane.
Należało by przerobić pliki inc rozjazdu
Cytuj
origin (p2) (p3) (p4)
rotate 0 (p5) 0
....
rotate 0 0 0
endorigin
na coś w tym stylu: rotate (p8) (p5) (p9) i najlepiej przerobić na model na t3d.
Skrypty można bez problemu do tego dostosować. Tylko trzeba by ustalić które p odpowiadały by za przechyłki wg osi X i Y.

66
Pomoc w tworzeniu / Odp: Tekstura farm06 a mapowanie.
« dnia: 13 Września 2011, 21:45:32 »
W TRS tekstury "połączone" są zapisywane oddzielnie?

67
Pomoc w tworzeniu / Odp: Tekstura farm06 a mapowanie.
« dnia: 13 Września 2011, 21:35:58 »
Przydałby się nam edytor terenu coś w tym stylu
http://www.youtube.com/watch?v=NRHnClr4dIQ
Widać, że siatka ma stałą szerokość/długość. Zmienia się tylko wysokość siatki i chyba nie ma UVW Map i Unwrap (Jedna tekstura na jeden kwadrat).

68
Pomoc w tworzeniu / Odp: Edycja istniejącej trasy.
« dnia: 27 Sierpnia 2011, 18:21:03 »
Pisanie skryptu jest zbędne. Scenerie powinno się robić na layerach(Tools->Layer Manager). Każdy osobny inc/scm powinien mieć taki layer. Importując plik do maxa utwórz nowy layer(np. lasy) i zaznacz ptaszkiem.
Przykład na screenie (Linia 61 i 144).
1 - Layer manager
2 - zaznaczenie tego spowoduje że wszystko co zostanie utworzone będzie w tym layerze.
Zaznaczając Hide ukryjesz poszczególne bloki scenerii a następnie zaznaczyć wszystkie elementy w danym bloku i wyeksportować.
Zarządzanie dużą scenerią jest przez to wygodne i szybkie.
Cytuj
Skrypty umożliwiające tworzenie tam scenerii to taka jedna wielka improwizacja.
Obecne skrypty faktycznie nie są specjalnie skomplikowane ale możliwości maxscript są bardzo spore. Na potrzeby Maszyny w zupełności wystarczają. No może przydało by się malowanie terenu ale na YT gdzieś jest pokazane, że idzie.
Cytuj
Oczywiście, wiem, że 3ds Max to program komercyjny a skrypty to ,,prowizorka'' (choć uważam to za udaną ,,prowizorkę''):)
wydaje mi się, że są bardziej intuicyjne w tworzeniu scenerii niż inne edytory.

69
Ad1. Czy nie dało by rady zastosować rampę przechyłową? Jest dużo prostsza do zrobienia. Znawcą od przechyłek nie jestem ale wydaje mi się, że @Paul podał dobry sposób na zrobienie krzywej przejściowej.
Ad2. O jakie linie chodzi?

70
Pomoc w tworzeniu / Odp: Problem z 'oświetleniem' trójkątów.
« dnia: 26 Lipca 2011, 10:14:59 »
Albo do scn też może być bo wektory są importowane z scn-a.

71
Pomoc w tworzeniu / Odp: Problem z 'oświetleniem' trójkątów.
« dnia: 25 Lipca 2011, 14:54:47 »
Rozumiem, ze ten peron jest zrobiony jako mesh a nie jako t3d. Skrypty przy takim obiekcie pobierają wektory normalne z 3ds maxa( nie są wyliczane jak to jest w przypadku modelu t3d) tak więc prześwietlenia terenu czyli obiektów mesh zapisanych w scenerii jako trinangle są z winy wektorów normalnych.
Aby naprawić peron możesz zapisać jako t3d lub modyfikować wektory normalne.

Jeśli możesz zapisz ten peron w maxie lub scn i wystaw. Spróbował bym te wektory poprawić.

72
Pomoc w tworzeniu / Odp: Problem z 'oświetleniem' trójkątów.
« dnia: 24 Lipca 2011, 10:23:22 »
Spróbuj jeszcze wszystkie vertexy weldować a następnie użyj modyfikatora "Edit Normals" i użyj resetowania normalnych. Na l144 miałem z nasypem taki sam problem i jakoś klikałem i klikałem w te opcje i udało się :-).

73
Pomoc w tworzeniu / Odp: Rozjazd krzyżowy- brak tekstury podsypki
« dnia: 22 Lipca 2011, 09:59:49 »
W aktualizacjach jest poprawka na eksport obiektów typu Mesh i modeli T3D. Ustawienia eksportu umożliwiają wybór czy wpisy tekstur mają mieć rozszerzenia lub nie.

74
Zrób aktualizacje skryptów i spróbuj wstawianie hekto poprzez wersje1. Był błąd w skrypcie dlatego nie mogłeś wstawiać. Wersja 2 to była stara wersja, którą usunę jak dopracuję wersję1.
Przy okazji odkryłem, że te skrypty nie eksportują eventall !
Poprawiłem.

75
Skryptami może spróbuj. Robi się szybciutko, klikasz obok toru i na koniec korygujesz odległość od toru. Skrypt automatycznie wybierze wysokość, obróci względem toru i odliczy odległość(kilometraż) od wcześniej ustawionego słupka. Na razie skrypty liczą tylko kilometraż rosnący. Będę miał trochę czasu to dorobię malejący i aby automatycznie odległość od toru liczył.

76
Trasy / Odp: Problem na L61
« dnia: 24 Czerwca 2011, 15:39:49 »
Te modele są z L144.

77
Pomoc w tworzeniu / Odp: Linia 61 - nowa misja
« dnia: 16 Czerwca 2011, 14:37:40 »
Poza tym mam problem z jednym z anglików: Test_zwr09.
Jeśli bazowym plikiem Twojej misji było "l61_osobowy_3.scm", "l61_osobowy2_lbc.scm",  "l61_pospieszny1_lbc.scm" to wcale mnie nie dziwi, że masz błąd. W tych plikach nie ma rozjazdu test_zwr09_a, test_zwr09_b, test_zwr09_c, test_zwr09_d. Istnieją pewnie pod innymi nazwami więc należy edytorem Ra odnaleźć rozjazdy(te od test_zwr09), odczytać współrzędne rozjazdów i zmienić na odpowiednie nazwy w scm.

78
Do tego dochodzi kwestia wersji 3ds (doświadczenie pokazało, że może się tak zdarzyć na 3dsm7).
Na L61-L144 właśnie w tej wersji 3dsmaxa przy przesunięciu o 23 km stworzyło mi ok. 30 nulltracków.

79
Pomoc w tworzeniu / Odp: Trasa w 3ds i błąd w Maszynie
« dnia: 27 Lutego 2011, 10:52:56 »
Jeśli nie zależy Ci na konkretnych wymiarach tylko na wygodzie tworzenie możesz zrobić tak:
1. Jak masz dwa tory w odległości np. 5m to zaznacz je i trzymając SHIFT przesuń (max_2.jpg). W ten sposób skopiujesz tory.
2. Przesuń skopiowane tory na jakąś odległość i obróć (max_3.jpg)
3. Połącz flexami tory (max_4.jpg)

80
Screeny / Odp: z lini61, lecz nie tylko...
« dnia: 09 Stycznia 2011, 22:12:05 »
Służba na towarowym2 będzie miała swoją kontynuację. Prowadzimy ET22-1060 z beczkami dalej do Ozimka.

81
Na warsztacie / Odp: Skrypty do 3ds max
« dnia: 07 Stycznia 2011, 17:02:55 »
Cytuj
No chyba, że ISDR ma skrypty jeszcze w jakimś innym miejscu niż to w podpisie...
Innych nie ma.  @gfirlejczyk ma rację.

82
Inne niekolejowe / Odp: Wasza praca/szkoła
« dnia: 12 Grudnia 2010, 20:24:42 »
Technikum Kolejowe w Gliwicach(Ruch i przewozy kolejowe). Następnie Politechnika Częstochowska(informatyka) a praca na PKP PLK S.A.

83
Na warsztacie / Odp: Skrypty do 3ds max
« dnia: 13 Października 2010, 20:55:56 »
Zgłaszam oficjalnie potrzebę dostosowania skryptów do PC ;) W szczególności rozszerzenia tekstur w skrypcie odpowiedzialnym za wstawianie drzewek :)
W zakładce "zieleń" nazwy tektur drzew nie mają rozszerzeń więc jeśli w pliku eu07.ini(z PC) będzie "defaultext dds" to symulator doda domyślne rozszerzenie.
Zauważ, że po kliknięciu na daną teksturę jest wczytywany pogląd tekstury(taki prymitywny). W przypadku dds jest obraz odwracany.

W planach mam przerobienie wstawianie drzewek tak aby tekstury były losowane z odpowiedniej kategorii(iglaste, liściaste, mieszane).
Przecież napisałem, że starsza paczka, prawdopodobnie ta, na podstawie której powstały obecne skrypty działa bez zarzutu jeśli chodzi o kwestię flexowania.
Skrypty są modyfikowane na podstawie skryptów @gfirlejczyka i o ile dobrze pamiętam to przy flaxach nic nie robiłem.

Fajnie by było gdyby na rolecie ze wstawianiem pasywnych obiektów można było tworzyć listę  obiektów, które mają być wstawiane przy kolejnych kliknięciach myszką (coś a'la domki ale trzeba pamiętać o P6/P7 dla starych modeli).
ok.

84
Pomoc w tworzeniu / Odp: Zwrotnice, rozjazdy i .... scenerie
« dnia: 04 Września 2010, 22:23:35 »
1. standardowo w maxie są do wstawienia zwrotnice: L/P 25_R190
                                                                        L/P 34_R300
                                                                        L/P 65_R1200
                                                                          Y 34_R300
wszystkie one mają przypisaną texturę pods_new.bmp, które pasują do textury podsypki torów tpbps_new2? (chyba). Czy istnieje możliwość zmiany podsypki rozjazdów np na tpd_oil1?. Jeśli tak to w jaki sposób, bo kombinowałem z otwieraniem plików .tex, ale bez skutku, zassałem z pobieralni textury podsypek i zwrotnic 286m_rozjazdy. Jest tam plik max, który importuję do 3ds ale nie bardzo wiem co mam z tym robić.
Rozjazdy nie mają tekstury podsypki pods_new.bmp na pewno, tpd_oil1 zresztą też.
Plik podsypki zmieniasz gdy tworzysz rozjazd lub klikając prawym przyciskiem myszy na rozjeździe i wybierając Object Properties.

85
Pomoc doraźna / Odp: Dwa "małe" problemy z 3DS Max
« dnia: 03 Września 2010, 20:35:55 »
Problem 2: Co zrobić kiedy skończą mi się "kulki" przy nakładaniu tekstur? :]
1. Zapisz projekt(np. plik.max)
2. Utwórz nowy projekt
3. Zresetuj File->reset
4. Merguj projekt zapisany(plik.max)

86
Pomoc w tworzeniu / Odp: Problem przy łączeniu scenerii w 3ds max
« dnia: 16 Lipca 2010, 10:23:18 »
Znajdź obiekt o współrzędnych
"-645.958"
"0.0"
"4719.21" Jest najprawdopodobniej powodem wysypu exe. Sprawdź w Object properties czy wpisy są poprawne.

87
Pomoc w tworzeniu / Odp: Wysypywanie się skryptu 3DS
« dnia: 13 Lipca 2010, 16:35:14 »
Skrypt poprawiony. Można ponownie pobrać.

88
Na warsztacie / Odp: Skrypty do 3ds max
« dnia: 11 Lipca 2010, 00:20:05 »
Oto kilka poprawek do skryptów.

- Poprawienie narzędzia do importu
   a) wczytywanie terenu i umieszczanie tekstury w wolnym slocie
   b) wyjątek na SHP
   c) wyjątek na słupy trakcyjne
   d) poprawienie rozpoznania inców
   e) poprawione wczytywanie modeli
- Poprawiony eksport modeli
- Dodane narzędzie kolegi @ZiomalCl do wstawiania drzewek.
- Zmienione wstawiane słupków hekto
   a) testowo ustawienie kąta słupka do toru
- Zmiana zapisu ustawień skryptu
- Uaktualnienie tex1 i tex2 dla torów, dróg i rozjazdów zgodnie z PC - Quark-t
- Zapamiętywanie ostatnio używanej tex1 i tex2 dla torów, dróg i rozjazdów
- Dla zakładki "Aktywne" dodane wczytywanie opisów
- Poprawiony plik rkpd.max.

LINK-> http://eu07.pl/userfiles/4220/priv-skrypty.rar

89
Symulator / Skrypt do zmiany parametrów obiektów
« dnia: 22 Czerwca 2010, 19:50:00 »
Wystawiam narzędzie dla twórców scenerii, które służy do masowej zmiany parametrów obiektów w programie 3ds Max.
Skrypt zmienia wartości Tex1, Tex2, ExportString, trakcji a także nazwy obiektów (np drzewa). Posiada również wbudowaną wyszukiwarkę obiektów.

Link -> http://eu07.pl/userfiles/4220/priv-zmieniacz.rar

90
Trasy / Odp: Nazywanie torów
« dnia: 11 Maja 2010, 18:18:06 »
Współrzędne można oczytać też edytorem Ra lub import do 3ds-a i później spróbować wyeksportować.

Strony: 1 2 [3] 4 5